Is die stuk, of overgelopen of..?quote:
Volgens de brandweer is dat ding stuk, dat ding heeft zijn werk niet gedaan. Is alleen voor onze woning, CV installatie is namelijk in onze meterkast.quote:Op woensdag 22 januari 2014 04:17 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Is die stuk, of overgelopen of..?
En van wie is die..?
Wie onderhoud de cv installatie..?
Is het ding voor 1 appartement of voor het hele complex?
Dan lijkt me degene die dat ding geïnstalleerd heeft, degene waar je bij moet aankloppen..quote:Op woensdag 22 januari 2014 04:21 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Volgens de brandweer is dat ding stuk, dat ding heeft zijn werk niet gedaan. Is alleen voor onze woning, CV installatie is namelijk in onze meterkast.
Het gaat om nieuwbouw, is 13 maanden geleden opgeleverd.
Ik zou contact opnemen met de bouwer dan komen zij het maken en via hun betaalt de verzekering uit (tenminste dat was bij ons zo bij lekkage dak ook van nieuwbouw)quote:Op woensdag 22 januari 2014 04:26 schreef Snowballed het volgende:
Volgens de brandweer is dat ding stuk, dat ding heeft zijn werk niet gedaan. Is alleen voor onze woning, CV installatie is namelijk in onze meterkast.
Het gaat om nieuwbouw, is 13 maanden geleden opgeleverd.
Dit dus.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, eerst klop je aan bij de daarvoor bedoelde verzekeraar en dat is je eigen verzekeraar. Als er verhaal mogelijk is, zullen zij dat verhalen. Niet zelf gaan rommelen, hiermee.
Nee, daar is de opstalverzekering voor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:29 schreef ohmoetdatzo het volgende:
Volgens mij heb je hier wel met 2 dingen te maken.
Gevolgschade (schade als gevolg van de overstroming) dien je normaal gesproken in bij je eigen verzekeraar. Zij zullen echter niet voor jou de oorzaak gaan aanpakken (voor zover ik weet tenminste). Dus daarvoor zul je dan alsnog bij de bouwer moeten aankloppen.
Nou, dat is zeker wel een goed punt: de gevolgschade is gedekt. De oorzaak vaak niet. Dus de reparatie aan de ketel/overdrukventiel (dat lijkt hier de oorzaak) valt niet onder de dekking. Dit is een eigen gebrek.(dus dat de oorzaak niet 'elk van buitenaf komend onheil')quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:30 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Nee, daar is de opstalverzekering voor.
Maar 13 maanden na oplevering mag je toch verwachten dat zoiets niet kapot gaat, toch? Dus dan moet je daarvoor weer gaan kijken wie het gemaakt heeft en die vervolgens aansprakelijk stellen. Lijk mij dan... Kan zoiets via de opstalverzekering of moet je dat echt zelf regelen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dat is zeker wel een goed punt: de gevolgschade is gedekt. De oorzaak vaak niet. Dus de reparatie aan de ketel/overdrukventiel (dat lijkt hier de oorzaak) valt niet onder de dekking. Dit is een eigen gebrek.(dus dat de oorzaak niet 'elk van buitenaf komend onheil')
Heb ik hier zelf ook weleens gehad: lekkage aan het dak. Alle lekkageproblemen (laminaat, schilderwerk, houtwerk) zijn opgelost, maar de lekkage zelf moest ik wél zelf aanpakken.
Waarom zou dan onder je opstapverzekering vallen? Daar heb je garantie voor.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar 13 maanden na oplevering mag je toch verwachten dat zoiets niet kapot gaat, toch? Dus dan moet je daarvoor weer gaan kijken wie het gemaakt heeft en die vervolgens aansprakelijk stellen. Lijk mij dan... Kan zoiets via de opstalverzekering of moet je dat echt zelf regelen?
Dit zal TS zelf moeten regelen. Zoals eerder aangegeven wordt alleen de vervolgschade aan inboedel uitgekeerd door de inboedelverzekering en eventuele vervolgschade aan het huis door de opstalverzekering. De kapotte CV ketel zal niet onder de dekking vallen en zal TS op de installateur moeten proberen te verhalen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar 13 maanden na oplevering mag je toch verwachten dat zoiets niet kapot gaat, toch? Dus dan moet je daarvoor weer gaan kijken wie het gemaakt heeft en die vervolgens aansprakelijk stellen. Lijk mij dan... Kan zoiets via de opstalverzekering of moet je dat echt zelf regelen?
Precies; die ketel hard laten werken als ie al slecht werkt, lijkt me het beste!quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En vergeet niet flink te stoken en te ventileren anders krijg je daar later weer problemen mee.
Ben je altijd zo handig met quotes..? Ik heb daar geen woord van getypt...quote:Op woensdag 22 januari 2014 06:45 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Ik zou contact opnemen met de bouwer dan komen zij het maken en via hun betaalt de verzekering uit (tenminste dat was bij ons zo bij lekkage dak ook van nieuwbouw)
Expert inschakelen via de opstalverzekering.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:47 schreef xaban06 het volgende:
Nog een vraag: De wanden hebben misschien ook schade opgelopen, maar dat kan je zo met het blote oog natuurlijk niet zien. Dit valt onder opstal en niet inboedel denk ik? Hoe kom ik erachter of de wanden ook schade hebben opgelopen?
Omdat ik het altijd erg prettig vind om zulke zaken uit handen te geven... Maar goed, het klinkt wel logisch inderdaad.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:56 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou dan onder je opstapverzekering vallen? Daar heb je garantie voor.
Als jij een tv koopt en na een week gaat 'ie stuk, dan stap je naar de leverancier en kun je niet je inboedelverzekeraar bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |