Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Even terugkomend op de vraag van _peach_ mbt hartslag..
Mijn ervaring is dat het per persoon verschilt. Uiteraard zul na verloop van tijd een lagere hartslag hebben bij dezelfde snelheden en zul je bij je huidige hartslag een hogere snelheid halen.
Echter, de gemiddelde hartslag bij bijv. een 5km wedstrijd verschilt pp. Even de leeftijdcorrectie buiten beschouwing gelaten heeft persoon A een hogere hartslag dan persoon B. Bij persoon A kan de max hartslag dalen, terwijl dit bij persoon B niet hoeft te zijn.
Ikzelf bijvoorbeeld loop al een paar jaar mn 5k op max hartslag-8. De tijden zijn scherper geworden, maar de gemiddelde hartslag niet. Een loopmaat van mij krijgt juist steeds meer moeite om in de buurt van zn max hartslag te komen.
Conclusie: Trek je niet zoveel aan van vuistregels mbt hartslag.
Op woensdag 22 januari 2014 18:07 schreef Jero_nimo het volgende: Ja hé, dat dit zomaar kan! Beetje mijn werk overnemen terwijl ik lekker nietsvermoedend aan het hardlopen ben!
Maar schoenen koop je niet, je zorgt er gewoon voor dat je ambassadeur voor een merk wordt en je krijgt 2 paar gratis..
Contract niet gelezen? Lopen is uit den boze als je TS bent! Je dient ten alle tijden bij je pc te blijven. Zelfs wc-bezoek dient tot een minimum beperkt te worden!
Op woensdag 22 januari 2014 18:07 schreef Jero_nimo het volgende: Ja hé, dat dit zomaar kan! Beetje mijn werk overnemen terwijl ik lekker nietsvermoedend aan het hardlopen ben!
Maar schoenen koop je niet, je zorgt er gewoon voor dat je ambassadeur voor een merk wordt en je krijgt 2 paar gratis..
Had je er nog niet genoeg?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op woensdag 22 januari 2014 18:07 schreef Jero_nimo het volgende: Ja hÊ, dat dit zomaar kan! Beetje mijn werk overnemen terwijl ik lekker nietsvermoedend aan het hardlopen ben!
Misschien moet ik dan maar ambassadeur voor Mizuno worden. Flexibel als ik ben wil ik Garmin dan ook nog wel promoten
Contract niet gelezen? Lopen is uit den boze als je TS bent! Je dient ten alle tijden bij je pc te blijven. Zelfs wc-bezoek dient tot een minimum beperkt te worden!
Oh sorry, die lees ik eigenlijk nooit. Accepteer altijd maar gewoon alles..
Maar net dus even lekker gelopen. Wordt toch al wel erg fris, dus maar eens met 3 laagjes geprobeerd. Denk dat het toch iets te warm was nog, hartslag lag 10 slagen hoger dan voor mijn gevoel. Maar toch wel lekker gelopen, iets te hoge zone dus. Maar mag ook wel weer een keer. Eerst lekker door het bos en over de heide, maar toen werd het al wat donkerder dus maar over het fietspad langs de grote weg weer teruggelopen. Totaal 18.5km gelopen. Gaat wel weer erg lekker de laatste tijd moet ik zeggen, maak veel kilometers en geen last meer van mijn benen. Hopen dat ik het zo volhou. Over een weekje ofzo weer eens rustig wat snelheidstraining erbij doen . Asselronde doe ik nog wel op rustig tempo trouwens. Sallandtrail is denk ik de eerste wedstrijd die ik weer wat harder wil lopen.
Is het zo koud/slecht weer bij jullie dan??? Ik ben rind 4uur gaan lopen en liep nog gewoon in mn longsleeve (wel een iets dikkere)....maar nog geen handschoenen of 3 laags nodig gehad. Mijn rondje ging goed weinig last gehad van mn schenen en kuiten. Ik doe een dansje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Levitas en Semtex, gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten
Op woensdag 22 januari 2014 18:35 schreef Tyler-Girl het volgende: Is het zo koud/slecht weer bij jullie dan??? Ik ben rind 4uur gaan lopen en liep nog gewoon in mn longsleeve (wel een iets dikkere)....maar nog geen handschoenen of 3 laags nodig gehad. Mijn rondje ging goed weinig last gehad van mn schenen en kuiten. Ik doe een dansje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Levitas en Semtex, gefeliciteerd met jullie behaalde resultaten
Lekker! Kijk uit dat je je met het dansje niet blesseerd .
Hier was het iets van 3 graden, volgens telefoon gevoelstemperatuur -1. Maar had dus ook iets teveel aan. Had mijn jasje wel thuis kunnen laten en in plaats van shirt mijn longsleeve aan kunnen doen inderdaad. Met dun shirtje eronder. Weet ik nu voor de volgende keer
Ze heeft met de Vredesloop mij ook niet over de finish gejompeld
Wel mooie sloffen, de kleuren van de omni 12 zijn veel mooier dan de omni 11. Ik ga volgende week bij all4running vragen of ze de Asics Gel Lyte 33-3 voor me kunnen bestellen. Ze worden veel vergeleken met de Kinvara's, dus ik ben benieuwd. En ze zijn roze.
Ze heeft met de Vredesloop mij ook niet over de finish gejompeld
Wel mooie sloffen, de kleuren van de omni 12 zijn veel mooier dan de omni 11. Ik ga volgende week bij all4running vragen of ze de Asics Gel Lyte 33-3 voor me kunnen bestellen. Ze worden veel vergeleken met de Kinvara's, dus ik ben benieuwd. En ze zijn roze.
True. En een half uur wachten in regen lijkt me niet chill, dus als niet droog zou ik je ook voor gek verklaren.
En mooie kleurtjes en geen zere voeten na m'n proefrondje, dus ik ben (voorlopig) blij.
Jumalatkin kuolevat Edessäni vuotavat Olen tämän maailman loppu Minä olen tyhjyys
Conclusie: Trek je niet zoveel aan van vuistregels mbt hartslag.
/nerdmode on: Ik ben nogal van de cijfertjes... /nerdmode off. Maar misschien moet ik inderdaad maar minder op de cijfers letten. Ik heb een maand geleden een sportmedisch onderzoek laten doen, en mijn conditie was goed en maximale hartslag was 188. Maar als ik zou gaan trainen in D1/D2 wandel ik (meer dan) de helft van de tijd, en dat is niet tof! Hartslag gaat snel omhoog als ik hardloop, hoewel ik dat wel een tijdje vol kan houden. Vandaar de vraag of jullie dit ook hadden in het begin (ofwel: in de tijden dat jullie nog menselijke afstanden liepen in plaats van halve en hele marathons :p)