abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135793000
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

En hier weer verder over eigenwijze peuters!
pi_135793885
Ik verbaas me eigenlijk nog hoe makkelijke Daan op woensdag zonder middagslaap kan. Normaal slaapt hij toch 1,5-2,5 uur. Maar op woensdag gaat hij vrolijk door. Alleen 's avonds een half uurtje eerder erin. Kijken hoelang die andere middagslaapjes nog blijven..
pi_135805728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 09:56 schreef Soempie het volgende:
Zo Kyara, dat klinkt wel erg druk als je zelf zo druk bezig bent geweest dat je niet alle cadeautjes mee hebt gekregen. :D

Hoe komt het dat het zwemmen op een fiasco is uitgelopen? Het zag er wel heel gaaf uit; M. zo onder water.

De stats hier: 91 cm en bijna 13 kg. Misschien heeft Midas hem wel ingehaald, want een groeispurt is hier niet geweest.
Verder heeft hij lichaamsdelen aangewezen, plaatjes benoemd en met een bal gegooid. Oja, en een lichamelijk onderzoekje nog. Allemaal keurig.
M. vond het lampje van de arts erg mooi: 'ooooh, wauw!' en bij de stethoscoop: 'heel koud papa!'. Ik vond het al heel wat dat hij mee wilde werken tijdens dat onderzoek. :D
Iedereen kwam tegelijk binnen....

De laatste keer bij het zwemmen wilde hij eerst niet naar binnen. Helemaal over de rooie. Toen toch wel. Toen wilde hij niet zwembroek aan, later toch wel. En toen we in het zwembad waren ging hij weer over de rooie en zijn we maar naar huis gegaan. Het was ook niet tegendraads niet willen maar echt in paniek en intens verdrietig. De keer ervoor waren we wat aan de late kant en toen moest hij zo mee het water in en daar was hij even niet op voorbereid (toen heeft hij de hele les gehuild). Dus de associatie was al fout en ik had geen zin om weer met een huilend kind in de les te zitten eerlijk gezegd. Dus vanaf toen maar niet meer gezwommen. Misschien dat ik het nog bij een ander zwembad ga proberen.

Mooie stats, ik verwacht dat M hem qua gewicht wel heeft ingehaald want die was een half jaar geleden al 12,5 kg. Supergedaan ook van jouw M. Ik ben benieuwd hoe dat hier vrijdag gaat.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:06 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik verbaas me eigenlijk nog hoe makkelijke Daan op woensdag zonder middagslaap kan. Normaal slaapt hij toch 1,5-2,5 uur. Maar op woensdag gaat hij vrolijk door. Alleen 's avonds een half uurtje eerder erin. Kijken hoelang die andere middagslaapjes nog blijven..
M is een slaapkop, die slaapt makkelijk 3,5 uur zo 's middags maar als er maar genoeg vertier is kan ook hij een hele dag door. Maar dan slaapt hij de dag erna ook wel uit tot half 10 of zo.
pi_135814027
Daan heeft het vanmiddag ook niet gehaald zonder slaap. Ik moest nog even snel iets oppikken onderweg, daardoor viel hij in de auto al in slaap. Thuis op de bank gelegd, en na een dik uur werd hij zelf wakker. En nu weer op tijd erin, want morgen moet hij toch mee broer wegbrengen, en daarna naar mijn moeders-groep.
pi_135818337
Wel fijn dat je hem slapend over kan leggen. Kan hier echt niet meer :N

Ook fijn: we hebben nu containers voor het oud papier maar het wordt nog steeds 's avonds opgehaald. Net dus een stuiterende peuter in bed omdat "vuinigwagen! vuinigwagen! vuinigwagen". DUs even door het raam gekeken maar nu kan ie niet meer slapen want "vuinigwagen! vuinigwagen! vuinigwagen"".

En hij heeft vandaag een kalkoen geaaid. We waren op de kinderboerderij en ik keek even de andere kant uit en meneer stond dat megabeest te aaien.
pi_135822725
Dappere M met zijn kalkoen :D
Hier komt de papierwaren al om half 6, dat zou schelen..
Dat overtillen lukt ook niet altijd, maar nu was hij wel echt heel moe denk ik..
pi_135823410
Dat is vreemd Kyara. Bij ons in het dorp werken de gemeentelijke reinigingsmensen echt ambtenaarsuren. :D Wel heel schattig dat hij zo met de vuilniswagen bezig is. O+

Ik heb een afspraak gemaakt voor het wennen op school van L. Mijn kleine meisje moet vanaf 10 maart gewoon 2 dagen per week naar school en vanaf half april 5 dagen per week. Ik ben er nog helemaal niet aan toe geloof ik. :{ L. wel overigens, die kan niet wachten.
Ik hoop L. het allemal gaat trekken, want ze heeft dan net twee broertjes en moet ook nog eens naar de basisschool. Maar misschien vind ik het wel sneuer dan L. zelf.
pi_135824324
Dat is wel een boel in 1 keer Nikki! Maar misschien is het voor haar ook wel goed om even weg te zijn en iets helemaal van zichzelf te hebben?
pi_135830527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:42 schreef _NIKKI_ het volgende:
Dat is vreemd Kyara. Bij ons in het dorp werken de gemeentelijke reinigingsmensen echt ambtenaarsuren. :D Wel heel schattig dat hij zo met de vuilniswagen bezig is. O+

Ik heb een afspraak gemaakt voor het wennen op school van L. Mijn kleine meisje moet vanaf 10 maart gewoon 2 dagen per week naar school en vanaf half april 5 dagen per week. Ik ben er nog helemaal niet aan toe geloof ik. :{ L. wel overigens, die kan niet wachten.
Ik hoop L. het allemal gaat trekken, want ze heeft dan net twee broertjes en moet ook nog eens naar de basisschool. Maar misschien vind ik het wel sneuer dan L. zelf.
Zijn onze peuters even oud?!
Mijn meisje is er ZO aan toe, aan school. We zijn er ook iedere dag voor haar zus natuurlijk.
Maar veel veranderingen voor je dochter. Goed in de gaten houden om haar echt 1 op 1 tijd te geven als je man thuis is. Het is een hele uitdaging...
Maar ze gaat het vast geweldig vinden op school. Ik heb er bij mijn oudste zelf een half jaar over gedaan om er aan te wennen, maar zij had niet meer dan een week nodig :)
En, broertjes gaat ze vast ook heel leuk vinden. Het is echt wel een leuke leeftijd om grote zus te worden!
Met een meidenkwartet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 12:32:09 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135844582
over eigenwijze peuters gesproken :')

Geert krijgt drinken en ik wil de aanmaaklimonade pakken, begint meneer meteen: nee!! dus ik vraag wat wil je dan?? hij: ijsthee. Dus ik zet de limo weg, en reik naar het pak ijsthee... hij : neeeeee limo!!!

:')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135846064
Hier doet de buurtschool het oud papier, vandaar de avonden..

DJMO, heeft hij nog iets gedronken? Of werd het een derde optie?

NIKKI, dat zal wel even wennen zijn. Hoeveel tijd zit er tussen school&broertjes?
Chris was al een paar maanden naar school toen ik Daan kreeg. Maar ik had het idee dat hij het ook wel prima vond. Even zijn eigen plekje, zonder gedoe met kleine broer die weer een fles/luier/aandacht moest.. Dus misschien valt het juist wel mee?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 23 januari 2014 @ 13:45:06 #12
147316 crew  DJMO
#trut
pi_135847283
Ja een beker limo DF
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_135862467
Cathmar, L. is van april 2010. Ik ben wel blij dat ik verlof heb tijdens haar eerste schoolperiode, dat maakt het wennen misschien iets minder heftig, want anders zou ze ook nog eens gelijk 2 dagen naar de bso moeten. We gaan L. sowieso nog steeds aandacht alleen geven, zoals bezoekjes aan het theater en we zijn zelfs van plan om volgend voorjaar of najaar met haar naar Disneyland te gaan. De babies blijven dan thuis. En verder houdt L. enorm van knutselen en spelletjes doen en ik hoop daar tijdens slaapjes van de babies nog wel tijd voor vrij te kunnen maken.

DF, de broertjes worden half maart verwacht, maar begin maart zullen ze er denk ik al wel zijn, want ik ga er niet van uit dat ik 40 weken ga halen eigenlijk. En L. gaat vanaf 10 maart de maandag en vrijdag wennen op school en blijft nog tot haar verjaardag op donderdag naar het kdv gaan. Het valt dus echt allemaal een beetje samen. We zien wel hoe het gaat lopen. Als L. het nog even niet trekt op school mag ze best af en toe een dagje thuisblijven.
pi_135868664
Dan valt er wel ineens veel samen Nikki. je hebt ook kans dat L school ziet als een eigen plekje en er juist graag naar toe gaat. En zo niet dan heb je idd geluk dat je thuis bent en dat niet net je verlof erop zit.

Ik vertelde vandaag tegen vriend tijdens het eten dat ik maandag naar het ziekenhuis moet voor de uitslagen van de onderzoeken. Ik had even niet eraan gedacht dat ean dit kon horen dus die reageerde meteen. Nee mama niet naar ziekuhuis mama daar niet blijven :'(
pi_135870426
Achossie arme Ean. ;(
En die kleine oortjes krijgen echt veel meer mee dan je soms denkt. Ik merk aan mezelf al dat ik enorm oppas wat ik wel en niet zeg waar L. bij is. 'Enge dingen' bespreken we sowieso niet waar ze bij is.

Voorbeeld van mezelf van vroeger: een neef van mijn moeder die bij mijn ouders op bezoek was had het over zijn vader die "onder het mes" moest. Mijn kinderfantasie sloeg helemaal op hol. Ik zag echt een groot mes voor me met iemand die eronder moest liggen en gesneden werd. Ik was destijds een jaar of 4-5.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:43:00 #16
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_135882302
Geen eng verhaal, maar ze had toch onthouden dat we shampoo moesten halen de volgende dag. Ik moest daar zo om lachen, ik was het namelijk vergeten, dus ik vraag Anouk wat we ook alweer nog meer moesten halen. Zegt ze heel droog: shampoo. Vond het wel schattig.

Verder is ze tegenwoordig helemaal in de liedjes O+ In het bos, in het bos, olifantje, kwijt O+ de volgorde is alleen een beetje warrig en mama moet ook de liedjes nog goed leren :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_135892310
Anouk :D

Wij zijn ook weet bij het cb geweest. Het meten en wegen ging niet zo heel handig. ik heb het cb hier best wel hoog zitten, maar de assistentie die moet wegen en meten niet zo :X. Eerst op de weegschaal, M moest alleen zijn handjes los en dat vertikte hij. Dus ze wilde 13,1 kg opschrijven. Dat is een halve kilo zwaarder dan een half jaar geleden dus dat vond ik een beetje twijfelachtig. Uiteindelijk samen met mij gewogen en daarna ik een keer alleen: 14,1 kg. Dat scheelde dus een kilo. Meten wilde hij ook niet blijven staan en kwam neer op 88 cm. Volgens mij is ie langer.... Op de curve van het cv, die gewicht tov lengte zetten, kwam hij dus ook boven de curve uit. Gelukkig vond de cb arts hem ook niet te zwaar ogen en liet ze ook zien dat een paar cm verschil ook een heel andere plek op de curve laat zien. Thuis ngo maar een keertje nameten en wegen. Curve van borstvoeding.com laat wel een nette curve zien trouwens (ondanks dat hij geen bv heeft gekregen maar de curve van groeigids zegt zo weinig omdat die van 1 tot 21 jaar gaat).

Verder was M boos omdat hij speelgoed in de wachtruimte achter moest laten. Binnen kon ik hem afleiden met een boekje waarbij hij meteen alles ging benoemen. CB arts vond dat hij ontzettend goed praat. Blokjes stapelen ging goed, stethoscoop zette hij mooi op zijn buik. Alleen de oogtest ging wat minder, hij lijkt soms wat te loensen en in de familie komen ook veel luie ogen voor dus over een half jaartje nog even terug voor oogtest en dan meteen ook even opnieuw meten en wegen.

Blokjes weigerde hij met een "nee, niet met bauwe bokjes pelen" _O- Toen we even niet keken stapelde hij er netjes 5 op elkaar dus test geslaagd.

Hij is gister heel hard gevallen, gleed uit over een boek en zo met zijn neus op de tafel. Het leek gister alleen een schram maar vanochtend was zijn neus tot aan zijn wenkbrauw blauw. :'( Gelukkig alleen een kneuzing en hij heeft er verder weinig last meer van.
pi_135893497
Mooie score Kyara! Dat praten verbaas ik me ook niet over. Hij zegt al een hoop volgens mij..
Jammer van zijn blauwe neus. Het ziet er vaak niet uit, maar ze hebben er meestal zelfs weinig last meer van (na het eerste drama dan)
Hopelijk valt het mee met zijn ogen. Heb je ook het idee dat hij minder ziet?

Vanochtend weer met Daan naar peuterdans geweest. Komt toevallig na mijn Zumba in hetzelfde lokaal, dus we gaan vrolijk door. Heel leuk met veel bewegingsdansen (maneschijn, vogeltjesdans), lichaamsdelen ("met de vingertjes" en "hoofd schouder knie en teen"). Stukje samen met mama dansen. Heel gezellig en Daan deed al leuk mee. Kost ook maar 25 euro per kwartaal, dus denk dat we maar blijven..
pi_135893658
Klinkt erg leuk DF! Ik ga peutergym met M proberen.

Ik denk dat het met zijn ogen wel mee valt maar omdat er ook het een en ander in de familie zit, vind ik het niet erg dat het nog een keertje gecheckt wordt.
pi_135893720
Peutergym zou Daan ook leuk vinden. Maar dit kwam toevallig op ons pad. Misschien voor nu goed, want hij zit middenin de maneschijn fase. Zingt het halve liedje met bewegingen op zijn manier..
  vrijdag 24 januari 2014 @ 14:48:33 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135893734
Oh Kyara, ik wil op het CB volgende maand hetzelfde aankaarten.
Hij lijkt te loensen bij vermoeidheid hier.
Volgens mij is het op te lossen met van die plakpleisters.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135894921
Hier dus ook Laziness. Ben benieuwd wat er bij jullie over gezegd wordt.
pi_135896116
Handig Susie! Mex herinnert me alleen aan de koekjes;)

Er was laatst een lamp van het plafond gevallen bij opa, daar hadden we het over aan tafel bij opa.
Mex was in het speelkamertje aan het spelen en aan het rondrennen en een week later is hij iemand aan het vertellen van de lamp,boem bij opa, heel gevaarlijk!!!
Toen besefte ik me ook dat ik wat meer moest opletten met wat ik zeg als hij er is.

Zielig wel ferrari dat ze een beetje bang werd, kon je haar wel gerust stellen?

Speelgoed gewoon meenemen naar de arts Kyara, is echt geen probleem en na afloop terug leggen.
Wat voor oogtest kreeg hij? Hier keken ze daar pas met 3 jaar naar.
pi_135896538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 15:51 schreef Troeta het volgende:
Speelgoed gewoon meenemen naar de arts Kyara, is echt geen probleem en na afloop terug leggen.
Wat voor oogtest kreeg hij? Hier keken ze daar pas met 3 jaar naar.
Het ging om de trapauto....
Oogtest was gewoon met een lampje in de ogen kijken. Maar hij wilde niet dat ze zijn ogen afdekte. Over een half jaar gaat ze dat nog een keer doen en dan doet ze ook alvast de oogtest die ze bij 3jarigen doen.

Man en zijn vader hebben ook allebei een lui oog gehad. Maar die trokken altijd die pleisters eraf. En bij mijn man kun je dat ook nog wel zien als hij moe is (vooral op foto's).
pi_135908751
Oh, die neem ik ook mee, kan hij naar dat kamertje rijden in de auto. Binnen eerst even praten en ondertussen is de auto toch niet leuk meer :P

Hebben ze hier nooit gedaan met een lampje gekeken, typisch! Zelfs niet bij de ogentest van 3 jaar, moest alleen vertellen wat voor plaatjes dat waren. Maar goed dat ze het in de gaten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')