abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 11:41:27 #201
409579 LuDann
All the way
pi_135954877
Jaha, go IMA! Gefeliciteerd *O* *O* *O* *O* *O*

Nu mag je G&Z in :D
pi_135956305
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En toen ineens: 'volgens mij zie ik iets.. Zie jij iets? Daar is iets he?' :D

Zo ging dat bij ons ook. _O-
Gefeliciteerd! *O* *O*

DaD. :*
pi_135956392
Gefeliciteerd IMA!! *O*
  zondag 26 januari 2014 @ 12:29:01 #204
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135956568
Jaaaa ima! *O* gefeliciteeeerd!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135956898
Gefeliciteerd!!!! Mooie duidelijke strepen! *O*
pi_135960047
Ima proficiat!
  zondag 26 januari 2014 @ 14:06:18 #207
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_135960101
*O* IMA *O* van harte!
  zondag 26 januari 2014 @ 14:53:35 #208
409579 LuDann
All the way
pi_135962156
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:24 schreef Skittles het volgende:
Gefeliciteerd IMA!! *O*
Ga jij testen of afwachten? :)
pi_135962874
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:06 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ach, waarom maakt niet uit, het is gewoon fijn dat je een wat kortere cyclus hebt, toch? Duurt het allemaal wat minder lang.
Sure, hoe korter hoe beter. Maar op deze manier heb ik geen idee waar ik aan toe ben en kom ik alleen te weten wanneer m'n eisprong is door vrijwel de hele cyclus te testen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_135962985
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:53 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ga jij testen of afwachten? :)
Wel getest, maar negatief. Geen bloed ook nog, dus het is maar afwachten welke van de twee het wordt.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:14:18 #211
409579 LuDann
All the way
pi_135963087
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:11 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wel getest, maar negatief. Geen bloed ook nog, dus het is maar afwachten welke van de twee het wordt.
Hmm lastig, dan wordt dus het toch afwachten voorlopig... Ik denk aan je en duim voor je in ieder geval. :)
pi_135963393
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:09 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Sure, hoe korter hoe beter. Maar op deze manier heb ik geen idee waar ik aan toe ben en kom ik alleen te weten wanneer m'n eisprong is door vrijwel de hele cyclus te testen.
Tja, ik vraag me af hoe belangrijk dat is hoor, om te weten. Behalve als je ook alleen maar dan gaat 'klussen' om maar even een afgrijselijk woord te gebruiken. Ik weet dat het voor veel vrouwen hier normaal is om het bij te houden, maar het is niet perse nodig toch?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 26 januari 2014 @ 15:47:20 #213
409579 LuDann
All the way
pi_135964633
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:20 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Tja, ik vraag me af hoe belangrijk dat is hoor, om te weten. Behalve als je ook alleen maar dan gaat 'klussen' om maar even een afgrijselijk woord te gebruiken. Ik weet dat het voor veel vrouwen hier normaal is om het bij te houden, maar het is niet perse nodig toch?
Nee,het is niet perse nodig, maar je wordt wel sneller zwanger als je je eisprong weet. Tenzij je elke dag of om de dag seks hebt, dan maakt het niet uit. Maar als je niet weet wanneer je eisprong is komt het vaker voor dat je dan ( door omstandigheden bijvoorbeeld ) geen seks hebt op je meest vruchtbare dagen.

Zo beetje goed uitgelegd? :P

Maar Franny, jij bent toch al zwanger? Hebben jullie dat gewoon op de gok gedaan?
pi_135966112
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:47 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nee,het is niet perse nodig, maar je wordt wel sneller zwanger als je je eisprong weet. Tenzij je elke dag of om de dag seks hebt, dan maakt het niet uit. Maar als je niet weet wanneer je eisprong is komt het vaker voor dat je dan ( door omstandigheden bijvoorbeeld ) geen seks hebt op je meest vruchtbare dagen.

Zo beetje goed uitgelegd? :P

Maar Franny, jij bent toch al zwanger? Hebben jullie dat gewoon op de gok gedaan?
Ja, ik snap wel hoe het werkt, maar kan me ook voorstellen dat je - juist door het zo bij te houden - er ook erg op gefocust raakt en dat je er daardoor ook op een manier mee bezig bent dat je snel zenuwachtig ervan word en het ook niet meer helemaal leuk is. Het is gewoon best moeilijk om er relaxed mee om te gaan als je het zo graag wilt. Bewust niet (veel) testen kan dan een idee zijn, toch? En verder gewoon gaan voor een gezond seksleven, zullen we maar zeggen. :D .

Mijn zwangerschap was ongepland. Mijn vriend en ik kenden elkaar pas vier maanden. Als het niet zo was gelopen dan waren we er nu wel mee bezig geweest want we wilden het allebei graag.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 26 januari 2014 @ 16:20:52 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_135966245
Ik riep ook altijd dat dat soort dingen relaxed en spontaan moesten gaan, maar door de dingen die gebeurd zijn lukt me dat echt niet meer. Ik vind het ook nooit zo tof als vriendinnen bij wie het allemaal hihi oeps in 1 keer spontaan raak en goed ging me gaan vertellen dat ik er niet zo mee bezig moet zijn. Ik zou potdorie wíllen dat ik dat los kon laten :') :@
disclaimer
pi_135966473
Zo bedoel ik het niet hoor. Ik ben al 38 en al is deze zwangerschap dan heel snel gekomen, er zit wel een verhaal aan vast dus ik zie het niet als iets dat 'zomaar' wel even gebeurt en je overkomt. Ik zeg ook niet dat je zoiets zomaar kunt loslaten, maar of je elke dag gaat testen of niet, is een keuze die je kunt proberen bewust te maken. Dat is alles.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:28:03 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_135966631
Ovutesten hebben alleen zin als je ze enige dagen achtereen elke dag gebruikt. Maar idd, met een onregelmatige cyclus duurt die periode wel langer. Anderzijds heb je ze met een onregelmatige cyclus "harder nodig" dan als je superregelmatig bent :P
disclaimer
pi_135968837
Toen ik begon met ovulatietesten was dat met het idee om het een maand bij te houden, dan te weten wanneer mijn eisprong is, om zo in ieder geval iets gerichter seks te kunnen hebben (ik heb geen spetterend libido...). Maar toen merkte ik deze maand ineens aan mijn lijf dat de eisprong ineens op een heel ander moment was dan ik verwachtte en heb ik toch maar weer een aantal weken elke dag getest om zeker te weten dat dat het was en mijn lijf me niet voor de gek hield.

Maar goed, nu weet ik niet wat wijsheid is. Ik heb me vandaag de ogen uit m'n hoofd gejankt en ik wil er heel graag wat minder mee bezig zijn. Ik denk alleen bijna zeker te weten dat een maand niet testen garant staat voor weer een mislukte poging en dat wil ik niet al op voorhand weten. (Does this make sense?)
  zondag 26 januari 2014 @ 17:25:31 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_135968930
Ik snap het helemaal, DaD :*
disclaimer
  zondag 26 januari 2014 @ 17:26:21 #220
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135968968
Lieve dad, misschien kun je ipv testen je afscheiding en je lijf in de gaten houden? Ik denk niet dat een maand niet testen een weggegooide maand is. Bedenk je maar eens hoeveel mensen zónder tests zwanger worden. Niet in 1 maand misschien, maar heus.

Ik kan me voorstellen dat wat rustiger aan doen emotioneel een dingetje is, maar zo word je er ook niet veel gelukkiger van, toch?

:*
pi_135969158
DaD :*
Was dit nu de tweede maand met testen? Misschien is wat Kim zegt wel een goede?
pi_135969332
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap het helemaal, DaD :*
:* .

Afgelopen maand merkte ik het aan mijn afscheiding, maar dat was de eerste keer dat ik dat heb gezien. Ik weet dus niet of ik daar op durf te vertrouwen, maar misschien moet ik dat toch maar proberen. Zo gaat het ook niet.

Dit was inderdaad de tweede keer, IMA. (Is het besef al een beetje geland? O+ .)
  zondag 26 januari 2014 @ 17:39:51 #223
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135969412
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Afgelopen maand merkte ik het aan mijn afscheiding, maar dat was de eerste keer dat ik dat heb gezien. Ik weet dus niet of ik daar op durf te vertrouwen, maar misschien moet ik dat toch maar proberen. Zo gaat het ook niet.

Dit was inderdaad de tweede keer, IMA. (Is het besef al een beetje geland? O+ .)
Probeer te vertrouwen op je lijf! Als je 2 x afscheiding hebt waarvan je denkt 'Ei!', dan betekent dat niet per definitie dat het misgaat, alleen dat je dus wat extra aan de klus kunt :Y). Ik heb hier in mijn probeertijd ook weleens verteld over de stand van je bmm. Mijn bmm liet altijd heul duidelijk blijken dat t ei-tijd was. Wellicht is dat ook een idee?
pi_135969592
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Je lijf is wat dat betreft best heel betrouwbaar hoor! Je moet het alleen wat leren kennen, de volgende keer herken je het misschien al wat eerder.

Ennee.. Klein beetje? :+ We hebben het de opa's en oma's gelijk maar verteld, dus dat maakt het wat echter, maar tegelijkertijd blijft het ook nog heel onwerkelijk. Ik weet nog niet 100% zeker of het over mij gaat zeg maar ;)
pi_135969888
Ik herken zoveel in je verhaal, DAD. Toen we vorig jaar begonnen met proberen deden we dat zonder testen. Zonder resultaat. Het enige wat er gebeurde was dat ik overvallen werd door mijn menstruatie of juist twee weken in spanning zat voor niets. In verband met trouwplannen zijn we rond mei gestopt met proberen en in oktober weer verder gegaan . November was mijn eerste cyclus met ovutesten. Ik ben voor mijn werk weinig thuis doordeweeks en nu wist ik wanneer het toch wel handig was om een nachtje thuis te zijn. Wat ik probeer te zeggen is: zonder die testen weet ik echt niet wanneer ik mijn ei heb en ben ik er meer mee bezig dan wanneer ik niet test. Ja, het is een teleurstelling als er bloed is, maar het geeft mij helderheid en dat vind ik belangrijk en dat geeft mij rust. Ik denk dat ik er net zo relaxed in sta als een vrouw die haar bmm in de gaten houdt of draden trekt van haar afscheiding.
Just my two cents
pi_135970444
Zo fijn dat je hier met gelijkgestemden kan praten. O+ . Ik heb de mentale kant van dit zwanger proberen te worden zwaar onderschat. Ik dacht altijd maar, als we eenmaal bezig zijn gaat het vast beter en wordt het verlangen vast minder prangend. Niets is minder waar. :').
pi_135970534
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:09 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Echt omgomg.. :D dit is best eng en geweldig tegelijk..

En raar van je cyclus DaD.. Als ie dan zo blijft is het prima natuurlijk, maar als 't blijft schommelen is het wel lastig..
Lekker gevoel he?
Gefeliciteerd! *O*
pi_135970601
Dat is ook zo hoor. Ik heb nu dan wel makkelijk praten, maar ik was ook echt wel eens bang dat het nooit ging lukken, of dat ik het gewoon te spannend vond eigenlijk.
Maar volgens mij kun je niet anders dan een beetje loslaten en vertrouwen hebben. Want ik voorspel je alvast: ook als je die positieve test in handen hebt is het niet plotsklaps allemaal duidelijk en klaar ;) dat had ik ook meer zwart-wit in m'n hoofd dan het nu is :+
pi_135970679
Ik had dat hele streepjes turen ook trouwens. Pas toen mijn vent zei, ook iets te zien, geloofde ik het. Want die ziet niet altijd even goed. :D
  zondag 26 januari 2014 @ 18:22:18 #230
409579 LuDann
All the way
pi_135970709
Over testen:

Ik heb hier een paar dagen terug alles weggegooid in een opwelling. Alle ovulatietesten en alle zwangerschapstesten (behalve 1). Tempen deed ik al een tijdje niet meer.

Denk niet dat iedereen dit zou moeten doen, maar mij heeft het wel even goed gedaan.
pi_135970783
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zo fijn dat je hier met gelijkgestemden kan praten. O+ . Ik heb de mentale kant van dit zwanger proberen te worden zwaar onderschat. Ik dacht altijd maar, als we eenmaal bezig zijn gaat het vast beter en wordt het verlangen vast minder prangend. Niets is minder waar. :').
vervelend hè, als de lol er af is. Bij mij is dat ook zo. Word er heel koppig van. Ben nu al van plan die kleine flesjes heineken te halen wanneer ik woensdag ongesteld word. Die ruiken het lekkerst ;)
ik had verwacht dat het spannend zou zijn, mijn man en ik samen afwachten enzo... maar ik merk echt dat mijn hoofd steeds meer de 'laat dan maar' kant op gaat.
pi_135971015
Trouwens, mijn tweede streepje is langzamerhand een tuurstreepje aan het worden. *O*
Eind van de week nog 1 keer checken, en dan vind ik het wel best.
pi_135971195
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:32 schreef Risu het volgende:
Trouwens, mijn tweede streepje is langzamerhand een tuurstreepje aan het worden. *O*
Eind van de week nog 1 keer checken, en dan vind ik het wel best.
mooi zo meid! En dan op naar de knalstrepen!
pi_135971287
quote:
Eerst had je een maand in gedachte waarin je er eindelijk voor zou gaan. En ja iedereen weet dat het even kan duren, maar je hebt ook stiekem de hoop dat jij die ene bent die pats-boem zwanger is. Nu ben je er mee bezig en heb je geen datum in gedachte wanneer je je kindje vast zal kunnen helpen. En dat is misschien nog wel zwaarder dan de wens hebben maar er nog niets mee kunnen doen. :*

Iets heel anders: ik heb het wel gehad met leegbloeden. Wat een bloedbad geeft dit gedoe!
pi_135971311
Jeej Risu! *O*
pi_135971385
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

vervelend hè, als de lol er af is. Bij mij is dat ook zo. Word er heel koppig van. Ben nu al van plan die kleine flesjes heineken te halen wanneer ik woensdag ongesteld word. Die ruiken het lekkerst ;)
ik had verwacht dat het spannend zou zijn, mijn man en ik samen afwachten enzo... maar ik merk echt dat mijn hoofd steeds meer de 'laat dan maar' kant op gaat.
Ja, dat is heel jammer. Ik had ook zo'n 'zie je wel, wij mogen niet.' Gedachte toen het misging ook. En later veranderde dat ook weer in, pff dan niet hoor. Lekker met z'n twee. Ik denk dat het ook een soort zelfbescherming is. Het lukt ons wel hoor. En dan zijn we straks met drie. (Of vier, voor degene die voor een tweede gaan)
pi_135971831
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Herkenbaar. En ook aan het begin van de cyclus of dat de vruchtbare dagen eraan komen "Waarom nog de moeite doen, het lukt toch niet".
En DAD :* Het is ook mentaal zwaar als het niet gaat zoals je van tevoren dacht.
pi_135972265
Balen Skittles
En DAD, snap je helemaal :*
pi_135974256
Ja, ik snap het ook en ik hoop heel erg voor je DAD dat je snel zwanger bent. En dat je in de tussentijd ook nog een beetje blij kunt zijn. Want het is wel een beetje waar: iedere fase brengt onzekerheid met zich mee: of je nu probeert zwanger te worden, net zwanger bent en bang bent voor een miskraam, of bij de 20-weken echo, of zoals ik nu aan het einde van de rit, of als de baby er net is, of als ze opgroeien etc. etc. En het is heel erg de kunst om daar goed mee om te gaan. Het lukte mij ook niet zo goed vandaag allemaal.
pi_135975152
Dat laatste is wel erg waar denk ik. De kunst om daar mee om te gaan aangezien er in elke periode wel zoiets is. Al speelt inderdaad ook wel mee dat dit de periode is waar niet een datum aan hangt en je dus niet weet waar je naartoe leeft.

:* voor DaD

Loj al nieuws?

IMA hoe was het om je familie te vertellen?
pi_135976107
Nope, nog niets...
Morgen een kv testje kopen...
pi_135977050
Gefeliciteerd IMA *O*

Het blijft dus nog spannend Loj ^O^ Ik ben benieuwd wat de test morgen zegt (heb je niet standaard tests in huis :o )

Het is dus eindelijk goed los gebarsten cholula? :*
pi_135977680
Yup er is waar bloedbad gaande in mijn ondergoed.
Ik ben overigens wel van mening dat er meer in het leven is dan zwanger worden en ik denk dat dat voor velen geldt. Dat vind ik het voordeel van dit topic, je kan je ei kwijt ( ;) ) zonder dat je je omgeving er (constant) mee lastig hoeft te vallen.
Loj spannend!
  zondag 26 januari 2014 @ 20:53:08 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135977684
quote:
Herkenbaar :* lekker van je afschrijven hier, en je niet meer voornemen om er minder mee bezig te zijn... want dat ben je toch wel ;)

En mn pmbox staat altijd open voor even klagen hoor!! :*
  zondag 26 januari 2014 @ 20:56:37 #245
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135977991
Oh en IMA gefeliciteerd natuurlijk!! *O*
pi_135982298
Wat hierboven staat, hier kan je juist fijn je verhaal kwijt!

En hier niet echt spannend hoor, kan me niet voorstellen dat ik nu opeens positief test!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind het alleen stom dat ik er niet meer relax onder ben..(oh en wou van de week testjes halen, maar toen stond er opeens een moeder van m'n werk naast me... Toen maar vitamine D meegenomen :') )
pi_135982510
IMA, ontzettend gefeliciteerd!! Wat een geweldig mooi tweede streepje :)
pi_135989340
IMA Joehoeeeee!!! *O* Gefeliciteerd :*

Hier vanmiddag wat bloed, nu helemaal niks meer (terwijl ik wel 'op schema' ben wb ongesteld worden, vandaag 28 dagen) Sort yourself out, raar lijf
pi_135997913
Morgen heb ik een tweede follikel-meting. Vrijdag was alles nog te klein. Ik ben benieuwd :)
  maandag 27 januari 2014 @ 10:25:11 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_135997969
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:40 schreef Cholula het volgende:

[..]

Eerst had je een maand in gedachte waarin je er eindelijk voor zou gaan. En ja iedereen weet dat het even kan duren, maar je hebt ook stiekem de hoop dat jij die ene bent die pats-boem zwanger is. Nu ben je er mee bezig en heb je geen datum in gedachte wanneer je je kindje vast zal kunnen helpen. En dat is misschien nog wel zwaarder dan de wens hebben maar er nog niets mee kunnen doen. :*

Iets heel anders: ik heb het wel gehad met leegbloeden. Wat een bloedbad geeft dit gedoe!
;( Ben je het vruchtzakje al wel kwijt? Meestal wordt het dan wel snel minder.... :*

Overigens, wat die ongeduldigheid betreft. Ik heb ook helemaal geen zen, whatsoever. Ik denk dat het een beetje inherent is aan het feit dat de vorige twee "rondes" dat ik echt bewust heb geprobeerd zwanger te raken, dit ook meteen lukte. De gedachte dat het nu misschien wel een paar keer kan gaan duren vind ik verschrikkelijk beangstigend. Ik ben ook echt in staat om een week na de eisprong al te gaan zitten testen. Ik ben ook bang dat het nog wel een paar keer mis zal gaan en elke maand dat het niet raak is, is weer langer uitstel. (en met een miskraam gooi je sowieso al 2-3 maanden weg, die anders wel benut hadden kunnen worden als je nièt zwanger was geweest. Mijn hele gedachtengang omtrent dit onderwerp is dus compleet vertieft.)

Hiermee wil ik overigens geen mensen tegen het hoofd stoten die meer rondes nodig hebben om zwanger te raken :@ maar al met al ben ik nu dus ook al dik 8 maanden bezig waarvan ik maar drie "rondes" heb gehad eigenlijk :(
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')