SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-ZuidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - BrusselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.![]()
Doe ik daar altijdquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:14 schreef b2py het volgende:
Opzich wel leuk gezicht. Knal jij met 130 vanaf Zuid naar Schiphol, rij je al die linksrijders voorbij op de A10. Zwaaiende kinderen op de achterbank bij opa en oma op de rechterrijstrook.
Indien mogelijk natuurlijk.![]()
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.Normaal staat dat er ķķk altijd in...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13@Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
![]()
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?![]()
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee want NS organiseert die reisinformatie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?
Wel is het zo dat de input voor die meldingen bij NS binnenkomt die er dan een mooi dingetje van maakt op de website.![]()
Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef Dr_Flash het volgende:
geen smoes natuurlijk. NS wou toch zo graag de reisinfo doen? Doe dat dan ook."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Leuk man. Er waren werkzaamheden, maar niemand wist ervan. Zelfs de man die ze uitvoerde stond met een waterpomptang in zijn hand een beetje verdwaasd om zich heen te kijken van "wat doe ik hier?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:23 schreef greavy het volgende:
Zelf ProRail.nl meldde het niet. De datafeed van de werkzaamheden bij NS.nl lijkt volgens mij ergens bij ProRail weg te komen?"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vanavond NL 2:
19:55 - 20:25
Rail Away
Een rit met Amtrak van het hart van New York naar het hart van Montreal, twee belangrijke steden aan de oostkust van Noord-Amerika. Het is het verhaal van de vele grote en kleine spoorwegmaatschappijen, die daarin een rol hebben gespeeld en uiteindelijk het slachtoffer werden van allerlei overnames. Als je haast hebt, neem je een vliegtuig, maar wie het land wil zien, neemt deze trein.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Oh okee, sorryquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:25 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan ze niet afrekenen op een overgangsfase, Fles.En die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig?
Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, sorryEn die overgangsfase duurt...? Een jaar of dertig?
![]()
Die mensen bij de social media afdeling hebben er dus écht geen kaas van gegetenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:21 schreef greavy het volgende:
Iemand die een vraag had waarom prorail en NS niks melden over de werkzaamheden afgelopen zondag tussen Groningen - Veendam/Leer. Een simpel antwoord kwam naar voren door het Twitterteam van NS.Normaal staat dat er ķķk altijd in...twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 15:15:13@Eupeodes De werkzaamheden van afgelopen zondag vonden plaats op het Arriva traject. Daarom stond deze info niet in onze reisplanner. ^LV reageer retweet
![]()
![]()
Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Die is vorig jaar voor de zomer afgerond.
Je kent me, je mag van mij overal een mening over hebben.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik er nu WEL een mening over _mag_ hebben?![]()
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.![]()
Moeten wel erg flink stuk zijn dan? Ik las ook al dat het verlengen naar zesjes ook niet helemaal soepel gaat daar.![]()
Of gewoon niet nodig he. Global warming en zo. Deze winter lijkt ook naar niks. Ik denk dat ze daar staan voor het uitbouwen van die installaties wegens te weinig gebruikt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Bij het uitbouwen van de Sanditeinstallatie zijn stoorstromen opgetreden, waardoor inzet niet mogelijk is. Overigens staan ze al sinds de kerst buiten dienst, en in die 4 weken hebben ze de storing er niet uit weten te krijgen blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:47 schreef greavy het volgende:
(Ik kan het niet terugvinden): Er zijn gister 2 DDZ-4tjes op de ACT in de Houtrakpolder Amsterdam gestald, naast het DDAR en 1800-meuk. Zou gaan om de 2 DDZ-stellen met Sandite-installatie.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter.![]()
Het kost zitplaatsenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef greavy het volgende:
Maar waarom de installatie eruit halen, je stelt het toch gewoon buiten dienst tot de volgende periode? Lijkt mij kostenefficiënter.
En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:58 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Breukelen gaan ze trouwens wel even vol in de spits inspecteren.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ja, dat is volstrekt onmogelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?
Je dient "minder treinen" te lezen als "wees blij dat je mee mag met wat er ook maar rijdt. ALS je mee mag, want je weet: te veel mensen is niet veilig."Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je hebt je lolbroek wel gevonden vandaag.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat is volstrekt onmogelijk.
Je dient "minder treinen" te lezen als "wees blij dat je mee mag met wat er ook maar rijdt. ALS je meemag, want jeweet: te veel mensen is niet veilig."
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Doen ze nooit. Is slecht excuus ja ik weet het maar goed. Ik denk ook niet voordat treinen Lijn nummers krijgen dat ding mogelijk is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:59 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
En Muiderpoort is nog bezig. Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?![]()
Natuurlijk is het wel mogelijk, maar omdat de reiziger voor een achterlijke mongool versleten wordt heet het "niet mogelijk".quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Doen ze nooit. Is slecht excuus ja ik weet het maar goed. Ik denk ook niet voordat treinen Lijn nummers krijgen dat ding mogelijk is.
Sommige treinen rijden, andere niet. Treinen rijden niet vanzelf, dat wordt aangestuurd door mensen. Mensen bepalen welke treinen wel en niet rijden. Mensen KUNNEN dus ook aangeven welke treinen ze wel en niet laten rijden.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ze weten toch wat er opgeheven wordt? Bijvoorbeeld 'De Sprinters tussen Zwolle en Amsterdam Centraal rijden niet tussen Amsterdam Centraal en Weesp' kan je toch wel vermelden? Simpel, en voor een gros van de reizigers duidelijk.![]()
Overigens stoppen de sprinters van Amsterdam Centraal naar Weesp-Zwolle/Amersfoort Vathorst niet in Muiderpoort. richting Centraal wel.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Gaaf. Dus iedereen die naar huis wil, jammer joh. Je kunt alleen naar een station waar het NOG drukker is, en waarvandaan je ook niet naar huis kunt. Overigens had je dat station ook wel met de tram kunnen bereiken, en Weesp of Amersfoort nietquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:22 schreef _JdM_ het volgende:
Overigens stoppen de sprinters van Amsterdam Centraal naar Weesp-Zwolle/Amersfoort Vathorst niet in Muiderpoort. richting Centraal wel.
of ze pakken gewoon de sprinter richting breukelen die op het andere gedeelte van muiderpoort stoptquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaaf. Dus iedereen die naar huis wil, jammer joh. Je kunt alleen naar een station waar het NOG drukker is, en waarvandaan je ook niet naar huis kunt. Overigens had je dat station ook wel met de tram kunnen bereiken, en Weesp of Amersfoort niet![]()
De communicatie zou nog duidelijker worden als er ook met lijnnummers gecommuniceerd gaat worden. Dus serie 800 noem je lijn 8, serie 1900 noem je lijn 19, serie 3600 wordt gecommuniceerd als lijn 36 enzovoort. Dat is ook een stuk gemakkelijker voor reizigers die incidenteel de trein pakken.![]()
ja, want daarmee kom je in Weesp of Amersfoortquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
of ze pakken gewoon de sprinter richting breukelen die op het andere gedeelte van muiderpoort stopt
is toch niet relevant als je naar muiderpoort wilquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, want daarmee kom je in Weesp of Amersfoort![]()
![]()
Ik zou het dan doen als IC8 of IC19 en de sprinters: S91 ofzoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:28 schreef lyolyrc het volgende:
De communicatie zou nog duidelijker worden als er ook met lijnnummers gecommuniceerd gaat worden. Dus serie 800 noem je lijn 8, serie 1900 noem je lijn 19, serie 3600 wordt gecommuniceerd als lijn 36 enzovoort. Dat is ook een stuk gemakkelijker voor reizigers die incidenteel de trein pakken.
Nummering hoeft niet per se overeen te komen met de treinnummers, zolang het maar duidelijk isAltijd onderweg naar het avontuur![]()
van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
is toch niet relevant als je naar muiderpoort wilSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
goed voor de omzet van de kioskquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe.![]()
Op die manier maak je inderdaad nog een duidelijk onderscheid tussen intercity's en sprinters. Ik denk wel dat je de nummering het best gelijk kan laten lopen met de interne nummers. Dat is gemakkelijk te implementeren in de systemen en het voorkomt verwarring bij het personeel. Bijzondere nummers voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen moet je dan natuurlijk wel versimpelen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het dan doen als IC8 of IC19 en de sprinters: S91 ofzo
Nummering hoeft niet per se overeen te komen met de treinnummers, zolang het maar duidelijk is![]()
Moet je volgens mij wel even uitchecken en weer inchecken wanneer je op dat andere perron staat richting Amstelquote:![]()
![]()
Hoezo? Vleugeltreinen zijn er bijna toch niet meer, behalve de IC 28 Utrecht-Rotterdam die in het weekend vanaf Gouda aan de IC 17 Den Haag-Enschede is gekoppeld (maar eigen nummer)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:38 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Op die manier maak je inderdaad nog een duidelijk onderscheid tussen intercity's en sprinters. Ik denk wel dat je de nummering het best gelijk kan laten lopen met de interne nummers. Dat is gemakkelijk te implementeren in de systemen en het voorkomt verwarring bij het personeel. Bijzondere nummers voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen moet je dan natuurlijk wel versimpelen.
Ja, je hebt die IC's van Leeuwarden, maar kunnen prima in hun eigen nummerreeks (IC 125 en IC127)
Extra ingelegde treinen hoeven voor de reiziger geen apart nummer te hebben...Bij twijfel: gebruik beton.![]()
met een beetje mazzel kun je na 18:30 verder en krijg je 40% kortingquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moet je volgens mij wel even uitchecken en weer inchecken wanneer je op dat andere perron staat richting Amstel![]()
Ik denk dat de reiziger geen baat heeft bij een IC 21 of een S3
Die wil gewoon weten of de trein van A naar B rijdt.![]()
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Precies. De reiziger wilt weten of zijn trein rijdt. Dat moeten ze hem mede delenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen.![]()
Wat? Zwaaien op de achterbank bij opa en oma?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:19 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Doe ik daar altijd
Indien mogelijk natuurlijk.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
IC126 is een bijzondere, want die kan zowel in Leeuwarden als Groningen beginnen of eindigenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:43 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Hoezo? Vleugeltreinen zijn er bijna toch niet meer, behalve de IC 28 Utrecht-Rotterdam die in het weekend vanaf Gouda aan de IC 17 Den Haag-Enschede is gekoppeld (maar eigen nummer)
Ja, je hebt die IC's van Leeuwarden, maar kunnen prima in hun eigen nummerreeks (IC 125 en IC127)
Extra ingelegde treinen hoeven voor de reiziger geen apart nummer te hebben...
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bus Muiderpoort > Sciencepark > trein oftewel in NS termen 'alternatief vervoer'.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van centraal NAAR muiderpoort kom je altijd wel. Ik bedoelde even al die mensen die op Muiderpoort staan en er niet weg komen. Hehe.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Een béétje dynamisch bedrijf is er niet content mee de markt te volgen, maar vormt de markt. De reizigers volgen vanzelf wel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
vervoerders moeten niet denken wat reizigers willen. Vervoerders moeten DOEN wat reizigers willen."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Maar dat gaat natuurlijk niemand op het perron je vertellen, want met GVB is niks geregeld dat treinkaartjes ook in de bus geldig zijn, en dat gaan mensen dan natuurlijk wel verwachtenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:10 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Bus Muiderpoort > Sciencepark > trein oftewel in NS termen 'alternatief vervoer'.
Lijnnummers zijn een hulpmiddel om beter te kunnen communiceren of de trein van A naar B rijdt. Daar heeft de reiziger dus wel baat bij, als het tenminste consequent wordt toegepast.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:45 schreef Monopoly het volgende:
Ik denk dat de reiziger geen baat heeft bij een IC 21 of een S3
Die wil gewoon weten of de trein van A naar B rijdt.
Lijnnummers baseren op de huidige treinserienummers is geen goed idee, van die warboel wordt de reiziger niet veel wijzer.![]()
Dat gaat in Duitsland prima inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef ReisT het volgende:
Lijnnummers zijn een hulpmiddel om beter te kunnen communiceren of de trein van A naar B rijdt. Daar heeft de reiziger dus wel baat bij, als het tenminste consequent wordt toegepast.Zie het voorbeeld van PSMquote:Lijnnummers baseren op de huidige treinserienummers is geen goed idee, van die warboel wordt de reiziger niet veel wijzer.
Ach zo kan je de GVB conducteurs ook bezig houden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat gaat natuurlijk niemand op het perron je vertellen, want met GVB is niks geregeld dat treinkaartjes ook in de bus geldig zijn, en dat gaan mensen dan natuurlijk wel verwachtenZo zit er toch nog logica in een heeeele berg onlogica.
Zo'n warboel is het toch niet als je de laatste twee cijfers weglaat? Trein 856 naar Maastricht wordt dan gewoon IC8 naar Maastricht van [ insert tijdstip].quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:18 schreef ReisT het volgende:
[..]
Lijnnummers zijn een hulpmiddel om beter te kunnen communiceren of de trein van A naar B rijdt. Daar heeft de reiziger dus wel baat bij, als het tenminste consequent wordt toegepast.
Lijnnummers baseren op de huidige treinserienummers is geen goed idee, van die warboel wordt de reiziger niet veel wijzer.![]()
ja en dat wordt dan weer IC698 als hij opgeheven en ohnee toch maar weer ingelegd wordt, wat dagelijkse kost is. Geen warboel?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:28 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zo'n warboel is het toch niet als je de laatste twee cijfers weglaat? Trein 856 naar Maastricht wordt dan gewoon IC8 naar Maastricht van [ insert tijdstip].
In de spits was niet de afspraak.quote:Utrecht - Breukelen gaan ze trouwens wel even vol in de spits inspecteren.In de spits was niet de afspraak.quote:En Muiderpoort is nog bezig.Tsja...quote:Is het nou zo moeilijk om te melden welke treinen er niet rijden als er 'minder treinen' staat?
Okee. Hoe lang willen we dat MVBOV wacht met een commentaar hierop? Dat ik niet te vroeg en te voorbarig ongefundeerd wat roep.![]()
![]()
Kan je naar eer en geweten zeggen dat het een ergere warboel zou zijn dan nu?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en dat wordt dan weer IC698 als hij opgeheven en ohnee toch maar weer ingelegd wordt, wat dagelijkse kost is. Geen warboel?"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Je kunt best communiceren dat IC8 niet tussen Utrecht en Eindhoven rijdt. Reizigers hoeven niet te weten dat tussen Eindhoven en Maastricht dan niet "IC8" maar IC 7008" (of "IC3008") rijdt, voor hun blijven het dan gewoon "IC8" Niks geen moeite mee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja en dat wordt dan weer IC698 als hij opgeheven en ohnee toch maar weer ingelegd wordt, wat dagelijkse kost is. Geen warboel?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Grapjasquote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat? Zwaaien op de achterbank bij opa en oma?![]()
![]()
Behoort "geen commentaar" ook tot de mogelijkheden?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
In de spits was niet de afspraak.
[..]
[..]
Tsja...
Okee. Hoe lang willen we dat MVBOV wacht met een commentaar hierop? Dat ik niet te vroeg en te voorbarig ongefundeerd wat roep.![]()
![]()
Hoho 'zoveel mogelijk' werd mij gemeld vanmorgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tsja...
Okee. Hoe lang willen we dat MVBOV wacht met een commentaar hierop? Dat ik niet te vroeg en te voorbarig ongefundeerd wat roep.Korte tijd is ook lekker trouwens. Check maar eens wat voor tijd dat gedoe bij Breukelen en eerder genoemde Breukelen al duurt.twitter:ProRail twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 10:56:43Dit is nav incident H'sum, we controleren nu 500 wissels zoveel mogelijk 's nachts / buiten spits. Meer> http://t.co/GKf3MlZCZg reageer retweet
Op zijn minst totdat de inspectie van al die 500 wissels voltooid is en er dus een volledig beeld is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:33 schreef DriekOplopers het volgende:
Okee. Hoe lang willen we dat MVBOV wacht met een commentaar hierop? Dat ik niet te vroeg en te voorbarig ongefundeerd wat roep.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee maar dat hoeft ook niet. JA er moet met lijnnummers gewerkt worden. NEE je moet niet klatsboem de huidige treinserienummers 1:1 overnemen. Meer zeg ik niet. Idee was overigens van ReisThijs.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Kan je naar eer en geweten zeggen dat het een ergere warboel zou zijn dan nu?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als ze nu heel consequent dat onderhoud door laten lopen in de spits, dag in, dag uit, dan mag er best gevraagd worden hoe dat komt maar dan hoeft dat wat mij betreft niet met een calimero-ondertoon.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op zijn minst totdat de inspectie van al die 500 wissels voltooid is en er dus een volledig beeld is.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:NOS Teletekst 122
Kort nieuws binnenland
De Onderzoeksraad voor Veiligheid
doet een uitgebreid onderzoek naar de
ontsporing van een trein in Hilversum.
Dat heeft de raad besloten na een kort,
eerste onderzoek.Vorige week woensdag
ontspoorde een trein vlak na vertrek
uit Hilversum door een kapotte wissel.
Niemand raakte gewond.Het treinverkeer
richting Bussum lag dagenlang stil.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ohja, over die poortjes die per 1 augustus dicht zouden gaan... verrassingtwitter:MartijnCoenen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 17:54:06@NS_online Als in Aug. de poortjes dichtgaan, hoe moet dat dan met de NMBS kaartjes die nu geen streepjescodes hebben? reageer retweet
twitter:mauritswever twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:01:30@MartijnCoenen @NS_online Klassieke NS- en SNCF-tickets hebben ook geen barcode. En de vervanging door E-tickets verloopt traag.... reageer retweet
En zoals het NS betaamt presenteren we dat alsof we dat doen omdat we zo goed zijn voor de reiziger:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:08:00@mauritswever @MartijnCoenen Dat klopt. Er staat in ieder geval op elke station wel een poortje open, zodat je wel kunt reizen hiermee. ^SC reageer retweet
twitter:MartijnCoenen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:37:44@NS_online Laat dan gewoon alles open. Makkelijker voor de reiziger. Afsluiten heeft dan toch geen zin. @mijvoorbeterov reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:53:43@MartijnCoenen Snap dat je hier zo over denkt, maar het brengt ook veel voordelen mee. Zo ben je altijd ingecheckt op een perron(...) reageer retweet
Wat een klapharkentwitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:53:56@MartijnCoenen en uitgecheckt als je buiten staat. ^BT reageer retweet
![]()
![]()
Wat ik dus ook al eerder zei, geen aparte nummering voor vleugeltreinen en extra ingelegde treinen bij communicatie met de reiziger.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:37 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Je kunt best communiceren dat IC8 niet tussen Utrecht en Eindhoven rijdt. Reizigers hoeven niet te weten dat tussen Eindhoven en Maastricht dan niet "IC8" maar IC 7008" (of "IC3008") rijdt, voor hun blijven het dan gewoon "IC8" Niks geen moeite mee.![]()
Ook de Noordelijke Nevenlijnen naar Delfzijl en Roodeschool zijn geslachtofferd. Maar die Breukelen is niet alleen maar een inspectie, lijkt wel meer aan de hand.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:51 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Hoho 'zoveel mogelijk' werd mij gemeld vanmorgen.Korte tijd is ook lekker trouwens. Check maar eens wat voor tijd dat gedoe bij Breukelen en eerder genoemde Breukelen al duurt.twitter:ProRail twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 10:56:43Dit is nav incident H'sum, we controleren nu 500 wissels zoveel mogelijk 's nachts / buiten spits. Meer> http://t.co/GKf3MlZCZg reageer retweet
![]()
een inspectie waarbij een defect aangetroffen is misschien welquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook de Noordelijke Nevenlijnen naar Delfzijl en Roodeschool zijn geslachtofferd. Maar die Breukelen is niet alleen maar een inspectie, lijkt wel meer aan de hand.
Reizigers wegpesten is dan ook core business. Emailadres opheffen zodat communicatie meer door Eva geregeld kan worden is ook al zoiets waar je nog jarenlang pr-opleidingen blij mee maakt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:04 schreef James1988 het volgende:
Ohja, over die poortjes die per 1 augustus dicht zouden gaan... verrassingtwitter:MartijnCoenen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 17:54:06@NS_online Als in Aug. de poortjes dichtgaan, hoe moet dat dan met de NMBS kaartjes die nu geen streepjescodes hebben? reageer retweet
twitter:mauritswever twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:01:30@MartijnCoenen @NS_online Klassieke NS- en SNCF-tickets hebben ook geen barcode. En de vervanging door E-tickets verloopt traag.... reageer retweet
En zoals het NS betaamt presenteren we dat alsof we dat doen omdat we zo goed zijn voor de reiziger:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:08:00@mauritswever @MartijnCoenen Dat klopt. Er staat in ieder geval op elke station wel een poortje open, zodat je wel kunt reizen hiermee. ^SC reageer retweet
twitter:MartijnCoenen twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:37:44@NS_online Laat dan gewoon alles open. Makkelijker voor de reiziger. Afsluiten heeft dan toch geen zin. @mijvoorbeterov reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:53:43@MartijnCoenen Snap dat je hier zo over denkt, maar het brengt ook veel voordelen mee. Zo ben je altijd ingecheckt op een perron(...) reageer retweet
Wat een klapharkentwitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 18:53:56@MartijnCoenen en uitgecheckt als je buiten staat. ^BT reageer retweet
Ik heb sowieso heel erg mijn twijfels over de menselijke bezetting van de poortjes, klinkt als iets wat in de praktijk continu wegbezuinigd gaat worden (en als er dan geheel tegen Deadlock2k's ervaringen in iets mis gaat, heeft men dat niet kunnen voorzien).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
60.000 euro kosten na zoiets, is niet niks. Hopelijk vinden ze de daders, even een paar jaar krom liggen door zo'n domme actiequote:Beloning van NS na incident op spoor bij Dronten
DRONTEN - De NS heeft een beloning van 2500 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot de aanhouding van de staafleggers op de rails van de Hanzelijn. Een metalen buis boorde zich zondag bij Dronten door de vloer van de trein. Die buis was op de spoorrails gelegd.
De NS zegt het incident 'zeer hoog' op te nemen. "De veiligheid van reizigers en onze eigen mensen is in gevaar gekomen", zegt Stan Hoen van NS in Utrecht.
Bovendien wil de NS de daders de rekening presenteren - die is nu al tot boven de 60.000 euro opgelopen. Vanavond wordt het incident behandeld bij Opsporing Verzocht.
Het uitloven van tipgeld (10.000 euro) leidde zeven jaar geleden tot de aanhouding van een man die bij Putten.
Bron![]()
![]()
Geslachtofferd?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef greavy het volgende:
[..]
Ook de Noordelijke Nevenlijnen naar Delfzijl en Roodeschool zijn geslachtofferd. Maar die Breukelen is niet alleen maar een inspectie, lijkt wel meer aan de hand.Ook wij hebben dat type wissels.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Heb je deze week nog nachtdienst?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geslachtofferd?Ook wij hebben dat type wissels.
Morgen en overmorgen laat (Leeuwarden, Winschoten, Delfzijl, 2 keer Veendam)
Daarna 3 nachten![]()
![]()
Wordt vanavond ook in 'Opsporing Verzocht' behandeld. Nederland 1, vanaf 21:30 uur.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:56 schreef Viezze het volgende:
[..]
60.000 euro kosten na zoiets, is niet niks. Hopelijk vinden ze de daders, even een paar jaar krom liggen door zo'n domme actie![]()
Wat is jullie mening over het conflictvrij plannen van Prorail, n.a.v. het ongeluk ten westen van Amsterdam CS. Heeft het enige positieve invloed op de veiligheid?![]()
Ik geloof er geen bliksem van. Dit is gewoon weer extra regeltjes invoeren om te zorgen dat DEZE ENE situatie niet nogeens kan optreden. Middel erger dan de kwaal. Weg ermee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:39 schreef Bitlord het volgende:
Wat is jullie mening over het conflictvrij plannen van Prorail, n.a.v. het ongeluk ten westen van Amsterdam CS. Heeft het enige positieve invloed op de veiligheid?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het is zo mistig en donker in Noord-Holland, de overweg gaat naar beneden en er is gewoon geen trein te zien. Na een halve minuut doemen twee lampjes op en er is warempel een trein.![]()
jeetje meid toch. Ik word er melancholiek vanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:43 schreef b2py het volgende:
Het is zo mistig en donker in Noord-Holland, de overweg gaat naar beneden en er is gewoon geen trein te zien. Na een halve minuut doemen twee lampjes op en er is warempel een trein.
Volgend jaar bij de betere boekhandels te verkrijgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jeetje meid toch. Ik word er melancholiek van![]()
Eh 30 Euro noem jij een zware straf?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:27 schreef Cherna het volgende:
[..]
Klopt. Het mooiste systeem dat je kunt vinden binnen de EU. Maar de treinen en infra zijn daar ook op afgestemd. Daarbij is het personeel niet verantwoordelijk voor de reiziger zoals wij dat helaas in NL kennen. Als hier al iemand een pink breekt bij het instappen heb je al de poppen aan het dansen als personeel. En vooral belangrijk, zeer zware straffen als ze je pakken met zwartrijden waarbij de pakkans zeer groot is. Contant betalen.
True, daar ben ik op mn verjaardag voor opgepakt in Saint Lazarequote:Zo niet dan word je letterlijk bij verzet eruit geknuppeld en mogen vrienden en of familieleden alles betalen ter plaatse. Daarbij is er voldoende veiligheidspersoneel(zeg maar gerust militairen gekleed in het zwart in en rondom ieder station). Zelfs een foto nemen is riskant en verboden.quote:Dan zijn de stops zo dicht op elkander dat bij een calamiteit makkelijk een station te bereiken is. En is het ook mogelijk om die treinlengtes bij ieder station te kunnen laten stoppen. Perrons zijn lang genoeg.
Maar als er een net is dat ik graag zo willen zien in NL is het de RER wel. Prachtig materieel en zelf in Gmax voor een sim hier aan gewerkt. MS61 incluis RER A en B.
[ afbeelding ]![]()
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk man. Er waren werkzaamheden, maar niemand wist ervan. Zelfs de man die ze uitvoerde stond met een waterpomptang in zijn hand een beetje verdwaasd om zich heen te kijken van "wat doe ik hier?"
![]()
![]()
ik ben het met Fles eens. De gekozen oplossing lijdt tot meer hinder, maar of het er echt veiliger van wordt? Waarschijnlijk niet. Er ligt zelfs weer een ander gevaar op de loer met groene golven en dat is het verwachtingspatroon als er een keer een ander seinbeeld is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik geloof er geen bliksem van. Dit is gewoon weer extra regeltjes invoeren om te zorgen dat DEZE ENE situatie niet nogeens kan optreden. Middel erger dan de kwaal. Weg ermee.
De invoering van ERTMS zou wat op kunnen lossen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
"Ding dong, op spoor 2 passeert het goederenpad van 13:17 naar Utrecht. De eerstvolgende reizigerstarief naar Utrecht vertrekt om 13:32 vanaf spoor 2." Ofwel: nee. Het levert meer reizigershinder op (zie Leidsche Rijn) en gaat in de praktijk niets voorkomen. Leuk als alles op papier past, maar in de praktijk ga je toch situaties krijgen waardoor machinisten geen groene golf meer krijgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:39 schreef Bitlord het volgende:
Wat is jullie mening over het conflictvrij plannen van Prorail, n.a.v. het ongeluk ten westen van Amsterdam CS. Heeft het enige positieve invloed op de veiligheid?
Het ongeluk bij Amsterdam Singelgracht had ook kunnen gebeuren als die sprinter volgens de planning een groen sein zou hebben gehad, maar door een paar minuten vertraging (+2) alsnog voor een rood sein zou belanden.![]()
* ziggyziggyziggy kijkt in de agendaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je deze week nog nachtdienst?
Morgen en overmorgen laat (Leeuwarden, Winschoten, Delfzijl, 2 keer Veendam)
Daarna 3 nachten
Morgen dag (tien tot zes), geen idee welke werkplek ik dan heb. Donderdag La/OG laat, zaterdag Leeuwarden laat, zondag Groningen laat. Laat is bij mij van twee tot tien.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Morgen of overmorgen dan misschien nog contact, als er weer wat is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
* ziggyziggyziggy kijkt in de agenda
Morgen dag (tien tot zes), geen idee welke werkplek ik dan heb. Donderdag La/OG laat, zaterdag Leeuwarden laat, zondag Groningen laat. Laat is bij mij van twee tot tien.![]()
Dan nu GtbV
Het hele systeem is dus niet berekend op een adres op het buitenland. Dat ziet er dan ongeveer zo uit
Darkwing Duck
18 Rue de la Ietswattotaalnieteroplijkt 1 app
0000 ZZ 77700 Bailly Romainvilliers
Waarbij 0000ZZ een Fantasiepostcode is voor het Nederlands Territorium en mijn Eigen Postcode dus bij de Plaatsnaam is Toegevoegd![]()
De Claim was voor een Reis op 13 december en ook meteen op de bus gedaan, de datum op de brief is 8 januari en hij komt pas vandaag aan![]()
Dat dat ding aangekomen is mag een wonder heten![]()
Verder verontschuldigen ze voor de vertraging (of staat dat standaard in de brief?) en er staat dat ze de boel tot 5 jaar later terug kunnen vorderen, of staat dat ook in iedere brief?
Gelukkig is het IBAN Nummer wel correct![]()
![]()
'waarschijnlijk'..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben het met Fles eens. De gekozen oplossing lijdt tot meer hinder, maar of het er echt veiliger van wordt? Waarschijnlijk niet. Er ligt zelfs weer een ander gevaar op de loer met groene golven en dat is het verwachtingspatroon als er een keer een ander seinbeeld is.
De invoering van ERTMS zou wat op kunnen lossen.![]()
klopt, want helemaal zeker weet je het nooit. De veiligste manier van treinen rijden is dan ook geen treinen laten rijdenquote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jouw waarschijnlijk gaat over cijfermatige onderbouwing van de aanpassing, niet zozeer over de veiligste manier.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, want helemaal zeker weet je het nooit. De veiligste manier van treinen rijden is dan ook geen treinen laten rijden![]()
Ik verwacht niet dat je mij dan aan de lijn krijgt, want de Hilversumse wisselbeperkingen hebben we vooral richting Delfzijl en Roodeschool. Maar goed, je weet maar nooit. Ik schijn het soms aan te trekken. Gisteren nog Scheemda plat gehad...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Morgen of overmorgen dan misschien nog contact, als er weer wat is.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Niet tot nauwelijks.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:39 schreef Bitlord het volgende:
Wat is jullie mening over het conflictvrij plannen van Prorail, n.a.v. het ongeluk ten westen van Amsterdam CS. Heeft het enige positieve invloed op de veiligheid?
1. Het is de bedoeling om het aantal STS-naderingen te verminderen. Dat zou vergen dat de treinen zich strikt aan de planning houden. Dat gaat helemaal niet omdat de planning op onvoldoende detailniveau is ontwikkeld zodat het personeel niet eens in staat is om de planning perfect te volgen. Die moeten dus maar een eind raak rijden om te kijken of ze in de buurt van de planning kunnen komen, wat zomaar kan beteken dat ze bij het volgende punt een minuut te laat zijn door afronding op hele minuten. Dat is onbegonnen werk. Dus is het voor zover je het over de uitvoering zonder vertraging hebt +- 60 seconden sowieso al roulette qua realisatie. Plannorm voor opvolging is: Technisch haalbaar afgerond op hele minuut + 1 minuut buffer. Als twee treinen op 3 minuten opvolging zijn ingepland kan het dus alleen op basis van spreiding al zo zijn dat ze tegelijkertijd zijn.
2. Het verminderen van het aantal gele seinen dat gepasseerd wordt verminderd de waakzaamheid. Het zijn er minder, je zult dus vaker een groen sein zien en makkelijker een verwachtingspatroon ontwikkelen.
Daarnaast zijn er diverse redenen om gewoon tegen deze strakke hantering van plannen te zijn. Op punten waar treinen uit verschillende richtingen vandaan komen en er eentje altijd wat laat is, kan je ze dus niet tegelijk inplannen om in de praktijk te zorgen dat de eerste het eerste er doorheen mag om zo snel mogelijk ruimte te maken voor de tweede trein. Nee, je krijgt een vaste volgorde, of die nu handig is of niet.
Verder kan je in de praktijk prima krapper plannen dan in feite mag als je maar genoeg speling in de dienstregeling stopt. Zo kan je het personeel een beetje "opjagen" om door te werken. Dat kan heel handig zijn op plekken met te weinig capaciteit. In plaats van te rekenen met een haalbare 3 minuten, reken je dan met 2 minuten terwijl er tussen de 2,1 en 2,6 minuut nodig is. De traagste variant is nog altijd beter dan die 3 minuten die anders in de planning zouden staan.
[ Bericht 2% gewijzigd door Mr_Klaasje op 21-01-2014 21:37:11 ]![]()
Eens met mijnheer Klaasje. Met onze conflictvrije plannen heb ik nog regelmatig een trein voor de paal staan. Eén station vol scholieren die allemaal de trein in willen en je hebt al een paar minuten vertraging.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Een nauwelijks meetbaar effect. Ze willen het aantal STS-passages naar beneden brengen, maar dat vergt meer en meer maatwerk. De meeste gevaarpunten zijn nu wel afgedektquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:19 schreef b2py het volgende:
[..]
Jouw waarschijnlijk gaat over cijfermatige onderbouwing van de aanpassing, niet zozeer over de veiligste manier.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Waarom zijn ziggy's posts altijd blauw in de mobiele skin :sI'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig![]()
Ik had per abuis de verkeerde kaartjes. De muts achter de balie had mij 5 zone kaarten verkocht terwijl ik een set 7 zone moest hebben. Met 4 man(vrouw en kids) gelijk circa 200 euro lichter en contant in de trein betalen en geen discussie mogelijk. Geen uitstel van betaling, geen creditcard etc. neen contant. En ik heb me zeer correct gedragen maar achter de controleur liepen zwart geklede militairen waarbij ik dacht die hebben vast in het legioen gediend. De knuppel al in de hand.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Eh 30 Euro noem jij een zware straf?
[..]
True, daar ben ik op mn verjaardag voor opgepakt in Saint Lazare
[..]
In het Engels vroeg ik aan de controleur wat als ik nu geen geld heb. Het antwoord was helder. Niet betalen is gelijk uit de trein bij de volgende halte onder begeleiding van de heren en dan moest maar familie komen betalen, ondanks dat ik me ook nog kon legitimeren.
Dan is het heel wijs toch maar rustig te blijven. Natuurlijk mijn eigen blunder om niet te checken wat die muts me verkocht had maar wel de prijs van 7 zone kaarten verkocht.
Parijs. Een stad vol met geteisem. Dan moet je wel hard optreden, anders loopt het zo uit de hand.
Maar wel een prachtig openbaar vervoer systeem. Dat moet er wel bij gezegd worden.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela![]()
TS.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:39 schreef deadlock1981 het volgende:
Waarom zijn ziggy's posts altijd blauw in de mobiele skin :s![]()
Kuitland dat Frankrijk.I'd love to see things from your point of view but I can't get my head that far up my ass. Door Eendrachtig Samenwerken Profiteren Allen Regelmatig![]()
Dat. Maar dat is een uitzondering, ik ben dat hier bijna nooit.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Das al dan wel even geleden dan, zone 7 is bij 6 gevoegd in 2008 ofzo?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:40 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik had per abuis de verkeerde kaartjes. De muts achter de balie had mij 5 zone kaarten verkocht terwijl ik een set 7 zone moest hebben. Met 4 man(vrouw en kids) gelijk circa 200 euro lichter en contant in de trein betalen en geen discussie mogelijk. Geen uitstel van betaling, geen creditcard etc. neen contant. En ik heb me zeer correct gedragen maar achter de controleur liepen zwart geklede militairen waarbij ik dacht die hebben vast in het legioen gediend. De knuppel al in de hand.
In het Engels vroeg ik aan de controleur wat als ik nu geen geld heb. Het antwoord was helder. Niet betalen is gelijk uit de trein bij de volgende halte onder begeleiding van de heren en dan moest maar familie komen betalen, ondanks dat ik me ook nog kon legitimeren.
Dan is het heel wijs toch maar rustig te blijven. Natuurlijk mijn eigen blunder om niet te checken wat die muts me verkocht had maar wel de prijs van 7 zone kaarten verkocht.
Parijs. Een stad vol met geteisem. Dan moet je wel hard optreden, anders loopt het zo uit de hand.
Maar wel een prachtig openbaar vervoer systeem. Dat moet er wel bij gezegd worden.![]()
Mooi. Verder nog iets nuttigs te melden?quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Wie wil er van zijn of haar stamstation de vertrekstaten in mn sig gelinkt hebben? Zie het voorbeeld hieronder van Parijs.![]()
![]()
Kan ook in 2007 zijn geweest. Het was op de RER D. Dat vergeet je dan nooit meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:44 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das al dan wel even geleden dan, zone 7 is bij 6 gevoegd in 2008 ofzo?krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
Doe maar Brussel Luchthaven. Komt toch niemandquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie wil er van zijn of haar stamstation de vertrekstaten in mn sig gelinkt hebben? Zie het voorbeeld hieronder van Parijs.
Ik moet die van 2014 nog hebben van mijn ghetto!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wie wil er van zijn of haar stamstation de vertrekstaten in mn sig gelinkt hebben? Zie het voorbeeld hieronder van Parijs.![]()
![]()
Hey allemaal,
even een vraagje als lurker. Stapte vanmiddag uit op Almelo de riet en daar waren een stel hesjes bezig met het plaatsen van bordjes die eruit zagen als schietschijfjes. Vage omschrijving ik weet het, iemand idee waarmee ze bezig zouden kunnen zijn? Moment van uitstappen stonden ze op perron 1...![]()
Blauwe ruitvormige bordjes, witte rand met erin nog een witte ruit?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:54 schreef dartlink het volgende:
Hey allemaal,
even een vraagje als lurker. Stapte vanmiddag uit op Almelo de riet en daar waren een stel hesjes bezig met het plaatsen van bordjes die eruit zagen als schietschijfjes. Vage omschrijving ik weet het, iemand idee waarmee ze bezig zouden kunnen zijn? Moment van uitstappen stonden ze op perron 1...![]()
Heerhugowaard?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik moet die van 2014 nog hebben van mijn ghetto!![]()
Zou heel goed kunnen kloppen, had zelf beetje haast dus niet aan gedacht om een foto te maken. Ze waren in ieder geval wel vierkant. Stonden aan de andere kant van het schouwpad (aan de kant van de overweg) met een laserwaterpasquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Blauwe ruitvormige bordjes, witte rand met erin nog een witte ruit?![]()
Schietschijfjes? Heb je toeval een schets of iets, kan me er zo niks bij voorstellen namelijkPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Niet altijd, nu even. Omdat hij toevallig de TS is. N00bquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:39 schreef deadlock1981 het volgende:
Waarom zijn ziggy's posts altijd blauw in de mobiele skin :s
Ik ben niet zo thuis in het seinenboek, maar laten we daar maar van uit gaan. Iemand?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:57 schreef dartlink het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen kloppen, had zelf beetje haast dus niet aan gedacht om een foto te maken. Ze waren in ieder geval wel vierkant. Stonden aan de andere kant van het schouwpad (aan de kant van de overweg) met een laserwaterpas![]()
![]()
Wil anders morgenochtend nog wel even langsgaan, fotootje makenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in het seinenboek, maar laten we daar maar van uit gaan. Iemand?
@V2 volgens mij die ja. Midden op het perron gemonteerd.![]()
We zijn hier dol op raadsels, maar morgen een foto is wel fijn voor de duidelijkheid!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:00 schreef dartlink het volgende:
[..]
Wil anders morgenochtend nog wel even langsgaan, fotootje maken![]()
![]()
Schietschijfjes in het spoor zelf op de biels(en) (tussen de twee rails) of aan de bovenleidingsmasten?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:57 schreef dartlink het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen kloppen, had zelf beetje haast dus niet aan gedacht om een foto te maken. Ze waren in ieder geval wel vierkant. Stonden aan de andere kant van het schouwpad (aan de kant van de overweg) met een laserwaterpasBij twijfel: gebruik beton.![]()
Dit.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Eens met mijnheer Klaasje. Met onze conflictvrije plannen heb ik nog regelmatig een trein voor de paal staan. Eén station vol scholieren die allemaal de trein in willen en je hebt al een paar minuten vertraging.
Utrecht en 's-Hertogenbosch in de spits. Probeer dan maar eens op tijd weg te komen als je precies op tijd bent.
Daarbij is het passeren van een STS niet altijd het missen van een sein. Een verkeerde remming en zelfs bij het splitsen en 1 meter terugzetten kan je al een STS opleveren. 1 millimeter over de potjes en je hebt al een STS te pakken.krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
Dat lijkt me waarschijnlijker jaPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Jah. Nou ja, ik moest bij schietschijf direct aan die andere denken zelf, maar gezien de plek zal het wel een algemeen bakbord zijn geweest.As far as we know, our computer has never had an undetected error.![]()
Enige wat een algemeen bakbord met een schietschijf te maken heeft is dat het ook rrechtop staat. Net als mijn lul.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 22:07:30Rondom Schiphol vertraging en uitval van treinen op last van politie. http://t.co/hysDWicrPi #Shl reageer retweet
![]()
![]()
opsporing verzocht is weer begonnenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:08 schreef Pino112 het volgende:
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 21-01-2014 om 22:07:30Rondom Schiphol vertraging en uitval van treinen op last van politie. http://t.co/hysDWicrPi #Shl reageer retweet
Gebeurt je dat altijd als je het treinentopic leest?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Enige wat een algemeen bakbord met een schietschijf te maken heeft is dat het ook rrechtop staat. Net als mijn lul.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Je bent een fapper of je bent het niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gebeurt je dat altijd als je het treinentopic leest?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ben net speciaal voor jullie naar het station gegaan <3 bord is weg. Zat wel aan een bovenleidingpaal. Heb paar foto's gemaakt van de plek. Zal ze zo even posten![]()
![]()
Dus... foto's waar het bord niet op staat. Spannend!Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dan gaat hij helemaal losquote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
Moet je nagaan als er weer iets uit Pistoia voorbij komt.
Nee. Maar niets menselijks is mij vreemd. Maar zeg eens hoe jij aan die kinderen komt. Van de ooievaar?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gebeurt je dat altijd als je het treinentopic leest?
geheheh I saw what you did there ghe ghehe PIS toia ghehe ghequote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:17 schreef b2py het volgende:
Moet je nagaan als er weer iets uit Pistoia voorbij komt.
^_^quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geheheh I saw what you did there ghe ghehe PIS toia ghehe ghe![]()
Oke komt ie:
Bord hing dus aan een bovenleidingpaal.
Op deze plek:
Op de plek staat nu ook dit teken (Misschien dat het er al eerder hing, maar nooit opgevallen in ieder geval)
En dit mv 2.10 was me ook nog niet eerder opgevallen:
Ze stonden dus met zo'n waterpas aan de andere kant van het spoor:
Had het nog net met m'n vader over, misschien is het wel heel simpel, een letterlijk doel voor die waterpas? Het bord stond ook niet loodrecht op de paal, maar met een hoek richting die waterpas dus...![]()
Sommige dingen zijn dus gewoon zo simpel, niet te moeilijk nadenken dus
Maar nu even wat anders nu ik toch bezig ben, ik reis nu al zo'n 2 jaar dus Almelo - Enschede en viel me op dat jaar geleden ofzo in Hengelo allemaal rode buizen(zal vast wel verkeerd benoemen?) langs en onder het spoor lagen. Wat waren dat dan?![]()
Ongetwijfeld een kabelgoot. Centimeter of 15-20 in doorsnede in soort uitvergrootte flexibele PVC pijp?![]()
Uhuh! Dacht misschien iets meer omdat het over het hele emplacement lag... Misschien weet Dennis wat ik bedoel?![]()
Is gewoon een kabelgoot inderdaad die bij werkzaamheden gebruikt is, en er een paar jaar gelegen heeft (zeer emplacementsgezichtsvervuilend vind ik ze overigens)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:47 schreef dartlink het volgende:
Uhuh! Dacht misschien iets meer omdat het over het hele emplacement lag... Misschien weet Dennis wat ik bedoel?PM mij!
Kamerbrief over voortgang van de nieuwe vervoerconcessie voor het hoofdrailnet
Brief van staatssecretaris Mansveld (IenM) aan de Tweede Kamer over nieuwe vervoerconcessie hoofdrailnet en gemaakte afspraken over prestaties, financiele paragraaf en de planning.quote:Overigens heeft ACM geen formele, toetsende rol ten aanzien van de concessie.![]()
Er was op het station van Zwolle een 2200/VST heel hard heen en weer aan het scheuren. Met rookpluims en herries <3Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Er waren er 3, maar er staan er 2 al redelijk toegetakeld in Zutphen...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er was op het station van Zwolle een 2200/VST heel hard heen en weer aan het scheuren. Met rookpluims en herries <3Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Ertsboten, olieboten, alles deden ze. Vierspan? Geen probleem, 3600PK en een takkeherrie dat eruit kwam als ze optrokken. Ge-fucking-weldig. Net als die Belgische diesellocs die bij ACTS in dienst zijn geweest. Reeks 55? VROEM VROEM. Pure treinenporno.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je weet wat je nu roept he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
I&M neemt wel flink de tijd om die concessie op te stellen zeg... eind Q1 2014 een conceptversie klaar hebben ter review? Dat is best wel rijkelijk laat te noemen...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:47 schreef b2py het volgende:
Kamerbrief over voortgang van de nieuwe vervoerconcessie voor het hoofdrailnet
Brief van staatssecretaris Mansveld (IenM) aan de Tweede Kamer over nieuwe vervoerconcessie hoofdrailnet en gemaakte afspraken over prestaties, financiele paragraaf en de planning.
[..]
De overeenkomst tussen NS en I&M over onderhandse gunning is eind 2011 gesloten, zijn die ambtenaren nu al serieus 2,5 jaar bezig met het opstellen van die concessie (die ongetwijfeld weer een kleurplaat gaat worden)? De decentrale overheden doen zoiets bij wijze van spreken inmiddels tussen de soep en de aardappelen door...![]()
Achja, zoveel zal er niet wijzigen hoor tov de huidige qua KPI. Twee alineas over integratie HRN en nog eentje over gegarandeerde bediening in de daluren. De uitwerking is allang al bij NS en Prorail bekend.![]()
Een deel van de wisselchecks gebeur me video, aldus ProRail.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er was op het station van Zwolle een 2200/VST heel hard heen en weer aan het scheuren. Met rookpluims en herries <3![]()
In het kader van idiote plannen voor tijdens de winterspelen: Münster-München-Berlijn-Münster in één dag![]()
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17Münster(Westf)Hbf ab 1:13 3 IC 2021 Intercity
Köln Hbf an 3:09 5
Umsteigezeit 5 Min.
Köln Hbf ab 3:14 4 ICE 827 Intercity-Express
München Hbf an 8:13 22
Umsteigezeit 3:00 h
München Hbf ab 11:13 23 ICE 1508 Intercity-Express
Berlin Hbf (tief) an 17:19 7
Umsteigezeit 1:17 h
Berlin Hbf ab 18:36 13 IC 2242 Intercity
Münster(Westf)Hbf an 22:25 9PM mij!
Wie weet ga ik hem ook nog wel uitvoeren, in het kader van: eens maar nooit weer
Kost me trouwens maar 9 euro aan zitplaatsreserveringen, 5,60 aan parkeergeld en 10 euro aan benzine. Reizen kan gratis met mijn Gold Bahncard (als Duitsland goud haalt tenminste), dus een hele dag plezier voor maar ¤24,60. Waar vind je dat nu nog meer?
PM mij!
Madurodam?quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:54 schreef dennistd het volgende:
Wie weet ga ik hem ook nog wel uitvoeren, in het kader van: eens maar nooit weer
Kost me trouwens maar 9 euro aan zitplaatsreserveringen, 5,60 aan parkeergeld en 10 euro aan benzine. Reizen kan gratis met mijn Gold Bahncard (als Duitsland goud haalt tenminste), dus een hele dag plezier voor maar ¤24,60. Waar vind je dat nu nog meer?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Daar vermaak je je geen 21 uur (sterker nog: zo lang is het niet eens open)
PM mij!
Oh ik vermaak me echt wel zo lang daar.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Met betrekking tot het conflictvrij plannen doet het mijn deugd dat de meesten van jullie dezelfde visie hierover hebben als ik. Als enige hier met nog enige invloed was ik benieuwd wat Driek namens MBOV hierover vindt. M.i. zou je met hieraan kritisch en gefundeerd aandacht besteden wellicht nog wat zaken kunnen terugdraaien. (Hoewel ik bang ben, dat als een idiote veiligheidsregel eenmaal ingevoerd is, niemand binnen Prorail de ballen heeft om deze ooit weer af te schaffen). Of pleit anders eens voor conflictvrij plannen bij de Amsterdamse of Rotterdamse tram, of binnen het busverkeer in binnensteden. Ik zie namelijk niet in waarom de bus- en tramreizigers aldaar kennelijk wél onveiliger vervoerd mogen worden (en dat slaat dus ook nergens op)
er zijn trouwens ook al kamervragen over gesteld, die net zo mooi weer zijn afgewimpeld door de ambtenaren van Mansveld. Ik vind, of eigenlijk het is, idioot dat door maatregel die schijnveiligheid biedt
- station Utrecht Leidsche Rijn ondanks viersporigheid nog steeds met een matige halfuurdienst zit, hetgeen de verdere ontwikkeling van dit gebied tegenwerkt.
- station Utrecht Lunetten tegenwoordig in 1x richting nog maar een halfuursdienst kent, waardoor Lunetten minder bereikbaar wordt, lijn 31 naar De Uithof wordt ontlopen en lijn 12 nog verder wordt belast
- hiermee ondanks de ambities en investeringen in Randstadspoor de kwaliteit van het netwerk alleen maar achteruit dreigt te gaan
- er miljoenen verspild worden aan overbodige infra om schijnonveiligheid te bestrijden![]()
Die doen er ook rustig anderhalf jaar over weet ik uit ervaring. Maar in die periode worden de consumentenorganisaties wel behoorlijk vroeg geraadpleegd zodat niet de hele boel meer om hoeft als het zover is. Dit is trouwens ook het moment dat in de praktijk het adviesrecht van de ROCOV's het meeste voorstelt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 00:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
De decentrale overheden doen zoiets bij wijze van spreken inmiddels tussen de soep en de aardappelen door...![]()
Jeej, minder treinen rond Hoofddorp. Maar (een deel van) de treinen tussen Leiden-Amsterdam worden omgeleid via Haarlem
En Breukelen, Den Dolder-Soest, Zwolle-Hoogeveen, Amsterdam Muiderpoort en Schiedam-Vlaardingen zijn (nog steeds) geslachtofferd.![]()
Vanmorgen zijn in elk geval de vroege reizigers naar Schiphol vanaf diversen stations getrakteerd op extra reistijd ivm de wisselcontrolewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Minimale reizigersoverlast dat merk je meteen!quote:Op woensdag 22 januari 2014 06:03 schreef greavy het volgende:
Jeej, minder treinen rond Hoofddorp. Maar (een deel van) de treinen tussen Leiden-Amsterdam worden omgeleid via Haarlem
En Breukelen, Den Dolder-Soest, Zwolle-Hoogeveen, Amsterdam Muiderpoort en Schiedam-Vlaardingen zijn (nog steeds) geslachtofferd.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Weet je ook waarom greavy? Op de planner staat vanwege onverwachte werkzaamheden, heeft dat te maken met inspectie van de beruchte wissels![]()
![]()
Dat is codetaal.quote:Op woensdag 22 januari 2014 06:53 schreef PteV het volgende:
Weet je ook waarom greavy? Op de planner staat vanwege onverwachte werkzaamheden, heeft dat te maken met inspectie van de beruchte wisselsNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Geen idee. Maar in elk geval gebeurde het niet met PTA erbij...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar niets menselijks is mij vreemd. Maar zeg eens hoe jij aan die kinderen komt. Van de ooievaar?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Gelukkig zit er ook nog een 'normale' storing tussen...quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:28 schreef b2py het volgende:
So I heard you like onverwachte werkzaamheden in de ochtendspits?
[ afbeelding ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik hoor de treinen bij de Lodewijkstraat-overweg ook al een uur lang tyfoneren. Nog geen smsje van werkgever gehad over eventuele vertragingen die kant op.
Wel die van de richting Sauwerd en Roodeschool![]()
Klinkt als een overwegstoring. Maar geen idee, ik zit thuis.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:59 schreef Monopoly het volgende:
Ik hoor de treinen bij de Lodewijkstraat-overweg ook al een uur lang tyfoneren. Nog geen smsje van werkgever gehad over eventuele vertragingen die kant op.
Wel die van de richting Sauwerd en RoodeschoolMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Utrecht - Baarn gaat nog wel even duren. 113A/B bij Den Dolder ligt rechtdoor geklemd, aldus GVTTreinen op Somda.
Edit: en ook wissel 455 te Muiderpoort ligt op de klem, en niet richting perron.
[ Bericht 28% gewijzigd door b2py op 22-01-2014 09:13:12 ]![]()
Ik hoor ze vanuit mijn tuin ook typhoneren bij, ik gok, de Friesestraatweg. Klinkt als alle overwegen op de storingsmelder van Groningen... en da's kut als trdl.quote:Op woensdag 22 januari 2014 08:59 schreef Monopoly het volgende:
Wel die van de richting Sauwerd en RoodeschoolMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):Da's een flinke lijst.quote:- De 3100-serie is opgeheven tussen Utrecht en Hoofddorp opstel v.v. Er
zijn twee wissels afgekeurd en geklemd op Hoofddorp Opstel waardoor er
geen capaciteit meer is om die treinserie te laten keren. Omgeroepen
wordt dat er "onverwachte werkzaamheden" zijn.
- Er is een wissel stuk in Breukelen. Het middenspoor is vanuit de
richting Utrecht onbereikbaar waardoor de 17400 in nood komt (gister tot
Maarssen) en de 7400 gaat keren in Bijlmer-Arena.
- Nog eentje stuk en geklemd in Den Dolder: 5500 is opgeheven van Den
Dolder tot Soest, hier rijden bussen. Gereden wordt Ut - Dld v.v. (met
heen-en-weer-keren op het middenspoor) en St - Brn v.v.
- Idem in regio Amsterdam. Zaanstraat beperkte tot geen capaciteit,
Berlijntreinen ke(e)r(d)en onder de kap. Eenzelfde toestand tussen Weesp
en Muiderpoort, waardoor niet op Muiderpoort gestopt kan worden.
- 9100-serie in de knoop tussen Hoogeveen en Meppel, ook daar is een
wissel afgekeurd en er kan tussen Meppel en Koekange maar over 1 spoor
gereden worden.
- In Oss eentje die mogelijk veel geld gaat kosten: Elzenburg kan niet
meer worden bediend door eveneens een defecte en geklemde EBI-switch. Er
staat een lege goederentrein, die vandaag uitgewisseld _moet_ worden,
anders moet de ontvanger zijn bedrijf platleggen.
-En dan nog de 2600-serie die vanaf Ledn omgeleid moet worden via Hlm naar
Asd i.v.m. vastgelegde wissels op Hfd.
- En in Ledn kun je vanaf spoor 3 en 4 alleen nog maar richting Hlm en niet
meer richting Shl.
- Sp 16 op Rtd is niet meer te bereiken.
- En de 14100-serie die niet kan rijden tussen Rtd en Vdg doordat spoor 1b
niet
te gebruiken is op Rtd als gevolg van vastgelegde wissels.
- In Bd kun je vanaf spoor 2, 3 en 4 niet meer rechts naar Rsd.
- Wissel 271 op Mdaz is vastgelegd dus overlopen is daar er ook niet meer
bij.![]()
En zo serieus wordt Hilversum dus genomen. Op zich een goede zaak imho.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):
[..]
Da's een flinke lijst.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Eens, maar treurig dat het zo ver heeft moeten komen. Iemand heeft dan toch gewoon zitten slapenquote:Op woensdag 22 januari 2014 09:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En zo serieus wordt Hilversum dus genomen. Op zich een goede zaak imho.![]()
![]()
En wie zou er dan hebben zitten slapen? De ontwerper van dat type wissel?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, maar treurig dat het zo ver heeft moeten komen. Iemand heeft dan toch gewoon zitten slapenMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De partij die verantwoordelijk is voor het onderhoud. Als er ineens in het hele land gebreken naar boven komen, vraag ik me af of het onderhoud/de inspecties van de afgelopen jaren wel voldoende zijn geweest.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En wie zou er dan hebben zitten slapen? De ontwerper van dat type wissel?
Of er moet in Hilversum iets zijn gevonden waarop nooit eerder gecontroleerd is...![]()
Ik vermoed het laatste. Ik gok dat er een defect is opgetreden in Hilversum waarvan het bestaan niet bekend was.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
De partij die verantwoordelijk is voor het onderhoud. Als er ineens in het hele land gebreken naar boven komen, vraag ik me af of het onderhoud/de inspecties van de afgelopen jaren wel voldoende zijn geweest.
Of er moet in Hilversum iets zijn gevonden waarop nooit eerder gecontroleerd is...Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Maar goed, allemaal aannames natuurlijk. Ik weet het fijne er ook niet van.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Hoe dan ook, het is goed dat er extra is geīnspecteerd en dat er maatregelen worden genomen om de veiligheid te waarborgen. Het is jammer dat dit zoveel reizigershinder oplevert.![]()
Tja. Veiligheid gaat altijd voor punctualiteit.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:57 schreef b2py het volgende:
Om 10:00 start trouwens het ERTMS debat, ik weet niet of het uitgezonden wordt.
http://www.tweedekamer.nl(...)ex.jsp?id=2013A04379![]()
De vraag is wel hoeveel erger de overlast / de schade zou zijn als er iets fout gaat. Bij Hilversum is er veel mazzel geweest en dat had op een andere plek dus misschien ook kunnen gebeuren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:28 schreef James1988 het volgende:
Hoe dan ook, het is goed dat er extra is geīnspecteerd en dat er maatregelen worden genomen om de veiligheid te waarborgen. Het is jammer dat dit zoveel reizigershinder oplevert.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
De tering, wat een drama...quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:17 schreef James1988 het volgende:
Dit heb ik doorgespeeld gekregen (bron: OVL mailinglijst):
[..]
Da's een flinke lijst.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ook waar. Darom is het goed dat er geīnspecteerd is en dat er waar odig maatregelen zijn genomen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
De vraag is wel hoeveel erger de overlast / de schade zou zijn als er iets fout gaat. Bij Hilversum is er veel mazzel geweest en dat had op een andere plek dus misschien ook kunnen gebeuren.
Maar had dat niet een paar uur kunnen wachten tot na de ochtendspits, om zo de hinder te beperken? De kans dat het in die paar uur fout gaat is statistisch wel zo ontzettend klein...![]()
Zijn het problemen met de EBI-switches?quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:27 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik vermoed het laatste. Ik gok dat er een defect is opgetreden in Hilversum waarvan het bestaan niet bekend was.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Die hoorzitting_!
Remco Dijkstra als rapporteur houdt een heel mooi praatje, maar weet vervolgens niet eens hoe je ERTMS moet uitspreken.
Jep, die gaat goed komen![]()
![]()
Gewoon de letters uitspreken toch? Of is het Ertems ofzoquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:10 schreef Monopoly het volgende:
Die hoorzitting_!
Remco Dijkstra als rapporteur houdt een heel mooi praatje, maar weet vervolgens niet eens hoe je ERTMS moet uitspreken.
Jep, die gaat goed komen![]()
![]()
ERMTS. Of zo.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:10 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Gewoon de letters uitspreken toch? Of is het Ertems ofzoNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Van de site van Nico Spilt:N.B.: in 2004 kwam de invoering van de EBI's goed op gang.quote:EBI-switch in de ban
Begin 2005 heb ik uit welingelichte bron vernomen dat de EBI-switch in de ban is gedaan. De EBI-switch wordt geleverd door Bombardier. Ze blijken sneller te slijten dan de bedoeling was. Daar komt men dus ook lekker op tijd achter; zoiets kun je toch van tevoren testen met een duurproef? Klassieke wisselstellers gaan 18 jaar mee. Met de EBI-switches die er nu liggen gaan we over pakweg tien jaar dus leuke dingen beleven: "als gevolg van een wisselstoring bij Harmelen..."Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Zie bericht prorail.nlquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ook waar. Darom is het goed dat er geīnspecteerd is en dat er waar odig maatregelen zijn genomen.
Maar had dat niet een paar uur kunnen wachten tot na de ochtendspits, om zo de hinder te beperken? De kans dat het in die paar uur fout gaat is statistisch wel zo ontzettend klein...
De inspectie zijn gisteren al afgerond, dit zijn de gevolgen. Diverse wissels geklemd waardoor treindienst verstoord.![]()
Mansveld moet ingrijpen bij ProRail. "Nul verwijtbare storingen" definitief in prullenbak.
http://www.voorbeterov.nl/140116c.php
Overzicht stremmingen, met excuses voor de afko's:
- De 3100-serie is opgeheven tussen Utrecht en Hoofddorp opstel v.v. Er
gereden worden.
meer richting Shl.
niet
bij.![]()
Als dit probleem al algemeen bekend was met dit type wissel zou dat tijdens werkzaamheden naar voren moeten zijn gekomen = verwijtbaar. Nu lijkt het dat dit niet zo is en dus niet verwijtbaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:24 schreef b2py het volgende:
Waaruit blijkt dan dat alle storingen die er zijn verwijtbaar zijn aan ProRail?* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ditquote:Op woensdag 22 januari 2014 09:28 schreef James1988 het volgende:
Hoe dan ook, het is goed dat er extra is geīnspecteerd en dat er maatregelen worden genomen om de veiligheid te waarborgen. Het is jammer dat dit zoveel reizigershinder oplevert.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
We gaan het mee maken. Het lijkt inderdaad niet zo, maar of dat werkelijk zo is, dat is maar afwachten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als dit probleem al algemeen bekend was met dit type wissel zou dat tijdens werkzaamheden naar voren moeten zijn gekomen = verwijtbaar. Nu lijkt het dat dit niet zo is en dus niet verwijtbaar.![]()
Als dit waar is dan was het dus wachten tot het fout zou gaan?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:19 schreef Duvel het volgende:
Van de site van Nico Spilt:
[..]
N.B.: in 2004 kwam de invoering van de EBI's goed op gang.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Eerst afwachten of het überhaupt Prorail te verwijten is misschien? Het nu al roepen van zo'n uitspraak is wel wat voorbarig misschien.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:23 schreef DriekOplopers het volgende:
Mansveld moet ingrijpen bij ProRail. "Nul verwijtbare storingen" definitief in prullenbak.
Overzicht stremmingen, met excuses voor de afko's:
- De 3100-serie is opgeheven tussen Utrecht en Hoofddorp opstel v.v. Er
gereden worden.
meer richting Shl.
niet
bij.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Ik had het meer over de algemene stelling die aangenomen wordt, niet specifiek over dit geval.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:31 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als dit probleem al algemeen bekend was met dit type wissel zou dat tijdens werkzaamheden naar voren moeten zijn gekomen = verwijtbaar. Nu lijkt het dat dit niet zo is en dus niet verwijtbaar.![]()
Keurig, er wordt helaas binnen de avondspits gecontroleerd. Het staat er gewoon alvast netjes op. Goede zaak.quote:Rotterdam-Vlaardingen in spits
Woensdag 22 Januari 10:07
Oorzaak
Door onverwachte werkzaamheden rijden er tussen 16.00 en 18.30 uur minder Sprinters tussen Rotterdam en Vlaardingen.
Verwachting
Reisadvies
U kunt reizen met de overige treinen.![]()
Je kent Driek al langer toch?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had het meer over de algemene stelling die aangenomen wordt, niet specifiek over dit geval.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Dat zou eventueel ook nog de brug in Schiedam kunnen zijn. Daar zit ook nog een defect dat ergens eind deze maand definitief gerepareerd moet zijn. Een onderplaat is stukquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Keurig, er wordt helaas binnen de avondspits gecontroleerd. Het staat er gewoon alvast netjes op. Goede zaak.
Wat ik me dan aanvraag, zouden er elders in de wereld soortgelijke wissels liggen en zou de plaatselijke Prorail geīnformeerd worden over dit probleem?![]()
Alle wissels zijn al gecontroleerd dus het moet wat anders zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Keurig, er wordt helaas binnen de avondspits gecontroleerd. Het staat er gewoon alvast netjes op. Goede zaak.
En mag het wat minder vaag dan "minder treinen"?![]()
lees eens een paar posts naar boven?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alle wissels zijn al gecontroleerd dus het moet wat anders zijn.
En mag het wat minder vaag dan "minder treinen"?
Treinkopper tussen Ede-Wageningen en Arnhem.
Ellende duurt naar schatting tot 13.30
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2014 11:06:04 ]![]()
Opvallend dat de sprinters tussen Utrecht en Baarn niet kunnen rijden vanwege een probleem met een wissel te Den Dolder. En laat dat nou precies het enige wissel zijn waar je linksaf kunt naar Baarn ...
Alleen veroorzaakt door de klem op de wissels 113A en 113B. Je zou via de middensporen ook nog linkerspoor kunnen gaan, maar dat mag mogelijk vanwege de plannormen niet meer ...Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zocht op Belgische IC en dit was de eerste die boven kwam drijvenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Het kan ze gewoon geen reet schelen.
Dat is mijn foto trouwens
Voor de rest wel een aardig treintje, die Belgen hebben het spoor beter begrepen dan de weg. Vooral station Antwerpen was mooi met z'n drie verdiepingen spoor.![]()
En toch heb ik dat regelmatig meegemaakt als de IC naar Enschede in de vertraging zit (>5 minuten). Dan wordt de stopper naar Baarn na Bilthoven het middenspoor opgestuurd en halteert links op Den Dolder, zodat ondertussen rechts de IC met 140km/h kan passeren.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:19 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend dat de sprinters tussen Utrecht en Baarn niet kunnen rijden vanwege een probleem met een wissel te Den Dolder. En laat dat nou precies het enige wissel zijn waar je linksaf kunt naar Baarn ...
Alleen veroorzaakt door de klem op de wissels 113A en 113B. Je zou via de middensporen ook nog linkerspoor kunnen gaan, maar dat mag mogelijk vanwege de plannormen niet meer ...
Maar er zal daar wel een goederenpad liggen dat 2x per dag wordt gebruikt, en daar mag niet doorheen gepland worden natuurlijk... In de praktijk gebeurt dat volop met de Pimpel, die rijdt namelijk al in het goederenpad, maar soms worden daar nog doodleuk 2 goederentreinen bij in dat pad gegooid
PM mij!
Omdat niemand verantwoordelijk wil zijn voor de kans dat het dan wél in die paar uur fout gaat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:05 schreef James1988 het volgende:
Maar had dat niet een paar uur kunnen wachten tot na de ochtendspits, om zo de hinder te beperken? De kans dat het in die paar uur fout gaat is statistisch wel zo ontzettend klein..."If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Jezus, de boer weet niet eens of er verschillende types ERTMS zijn. Je kan als kamer toch wel zelf wat onderzoek verrichten zodat je weet waar het over gaat?![]()
![]()
welkom in de politieke wereld.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:48 schreef remcoP het volgende:
Jezus, de boer weet niet eens of er verschillende types ERTMS zijn. Je kan als kamer toch wel zelf wat onderzoek verrichten zodat je weet waar het over gaat?
Ze zal die brief van het FNV ongetwijfeld gelezen hebben waar ook pertinente onzin in staat. Het klopt nog wel dat leveranciers met hun eigen ERTMS-versies en apparatuur gekomen zijn, maar in de afgelopen jaren zijn al veel loopholes in de regels gedicht en eindjes aan elkaar geknoopt, waardoor al veel problemen tot het verleden behoren.
En over het lastig onderhouden van ERTMS door het personeel. Tsja, hoe zou dat nou komen? Vast niet door de ingewikkelde personeelsroosters en de bereidheid van de NS om in het kader van de proef hier tijdelijk iets aan te gaan doen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
bronquote:Extra informatie over de onverwachte werkzaamheden
De afgelopen dagen heeft ProRail uit voorzorg 500 wissels aan een extra inspectie onderworpen na het incident bij Hilversum. Deze inspectie is inmiddels afgerond en is geen wissel aangetroffen met een vergelijkbaar defect of een onveilige situatie. Wel worden uit voorzorg waar nodig onderdelen preventief vervangen. Niet in alle gevallen is dat al gebeurd. De wissels worden pas weer gebruikt als het betreffende onderdeel is vernieuwd. Hierdoor kan het voorkomen dat er op uw traject vertraging ontstaat of dat er minder treinen kunnen rijden dan normaal.
We begrijpen dat dit vervelend is, maar proberen de gevolgen zo beperkt mogelijk te houden. Dit doen wij bijvoorbeeld door zo slim mogelijk te plannen, maar ook door indien mogelijk de gevolgen van tevoren aan te kondigen op onze website, op de schermen op de stations en op Twitter. Ook werken we de reisplanner continu bij zodat u een actueel en geldend reisadvies krijgt.![]()
Vanwege problemen met de ATB mogen alle DDZ-VI vanaf 1 februari mogelijk niet meer rijden. Nu is dat op dit moment geen gigantisch probleem, daar het om één stelletje gaat
http://somda.nl/forum/14382/p483726/Ontwikkelingen+DDARDDZ/
[ Bericht 4% gewijzigd door Peterselieman op 22-01-2014 13:44:35 ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Daarom ook die uitroepteken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vanwege problemen met de ATB mogen alle DDZ-VI niet meer rijden. Nu is dat op dit moment geen gigantisch probleem, daar het om één stelletje gaat
http://somda.nl/forum/14382/p483726/Ontwikkelingen+DDARDDZ/![]()
![]()
Beetje raar dat je het zo verwoord. Hij vraagt om bevestiging of ontkenning en jij brengt het hier als statement.quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:20 schreef Peterselieman het volgende:
Vanwege problemen met de ATB mogen alle DDZ-VI niet meer rijden. Nu is dat op dit moment geen gigantisch probleem, daar het om één stelletje gaat
http://somda.nl/forum/14382/p483726/Ontwikkelingen+DDARDDZ/![]()
Leuk nieuws dat DD-AR per Februari weer gaat rijden.
overigens kennen we allemaal de treinbank shopper al. voor 100 euro koop je een tas gemaakt van oude treinbanken. http://2ndare.nl/collectie-shop/treinbank-shoppers.html
je kunt de tas ook met graffiti kopen "indien graffiti materiaal beschikbaar."Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik vind dat helemaal geen leuk nieuws.quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk nieuws dat DD-AR per Februari weer gaat rijden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik wel, drietjes kunnen lekker racen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal geen leuk nieuws.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
met stip op nummer 1, de stoptrein van Sloterdijk naar Uitgeest, via Zaandam.quote:Top 10 van de meest genoemde volle treinen:
1.Sprinter Amsterdam Sloterdijk – Zaandam - Uitgeest vertrek 17:09 uur
2.IC Alkmaar – Zaandam - Amsterdam vertrek 07:56 uur
3.Sprinter Gouda – Woerden - Amsterdam Bijlmer Arena vertrek 07:19 uur
4.IC Hoorn Kersenboogerd – Amsterdam CS vertrek 07:14 uur
5.IC Amersfoort – Utrecht vertrek 08:10 uur
6.Sprinter Almere Oostvaarders – Schiphol - Leiden CS vertrek 06:25 uur
7.Sprinter Hilversum – Utrecht CS vertrek 07:46 uur
8.IC Leiden CS – Den Haag HS - Rotterdam CS vertrek 17:50 uur
9.IC Den Haag Laan van NOI – Leiden CS - Haarlem vertrek 17:31 uur
10.IC Bodegraven – Utrecht Centraal vertrek 07:45 uur
werkelijk waar, op een werkdag zit ie stamp- en stampvol.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ook niet met een voortrein?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:31 schreef b2py het volgende:
Nummer twee is niks aan te doen in ieder geval.
(Niet op korte termijn iig)![]()
op dat traject rijdt ieder kwartier een trein. Het enige dat ze hooguit kunnen doen is zorgen dat alle treinen tien tot twaalf bakken lang zijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ook niet met een voortrein?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Is volgens mij geen ruimte voor in de dienstregeling.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ook niet met een voortrein?![]()
4.IC Hoorn Kersenboogerd – Amsterdam CS vertrek 07:14 uur
Verbaast me ook niet. Spitstrein stopt er niet meer, dan krijg je dat. De drukte in de spitstrein valt dan redelijk mee, meestal heeft iedereen dan wel gewoon een zitplaats. Maar in de reguliere IC valt dat tegen.![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ook niet met een voortrein?Heb even de dienstregelinggrafieken erbij gepakt en als ik de plannorm nog goed in mijn hoofd (3 min opvolging in zelfde richting) zou het moeten passen. Je gaat drie minuten voor de IC weg uit Alkmaar en komt drie minuten achter de sprinter aan te Sloterdijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Is volgens mij geen ruimte voor in de dienstregeling.![]()
De genoemde probleemtrein rijdt volgens http://ovtijden.com/infoplus/mat/829/20140122/ meestal met 8 bakken.
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt dan om een extra viertje aan te koppelen. Dan heb je geen voortrein nodig.![]()
Bijzonder, ding is gepland met 10. Meer kan ook niet, ding komt compleet uit Den Helder en tussen Den Helder en Alkmaar past niet meer dan 10. Vandaar ook mijn opmerking dat er op korte termijn geen structurele oplossing kan zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:53 schreef ReisT het volgende:
De genoemde probleemtrein rijdt volgens http://ovtijden.com/infoplus/mat/829/20140122/ meestal met 8 bakken.
De meest voor de hand liggende oplossing lijkt dan om een extra viertje aan te koppelen. Dan heb je geen voortrein nodig.(Die voortrein uitgezonderd, daar had ik niet aan gedacht)
![]()
Kan er geen 4tje worden bijgeplaatst te Alkmaar? Dat het al klaarstaat op perron 5 en de (VIRM-VI) IC uit Den Helder wordt daaraan gekoppeld en daarna doorrijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder, ding is gepland met 10. Meer kan ook niet, ding komt compleet uit Den Helder en tussen Den Helder en Alkmaar past niet meer dan 10. Vandaar ook mijn opmerking dat er op korte termijn geen structurele oplossing kan zijn.(Die voortrein uitgezonderd, daar had ik niet aan gedacht)
![]()
Waren er niet een stel reizigersorganisaties die tegen aftrappen en bijplaatsen waren?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Je hebt er minimaal al acht nodig tussen Den Helder en Alkmaar.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan er geen 4tje worden bijgeplaatst te Alkmaar? Dat het al klaarstaat op perron 5 en de (VIRM-VI) IC uit Den Helder wordt daaraan gekoppeld en daarna doorrijden![]()
Per direct dus gewoon gelijk die perrons verlengen. Hotseflots.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik zou eerder denken aan drie viertjes. 8 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. Of 10 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. 14 bakjes zouden moeten kunnen toch?quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kan er geen 4tje worden bijgeplaatst te Alkmaar? Dat het al klaarstaat op perron 5 en de (VIRM-VI) IC uit Den Helder wordt daaraan gekoppeld en daarna doorrijden![]()
Nope, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amstel kan je dat vergetenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan drie viertjes. 8 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. Of 10 uit Den Helder en 4 erbij in Alkmaar. 14 bakjes zouden moeten kunnen toch?![]()
![]()
Doe je het toch op z'n Belgisch? "Reizigers voor A, B, C en D dienen niet in de achterste 4 rijtuigen plaats te nemen."
Wordt keurig omgeroepen op alle stations langs de lijn. Planmatig in België dat er treinen te lang zijn voor bepaalde stations op de route, maar de capaciteit verder nodig is. Lossen ze zo op.
En ja, die deuren worden in België uiteraard ook ontgrendeld daar. Maar die reizigers snappen het tenminste.![]()
12 bakken dan? Ook te lang? Perron van Amstel kan eenvoudig veel langer worden gemaakt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Nope, Heiloo, Castricum, Zaandam, Amstel kan je dat vergeten![]()
Wij waren nooit tegen aftrappen/bijplaatsen. Hebben zelfs gesteld dat bij LUD op Alkmaar onder toezicht van storingsmonteurs en met herinvoering behaatjes moet worden afgetrapt/bijgeplaatst om de reizigers nog een beetje behoorlijk te kunnen vervoeren. NS zag dat helaas niet zitten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waren er niet een stel reizigersorganisaties die tegen aftrappen en bijplaatsen waren?![]()
nee, dat kan prima, mits aftrappen en bijplaatsen in Alkmaar gebeurt met 4 tot 6 bakken.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
12 bakken dan? Ook te lang?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, dat kan prima, mits aftrappen en bijplaatsen in Alkmaar gebeurt met 4 tot 6 bakken.NS, lees je mee?
![]()
12 past wel.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
12 bakken dan? Ook te lang? Perron van Amstel kan eenvoudig veel langer worden gemaakt.![]()
Daarom zeg ik, gewoon op z'n Belgisch. Moet je het alleen communiceren aan de reizigers, en je hebt genoeg capaciteit. Vast wel een derde viertje te roggelen ergens.![]()
dat staat nu met schade langs de baanquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:22 schreef greavy het volgende:
Daarom zeg ik, gewoon op z'n Belgisch. Moet je het alleen communiceren aan de reizigers, en je hebt genoeg capaciteit. Vast wel een derde viertje te roggelen ergens.
Doen ze in Engeland ook gewoon. In de trein wordt ook gewoon omgeroepen dat "de voorste drie deuren niet open gaan"quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:22 schreef greavy het volgende:
Daarom zeg ik, gewoon op z'n Belgisch. Moet je het alleen communiceren aan de reizigers, en je hebt genoeg capaciteit. Vast wel een derde viertje te roggelen ergens.![]()
met zo'n handjevol rooie stickers kom je ook een heel endquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:24 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Doen ze in Engeland ook gewoon. In de trein wordt ook gewoon omgeroepen dat "de voorste drie deuren niet open gaan"
Met een derde viertje past alles toch gewoon langs het perron.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:22 schreef greavy het volgende:
mja, dan heb je er op het hele traject niets aan als het 14 bakken isquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:35 schreef greavy het volgende:
Euh, dat derde viertje moet een zesje zijn, mijn excusesAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Maar waarom zou je twee extra bakken meenemen als daar niemand in kan stappen? In Alkmaar krijg je ook geen 14 bakken langs het perron.
Zelfs al paste het wel betwijfel ik of je daar veel meer mee zou vervoeren dan lucht. Is voor de meeste mensen toch veel te ver lopen van de trap.![]()
Hm, ik dacht dat 14 bakken wel gingen passen. Dan maar 12.Toch niet NS' probleem? Hun bieden de capaciteit, en als er genoeg capaciteit is, moeten de reizigers niet moeilijk doen. Als ze willen zitten, moeten ze maar verder lopen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef ReisT het volgende:
Zelfs al paste het wel betwijfel ik of je daar veel meer mee zou vervoeren dan lucht. Is voor de meeste mensen toch veel te ver lopen van de trap.![]()
Ingecheckt, koffie, krantjekrossantje, kom je bovenaan de trap, wat denk je? Krijg de koelere de achterste rijtuigen staan helemaal DAAR? Fuck dit ik pak de auto!quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef ReisT het volgende:
Zelfs al paste het wel betwijfel ik of je daar veel meer mee zou vervoeren dan lucht. Is voor de meeste mensen toch veel te ver lopen van de trap.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik moest zeven keer kijken voor ik door had wie dit postte.quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ingecheckt, koffie, krantjekrossantje, kom je bovenaan de trap, wat denk je? Krijg de koelere de achterste rijtuigen staan helemaal DAAR? Fuck dit ik pak de auto!![]()
![]()
![]()
Openhartige toelichting ProRail over problemen met de wissels, gebrek aan onderdelen en import uit Zweden:
http://www.voorbeterov.nl/140116c.php![]()
Gaaf. Inmiddels gaat de hele voorpagina over mijn ontsporing
je hebt gewoon even het hele spoorland op zijn kop gezet door een beetje dwars te doenquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaaf. Inmiddels gaat de hele voorpagina over mijn ontsporing
Ikke welquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je hebt gewoon even het hele spoorland op zijn kop gezet door een beetje dwars te doen![]()
Kutspoor! Kuttrein! Kutprorail! Kut NS! Zo
De Duitsers straften je afgelopen zaterdag met +60quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ikke wel![]()
Kutspoor! Kuttrein! Kutprorail! Kut NS! Zo
Teringjantje het mag wat kostenquote:Op woensdag 22 januari 2014 14:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
Leuk nieuws dat DD-AR per Februari weer gaat rijden.
overigens kennen we allemaal de treinbank shopper al. voor 100 euro koop je een tas gemaakt van oude treinbanken. http://2ndare.nl/collectie-shop/treinbank-shoppers.html
je kunt de tas ook met graffiti kopen "indien graffiti materiaal beschikbaar."![]()
ies uitverkocht he, maar gemaakt van hoofdsteunen zijn ze nog wel verkrijgbaarquote:
http://2ndare.nl/collectie-shop/hoofdsteun-tassen.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Dan lopen wij hier te mekkeren dat het bij een paar sneeuwvlokken al een chaos is, maar in Berlijn/Brandenburg kunnen ze er ook wat van
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6733138quote:EC46 Lokschaden in Frankfurt(Oder) als Ersatz 2x218 (Reserve Grunewald) ab mit +150
EC54 Lokschaden nach Systemwechsel in Oderbrücke als Ersatz 363 von Schenker bis Frankfurt(Oder) ab da Ausfall
EC44 mit nur +25 ab Frankfurt und mit Planlok 183 (Hurra)
z.Z. sind beide 234er auf dem Weg nach Frankfurt die 278 bespannt den EC55 bis Rzepin und die 242 wird Reservelok für die noch zu erwartenden EC aus Polen
EC45 ist ab Berlin mit 186er bespannt und die defekte 183 läuft am Schluß mit, alles in allem ein guter Tag für Siemens und das bei einer Schneeflocke.
++++Update: die 186er vom EC45 verweigert die Einreise nach Polen und daher fährt die Reserve 234 sofort zur Oderbrücke um den 45 dort nach Rzepin zuschleppen ++++![]()
Wat jezus. Het is toch geen paard of zo?quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:44 schreef Zug-Chef het volgende:
++++Update: die 186er vom EC45 verweigert die Einreise nach Polen
...Ze weten bij die shop nog niet dat je die stiften gewoon bij de boekhandel kunt kopen?quote:Op woensdag 22 januari 2014 14:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
je kunt de tas ook met graffiti kopen "indien graffiti materiaal beschikbaar."![]()
![]()
Gewoon die goedkopertjes nemen, onderkladden en voor duurder doorverkopenquote:Op woensdag 22 januari 2014 17:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...Ze weten bij die shop nog niet dat je die stiften gewoon bij de boekhandel kunt kopen?
Vele kunstenaars passen het succesvol of gesubsidieerd toe: Koop iets waar je op kan kladden, klad er iets op en verkoop het voor meer geld.quote:. Jammer dat dat met treinen en graffiti niet werkt.
dag![]()
Right. En reizigers zien dat?quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
met zo'n handjevol rooie stickers kom je ook een heel end
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Als ze lang genoeg aan een gesloten deur hebben gerammeld dat de trein wegrijdt? Tuurlijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Right. En reizigers zien dat?.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
ze kijken niet. Maar naar een omroep luisteren ze ook niet, want oordopjes. Doe je gewoon niks aanquote:Op woensdag 22 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Right. En reizigers zien dat?
Zoals de HTM met een defecte deur doet: gewoon een kettingslot om de stangen van de deurdelen..quote:Op woensdag 22 januari 2014 18:12 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Right. En reizigers zien dat?dag![]()
Gisteren in West-Polen twee trein met >10 uur vertraging.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan lopen wij hier te mekkeren dat het bij een paar sneeuwvlokken al een chaos is, maar in Berlijn/Brandenburg kunnen ze er ook wat van
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?3,6733138
[..]![]()
Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Roosendaal en Breda door een aanrijding met een persoon. Wat doet NS? De IC Amsterdam - Vlissingen en de IC Den Haag - Venlo extra laten stoppen op Lage Zwaluwe zodat dat een mogelijk omreisroute wordt. Goed nagedacht, bijsturing
Jammer dat de treinen op Lage Zwaluwe geen meter voor elkaar aansluiten en dat je op dat station amper een plek hebt om te schuilen, maar het idee is goed.![]()
ja, het idee is goed. Het idee is het meest voor de hand liggende wat ze op z'n minst als eerste zouden moeten doen. Moet ik op m'n knieën of zo?
Kijk, dit soort stukjes leest een stuk prettiger, informatief, maar toch kritisch over het onderhoud. Zou wat mij betreft zelfs nog iets kritischer mogen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:05 schreef DriekOplopers het volgende:
Openhartige toelichting ProRail over problemen met de wissels, gebrek aan onderdelen en import uit Zweden:
Forum Opties Forumhop: Hop naar: