Ik ben voorquote:Op zondag 19 januari 2014 21:55 schreef Loj het volgende:
En je laatste, zullen we dat afspreken
Haal trouwens m'n nod er maar uit hoor...staat zo raar!
Geen idee wanneer ik ooit weer ongesteld ga worden...
seks of chocolade?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
Bedankt voor de sterkte, maar heb iets gevonden dat helpt
quote:Op zondag 19 januari 2014 22:18 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
seks of chocolade?
Oh en met wat je schreef. Ik gok op een ei!
Eens!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Had je al laten staan Cygne, maar laten we afspreken dat je naam er zo snel mogelijk uitgaat![]()
Nachtdienst?quote:Op maandag 20 januari 2014 02:38 schreef Loj het volgende:
Kan heel goed slapen, maar kan niet slapen
Wakkere baby....quote:Op maandag 20 januari 2014 02:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nachtdienst?
Ik heb in elk geval voor elkaar gekregen dat ik kan Fokken op mijn mobiel, dus dat is al heel wat.
dit. En wat maakt het uit als er nog 1 iemand tussen staat met streepjes, of bestudeer jij die lijstjes dagelijks uitvoerig?quote:Op maandag 20 januari 2014 07:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
LuDann, volgens mij moeten we de lijstjes niet ingewikkelder maken dan nodig.
daar ging mijn koffiequote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Oké, oké, goed punt iedereen. Ik zeg al niks meer.![]()
@Loj: wel een leukere reden om wakker te zijn dan werk (hoewel dat ook een soort nachtdienst is)
Voor de dames die al kinderen hebben: hoe gaat dat in het begin met slapen? Ik hoor alleen maar horrorverhalen, maar hoe erg is het precies? Twaalf keer per nacht eruit of maar vier?
Ik was zelf trouwens een huilbaby, tot mijn moeder mij op mijn hoofd liet vallen.
Verschilt heel erg per kind. Wij hebben maar heel weinig spooknachten gehad en dat was alleen bij ziekte. Ze kwam al heel snel voor 1 nachtvoeding (dan sliep ze dus vanaf 19:00 tot 03:00, drinken en weer slapen tot 07) en dat duurde tot ze 7 maanden was, toen sliep ze door.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Oké, oké, goed punt iedereen. Ik zeg al niks meer.![]()
@Loj: wel een leukere reden om wakker te zijn dan werk (hoewel dat ook een soort nachtdienst is)
Voor de dames die al kinderen hebben: hoe gaat dat in het begin met slapen? Ik hoor alleen maar horrorverhalen, maar hoe erg is het precies? Twaalf keer per nacht eruit of maar vier?
Ik was zelf trouwens een huilbaby, tot mijn moeder mij op mijn hoofd liet vallen.
Wow, dat klinkt alsof jullie erg veel mazzel hebben gehadquote:Op maandag 20 januari 2014 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Verschilt heel erg per kind. Wij hebben maar heel weinig spooknachten gehad en dat was alleen bij ziekte. Ze kwam al heel snel voor 1 nachtvoeding (dan sliep ze dus vanaf 19:00 tot 03:00, drinken en weer slapen tot 07) en dat duurde tot ze 7 maanden was, toen sliep ze door.
Herkenbaar an sich.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:26 schreef Risu het volgende:
Mijn moeder zegt ook steeds dat die gebroken nachten niet nodig zijn, dat je gewoon 's avonds nog een voeding moet geven en dan slapen ze wel door. Nou, ik weet niet of ik dat al zo snel wil hoor. Lijkt me zo eng. Ze heeft het dan over 11 tot 7 ofzo. Ik zeg gewoon ja, nee en amen en doe vervolgens wat ik zelf wil. Zoals altijd.
Een huilbaby ben ik wel een beetje bang voor. Mijn man was er zo een. Maar weet niet waar dat door kwam natuurlijk, dus wie weet valt het bij ons wel mee allemaal.
Temperatuur nog steeds hoog vanmorgen. Gek, misschien is eisprong dan toch al geweest, want hij is wel laag geweest.
Voor M hoeft ik er alleen de eerste 3 maanden 's nachts 1x uit en vanaf 6 maanden sliep hij van 19.00 - 08.00. Bij mijn meiden moet ik er met bijna een jaar op een goede nacht 1x uit voor een voeding (x2 dan want tweeling). In een slechte nacht is dat om de 2 uur.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Luc slaapt vanaf dag 1 's nachts door...quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Dat moet je ook echt doen Risu. Gewoon luisteren naar anderen en daarna lekker doen waar jij je goed bij voelt.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:26 schreef Risu het volgende:
Mijn moeder zegt ook steeds dat die gebroken nachten niet nodig zijn, dat je gewoon 's avonds nog een voeding moet geven en dan slapen ze wel door. Nou, ik weet niet of ik dat al zo snel wil hoor. Lijkt me zo eng. Ze heeft het dan over 11 tot 7 ofzo. Ik zeg gewoon ja, nee en amen en doe vervolgens wat ik zelf wil. Zoals altijd.
Een huilbaby ben ik wel een beetje bang voor. Mijn man was er zo een. Maar weet niet waar dat door kwam natuurlijk, dus wie weet valt het bij ons wel mee allemaal.
Temperatuur nog steeds hoog vanmorgen. Gek, misschien is eisprong dan toch al geweest, want hij is wel laag geweest.
Dat inderdaad! Ik heb ook veel gevraagd hoor aan de kraam en/of mijn moeder.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Heliotrope het volgende:
Toch lijkt me dat lastig bij iets waar je ook zo veel voor het eerst meemaakt. Vind het wel fijn dat ik op mijn moeder of anderen kan terugvallen. Inderdaad wel luisteren maar daarna doen wat het beste voelt.
Natuurlijk kun je afwisselen, in geval van fv. Maar bij bv werkt dat al niet omdat je dan toch zelf moet kolven als je man een flesje zou geven. Daarbij moeten er in de eerste maanden ook luiers worden verschoond in de nacht en het is niet ongebruikelijk dat de taken hierbij verdeeld wordenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:09 schreef Burdie het volgende:
Ik snap alleen nooit zo goed waarom je niet een lange nacht kunt maken als je partner de nachtvoeding(en) doet. Dat je dat onderling afwisselt. In geval van bv, okmaar dat blijft mini ook niet tot zn puberjaren krijgen.
Het is het allemaal waard, het is een faaase, wacht maar.... ik spreek jou nog wel, je groeit er in mee, je krijgt er zoveel voor terug, hatseflatsquote:Op maandag 20 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Precies zoals de rest al zegt:
Maar
over dooddoener gesproken
Het is het allemaal waard!
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:28 schreef Burdie het volgende:
Ok, maar het "geniet nog maar even van je rust, want de eerstkomende paar jaren kan je nooit meer uitslapen" is dus weer de andere kant op wat overtrokken.
Ik denk maar zo, er zijn genoeg mensen die de babytijd van hun kinderen hebben overleefd, dus dat zal ons ook vast lukken.
In elk cliché zit een kern van waarheid hequote:Op maandag 20 januari 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is het allemaal waard, het is een faaase, wacht maar.... ik spreek jou nog wel, je groeit er in mee, je krijgt er zoveel voor terug, hatseflats
Of als tijdens je eigen babytijd...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.
Ja, maar dat herinner ik me weer niet zo goed.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of als tijdens je eigen babytijd...
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijnquote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
In elk cliché zit een kern van waarheid he
Of is dit ook weer zo'n dooddoener
Aaaaaw..quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijn
Haha, ja het schijnt...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.
Nee, ik ging alleen twijfelen na een paar verhalen die ik hoorde over fluxus enzo. Ìk ben best rekbaar, maar zodra "liters bloed verliezen" wordt geroepen heb ik wel de neiging om in een hoekje te gaan wiegen. Dat opvoeden grootbrengen komt wel goed denk ikquote:Op maandag 20 januari 2014 11:42 schreef Loj het volgende:
[..]
Haha, ja het schijnt...
Maare heb bijna geen zwangerschapsverlof gehad en het bevallingsverlof was ook niet echt rustgevend
Maare baby's zijn leuk!!!
voordat het topic leegloopt met moeders die niet meer willen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop t niet voor je en gewoon vanavond wel ff plezier hebbenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:45 schreef Heliotrope het volgende:
Dat klinkt alsof er allemaal stiekeme clichés zijn die we nu nog niet eens noemen![]()
Hm het zouden mijn vruchtbare dagen moeten zijn maar zo voel ik me niet. Kijken of mijn cyclus nu dan ook ineens langer is.
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijn
Dan lees je heel selectief denk ikquote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen..
Nee, zwangerschapspagina is sowieso een plek om te vermijdenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:55 schreef Cygne het volgende:
Ik moet echt niet lezen op websites als zwangerschapspagina, een heel topic vol over mensen die duizend vals-positieve kruidvattesten per persoon hadden of zo.
quote:Op maandag 20 januari 2014 11:42 schreef Loj het volgende:
Maare heb bijna geen zwangerschapsverlof gehad en het bevallingsverlof was ook niet echt rustgevend
Type 'glas is halfleeg'? Want dat lees ik dus helemaal niet.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen..
Ja en ik hat me ei gefonde en me ongi kwam nie dusseh.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, zwangerschapspagina is sowieso een plek om te vermijden
Maar even een optelsom:
- Je bent overtijd
- Je hebt gebatst in je vruchtbare periode
- Je hebt een zwangerschapstest gedaan met middagplas die zelfs op een foto zeer overtuigend was
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- +
ZWANGER
Dit komt niet van FOK, maar is een samenvatting van de verschillende 'wacht maar' opmerkingen die ik de afgelopen jaren naar mijn hoofd heb gekregenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan lees je heel selectief denk ik(of mensen op FOK komen alleen spuien als het tegen zit, en nooit als het mee zit, dat kan ook
)
De meeste moeders die ik ken zijn in elk geval wel ièts genuanceerder. En al is doorslapen wellicht geen keuze, een hele hoop andere dingen zijn dat denk ik wel. Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt toch? Komt goed!
De mensen die dat zeggen ja, ik dus alles behalve niet hequote:Op maandag 20 januari 2014 11:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Type 'glas is halfleeg'? Want dat lees ik dus helemaal niet.
Ja goed planquote:Op maandag 20 januari 2014 11:48 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoop t niet voor je en gewoon vanavond wel ff plezier hebben
Nou, duidelijker kan niet!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:58 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja en ik hat me ei gefonde en me ongi kwam nie dusseh.![]()
Ik heb toch voor de zekerheid nog een clearblue gedaan en die zegt zwanger 1-2.
Geen idee of dat klopt want mijn cyclus wilde nog wel eens wisselend zijn.
Goed zoquote:Op maandag 20 januari 2014 11:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit komt niet van FOK, maar is een samenvatting van de verschillende 'wacht maar' opmerkingen die ik de afgelopen jaren naar mijn hoofd heb gekregen![]()
.
Ik geloof ook best dat het allemaal goed komt, en ben van plan alle 'wacht maar's te weerleggen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
(ik lees mijn junkmail alleen op vrijdag en maandag)
Daar moest ik van de week nog aan denken en nu ben je een aardige regular. You simply can't escape it!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat al die mama-types echt heel eng zijn als je er zelf totaal niet mee bezig bent.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar moest ik van de week nog aan denken en nu ben je een aardige regular. You simply can't escape it!
En... Als je er zelf volop mee bezig bent zijn 'we' helemaal niet zo eng als het voor outsiders lijkt, toch?
[me=Brighteyes]is toch altijd een beetje op d'r tere zieltje getrapt als mensen zo![]()
![]()
over OUD doen...
[/me]
Precies, dat soort mensen ken ik ook. En daar denk ik dan gniffelend aan als ik dan iemand anders (uit mijn omgeving) weer eens hoor klagen dat het zo zwaar is met drie kinderen en een huishouden.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed zo
(het is ook zo verschillend, maar ik hou altijd maar vast aan de mensen waar ik me wèl mee kan identificeren, zo hebben onze achterburen een superleuk kind van 26 maanden, werken ze allebei, hij heeft nog wat ZZP-werk er naast, doen elk weekend leuke dingen met vrienden en geven soms ook nog een feestje en toeren elke zomer met een autootje door Italië. Het kàn heus!)
Het is denk ik maar net waar je je prioriteiten legt en waar je je happy bij voelt. Als je het heel belangrijk vindt dat iedereen elke dag precies in de pas loopt en je van de vloer moet kunnen eten (niet omdat er genoeg ligt), en er ook niet zo goed tegen kan als de dingen nièt helemaal lopen zoals je gepland had die ochtend, dan is zo'n leven misschien juist wel heel prettig.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Precies, dat soort mensen ken ik ook. En daar denk ik dan gniffelend aan als ik dan iemand anders (uit mijn omgeving) weer eens hoor klagen dat het zo zwaar is met drie kinderen en een huishouden.
Weet je dat mij dat dus echt zo vies tegen valt? Ok, ik heb nooit dat bieren gedaan, maar ik vond altijd van mezelf dat ik het heel goed deed op 'weinig' slaap. Little did I know then...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga er zomaar vanuit dat ik straks later op een spelletjesavond ook geen half kratje pils meer wegtik en om 3 uur 's nachts mijn bed in rol ( ja, de shift van de kroeg naar thuis spelletjes doen is enkele jaren geleden al geweest) en dat ik dus ook beter bestand ben tegen kortere nachten. Alles wijst zich vanzelf wel
![]()
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat al die mama-types echt heel eng zijn als je er zelf totaal niet mee bezig bent.
Een beetje zoals mama's tegen puberale studenten aan kijken. Je kan je er niet mee identificeren. Maar de verbroedering ging sneller dan ik dacht. Ik ben zelf ook een soortement van zachter geworden. En de mensen waar ik me wèl aan erger kan ik nota bene gewoon negeren tegenwoordig zonder dat ik het gevecht steeds opzoekHet moet niet gekker worden hoor. Doet rare dingen met een mens
Volgens mij was dat juist de moraal van het gesprek, dat je je niet alleen moet laten leiden door alle negatieve of juist alle positieve verhalen?quote:Op maandag 20 januari 2014 12:20 schreef Skoap het volgende:
Ik moet wel een beetje gniffelen om sommige uitspraken hier.
Nee het HOEFT echt niet zwaar te zijn, maar dat kan het zeker wel zijn...
Als ik 1 ding heb geleerd, ga vooral niet zitten vergelijken
En heel veel is toch ook echt afhankelijk van je kindje...
Als je helaas een huilbaby hebt en elke nacht er 5x uit moet dan heb je denk ik helemaal niet meer zoveel zin om nog ontzettend veel te ondernemen
Oh sorryquote:Op maandag 20 januari 2014 12:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij was dat juist de moraal van het gesprek, dat je je niet alleen moet laten leiden door alle negatieve of juist alle positieve verhalen?
En dat alles kàn?
Maar misschien interpreteer ik dat verkeerd hoor
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:20 schreef Stormqueen het volgende:
Nog even doorbijten BE-tje. Voor je het weet zijn ze met een stok nog niet voor 13:00 hun bed uit te wrikken![]()
Clichés
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
En we moeten het toch allemaal zelf ondervinden, net als jullie toen jullie nog geen kinderen hadden ik neem aan dat jullie ook bepaalde opvattingen hebben gehad die niet allemaal waarheid bleken achteraf. Daar kom je toch alleen achter door het zelf te ervaren.
kan ik me heel goed voorstellen. En het is ook niet zo dat je oudste al een beetje mee kan helpen met de jongsten ofzoquote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
En je neemt je ook van alles voor hoe je je kind gaat opvoeden (en dan vooral hoe je het niet gaat doen) en ook dat loopt in de praktijk vaak weer anders
ik vind 3 kinderen en een huishouden ook best wel pittig soms hoor
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:23 schreef Stormqueen het volgende:
En we moeten het toch allemaal zelf ondervinden, net als jullie toen jullie nog geen kinderen haddenik neem aan dat jullie ook bepaalde opvattingen hebben gehad die niet allemaal waarheid bleken achteraf. Daar kom je toch alleen achter door het zelf te ervaren.
Ik betrap mezelf er op dat ik toch ook best wel op mijn eigen moeder lijkquote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
[..]
En je neemt je ook van alles voor hoe je je kind gaat opvoeden (en dan vooral hoe je het niet gaat doen) en ook dat loopt in de praktijk vaak weer anders
ik maak mezelf wat dat betreft weinig illusies, ik zal geen pedagogische modelmoeder worden. Ben al blij zat als ik niet te veel van mijn eigen angsten op mijn kinderen zal projecteren, en ze niet onder / overvoed raken, en graag thuis zijn. Denk ik. Little do I know.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Quote van mezelf: ik had niet gedacht zo slecht te zijn in iets dat ik zo graag wilde.
Tering wat zat ik vol goed voornemens en met 100 jaar hier rondhangen voor ik zwanger was dacht ik echt wel het eea te weten.
Maar again... Little did I know!
Maar evenzogoed is het best heel leuk hoor.
Ik ben nu thuis met mijn oudste die wat ziekig was en vooral wel een dagje mamaliefde kon gebruiken en we doen allemaal spelletjes en het is zo gezellig!![]()
In dit geval ging het over iemand met kinderen die een stuk ouder zijn. De oudste op de middelbare school, de middelste ook bijna en de jongste ook in de leeftijd dat die zichzelf best kan aankleden en eigen boterham kan smeren. Dat lijkt me ook weer heel anders dan drie kinderen tegelijk in de luiers.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef Kyara het volgende:
ik vind 3 kinderen en een huishouden ook best wel pittig soms hoor
Wat doe je dan met je tijd de hele dag?quote:Op maandag 20 januari 2014 12:46 schreef Risu het volgende:
Waar ik tegenop zie trouwens, is de was die er bij komt kijken. Ik heb er nu al moeite mee het bij te houden. Er staan hier 2 manden die nog opgevouwen moeten worden, en ondertussen ligt er al weer een berg voor de wasmachine klaar.![]()
Maar ik ben nogal lui ingesteld, daar kan het ook aan liggen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat doe je dan met je tijd de hele dag?
Ooooh, wat een inkopper..
Haha, daar heb je er weer een.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:56 schreef Burdie het volgende:
Wacht maar Risu, dat komt idd vanzelf.
Oh, dat vind ik eigenlijk best een rotopmerking. Alsof je het niet waard bent ofzo. Ik zou daar echt boos om kunnen worden. En verdrietig ook wel. Maar het ligt misschien ook aan wie het zegt.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:58 schreef Cygne het volgende:
Dat ik herken ik eigenlijk niet, dat ik niet mee mag praten omdat ik geen kinderen heb. Mijn schoonzusje neemt me best serieus als het over kinderen gaat en mijn eigen zus ook wel.
Heb daarentegen wel een tante die tegen me zei dat ik noooit kinderen zou mogen krijgen. Geen idee waar dat vandaan kwam.
Ik was er best verdrietig om ja. Ze is mijn peettante ook nog.quote:Oh, dat vind ik eigenlijk best een rotopmerking. Alsof je het niet waard bent ofzo. Ik zou daar echt boos om kunnen worden. En verdrietig ook wel. Maar het ligt misschien ook aan wie het zegt.
uhm, nou-hou......quote:Op maandag 20 januari 2014 12:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
In dit geval ging het over iemand met kinderen die een stuk ouder zijn. De oudste op de middelbare school, de middelste ook bijna en de jongste ook in de leeftijd dat die zichzelf best kan aankleden en eigen boterham kan smeren. Dat lijkt me ook weer heel anders dan drie kinderen tegelijk in de luiers.
Die kon ik me dus écht niet voorstellen. Want ik was pas nog 14 en dat ging prima?? ik vond die peuter/kleutertijd helemaal niet zo makkelijk. maar euh, daar kom ik zeg maar wel op terug.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:12 schreef Kyara het volgende:
Kleine kindjes, kleine zorgen
Grote kindjes, grote zorgen
Weer een cliché dat waar is
Vergeet ook niet dat de kinderen ook verschillen en dat de keuzes vaak ook daarop gebaseerd worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:16 schreef Burdie het volgende:
Nouja, laat ook maar, ik kan er ook verder niet op in gaan zonder gigantisch offtopic te gaan en uit te weiden over andermans persoonlijke omstandigheden.
Ik bedoelde te zeggen dat ik mensen ken die met drie kinderen klagen over hoe zwaar het is en dat je niks anders erbij kunt doen, terwijl anderen laten zien dat het ook anders kan.
Conclusie, mensen verschillen en maken andere keuzes.
Ja, doen! Best behoefte aan (ik dan)quote:Op maandag 20 januari 2014 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar goed, ik wil jullie niet ontmoedigen en het hoort hier niet. Ik ga denk ik maar een 'moois en mythes van het ouderschap openen'
Ja! echt luie moeders bestaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:21 schreef Heliotrope het volgende:
Ik ben ook wel een soort van lui, zolang het geoorloofd is inderdaad. Als ik iets moet doen doe ik het ook vol overgave, tot het niet meer moet, en dan moet ik ook echt niks. Denk dat kinderen verzorgen dan weer niet onder lui kan vallen. Of zouden er echt luie moeders bestaan.
[..]
Ja, doen! Best behoefte aan (ik dan)
Zwangerschaptest heb ik zaterdag nog gedaan....quote:Op maandag 20 januari 2014 13:39 schreef Burdie het volgende:
Alles kan... Ik zou er gewoon nog eens een testje tegenaan gooien.
klopt. Paracetamol is niet schadelijk.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Stel, stel, stel dat ik nu zwanger ben, kan het dan kwaad om paracetamol te nemen? Geloof van niet toch?
ik ben heel hard aan het hopen dat mijn rug-aids niet terugkeert bij een eventuele zwangerschap in de toekomst. Heb er nu weer last van na anderhalf jaar clean en dan is een diclofenacje toch wel hemelsquote:Op maandag 20 januari 2014 14:09 schreef Skoap het volgende:
[..]
klopt. Paracetamol is niet schadelijk.
(Ibuprofen wel)
Ik was beide keren vanaf 4-5 DPO enorm misselijkquote:Op maandag 20 januari 2014 15:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier ook 6 DPO en ik zou niet weten waar ik last van zou moeten hebben, eigenlijk.
Ik snap dat ze bedoelen: "in de 7e t/m 9e maand" maar als je het zo leest staat het wel heel raarquote:U mag dit medicijn NIET gebruiken:
- (...)
- in de laatste 7-9 maanden van de zwangerschap.
en hoe zit het met innestelingskramp?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:10 schreef Burdie het volgende:
Nou, ik begreep dat het vrij uitzonderlijk is dat je zo snel al 'iets' voelt, dus no worries.
autsch, doe je rustig aan?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, spit, rugrot, rug-aids, geef het een naam en het bestaat
Helaas wordt het daar alleen maar erger van heb ik ondervonden (waardoor ik twee maanden aan het revalideren ben geweestquote:Op maandag 20 januari 2014 15:15 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
autsch, doe je rustig aan?
Het is echt verrekte moeilijk om een selfie te maken terwijl je ligt te plankenquote:Op maandag 20 januari 2014 15:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
bewijs!!! daar wil ik foto's van zien!!! als het kan zelfs met die koeienonesie!
Ach meiske toch. Ik vind het zo rot voor je. Zo wil je niet thuis komen van je eerste echo, gatverdammequote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef Cholula het volgende:
I'm back! Met tranen in mijn ogen, maar vol goede moed. Eerst wachten tot het hier doorbreekt en dan kunnen we er weer tegenaan. Ik ga me weer even inlezen en dan kom ik hopelijk na het weekend weer meedoen.
Wat erg Cholula, sterkte...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:20 schreef Cholula het volgende:
I'm back! Met tranen in mijn ogen, maar vol goede moed. Eerst wachten tot het hier doorbreekt en dan kunnen we er weer tegenaan. Ik ga me weer even inlezen en dan kom ik hopelijk na het weekend weer meedoen.
Dat kan zeker wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:14 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
en hoe zit het met innestelingskramp?![]()
(ik ben helemaal niet aan het hypochonderen hoor...)
Heb je al gependeld en suiker in je plas gegooid?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:44 schreef DagenNachtdromer het volgende:
BE dit helpt ook al nietk heb gisteren de hele dag precies zo'n kramperig gevoel gehad. vandaag nog maar heel lichtjes.... zie je wel. ik ben heel cool echt laid back
Tip: probeer het als ze net zelf op de kattenbak zit (mits je een open kattenbak hebt wel). Dan kunnen ze niet snel genoeg weg komen èn je hoeft niet te dweilen naderhand. Score!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik heb geprobeerd om over mijn kat heen te plassen, kijken of ze dan merkt dat ik zwanger ben en gelijk met me wil knuffelen. helaas blijft dat domme beest niet lang genoeg stil staan!
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:47 schreef DagenNachtdromer het volgende:
ik heb geprobeerd om over mijn kat heen te plassen, kijken of ze dan merkt dat ik zwanger ben en gelijk met me wil knuffelen. helaas blijft dat domme beest niet lang genoeg stil staan!
Ook al zo'n bazentipquote:Op maandag 20 januari 2014 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Zoek anders een school dolfijnen op, ik las gisteren (in een overigens verder heel erg aangrijpend boek) over een vrouw die nog niet eens wist dat ze zwanger was maar waar de dolfijnen naar toe kwamen. Toen zei de schipper, dat heb ik in 100 jaar varen nog maar 1 keer eerder gezien, bij een zwangere vrouw.
Dus...
Door dat ventilatie-rooster aan de bovenkant heen!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Tip: probeer het als ze net zelf op de kattenbak zit (mits je een open kattenbak hebt wel). Dan kunnen ze niet snel genoeg weg komen èn je hoeft niet te dweilen naderhand. Score!
ja, dat is het! als jullie morgen op het nieuws een raar mens zien die het dolfinarium is uitgekicked omdat ze met een snorkel en flippers achter de dolfijnene aan zat ben ik het!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:51 schreef Brighteyes het volgende:
[..]![]()
Zoek anders een school dolfijnen op, ik las gisteren (in een overigens verder heel erg aangrijpend boek) over een vrouw die nog niet eens wist dat ze zwanger was maar waar de dolfijnen naar toe kwamen. Toen zei de schipper, dat heb ik in 100 jaar varen nog maar 1 keer eerder gezien, bij een zwangere vrouw.
Dus...
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:54 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ja, dat is het! als jullie morgen op het nieuws een raar mens zien die het dolfinarium is uitgekicked omdat ze met een snorkel en flippers achter de dolfijnene aan zat ben ik het!
Oh wacht... mss toch nog even overdenken...quote:Op maandag 20 januari 2014 15:53 schreef Burdie het volgende:
Het schijnt dat dolfijnen zwangere vrouwen gaan verkrachten.
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hehehe, is dan de zwangerschap door de dolfijn herkend of veroorzaakt?
En dan het klepje met je hand dicht houden. Ik zie mogelijkheden!quote:Op maandag 20 januari 2014 15:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Door dat ventilatie-rooster aan de bovenkant heen!
Zo'n zeemeerkindquote:Op maandag 20 januari 2014 15:57 schreef DagenNachtdromer het volgende:
hehehe, is dan de zwangerschap door de dolfijn herkend of veroorzaakt?
quote:Op maandag 20 januari 2014 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dan het klepje met je hand dicht houden. Ik zie mogelijkheden!
[..]
Zo'n zeemeerkind
Vervelend is dat hequote:Op maandag 20 januari 2014 15:58 schreef Risu het volgende:
Net een zwangerschaptest gedaan, gewoon in de middag, met het idee omo wit te zien.
Toch 2 streepjes. Bah zeg, daar had ik helemaal niet op gerekend. Wel een stuk lichter hoor, dat wel. Maar jemig zeg.
Ik heb er gelukkig 2, dus volgende week doe ik die andere gewoon, kijken of het dan wel weg is.
De miskraam is op 6 januari begonnen, eigenlijk de nacht ervoor al, maar ik reken de 6e. Dus dat is vandaag 2 weken geleden. Niet zo heel lang dus, maar aangezien ik al vrij snel geen symptomen meer had, had ik wel verwacht dat het streepje een tuurstreep zou zijn, als er al een streep zou staan. Maar het is ongeveer hetzelfde als de eerste positieve test die ik zag, met 15dpoquote:Op maandag 20 januari 2014 16:04 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Vervelend is dat he![]()
Hoe lang is het geleden? Ik heb tot dag 29 streepjes gehad.
ja leuk hoor, word er ens aan me gedacht is het in verband met een kattenbak!quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik lig echt helemaal in een deuk! Ik heb visuals van voorspellende achtervolgende verkrachtende dolfijnen....en ik kan nu de kattenbak niet meer voorbij zonder te denken aan DND
Ik snap je stress, ik had dat ook heel erg. Dit was 7-10-13-16-19-22 dagen na de eerste dag van de miskraam:quote:Op maandag 20 januari 2014 16:17 schreef Risu het volgende:
bah, heb nog een keer gekeken, maar hij is nu nog veel duidelijker positief zelfs een blinde kan dit zien. Moet ik nou alsnog een verloskundige bellen? Dat ze kunnen kijken of alles wel weg is?
Of kan ik beter een week wachten en dan weer testen om te zien of het lichter wordt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die afwijkende is dus die van net.
Precies, het is zo gepiept, en dan weet je het ook. Ik vond het wel geruststellend om het even bevestigd te hebbenquote:Op maandag 20 januari 2014 16:32 schreef Risu het volgende:
Ja, ik ga morgenochtend even bellen. Ik weet er ook helemaal niks van, en ik wil eigenlijk ook wel weten of het nou allemaal goed is afgelopen.
Dan weet ik gelijk of het gewoon goed is of niet, en zo niet, dan kunnen ze er ook meteen wat aan doen. Dat lijkt me voor mezelf ook wel beter.
Eigen schuld, jij probeert over je kat te plassen....quote:Op maandag 20 januari 2014 16:20 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
ja leuk hoor, word er ens aan me gedacht is het in verband met een kattenbak!
Ik heb ze wel, maar ik kan dat soort gekke dingen niet eens denken over mijn lieve meisjes!quote:Op maandag 20 januari 2014 16:39 schreef Risu het volgende:
Ben zo blij dat ik geen huisdieren heb, ik zou ze niet meer normaal aan kunnen kijken na deze conversatie gelezen te hebben.
Vandaag precies 3 weken na eerste dag pilloze menstruatie. Het kan goed n eisprong zijn hoor, lang niet meegemaakt, alleen zijn mn ovulatie-strips nog negatief. Nou ja, voor de zekerheid maar goed klussen danquote:Op maandag 20 januari 2014 19:31 schreef Stormqueen het volgende:
Welke cyclusdag is het, Bloesem? Jij bent toch pas net van de pil af?
oh, je hebt ook stripjes, dat wist ik nietquote:Op maandag 20 januari 2014 20:54 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Vandaag precies 3 weken na eerste dag pilloze menstruatie. Het kan goed n eisprong zijn hoor, lang niet meegemaakt, alleen zijn mn ovulatie-strips nog negatief. Nou ja, voor de zekerheid maar goed klussen dan
Ja, net voor t eerst gebruikt na jullie opmerkingquote:Op maandag 20 januari 2014 20:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, je hebt ook stripjes, dat wist ik nietspannend, ik hoop dat je cycli niet zo lang blijken
quote:Op maandag 20 januari 2014 20:30 schreef Cholula het volgende:
Haha zo las ik het ook niet!
Wat een lieve reacties! Dank jullie!
En Peel ik vind dat dit jullie ronde wordt ( en ook die van skittles, maar dat komt door mijn droom van een paar dagen terug waarin ik een zwangere skittles zag. Het snoepje dus, met een zwangere buik)
Ja precies... Ik ben morgen/vandaag 10 weken en als ik dit lees dan denk ik ook ohoh.... O.oquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:04 schreef Risu het volgende:
Ja, dat lijkt me echt rot. Denk je de hele tijd, geen bloed is goed en dan toch.![]()
dat besef kwam bij mij ook pas op het moment dat ze 'm naar binnen schuiven. Toen kreeg ik een soort instant paniek van OMG ER ZIT VAST NIKS, IK HEB ME ALLES INGEBEELD, HAAL DIE MACHINE WEG!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:40 schreef Cygne het volgende:
Cholula, nogmaals
Stom, maar zoals ik me eigenlijk geen positieve test kon voorstellen kan ik me ook nog niks voorstellen bij een echo.
Oeh sterkte met je rug!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
En ik had net vuchtbaar slijm, nà mijn ei pas
Het is maar goed dat ik er verder redelijk van overtuigd ben dat mijn ei al is geweest, want batsen wordt toch een beetje clownesk zo, ik verkramp al als ik moet plassen door die rug, laat staan van dattum)
Ja, dat denk ik wel dan...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:54 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dan kan toch ook geloof ik? Dat het er later uitkomt zeg maar?
Tnxquote:
Ivm spiraal en cyste heb ik al vaker een echo gehad, dus k wist ook direct waar ik naar moest kijken, maar dat was allemaal inwendig, dan hebben ze je baarmoeder razendsnel op beeld...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:40 schreef Cygne het volgende:
Cholula, nogmaals
Stom, maar zoals ik me eigenlijk geen positieve test kon voorstellen kan ik me ook nog niks voorstellen bij een echo.
Auw!!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TnxGevalletje spit, mijn oude vriend kwam weer eens om de hoek kijken, You know what it feels like
![]()
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:16 schreef Loj het volgende:
Ik heb vannacht in m'n dromen een tlc-tje gedaan...
Spontaan bevallen, zonder dat ik wist dat ik zwanger was
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:16 schreef Loj het volgende:
Ik heb vannacht in m'n dromen een tlc-tje gedaan...
Spontaan bevallen, zonder dat ik wist dat ik zwanger was
Oh god ja. Ik kijk er naar uit maar zie ik er ook wel weer tegen op.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat besef kwam bij mij ook pas op het moment dat ze 'm naar binnen schuiven. Toen kreeg ik een soort instant paniek van OMG ER ZIT VAST NIKS, IK HEB ME ALLES INGEBEELD, HAAL DIE MACHINE WEG!Het is allemaal zo abstract in het begin!
(en je ziet dan ook niet meteen iets. Ze schuiven die echokop naar binnen en dan zie je alleen maar zwarte en grijze vlekken, dan moet ze eerst je baarmoeder nog zoeken.... draai, wroet, en jij maar denken: dus tòch ingebeeld...) (dit zijn allemaal dingen die je je pas realiseert als het moment daar is
)
ligt er aan wanneer je de echo krijgt. Tot tien weken inwendig, daarna meestal uitwendig.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:15 schreef Cygne het volgende:
[..]
Oh god ja. Ik kijk er naar uit maar zie ik er ook wel weer tegen op.
Toen ze dat altijd inwendig dan de eerste keer?
Bij mij probeerde ze het rond de 8 weken eerst uitwendig. Uitwendig ging het ook wel, we zagen in ieder geval een kloppend hartje, maar voor het nauwkeurig meten van de grootte en dus het vaststellen van de uitgerekende datum, hebben ze ook inwendig onderzoek gedaan.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:15 schreef Cygne het volgende:
[..]
Oh god ja. Ik kijk er naar uit maar zie ik er ook wel weer tegen op.
Toen ze dat altijd inwendig dan de eerste keer?
dan zullen ze wel eerst uitwendig proberenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:24 schreef Cygne het volgende:
Hmm, ik heb de echo met tien weken precies.
Voor mij ook niet, maar ik ken vrouwen die compleet in paniek raken bij de gedachte. (al is dat iets wat je uiteindelijk toch los zult moeten laten, als je kinderen wil...)quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:31 schreef Franny_G het volgende:
Maar inwendig is niet zo punt hoor, vond ik. Doet geen pijn. (Bij mij niet tenminste.)
Maar moest je wel een volle blaas hebben?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:35 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij ligt het ook aan je bouw. Als je een extra laagje hebt op je buik is het lastiger te zien. Ik had met 9 weken de eerste echo en die kon prima uitwendigEr werd wel stevig geduwd, dus ik plaste bijna in mn broek
En verder een aanmoedigingvoor iedereen hier!
Volgens mij niet perse maar, de wc bij de vk zat op slot en de sleutel lag bij de balie die dicht wasquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar moest je wel een volle blaas hebben?
Ik heb liever een inwendige echo met lege blaas dan een uitwendige met volle blaas denk ik
Ik heb best wel een laagje op m'n buik.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:35 schreef Dot. het volgende:
Volgens mij ligt het ook aan je bouw. Als je een extra laagje hebt op je buik is het lastiger te zien. Ik had met 9 weken de eerste echo en die kon prima uitwendigEr werd wel stevig geduwd, dus ik plaste bijna in mn broek
En verder een aanmoedigingvoor iedereen hier!
Ja, ik kwam met 8+3, en ze vroeg of ik een volle blaas had, anders moest het sowieso inwendig zei ze.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:41 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens mij niet perse maar, de wc bij de vk zat op slot en de sleutel lag bij de balie die dicht was
Dit herken ik! Opeens bevallen en dan heel verbaasd zijn, of mijn kind zo lang vergeten dat het bijna uitgedroogd was. Heb het nu ook al een tijdje niet meer gehad, had het nog niet gelinkt aan het nu bezig zijn, maar misschien.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik droom al sinds mijn vroege puberteit regelmatig over zwanger zijn, kinderen baren in alle vormen (van 3 cm tot volwaardige kleuters, van honden tot vissen tot mensen), kinderen hèbben en ze dan vergeten te voeden / verschonen / etc, kortom de meest achterlijke scenario's.
Sinds ik "er voor ga" is dat compleet wegIk droom nog wel eens over het hebben van een kind, maar dan een gewone normale baby die ik wel gewoon eten geef enzo.
Zou mijn onderbewustzijn zijn angsten hebben laten varen?
die gevoelens ken ik!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij ben ik nog ongeduldiger dan anders, wordt een beetje moe van mezelfWil gewoon erg graag dat het nu gewoon een keer zo is. Zie ook wel een beetje op tegen weer ongesteld worden, dan begint ronde 8. Niks abnormaals, maar toch..
Heel begrijpelijk! Kop op! Nog maar een paar daagjes doorbijten!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:08 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Volgens mij ben ik nog ongeduldiger dan anders, wordt een beetje moe van mezelfWil gewoon erg graag dat het nu gewoon een keer zo is. Zie ook wel een beetje op tegen weer ongesteld worden, dan begint ronde 8. Niks abnormaals, maar toch..
ai, dat is niet bevorderlijk voor je gemoedsrust! Maar ik reageer ook heel slecht op sommige tests heb ik gemerkt. Die van 123thuistesten o.i.d. gaven bij mij negatief (zelfs de "ultra early" gevallen) terwijl de KV al knal gaf. Lekker laten liggen die dingen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef Cygne het volgende:
IMA.![]()
Nouja zeg, ik had vandaag gewoon een negatieve test.![]()
Streepjes kruidvat zijn knal, clearblue zegt zwanger maar testjezelf geeft maar een streepje.
Wat maf! Dat maakt je wel een beetje onzeker. Ik had ook een negatieve test, 2 dagen na de eerste postieve (denk ik?). Toen meteen, uiteraard, een nieuwe gedaan (van hetzelfde merk overigens) en die was wel weer positief. Gek he!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:30 schreef Cygne het volgende:
IMA.![]()
Nouja zeg, ik had vandaag gewoon een negatieve test.![]()
Streepjes kruidvat zijn knal, clearblue zegt zwanger maar testjezelf geeft maar een streepje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:35 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat maf! Dat maakt je wel een beetje onzeker. Ik had ook een negatieve test, 2 dagen na de eerste postieve (denk ik?). Toen meteen, uiteraard, een nieuwe gedaan (van hetzelfde merk overigens) en die was wel weer positief. Gek he!
Edit: volgens mij zijn wij bijna net zover trouwens! Ik ben donderdag 5 weken.Ik donderdag ook, als ik van mijn ultrakorte cyclus uit ga.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn clearblue gaf 1-2 aan, trouwens.
Edit.. Misschien zie ik een heel beetje iets..
Onderste is de nieuwste, middelste gisteren en zondag eergisteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik zie zeker wat hoor!Ik deed die clearblue met 4 dagen overtijd ongeveer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nouja, we zullen het zien. Ik laat die tests voorlopig iig fijn voor wat ze zijn.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:37 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik donderdag ook, als ik van mijn ultrakorte cyclus uit ga.
Mijn clearblue gaf 1-2 aan, trouwens.
Edit.. Misschien zie ik een heel beetje iets..
Onderste is de nieuwste, middelste gisteren en zondag eergisteren.die is toch heul haske niet negatief joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet met meerdere merken testen! Maakt onnodig onzeker! /ervaringsdeskundige ftw
disclaimer
heb je van t weekend weer zitten testen dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik zie op alle testen 2 strepen hoor.. Wat nou negatief??!
Hier had ik trouwens op zondag een cb met 1-2 en op dinsdag een 2-3
Ben vandaag precies 10 weken
als je op drie testen een tweede streep hebt is dat niet vals-positief hoorquote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:54 schreef Cygne het volgende:
Oh, die testen van testjezelf claimen supergevoelig te zijn, maar kruidvat is zo ongeveer 2.5 keer zo gevoelig.![]()
Maar volgens testjezelf heb je dan kans op vals-positief.
Is ook zo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je op drie testen een tweede streep hebt is dat niet vals-positief hoor
Nee staat er misschien onduidelijk, ik bedoelde dus zondag 8-12 en dinsdag 10-12quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
heb je van t weekend weer zitten testen dan?
ah okee, ik snap. Waarom dan de melding dat je vandaag tien weken bent?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 17:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee staat er misschien onduidelijk, ik bedoelde dus zondag 8-12 en dinsdag 10-12
Ik heb nu al weken niet meer getest.
Nopequote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:17 schreef Heliotrope het volgende:
Wat een hoop testen allemaal. Ik kan me voorstellen dat steeds opnieuw testen juist veel stress geeft ipv rust. Is het een soort controle houden of bij één test niet geloven ? Niet negatief bedoeld, ik zou het denk ik zelf ook doen.
IMA ik duim voor je!
En Loj nog steeds geen bloed?
Jeez wat gaan jullie snel!quote:Op maandag 20 januari 2014 14:58 schreef DagenNachtdromer het volgende:
zijn er hier ook dames die heel laid back zijn, heerlijk rustig afwachten en nergens last van hebben?
ik zit namelijk op 6 dpo en ik ben miss cool herself
not!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
ik ben gezegend met een regelmatige cyclus van 26 dagen, dus gaat inderdaad lekker snel!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 18:48 schreef blob87 het volgende:
[..]
Jeez wat gaan jullie snel!
Ja! Ik ook
Ja, eigenlijk is het te gek voor woorden. Eerst heb ik 4 jaar een baan gehad die ik NIET leuk vond, en direct daarna ben ik begonnen aan het werk dat ik nu doe, met de nasleep van m'n PhD erbij én een nieuwe master die ook maar door-ettert (ja, ik moet nog steeds een half paper)... Dat is al bijna 8 jaar veel te veel aan m'n hoofd.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak, goed dat je even op de rem trapt. Je staat ook al zolang onder zo veel druk, volgens mij. Ga je ook tijdelijk minder werken of iets dergelijks? Sterkte, iig!.
IMA, ik vind dat je aan de beurt bent! Ik duim voor je.
Het is ook echt veel, iedereen heeft grenzen! Sterktequote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk is het te gek voor woorden. Eerst heb ik 4 jaar een baan gehad die ik NIET leuk vond, en direct daarna ben ik begonnen aan het werk dat ik nu doe, met de nasleep van m'n PhD erbij én een nieuwe master die ook maar door-ettert (ja, ik moet nog steeds een half paper)... Dat is al bijna 8 jaar veel te veel aan m'n hoofd.
Ik ga niet minder werken voorlopig. Ik tel wel enorm af naar het moment dat mijn examenklassen af gaan vallen. Financieel zit minder werken er eigenlijk niet in voorlopig, in elk geval niet tot ik mijn vaste contract binnen heb en weet dat ik volgend jaar dan wel weer alle uren krijg die ik nu heb....
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik zie zeker wat hoor!Ik hoop het voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier gaf de cb test trouwens wel aan wat ik zelf had berekent. De streepjes verschenen wel heel snel en waren ook heel donker.
Let op jezelf!! Ik herken het bovenstaande als de sneltrein die mij naar mn burnout bracht....quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk is het te gek voor woorden. Eerst heb ik 4 jaar een baan gehad die ik NIET leuk vond, en direct daarna ben ik begonnen aan het werk dat ik nu doe, met de nasleep van m'n PhD erbij én een nieuwe master die ook maar door-ettert (ja, ik moet nog steeds een half paper)... Dat is al bijna 8 jaar veel te veel aan m'n hoofd.
Ik ga niet minder werken voorlopig. Ik tel wel enorm af naar het moment dat mijn examenklassen af gaan vallen. Financieel zit minder werken er eigenlijk niet in voorlopig, in elk geval niet tot ik mijn vaste contract binnen heb en weet dat ik volgend jaar dan wel weer alle uren krijg die ik nu heb....
Maar er is een verschil tussen minder werken omdat je zelf besluit dat je minder uren wilt, en minder werken omdat het gewoon niet meer gaat en je dus gewoon deels ziek bent. Blijf er alsjeblieft niet te lang mee doorlopen, ook jij hebt je grenzen. En natuurlijk voel je je dan schuldig, komt ook door de aard van je werk, maar uiteindelijk en op de lange termijn hebben ze meer aan een happy kwak dan aan een overspannen kwak.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
Oh man, kan ik dat stomme paperding niet even voor je schrijven?? Echt vervelend dat het allemaal zo lang doorzeurt en je er niet vanaf bent.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Auwauw! Heb je iets waar je je af en toe aan kan optrekken? Zo stond ik bij mijn ouders aan de schutting.. Enige manier waarop ik ff kon strekken, rest vd dag ook alleen maar krom.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Mentaal ontspannen lukt me gelukkig wel tegenwoordig *afklopt*.
Nu fysiek nog... ik loop met het uur krommer, ondanks de oefeningen en de ergonomische regels die ik van de vorige keer mee heb gekregen. Ik weet dat diclofenac alles aangenamer maakt, maar die durf ik niet te nemen na het lezen van de bijsluiter. Zeker niet omdat in die van mij ook 200mg misoprostol zitten. Dus nog maar even een dagje afzien en hopen dat de fysio morgen nog een gouden relaxtip heeft
Het lag meer aan de opleiding die op het eind heel stressvol was. Vanaf jaar 1 eigenlijk al last, en elk jaar schepje erbovenop. Op het eind stage full-time en nog in te halen examens van voorgaande jaren allemaal bij elkaar. Dat heeft een nasloop gehad. Mijn werk daarna was dan niet stressvol, maar het was er wel. Al ging het toen dus wel al vrij snel beter.quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:16 schreef Heliotrope het volgende:
Sterkte kwakz0r, neem je rust!![]()
En dat klinkt naar Risu.. had je erg stressgevoelig werk ook?
Getverdemme, daar zit je ook niet op te wachten. En paracetamol is natuurlijk net een snoepje dan. Kan je niet ergens gaan liggen of iets? een dagje ziekmelden en plat gaan ofzo.quote:Op woensdag 22 januari 2014 09:51 schreef Stormqueen het volgende:
Mentaal ontspannen lukt me gelukkig wel tegenwoordig *afklopt*.
Nu fysiek nog... ik loop met het uur krommer, ondanks de oefeningen en de ergonomische regels die ik van de vorige keer mee heb gekregen. Ik weet dat diclofenac alles aangenamer maakt, maar die durf ik niet te nemen na het lezen van de bijsluiter. Zeker niet omdat in die van mij ook 200mg misoprostol zitten. Dus nog maar even een dagje afzien en hopen dat de fysio morgen nog een gouden relaxtip heeft
Tnxquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Auwauw! Heb je iets waar je je af en toe aan kan optrekken? Zo stond ik bij mijn ouders aan de schutting.. Enige manier waarop ik ff kon strekken, rest vd dag ook alleen maar krom.
Sterkte
nee, liggen is ook echt een no-go, al zegt je gevoel vaak wat anders. Vooral doorgaan is eigenlijk het beste. (ben daar anderhalf jaar geleden echt stuk op gegaan, krom zitten en niet meer bewegen, resultaat: twee maanden ziektewetquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:58 schreef Risu het volgende:
[..]
Getverdemme, daar zit je ook niet op te wachten. En paracetamol is natuurlijk net een snoepje dan. Kan je niet ergens gaan liggen of iets? een dagje ziekmelden en plat gaan ofzo.
Spit sucks! Al moet ik wel lachen om je beeldspraak..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
TnxNee, krom (voorover gebogen) zitten / staan is echt funest, dus ik dwing mezelf zo veel mogelijk recht te staan / lopen... ik trek vooral krom naar rechts zeg maar, als een zombie op zoek naar braiiiins
(dat mag je visualiseren). Ik kan nog planken, dat is positief!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |