Die percentage's zijn wel echt hoog ja, maar ik weet ook niet wat je daar bij een bank moet betalen of voor een hypotheek al die rentes zullen wel stuk hoger liggen. Weet ook niet wat de spaarrente daar is?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 10:35 schreef BartNH het volgende:
Als je gaat doorklikken op de profielen van de leners dan krijg ik vaak kippenvel. Schrijnend. Maar goed, je kan er ook heel afstandelijk mee omgaan natuurlijk. Ook die mensen hebben die lening kennelijk nodig en kiezen er zelf voor.
In dat soort landen bestaat een debit card niet eens (voor men gevoel en een maat in India had wel eens zoiets tegen me gezegd), die mensen leven op krediet. Volgens mij is dat daar ook de mentaliteit. Alles financieren en dan weer een paar maanden flink werken om het af te kunnen betalen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 13:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die percentage's zijn wel echt hoog ja, maar ik weet ook niet wat je daar bij een bank moet betalen of voor een hypotheek al die rentes zullen wel stuk hoger liggen. Weet ook niet wat de spaarrente daar is?
Wat je zegt ben ik het wel mee eens gewoon een klein bedrag om te ''spelen''
Inschrijving gaat als een speer. Het valt me alleen op dat Graydon een lage BB geeft terwijl GVE zelf de zeer hoge rating 2 geeft. Ze zijn bij GVE meestal veel zuiniger. In de tekst zie ik bovendien geen motivatie hiervoor van GVE. Verder ontgaat het me een beetje waarom de business van die gasten zo booming is. Die voedingssupplementenmarkt zit toch overvol, poedertjes mengen kan toch iedereen?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:24 schreef RicDan het volgende:
Hmm interessant: rating 2BB + 36mnd en 8% rente
Heb deze ook gedaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 09:24 schreef RicDan het volgende:
Hmm interessant: rating 2BB + 36mnd en 8% rente
Maar daarna is investeren dan ook wel appeltje-eitje, klik op de button en bevestigen en klaar is keesquote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef k_man het volgende:
Wel een gedoe voor je een keer kunt beginnen. Registreren, legitimatie mailen, formulier opsturen, blan blah blah. Spaarrekening openen is makkelijker.
Niet zo relevant imo, misschien dat het een beetje bekendheid genereert voor andere platformen maar daar blijft het wel bij.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:40 schreef Blik het volgende:
Leuk nieuwtje in crowdfunding-land:
http://www.z24.nl/onderne(...)-in-nederland-431733
Niet als je puur alleen crowdfunden doet voor het geld. Kickstarter is echter wel wereldwijd het meest bekende crowdsourcing-platform, komen zeer leuke interessante projecten voorbij en kan zeker voor wat additionele naamsbekendheid zorgenquote:Op woensdag 5 februari 2014 10:41 schreef Kirov het volgende:
[..]
Niet zo relevant imo, misschien dat het een beetje bekendheid genereert voor andere platformen maar daar blijft het wel bij.
Dat is normaal toch! En wat Blik ook al zegt daarna gaat alles met 1 druk op de knop.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef k_man het volgende:
Wel een gedoe voor je een keer kunt beginnen. Registreren, legitimatie mailen, formulier opsturen, blan blah blah. Spaarrekening openen is makkelijker.
Naamsbekendheid misschien wel idd, maar zelf vind ik Kickstarter echt helemaal niets.quote:Op woensdag 5 februari 2014 10:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet als je puur alleen crowdfunden doet voor het geld. Kickstarter is echter wel wereldwijd het meest bekende crowdsourcing-platform, komen zeer leuke interessante projecten voorbij en kan zeker voor wat additionele naamsbekendheid zorgen
Het idee ansich vind ik veel sympathieker als GVE. Je investeert in een product/idee omdat je er ook echt in gelooft en niet omdat je er zo nodig rendement uit wilt halen. Uit Kickstarter zijn al een aantal mooie dingen voortgekomen, zoals de Pebblequote:Op woensdag 5 februari 2014 13:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Naamsbekendheid misschien wel idd, maar zelf vind ik Kickstarter echt helemaal niets.
Jawel maar het staat me niet aan dat het risico bij de ''consument'' ligt want je geeft nu al geld en dan is het maar afwachten hoe en wat er uiteindelijk uit komt. Dan wacht ik liever tot het product of game echt af is en als het tof is koop ik het dan wel.quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Het idee ansich vind ik veel sympathieker als GVE. Je investeert in een product/idee omdat je er ook echt in gelooft en niet omdat je er zo nodig rendement uit wilt halen. Uit Kickstarter zijn al een aantal mooie dingen voortgekomen, zoals de Pebble
Naar mijn weten zijn die er nog niet geweest, maar met zoveel lopende projecten en steeds meer nieuwe projecten is dat natuurlijk een kwestie van tijd.quote:Op woensdag 5 februari 2014 19:15 schreef teun1990 het volgende:
In totaal zijn er nu al 420 projecten volgeschreven. Heeft iemand al iets gehoord over betalingsproblemen bij 1 van de projecten?
Als jij voor 6 procent extra rente geen half uurtje over hebt....quote:Op dinsdag 4 februari 2014 23:49 schreef k_man het volgende:
Hoeveel rente het daadwerkelijk oplevert is maar de vraag. Het kan ook 0% zijn.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als jij voor 6 procent extra rente geen half uurtje over hebt....
0 is vrijwel onmogelijk, dan moet iemand 0 euro terug betalen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoeveel rente het daadwerkelijk oplevert is maar de vraag. Het kan ook 0% zijn.
Vrijwel onmogelijk, maar niet uitgesloten. En vergeet de incassokosten niet.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:24 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
0 is vrijwel onmogelijk, dan moet iemand 0 euro terug betalen.
Zeker niet uitgesloten, maar ik verwacht dat er in dat geval nog wel iets te halen is. Of het uitgeleende geld of de goederen die ervoor gekocht zijn. Dus die kans is gewoon zo klein dat je hem bijna nihil kunt noemen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Vrijwel onmogelijk, maar niet uitgesloten. En vergeet de incassokosten niet.
Waarmee de uitspraak van k_man dus prima kloptquote:Op woensdag 5 februari 2014 22:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Het jammere is alleen dat je je inleg kwijt bent, en je rendement dus ver onder 0 zal uitkomen
Geen of zelfs een negatieve rente is zeker goed mogelijk. Ik spreid daarom ook flink: 14 projecten nu in totaal, waarmee de kans dat 1 omvalt behoorlijk toeneemt maar de schade op mijn rendement als dat gebeurt is dan wel een stuk kleiner. Als 2 projecten omvallen zonder ook maar 1 termijn terug te hebben betaald, dan heb ik nog steeds een positief rendement. Hetzelfde geldt als 4 projecten halverwege hun looptijd omvallen, etc. Het grootste risico is naar mening dan ook dat GvE zelf omvalt.quote:Op woensdag 5 februari 2014 22:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoeveel rente het daadwerkelijk oplevert is maar de vraag. Het kan ook 0% zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |