Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntquote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Was dan doorgereden en had 'm een zetje gegeven.
Nee, te simpel. Daar zijn Regeltjes tegen. En weet je hoe belangrijk die zijn?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verderquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:01 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dan sleept de eerste trein die tweede weer verder
Oh wat zouden alle problemen makkelijk opgelost zijn als het aan mij lag
Foutje, bedanktquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.
ook als je het stel helemaal dood maakt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben wij wel eens gehad. Trein 1 per ongeluk naar een dieselspoor gereden. Trein 2 er tegenaan en trekken maar. Waren ze even vergeten dat bij combineren van trein 1 de stroomafnemer weer omhoog gaat. Ze trokken 200 meter aan bovenleiding mee.
Nee dan niet natuurlijk. Maar ja moet je daar WEL eerst aan denken hequote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Single Point of Fingerpaintquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die zitten wel allebei op dezelfde bak, dus het kan best gebeuren dat geen van beide panto's onder de draad zit.
Materieelspecifiek.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook als je het stel helemaal dood maakt?
uiteraardquote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten
gewoon even in het slangetje blazen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Materieelspecifiek.
Volgens mij als je het stel helemaal dood maakt gaat het bij de meeste materieelsoorten naar beneden. Zolang ze maar een handmatige knop/hendel/pomp hebben om hem weer omhoog te zetten als je batterijen leeg zijn en je geen lucht meer hebt.
Anders wordt het een lastig verhaal met opstarten
Het was een rangeerdeel.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:30 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Inclusief alle passagiers? Dat lijkt me een beetje overdreven!
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan staat die andere trein weer vast bij hetzelfde puntHebben de VIRM's niet 2 panto's? Ene omlaag en de andere omhoog, of denk ik te logisch?
Als de koppeling past qua hoogte hoef je alleen maar mechanisch en pneumatisch te combineren.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:17 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Was een SLT die het probleem had. Wij zaten in een ICMm, dus ik weet niet of dat een strak plan is. Hoe sterk zijn die SLTtjes eigenlijk?
Ja dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Redelijk sterk volgens mij. Hoe zag die SLT er ookalweer uit die in Amsterdam een VIRM had gekopt? Of bedoelde je dat niet met sterk?
Ah zoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:21 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ikMaar de SLT moest geduwd worden Mono
Misschien stond de handrem er nog op?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:40 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom kregen wij het dan niet voor elkaar een duewag tram weg te duwen?
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laatquote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:41 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Misschien stond de handrem er nog op?
Ik weet niet hoe het met trams en weerstand zit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Misschien al 12 jaar geleden, t was op de brielselaan, lijn 2 Rotterdam. Maar waarom zou de machinist om ons vragen te helpen en zelf meeduwen als ie de handrem er nog op laat
And on our left we have Darkwing_Duck who wants to push two streetcars at a timequote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nieuw Televisieformat: So You Think You Can Tramduwen
Wat is er precies aan de hand dan?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is er precies aan de hand dan?
Net nu de helft van de mensen in het gebied daar wel wil verhuizen. Hoe komen ze daar in godsnaam weg, humanitaire ramp.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 15:42 schreef Monopoly het volgende:
Vanavond en morgenavond wederom geen treinverkeer meer mogelijk vanaf 20.00 uur richting Roodeschool en Delfzijl ivm het wissel debacle in Sauwerd.
Triest dit. Heel triest.
Oooh wat liefquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
Hadden ze zich vergist en soms tin gebruikt?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
Italiaanse elfen zekerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zilveren wissels gesmeed door elfen bij maanlicht.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:53 schreef dcm360 het volgende:
Er wordt toch druk gewerkt aan het meer invoeren van Japanse wissels? (oftewel het weghalen van wissels)
mja, van mij mogen ze wel vaker Duits remmen ipv kruipenquote:Op vrijdag 24 januari 2014 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Japanse wissels, Duits remmen, Italiaanse treinen. Complot van de as-mogendheden!
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:09 schreef greavy het volgende:
Goederentrein ontspoord in Jemeppe-sur-Sambre
Een goederentrein van NMBS Logistics is omstreeks 14.35 uur ontspoord in een rangeerstation in Jemeppe-sur-Sambre, in de provincie Namen. Dat gebeurde nabij een industriële site van chemiegroep Solvay, zo meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. Drie wagons kwamen naast de sporen terecht tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg.
De wagons vervoerden goederen en chemische producten maar er werden geen lekken vastgesteld. Er raakte ook niemand gewond. De brandweer sloot de omgeving minder een een uur af om de situatie te evalueren. Het spoorverkeer tussen Tamines en Moustier was gedurende een korte tijd onderbroken, zegt de NMBS. Er zijn vertragingen van 10 minuten mogelijk op lijn 130.
Infrabel zegt dat technische ploegen momenteel ter plaatse zijn om het konvooi weer op de rails te zetten. De burgemeester van Jemeppe-sur-Sambre, Stéphanie Thoron (MR), geeft aan dat niemand moest worden geëvacueerd.
is Vlaams, dus die trein zal wel afgeschaft zijnquote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "
Ik denk dat het gewoon Vlaams is. Bij festivals hebben ze het ook over de inkom ipv entree.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 17:27 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit vertaald is... "tijdens een herschikkingsmanoeuvre, maar zonder veel erg. "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |