Onherstelbare schade aan je imago?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:04 schreef KimJong-un het volgende:
Wat zijn de nadelen, extra kosten en dergelijke? ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie.
ja maar is dat het enige? goed skijack/werkjas kost 100 euro eenmalig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Nadelen? Het feit dat je niet droog zit waarschijnlijk.
i dont care, ik heb mijn lijf en geen voertuig nodig voor mijn imagoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:06 schreef Deshain het volgende:
[..]
Onherstelbare schade aan je imago?
Oh je gaat zelfstandig ondernemer worden als je later groot bent?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
i dont care, ik heb mijn lijf en geen voertuig nodig voor mijn imago
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kan je vertellen dat je echt niet over de snelweg wil met een quadsoort zelfmoord is dat.
En niet echt geschikt voor lange afstanden... Dingen zijn vrij onstabiel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef Prospos het volgende:
Hoe ver rij je dagelijks dan? Lijkt mij vrij relevant aangezien het geen pretje is om ver en hard te rijden met een quad die overigens ook duur is in aanschaf.
2e hands quad valt mee op marktplaats. denk dat ik voor 1000-1200 euro wel een redelijke kan vinden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:07 schreef Prospos het volgende:
Hoe ver rij je dagelijks dan? Lijkt mij vrij relevant aangezien het geen pretje is om ver en hard te rijden met een quad die overigens ook duur is in aanschaf.
wel me planningquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:10 schreef Deshain het volgende:
[..]
Oh je gaat zelfstandig ondernemer worden als je later groot bent?
Dan heb je dus echt troep. Beetje quad kost je meer dan een motor. Die je al te duur vindt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:19 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
2e hands quad valt mee op marktplaats. denk dat ik voor 1000-1200 euro wel een redelijke kan vinden.
ritjes van 20-50 km? geen bijzonder lange afstanden maar je rijd er met de scooter al bijna een uur over.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En niet echt geschikt voor lange afstanden... Dingen zijn vrij onstabiel.
motor op zich niet, wel met kleding, helm, e.d.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan heb je dus echt troep. Beetje quad kost je meer dan een motor. Die je al te duur vindt.
Je voelt echt ieder hobbeltje, iedere witte belijning en de sporen op de snelweg waardoor je onwijs moet corrigerenquote:
Voor 750 euro koop je een prima motor. Voor 3-400 euro koop je prima motorkleding en helm. Je rijles kost meer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:21 schreef KimJong-un het volgende:
motor op zich niet, wel met kleding, helm, e.d.
Helm is niet verplicht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:21 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
motor op zich niet, wel met kleding, helm, e.d.
Mag je hier met rijbewijs B op?quote:
Sorry, niet opgelet.quote:
Mits je die voor 1-1-2014 hebt behaald meen ik want de regels zijn daarop aangepast. Neem aan dat je je B al hebt en dan mag je ermee rijden.quote:
En op een quad sowieso ook wel fijn. Met 80 km/u een vlieg in je bakkes is niet fijn.quote:
Het doet mij altijd hieraan denken:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
Lelijke dingen zijn dat toch.
Elke keer dat ik er zo 1 zie krijg ik toch moordneigingen
ben 20 maar 2 jaar mijn rijbewijs.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:26 schreef craftyvirus het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr
De goedkoopste MP3 op MP....
Waarom is jou verzekering van je auto zo duur?
Tip: Als je dan toch uit huis gaat, ga dan in de buurt van je werk/opleiding wonen, dan hoef je niet zo vaak grotere afstanden te rijden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:20 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
ritjes van 20-50 km? geen bijzonder lange afstanden maar je rijd er met de scooter al bijna een uur over.
als ik dan af en toe snelweg kan pakken
waarom zonder helm?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Tip: Als je dan toch uit huis gaat, ga dan in de buurt van je werk/opleiding wonen, dan hoef je niet zo vaak grotere afstanden te rijden.
En, geloof me, zonder helm op zo'n ding op de snelweg moet je echt niet willen tenzij je levensmoe bent.
Je geeft zelf aan dat een motor je te duur word i.v.m. pak en helm. Op een vierwielige quad die goedgekeurd is als personenvoertuig/auto is een helm niet verplicht, een gordel wel.quote:
het is bijna een echt voertuig, itt je auto jaquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:26 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Je voelt echt ieder hobbeltje, iedere witte belijning en de sporen op de snelweg waardoor je onwijs moet corrigeren
ik doe duaal en heb dus geen recht op OV.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Clicks_nl het volgende:
Wat is er mis met http://www.studentenreisproduct.nl/ ?
Verzekering zal niet goedkoper zijn als mijn autootje nu met 59pk.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:21 schreef Sounddragon het volgende:
Doe jezelf eens een plezier; huur een quad (nu, in dit seizoen) en ga die afstanden eens rijden voor de garp, en doe dat ook met kutweer, en dan bedoel ik niet met een beetje motregen, maar gewoon als het zeikregent. Als je dat lekker vindt; bedenk jezelf dat het ook wel eens vriest, en dat er wel eens sneeuw kan vallen, en probeer daarna een een laptop, boeken, of andere kwetsbare spullen mee te nemen.
Ow, en vwb kleding; vergeet alsjeblieft skikleding; zet dat uit je hoofd, en pak een motorpak; desnoods een goedkoop ding van de Lidl ofzo, en koop een fatsoenlijke helm; niet iets wat beslaat, want als het regent en je moet met je vizier open rijden ben er heel snel klaar mee, geloof me.
tl;dr: Een quad is never nooit geen vervanging voor een auto.
Tip van de dag: koop een Twingo op benzine, verzeker dat ding WA-met-niks, rijd met een fluwelen voetje, en accepteer dat een auto geld kost.
die prijsquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:46 schreef DieselTank het volgende:
Een gepimpte yamaha raptor 700 op marktplaats zal wel iets zijn.. Maar lang harder dan 80/90km/pu is niet fijn.
Misschien op internet wat info over goeie en slechte quads vragen.
En ja ik heb ervaring, volgas met 110 offroad met een 85 cc crossmotor rijd veel beter dan 70 op een grote quad.
Dus ik stem met de andere mensen die auto aanraden mee.
is dat zo'n verschil met de scooter dan? mijn scooter liep ook altijd 80/90. en daar reed ik soms ruim 200km per week mee. dan wel niet voor hele lange afstanden maar zat er regelmatig een uur op.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:21 schreef Sounddragon het volgende:
Doe jezelf eens een plezier; huur een quad (nu, in dit seizoen) en ga die afstanden eens rijden voor de garp, en doe dat ook met kutweer, en dan bedoel ik niet met een beetje motregen, maar gewoon als het zeikregent. Als je dat lekker vindt; bedenk jezelf dat het ook wel eens vriest, en dat er wel eens sneeuw kan vallen, en probeer daarna een een laptop, boeken, of andere kwetsbare spullen mee te nemen.
Ow, en vwb kleding; vergeet alsjeblieft skikleding; zet dat uit je hoofd, en pak een motorpak; desnoods een goedkoop ding van de Lidl ofzo, en koop een fatsoenlijke helm; niet iets wat beslaat, want als het regent en je moet met je vizier open rijden ben er heel snel klaar mee, geloof me.
tl;dr: Een quad is never nooit geen vervanging voor een auto.
Tip van de dag: koop een Twingo op benzine, verzeker dat ding WA-met-niks, rijd met een fluwelen voetje, en accepteer dat een auto geld kost.
nu ga je dus wél voor de langere afstanden, en heb ke niks anders als alternatief, vandaar ook dat ik fatsoenlijke motorkleding adviseer, want nat zijn is qud. Bedenk je ook dat als je wilt dat je vervoer betrouwbaar is, dat je hem goed zult moeten (laten) onderhouden, en ook dat is in de regel duurder als je met een auto zou hebben.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:03 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
is dat zo'n verschil met de scooter dan? mijn scooter liep ook altijd 80/90. en daar reed ik soms ruim 200km per week mee. dan wel niet voor hele lange afstanden maar zat er regelmatig een uur op.
nee dat gaat lastig worden denk ik. Misschien onder een carport maar verwachting is van niet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 10:56 schreef Kadooosh het volgende:
Staat hier al een paar maanden een quad vlakbij. Wordt volgens mij nooit gebruikt. Ketting is al aan het roesten. Is het zulke troep dat ze zo snel roesten?
Voor de TS, kan je hem binnen parkeren?
quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nu ga je dus wél voor de langere afstanden, en heb ke niks anders als alternatief, vandaar ook dat ik fatsoenlijke motorkleding adviseer, want nat zijn is qud. Bedenk je ook dat als je wilt dat je vervoer betrouwbaar is, dat je hem goed zult moeten (laten) onderhouden, en ook dat is in de regel duurder als je met een auto zou hebben.
Eigenlijk is er maar één manier om uit te vinden of het voor jou werkt; zo'n ding kopen en erop gaan rijden, dan weet je het snel zat.
mwah langere afstanden... Zeg maar de afstand: ede -arnhem arnhem-veenendaal veendaal-amersfoort- ede barneveld. Soms ook Rotterdam maar dan kan ik wel carpoolen of anders ov. Dat is maar 1x in de week.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nu ga je dus wél voor de langere afstanden, en heb ke niks anders als alternatief, vandaar ook dat ik fatsoenlijke motorkleding adviseer, want nat zijn is qud. Bedenk je ook dat als je wilt dat je vervoer betrouwbaar is, dat je hem goed zult moeten (laten) onderhouden, en ook dat is in de regel duurder als je met een auto zou hebben.
Eigenlijk is er maar één manier om uit te vinden of het voor jou werkt; zo'n ding kopen en erop gaan rijden, dan weet je het snel zat.
Die hebben allemaal goede trein verbindingen dus wat zeur je nou?quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:28 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
[..]
mwah langere afstanden... Zeg maar de afstand: ede -arnhem arnhem-veenendaal veendaal-amersfoort- ede barneveld. Soms ook Rotterdam maar dan kan ik wel carpoolen of anders ov. Dat is maar 1x in de week.
Ik heb jaren motor gereden en dat was toch echt aanzienlijk goedkoper dan een auto. Ook in onderhoud. Wel meer werk met poetsen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 09:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zeur helemaal niet ik stel gewoon een vraag.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die hebben allemaal goede trein verbindingen dus wat zeur je nou?
Een motor is iets anders als een quad. Google het anders even...quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb jaren motor gereden en dat was toch echt aanzienlijk goedkoper dan een auto. Ook in onderhoud. Wel meer werk met poetsen.
Ik denk dat ik meer ervaring heb met een quad dan jij. Maar dan wel een echte en niet zo'n speelgoed ding op de weg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:43 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Een motor is iets anders als een quad. Google het anders even...
wtf? voortaan lopen? Ga je ook nog wat inhoudelijks aan mijn topic toevoegen? anders mag je wel wegblijven.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik meer ervaring heb met een quad dan jij. Maar dan wel een echte en niet zo'n speelgoed ding op de weg.
Mag hopen dat je dat ding hier eens op privé terrein neerpleurt. Kan je voortaan gaan lopen.
Ik denk dat ik een proefrit ga maken met een marktplaats quad en ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:45 schreef Limburg82 het volgende:
Kerel, als je het zo graag wilt, zou ik zeggen: doen! Ga er morgen maar één kopen. Wat zeg ik, vandaag! Hup, jas aan en gaan.
Het stuurt anders, niet als een auto en niet als een motor. Daar zal je aan moeten gaan wennen. Je moet tegenhangen ipv meehangen anders loop je het risico dat je over de kop gaat.quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:45 schreef KimJong-un het volgende:
Lees voor de duidelijkheid anders even terug. Mijn vraag is niet: wat is er beter? een auto of een scooter of kan ik het beste met het openbaar vervoer gaan?
Mijn vraag is: wat zijn de voor en nadelen van een quad rijden?
Als voordeel zie ik dus alleen de kosten.
Als nadeel zie ik: ''afhankelijk'' van het weer.
Je gaat niet snel wat gevaarlijk is op de snelweg.
je neemt niet zo makkelijk iets mee.
Niet zo comfortabel als een auto.
Nog aanvullingen?
Nog een vraag: een goedkope auto of een quad van +/- 1200 euro. Wat is na een jaar goedkoper?
dankje! hier heb ik wat aan. Dat is inderdaad ook wel een punt. Kan je een quad een beetje veilig weg zetten? hoe gewild is het voor diefstal?quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het stuurt anders, niet als een auto en niet als een motor. Daar zal je aan moeten gaan wennen. Je moet tegenhangen ipv meehangen anders loop je het risico dat je over de kop gaat.
Ander nadeel: Parkeren. Mensen gaan eerder kloten met een quat dan met een auto of motor. Het daagt al het ware uit. Kom je terug en zit er zo'n groep hangjongeren op je voertuig.
Een Vespa Mp3quote:
450 IRS? Dat lijkt op dat ding dat ik reed voor mijn werk. Maar die mogen dacht ik niet op de weg.. althans dat ding waar ik mee reed niet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:10 schreef Meike26 het volgende:
Oud topic, wel handig voor TS :
PTA / woon-werk skoetert
Toevoeging, zelf bijna 3 jaar op een Yamaha Giggle gereden. Verzekering iets van ¤ 15 p.m. geen wegenbelasting en benzine verbruik zuiniger dan 1:50 = circa ¤ 5,10 per 200km. Mijn record was 240km op 1 tank.
Een goed motorpak/overall en je kan door weer en wind![]()
de quad wordt geloof ik genoemd in topic van de link.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef Meike26 het volgende:
Waar heb je het over... wat bedoel je met 450 IRS ?![]()
hahaha een giggle.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:10 schreef Meike26 het volgende:
Oud topic, wel handig voor TS :
PTA / woon-werk skoetert
Toevoeging, zelf bijna 3 jaar op een Yamaha Giggle gereden. Verzekering iets van ¤ 15 p.m. geen wegenbelasting en benzine verbruik zuiniger dan 1:50 = circa ¤ 5,10 per 200km. Mijn record was 240km op 1 tank.
Een goed motorpak/overall en je kan door weer en wind![]()
Dat is inderdaad een keerzijde. Maar gezien je afstanden en routes zou ik denken dat het best wel goed te doen is voor jou, mits je rekening houdt met wat extra rij tijd. Arnhem > Ede > Veenendaal > Barneveld... dat is allemaal goed te doen met veelal rechte wegen. Denk 30% meer rijtijd dan dat je met de auto hebt + geen last van files. En aan het eind van de lijn ben je spotgoedkoop uit.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:47 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
hahaha een giggle.
Alleen jammer dat ik de snelweg niet mee op mag
Waar heb jij het over?quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:41 schreef Meike26 het volgende:
Waar heb je het over... wat bedoel je met 450 IRS ?![]()
Ten eerste vraagt hij om advies en die geef ik hem.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar heb jij het over?
[ afbeelding ]
Of:
[ afbeelding ]
Dat is een Yamaha Giggle 450 IRS 4x4 zover ik weet tenminste.
En TS had het over een quad en niet over zo'n scootertje, toch?
Dan vind ik het wel grappig.. Zie het helemaal voor me.. Kim op zo'n.. wat is het? Vibrator op wieltjes?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:05 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ten eerste vraagt hij om advies en die geef ik hem.
Ten tweede quote je mij en heb je het ineens over een 450 IRS ? Een scooter met 2 wielen kan moeilijk 4x4 hebben. En die quad heet geen Giggle maar Grizzly.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |