Mwah, ik denk dat je dan een 'recept' moet maken?quote:Op donderdag 30 januari 2014 08:53 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je eigenlijk ook vaste maaltijden samenstellen in My Fitness Pal? Ik eet namelijk elke ochtend hetzelfde ontbijt, 5 van de 7 dagen per week. Om dat elke dag los in te voeren kost niet zoveel tijd maar is wel onnodig als je elke keer weer vier ingrediënten moet opzoeken.
Nee, je kunt Meals aanmaken:quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat je dan een 'recept' moet maken?
Ah, fucking handen, thanks!quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, je kunt Meals aanmaken:
- Je vult alles wat je eet in in je diary
- Je drukt op 'Quick Tools' --> 'Remember Meal'
- Je geeft je Meal een naam.
En dan kun je die gewoon selecteren zoals je al het voedsel selecteert.
Oh, en je kunt ook altijd 'copy yesterday' selecteren onder 'Quick Tools'.
Elk niveau. Hoe meer je wilt bereiken des te meer je er rekening mee moet houden.quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef Euribob het volgende:
Vanaf welk niveau is je voeding echt van een dusdanig belang dat je er op moet gaan letten?
Ik ben zelf (tweemaal in de week) bezig sinds september vorig jaar en bemerk iedere maand zeker nog wel progressie.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 21:33 schreef Euribob het volgende:
Vanaf welk niveau is je voeding echt van een dusdanig belang dat je er op moet gaan letten?
Ik ben zelf (tweemaal in de week) bezig sinds september vorig jaar en bemerk iedere maand zeker nog wel progressie.
True,maar is ook afhankelijk van zijn doelen uiteraard. Als hij tevreden is met zijn progressie en hij zijn doelen haalt hoeft hij op zich niet zoveel te veranderen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Elk niveau. Hoe meer je wilt bereiken des te meer je er rekening mee moet houden.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:05 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Elk niveau. Hoe meer je wilt bereiken des te meer je er rekening mee moet houden.
Ik begin voor bepaalde oefeningen nu aan het grotemannenrekje van >20 kg.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
True,maar is ook afhankelijk van zijn doelen uiteraard. Als hij tevreden is met zijn progressie en hij zijn doelen haalt hoeft hij op zich niet zoveel te veranderen.
Het eerste jaar maak je sowieso progressie. Het maakt bijna niet uit wat je doet, zolang je progressief traint maak je altijd gains. Maar als je niet meer tijd hebt dan 2x per week is een full body workout het beste inderdaad.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
[..]
Ik begin voor bepaalde oefeningen nu aan het grotemannenrekje van >20 kg.![]()
Omdat ik (of eigenlijk mijn sportmaat) slechts tijd heb voor twee dagen in de week kreeg ik het advies om alle spiergroepen tweemaal in de week te doen, en tot dusver gaat dat inderdaad prima.
Op dit moment heb ik niet echt een doel. Ja, hypertrofie, maar wanneer is dat doel bereikt?
Oh, ik dacht dat dat meer voor de wat meer ervarene participant was.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het eerste jaar maak je sowieso progressie. Het maakt bijna niet uit wat je doet, zolang je progressief traint maak je altijd gains. Maar als je niet meer tijd hebt dan 2x per week is een full body workout het beste inderdaad.
Als je voor hypertrofie traint is je eten wel van belang. Je post het in het fitness topic dus ik ging er een beetje vanuit dat je fitness doelen hebt, geen body builders doelen.![]()
Het is dus een goed plan je wat meer in voeding te gaan verdiepen, en je inname wat te verhogen waardoor je meer zal gainen.
Het is erg moeilijk, zoniet onmogelijk om zo je inname te schatten. Ik ken niemand die het aantal kcal goed had op de gok. Meten is weten dus gebruik een programma zoals myfitnesspal of http://cronometer.com/ om het bij te houen. Zodra je weet wat je werkelijke inname is kan je vanaf daar gaan tweaken.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat meer voor de wat meer ervarene participant was.![]()
Nu gaat er bij mij wel dagelijks een halve liter kwark naar binnen, en dat dan vaak na een dubbel diner (anders ga ik met honger slapen..). Qua hoeveelheid zal het hoop ik wel goed zitten, misschien moet ik alleen even kijken naar het sóórt inname.
Is het trouwens aan te raden om helemaal gevuld naar de sportschool te vertrekken of moet je juist wachten totdat het een beetje verteerd is?
Je moet wel kijken naar hoeveelheid, maar dan op een andere manier. Niet 2 boterhammen, 1 bak...., maar denk in calorieen, eiwitten, vetten, etc.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef Euribob het volgende:
[..]
misschien moet ik alleen even kijken naar het sóórt inname.
in +/- 2-3 maanden tijdquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe snel maken jullie vooruitgang met die training? Hoe lang duurde het voor jullie om bijv. van 55 naar 57,5 kg. te gaan bij de pull down? Gaat dat steeds met gelijke stappen (x kg. per maand) of dan weer sneller en dan weer trager? Merken jullie verschil in trainbaarheid tussen diverse spieren (benen/armen/bovenrug/buik)? Ik heb de indruk dat ik zelf veel gemakkelijker en sneller mijn beenspieren train dan mijn bovenlichaamspieren. Misschien omdat de benen sowieso elke dag flink worden belast terwijl je als doorsnee mens vrij weinig doet met je bovenlichaamspieren? Ik vraag me soms af of dat die fitnessprincipes wel voor iedereen de ideale manier zijn om de spieren sterker te maken. Ik weet dat veel mensen met enkel wielrennen of hardlopen heel erg gemakkelijk sterkere spieren ontwikkelen en bij die sporten heb je juist een langdurige middelmatige belasting met tussendoor kortdurende belastingen, bij fitness heb je eigenlijk alleen maar kortdurende (bijv. 3*10 of 2*20) belastingen.
Wat je zelf fijn vind denk ik. Ik eet zelf veel ongeveer 30-45 minuten voordat ik ga. Met honger kan ik absoluut niks, moet een goed gevulde maag hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:53 schreef Euribob het volgende:
Is het trouwens aan te raden om helemaal gevuld naar de sportschool te vertrekken of moet je juist wachten totdat het een beetje verteerd is?
Inderdaad wat je zelf fijn vind. Maar dat je absoluut niks kan met honger zit denk ik tussen de oren. Je vindt het misschien minder fijn maar met een hongergevoel kan je vast wel alsnog goed trainen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 14:57 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Wat je zelf fijn vind denk ik. Ik eet zelf veel ongeveer 30-45 minuten voordat ik ga. Met honger kan ik absoluut niks, moet een goed gevulde maag hebben.
Niet doen man. Trekt vanzelf recht.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:42 schreef cr4ne het volgende:
Ik vraag me af of het een goede oplossing is om bijvoorbeeld 4x12 voor mijn linkerarm oefeningen te doen en 3x12 voor mijn rechter, tot ze gelijk zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BEASTMODE
Het is annoying, maar ik heb het ook hoor. Ben linkshandig en die houdt het altijd beter vol dan mijn rechter arm. Maar dan gaat het over hoogstens 1 á 2 reps meer, dus schenk ik er niet al te veel aandacht aan.quote:Op maandag 3 februari 2014 23:42 schreef cr4ne het volgende:
Hoi.
Ik heb een vraag, ik ben nu ongeveer 3 weken serieus bezig met fitnessen en heb ook een goede motivatie om door te gaan. Ik sport nu 3x per week en heb mijn voeding op het fitnessen (deels) aangepast. Ik kamp echter met een klein probleem, en ik denk dat het beter is om in een vroeg stadium te vragen voor het te laat is.
Mijn rechterbiceps is voor mijn gevoel net wat groter dan mijn linker. Ik vraag me af of het een goede oplossing is om bijvoorbeeld 4x12 voor mijn linkerarm oefeningen te doen en 3x12 voor mijn rechter, tot ze gelijk zijn?
Oh en voor jullie het zeggen: ja het verschil komt vast door het fappen
Heerlijk. Ook als je denkt dat je niet vast zit komt het toch altijd effe wat losser als je er een paar keer overheen gaat.quote:Op woensdag 5 februari 2014 20:37 schreef Luchtkoker het volgende:
Even met een foamroller je hele ruggengraat kraken als 'ie vast zit.
Vooruitgang is bij mij - ik ben een vrouw, hèquote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoe snel maken jullie vooruitgang met die training? Hoe lang duurde het voor jullie om bijv. van 55 naar 57,5 kg. te gaan bij de pull down? Gaat dat steeds met gelijke stappen (x kg. per maand) of dan weer sneller en dan weer trager? Merken jullie verschil in trainbaarheid tussen diverse spieren (benen/armen/bovenrug/buik)? Ik heb de indruk dat ik zelf veel gemakkelijker en sneller mijn beenspieren train dan mijn bovenlichaamspieren. Misschien omdat de benen sowieso elke dag flink worden belast terwijl je als doorsnee mens vrij weinig doet met je bovenlichaamspieren? Ik vraag me soms af of dat die fitnessprincipes wel voor iedereen de ideale manier zijn om de spieren sterker te maken. Ik weet dat veel mensen met enkel wielrennen of hardlopen heel erg gemakkelijk sterkere spieren ontwikkelen en bij die sporten heb je juist een langdurige middelmatige belasting met tussendoor kortdurende belastingen, bij fitness heb je eigenlijk alleen maar kortdurende (bijv. 3*10 of 2*20) belastingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |