abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135792556
hallo,

ik heb een garagebox van 9x3.5x3.5 LxBxH.
het begint weer een stuk kouder te worden en wil ik men box opwarmen.
alleen nu is de vraag waar mee.
ik heb een hete lucht kachel gehad van 3300watt maar die kreeg de box niet warm.
wat kan ik het beste gebruiken?

mvg
  PR/Manusje van alles woensdag 22 januari 2014 @ 10:30:19 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135792624
Houtkachel?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135792940
Is de schuur wel goed geïsoleerd?
  woensdag 22 januari 2014 @ 10:40:24 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135792948
Tweede hetelucht kachel erbij? Wel een dure grap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135795168
Dak en muren isoleren. Als dat nog niet het geval is, heeft een kachel niet heel veel zin. De warme lucht verdwijnt dan alweer redelijk snel.
pi_135797197
Is zo'n Zibro petroleumkachel geen optie? Of wil je hem ook onbeheerd verwarmd hebben?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 22 januari 2014 @ 12:47:09 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_135797490
3,3KW moet makkelijk die inhoud warm kunnen houden, dus beter ga je kieren dichten en isoleren.
Wat heb je trouwens in die box staan? Zo'n heteluchtkachel als die van jou kost bijna een euro per uur.
pi_135797631
het is een nieuwbouw box/loods, net zo iets als op die storage wars op tv.
heb er nu 2 autos in staan voor restauratie.
het enigste waar het tocht is op de garage deur.
maar ik huur het ook.
heb dat hete lucht kacheltje een keer bij de praxis gehaald en een heledag aan gelaten. maar kreeg et niet warm gestookt.

zoon petroleum kachel moet je daar niet mee oppassen voor CO vergiftiging?
pi_135798733
De Laser modellen van Zibro gaan bij mijn weten vanzelf uit mocht je vergiftigingsrisico lopen.

Ik zou de garagedeur tocht aanpakken en een Zibro Laser modelletje aanschaffen (vereist wel een stopcontact, verbruikt bijna geen stroom).
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_135799129
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_135799234
hahaha hoe wist je dat?
pi_135801617
zijn er alternatieve voor zoon zibro laser? die dingen zijn best wel duur...
pi_135815223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 13:18 schreef fietsie het volgende:
De Laser modellen van Zibro gaan bij mijn weten vanzelf uit mocht je vergiftigingsrisico lopen.

Ik zou de garagedeur tocht aanpakken en een Zibro Laser modelletje aanschaffen (vereist wel een stopcontact, verbruikt bijna geen stroom).
Bij zo'n Zibro kachel moet je volgens mij JUIST veel ventileren.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 22 januari 2014 @ 19:57:20 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_135815301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bij zo'n Zibro kachel moet je volgens mij JUIST veel ventileren.
Ventileren en tocht zijn 2 verschillende dingen he....
pi_135815415
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 19:57 schreef fietsie het volgende:
Ventileren en tocht zijn 2 verschillende dingen he....
Ja, maar als hij een Zibro kachel plaatst moet hij ervoor gaan zorgen dat zijn garagedeur nog veel meer gaat tochten dan dat die deur nu al doet. :D
pi_135816799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:52 schreef DutchOven het volgende:
het is een nieuwbouw box/loods, net zo iets als op die storage wars op tv.
heb er nu 2 autos in staan voor restauratie.
het enigste waar het tocht is op de garage deur.
maar ik huur het ook.
heb dat hete lucht kacheltje een keer bij de praxis gehaald en een heledag aan gelaten. maar kreeg et niet warm gestookt.

zoon petroleum kachel moet je daar niet mee oppassen voor CO vergiftiging?
CO vergiftiging is 1 ding. Zuurstoftekort is een ander probleem als je alle tocht gaat weghalen. Zo'n kachel vreet behoorlijk wat zuurstof weg uit de ruimte waar je verblijft.
Houtkachels, gaskachels en open haarden doen dat ook wel, maar de trek in de schoorsteen van die laatste 3 zorgt er voor dat er via alle kieren en gaten elders in de ruimte weer verse lucht wordt aangezogen. Bovendien is die trek ook nog deels afhankelijk van de 'sterkte' waarmee de kachel /haard brand. Een petroleumkachel als een Zibro, heeft geen afvoer naar buiten, dus ook geen 'natuurlijke' trek van lucht. Je moet dan dus nog meer als bij een houtkachel of open haard opletten of je wel voldoende ventilatie hebt.
pi_135817407
Hittekanon op diesel of gas erin, BAM!
Laat die handjes wapperen!
pi_136063133
Heb een hitte kanonnentje gehaald.
11Kw had met de verkoper er over en hij had het even uitgerekend dat ik voor men garagebox 7.5Kw nodig had om Em op te warmen. En die petrolium kachels die daar stonden waren bijna 2x zo duur en hadde maar rond de 3Kw
Straks even de gas aansluiten en stokke maar BAM
pi_136070186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:17 schreef DutchOven het volgende:
Heb een hitte kanonnentje gehaald.
11Kw had met de verkoper er over en hij had het even uitgerekend dat ik voor men garagebox 7.5Kw nodig had om Em op te warmen. En die petrolium kachels die daar stonden waren bijna 2x zo duur en hadde maar rond de 3Kw
Straks even de gas aansluiten en stokke maar BAM
Ik hoop wel dat je een vaste gasaansluiting hebt, anders blijf je slepen met die gasflessen. :D
pi_136070320
Deur dicht, kachel aan, echte Dutch oven.
Laat die handjes wapperen!
pi_136079518
Het is weer jammer dat het een box is in een of ander bedrijvenverzamelgebouw.
Bij een vrijstaande schuur was een houtkachel het makkelijkst en het goedkoopst geweest.
pi_136086074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat je een vaste gasaansluiting hebt, anders blijf je slepen met die gasflessen. :D
Heb de Lpg fles naast men CO2 fles staan van het las apparaat mooi in een hoekje.

Gister aangesloten en even getest werkt hardstikke goed. Vanavond even stoken en werkte aan de auto.
pi_136086672
Misschien kun je toch eens overwegen een paar rollen glaswol tegen het plafond te spijkeren. Is niet zo heel duur en het maakt een wereld van verschil.
pi_136088033
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:14 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien kun je toch eens overwegen een paar rollen glaswol tegen het plafond te spijkeren. Is niet zo heel duur en het maakt een wereld van verschil.
Ben daar best vaak bezig met een slijptol en aan het lassen en als alles klaar is ben ik van plan om de auto daar te spuiten. En dan i glaswol aan de muren of plafon niet zo fijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')