Ik heb 2x een Up gereden met 60pk en 1x een Mii met 60pk + gerobotiseerde handbak. Van die laatste heb ik nog steeds nachtmerries, maar de handgeschakelde versie vond ik tot aan 60-80 km/u nog wel voldoende. Daarna is de fut er echt uit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Die Up manIk heb opzich niks tegen dat soort 14% waggies. Vind zelfs de C1 van mijn ma serieus een fijne auto voor het kleinere werk. Ik rij er liever in dan in de Zafira van mijn pa. Goeikoop, en vanwege zijn lage gewicht nog best wel vlot van de plaats. Je trekt met zo'n ding serieus, als je tenminste weet hoe een koppeling werkt, best veel luxere wagens er compleet uit bij het stoplicht.
Maar ik heb volgens mij nog nooit in iets slomers gereden dan een VW Up0-100 in drie dagen. Het schiet werkelijk niet op. Ze halen de 180 wel, maar dat duurt ook rustig een half uur met wind mee, en je moet wel van surfen houden wil je daaraan beginnen. Want van wegligging is geen sprake meer.
Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:51 schreef Babananana het volgende:
[..]
Grappig, ik vind de Up echt veel fijner dan een Aygo. Zit veel beter, een het motortje loopt mooier. Alleen nog iets minder stuiterig en het is een prima wagentje. Al zou ik zelf eerder voor de Polo gaan, daar kan je ten minste fatsoenlijk mee op de snelweg. Zelfs als het dan per sé die 1.2TDI moet zijn.
Lol, dat heb ik dus precies met de Aygo. Voor beide is er dus een marktquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:52 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik kan ook niet zitten in die Ups. Weet niet waarom, want met de stoel naar achter heb ik plek zat voor mijn benen, maar ik krijg die kut leuning gewoon niet goed. En dan zit ik eindelijk lekker, en dan krijg ik dat stuur niet goed meer.
Nee, is niks voor mij dat dingIk krijg er spontaan een dubbele hernia van.
BMW ?quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:
Morgen eens ervaren wat een 3L 6-cilinder met je doet
quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.
Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ikquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:54 schreef Babananana het volgende:
[..]
Morgen eens ervaren wat een 3L 6-cilinder met je doet
Zolang je hem maar boven de 4000 toeren houdt kan dat Beierse machine geweer prima meekomenquote:
Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vooral met je bankrekening en je rijbewijs denk ik
Ik ben wel eens aan de kant gezet daarvoor hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:58 schreef Babananana het volgende:
[..]
Volgas optrekken naar de maximumsnelheid is niks illegaals aan.![]()
En klaverbladen hebben vaak dezelfde maximumsnelheid als de snelweg zelf
![]()
Maar dat is spelen, voor een keertje leuk. Volgens mij zijn dat vooral super relaxte cruiseauto's
Klopt wel, die oudere Caddy's zijn geknepen volgens mij. Hebben alleen koppel, geen vermogen. Dus niet boven de 3000rpm komen, dat is snellerquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Ow jawelquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
BlueMotionquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Dat bestond in de PD TDI tijd nog niet, toen waren de Caddy's nog gewoon traag.quote:
Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:05 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. RIP in peace jongen, met zo'n trage auto kom je nooit bij je bestemming.
Echt?quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:02 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Al is de pakkans echt idioot klein. Met Autoreset wagens doe ik het niet, maar privé rij ik structureel te hard en ik heb vrijwel nooit boetes. Denk dat ik serieus elke privé rit die ik rijd, wel mijn rijbewijs kwijt zou raken als ze er zouden staan.
Die heb ik wel eens gereden, was gloednieuw. Voelt ook erg geknepen aan.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:07 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Grut grut, wij hebben op ons werk een transporter die vol aan de 2,5 ton komt en die perst 78 pk eruit..
Dat is pas de definitie van traag, met een karretje van 700 kilo trek je nog trager op dan een vrachtwagen![]()
En Caddy SDI's met 3000+ toeren bij 100, echt een toppertje dat wagenpark hier
![]()
Dat is nog atmosferische 6inlijnquote:Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef Babananana het volgende:
Ik zou naast die energielabels bij elke auto wel eens het verbruik bij een constante snelheid van 140km/h willen zien. Op dit moment is een Passat bij 140km/h zuiniger dan een Upje die 1:30 haalt volgens het energielabel. <insert willekeurig automerk hier>
Ontopic: morgen weer ritjes!
Breda-Breukelen in een Clio 0.9
Sassenheim-Breda in een BMW 525i uit 2009. Heb dat model wel eens als 520i gereden, maar dat viel me zwaar tegen. Die auto voelde helemaaal niet zo snel als die 170pk deed geloven. Hopen dat deze 6-cilinder met 218pk wel als een BMW rijdt.
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijdenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:08 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Echt?Ik rijd privé maximaal 20 km/u te hard, die boetes kan ik me nog wel veroorloven. Behalve op lokale landweggetjes, dan is het gewoon knallen.
Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden
Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:11 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, makkelijk. Ik haal in de bebouwde kom de 100 nog wel eens. Niet om over op te scheppen trouwens, want het is alles behalve netjes, maar als ik op de motor zit rijd ik die 100 in een fractie van een seconde. Zeker vanuit 30 is dat echt maar 1,5 seconde. Even een oranje lichtje meepakken en je bent er. Of even een rij auto's inhalen op een weg waar je 80 mag, doe je zo 150. Het is maar zo gebeurd. In de auto heb ik het vaak op de snelweg, als ik niet oplet ga ik steeds harder rijden
Nee, maar die kun je wel gewoon zien hoorquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:16 schreef Solidberg het volgende:
[..]
Je hebt toch ook niet een HUD in je motorscherm oid? Denk dat je op een motor ook niet snel ff naar je meters kijkt.
Kan je in NL overigens op een motor boete krijgen via flitspaal?
Mwa, NL dus ook vaak niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:20 schreef Solidberg het volgende:
HeheIn Duitsland kan je op je motor iig niet geflitst worden. Lijkt me stuk fijner
Ik probeer altijd strak de maximumsnelheid te rijden tijdens het werk, en ik stoor me vrij makkelijk aan van die sukkels die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar 120/130 de max is. Als zo iemand na twee gaten waar hij naar rechts gekund had nog steeds voor me rijdt ga ik wel een beetje duwen en kleven. Ook linksrijders recht voorbij gaan doe ik per rit meestal wel een enkele keer.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:17 schreef S-RS het volgende:
[..]
Haha, heel herkenbaar! Tijdens EW rijd ik meestal heel netjes. Niet mij auto's, en gaan haast. Maar prive wil het wel opschieten.
En het is vaak niet eens echt gevaarlijk, asociaal rijden doe ik niet. Rij vaak hard, maar wel sociaal zonder andere mensen op te jagen ed.
In sommige staten in de VS mogen motorrijders een rood stoplicht als een stopbord behandelen, vanwege dit probleem. Vind ik op zich wel een goede oplossing, in de meeste gevallen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mwa, NL dus ook vaak niet.
En dan is het ook nog zo dat motoren die detectielussen in de weg vaak niet triggeren omdat ze te weinig ferromagnetische massa hebbenZe detecteren je gewoon niet. En da's fijn bij flitspalen, maar da's kut bij stoplichten
Je staat vrij regelmatig gewoon voor jan lul te wachten omdat zo'n detectielus je gewoon niet opmerkt als je er overheen rijdt
'Mag' hier ook, maar hier wordt het min of meer gedoogd. En ook dat verschilt nog per agent. Ik ben er één keer voor aan de kant gezet. En dan rij ik op de motor dagelijks iets van drie a vier rode lichten om exact die reden. Maar goed, die ene keer, ben ik er inderdaad onderuit gekomen omdat ik kon bewijzen dat dat stoplicht niet deugde.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:26 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
In sommige staten in de VS mogen motorrijders een rood stoplicht als een stopbord behandelen, vanwege dit probleem. Vind ik op zich wel een goede oplossing, in de meeste gevallen.
Heerlijk traagquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Link werkt nietquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef QuiCk01 het volgende:
Had vanmiddag nog zo'n clown op een motor met zo'n soort beautycase achterop die tussen mij en auto naast me kwam staan. Volgas en vervolgens in de bochten echt terug naar 40 ofzo terwijl auto's daar gewoon met 60+ doorheen gaan. Die gast was serieus aan het tegenleunen terwijl die door de bocht ging en kwam echt bang over.![]()
Echt kut dat ik dan moet oppassen en afstand moet houden terwijl ik wil doorrijden en dat soort gasten zo "stoer" vooraan moeten gaan staan.
Achja, heb ervoor ook nog een Golf 1.6 TDi BlueMotion, dus wss zal ik niet veel merkenquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Heerlijk traagVergeet inhalen maar morgen
Overigens kan je, zelfs met droog weer, nog met piepende banden wegrijden
Ik wou net zeggenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:33 schreef Viezze het volgende:
Die is wel sneller waarschijnlijk,
Achja, kon ik morgen maar in een busje met 75 pk werkenMisschien nog een spoedje morgen.
HA! Ik hoef nog maar twee jaar te wachtenquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:59 schreef Kiprollade het volgende:
Motoren![]()
Helaas nog 5 jaar wachten tot ik mijn rijbewijs ervoor ga halen. Door die nieuwe regeling moet je bij elke upgrade opnieuw examen doen, met als enige reden de kas aan te vullen. Oftewel, op m'n 24e gelijk voor volledig A gaan en dan een Hayabusa kopen en constant 300 rijden
Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjesquote:Op woensdag 22 januari 2014 23:59 schreef Kiprollade het volgende:
Motoren![]()
Helaas nog 5 jaar wachten tot ik mijn rijbewijs ervoor ga halen. Door die nieuwe regeling moet je bij elke upgrade opnieuw examen doen, met als enige reden de kas aan te vullen. Oftewel, op m'n 24e gelijk voor volledig A gaan en dan een Hayabusa kopen en constant 300 rijden
Rechts inhalen doe ik ook jaquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik probeer altijd strak de maximumsnelheid te rijden tijdens het werk, en ik stoor me vrij makkelijk aan van die sukkels die met 105 een vrachtwagen gaan inhalen waar 120/130 de max is. Als zo iemand na twee gaten waar hij naar rechts gekund had nog steeds voor me rijdt ga ik wel een beetje duwen en kleven. Ook linksrijders recht voorbij gaan doe ik per rit meestal wel een enkele keer.
Zo. Dat zijn alle overtredingen die ik bewust maak. Verder rijd ik (voor zover ik dat zelf kan beoordelen) erg netjes, geheel volgens de regels iig. En een keer hard optrekken moet kunnen.
Oh fuckquote:Op woensdag 22 januari 2014 22:01 schreef Solidberg het volgende:
Ik heb morgen een Caddy met een 1.9 TDI en heeft schijnbaar maar 75pk. Dat klopt toch niet?
Of gebruik de OVinfo app om je bus live te volgen. Weet je hoe laat hij komt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 07:54 schreef Amoeba het volgende:
Rennen voor de bus wel, deze is standaard te vroeg.Anders haal ik mn deadline niet…
Dat is wel de motor die ik graag wil als ik mijn motorrijbewijs zou halen... Dat design.quote:Op donderdag 23 januari 2014 00:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Tegenwoordig mag je op je 21e gewoon instappen op A2, 35kW is meer dan genoeg voor je eerste motor, zelfs daarmee rijd je elke auto onder de vier liter benzine compleet zoek bij stoplichtsprintjesAlleen dat je na twee jaar weer opnieuw examen moet doen is een beetje zaad.
Ben blij dat ik dat ding nog onder de oude regeling gehaald heb
Gisteren nog op het punt gestaan om een Ducati Monster 696 te kopen als vervanging van mijn oude TL'ed motor. Maar da's met een kilometrage van ruim 20k per jaar gewoon niet handig. Kost me duizenden euro's per jaar in onderhoud
1 jaar min één weekquote:Op donderdag 23 januari 2014 00:02 schreef Viezze het volgende:
[..]
HA! Ik hoef nog maar twee jaar te wachten
Wat voor een auto, zeker een Suzuki Alto oid?quote:Op donderdag 23 januari 2014 08:43 schreef Solidberg het volgende:
Verbind net telefoon met de auto, heeft iemand dat ding Batmobile genoemd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |