Anouk

Wij zijn ook weet bij het cb geweest. Het meten en wegen ging niet zo heel handig.
ik heb het cb hier best wel hoog zitten, maar de assistentie die moet wegen en meten niet zo 
. Eerst op de weegschaal, M moest alleen zijn handjes los en dat vertikte hij. Dus ze wilde 13,1 kg opschrijven. Dat is een halve kilo zwaarder dan een half jaar geleden dus dat vond ik een beetje twijfelachtig. Uiteindelijk samen met mij gewogen en daarna ik een keer alleen: 14,1 kg. Dat scheelde dus een kilo. Meten wilde hij ook niet blijven staan en kwam neer op 88 cm. Volgens mij is ie langer.... Op de curve van het cv, die gewicht tov lengte zetten, kwam hij dus ook boven de curve uit. Gelukkig vond de cb arts hem ook niet te zwaar ogen en liet ze ook zien dat een paar cm verschil ook een heel andere plek op de curve laat zien. Thuis ngo maar een keertje nameten en wegen. Curve van borstvoeding.com laat wel een nette curve zien trouwens (ondanks dat hij geen bv heeft gekregen maar de curve van groeigids zegt zo weinig omdat die van 1 tot 21 jaar gaat).
Verder was M boos omdat hij speelgoed in de wachtruimte achter moest laten. Binnen kon ik hem afleiden met een boekje waarbij hij meteen alles ging benoemen. CB arts vond dat hij ontzettend goed praat. Blokjes stapelen ging goed, stethoscoop zette hij mooi op zijn buik. Alleen de oogtest ging wat minder, hij lijkt soms wat te loensen en in de familie komen ook veel luie ogen voor dus over een half jaartje nog even terug voor oogtest en dan meteen ook even opnieuw meten en wegen.
Blokjes weigerde hij met een "nee, niet met bauwe bokjes pelen"

Toen we even niet keken stapelde hij er netjes 5 op elkaar dus test geslaagd.
Hij is gister heel hard gevallen, gleed uit over een boek en zo met zijn neus op de tafel. Het leek gister alleen een schram maar vanochtend was zijn neus tot aan zijn wenkbrauw blauw.

Gelukkig alleen een kneuzing en hij heeft er verder weinig last meer van.