abonnement Unibet Coolblue
pi_135913263
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zou maar zo kunnen. Ik heb tijdens mijn rijles veel rijlessen online gekeken, heeft me best geholpen vond ik:
https://www.youtube.com/user/purpledriving/videos
https://www.youtube.com/user/LDCDrivingSchool/videos
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:53 schreef Ahvd het volgende:

[..]

Ja! Absoluut! Ook niet te vergeten: http://www.youtube.com/user/butterhuizenable?feature=watch
Vraag me soms serieus af waarom ik nog zoveel betaal voor die kutlessen.
Oh, nederlands, nooit aan gedacht dat te zoeken, ik dacht dat zal er toch vast niet op staan :P

Ik vind hem nu al niks, zo direct naar de camera gericht praten. Ik vind die engelse veel beter omdat je gewoon meekijkt met een normale les.

[ Bericht 18% gewijzigd door DX11 op 24-01-2014 23:00:32 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135913310
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:54 schreef dick_laurent het volgende:
Het zou toch echt niet zo mogen zijn dat je gewoon goed en examenwaardig rijdt... en dan zakt omdat de examinator zijn "quota" voor die week al bereikt heeft.

Word echt al pissig bij de gedachte alleen! :(
Ik denk eerder dat als hij zijn target van gezakten niet heeft gehaald, hij mensen laat zakken die net een twijfel gevalletje waren.
"Kom nog maar een keertje terug, je kijkt nog net niet goed genoeg!" Dat soort gevalletjes.
Die waren dan op maandag misschien wel geslaagd :P
CBR is ook geen toffe organisatie, dat weet iedereen, mja wat wil je zonder concurrentie, ze kunnen doen wat ze willen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:17:08 #103
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_135914339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zou maar zo kunnen. Ik heb tijdens mijn rijles veel rijlessen online gekeken, heeft me best geholpen vond ik:
https://www.youtube.com/user/purpledriving/videos
https://www.youtube.com/user/LDCDrivingSchool/videos
Bob _O_ Waarom zijn niet alle rijinstructeurs zo.
Snelle Egel
pi_135914386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:17 schreef S0nic het volgende:

[..]

Bob _O_ Waarom zijn niet alle rijinstructeurs zo.
Helen is ook goed hoor! :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 23:20:34 #105
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_135914505
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 23:18 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Helen is ook goed hoor! :P
True :P Die methode van LDC is wel boeiend om te zien eigenlijk, zo kan jij eigenlijk veel beter zien of je progressie aan het maken bent of niet.
Snelle Egel
pi_135915140
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:50 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zou maar zo kunnen. Ik heb tijdens mijn rijles veel rijlessen online gekeken, heeft me best geholpen vond ik:
https://www.youtube.com/user/purpledriving/videos
https://www.youtube.com/user/LDCDrivingSchool/videos
Hayleigh O+ O+ O+
Zoww schattig :P
pi_135917578
Moet dan toch maar eens naar die Engelstalige lessen gaan kijken :D Ziet er wel tof uit

Edit: Wat een geil wijf is die Hayleigh, Dayuum. :9 Die zou ik ook wel wat skills en drills willen bijbrengen.
pi_135917751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:33 schreef Ahvd het volgende:
Moet dan toch maar eens naar die Engelstalige lessen gaan kijken :D Ziet er wel tof uit

Edit: Wat een geil wijf is die Hayleigh, Dayuum. :9 Die zou ik ook wel wat skills en drills willen bijbrengen.
Ze ziet er zo schattig liefig uit, maar ik denk dat ze juist daarom een gigantische slet is :D O+
pi_135917770
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:40 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Ze ziet er zo schattig liefig uit, maar ik denk dat ze juist daarom een gigantische slet is :D O+
Allebei geil :9~

Edit: 7.34, die autogordel om die boobies! Damn, ik ga echt vaker naar deze lesjes kijken.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 00:46:27 #110
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135917874
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:42 schreef Ahvd het volgende:

[..]

Allebei geil :9~

Edit: 7.34, die autogordel om die boobies! Damn, ik ga echt vaker naar deze lesjes kijken.
:')
pi_135917927
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:42 schreef Ahvd het volgende:

[..]

Allebei geil :9~

Edit: 7.34, die autogordel om die boobies! Damn, ik ga echt vaker naar deze lesjes kijken.
Ok, je kan iemand knap vinden, maar je kan ook te ver gaan :')
pi_135917973
Godsamme ik zal nog eens een linkje posten zeg :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_135918182
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 00:48 schreef Marco1989 het volgende:

[..]

Ok, je kan iemand knap vinden, maar je kan ook te ver gaan :')
Ach, wees niet zo'n homo, mooi grietje toch, mag toch gezegd worden. Burgerlijkheid :r
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 13:37:59 #114
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135926028
Zo, de fouten van mijn vorige rijles hebben me duidelijk goed gedaan. Net weer gereden en praktisch foutloos gereden. :)
Had zelfs een bliksemsnelle reactie toen ik uit een straat gereden kwam en rechtsaf wou slaan en er een brommer gewoon de bocht veel te kort (praktisch spookrijdend op mijn weghelft) me tegemoet kwam. Ik reed al niet hard en ging razendsnel op de rem waardoor die brommer me nog net kon ontwijken, anders had hij op de motorkap gelegen (en was mooi zijn fout geweest! :|W )
  zondag 26 januari 2014 @ 09:52:43 #115
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135952384
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
Zo, de fouten van mijn vorige rijles hebben me duidelijk goed gedaan. Net weer gereden en praktisch foutloos gereden. :)
Had zelfs een bliksemsnelle reactie toen ik uit een straat gereden kwam en rechtsaf wou slaan en er een brommer gewoon de bocht veel te kort (praktisch spookrijdend op mijn weghelft) me tegemoet kwam. Ik reed al niet hard en ging razendsnel op de rem waardoor die brommer me nog net kon ontwijken, anders had hij op de motorkap gelegen (en was mooi zijn fout geweest! :|W )
Goedzo! Zie je dat je het kan ;)
  zondag 26 januari 2014 @ 09:56:59 #116
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135952453
Zo gaat het examen er hopelijk niet aan toe.. :p
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 10:13:30 #117
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135952693
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:52 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Goedzo! Zie je dat je het kan ;)
Haha, ja thanks.... al twijfelde ik daar niet aan op zich.
Je kan gewoon soms een mindere dag hebben.... m'n instructeur zei het ook gister, het examen is ook maar een 'momentopname'. Je kan gewoon net ff pech hebben met het verkeer, je zenuwen, slecht geslapen hebben en daardoor iets minder alert zijn.
Het is vaak niet zo dat de leerling dingen echt niet kan als hij/zij gaat afrijden, het is meer dat je ook gewoon een beetje mazzel moet hebben hoe stom het ook klinkt.

Hoe gaat het met je zenuwen Doorzettertje?? Overmorgen is het zover he? Ik duim voor je!
  zondag 26 januari 2014 @ 10:23:45 #118
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135952871
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:13 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Haha, ja thanks.... al twijfelde ik daar niet aan op zich.
Je kan gewoon soms een mindere dag hebben.... m'n instructeur zei het ook gister, het examen is ook maar een 'momentopname'. Je kan gewoon net ff pech hebben met het verkeer, je zenuwen, slecht geslapen hebben en daardoor iets minder alert zijn.
Het is vaak niet zo dat de leerling dingen echt niet kan als hij/zij gaat afrijden, het is meer dat je ook gewoon een beetje mazzel moet hebben hoe stom het ook klinkt.

Hoe gaat het met je zenuwen Doorzettertje?? Overmorgen is het zover he? Ik duim voor je!
Ja het is helaas wel zo inderdaad... Als het goed is laat je instructeur je niet eerder af moeten laten rijden dan dat je het kan. Dus eigenlijk zou 100% moeten kunnen slagen of naja laten we zeggen 90% maar slagingprecentage ligt veel lager door die momentopname... :(

Maar ja idd overmorgen... komt wel heel dichtbij ineens en zenuwen zijn er ook zeker. Maar ik ga er voor dinsdag!!! Bedankt voor je/jullie steun!
pi_135954903
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:23 schreef Doorzettertje het volgende:
Als het goed is laat je instructeur je niet eerder af moeten laten rijden dan dat je het kan. Dus eigenlijk zou 100% moeten kunnen slagen of naja laten we zeggen 90% maar slagingprecentage ligt veel lager door die momentopname... :(
Dat ligt ook nogal erg aan de rijschool. Rijscholen met laten we zeggen een slagingspercentage van ongeveer 50% laten je ook al sneller opgaan, geen TTT voor de ervaring en plannen regelmatig hun examens in op ongunstige tijden (bv 8 uur 's morgens) om korte wachttijden te hebben en hopen gewoon dat je het doet met de minimale ervaring die je na 20 lessen hebt, en dat er zich dus niets vreemds voordoet tijdens het afrijden.

Grote rijscholen met >= 70% slagingspercentages doen juist het tegenovergestelde. Laten je pas laat opgaan, meer lessen dan je waarschijnlijk nodig had maar willen dat je juist dat extra beetje ervaring bezit om zo hopelijk ook om te kunnen gaan met alle shit die spontaan gebeurt tijdens het afrijden, verkopen pakketten met TTTs voor de ervaring van het afrijden en zullen ook letterlijk zeggen dat 3/4e de eerste keer slaagt (wel dan nadat je hun pakket van 40 lessen + TTT hebt gevolgd), zodat hun percentages ook lekker hoog blijven.

Echter heeft ook die laatste groep genoeg leerlingen die gewoon echt niet kunnen rijden. Om dan een telefoontje te krijgen van pappie en mammie dat ze vinden dat zoonlief nu toch echt op moet kunnen gaan voor het rijexamen, en dan het slagingspercentage van de rijschool omlaag trekken, en vaak alsnog >= 4x op moeten gaan.

Zolang je niet tot de laatste groep hoort kun je bij het 1e soort rijscholen er dan ook echt vanuit gaan dat je 50/50 speelt waarbij je kunt zeggen dat het afkomt op een momentopname, maar dit zeer waarschijnlijk een mix is van zenuwen (persoonsafhankelijk), maar ook zeker het gebrek aan ervaring mocht zich er eens iets anders voordoen dan dat iedereen om je heen zich perfect aan de regels houdt.

Zelf zat ik bij een rijschool van de 2e categorie. Dat betekent dan ook inclusief TTT, en zeker ook meer lessen dan minimaal nodig waren. Wel ben ik wel blij dat ik die extra lessen ook heb gehad. Pas nadat de instructeur zei dat het nu wel echt goed ging om het examen aan te vragen, heb ik pas echte ervaring opgedaan. Ik heb toen zoveel mogelijk gelest om 8 uur 's morgens of 5 uur 's avonds, in de spits dus met kinderen op de fiets etc. Toen kreeg ik pas veel irritante momenten zoals mensen die bij de rotonde richting naar rechts aangeven, maar ondertussen rechtdoor rijden, extreme hardrijders, fietsers zonder licht (winter, dus donker), irritaties van sommige scooters/motors/brommers.

Uiteindelijk had ik 34 lessen gehad, maar had daarmee ook wel genoeg stront meegemaakt waardoor ik me geen zorgen maakte om het examen. Tijdens het examen was de enige (examen)relevante opmerking van de examinator of ik op een gegeven moment nog de weg terug wist naar het CBR. De rest van de tijd ging het over voetbal...

TLDR:
Als je bij een rijschool zit met een hoog slagingspercentage, en je instructeur heeft zelf gezegd dat je nu wel kunt afrijden, moet je gewoon kunnen slagen op je eerste rijexamen.

[ Bericht 1% gewijzigd door vipeax op 26-01-2014 11:47:27 ]
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 13:00:37 #120
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135957651
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:42 schreef vipeax het volgende:

[..]

Dat ligt ook nogal erg aan de rijschool. Rijscholen met laten we zeggen een slagingspercentage van ongeveer 50% laten je ook al sneller opgaan, geen TTT voor de ervaring en plannen regelmatig hun examens in op ongunstige tijden (bv 8 uur 's morgens) om korte wachttijden te hebben en hopen gewoon dat je het doet met de minimale ervaring die je na 20 lessen hebt, en dat er zich dus niets vreemds voordoet tijdens het afrijden.

Grote rijscholen met >= 70% slagingspercentages doen juist het tegenovergestelde. Laten je pas laat opgaan, meer lessen dan je waarschijnlijk nodig had maar willen dat je juist dat extra beetje ervaring bezit om zo hopelijk ook om te kunnen gaan met alle shit die spontaan gebeurt tijdens het afrijden, verkopen pakketten met TTTs voor de ervaring van het afrijden en zullen ook letterlijk zeggen dat 3/4e de eerste keer slaagt (wel dan nadat je hun pakket van 40 lessen + TTT hebt gevolgd), zodat hun percentages ook lekker hoog blijven.

Echter heeft ook die laatste groep genoeg leerlingen die gewoon echt niet kunnen rijden. Om dan een telefoontje te krijgen van pappie en mammie dat ze vinden dat zoonlief nu toch echt op moet kunnen gaan voor het rijexamen, en dan het slagingspercentage van de rijschool omlaag trekken, en vaak alsnog >= 4x op moeten gaan.

Zolang je niet tot de laatste groep hoort kun je bij het 1e soort rijscholen er dan ook echt vanuit gaan dat je 50/50 speelt waarbij je kunt zeggen dat het afkomt op een momentopname, maar dit zeer waarschijnlijk een mix is van zenuwen (persoonsafhankelijk), maar ook zeker het gebrek aan ervaring mocht zich er eens iets anders voordoen dan dat iedereen om je heen zich perfect aan de regels houdt.

Zelf zat ik bij een rijschool van de 2e categorie. Dat betekent dan ook inclusief TTT, en zeker ook meer lessen dan minimaal nodig waren. Wel ben ik wel blij dat ik die extra lessen ook heb gehad. Pas nadat de instructeur zei dat het nu wel echt goed ging om het examen aan te vragen, heb ik pas echte ervaring opgedaan. Ik heb toen zoveel mogelijk gelest om 8 uur 's morgens of 5 uur 's avonds, in de spits dus met kinderen op de fiets etc. Toen kreeg ik pas veel irritante momenten zoals mensen die bij de rotonde richting naar rechts aangeven, maar ondertussen rechtdoor rijden, extreme hardrijders, fietsers zonder licht (winter, dus donker), irritaties van sommige scooters/motors/brommers.

Uiteindelijk had ik 34 lessen gehad, maar had daarmee ook wel genoeg stront meegemaakt waardoor ik me geen zorgen maakte om het examen. Tijdens het examen was de enige (examen)relevante opmerking van de examinator of ik op een gegeven moment nog de weg terug wist naar het CBR. De rest van de tijd ging het over voetbal...

TLDR:
Als je bij een rijschool zit met een hoog slagingspercentage, en je instructeur heeft zelf gezegd dat je nu wel kunt afrijden, moet je gewoon kunnen slagen op je eerste rijexamen.
Goeie post dit! :)

Tja ik ben het wel met je eens hoor, maar het verschilt toch ècht heel erg per leerling. Mijn neef bijvoorbeeld, heeft echt al tig rijlessen gehad, sowieso meer dan 40 en is al twee keer gezakt bij zn examen, puur door de stress en zenuwen. Hij zegt ook dat er in de rijlessen eigenlijk niks meer te leren valt, dat z'n instructeur ook gewoon zoiets heeft van, je rijdt goed, je kan het gewoon... alleen die zenuwen maken dat hij tijdens 't examen domme dingen gaat doen en daardoor dus tot 2X toe de verkeerde beslissingen nam. Heel zonde.

In mijn geval, ik rijd over 1,5 week af. Heb dan zo'n 35 uur gelest. Ik vind dat ik het moet kunnen. Ik ben iig zelfverzekerd genoeg dat ik er vanuit ga dat de voertuigcontrole en mijn inschatting/kijkgedrag inmiddels op zo'n niveau is dat ik alle soorten situaties aan moet kunnen.
Maar ja, heb geen idee of mijn zenuwen me dan parten gaan spelen. Ik kan ze meestal redelijk goed bedwingen en verborgen houden.
Mijn instructeur zei onlangs nog toen ik m vroeg hoe hij mij vond overkomen dat hij van mij eigenlijk nooit een zenuwachtige of nerveuze indruk heeft gehad, terwijl ik vaaaaaak zat met flinke zenuwen de auto ben in gestapt hoor :P

Dus ja, we zullen zien. Ik ben heel beniewd of het in een keer lukt. Ik heb overigens geen TTT gedaan omdat ik 't gewoon te duur vond en ook omdat ik persoonlijk echt geen moeite heb met de vraag om te keren of inparkeren.
pi_135957739
Wat heb ik slordig gereden vandaag zeg :')

Niet echt grote fouten gemaakt maar ik kan veel beter rijden.. Maar ja, we gaan door..
  zondag 26 januari 2014 @ 13:07:01 #122
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_135957858
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Goeie post dit! :)

Tja ik ben het wel met je eens hoor, maar het verschilt toch ècht heel erg per leerling. Mijn neef bijvoorbeeld, heeft echt al tig rijlessen gehad, sowieso meer dan 40 en is al twee keer gezakt bij zn examen, puur door de stress en zenuwen. Hij zegt ook dat er in de rijlessen eigenlijk niks meer te leren valt, dat z'n instructeur ook gewoon zoiets heeft van, je rijdt goed, je kan het gewoon... alleen die zenuwen maken dat hij tijdens 't examen domme dingen gaat doen en daardoor dus tot 2X toe de verkeerde beslissingen nam. Heel zonde.

In mijn geval, ik rijd over 1,5 week af. Heb dan zo'n 35 uur gelest. Ik vind dat ik het moet kunnen. Ik ben iig zelfverzekerd genoeg dat ik er vanuit ga dat de voertuigcontrole en mijn inschatting/kijkgedrag inmiddels op zo'n niveau is dat ik alle soorten situaties aan moet kunnen.
Maar ja, heb geen idee of mijn zenuwen me dan parten gaan spelen. Ik kan ze meestal redelijk goed bedwingen en verborgen houden.
Mijn instructeur zei onlangs nog toen ik m vroeg hoe hij mij vond overkomen dat hij van mij eigenlijk nooit een zenuwachtige of nerveuze indruk heeft gehad, terwijl ik vaaaaaak zat met flinke zenuwen de auto ben in gestapt hoor :P

Dus ja, we zullen zien. Ik ben heel beniewd of het in een keer lukt. Ik heb overigens geen TTT gedaan omdat ik 't gewoon te duur vond en ook omdat ik persoonlijk echt geen moeite heb met de vraag om te keren of inparkeren.
Eens met dat laatste, ik heb ook geen TTT gedaan maar toch hebben alle mensen die ik ken die in één keer geslaagd zijn wél een TTT gedaan, toeval of niet ;(

Edit Dit filmpje kwam ik tegen na het filmpje hierboven _O-
:')
Snelle Egel
pi_135958023
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Tja ik ben het wel met je eens hoor, maar het verschilt toch ècht heel erg per leerling. Mijn neef bijvoorbeeld, heeft echt al tig rijlessen gehad, sowieso meer dan 40 en is al twee keer gezakt bij zn examen, puur door de stress en zenuwen. Hij zegt ook dat er in de rijlessen eigenlijk niks meer te leren valt, dat z'n instructeur ook gewoon zoiets heeft van, je rijdt goed, je kan het gewoon... alleen die zenuwen maken dat hij tijdens 't examen domme dingen gaat doen en daardoor dus tot 2X toe de verkeerde beslissingen nam. Heel zonde.
Ja, hoe nerveus iemand is kan de rijschool ook niets aan doen natuurlijk. Daar heb je meen ik wel speciale examens voor?

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
In mijn geval, ik rijd over 1,5 week af. Heb dan zo'n 35 uur gelest. Ik vind dat ik het moet kunnen. Ik ben iig zelfverzekerd genoeg dat ik er vanuit ga dat de voertuigcontrole en mijn inschatting/kijkgedrag inmiddels op zo'n niveau is dat ik alle soorten situaties aan moet kunnen.
Maar ja, heb geen idee of mijn zenuwen me dan parten gaan spelen. Ik kan ze meestal redelijk goed bedwingen en verborgen houden.
Komt dus helemaal goed :).
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:00 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ik heb overigens geen TTT gedaan omdat ik 't gewoon te duur vond en ook omdat ik persoonlijk echt geen moeite heb met de vraag om te keren of inparkeren.
TTT voegt ook niet heel veel toe als je je niet druk maakt. Ik kreeg letterlijk dezelfde feedback die ik al van mijn instructeur kreeg om nog aan te werken voor het echte examen. Vrijstellingen waren verder geen probleem, maar dat scheelt ook letterlijk nog geen 2 minuten tijdens je echte examen, dus daarvoor hoef je het echt niet te doen.

Juist omdat het van je examentijd afgaat, zou geen vrijstelling hebben een voordeel kunnen zijn. Je moet dan toch immers richting plaatsen waar je ze kunt uitvoeren (bv parkeerplaatsen) en dus kan het afhankelijk van de locatie juist een voordeel hebben (bv dat je in dat half uur dus nooit meer langs die drukke irritante kruispunten kunt komen).

't Is sowieso allemaal een pot nat overigens. Ik had 3 familieleden die kort voor mij bij dezelfde rijschool waren geslaagd (alle drie de eerste keer), dus ik had sowieso een soort benchmark om na te streven, maar veel leuker was dat ze alle drie na het behalen van hun rijbewijs niet zelf durfde te rijden (alleen dus) en ook geen lange afstanden/onbekende gebieden (zelfs niet met een ervaren bijrijder). Ik moest daarentegen meteen na het halen van mijn rijbewijs gemiddeld tussen de 700 en 1000 km afleggen in een week (werk). :P

Ik weet niet waar je je examen doet, maar ik heb het rijexamen in het zuiden gedaan en af en toe doodergeren, of juist doodlachen, aan de rijstijl van sommige Belgen wil nog wel eens motiverend helpen. :')

[ Bericht 2% gewijzigd door vipeax op 26-01-2014 13:20:07 ]
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 13:29:22 #124
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_135958646
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:12 schreef vipeax het volgende:

[..]

Ja, hoe nerveus iemand is kan de rijschool ook niets aan doen natuurlijk. Daar heb je meen ik wel speciale examens voor?

[..]

Komt dus helemaal goed :).

[..]

TTT voegt ook niet heel veel toe als je je niet druk maakt. Ik kreeg letterlijk dezelfde feedback die ik al van mijn instructeur kreeg om nog aan te werken voor het echte examen. Vrijstellingen waren verder geen probleem, maar dat scheelt ook letterlijk nog geen 2 minuten tijdens je echte examen, dus daarvoor hoef je het echt niet te doen.

Juist omdat het van je examentijd afgaat, zou geen vrijstelling hebben een voordeel kunnen zijn. Je moet dan toch immers richting plaatsen waar je ze kunt uitvoeren (bv parkeerplaatsen) en dus kan het afhankelijk van de locatie juist een voordeel hebben (bv dat je in dat half uur dus nooit meer langs die drukke irritante kruispunten kunt komen).

't Is sowieso allemaal een pot nat overigens. Ik had 3 familieleden die kort voor mij bij dezelfde rijschool waren geslaagd (alle drie de eerste keer), dus ik had sowieso een soort benchmark om na te streven, maar veel leuker was dat ze alle drie na het behalen van hun rijbewijs niet zelf durfde te rijden (alleen dus) en ook geen lange afstanden/onbekende gebieden (zelfs niet met een ervaren bijrijder). Ik moest daarentegen meteen na het halen van mijn rijbewijs gemiddeld tussen de 700 en 1000 km afleggen in een week (werk). :P

Ik weet niet waar je je examen doet, maar ik heb het rijexamen in het zuiden gedaan en af en toe doodergeren, of juist doodlachen, aan de rijstijl van sommige Belgen wil nog wel eens motiverend helpen. :')
Ah ok. Wel gek dat ze dan niet alleen durven te rijden nadat ze t rijbewijs gehaald hebben. Ik ga als ik 'm heb meteen rijden hoor! Lekker ervaring op doen, kan niet wachten!! :)

Grappig, ik kom zelf ook uit 't zuiden (omgeving Maastricht) maar woon al jaren in Utrecht en doe daar dus ook mijn examen.
Mijn pa woont wel dus nog in m'tricht en die loopt ook altijd te vloeken op Belgen in de auto hahaha... die kunnen vaak ook echt gewoon niet rijden :')
  maandag 27 januari 2014 @ 10:50:24 #125
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_135998681
Het gaat weer lekker met de website van mijn.cbr.nl je wordt er steeds uitgegooit en de helft van de gegevens laad niet... :( prutsers
pi_135999767
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:07 schreef S0nic het volgende:

[..]

Eens met dat laatste, ik heb ook geen TTT gedaan maar toch hebben alle mensen die ik ken die in één keer geslaagd zijn wél een TTT gedaan, toeval of niet ;(

Edit Dit filmpje kwam ik tegen na het filmpje hierboven _O-
:')
WAT? WAT???

quote:
Zou je misschien links en rechts willen aanwijzen want daar ben ik niet zo goed in?
OMG WTF, en dan examen mogen doen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 27 januari 2014 @ 11:50:51 #127
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_136000521
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:27 schreef delano.888 het volgende:

[..]

WAT? WAT???

[..]

OMG WTF, en dan examen mogen doen?
_O- , "de instructeur was super duidelijk :r :r :r " om te kotsen zo nep.
Snelle Egel
  maandag 27 januari 2014 @ 12:00:35 #128
123170 alors
zlata1234
pi_136000943
En allemaal geslaagd he, tuurlijk :')
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:10:13 #129
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_136001272
Ik heb om 2uur mijn BNOR examen, fuck!!!
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 12:10:42 #130
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136001288
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:10 schreef Nystiq het volgende:
Ik heb om 2uur mijn BNOR examen, fuck!!!
BNOR?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_136001591
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

BNOR?
BNOR examen
quote:
Een BNOR examen duurt 90 minuten.
Pfff gekkenhuis
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 27 januari 2014 @ 12:28:48 #132
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136001983
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:10 schreef Nystiq het volgende:
Ik heb om 2uur mijn BNOR examen, fuck!!!
Succes!!!
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 13:18:05 #133
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136003833
Ik heb vanmorgen zo'n 40 km heen en terug naar Gorinchem gereden. M'n instructeur moest daar bij een autosloop kijken naar onderdelen voor zijn achterbumper (voor de lesauto waar hij tijdje terug een kop-staart aanrijding mee had gehad).

Afijn, wij lekker knallen op de snelweg, ging gewoon heel lekker en zonder problemen. Ondertussen gewoon zitten ouwehoeren over vanalles en nog wat. Mn instructeur zei bij terugkomst in Utrecht "Ik vond dit een leuke les zo vlak voor je examen, en ik had niet het idee dat ik aan het lesgeven was, meer alsof ik gewoon naast iemand zat die gewoon 't rijbewijs heeft".

Mooier compliment kon hij me niet geven :)
  maandag 27 januari 2014 @ 13:58:29 #134
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136005381
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:18 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb vanmorgen zo'n 40 km heen en terug naar Gorinchem gereden. M'n instructeur moest daar bij een autosloop kijken naar onderdelen voor zijn achterbumper (voor de lesauto waar hij tijdje terug een kop-staart aanrijding mee had gehad).

Afijn, wij lekker knallen op de snelweg, ging gewoon heel lekker en zonder problemen. Ondertussen gewoon zitten ouwehoeren over vanalles en nog wat. Mn instructeur zei bij terugkomst in Utrecht "Ik vond dit een leuke les zo vlak voor je examen, en ik had niet het idee dat ik aan het lesgeven was, meer alsof ik gewoon naast iemand zat die gewoon 't rijbewijs heeft".

Mooier compliment kon hij me niet geven :)
Super, gefeliciteerd met je top les! Op naar volgende week ;) hoeveel lessen heb je nog tot die tijd?
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 14:39:04 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136006903
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:18 schreef dick_laurent het volgende:
Mooier compliment kon hij me niet geven
Mooi compliment, maar houd je er rekening mee dat je op je examen, als je al op de snelweg moet rijden, dit maar heel even moet doen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 27 januari 2014 @ 15:18:11 #136
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_136008398
Ik had net mijn examen, vrouw als examinator. Ze zei ik heb een flair voor autorijden. Perfect geparkeerd, snelweg goed, goed vooruit gekeken. Maar ik ben gezakt, omdat ik niet breed genoeg heb gekeken...
  maandag 27 januari 2014 @ 15:21:50 #137
123170 alors
zlata1234
pi_136008522
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef Nystiq het volgende:
Ik had net mijn examen, vrouw als examinator. Ze zei ik heb een flair voor autorijden. Perfect geparkeerd, snelweg goed, goed vooruit gekeken. Maar ik ben gezakt, omdat ik niet breed genoeg heb gekeken...
En wat mag dat inhouden? Dat je als een malle om je heen kijkt de hele tijd?
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:22:35 #138
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_136008554
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef Nystiq het volgende:
Ik had net mijn examen, vrouw als examinator. Ze zei ik heb een flair voor autorijden. Perfect geparkeerd, snelweg goed, goed vooruit gekeken. Maar ik ben gezakt, omdat ik niet breed genoeg heb gekeken...
Jammer man -O- , eerste keer?
Snelle Egel
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 15:25:28 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_136008664
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:21 schreef alors het volgende:

[..]

En wat mag dat inhouden? Dat je als een malle om je heen kijkt de hele tijd?
Nee, dat je geen tunnelvisie moet aanhouden, maar ook moet waarnemen wat er op de rijstroken naast je gebeurt, op de stoep gebeurt (kinderen!), etc. Ten minste, dat vermoeden heb ik zomaar.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 27 januari 2014 @ 15:28:49 #140
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_136008791
Dit was een BNOR examen.
pi_136008844
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef Nystiq het volgende:
Ik had net mijn examen, vrouw als examinator. Ze zei ik heb een flair voor autorijden. Perfect geparkeerd, snelweg goed, goed vooruit gekeken. Maar ik ben gezakt, omdat ik niet breed genoeg heb gekeken...
Pfff die belachelijke redenen tegenwoordig om te zakken.

En dan word ik net op de fiets bijna doodgereden omdat iemand met 80km/h door de bocht gaat in een 50 gebied, en diegene heeft waarschijnlijk wel een rijbewijs.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 januari 2014 @ 15:55:55 #142
414785 sirdanilot
pi_136009781
Wow vandaag ging het prut -O-

- Kruispunten blijven een probleem. Één keer niet gezien dat iemand linksaf sloeg (en ik dus moest wachten want ik ging ook linksaf), één keer ging het wel goed maar twijfelde ik of ik nog wel doorkon, en één keer ging het echt volledig mis; ik wilde linksaf, dus ging naar de middenberm, maar toen zei de instructeur opeens 'ja je kan door' terwijl ik het dus niet kon zien door linksafslaande auto's. Ik dus twijfelen en toen zat ik opeens met mijn wiel tegen de stoep :'). Uiteindelijk wel opgelost, maar ja...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 27 januari 2014 @ 16:11:17 #143
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136010337
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:28 schreef Nystiq het volgende:
Dit was een BNOR examen.
Mag je nu een BNOR-herexamen doen of moet je dan weer terug naar het CBR?
  maandag 27 januari 2014 @ 18:41:35 #144
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_136016127
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:11 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Mag je nu een BNOR-herexamen doen of moet je dan weer terug naar het CBR?
Ik moet mijn examen halen bij BNOR.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:15:49 #145
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136017969
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:41 schreef Nystiq het volgende:

[..]

Ik moet mijn examen halen bij BNOR.
Maar daar mag je toch maar een keer examen doen en als je dan zakt houdt het op?
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 19:25:09 #146
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136018541
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:18 schreef Nystiq het volgende:
Ik had net mijn examen, vrouw als examinator. Ze zei ik heb een flair voor autorijden. Perfect geparkeerd, snelweg goed, goed vooruit gekeken. Maar ik ben gezakt, omdat ik niet breed genoeg heb gekeken...
Pff dit klinkt wel erg "vaag".
Je hebt dus als ik t zo hoor geen noemenswaardige fouten gemaakt, geen ingreep gehad en netjes gereden... maar dan toch zak je omdat je niet 'breed genoeg' kijkt.
Maar hoe uit zich dat dan? Gaf ze ook nog toelichting of voorbeelden van enkele verkeerssituaties die zich hadden voorgedaan waaruit bleek dat jij niet breed genoeg keek?

Want anders ruikt dit naar: "we willen meer centen vangen dus laten we je lekker zakken met een vage bullshit reden"
pi_136019169
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:15 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Maar daar mag je toch maar een keer examen doen en als je dan zakt houdt het op?
Je kan daar gewoon examen blijven doen tot je het haalt.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 januari 2014 @ 19:36:36 #148
414785 sirdanilot
pi_136019255
Er zijn ook mensen die 7 keer examen doen, dus vanaf de 4e keer bij BNOR en nog steeds zakken :')

Hopen dat ik niet zo eindig....
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 19:47:32 #149
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136019988
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:36 schreef sirdanilot het volgende:
Er zijn ook mensen die 7 keer examen doen, dus vanaf de 4e keer bij BNOR en nog steeds zakken :')

Hopen dat ik niet zo eindig....
Oh god ik hoop t ook niet (voor mezelf :P)

Ik ben alleen niet onzeker in de auto dus dat scheelt. Maar stel ik rijd straks praktisch foutloos op mn examen, zonder ingreep of duidelijke fouten en ik krijg te horen van "gezakt want je keek niet breed genoeg" dan heb ik eigenlijk geen flauw idee hoe ik het dan zogenaamd beter zou moeten doen op mn herexamen :S .... Moet ik dan mn ogen uitsteken en op twee stokken plakken aan de zijkanten van mn hoofd ofzo :')
  maandag 27 januari 2014 @ 19:59:50 #150
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_136020692
Ze zei dat ik de straatjes niet goed inkeek. Ik zag alles wat er gebeurde, maarja.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 27 januari 2014 @ 20:36:44 #151
414785 sirdanilot
pi_136022555
Haha nou ik kijk als een bezetene elk straatje in, en dan nog schrik ik me dood als er iemand uitkomt en trap meteen op de rem:')
Maar ja, wat is het alternatief, remmen voor élk straatje? Dan liever op de rem trappen als er iemand uitkomt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 27 januari 2014 @ 20:52:52 #152
123170 alors
zlata1234
pi_136023542
Ik laat altijd gas los bij straatjes van rechts en rem desnoods bij als het uitzicht slecht is, ja misschien overdreven, maar zo ziet mijn instructeur het graag en het is ook wel zo veilig natuurlijk.

Ik heb wel de gave om altijd als ik dan moet stoppen voor iemand van rechts, dat er dan iemand van de andere kant komt aanrijden die die weg in wil rijden. Dan komt iedereen voor iedereen van rechts :') En dan heb je zo'n moment dat iedereen op iedereen wacht.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 21:05:37 #153
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136024426
Inderdaad bij onoverzichtelijke kruispunten gewoon remmen, terug naar 1 in een woonwijk
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_136024690
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
Inderdaad bij onoverzichtelijke kruispunten gewoon remmen, terug naar 1 in een woonwijk
Terug naar 1 zou ik nooit doen, dat is ook niet super goed voor de motor. Je kan beter gewoon 2 doen en dan nauwelijks gas geven, dan rij je ongeveer 15 ofzo, veel langzamer dan dat hoeft meestal niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 21:12:57 #155
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136024906
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:09 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Terug naar 1 zou ik nooit doen, dat is ook niet super goed voor de motor. Je kan beter gewoon 2 doen en dan nauwelijks gas geven, dan rij je ongeveer 15 ofzo, veel langzamer dan dat hoeft meestal niet.
Als je bijna tot een complete stop komt en zeker bij een drempel kan je makkelijk naar een gaan. Is ook meestal voor eenrichtingsweggetjes. Niet alle gevallen, nee
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  maandag 27 januari 2014 @ 21:19:48 #156
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136025394
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:12 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Als je bijna tot een complete stop komt en zeker bij een drempel kan je makkelijk naar een gaan. Is ook meestal voor eenrichtingsweggetjes. Niet alle gevallen, nee
Idd terug naar zijn een in zulke gevallen... dan neem je ook de rust..
  maandag 27 januari 2014 @ 22:47:46 #157
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_136031236
Ik kom bij het vooruit in parkeervak parkeren nooit recht uit
Irene is bae <3
pi_136031504
quote:
15s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:47 schreef Jiang153 het volgende:
Ik kom bij het vooruit in parkeervak parkeren nooit recht uit
Tijdens de rijlessen lukte het mij nooit, nu gaat het altijd perfect :')
Achteruit inparkeren heb ik nog niet eens geprobeerd in mijn eigen auto. :@
pi_136031602
Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb denk ik hoogstens 2x vooruit geparkeerd :D
Ik ben gek op "fancy parking" voelt veel veiliger ook met het wegrijden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 27 januari 2014 @ 22:58:10 #160
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_136031818
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:52 schreef Louboutin het volgende:

[..]

Tijdens de rijlessen lukte het mij nooit, nu gaat het altijd perfect :')
Achteruit inparkeren heb ik nog niet eens geprobeerd in mijn eigen auto. :@
ja ik kan alleen achteruit :'). Vooruit sta ik letterlijk altijd scheef waardoor ik toch maar weer eruit ga om weer achteruit te gaan :P
Irene is bae <3
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 januari 2014 @ 00:05:29 #161
414785 sirdanilot
pi_136035668
Ik vind er terug achteruit uit rijden altijd heel erg vervelend, daarom parkeer ik liever achteruit in.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136035813
Achteruit weer eruit rijden is een kwestie van weten hoe lang je neus is en wanneer je dus eruit moet draaien. Als je de auto leert kennen gaat het na een tijdje vanzelf.
Flesje bier
  dinsdag 28 januari 2014 @ 00:19:02 #163
123170 alors
zlata1234
pi_136036333
Ik heb vandaag voor het eerst in één keer echt mooi recht van voren ingeparkeerd, alleen keek ik toen weer te weinig om me heen. Verder is het natuurlijk wel handig als je je kofferbak moet volladen. Anders parkeer ik ook liever achteruit in.
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:00:05 #164
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136041173
Nog 3,5 uur dan wordt ik opgehaald voor m'n eerste examen...
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:02:05 #165
123170 alors
zlata1234
pi_136041235
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:00 schreef Doorzettertje het volgende:
Nog 3,5 uur dan wordt ik opgehaald voor m'n eerste examen...
Succes!!
know'm sayin?
×
word? word.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 10:56:40 #166
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136042780
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:02 schreef alors het volgende:

[..]

Succes!!
Thanks!!
pi_136043336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:00 schreef Doorzettertje het volgende:
Nog 3,5 uur dan wordt ik opgehaald voor m'n eerste examen...
En hopelijk je laatste. ;)

Succes!
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 28 januari 2014 @ 11:17:56 #168
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_136043492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:00 schreef Doorzettertje het volgende:
Nog 3,5 uur dan wordt ik opgehaald voor m'n eerste examen...
Gewoon zelfverzekerd zijn.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:11:16 #169
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136045528
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En hopelijk je laatste. ;)

Succes!
Haha dat hoop ik ook idd... thnx!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:11:40 #170
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136045542
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gewoon zelfverzekerd zijn.
Ga ik proberen :)
pi_136045629
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:17 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Gewoon zelfverzekerd zijn.
Niet teveel, anders denk je alles gezien te hebben en dan pak je zo een ingreep.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 12:22:07 #172
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_136045928
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:13 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Niet teveel, anders denk je alles gezien te hebben en dan pak je zo een ingreep.
Ik nam een passieve houding aan. Zei vrij weinig tegen de examinator maar ging er wel zitten. Liet ook nergens merken dat ik spijt van een beslissing had, wel dat ik het inzicht had dat ik een foutje maakte. En nee, geen fout waarmee de verkeersveiligheid in het geding komt, maar gewoon een navigatiefoutje.

Ik had verder ook een foutloze rit. Hij vond dat ik een keer wat te voorzichtig was op De Hurk bij het afslaan, maar that's it.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 januari 2014 @ 12:25:47 #173
414785 sirdanilot
pi_136046039
Ben benieuwd Doorzettertje !

Wat is er trouwens moeilijk aan vooruit inparkeren? Je rijdt gewoon het vak in that's it. En als hij een beetje scheef staat is het ook geen ramp.

Ik vind het nadeel dat je er weer achteruit uit moet echter groter dan het voordeel van het inparkeren. Als ik moet kiezen zet ik hem er achteruit in (behalve als je kunt doorrijden over een vak zodat je er alsnog vooruit uit kan).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136048272
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 10:00 schreef Doorzettertje het volgende:
Nog 3,5 uur dan wordt ik opgehaald voor m'n eerste examen...
Succes :)
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 14:32:39 #175
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136050797
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:28 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Succes :)
Ik ben benieuwd! Hoop dat 't mooi in een keer gelukt is voor je
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 14:37:01 #176
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136050985
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Hoop dat 't mooi in een keer gelukt is voor je
ik ook :P
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:27:45 #177
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136060850
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:32 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Hoop dat 't mooi in een keer gelukt is voor je
Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 18:45:23 #178
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136061580
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
Ohw, balen. Die verdomde zenuwen ook...
Wel goed dat je zelf inziet dat het terecht was, maar toch jammer!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 18:58:02 #179
123170 alors
zlata1234
pi_136062138
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
-O- Awww wat balen! Jammer zeg. Nouja iig nog een troost dat je wel achter de beslissing van de examinator staat.
know'm sayin?
×
word? word.
  Moderator dinsdag 28 januari 2014 @ 19:21:10 #180
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_136063333
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
balen :{
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_136063969
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
Nu weet je in ieder geval wel een beetje wat je volgende keer kunt verwachten, misschien neemt dat de zenuwen een beetje weg voor volgende keer...
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:16:01 #182
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136066780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:33 schreef Messina het volgende:

[..]

Nu weet je in ieder geval wel een beetje wat je volgende keer kunt verwachten, misschien neemt dat de zenuwen een beetje weg voor volgende keer...
Ben bang van niet... want dat wist ik nu ook al door twee rijtesten... maar wist na een kwartier al dat ik gezakt was door twee ingrepen en toen moest ik nog een half uur door... :(
pi_136068831
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:16 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ben bang van niet... want dat wist ik nu ook al door twee rijtesten... maar wist na een kwartier al dat ik gezakt was door twee ingrepen en toen moest ik nog een half uur door... :(
Wat ging er fout?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 21:33:20 #184
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136071246
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 20:52 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wat ging er fout?
Veel... eigenlijk gingen alleen de bijzondere verichtingen echt goed... Verder maakte ik steeds foutjes waarvan ik twee tellen later dacht van wat ben ik in hemelsnaam aan het doen... stomme zenuwen :(
pi_136072736
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:33 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Veel... eigenlijk gingen alleen de bijzondere verichtingen echt goed... Verder maakte ik steeds foutjes waarvan ik twee tellen later dacht van wat ben ik in hemelsnaam aan het doen... stomme zenuwen :(
Had je dan niet beter een faalangstexamen kunnen nemen? (of had je die nu ook?) Of heb je normaal geen last van zenuwen en kwam dit min of meer als verrassing?
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:18:32 #186
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136074055
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Had je dan niet beter een faalangstexamen kunnen nemen? (of had je die nu ook?) Of heb je normaal geen last van zenuwen en kwam dit min of meer als verrassing?
Nee die had ik al want ik was hier al bang voor... Het uurtje rijden voor het examen met mijn instructeur ging juist heel goed en zelfstandig, dus dan is het nog frusterender dat er met het examen dan dit gebeurd...
pi_136074170
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 21:33 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Veel... eigenlijk gingen alleen de bijzondere verichtingen echt goed... Verder maakte ik steeds foutjes waarvan ik twee tellen later dacht van wat ben ik in hemelsnaam aan het doen... stomme zenuwen :(
Ik had mijn bijzondere verrichtingen al gehaald bij de tussentijdse toets, dus toen hoefde ik me bij het echte examen daar tenminste geen zorgen over te maken, en daar word je een stuk kalmer van.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:22:18 #188
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136074273
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:20 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik had mijn bijzondere verrichtingen al gehaald bij de tussentijdse toets, dus toen hoefde ik me bij het echte examen daar tenminste geen zorgen over te maken, en daar word je een stuk kalmer van.
Ow daar maakte ik me ook niet druk om hoor, want dat is een van de weinige dingen die altijd goed gaan...
pi_136074541
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 22:22 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Ow daar maakte ik me ook niet druk om hoor, want dat is een van de weinige dingen die altijd goed gaan...
Ik maakte bij m'n eerste examen ook hele stomme fouten.

Ik keek bijvoorbeeld bij inhalen op de snelweg pas toen ik al een zijwaartse beweging aan het maken was en ik zat verder ook niet goed 'vooruit' te kijken waardoor ik in de knel kwam bij een wegversmalling.

Tja

De bijzondere verrichtingen gingen bij mij ook wel goed, dus als je die op het examen nog moet doen scheelt dat mooi weer wat ''rij-tijd''.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 22:27:03 ]
  Moderator woensdag 29 januari 2014 @ 12:46:57 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136090048
Ok ik moest hier wel even om lachen:

http://www.nu.nl/opmerkel(...)rij-instructeur.html

Wist trouwens niet dat je in Engeland eerst verplicht met een ervaren chauffeur samen moet rijden als je net je rb gehaald hebt en dat je schijnbaar ook niet de snelweg op mag.

Lame hoor, ben bij dat wij die regel hier niet hebben.
pi_136091417
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:46 schreef dick_laurent het volgende:
Ok ik moest hier wel even om lachen:

http://www.nu.nl/opmerkel(...)rij-instructeur.html

Wist trouwens niet dat je in Engeland eerst verplicht met een ervaren chauffeur samen moet rijden als je net je rb gehaald hebt en dat je schijnbaar ook niet de snelweg op mag.

Lame hoor, ben bij dat wij die regel hier niet hebben.
Volgens mij is dat ook niet zo, als je een rijbewijs hebt mag je gewoon overal rijden, zo'n provisional license is juist voor als je nog geen rijbewijs hebt maar wel al wilt rijden http://www.moneysupermark(...)ing-licence/0017308/
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:28:09 #192
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136091590
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 18:27 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

Gezakt.... en nog terecht ook... door de zenuwen was ik allemaal rare dingen aan het doen, sloeg echt nergens op wat ik deed... ook twee ingrepen gehad terwijl ik die al weken niet heb gehad.
Balen! Ik had pre-cies hetzelfde als jij.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  Moderator woensdag 29 januari 2014 @ 13:33:37 #193
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136091829
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook niet zo, als je een rijbewijs hebt mag je gewoon overal rijden, zo'n provisional license is juist voor als je nog geen rijbewijs hebt maar wel al wilt rijden http://www.moneysupermark(...)ing-licence/0017308/
Ohh ok dat wist ik niet.
Da's wel apart, dat hebben wij dan weer niet hier in NL voor zover ik weet?
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 29 januari 2014 @ 13:36:37 #194
414785 sirdanilot
pi_136091927
Nee, is een prima systeem maar helaas, niet in NL (wel in de meeste andere landen, zoals België). NL is meer gebaseerd op het Duitse systeem; alleen rijlessen door instructeurs, niet door je vader/opa/moeder/zus.

Tijdens mijn TussenTijdseToets was ik niet echt zenuwachtig, ik was meer 'versteend', wist er na afloop ook maar weinig meer van. Hopelijk heb ik dat tijdens mijn rijexamen ook, want de TTT ging best goed ;)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 29 januari 2014 @ 13:39:32 #195
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_136092042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:36 schreef sirdanilot het volgende:
Nee, is een prima systeem maar helaas, niet in NL (wel in de meeste andere landen, zoals België). NL is meer gebaseerd op het Duitse systeem; alleen rijlessen door instructeurs, niet door je vader/opa/moeder/zus.

Tijdens mijn TussenTijdseToets was ik niet echt zenuwachtig, ik was meer 'versteend', wist er na afloop ook maar weinig meer van. Hopelijk heb ik dat tijdens mijn rijexamen ook, want de TTT ging best goed ;)
Wanneer rijd jij eigenlijk af?
  woensdag 29 januari 2014 @ 13:45:44 #196
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136092284
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:28 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Balen! Ik had pre-cies hetzelfde als jij.
:( Super frusterend... Volgende week dinsdag weer m'n eerste les en dan gaan we pas weer examen aanvragen als ik echt helemaal de rust voor mezelf heb dat ik het kan..

Hoe ben jij daarna verder gegaan?
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:24 #197
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_136093753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:45 schreef Doorzettertje het volgende:

[..]

:( Super frusterend... Volgende week dinsdag weer m'n eerste les en dan gaan we pas weer examen aanvragen als ik echt helemaal de rust voor mezelf heb dat ik het kan..

Hoe ben jij daarna verder gegaan?
Op vakantie :D.
Daar wat lesjes meegepikt, en zondag weer begonnen met rijlessen hier. Moet zeggen, dat het meteen erg goed en rustig ging. Ik heb dus gewoon eerst even de tijd genomen, en het daarna weer opgepikt. Nu doe ik 1-2x in de week eventjes 1 à 1.5 uur en verwachten we, dat er rond medio februari weer examencapaciteit ligt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_136093940
Ik heb een nieuwe instructeur en we liggen elkaar totaal niet. :N
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:28:53 #199
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136093948
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Op vakantie :D.
Daar wat lesjes meegepikt, en zondag weer begonnen met rijlessen hier. Moet zeggen, dat het meteen erg goed en rustig ging. Ik heb dus gewoon eerst even de tijd genomen, en het daarna weer opgepikt. Nu doe ik 1-2x in de week eventjes 1 à 1.5 uur en verwachten we, dat er rond medio februari weer examencapaciteit ligt.
Super! Succes vast ;)
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:29:27 #200
413829 Doorzettertje
Opgeven is geen optie!
pi_136093973
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:28 schreef Messina het volgende:
Ik heb een nieuwe instructeur en we liggen elkaar totaal niet. :N
Das klote... Waarom heb je een nieuwe instructeur dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')