Ik ben voorquote:Op zondag 19 januari 2014 21:55 schreef Loj het volgende:
En je laatste, zullen we dat afspreken
Haal trouwens m'n nod er maar uit hoor...staat zo raar!
Geen idee wanneer ik ooit weer ongesteld ga worden...
seks of chocolade?quote:Op zondag 19 januari 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
Bedankt voor de sterkte, maar heb iets gevonden dat helpt
quote:Op zondag 19 januari 2014 22:18 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
seks of chocolade?
Oh en met wat je schreef. Ik gok op een ei!
Eens!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:26 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Had je al laten staan Cygne, maar laten we afspreken dat je naam er zo snel mogelijk uitgaat![]()
Nachtdienst?quote:Op maandag 20 januari 2014 02:38 schreef Loj het volgende:
Kan heel goed slapen, maar kan niet slapen
Wakkere baby....quote:Op maandag 20 januari 2014 02:46 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nachtdienst?
Ik heb in elk geval voor elkaar gekregen dat ik kan Fokken op mijn mobiel, dus dat is al heel wat.
dit. En wat maakt het uit als er nog 1 iemand tussen staat met streepjes, of bestudeer jij die lijstjes dagelijks uitvoerig?quote:Op maandag 20 januari 2014 07:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
LuDann, volgens mij moeten we de lijstjes niet ingewikkelder maken dan nodig.
daar ging mijn koffiequote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Oké, oké, goed punt iedereen. Ik zeg al niks meer.![]()
@Loj: wel een leukere reden om wakker te zijn dan werk (hoewel dat ook een soort nachtdienst is)
Voor de dames die al kinderen hebben: hoe gaat dat in het begin met slapen? Ik hoor alleen maar horrorverhalen, maar hoe erg is het precies? Twaalf keer per nacht eruit of maar vier?
Ik was zelf trouwens een huilbaby, tot mijn moeder mij op mijn hoofd liet vallen.
Verschilt heel erg per kind. Wij hebben maar heel weinig spooknachten gehad en dat was alleen bij ziekte. Ze kwam al heel snel voor 1 nachtvoeding (dan sliep ze dus vanaf 19:00 tot 03:00, drinken en weer slapen tot 07) en dat duurde tot ze 7 maanden was, toen sliep ze door.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Oké, oké, goed punt iedereen. Ik zeg al niks meer.![]()
@Loj: wel een leukere reden om wakker te zijn dan werk (hoewel dat ook een soort nachtdienst is)
Voor de dames die al kinderen hebben: hoe gaat dat in het begin met slapen? Ik hoor alleen maar horrorverhalen, maar hoe erg is het precies? Twaalf keer per nacht eruit of maar vier?
Ik was zelf trouwens een huilbaby, tot mijn moeder mij op mijn hoofd liet vallen.
Wow, dat klinkt alsof jullie erg veel mazzel hebben gehadquote:Op maandag 20 januari 2014 10:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Verschilt heel erg per kind. Wij hebben maar heel weinig spooknachten gehad en dat was alleen bij ziekte. Ze kwam al heel snel voor 1 nachtvoeding (dan sliep ze dus vanaf 19:00 tot 03:00, drinken en weer slapen tot 07) en dat duurde tot ze 7 maanden was, toen sliep ze door.
Herkenbaar an sich.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:26 schreef Risu het volgende:
Mijn moeder zegt ook steeds dat die gebroken nachten niet nodig zijn, dat je gewoon 's avonds nog een voeding moet geven en dan slapen ze wel door. Nou, ik weet niet of ik dat al zo snel wil hoor. Lijkt me zo eng. Ze heeft het dan over 11 tot 7 ofzo. Ik zeg gewoon ja, nee en amen en doe vervolgens wat ik zelf wil. Zoals altijd.
Een huilbaby ben ik wel een beetje bang voor. Mijn man was er zo een. Maar weet niet waar dat door kwam natuurlijk, dus wie weet valt het bij ons wel mee allemaal.
Temperatuur nog steeds hoog vanmorgen. Gek, misschien is eisprong dan toch al geweest, want hij is wel laag geweest.
Voor M hoeft ik er alleen de eerste 3 maanden 's nachts 1x uit en vanaf 6 maanden sliep hij van 19.00 - 08.00. Bij mijn meiden moet ik er met bijna een jaar op een goede nacht 1x uit voor een voeding (x2 dan want tweeling). In een slechte nacht is dat om de 2 uur.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Luc slaapt vanaf dag 1 's nachts door...quote:Op maandag 20 januari 2014 10:12 schreef LuDann het volgende:
Dat moet je ook echt doen Risu. Gewoon luisteren naar anderen en daarna lekker doen waar jij je goed bij voelt.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:26 schreef Risu het volgende:
Mijn moeder zegt ook steeds dat die gebroken nachten niet nodig zijn, dat je gewoon 's avonds nog een voeding moet geven en dan slapen ze wel door. Nou, ik weet niet of ik dat al zo snel wil hoor. Lijkt me zo eng. Ze heeft het dan over 11 tot 7 ofzo. Ik zeg gewoon ja, nee en amen en doe vervolgens wat ik zelf wil. Zoals altijd.
Een huilbaby ben ik wel een beetje bang voor. Mijn man was er zo een. Maar weet niet waar dat door kwam natuurlijk, dus wie weet valt het bij ons wel mee allemaal.
Temperatuur nog steeds hoog vanmorgen. Gek, misschien is eisprong dan toch al geweest, want hij is wel laag geweest.
Dat inderdaad! Ik heb ook veel gevraagd hoor aan de kraam en/of mijn moeder.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Heliotrope het volgende:
Toch lijkt me dat lastig bij iets waar je ook zo veel voor het eerst meemaakt. Vind het wel fijn dat ik op mijn moeder of anderen kan terugvallen. Inderdaad wel luisteren maar daarna doen wat het beste voelt.
Natuurlijk kun je afwisselen, in geval van fv. Maar bij bv werkt dat al niet omdat je dan toch zelf moet kolven als je man een flesje zou geven. Daarbij moeten er in de eerste maanden ook luiers worden verschoond in de nacht en het is niet ongebruikelijk dat de taken hierbij verdeeld wordenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:09 schreef Burdie het volgende:
Ik snap alleen nooit zo goed waarom je niet een lange nacht kunt maken als je partner de nachtvoeding(en) doet. Dat je dat onderling afwisselt. In geval van bv, okmaar dat blijft mini ook niet tot zn puberjaren krijgen.
Het is het allemaal waard, het is een faaase, wacht maar.... ik spreek jou nog wel, je groeit er in mee, je krijgt er zoveel voor terug, hatseflatsquote:Op maandag 20 januari 2014 11:28 schreef Loj het volgende:
Precies zoals de rest al zegt:
Maar
over dooddoener gesproken
Het is het allemaal waard!
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:28 schreef Burdie het volgende:
Ok, maar het "geniet nog maar even van je rust, want de eerstkomende paar jaren kan je nooit meer uitslapen" is dus weer de andere kant op wat overtrokken.
Ik denk maar zo, er zijn genoeg mensen die de babytijd van hun kinderen hebben overleefd, dus dat zal ons ook vast lukken.
In elk cliché zit een kern van waarheid hequote:Op maandag 20 januari 2014 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Het is het allemaal waard, het is een faaase, wacht maar.... ik spreek jou nog wel, je groeit er in mee, je krijgt er zoveel voor terug, hatseflats
Of als tijdens je eigen babytijd...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.
Ja, maar dat herinner ik me weer niet zo goed.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Of als tijdens je eigen babytijd...
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijnquote:Op maandag 20 januari 2014 11:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
In elk cliché zit een kern van waarheid he
Of is dit ook weer zo'n dooddoener
Aaaaaw..quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijn
Haha, ja het schijnt...quote:Op maandag 20 januari 2014 11:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat je nooit meer zoveel rust krijgt als tijdens het verlof van je 1e kind.
Nee, ik ging alleen twijfelen na een paar verhalen die ik hoorde over fluxus enzo. Ìk ben best rekbaar, maar zodra "liters bloed verliezen" wordt geroepen heb ik wel de neiging om in een hoekje te gaan wiegen. Dat opvoeden grootbrengen komt wel goed denk ikquote:Op maandag 20 januari 2014 11:42 schreef Loj het volgende:
[..]
Haha, ja het schijnt...
Maare heb bijna geen zwangerschapsverlof gehad en het bevallingsverlof was ook niet echt rustgevend
Maare baby's zijn leuk!!!
voordat het topic leegloopt met moeders die niet meer willen![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop t niet voor je en gewoon vanavond wel ff plezier hebbenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:45 schreef Heliotrope het volgende:
Dat klinkt alsof er allemaal stiekeme clichés zijn die we nu nog niet eens noemen![]()
Hm het zouden mijn vruchtbare dagen moeten zijn maar zo voel ik me niet. Kijken of mijn cyclus nu dan ook ineens langer is.
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
er was ooit een tijd dat ik zei dat ik nog liever dood ging dan dat ik in OUD ging posten. Ik geloof er daarom ook heilig in dat alle "wacht maars" een universele waarheid zijn
Dan lees je heel selectief denk ikquote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen..
Nee, zwangerschapspagina is sowieso een plek om te vermijdenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:55 schreef Cygne het volgende:
Ik moet echt niet lezen op websites als zwangerschapspagina, een heel topic vol over mensen die duizend vals-positieve kruidvattesten per persoon hadden of zo.
quote:Op maandag 20 januari 2014 11:42 schreef Loj het volgende:
Maare heb bijna geen zwangerschapsverlof gehad en het bevallingsverlof was ook niet echt rustgevend
Type 'glas is halfleeg'? Want dat lees ik dus helemaal niet.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik hoop het toch niet, want dan kan ik nooit meer slapen, moet ik met mijn bedrijf stoppen, kunnen we nooit meer stappen of een avondje uit, worden we de komende jaren geleefd, gaan onze vakanties voorlopig niet verder dan een camping in Limburg, kunnen we nooit meer uit eten (behale in een pannenkoekenhuis) en gaan we failliet op de kinderen..
Ja en ik hat me ei gefonde en me ongi kwam nie dusseh.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, zwangerschapspagina is sowieso een plek om te vermijden
Maar even een optelsom:
- Je bent overtijd
- Je hebt gebatst in je vruchtbare periode
- Je hebt een zwangerschapstest gedaan met middagplas die zelfs op een foto zeer overtuigend was
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- +
ZWANGER
Dit komt niet van FOK, maar is een samenvatting van de verschillende 'wacht maar' opmerkingen die ik de afgelopen jaren naar mijn hoofd heb gekregenquote:Op maandag 20 januari 2014 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dan lees je heel selectief denk ik(of mensen op FOK komen alleen spuien als het tegen zit, en nooit als het mee zit, dat kan ook
)
De meeste moeders die ik ken zijn in elk geval wel ièts genuanceerder. En al is doorslapen wellicht geen keuze, een hele hoop andere dingen zijn dat denk ik wel. Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt toch? Komt goed!
De mensen die dat zeggen ja, ik dus alles behalve niet hequote:Op maandag 20 januari 2014 11:58 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Type 'glas is halfleeg'? Want dat lees ik dus helemaal niet.
Ja goed planquote:Op maandag 20 januari 2014 11:48 schreef Loj het volgende:
[..]
Hoop t niet voor je en gewoon vanavond wel ff plezier hebben
Nou, duidelijker kan niet!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:58 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja en ik hat me ei gefonde en me ongi kwam nie dusseh.![]()
Ik heb toch voor de zekerheid nog een clearblue gedaan en die zegt zwanger 1-2.
Geen idee of dat klopt want mijn cyclus wilde nog wel eens wisselend zijn.
Goed zoquote:Op maandag 20 januari 2014 11:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dit komt niet van FOK, maar is een samenvatting van de verschillende 'wacht maar' opmerkingen die ik de afgelopen jaren naar mijn hoofd heb gekregen![]()
.
Ik geloof ook best dat het allemaal goed komt, en ben van plan alle 'wacht maar's te weerleggen.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bedankt.![]()
(ik lees mijn junkmail alleen op vrijdag en maandag)
Daar moest ik van de week nog aan denken en nu ben je een aardige regular. You simply can't escape it!quote:Op maandag 20 januari 2014 11:34 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou, het is wel zo dat al die mama-types echt heel eng zijn als je er zelf totaal niet mee bezig bent.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Daar moest ik van de week nog aan denken en nu ben je een aardige regular. You simply can't escape it!
En... Als je er zelf volop mee bezig bent zijn 'we' helemaal niet zo eng als het voor outsiders lijkt, toch?
[me=Brighteyes]is toch altijd een beetje op d'r tere zieltje getrapt als mensen zo![]()
![]()
over OUD doen...
[/me]
Precies, dat soort mensen ken ik ook. En daar denk ik dan gniffelend aan als ik dan iemand anders (uit mijn omgeving) weer eens hoor klagen dat het zo zwaar is met drie kinderen en een huishouden.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:06 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Goed zo
(het is ook zo verschillend, maar ik hou altijd maar vast aan de mensen waar ik me wèl mee kan identificeren, zo hebben onze achterburen een superleuk kind van 26 maanden, werken ze allebei, hij heeft nog wat ZZP-werk er naast, doen elk weekend leuke dingen met vrienden en geven soms ook nog een feestje en toeren elke zomer met een autootje door Italië. Het kàn heus!)
Het is denk ik maar net waar je je prioriteiten legt en waar je je happy bij voelt. Als je het heel belangrijk vindt dat iedereen elke dag precies in de pas loopt en je van de vloer moet kunnen eten (niet omdat er genoeg ligt), en er ook niet zo goed tegen kan als de dingen nièt helemaal lopen zoals je gepland had die ochtend, dan is zo'n leven misschien juist wel heel prettig.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Precies, dat soort mensen ken ik ook. En daar denk ik dan gniffelend aan als ik dan iemand anders (uit mijn omgeving) weer eens hoor klagen dat het zo zwaar is met drie kinderen en een huishouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |