Oh nee… Zo bedoel ik het niet. Maar we zijn nu een jaar verder en madam zwemt in badje 2. En zat na 10 lessen ook al in badje 2. Maar omdat ik nogal een eigenwijze drol heb, komt ze niet verder...quote:Op maandag 20 januari 2014 13:26 schreef trui het volgende:
[..]
een jaar is ook echt niet standaard hoor. Er zijn er vast die dat wel halen, maar de meeste hebben 't dubbele wel nodig...
Om vervolgens de alcoholcontrole in te rijden.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:28 schreef Joene het volgende:
Er is wel een kantina met bier bij de zwemles , maakt het dragelijk.
Ja, broodje kroket onder het wachten? Die van ons heeft nu gratiesj wiefie.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:28 schreef Joene het volgende:
Er is wel een kantina met bier bij de zwemles , maakt het dragelijk.
Wow…quote:Op maandag 20 januari 2014 13:29 schreef -Spring het volgende:
Zo, paar zwemscholen gebeld en maandag heeft ze dr eerste les. Niet meteen voor dr A maar eerst een kikkercursus. Daarna kan ze dan doorstromen naar de a-diplomacursus.
Bewust hiervoor gekozen, dan kan ze lekker rustig aan doen, plezier hebben en is de druk niet zo groot om meteen voor dat diploma te gaan.
N. is overstag nadat ik m 16 keer op zn werk heb gebeld.
Ik vind dat je dat best kunt vragen, of zelfs kunt aangeven dat je voorkeur uitgaat naar iemand anders dan mevrouw N. Als ze willen weten waarom, kun je altijd nog uitleggen dat iemand die je kent daar bijzonder slechte ervaringen mee had.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:09 schreef miss_sly het volgende:
Kan ik zomaar naar de naam van de juf vragen?
Dat heeft bij Cato ook héél lang geduurd, maar dat was echt geen eigenwijsheid. Gewoon moeite met automatiseren van 't geleerde in combinatie met wat motorische onhandigheid. Af en toe eens vragen waar ze specifiek op zou moeten oefenen kan helpen. Want jullie gaan toch ook best tussendoor zwemmen? Dan kun je daar nog een beetje op inspelen. En verder is 't toch ook echt een kwestie van geduld.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh nee… Zo bedoel ik het niet. Maar we zijn nu een jaar verder en madam zwemt in badje 2. En zat na 10 lessen ook al in badje 2. Maar omdat ik nogal een eigenwijze drol heb, komt ze niet verder...
moejjevakerdoen!quote:Op maandag 20 januari 2014 13:31 schreef -Spring het volgende:
Vijf of zes keer actually. Iig zeer effectief.
Oh ja, dat doe ik ook. We weten nu waar het op hangt en het gaat m nu vooral op dat ze slordig is. Ze kan het prima, maar ze moet het wel even doen. Stand van de voeten gaat nog niet helemaal goed. Dus als we weer gaan met het hele gezin (over 4 weken doen we weer een weekendje center parcs) kunnen we ons weer even focussen en haar wat begeleiden.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat best kunt vragen, of zelfs kunt aangeven dat je voorkeur uitgaat naar iemand anders dan mevrouw N. Als ze willen weten waarom, kun je altijd nog uitleggen dat iemand die je kent daar bijzonder slechte ervaringen mee had.
[..]
Dat heeft bij Cato ook héél lang geduurd, maar dat was echt geen eigenwijsheid. Gewoon moeite met automatiseren van 't geleerde in combinatie met wat motorische onhandigheid. Af en toe eens vragen waar ze specifiek op zou moeten oefenen kan helpen. Want jullie gaan toch ook best tussendoor zwemmen? Dan kun je daar nog een beetje op inspelen. En verder is 't toch ook echt een kwestie van geduld.
Die liet ik eerst altijd bezorgenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:37 schreef trui het volgende:
Not to mention de weekend boodschappenlijstjes, die blijven zich ook maar opdringen.
ja waarom is je daarmee gestopt ?quote:
Nouja, beetje door het zwemmen dus. Iets van gedeelde smart enzo. Vrouw er uit om te zwemmen, ik voor de boodschappen, je hebt nog wat aan je dag, etc, etc. Dat soort gelulquote:
Haha je moet eens aan het eind van zo'n les in de hal van zo'n zwembad gaan zittenquote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
Volgens mij zijn die zwemlessen met gemak het hotste topic in OUD, of niet?
kipnuggets met Tucquote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
Wat anders: wat zal ik met een pak kipfilets gaan maken? Mexicaans hebben we de afgelopen paar dagen al gehad, Indiaas ook en Thais ook...
Het lijkt mij ideaal dat bezorgen van de boodschappen en bestellen van behind the pc , scheelt ook dat je wat minder impuls aankopen doet.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nouja, beetje door het zwemmen dus. Iets van gedeelde smart enzo. Vrouw er uit om te zwemmen, ik voor de boodschappen, je hebt nog wat aan je dag, etc, etc. Dat soort gelul.
of met cocos en pankoquote:
Ja, het had wel iets. Boodschappen vind ik ook zoiets idd. Compleet waardeloze bezigheid. Ongelooflijk inefficient ook. Met je auto naar een supermarkt toe (waar net een grote vrachtwagen is geweest met al je spulletjes), spullen in een karretje, van het karretje op een band, van de band in je karretje, dan weer in je auto, thuis uitladen, opruimen... Grrrrrr.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Het lijkt mij ideaal dat bezorgen van de boodschappen en bestellen van behind the pc , scheelt ook dat je wat minder impuls aankopen doet.
kip met pesto uit de oven. lekker!quote:Op maandag 20 januari 2014 13:44 schreef Gaoxing het volgende:
Even vergeten: voor een kind met ei-allergie (en melk, en soya)....
wij hebben het een tijd gedaan. Vond het erg prettigquote:Op maandag 20 januari 2014 13:43 schreef Joene het volgende:
[..]
Het lijkt mij ideaal dat bezorgen van de boodschappen en bestellen van behind the pc , scheelt ook dat je wat minder impuls aankopen doet.
Pilav!quote:Op maandag 20 januari 2014 13:44 schreef Gaoxing het volgende:
Even vergeten: voor een kind met ei-allergie (en melk, en soya)....
Tico wilt het niet laten bezorgen.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, het had wel iets. Boodschappen vind ik ook zoiets idd. Compleet waardeloze bezigheid. Ongelooflijk inefficient ook. Met je auto naar een supermarkt toe (waar net een grote vrachtwagen is geweest met al je spulletjes), spullen in een karretje, van het karretje op een band, van de band in je karretje, dan weer in je auto, thuis uitladen, opruimen... Grrrrrr.
Kan erg slecht tegen dat soort inefficientie. Als ik stappen in dat proces kan overslaan, dan graag!
No way.. Ik ga google aanslingeren.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:38 schreef trui het volgende:
oh die stand van de voeten, dat was hier ook altijd een gedoe (wreefslag). Heel moeilijk bij te sturen. Wist je dat er speciale schoentjes voor zijn, om dat aan te leren? Met zo'n flap. De moeite om eens na te vragen!
Ik denk dat ze de supermarkt ziet als een gezellig gezins uitje , met minimaal 2 krijsende kinderen.quote:
Op en top vermaak voor het hele gezin uiteraard.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de supermarkt ziet als een gezellig gezins uitje , met minimaal 2 krijsende kinderen.
Vergeet de rest van de supermarkt niet,quote:Op maandag 20 januari 2014 13:53 schreef Luigi het volgende:
[..]
Op en top vermaak voor het hele gezin uiteraard.
marineren in olie met wat rozemarijn en dan grillen?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
Wat anders: wat zal ik met een pak kipfilets gaan maken? Mexicaans hebben we de afgelopen paar dagen al gehad, Indiaas ook en Thais ook...
2 kinderen met een kindermandje die elk pad minimaal 2x op je hakken rijden. Staan te krijsen omdat ik geen brood in het ene wagentje mag doen maar de dora koekjes in het grote wagentje doe. Dat je halverwege 1 wagentje terug moet gaan zetten, wegens geen zin meer want wil in de grote wagen zitten. Waarop bram achterom gaat zitten kloten…quote:Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de supermarkt ziet als een gezellig gezins uitje , met minimaal 2 krijsende kinderen.
zulke schoenen hebben ze bij Roy ook.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
No way.. Ik ga google aanslingeren.
en dan pasta pesto erbijquote:Op maandag 20 januari 2014 13:54 schreef simmu het volgende:
[..]
marineren in olie met wat rozemarijn en dan grillen?
Genieten idd.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
2 kinderen met een kindermandje die elk pad minimaal 2x op je hakken rijden. Staan te krijsen omdat ik geen brood in het ene wagentje mag doen maar de dora koekjes in het grote wagentje doe. Dat je halverwege 1 wagentje terug moet gaan zetten, wegens geen zin meer want wil in de grote wagen zitten. Waarop bram achterom gaat zitten kloten…
Heerlijk toch?
ja, de klapzwemschoen oid.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
No way.. Ik ga google aanslingeren.
Ja, die zwemlessen komen eens in de zoveel tijd hierboven borrelen in de sc. Wat wil je ook met zo'n waterrijk landje.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
Wij deden het bij een lokale super, in de buurt. Die hadden een heel website en allesquote:Op maandag 20 januari 2014 13:56 schreef _Bar_ het volgende:
en Online boodschappen bestellen en laten bezorgen,ik wilde dat het kon.
Dat ziet er wel comfortabeler uit dan de zwemschoenen verkeerd omquote:Op maandag 20 januari 2014 13:57 schreef trui het volgende:
[..]
ja, de klapzwemschoen oid.hier hadden ze 'm bij de zwemschool waar we uiteindelijk bij belandden.
vind je?quote:Op maandag 20 januari 2014 13:59 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Dat ziet er wel comfortabeler uit dan de zwemschoenen verkeerd om
hier geen enkele supermarkt die daarmee iets doet helaas,en dat met 2grote Jumbo's,ah,lidl en 2 Aldi'squote:Op maandag 20 januari 2014 13:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij deden het bij een lokale super, in de buurt. Die hadden een heel website en alles. Ondertussen bezorgt Appie ook bij ons in de straat zag ik pas.
Wat is redelijk laat? Wij zijn begonnen toen Jen 5 was.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:01 schreef YPPY het volgende:
Zwemles is bij ons gemiddeld een jaar tot A en anderhalf jaar voor A, B en C. Heel wat kinderen halen dat ook. Onze dame doet er wat langer over, zoals verwacht, maar het valt me nog mee. We zijn bewust redelijk laat begonnen. Wordt ook geadviseerd, die kleintjes hebben de kracht, motoriek en coördinatie meestal niet.
Bar: bij ons bezorgde AH toen niet, maar wel een supermarkt van twee dorpen verderop. Was wel makkelijk.
Als het zwemmen klaar is, vrees ik dat we voor paardrijden 'gaan'. Dat is nog onhandiger, want op zaterdagmiddag. Dan liever de ochtend.
Hier ook niet, helaas idd. Ik ga er vanuit dat t een kwestie van tijd is.... Wel sinds kort de zelfscan, scheelt ook al iets!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:01 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hier geen enkele supermarkt die daarmee iets doet helaas,en dat met 2grote Jumbo's,ah,lidl en 2 Aldi's
dat is dan wel makkelijk ja,hier blijft alles beetje achter lijkt het welquote:Op maandag 20 januari 2014 14:01 schreef YPPY het volgende:
Bar: bij ons bezorgde AH toen niet, maar wel een supermarkt van twee dorpen verderop. Was wel makkelijk.
Dat vind ik echt een uitvinding!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:03 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Hier ook niet, helaas idd. Ik ga er vanuit dat t een kwestie van tijd is.... Wel sinds kort de zelfscan, scheelt ook al iets!
Eind groep 2. Ze was toen ruim 5,5 jaar. Deze groepen hebben een wachttijd van een jaar, dus alle kinderen op zaterdag zijn minimaal 5.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat is redelijk laat? Wij zijn begonnen toen Jen 5 was.
Deze groepen? Ze volgt geen reguliere zwemles?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:05 schreef YPPY het volgende:
[..]
Eind groep 2. Ze was toen ruim 5,5 jaar. Deze groepen hebben een wachttijd van een jaar, dus alle kinderen op zaterdag zijn minimaal 5.
Zeker het zwemmen met kleren vind ik echt belangrijk. We wonen midden in de polder, met veel water in de buurt, fietspaden over dijken e.d. Ben blij dat ze nu om de week met kleren moet zwemmen.
Dat is wel stoer.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef moussy het volgende:
Ik zit binnenkort ook weer in dat kak zwembad, Cas wil bij de reddingsbrigade
Gezellig gelukkig is het net nieuw ? of mag je niet naar den helder?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef moussy het volgende:
Ik zit binnenkort ook weer in dat kak zwembad, Cas wil bij de reddingsbrigade
Nee dan moet ik eerst een polsbandje omquote:Op maandag 20 januari 2014 14:08 schreef Joene het volgende:
[..]
Gezellig gelukkig is het net nieuw ? of mag je niet naar den helder?
Jawel, maar je hebt meerdere opties. Wij hebben zaterdag een uur, maar je kunt ook doordeweeks een (half) uur, drie keer per week een half uur of twee keer per week met wisselende tijden. De groep kinderen is wel elke week hetzelfde. Voor zaterdagochtend is de wachttijd ongeveer een jaar, maar voor veel andere groepen is er sneller plek.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Deze groepen? Ze volgt geen reguliere zwemles?
Dus jij een hometrainer kopen en elke ochtend het kind pasta voeren?? Alles voor goud!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
De mijnes zwemt bij de zwemvereniging (waterpolo etc) en daar mogen ze sws pas starten vanaf 4jr en 9mnd en beginnen ze met een aantal lessen watergewenning voor je naar hun equivalent van badje 1 gaan (zij werken met s, m en l, om het overzichtelijk te houden). Hij zwemt nu exact een jaar en zit al een tijd in L. Het gaat steeds beter, maar mijn gratenpakhuisje beschikt over geen enkel grammetje vet, dus een beetje natuurlijk drijfvermogen zit er ook niet in. Nu moest hij van de badmeester meer boterhammen eten en meer fietsen om sterker te worden.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dus jij een hometrainer kopen en elke ochtend het kind pasta voeren?? Alles voor goud!
Jij kan echt niet voetballen pietertje...quote:Op maandag 20 januari 2014 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ja jonguh! En pindakaas voeren he!
*idee*quote:Op maandag 20 januari 2014 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij kan echt niet voetballen pietertje...
Oh ik ga echt niet langs het veld staan hoor. Bram kiest maar mooi een binnensport.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*idee*
Zou het mss ook andersom werken? Dat ze nooit zullen leren voetballen als je ze pindakaas geeft, want dan neem ik nu nog aandelen Calvé!![]()
nope, sorry. Tried that.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
*idee*
Zou het mss ook andersom werken? Dat ze nooit zullen leren voetballen als je ze pindakaas geeft, want dan neem ik nu nog aandelen Calvé!![]()
amber korfbalt...quote:Op maandag 20 januari 2014 14:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh ik ga echt niet langs het veld staan hoor. Bram kiest maar mooi een binnensport.
quote:
voor mijn middelste was het qua avontuurlijke aard nodig en qua sportief gestel absoluut prima te doen. die had zijn a dan ook vrij vlot (met een onderbreking van een half jaar wegens skelterongeluk) alleen was het dus niet goed geautomatiseerd. Dus toen we weinig zwommen verzoop hij (en grote broer ook) bijna in het meer.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:44 schreef Keshet het volgende:
Vanaf 4 jaar mogen ze hier beginnen met zwemlessen; maar is het vanaf die leeftijd ook al echt verstandig om ze te laten beginnen?
ik heb vorig jaar dat laatste C diploma uitbundig gevierd.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef Ticootje het volgende:
Zwemlessen, ach ik zit er denk nog wel een jaar of 7 aan vast gok ik?
Dat kan ik me zo goed voorstellen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar dat laatste C diploma uitbundig gevierd.no more zwemles!
jawel. Maar zwemmen zit 'm in de herhaling. Automatiseren. Dus na zo'n spoedcursus moet je zelf nog heel veel gaan zwemmen. En als ik iets erger vind dan zwemles dan is het met z'n allen in een badje dobberen.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:11 schreef Keshet het volgende:
Kun je ze niet ergens een spoedcursus laten doen?
Ja, dat kan, die zijn er ook… Dan zwemmen ze in de vakantie bijvoorbeeld een paar weken elke dag een paar uur en hebben ze daarna bijna gegarandeerd a. Maar daar hebben ze wel wat uithoudingsvermogen voor nodig, dus bij 4 jaar gaat dat echt nog niet. Maar bij een jaar of 6 kun je dat wel doen..quote:Op maandag 20 januari 2014 15:11 schreef Keshet het volgende:
Kun je ze niet ergens een spoedcursus laten doen?
Dat klopt ookquote:Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef Keshet het volgende:
Ja, ik las het net op Google.
Hell no dat ik een hele vakantie ga doorbrengen met het wachten in een zwembad tot de zwemles is afgelopen.
Ik denk dat je hier héél toevallig alleen zwemlessen hebt op de dagen dat mijn vriend vrij is en ik werk.
Ik heb dat met mijn oudste dochter gedaan. Die had toen al wel een jaartje zwemles. Toen in de eerste week van de zomervakantie een turbocursus gedaan waarin ze haar A heeft gehaald en in de laatste week van de vakantie nog 1 waarin ze haar B heeft gehaald. In die vakantie werd ze 6.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef Keshet het volgende:
Ja, ik las het net op Google.
Hell no dat ik een hele vakantie ga doorbrengen met het wachten in een zwembad tot de zwemles is afgelopen.
Ik denk dat je hier héél toevallig alleen zwemlessen hebt op de dagen dat mijn vriend vrij is en ik werk.
quote:Op maandag 20 januari 2014 14:00 schreef trui het volgende:
Gao, en Mexicaans, is dat wat? burrito's met kip & groenten bijv. Volgens mijn snelle google zoektocht zitten er geen ei/melk/soja in burrito's.
quote:Op maandag 20 januari 2014 13:41 schreef Gaoxing het volgende:
Mexicaans hebben we de afgelopen paar dagen al gehad, Indiaas ook en Thais ook...
Pilav dusquote:Op maandag 20 januari 2014 15:44 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
[..]
Het is kip met abrikozen geworden, want ik had net vorige week een grote zak gedroogde abrikozen gekocht. En hij kon mooi pruttelen terwijl ik jongste van een speelafspraak ging halen.
En dames, er zit als het goed is kaas in pesto
Parmezaanse toch?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:44 schreef Gaoxing het volgende:
En dames, er zit als het goed is kaas in pesto
Echt? Is dat te doen?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:48 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Parmezaanse toch?
Ik heb vorige week zelf pesto gemaakt, van verse basilicum. Was heel lekker en zonder kaas, want ik eet sinds 1 januari veganistisch.
Pilav, dat is toch gewoon rijst met een smaakje eraan?
Yep. Ik kon niet snel even vers maken: iemand anders in de tuin vindt mijn basilicum ook erg lekker.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:48 schreef She-Wolf het volgende:
Parmezaanse toch?
Ik heb vorige week zelf pesto gemaakt, van verse basilicum. Was heel lekker en zonder kaas, want ik eet sinds 1 januari veganistisch.
Dat dacht ik ook, maar mijn 'Food lovers companion' zegt dat het rijst of bulghur is, die altijd eerst wordt gebruind in boter of olie, voor er bouillon aan toe wordt gevoegd om het te koken. Vaak worden er andere ingredienten aan toegevoegd, zoals gehakte groenten, vlees, vis of gevogelte.quote:Pilav, dat is toch gewoon rijst met een smaakje eraan?
Het is het enige recept uit mijn studententijd dat ik nog maak, echt , goddelijk en simpelquote:Op maandag 20 januari 2014 15:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Nu je het zegt! Dat was het enige gerecht wat een ex-van-lang-geleden kon maken
Wat eet je dan nog wel? Echt alleen nog maar groente, fruit, rijst, aardappels? En je moet dus ook echt alles zelf maken? Want elke kruidenmix ed zit wel melk of ei in?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:48 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Parmezaanse toch?
Pilav, dat is toch gewoon rijst met een smaakje eraan?
Oops, suf zeg! Ik had alleen de aziatische varianten onthouden.quote:
Maaltijdshake? Soep?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:10 schreef -Spring het volgende:
Ik zoek nog een lekkere broodvervanger. Ik heb brood nooit voor mn plezier gegeten, maar nu L op school en ik thuis zit, heb ik er echt geen trek meer in.
Net maar rijstemelk en boekweit gekocht, maar daar is de lol vast ook snel af.
Ik koop nooit brood, wel cracotjes of knackebröd.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:10 schreef -Spring het volgende:
Ik zoek nog een lekkere broodvervanger. Ik heb brood nooit voor mn plezier gegeten, maar nu L op school en ik thuis zit, heb ik er echt geen trek meer in.
Net maar rijstemelk en boekweit gekocht, maar daar is de lol vast ook snel af.
Zo'n shake eet je toch om af te vallen of juist om aan te komen?quote:
Smoothies maken is ook een fijne als je thuis bent. Magere yoghurt,sinaasappelsap spinazie, fruitquote:Op maandag 20 januari 2014 16:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zo'n shake eet je toch om af te vallen of juist om aan te komen?
En soep moet ik weer eens vaker doen idd. Vers.
Oh ja! Daar moet ik me eens in gaan verdiepen want ik kom nog niet veel verder dan sinaasappelsap met banaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:16 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Smoothies maken is ook een fijne als je thuis bent. Magere yoghurt,sinaasappelsap spinazie, fruitJe kan van die zakken mango / bosvruchten etc voor in de vriezer kopen, en vers erbij pleuren.
Oh en cocosmelk kopen, van die flesjes / blikkenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef -Spring het volgende:
[..]
Oh ja! Daar moet ik me eens in gaan verdiepen want ik kom nog niet veel verder dan sinaasappelsap met banaan.
Ja, best wel. Ik heb gewoon basilicumblaadjes, pijnboompitten, olijfolie, knoflook en peper en zout in de keukenmachine gegooid en het smaakte goed.quote:
En dan eigenlijk zo min mogelijk aardappels en rijst en geen brood etc. Ik probeer ook zoveel mogelijk glutenvrij te eten en, niet te veel zout, alleen maar natuurlijke suikers, en zo veel mogelijk verse producten idd. En geen alcohol en nicotine meer...quote:Op maandag 20 januari 2014 16:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat eet je dan nog wel? Echt alleen nog maar groente, fruit, rijst, aardappels? En je moet dus ook echt alles zelf maken? Want elke kruidenmix ed zit wel melk of ei in?
Toko zeker? of ook gewoon supermarkt?quote:Op maandag 20 januari 2014 16:18 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oh en cocosmelk kopen, van die flesjes / blikken
Nee joh, zelfs de Jumbo verkoopt tegenwoordig 5 verschillende soorten cocosmelk in blikken en flesjesquote:Op maandag 20 januari 2014 16:20 schreef -Spring het volgende:
[..]
Toko zeker? of ook gewoon supermarkt?
Alles 'mag' natuurlijk. Het gaat erom wat je wilt en wat je eigen ideeën erbij zijn. Ik zou er geen probleem mee hebben om de eieren te eten van een tuinkip bij wijze van spreken.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:14 schreef Ticootje het volgende:
Maar nog even over veganisten.. Je mag geen eieren omdat dat zielig is voor de kippen die in de industrie zitten. Maar ik heb dus een collega die heeft zelf kipjes, die gewoon lekker buiten lopen en die dus ook eieren produceren. Dat zou dan ook niet mogen?
En stel je nou voor dat je een groot stuk land hebt en je hebt een geitje of een koe, mag je daarvan de melk dan ook niet gebruiken?
Dta laatste eten wij dus vrijwel nooit meer. Man en kinderen 1 keer in de twee weken als hij op donderdag kookt. De andere week eten ze chicken tonight.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:07 schreef -Spring het volgende:
Wij eten eigenlijk nooit 'gerechten'. Wel stamppotten en pasta, maar verder vooral (gebakken) aardappels met groente en vlees, vis of een groenteburger.
Haha, ik bedoelde het veganistische eten.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:19 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, best wel. Ik heb gewoon basilicumblaadjes, pijnboompitten, olijfolie, knoflook en peper en zout in de keukenmachine gegooid en het smaakte goed.
[..]
En dan eigenlijk zo min mogelijk aardappels en rijst en geen brood etc. Ik probeer ook zoveel mogelijk glutenvrij te eten en, niet te veel zout, alleen maar natuurlijke suikers, en zo veel mogelijk verse producten idd. En geen alcohol en nicotine meer...![]()
Maar het valt mee hoor, ik at sowieso al 32 jaar lang vegetarisch dus is het voor mij een iets minder grote stap, denk ik.
Ik eet bijvoorbeeld wel soya yoghurt met zelfgemaakte granola, fruit, smoothies, noten, groente.
En ik at al vrijwel nooit AGV. Dus ik maak vaak curry's of maaltijdsalades oid. Quinoa, gierst ipv van rijst of pasta erbij...Gaat eigenlijk prima.
Nou ja, dat ook dus... hahaquote:Op maandag 20 januari 2014 16:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Haha, ik bedoelde het veganistische eten.
Ik ben het helemaal eens met de ideeen erachter. Ik probeer dan wel te kiezen voor de "betere" producten.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:25 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Alles 'mag' natuurlijk. Het gaat erom wat je wilt en wat je eigen ideeën erbij zijn. Ik zou er geen probleem mee hebben om de eieren te eten van een tuinkip bij wijze van spreken.
Het gaat niet zozeer om de kippen die al in de industrie zitten, maar ook dat er heel veel bevruchte eieren zijn(die nu eenmaal wel nodig zijn om legkippen te produceren). Uit die eieren komen ook haantjes en die worden gelijk afgemaakt, want daar hebben ze niets aan.
Melk ook bijv, afgezien van dat ik persoonlijk denk dat melk helemaal niet zo gezond is voor een mens, moet een koe (of geit) om melk te produceren, regelmatig kalveren. Kalfjes zijn dus een restproduct van de melkindustrie.
Ik koop elke week meer dan ik opmaak, ik heb echt een cocosstash, niet normaal meerquote:
Ik ook. Het is ook eigenlijk belachelijk om melk te drinken.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met de ideeen erachter. Ik probeer dan wel te kiezen voor de "betere" producten.
Maar het blijft natuurlijk lood om oud ijzer. (of hoe je dat zou zeggen)
Ja, dat is het ook. Maar ik vind het echt zo enorm lekker.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:31 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik ook. Het is ook eigenlijk belachelijk om melk te drinken.
Ik heb ook niet de illusie dat er iets zal veranderen omdat ik het niet meer eet. Zo denk ik ook niet dat er in de 32 jaar dat ik geen vlees meer eet, ook maar 1 koe of varken minder geslacht is...quote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met de ideeen erachter. Ik probeer dan wel te kiezen voor de "betere" producten.
Maar het blijft natuurlijk lood om oud ijzer. (of hoe je dat zou zeggen)
Nou ja als ik gewoon kijk naar de vleesindustrie dan denk ik wel bij mezelf is mn stukje vlees dat waard. Ik vind dat dieren heus een beter leven verdienen. Of als je ziet hoe biggetjes of kalfjes al zo vroeg van de moeder worden gescheiden, dat is gewoon vreselijk. Dat er dieren zijn die nog nooit daglicht hebben gezien.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:33 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ik heb ook niet de illusie dat er iets zal veranderen omdat ik het niet meer eet. Zo denk ik ook niet dat er in de 32 jaar dat ik geen vlees meer eet, ook maar 1 koe of varken minder geslacht is...
Maar het is iets wat ik voor mezelf niet meer wil, ik dring het niemand op. Sterker nog, man en kinderen zijn helemaal geen vegetarier, laat staan veganist. En dan kies ik wel altijd voor vrije uitloop eieren en zoveel mogelijk scharrelvlees oid.
Wat een verademing dat mensen dat ook nog gewoon durven zeggen in deze tijd van politiek correct etenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:03 schreef Ticootje het volgende:
Echt?
Oh ik vind de kant en klare kruidenmixen eigenlijk gewoon lekker…
Huuh, tofu en tempeh...Dat vind ik echt niet weg te krijgen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:42 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind zelf half om half prima te doen, de ene week meestal drie dagen geen vlees en de andere week dan een dag of vier. Maar het is helaas wel zo dat als ik snel snel een weekmenu bedenk vlees vaak net wat makkelijker is. Ik koop nooit van die vervangers, nepkip en nepgehakt en zulks. Wel tofu en timpeh
Hier ook hoor, niet alle pakjes maar de meeste soorten wel. (Behalve de wereldgerechtenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een verademing dat mensen dat ook nog gewoon durven zeggen in deze tijd van politiek correct eten!
Ik vaak ook, dus.
Ik hou echt van de wereld gerechten burritos, paella, lasagne (al moet ik zeggen, zelf de bladen kopen en dan de saus uit zo'n zak bolognese met extra gehakt ook erg lekker) of lasagnette (maar ook pasta uit de oven met diezelfde saus…), enchillada's… of de mixen voor pannetje sperziebonen, of een zuurkoolschotel … Echt ik kom mn week wel doorquote:Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat een verademing dat mensen dat ook nog gewoon durven zeggen in deze tijd van politiek correct eten!
Ik vaak ook, dus.
Ik doe een keer in de week boodschappen in de supermarkten, en haal tussendoor losse dingen op de marktquote:Op maandag 20 januari 2014 16:53 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Huuh, tofu en tempeh...Dat vind ik echt niet weg te krijgen.
Ik bedenk nooit een weekmenu, ik bedenk per dag wat we eten en meestal maak ik er dan iets van kip of vis naast. Nu bijv, maak ik gegrilde groente (pompoen, courgette, paprika) met veldsla en gierst en bak ik er voor de rest een kipfiletje bij.
Echt het kan mij niet zout genoeg zijn. Ik vind zout zo onwijs lekker.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:56 schreef oh-oh het volgende:
Ik kook zoutloos, die zakjes smaken toch altijd superzout?
Of zijn ze verbeterd? Ik heb dat echt al in geen 15 jaar meer gehad denk ik.
Ik ook. Vooral volle romige. Maar ik kan er eigenlijk helemaal niet zo goed tegen. Als ik twee glazen drink zit ik een uur op de plee.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, dat is het ook. Maar ik vind het echt zo enorm lekker.
Paleo is toch juist best veel vlees? Meen ik me te herinneren?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:05 schreef Keshet het volgende:
Supermarkten verkopen het ook Spring!
Ben je paleo-achtig aan het eten She-Wolf?
Ik heb een hekel aan koken. Vind het ook tijdverspillingquote:Op maandag 20 januari 2014 16:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik vaak ook, dus.
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:13 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan koken, als ik eens wat probeer dan mislukt het toch, dus hier bijna elke dag A.G.V en verder pakjes. We zijn dol op Chicken Tonight, bami en de wereld gerechten
Ik vind vers anders veel duurder hoor. Als ik eens op de site van 24 kitchen kijk voor een lekker gerecht moet ik voor gemiddeld 10 euro aan zut kopen. Zoveel spul moet er in. Nu ben ik voor minder dan een kwart klaar?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]Mijn zusje heeft letterlijk een jaar of zes geleefd op stoommaaltijden en chicken tonight en aardappel anders. Pas bij het derde kind toen ze zonder werk zat vond ze dat ineens te duur
Nou zij kochten dus 5 verschillende kant en klaar maaltijden op een dag, dat tikt echt wel aanquote:Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik vind vers anders veel duurder hoor. Als ik eens op de site van 24 kitchen kijk voor een lekker gerecht moet ik voor gemiddeld 10 euro aan zut kopen. Zoveel spul moet er in. Nu ben ik voor minder dan een kwart klaar?
Ja dan idd. Wij eten verder gewoon brood/Brinta met soms een eitje of een tostiquote:Op maandag 20 januari 2014 17:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nou zij kochten dus 5 verschillende kant en klaar maaltijden op een dag, dat tikt echt wel aan
Bedoel je dan de ingredienten of de kruiden? Dat laatste hield mij in eerste instantie ook tegen, maar nu heb ik zo'n beetje alles daarvan en dan scheelt het wel aardig.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Ik vind vers anders veel duurder hoor. Als ik eens op de site van 24 kitchen kijk voor een lekker gerecht moet ik voor gemiddeld 10 euro aan zut kopen. Zoveel spul moet er in. Nu ben ik voor minder dan een kwart klaar?
Johan gaat op maandag en donderdag naar school en moet dan om 17:00 weg. Hij eet dan eerder dan wij en idd magnetron of stoommaaltijden. Wij pannenkoeken, knakworstjes of iets anders voor de kinderen
Beide. Je hebt van heel veel een beetje nodig en dat zit voor ons gevoel ook zo in een pakje. Maar dan hoeft er alleen nog vlees en groente bij in. Toen wij Afvielen aten we ook beter, maar nog een halfjaar en dan is hij eindelijk klaar met school. Dan kunnen we weer normaal etenquote:Op maandag 20 januari 2014 17:41 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar daar hou ik verder ook geen rekening mee. Alles is wmb magnetronbaar.
[..]
Bedoel je dan de ingredienten of de kruiden? Dat laatste hield mij in eerste instantie ook tegen, maar nu heb ik zo'n beetje alles daarvan en dan scheelt het wel aardig.
Ik ben er in eerste instantie me gestopt toen ik af wilde vallen. Er zit van alles in die zakjes die je niet nodig hebt wat (voor mijn gevoel) alleen maar onnodig is.
En wij eten idd al sinds de kinderen vrijwel zoutloos en dat scheelt enorm.
Aardappelpuree komt hier nog wel regelmatig uit een zakje, puur uit gemakzucht.
En als ik wel eens op de makkelijke manier een pot pastasaus mee neem dan eten mijn kinders dat dus gewoon niet...![]()
Dus ik maak weeshuishoeveelheden die ik per portie invries en zo heb ik dus altijd makkelijk voer bij de hand.
Wij eten ook altijd laat.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:51 schreef Vlindur het volgende:
J. Is normaal pas om 18:45 thuis. Dan eten we en daarna gaan de jongens op bed. Die liggen dus tussen 19:30 en 20:00.
Behalve op maandag en donderdag. Dan liggen ze tussen 19:00 en 19:30.
Ook dat, ze zijn voor 2-3 personen en dat is hier dus al niet genoeg voor ons en de twee heren, dus dat schiet idd niet op.quote:Op maandag 20 januari 2014 17:50 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb eigenlijk standaard een zak winterpeen, bleekselderij en tomaten in huis. Nou, dan is de meeste basis al wel gelegd.
Kruiden heb ik heel heel heel veel. En nou ja, van die wereldgerechten dozen is hier niet genoeg. Dus dan moet ik er al twee maken. En dan is zelf dingen maken helemáál goedkoper. Plus dat het echt veel makkelijker en lekkerder is.
Ik leer mijn jongens nu snelle goedkope maaltijden maken. Lijkt me een handige kunde om te hebben als je op kamers gaat. Pasta carbonara enzo.
Uit een pakje/de vriezer!quote:
Die vind ik best lekkerquote:Op maandag 20 januari 2014 18:18 schreef Luigi het volgende:
[..]
Met zo'n kleffe kant en klaar salade van de Appie.
Paleo is toch juist met heel veel vlees en vis? Of vergis ik me?quote:Op maandag 20 januari 2014 17:05 schreef Keshet het volgende:
Supermarkten verkopen het ook Spring!
Ben je paleo-achtig aan het eten She-Wolf?
Heb je een wat uitgebreider recept misschien? Klinkt lekker!quote:Op maandag 20 januari 2014 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ook dat, ze zijn voor 2-3 personen en dat is hier dus al niet genoeg voor ons en de twee heren, dus dat schiet idd niet op.
Mijn mannen zijn gek van chicken tonight terwijl ik gruwel van dat slijmerige spul.
Ik maak het liever zelf met een potje atjar, tomatenpuree en wat kruiden.![]()
Daar smullen zij overigens ook van hoor, dus wat dat betreft maakt het weinig uit.
quote:Op maandag 20 januari 2014 18:51 schreef zyx1981 het volgende:
Bijzonderleuke actie.Wie doet er mee mensen?! Bijtjes zijn een erg belangrijke schakel in onze voedselproductie. De laatste jaren krijgen imkers meer en meer tegenslagen. Het soort vandalisme zoals wat bovengenoemde imker is overkomen, blijft echter te bizar voor woorden. Bijen in het water gegooid... en met vuurwerk bestookt. Wie doet nu zo iets?
Daarom is het een mooi gebaar als Fok!kers die man een camerasysteem kunnen bezorgen.Met een camera bij zijn bijen is het voor die imker weer: "Don't worry, bee happy!"
dat eet mijn zoon van 12 (bijna 13) in z'n eentjequote:Op maandag 20 januari 2014 18:25 schreef Luigi het volgende:
Een voordeel van een 1 kind gezin: genoeg aan 1 pak wereld gerechten.
Spannend en leuk, toch?quote:Op maandag 20 januari 2014 18:48 schreef livelink het volgende:
Ik ga zo naar een open avond van een middelbare school. Daar ben ik eigenlijk nog zo niet aan toe
De burritos krijg ik wel op ja.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:24 schreef lily het volgende:
[..]
dat eet mijn zoon van 12 (bijna 13) in z'n eentje
zuurkool schotelquote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 19:09 schreef Gulara het volgende:
[..]
Heb je een wat uitgebreider recept misschien? Klinkt lekker!
Ik heb het maar gewoon gemaild, want een van de twee lesgevers op die dag en dat tijdstip is uiteraard de bewuste N,quote:Op maandag 20 januari 2014 13:32 schreef trui het volgende:
[..]
Ik vind dat je dat best kunt vragen, of zelfs kunt aangeven dat je voorkeur uitgaat naar iemand anders dan mevrouw N. Als ze willen weten waarom, kun je altijd nog uitleggen dat iemand die je kent daar bijzonder slechte ervaringen mee had.
o dat wil ik ook wel eens proberen. met lekker veel champignons zodat je niet op de fiets van de ene champignon naar de andere moet....quote:Op maandag 20 januari 2014 20:39 schreef Vicky het volgende:
Ik vind koken eigenlijk wel leuk. Gerechten lukken vaker wel dan niet.
afgelopen zaterdag zelf champignonsoep gemaakt... te lekker en zooo simpel!
ik had een grote en een kleine bak erin.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o dat wil ik ook wel eens proberen. met lekker veel champignons zodat je niet op de fiets van de ene champignon naar de andere moet....
Goedzo!quote:Op maandag 20 januari 2014 20:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het maar gewoon gemaild, want een van de twee lesgevers op die dag en dat tijdstip is uiteraard de bewuste N,
en wat voor ding?quote:Op maandag 20 januari 2014 20:54 schreef simmu het volgende:
koken is leuk![]()
die fry top is hier trouwens een groot succes. heerlijk ding!
Aha, succes! Ik moet morgenavond en woensdagavond. Twee verschillende scholen.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:48 schreef livelink het volgende:
Ik ga zo naar een open avond van een middelbare school. Daar ben ik eigenlijk nog zo niet aan toe
Dankjewel, ziet er lekker uit. Ik kan het prima lezen, alleen de halve eierkoek is van de ingredientenlijst gevallen zie ik.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is het leesbaar? Ik maak het meestal met kip omdat ik dat lekkerder vind. En dan met zilvervliesrijst.
Enneh... Het is een recept van ene Sonja B. (wat ik jaren terug een blauwe maandag gedaan heb) maar niet doorvertellen, dat is voor de echte culisnobs wrsch net zo erg als koken uit pakjes.![]()
Ik moet woensdagavond ook weer. Vandaag waren we op de enige middelbare school in onze plaats. De meest voor de hand liggende keuze dus. En het voordeel dat ze nu al de garantie konden geven dat iedereen die zich inschreef met zekerheid geplaatst werd. Geen lotingen. Ik was zelf wel enthousiast, maar de school waar we woensdag naar toe gaan heeft ook wel heel veel pro's. We zijn er nog echt niet uit.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:53 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Aha, succes! Ik moet morgenavond en woensdagavond. Twee verschillende scholen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 22:08 schreef E.T. het volgende:
hier staan volgende week open dagen van twee middelbare scholen op het programma..![]()
Gelukkig is het nog maar orienterend.. Mijn ukkie..
Snoezelen is heerlijkquote:Op maandag 20 januari 2014 23:11 schreef _Bar_ het volgende:
Hoe ging het livelink vanavond? De andere school word dat zeist of eerder Utrecht?
ik ga donderdag snoezelenbij Roy op school. Er zit ook een stuk in het zwembad bij,kan me daar nu nog niks bij voorstellen.
vooral het stukje totale rust en ontspanning... (voorals nog lees ik dat Roy de snoezel kamer altijd afbreekt,ballen uit het bad gooit enzo
Saskia is bijna 10quote:Op maandag 20 januari 2014 22:44 schreef flowerbox het volgende:
[..]hoe oud is S nu? Volgens mij lurkte ik hier al toen N geboren werd.
Mss is dat juist fijn hoor, gaat ze wat makkelijker mee met de groep juist?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:34 schreef miss_sly het volgende:
En dat de andere kindjes al langer op zwemles zitten? Gene probleem toch? Ik kreeg door de manier waarop het gesteld werd in de mail een beetje het idee dat zij dat als een nadeel ziet. Ik zie het niet, maar dat kan ook zijn omdat ik niet alles goed kan overzien omdat het voor het eerst is dat ik hiermee te maken heb.
Ja, dat is ook mijn idee inderdaad. Andere kindjes zijn al gewend, dus kan ze wat gemakkelijker met hun routines meedoen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Mss is dat juist fijn hoor, gaat ze wat makkelijker mee met de groep juist?
Zou mijn idee ook zijn, dat je in zo een groep komt die al weet hoe alles gaat en zonder drama en zo, als ze er zelf niet onzeker door zou worden zou ik daar ook geen probleem in zien. Ik zou echt eerder denken dat het een voordeel is.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat is ook mijn idee inderdaad. Andere kindjes zijn al gewend, dus kan ze wat gemakkelijker met hun routines meedoen?
waar gaat je voorkeur naar uit? Wij lopen nu toch wel keihard tegen de nadelen van een dakpanklas aan. Oudste zit in een uitsluitend Vwo klas en die was én maar 20 leerlingen (29 voor klas van middelste) én hoefde hij zich niet te bewijzen met gemiddeld een 7 én had hij alleen eerstegraads docenten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
Saskia is bijna 10![]()
Ze zit nu in groep 7, dus wel tijd om te orienteren...
Maar eigenlijk zeg je dus dat je er weinig aan kunt doen, want ook als ze allemaal tegelijk beginnen, weet je gewoon niet hoe het zal lopen. Dat vind ik wel lastig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:47 schreef YPPY het volgende:
Dat achterlopen vond ik juist niet handig. De kinderen waren bij ons allemaal tegelijk begonnen, maar een paar uit de groep gingen wat minder vlot mee. De uitleg was vooral gericht op de 10 kinderen die wel het 'gewone' programma haalden. De andere twee (ook mijn dochter) kregen wel andere opdrachten, eenvoudiger, maar het is veel leuker om te kijken naar wat de anderen doen als je zal 'alleen maar' mag drijven. Het verschil tussen de kinderen vond ik erg groot. De keer erna is ze gestart met een nieuwe groep en het verschil was erg groot: nu wel opletten, omdat iedereen ongeveer hetzelfde doet. Je kunt dan ook bij andere kinderen kijken hoe het moet.
Ervaringen met mijn dochter, wie weet is jouw kind heel anders.
Waarom zit jouw middelste dan in een dakpanklas?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
waar gaat je voorkeur naar uit? Wij lopen nu toch wel keihard tegen de nadelen van een dakpanklas aan. Oudste zit in een uitsluitend Vwo klas en die was én maar 20 leerlingen (29 voor klas van middelste) én hoefde hij zich niet te bewijzen met gemiddeld een 7 én had hij alleen eerstegraads docenten.
Ik moet echt alle zeilen bijzetten om mijn kind met sowieso de concentratie van een fruitvlieg zover te krijgen dat ie oplet in de les (het tempo ligt lager door de Havisten) dat ie niet gaat lopen rellen (hij heeft er een neusje voor
) en zijn rapport was beter dan die van oudste in de 1e maar toch niet goed genoeg voor VWO. Dusch.....
Ik zou met klem een categoraal gym aanbevelen.
Barcelonaquote:Op maandag 20 januari 2014 22:49 schreef lady-wrb het volgende:
L. en ik willen naar barcelona. liefst in het voorjaar. heeft iemand tips toevallig? is dat iets wat je doet in een (lang) weekend? het moet ook nog wel met school passen
ik hoop dat ik er nog tussen kom
omdat de toelatingsregels aangescherpt zijn en hij daardoor als 'twijfelgeval' werd bestempeld voor de +klas.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:02 schreef Grijs het volgende:
[..]
Waarom zit jouw middelste dan in een dakpanklas?
Voor mijn oudste bevalt de school (categoriaal gym) erg goed. Ik denk dat het ook een goede school is voor mijn middelste (J., ook in groep 7), maar voor de zekerheid kijken we ook bij andere scholen. Afgelopen zaterdag bij een school geweest waar we allebei (J. en ik) niet enthousiast van werden. Zij vond alleen de snoepjes en koekjes een beetje interessant, ik zelfs die niet.
Spoedlijn?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is een stuk kies afgebroken. Ik heb verdorie niet eens gaatjes ofzo, gewoon zomaar
Zal ik de spoedlijn bellen of moet ik maar gewoon wachten tot morgenochtend?
Het doet geen pijn geloof ik
Tandarts is maar tot 12 uur bereikbaar, daarbuiten moet je sowieso de spoedlijn bellenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Spoedlijn?
Nee gewoon je tandarts wanneer hij plek heeft?
ohquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:54 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Tandarts is maar tot 12 uur bereikbaar, daarbuiten moet je sowieso de spoedlijn bellen
ik zou de spoedlijn even bellen. Even laten zien. Want wat nu geen pijn doet kan vannacht wel pijn doen helaas...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:52 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Er is een stuk kies afgebroken. Ik heb verdorie niet eens gaatjes ofzo, gewoon zomaar
Zal ik de spoedlijn bellen of moet ik maar gewoon wachten tot morgenochtend?
Het doet geen pijn geloof ik
Ja ik denk dat ik dat maar doe. Heb ik wel eens verteld dat ik panisch ben voor ingrepen bij de tandarts?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:55 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik zou de spoedlijn even bellen. Even laten zien. Want wat nu geen pijn doet kan vannacht wel pijn doen helaas...
de sagrada familia staat hoog op ons lijstjequote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:11 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
BarcelonaKan uitstekend in een lang weekend! Genoeg te zien en te bekijken, maar ook heerlijk om gewoon rond te struinen. Als je concrete tips wilt, laat maar weten, ik kan wel een lijstje bezienswaardigheden oplepelen
![]()
Dit is in ieder geval een geweldig hotel!
Oh, maar ze knutselen gewoon je kies weer heel waarschijnlijk. Tenzij het ding van binnenuit verrot is..quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat maar doe. Heb ik wel eens verteld dat ik panisch ben voor ingrepen bij de tandarts?
Fijn *jank*
gatver, succesquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat maar doe. Heb ik wel eens verteld dat ik panisch ben voor ingrepen bij de tandarts?
Fijn *jank*
Het einde van de bouw komt nu een beetje in zicht.. De verwachting is nu 2025 ofzo?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de sagrada familia staat hoog op ons lijstje
en gaudi
L. heeft een keer zo'n docu op national geographic zitten kijken over gaudi en dat boeide hem enorm. hij wilde dat wel eens in het echt zien, zei hij.
is dat financieel een beetje te doen?
voor nood halen ze ook vaak alleen de scherpe randjes eraf, zodat je niet steeds je tong openhaaltquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, maar ze knutselen gewoon je kies weer heel waarschijnlijk. Tenzij het ding van binnenuit verrot is..
hee, je hebt het ook gezien?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het einde van de bouw komt nu een beetje in zicht.. De verwachting is nu 2025 ofzo?
Barcelona is een groot openluchtmuseum over Gaudiquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en gaudi
L. heeft een keer zo'n docu op national geographic zitten kijken over gaudi en dat boeide hem enorm. hij wilde dat wel eens in het echt zien, zei hij.
Nee ik ben alleen een keer op barcelona geland om door te reizen naar salou.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
hee, je hebt het ook gezien?
ik vond het ook heel interessant. ik heb een hoop dingen geleerd die ik nog niet wist
O, herkenbaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Fijn *jank*
Ik bel wel ff voor je.quote:
geen idee? het moet natuurlijk wel op je fornuis passenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:55 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
geinig! zou je zoiets ook los kunnen kopen?
dat is waar. nou ja, dan slinger ik de grilpan wel op de pittenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:19 schreef simmu het volgende:
[..]
geen idee? het moet natuurlijk wel op je fornuis passen
Vast wel! Vliegen is niet zo duur en eten in Barcelona is ook niet buitengewoon prijzig. Er zijn vast ook wel betaalbare hotelletjes te vinden. Qua Gaudi is sowieso Park Güell prachtig, gratis en heel groot vol Gaudí bouwwerken. De Sagrada Familia ben ik twee keer in geweest (zo'n 12 jaar geleden al) en vond ik toen niet echt het geld waard. In ieder geval vond ik de beklimming een claustrofobische ervaring en de kerk was één grote bouwput van binnen (gohquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:58 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en gaudi
oi. Da's helemaal erg balen dan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:57 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Fijn *jank*
Dat ja.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
GrappigIk herinner me alleen een grote zandvlakte met steigers en cementmolens enzo, waar je dan even snel overheen mocht lopen en waar je amper wat zag van het gebouw vanwege het gebrek aan licht, alvorens op die vreselijke smalle trapjes in file naar boven te mogen lopen, op een bruggetje een halve seconde over de rand te kunnen kijken voor je verder geduwd werd door de meute. En daarna weer naar buiten. Nou ja, ik vond het het geld niet waard
Ik vond het zo geweldig mooi, die pilaren allemaal die je echt het idee van een bos gaven, en dan die glas in lood ramen waar prachtig zonlicht doorheen kwamquote:Op dinsdag 21 januari 2014 13:26 schreef Clubsoda het volgende:
GrappigIk herinner me alleen een grote zandvlakte met steigers en cementmolens enzo, waar je dan even snel overheen mocht lopen en waar je amper wat zag van het gebouw vanwege het gebrek aan licht, alvorens op die vreselijke smalle trapjes in file naar boven te mogen lopen, op een bruggetje een halve seconde over de rand te kunnen kijken voor je verder geduwd werd door de meute. En daarna weer naar buiten. Nou ja, ik vond het het geld niet waard
Bij Chris zijn er kinderen eerder begonnen en al weer vertrokken naar het volgende bad, en ook kindjes een jaar later begonnen en al over naar het volgende bad. Hij blijft nu met 3 kindjes in deze groep, want die lopen allemaal ongeveer gelijk, maar te ver om nog nieuwe bij te plaatsen. De groep waar die andere kindjes nu in zitten lijkt qua zwemmen niet eens zoveel voor te liggen. Dus het is nu vooral een kwestie wat voor tijd beter uitkomt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zeg je dus dat je er weinig aan kunt doen, want ook als ze allemaal tegelijk beginnen, weet je gewoon niet hoe het zal lopen. Dat vind ik wel lastig.
Daar komt bij dat die andere groep ook bestaat uit kindjes die al langer zwemles hebben, alleen geen half jaar, maar 3-4 maanden. Verschil gaat er dus altijd zijn.
Ja, dat inderdaad.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:35 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Bij Chris zijn er kinderen eerder begonnen en al weer vertrokken naar het volgende bad, en ook kindjes een jaar later begonnen en al over naar het volgende bad. Hij blijft nu met 3 kindjes in deze groep, want die lopen allemaal ongeveer gelijk, maar te ver om nog nieuwe bij te plaatsen. De groep waar die andere kindjes nu in zitten lijkt qua zwemmen niet eens zoveel voor te liggen. Dus het is nu vooral een kwestie wat voor tijd beter uitkomt.
Precies mijn angst, dus ik hoop dat mijn jongste ook naar het Praedinius kan. Wil hij zelf ook het liefst. Maar stel dat hij niet hoog genoeg scoort, dan moet ie naar de scholengemeenschap hier. En daarom gaan we daar ook een kijkje nemen, morgen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:48 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
waar gaat je voorkeur naar uit? Wij lopen nu toch wel keihard tegen de nadelen van een dakpanklas aan. Oudste zit in een uitsluitend Vwo klas en die was én maar 20 leerlingen (29 voor klas van middelste) én hoefde hij zich niet te bewijzen met gemiddeld een 7 én had hij alleen eerstegraads docenten.
Ik moet echt alle zeilen bijzetten om mijn kind met sowieso de concentratie van een fruitvlieg zover te krijgen dat ie oplet in de les (het tempo ligt lager door de Havisten) dat ie niet gaat lopen rellen (hij heeft er een neusje voor
) en zijn rapport was beter dan die van oudste in de 1e maar toch niet goed genoeg voor VWO. Dusch.....
Ik zou met klem een categoraal gym aanbevelen.
Oh, om alvast nog een teleurstelling te voorkomen: doe wat vooronderzoek. Zwemkleding in Januari is als zoeken naar goud.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad.
We gaan het dus maar gewoon proberen. Alleen wel pas volgende week, want morgen is degene waar ze dan les van gaat krijgen er niet, en is er een inval juf. Dat gaat een teleurgesteld meisje opleveren. Kijken of ik haar nog blij kan krijgen als we dan in het weekend een nieuw badpakje kunnen gaan kopen.
O, goede, dank je!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, om alvast nog een teleurstelling te voorkomen: doe wat vooronderzoek. Zwemkleding in Januari is als zoeken naar goud.
Perry!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh, om alvast nog een teleurstelling te voorkomen: doe wat vooronderzoek. Zwemkleding in Januari is als zoeken naar goud.
Ik zie Jen alleen maar de hele les aan dr bikini trekken om alles recht te houden. Dus die heeft gewoon een knap adidas badpak, zit ook meteen een stuk leuker dan een hema dingetje.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:13 schreef oh-oh het volgende:
Sportzaken hier in Maastricht wel, ik heb pas nog een badpakje gekocht.
Ik vond het namelijk echt stom dat ze het kind naar zwemles stuurden in zo een klein bikinietje![]()
Is dat raar dat ik dat gek vond? Ik vind dat echt iets voor in het zwembad, zwemles moet in badpak.
Pa en ma moesten hard lachen om me, maar ik mocht prima een badpak kopen als ik dat nodig vond
Nou psies dat dacht ik dus ookquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zie Jen alleen maar de hele les aan dr bikini trekken om alles recht te houden. Dus die heeft gewoon een knap adidas badpak, zit ook meteen een stuk leuker dan een hema dingetje.
idem hier in Den Helder en dat was vorig jaar winterquote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou, ik woon natuurlijk niet in Amsterdam én het is een paar jaar geleden maar toen hadden sportzaken of de Hema helemaal niks.
Het maakt echt geen reet uit denk ik en vooral doen waar je je goed bij voelt (of wat werkt)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:15 schreef oh-oh het volgende:
Wij zwommen vroeger recreatief in bikini's, en zwemles in sportbadpakjes.
Boh, ik ben ouderwets vrees ik
Ja, Den Helder…quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:16 schreef moussy het volgende:
[..]
idem hier in Den Helder en dat was vorig jaar winter
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |