Bij mijn vader, ben destijds mijn woning uitgegaan omdat ik er telkens doodziek werd door vochtproblemen waar woningstichting niks aan deed vanwege de sloopnominatie. Was niet de enige die dat probleem had, mijn buren zijn vanwege dezelfde reden verhuist. Maar zij kregen meteen een andere woning, urgentie omdat ze een baby hadden die telkens ziek was.quote:
Willen ze niet doen, ze beweren dat ik dat keukenblok gesloopt heb wat dus niet zo is (was een oud verrot Bruijnzeel geval uit begin jaren 80). En de verhuurder die me nu al voor de 4e keer een woning aanbied gaat er dus vanuit dat ik niet netjes met het gehuurde om zal gaan.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:56 schreef Holenbeer het volgende:
kan je niet op papier krijgen dat je de verklaring niet krijgt omdat je niet netjes de huur betaalde, maar omdat je het keukenblok weigerde te betalen?
(heb je als ware een verkapte verhuurdersverklaring. De nieuwe verhuurder wil gewoon weten of jij netjes betaald en geen absurde achterstanden hebt. Dat keukenblok kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen)
Ja Acantus, hebben me afgelopen donderdag een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).quote:
Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:00 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ja Acantus, hebben me een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).
Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden. En op dat papier staat 2x zelfde adres want heb van 1997 tot 2003 ook bij mijn vader op dat adres gewoond tot ik met mijn moeder en broertje naar Hoogezand terug ging wegens de scheiding van mijn ouders.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:02 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.
Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat dingquote:Op zondag 19 januari 2014 21:04 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden.
Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daarvoor heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een kleine eengezinswoning of ruime flat met 3 slaapkamers. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:05 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat ding
Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daar heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een eengezinswoning. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.
Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:09 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.
Heb brieven liggen waarin staat dat het om reparatiekosten gaat, maar die woning is gesloopt. Heb dus bewijs en dat al gekopieerd en bij Acantus ingeleverd + de foto's van de dichtgetimmerde woningen maar ze willen nog steeds die verklaring. Acantus staat ook bekend als zeer lastig.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je hebt dus e-mails van hun waarin ze zeggen dat het om het keukenblok ging? ... Kun je dat niet laten zien aan je nieuwe woningbouw?
Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:11 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.
Was 2 jaar geleden nog t/m 28 maar ze zijn weer omlaag gegaan. Steelande en Lefier zijn niet zo, heb in Hoogezand 2 keer een seniorenwoning gehad terwijl ik toen begin 20 was. Daar kijken zo hoe lang iemand ingeschreven staat, is dat "te lang" dan wijzen ze gewoon een woning toe die eigenlijk "niet passend" is.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:13 schreef LittleLady het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.
Kan niet, want ze willen ook een uittreksel hebben van alle adressen waar ik vanaf mijn geboorte tot aan nu heb gewoond. En daar staan ook 3 adressen op waar ik zelfstandig woonde.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
En wat nou als je zegt: dit wordt de eerste keer huren voor me?
En wat nou als je het topic leestquote:Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
En wat nou als je zegt: dit wordt de eerste keer huren voor me?
Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen.quote:
Ik vind zelf dat ze de woning gewoon definitief moeten toewijzen, dit is nu de 4e keer. En ik ben inmiddels al meer dan 4 jaar weg uit mijn oude woning.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:49 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen.
Ik ga morgen alles navragen, volgens mij heeft Acantus niet iets als een 2e kans contract. Ik weet dat Lefier en Steelande Hoogezand dat wel hebben, dat heet bureau Woonkans. Dan is het een jaar huren met bepaalde voorwaarden met begeleiding van Woonkans. Gaat na dat jaar alles nog goed dan wordt de periode met Woonkans afgesloten, gaat het niet goed dan moet de huurder zijn/haar woning uit en kan de komende 3 jaar niet meer via een woningstichting huren.quote:Op zondag 19 januari 2014 22:36 schreef tombolafan het volgende:
En anders uit blijven leggen en door blijven vragen. Eventueel met bv een 2e kans contract (met tijdelijk strengere regels) huren, dat voorstellen
Succes!
Moet een stempel op van de vorige verhuurder en handtekening van een woonconsulent. Vorige verhuurder wil niet meewerken. Heb vandaag dus een brief opgesteld en alles uitgelegd, dat keuken als kapot was toen ik in de woning kwam, dat de woning nooit meer verhuurd is nadat ik eruit ben gegaan en dat dat ook na te vragen is bij mijn oude buren. Heb er ook foto's bij gedaan met foto's van hoe de keuken was toen ik in de woning kwam.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan maak je er toch zelf 1.
Wij verhuren zelf ook en ik snap niet dat corporaties daar om vragen. Het is een nietszeggend stuk papier.
Wij leveren ze overigens wel om onze ex huurders te helpen maar die komen gewoon zo uit het systeem rollen zonder enige check. We gaan daar niet veel tijd aan besteden en tekenen ze niet eens.
Kunnen de oudere verhuurders niet even een document opstellen?
Gaan ze niet mee akkoord, ze willen een verklaring.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 06:55 schreef Ludd het volgende:
He bah, wat vervelend voor je. Misschien denk ik te simpel, maar is het geen optie om betalingsoverzichten te overhandigen? Dan kan je in ieder geval aantonen dat je altijd gewoon je huur betaald hebt. Dat lijkt mij het voornaamste.
Ik begrijp overigens niet waarom de vorige verhuurder het je zo lastig maakt, daar hebben ze zelf toch ook geen belang bij?
Huh? In Groningen wonen toch helemaal niet zo veel buitenlanders, of vergis ik me daar in?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
Maar zij zien een flat in een buurt waar ik ongeveer de enige Nederlandse zal zijn als passend, maar daar wil ik niet eens wonen vanwege de criminaliteit in de wijk.
In de wijken Gorecht-West en Spoorstraat/Kieldiep in Hoogezand wonen over het algemeen, Turken, Marokkanen en Antillianen. In de wijk Woldwijk heel veel Surinamers, Indo's en Zuid-Molukkers.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:10 schreef Ludd het volgende:
[..]
Huh? In Groningen wonen toch helemaal niet zo veel buitenlanders, of vergis ik me daar in?
Is het niet zo dat die woningtoewijzing door een aparte overkoepelende organisatie van WBV's gebeurt en hebben die niet een klachtenregeling en een geschillencommissie?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
Vandaag weer gebeld door de woonconsulente van Acantus.
Als ik kan aantonen dat ik in de eerste 2 woningen die ik huurde een nette huurster was dan mag ik de woning huren. Heb de eerste jaren dat ik een woning van Lefier Hoogezand woonde nooit problemen gehad dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen. De problemen ontstonden nadat ik uit mijn laatste woning was gegaan.
De woonconsulente van Acantus zei dat ze kijkt naar mijn volledige huurverleden en dat wanneer de rest allemaal goed ging dat ik dan een huurcontract krijg voor eerst 1 jaar, gaat na dat jaar alles goed dan krijg ik een contract voor onbepaalde tijd.
Maandag dus meteen naar Lefier Hoogezand om het proberen te regelen. Lukt het niet dan word ik bij Acantus meteen uitgeschreven als woningzoekende en zal ik moeten wachten tot Lefier me weer een woning aanbiedt, wat nog maanden kan duren omdat ze behoorlijk wat goede woningen hebben gesloopt en nog meer gaan slopen.
Nee, Acantus bepaald helemaal zelf of ze een woning wel of niet toewijzen.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het niet zo dat die woningtoewijzing door een aparte overkoepelende organisatie van WBV's gebeurt en hebben die niet een klachtenregeling en een geschillencommissie?
Ik zou zo'n procedure opstarten, en je vorige verhuurder aansprakelijk stellen voor het onterecht weigeren van de verhuurdersverklaring. Dat moet die kwestie bij de WBV van het bureau van de ene neuspeuteraar naar het bureau van de andere klaploper, en schrikt er misschien iemand wakker. M.a.w. als je er niet hun probleem van maakt gaan ze het ook niet voor je oplossen.
Verschillende straten. Onder andere, Essenlaan, Rozenlaan, Eikenlaan en Hoofdweg.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:25 schreef Lienekien het volgende:
Waar in Westerlee staan die huurwoningen?
Ik huur nu niet maar heb in het verleden wel gehuurd en Acantus moet alles weten. Ook een uittreksel van de GBA met alle adressen waarop ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Moest ik kopen bij de gemeente Veendam, kost bijna 20 euro zo'n A4'tje met een adreslijst erop. Voorheen vroegen ze dat niet maar de afgelopen jaren wel, zijn meerdere woningcorporaties die daarom vragen. Stichting Groninger huis vraagt precies hetzelfde maar dan al bij inschrijving.quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:37 schreef Peter het volgende:
Je huurt toch nu niet? Dan heb je toch nu ook geen verhuurdersverklaring nodig?
En sowieso, achterlijk dat ze geen verklaring geven. Op die verklaring kunnen ze ook zetten dat er een geschil is over het vergoeden van een keukenblok. Een verklaring hoeft niet louter positief te zijn.
-edit, ik zie nu dat het goed afloopt. leuk!-
Langs het kantoor gaanquote:Op zondag 2 februari 2014 21:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
Lijkt erop dat de belastingdienst het gaat verpesten voor me.
Heb de afgelopen 2 weken 2x een IB60 verklaring aangevraagd maar nog steeds niks ontvangen. Zonder die verklaring mag ik het huurcontract niet tekenen.
Morgen dus maar de belastingdienst bellen voor een afspraak op kantoor, proberen om die verklaring daar te krijgen. Voor de 3e keer aanvragen heeft geen nut want dan duurt het 5 dagen tot het verzonden wordt (als ze het al verzenden) en dan is het al te laat.
Zomaar langsgaan is niet meer mogelijk, moet op afspraak. Ik ga morgen dus bellen en dan is het te hopen dat ik er deze week terecht kan.quote:Op zondag 2 februari 2014 21:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Langs het kantoor gaan.
Heb je geen definitieve vaststelling huur- of zorgtoeslag? Daar staat op de achterzijde hetzelfde..
Ik heb vandaag gebeld maar werd me verteld dat ik geen afspraak kan maken om een IB60 formulier te halen, kan alleen nog maar telefonisch worden besteld. Heb hem dus voor de 3e keer aangevraagd en gezegd dat er haast bij is. Zou met spoed worden verzonden werd me verteld en zal het woensdag moeten ontvangen, ik wacht het dus af. Als het er woensdagochtend (dan wordt de post altijd bezorgd) niet is, dan ga ik gewoon zonder afspraak naar het kantoor in Groningen.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:44 schreef Santello het volgende:
Inderdaad alleen op afspraak. Echter ben ik gewoon ernaartoe gegaan en heb ik mijn formulier geëist. Na een half uur gingen ze overstag. Bureaucratisch gezeik was ik meer dan zat op dat moment.
Snap ook niet wat Acantus met een IB60 verklaring moet. Bij Lefier en Steelande Hoogezand vragen ze daar niet eens om. Enige wat ze daar moeten hebben is een bewijs van inkomsten, dus arbeidscontract of het papier waarop de toekenning van een uitkering staat.quote:Op maandag 3 februari 2014 13:37 schreef eleusis het volgende:
tjongejonge wat een drama om een woninkje te huren
meestal om de sociale huur grens in de gaten te houden, niet heel raar dat er om gevraagd wordt hoorquote:Op maandag 3 februari 2014 16:11 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Snap ook niet wat Acantus met een IB60 verklaring moet. Bij Lefier en Steelande Hoogezand vragen ze daar niet eens om. Enige wat ze daar moeten hebben is een bewijs van inkomsten, dus arbeidscontract of het papier waarop de toekenning van een uitkering staat.
Met die grens zit het bij mij wel goed, zat op 17.000 bruto per jaar toen ik werkte en nu in de ww nog minder.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:02 schreef tombolafan het volgende:
[..]
meestal om de sociale huur grens in de gaten te houden, niet heel raar dat er om gevraagd wordt hoorfijn dat het rond is
dat niet alleen, tot een bepaalde huur (680 ofzo dacht ik) mag je niet meer dan 34.000 euro ofzo verdienen, wettelijk bepaald. Dus ze móeten welquote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:16 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Met die grens zit het bij mij wel goed, zat op 17.000 bruto per jaar toen ik werkte en nu in de ww nog minder.
Maar het is wel te begrijpen inderdaad, anders heb je straks mensen die een halve ton per jaar verdienen en in een flatje van nog geen 400euro per maand wonen terwijl er mensen met lage inkomens jarenlang op de wachtlijst staan.
Ja klopt, dat is sinds een aantal jaren zo. Bij ongeveer 680euro per maand ligt ook de grens voor huurtoeslag voor mensen van 23 jaar en ouder. Voor onder de 23 geld de grens tot 385 ongeveer. Weet ik van mijn broertje, die kreeg een woning van 414eu per maand aangeboden bij de woningbouw maar moest hem afwijzen omdat hij 22 is en dan geen toeslag kan krijgen. En tot zijn 23e (half jaar lang) de volle pond betalen kan hij niet betalen. Ze weten ervan bij de woningbouw wat zijn inkomen is maar boden hem toch zo'n dure flat aan, beetje dom van ze. Normaal worden bij afwijzing punten in mindering gebracht maar hij mocht al zijn punten voor wachttijd gelukkig wel houden omdat het hun fout was.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 16:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
dat niet alleen, tot een bepaalde huur (680 ofzo dacht ik) mag je niet meer dan 34.000 euro ofzo verdienen, wettelijk bepaald. Dus ze móeten wel
Verschild per woningstichting. Bij Lefier en Steelande Hoogezand is het gewoon gratis inschrijven en wachten tot je bovenaan de wachtlijst staat. Als je een sociale, of economische binding met de gemeente hebt of je woont er al krijg je meteen bij inschrijving extra punten. Heb je geen binding met de gemeente dan begin je gewoon met 1 punt.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:07 schreef Peter het volgende:
Je moet toch reageren op woningen? Of ben ik nu abuis? ( Dat je ze spontaan aangeboden krijgt).
Die staat bij Lefier ingeschreven sinds bijna een jaar. Kreeg wegens sociale binding (in gemeente opgegroeid) bij inschrijving meteen al veel punten. En vanaf die maand elke maand 1 punt erbij.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:26 schreef Peter het volgende:
Ging me meer om je broertje.. Als die zelf reageert is het raar dat hij verontwaardigd is als hij een te dure woning aangeboden krijgt..
Daar heb ik het niet over. Als hij zelf op een te dure woning reageert, dan is het stom als hij verontwaardigd is als hij die krijgt aangeboden.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Die staat bij Lefier ingeschreven sinds bijna een jaar. Kreeg wegens sociale binding (in gemeente opgegroeid) bij inschrijving meteen al veel punten. En vanaf die maand elke maand 1 punt erbij.
Bij Lefier kun je niet reageren op woningen, tenminste niet bij Lefier Hoogezand. Als je een woning leeg ziet staan waar je graag in zou willen kun je het wel melden of als je weet dat er wat leeg komt en je wilt er graag in. Maar dan kijken ze eerst wie de meeste punten heeft.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 20:29 schreef Peter het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Als hij zelf op een te dure woning reageert, dan is het stom als hij verontwaardigd is als hij die krijgt aangeboden.
Daar ging het me om.
Ja, alleen dat gaat pas in op moment dat ik ingeschreven sta bij de gemeente Oldambt. Krijg de overige toeslag vanaf moment dat het contract in is gegaan wel met terugwerkende kracht werd mij verteld.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |