abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2014 @ 20:28:02 #1
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135691246
Ik heb afgelopen week een leuke eengezinswoning aangeboden gekregen. Nu weigeren ze bij mijn vorige verhuurder een verhuurdersverklaring te geven. Ik zou hebben geweigerd een nieuw keukenblok te betalen omdat de oude kapot was.

Nu is het zo dat dat keukenblok al kapot was toen ik in 2007 in de woning kwam en ik geen nieuwe kon krijgen omdat de woning op sloopnominatie stond.

Nieuwe keuken is er ook nooit ingezet want 3 weken nadat ik uit de woning ben gegaan hebben ze het oude keukenblok eruit gesloopt en vervolgens de hele woning (platen voor ramen en deuren) dichtgetimmerd. Heb daar zelf nog foto's van. Woning is een paar maanden later samen met de rest van het rijtje van 6 woningen ook gesloopt.

Nu heeft een andere woningstichting mij al 3x eerder een woning aangeboden en vervolgens weer afgewezen omdat ik die verklaring niet heb.

Nu ruim een half jaar later bieden ze me toch weer een woning aan terwijl ze dus weten dat ik die verklaring niet heb. Dit is dus al de 4e keer.

Wie weet of er een manier is om toch zonder die verklaring een woning te huren mochten ze weer om die verklaring vragen? Bij een andere woningstichting waar ik ingeschreven sta vragen ze niet om zo'n verklaring maar daar kan het nog wel 6 maanden duren tot ze me een woning aanbieden.

Heb inmiddels wel al het acceptatie formulier ondertekend en ingeleverd dus het is nog afwachten wat ze dit keer vragen.
pi_135692864
Waar woon je nu?
  zondag 19 januari 2014 @ 20:55:33 #3
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693256
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:50 schreef JoPiDo het volgende:
Waar woon je nu?
Bij mijn vader, ben destijds mijn woning uitgegaan omdat ik er telkens doodziek werd door vochtproblemen waar woningstichting niks aan deed vanwege de sloopnominatie. Was niet de enige die dat probleem had, mijn buren zijn vanwege dezelfde reden verhuist. Maar zij kregen meteen een andere woning, urgentie omdat ze een baby hadden die telkens ziek was.
pi_135693320
kan je op papier krijgen dat je de verklaring niet krijgt omdat je niet niet netjes de huur betaalde, maar omdat je het keukenblok weigerde te betalen?

(heb je als ware een verkapte verhuurdersverklaring. De nieuwe verhuurder wil gewoon weten of jij netjes betaald en geen absurde achterstanden hebt. Dat keukenblok kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen)
  zondag 19 januari 2014 @ 20:58:47 #5
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693463
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:56 schreef Holenbeer het volgende:
kan je niet op papier krijgen dat je de verklaring niet krijgt omdat je niet netjes de huur betaalde, maar omdat je het keukenblok weigerde te betalen?

(heb je als ware een verkapte verhuurdersverklaring. De nieuwe verhuurder wil gewoon weten of jij netjes betaald en geen absurde achterstanden hebt. Dat keukenblok kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen)
Willen ze niet doen, ze beweren dat ik dat keukenblok gesloopt heb wat dus niet zo is (was een oud verrot Bruijnzeel geval uit begin jaren 80). En de verhuurder die me nu al voor de 4e keer een woning aanbied gaat er dus vanuit dat ik niet netjes met het gehuurde om zal gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wildervankstertje op 19-01-2014 22:52:51 ]
pi_135693512
Acantus?
  zondag 19 januari 2014 @ 21:00:20 #7
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693583
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef LittleLady het volgende:
Acantus?
Ja Acantus, hebben me afgelopen donderdag een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).
pi_135693719
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:00 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja Acantus, hebben me een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).
Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:04:04 #9
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693870
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:02 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.
Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden. En op dat papier staat 2x zelfde adres want heb van 1997 tot 2003 ook bij mijn vader op dat adres gewoond tot ik met mijn moeder en broertje naar Hoogezand terug ging wegens de scheiding van mijn ouders.
pi_135693995
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:04 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden.
Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat ding
  zondag 19 januari 2014 @ 21:07:26 #11
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694150
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:05 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat ding
Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daarvoor heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een kleine eengezinswoning of ruime flat met 3 slaapkamers. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.

Mijn vader kwam met het idee om te vragen of hij garant mag staan voor mij mocht er iets kapot gaan en betaald moet worden. Daar ga ik morgen achteraan, hopen dat ze daarmee akkoord gaan. Sta al 4 jaar bij Acantus ingeschreven, lang genoeg.
pi_135694357
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:07 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daar heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een eengezinswoning. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.
Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.
pi_135694424
Je hebt dus e-mails van hun waarin ze zeggen dat het om het keukenblok ging? ... Kun je dat niet laten zien aan je nieuwe woningbouw?
  zondag 19 januari 2014 @ 21:11:53 #14
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694521
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:09 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.
Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:13:18 #15
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694633
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je hebt dus e-mails van hun waarin ze zeggen dat het om het keukenblok ging? ... Kun je dat niet laten zien aan je nieuwe woningbouw?
Heb brieven liggen waarin staat dat het om reparatiekosten gaat, maar die woning is gesloopt. Heb dus bewijs en dat al gekopieerd en bij Acantus ingeleverd + de foto's van de dichtgetimmerde woningen maar ze willen nog steeds die verklaring. Acantus staat ook bekend als zeer lastig.
pi_135694671
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:11 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.
Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:15:09 #17
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694798
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:13 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.
Was 2 jaar geleden nog t/m 28 maar ze zijn weer omlaag gegaan. Steelande en Lefier zijn niet zo, heb in Hoogezand 2 keer een seniorenwoning gehad terwijl ik toen begin 20 was. Daar kijken zo hoe lang iemand ingeschreven staat, is dat "te lang" dan wijzen ze gewoon een woning toe die eigenlijk "niet passend" is.

Heb bij Acantus ook al eens gevraagd of ze niet gewoon controles bij me kunnen uitvoeren aangezien ik niks te verbergen heb. Maar daar gaven ze geen antwoord op.
pi_135695415
Acantus is gewoon enorm zeik bedrijf, tja ik zou heen gaan en vragen wat nu de bedoeling is, dit is dan de 4e keer dat ze je een woning aanbieden, ze weten het gedoe van de vorige woningbouw en vragen of dit gewoon kinderachtig pesten is of dat je nu wel de woning mag bewonen.
pi_135695541
En wat nou als je zegt: dit wordt de eerste keer huren voor me? :P
  zondag 19 januari 2014 @ 21:28:43 #20
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135695786
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
Kan niet, want ze willen ook een uittreksel hebben van alle adressen waar ik vanaf mijn geboorte tot aan nu heb gewoond. En daar staan ook 3 adressen op waar ik zelfstandig woonde.
pi_135696003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
En wat nou als je het topic leest :+
  zondag 19 januari 2014 @ 21:34:11 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135696191
Heb het ook al geprobeerd bij woonstichting Groninger huis voor een woning in Muntendam of Meeden maar die woningstichting vraagt dezelfde papieren als Acantus.
pi_135697204
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En wat nou als je het topic leest :+
Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen. :P
  zondag 19 januari 2014 @ 21:54:57 #24
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135697579
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen. :P
Ik vind zelf dat ze de woning gewoon definitief moeten toewijzen, dit is nu de 4e keer. En ik ben inmiddels al meer dan 4 jaar weg uit mijn oude woning.
pi_135700238
En anders uit blijven leggen en door blijven vragen. Eventueel met bv een 2e kans contract (met tijdelijk strengere regels) huren, dat voorstellen :Y

Succes!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 19 januari 2014 @ 22:42:03 #26
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135700553
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 22:36 schreef tombolafan het volgende:
En anders uit blijven leggen en door blijven vragen. Eventueel met bv een 2e kans contract (met tijdelijk strengere regels) huren, dat voorstellen :Y

Succes!
Ik ga morgen alles navragen, volgens mij heeft Acantus niet iets als een 2e kans contract. Ik weet dat Lefier en Steelande Hoogezand dat wel hebben, dat heet bureau Woonkans. Dan is het een jaar huren met bepaalde voorwaarden met begeleiding van Woonkans. Gaat na dat jaar alles nog goed dan wordt de periode met Woonkans afgesloten, gaat het niet goed dan moet de huurder zijn/haar woning uit en kan de komende 3 jaar niet meer via een woningstichting huren.

Mocht Acantus ook zoiets hebben dan zou dat fijn zijn, alleen niet met dezelfde voorwaarden als Woonkans want bij Woonkans is men verplicht minimaal een jaar alle financiële zaken via de gkb laten gaan. Dat zijn de voorwaarden daar ongeacht of iemand wel of niet in de schulden zit.

Ik zou het dus wel goed vinden als iemand van de woningstichting af en toe komt kijken bij me thuis of alles netjes is, of ik niks kapot maak. Heb niets te verbergen en weet van mezelf dat ik een nette huurder zal zijn. Heb voor alle ellende in mijn laatste woning al 2x eerder een woning gehuurd en toen nooit problemen gehad, ook niet na de verhuizingen. Liet de woningen keurig netjes achter.
  zondag 19 januari 2014 @ 22:47:28 #27
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135700841
Deze foto heb ik kort nadat ik de woning uit ben gegaan gemaakt. Dit is dus mijn oude woning, heb de foto ook naar Acantus gestuurd. Maar ze trokken zich er niks van aan, van Lefier hadden ze te horen gekregen dat de woning nog weer verhuurd zou worden en pas in 2015 zou worden gesloopt. Allemaal leugens want begin 2010 is dat hele rijtje plat gegooid.

maandag 20 januari 2014 @ 00:01:17 #28
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_135704068
Beter zet je foto's via imgur.com online in plaats van een traceerbare Facebook-link ;).
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 16:20:06 #29
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135763403
Net weer bij vorige verhuurder geweest, willen me nog geen verklaring geven. Moet maar een brief inleveren bij de verhuurder die me een woning aangeboden heeft en daarin vermelden dat ik voordat ik in mijn laatste woning kwam wel 4 jaar lang een nette huurder geweest ben.
pi_135778091
Dan maak je er toch zelf 1.
Wij verhuren zelf ook en ik snap niet dat corporaties daar om vragen. Het is een nietszeggend stuk papier.

Wij leveren ze overigens wel om onze ex huurders te helpen maar die komen gewoon zo uit het systeem rollen zonder enige check. We gaan daar niet veel tijd aan besteden en tekenen ze niet eens.

Kunnen de oudere verhuurders niet even een document opstellen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 22 januari 2014 @ 14:15:59 #31
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135800953
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dan maak je er toch zelf 1.
Wij verhuren zelf ook en ik snap niet dat corporaties daar om vragen. Het is een nietszeggend stuk papier.

Wij leveren ze overigens wel om onze ex huurders te helpen maar die komen gewoon zo uit het systeem rollen zonder enige check. We gaan daar niet veel tijd aan besteden en tekenen ze niet eens.

Kunnen de oudere verhuurders niet even een document opstellen?
Moet een stempel op van de vorige verhuurder en handtekening van een woonconsulent. Vorige verhuurder wil niet meewerken. Heb vandaag dus een brief opgesteld en alles uitgelegd, dat keuken als kapot was toen ik in de woning kwam, dat de woning nooit meer verhuurd is nadat ik eruit ben gegaan en dat dat ook na te vragen is bij mijn oude buren. Heb er ook foto's bij gedaan met foto's van hoe de keuken was toen ik in de woning kwam.
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:59:06 #32
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135853041
Vandaag gebeld door Acantus, de woonconsulenten gaan in overleg over mijn voorstel. Hopen op het beste.
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:47:02 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135855740
Succes. Dit is mijn grootste verschrikking, je onderdak afhankelijk van mensen die vinden dat ze iets beters te doen hebben.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 22:47:31 #34
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135912899
Vandaag weer gebeld door de woonconsulente van Acantus.

Als ik kan aantonen dat ik in de eerste 2 woningen die ik huurde een nette huurster was dan mag ik de woning huren. Heb de eerste jaren dat ik een woning van Lefier Hoogezand woonde nooit problemen gehad dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen. De problemen ontstonden nadat ik uit mijn laatste woning was gegaan.

De woonconsulente van Acantus zei dat ze kijkt naar mijn volledige huurverleden en dat wanneer de rest allemaal goed ging dat ik dan een huurcontract krijg voor eerst 1 jaar, gaat na dat jaar alles goed dan krijg ik een contract voor onbepaalde tijd.

Maandag dus meteen naar Lefier Hoogezand om het proberen te regelen. Lukt het niet dan word ik bij Acantus meteen uitgeschreven als woningzoekende en zal ik moeten wachten tot Lefier me weer een woning aanbiedt, wat nog maanden kan duren omdat ze behoorlijk wat goede woningen hebben gesloopt en nog meer gaan slopen.
pi_135920769
He bah, wat vervelend voor je. Misschien denk ik te simpel, maar is het geen optie om betalingsoverzichten te overhandigen? Dan kan je in ieder geval aantonen dat je altijd gewoon je huur betaald hebt. Dat lijkt mij het voornaamste.

Ik begrijp overigens niet waarom de vorige verhuurder het je zo lastig maakt, daar hebben ze zelf toch ook geen belang bij?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 10:51:15 #36
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135922445
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 06:55 schreef Ludd het volgende:
He bah, wat vervelend voor je. Misschien denk ik te simpel, maar is het geen optie om betalingsoverzichten te overhandigen? Dan kan je in ieder geval aantonen dat je altijd gewoon je huur betaald hebt. Dat lijkt mij het voornaamste.

Ik begrijp overigens niet waarom de vorige verhuurder het je zo lastig maakt, daar hebben ze zelf toch ook geen belang bij?
Gaan ze niet mee akkoord, ze willen een verklaring.

Denk dat de vorige verhuurder gewoon niet wil dat ik bij een ander ga huren, want bij hun kan ik wel huren zodra er een passende woning vrij komt. Maar zij zien een flat in een buurt waar ik ongeveer de enige Nederlandse zal zijn als passend, maar daar wil ik niet eens wonen vanwege de criminaliteit in de wijk.
pi_135922806
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:51 schreef Wildervankstertje het volgende:
Maar zij zien een flat in een buurt waar ik ongeveer de enige Nederlandse zal zijn als passend, maar daar wil ik niet eens wonen vanwege de criminaliteit in de wijk.
Huh? In Groningen wonen toch helemaal niet zo veel buitenlanders, of vergis ik me daar in?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:36:48 #38
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135923315
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:10 schreef Ludd het volgende:

[..]

Huh? In Groningen wonen toch helemaal niet zo veel buitenlanders, of vergis ik me daar in?
In de wijken Gorecht-West en Spoorstraat/Kieldiep in Hoogezand wonen over het algemeen, Turken, Marokkanen en Antillianen. In de wijk Woldwijk heel veel Surinamers, Indo's en Zuid-Molukkers.

Heb al in Gorecht-West gewoond als 1 van de weinige Nederlanders maar daar was het best fijn wonen. Maar helaas slopen ze daar bijna alle betaalbare huurwoningen terwijl er niks mis is met die woningen. Ruime 1gezinswoningen zijn het met 4 slaapkamers en een ruime achtertuin.

In Veendam heeft trouwens ook een hele grote Turkse gemeenschap, wonen voor een groot deel in Veendam Noord en in de stad Groningen wonen ook heel veel allochtonen.

Heb niks tegen allochtonen op zich maar die buurt waar Lefier me zou willen plaatsen zit vol criminelen.
pi_135952457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 22:47 schreef Wildervankstertje het volgende:
Vandaag weer gebeld door de woonconsulente van Acantus.

Als ik kan aantonen dat ik in de eerste 2 woningen die ik huurde een nette huurster was dan mag ik de woning huren. Heb de eerste jaren dat ik een woning van Lefier Hoogezand woonde nooit problemen gehad dus ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen. De problemen ontstonden nadat ik uit mijn laatste woning was gegaan.

De woonconsulente van Acantus zei dat ze kijkt naar mijn volledige huurverleden en dat wanneer de rest allemaal goed ging dat ik dan een huurcontract krijg voor eerst 1 jaar, gaat na dat jaar alles goed dan krijg ik een contract voor onbepaalde tijd.

Maandag dus meteen naar Lefier Hoogezand om het proberen te regelen. Lukt het niet dan word ik bij Acantus meteen uitgeschreven als woningzoekende en zal ik moeten wachten tot Lefier me weer een woning aanbiedt, wat nog maanden kan duren omdat ze behoorlijk wat goede woningen hebben gesloopt en nog meer gaan slopen.
Is het niet zo dat die woningtoewijzing door een aparte overkoepelende organisatie van WBV's gebeurt en hebben die niet een klachtenregeling en een geschillencommissie?

Ik zou zo'n procedure opstarten, en je vorige verhuurder aansprakelijk stellen voor het onterecht weigeren van de verhuurdersverklaring. Dat moet die kwestie bij de WBV van het bureau van de ene neuspeuteraar naar het bureau van de andere klaploper, en schrikt er misschien iemand wakker. M.a.w. als je er niet hun probleem van maakt gaan ze het ook niet voor je oplossen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:04:38 #40
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135965458
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 09:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is het niet zo dat die woningtoewijzing door een aparte overkoepelende organisatie van WBV's gebeurt en hebben die niet een klachtenregeling en een geschillencommissie?

Ik zou zo'n procedure opstarten, en je vorige verhuurder aansprakelijk stellen voor het onterecht weigeren van de verhuurdersverklaring. Dat moet die kwestie bij de WBV van het bureau van de ene neuspeuteraar naar het bureau van de andere klaploper, en schrikt er misschien iemand wakker. M.a.w. als je er niet hun probleem van maakt gaan ze het ook niet voor je oplossen.
Nee, Acantus bepaald helemaal zelf of ze een woning wel of niet toewijzen.

Maar ik heb in mijn 1e en 2e woning die ik huurde nooit problemen gehad en ze willen nu genoegen nemen met een verklaring van Lefier dat toen alles wel goed was, de problemen nadat ik uit mijn 3e woning weg ging tellen ze niet mee. Morgen dus navragen bij Lefier of ze me dus wel een verklaring willen geven over de periodes in de 1e en 2e woning. Volgens mij zijn ze dat niet verplicht dus is afwachten.

Ben zelf al naar allerlei instanties geweest maar ze zeggen allemaal dat Lefier beslist.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:08:32 #41
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136093127
Woonconsulente bij Acantus was zeer positief, ziet geen reden om mij de woning niet toe te wijzen Verhuurdersverklaring van Lefier gekregen, staan dingen op die niet kloppen dus verklaring moet opnieuw ingevuld worden. Als dat geregeld is kan ik over een week of 2 huurcontract voor de woning in Westerlee tekenen en de sleutels krijgen. Eerder kan niet omdat de mutatieopzichter de woning nog moet controleren eind volgende week. Ligt nog zo goed als nieuwe laminaat in de woonkamer, keuken en hal en zo goed als nieuwe vloerbedekking op de trap, dat blijft allemaal liggen. Vorige bewoners hebben er maar een paar maanden gewoond, waren Polen die hier tijdelijk woonden vanwege werk. Volgens de woonconsulente ziet alles er keurig netjes uit.

Ik heb weer goede hoop :) .
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:25:10 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136096158
Waar in Westerlee staan die huurwoningen?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:35:14 #43
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136096565
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:25 schreef Lienekien het volgende:
Waar in Westerlee staan die huurwoningen?
Verschillende straten. Onder andere, Essenlaan, Rozenlaan, Eikenlaan en Hoofdweg.
pi_136096644
Je huurt toch nu niet? Dan heb je toch nu ook geen verhuurdersverklaring nodig?

En sowieso, achterlijk dat ze geen verklaring geven. Op die verklaring kunnen ze ook zetten dat er een geschil is over het vergoeden van een keukenblok. Een verklaring hoeft niet louter positief te zijn :+.

-edit, ik zie nu dat het goed afloopt. leuk!-
dag
  woensdag 29 januari 2014 @ 15:43:03 #45
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136096903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:37 schreef Peter het volgende:
Je huurt toch nu niet? Dan heb je toch nu ook geen verhuurdersverklaring nodig?

En sowieso, achterlijk dat ze geen verklaring geven. Op die verklaring kunnen ze ook zetten dat er een geschil is over het vergoeden van een keukenblok. Een verklaring hoeft niet louter positief te zijn :+.

-edit, ik zie nu dat het goed afloopt. leuk!-
Ik huur nu niet maar heb in het verleden wel gehuurd en Acantus moet alles weten. Ook een uittreksel van de GBA met alle adressen waarop ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Moest ik kopen bij de gemeente Veendam, kost bijna 20 euro zo'n A4'tje met een adreslijst erop. Voorheen vroegen ze dat niet maar de afgelopen jaren wel, zijn meerdere woningcorporaties die daarom vragen. Stichting Groninger huis vraagt precies hetzelfde maar dan al bij inschrijving.
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:50:38 #46
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136143363
Vandaag dus weer bij Lefier Hoogezand geweest, de verklaring die niet klopte ingeleverd en ontvang morgen de nieuwe, die zouden ze vandaag voor 16u op de post doen.

Alleen 1 klein dingetje ben ik niet blij mee. Volgens Lefier had ik in mijn 2e woning het raam (soort wand maar dan van kozijnen en glas) tussen woonkamer en slaapkamer eruit gesloopt wat dus niet waar is.

Ik heb in 2005 woningruil gedaan met een vriendin van mij en zij en haar vriend hadden de kozijnen en het raam eruit gesloopt zonder dat aan te vragen en het raam weggegooid.. Het was een kleine benedenwoning met 1 slaapkamer dus als ze het wel hadden aangevraagd hadden ze een nee gekregen. Zij hadden toen dus geen slaapkamer maar sliepen op een slaapbank om zo ruimte te hebben voor een eethoek. Woonkamer was maar 3x4m, en slaapkamer ongeveer 3x2.50 en ze hadden er dus 1 ruimte van gemaakt.

Toen we ruilden hebben ze de kozijnen er wel weer ingezet maar omdat het raam was weggegooid er mdf platen voor in de plaats gedaan. Toen iemand van Lefier bij mij kwam heb ik nog gevraagd of dat raam er weer ingezet zou worden, maar dat hoefde niet of ik moest het zelf willen. Van mij hoefde het niet dus heb het gelaten zoals het was want vond een raam tussen woonkamer en slaapkamer niet mooi lijken. Heb die platen dus netjes behangen en de kozijnen netjes geverfd.

Maar toen ik eruit ging kreeg ik dus een rekening voor het ontbreken van dat raam. Volgens Lefier had ik het er zelf uitgesloopt. Heb de rekening netjes betaald toen, maar toch word dit op de verklaring vermeld. Dus nu afwachten wat ze bij de nieuwe verhuurder daarvan vinden.

Heb goede hoop maar is nog niks 100% zeker.
  zondag 2 februari 2014 @ 21:40:28 #47
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136261429
Lijkt erop dat de belastingdienst het gaat verpesten voor me :(.

Heb de afgelopen 2 weken 2x een IB60 verklaring aangevraagd maar nog steeds niks ontvangen. Zonder die verklaring mag ik het huurcontract niet tekenen.

Morgen dus maar de belastingdienst bellen voor een afspraak op kantoor, proberen om die verklaring daar te krijgen. Voor de 3e keer aanvragen heeft geen nut want dan duurt het 5 dagen tot het verzonden wordt (als ze het al verzenden) en dan is het al te laat.
pi_136261881
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:40 schreef Wildervankstertje het volgende:
Lijkt erop dat de belastingdienst het gaat verpesten voor me :(.

Heb de afgelopen 2 weken 2x een IB60 verklaring aangevraagd maar nog steeds niks ontvangen. Zonder die verklaring mag ik het huurcontract niet tekenen.

Morgen dus maar de belastingdienst bellen voor een afspraak op kantoor, proberen om die verklaring daar te krijgen. Voor de 3e keer aanvragen heeft geen nut want dan duurt het 5 dagen tot het verzonden wordt (als ze het al verzenden) en dan is het al te laat.
Langs het kantoor gaan :Y.

Heb je geen definitieve vaststelling huur- of zorgtoeslag? Daar staat op de achterzijde hetzelfde..
dag
  zondag 2 februari 2014 @ 21:47:09 #49
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136262025
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 21:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Langs het kantoor gaan :Y.

Heb je geen definitieve vaststelling huur- of zorgtoeslag? Daar staat op de achterzijde hetzelfde..
Zomaar langsgaan is niet meer mogelijk, moet op afspraak. Ik ga morgen dus bellen en dan is het te hopen dat ik er deze week terecht kan.

Het moet een officiële IB60 zijn, ben al bij Acantus geweest. Met andere papieren gaan ze niet akkoord.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:27:43 #50
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_136282049
als je een aanslag Inkomstenbelasting 2012 hebt, is dat vast ook goed. feitelijk staat er dezelfde info op. als Acantus dat niet accepteert, zijn ze te dom om te poepen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  maandag 3 februari 2014 @ 13:37:34 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_136282533
:') tjongejonge wat een drama om een woninkje te huren
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_136282863
Inderdaad alleen op afspraak. Echter ben ik gewoon ernaartoe gegaan en heb ik mijn formulier geëist. Na een half uur gingen ze overstag. Bureaucratisch gezeik was ik meer dan zat op dat moment.
  maandag 3 februari 2014 @ 16:10:33 #53
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136288560
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:44 schreef Santello het volgende:
Inderdaad alleen op afspraak. Echter ben ik gewoon ernaartoe gegaan en heb ik mijn formulier geëist. Na een half uur gingen ze overstag. Bureaucratisch gezeik was ik meer dan zat op dat moment.
Ik heb vandaag gebeld maar werd me verteld dat ik geen afspraak kan maken om een IB60 formulier te halen, kan alleen nog maar telefonisch worden besteld. Heb hem dus voor de 3e keer aangevraagd en gezegd dat er haast bij is. Zou met spoed worden verzonden werd me verteld en zal het woensdag moeten ontvangen, ik wacht het dus af. Als het er woensdagochtend (dan wordt de post altijd bezorgd) niet is, dan ga ik gewoon zonder afspraak naar het kantoor in Groningen.
  maandag 3 februari 2014 @ 16:11:36 #54
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136288608
quote:
14s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:37 schreef eleusis het volgende:
:') tjongejonge wat een drama om een woninkje te huren
Snap ook niet wat Acantus met een IB60 verklaring moet. Bij Lefier en Steelande Hoogezand vragen ze daar niet eens om. Enige wat ze daar moeten hebben is een bewijs van inkomsten, dus arbeidscontract of het papier waarop de toekenning van een uitkering staat.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 15:38:08 #55
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136324310
Het is rond :)

Woning is definitief toegewezen, vrijdag bezichtiging :)
pi_136325199
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 16:11 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Snap ook niet wat Acantus met een IB60 verklaring moet. Bij Lefier en Steelande Hoogezand vragen ze daar niet eens om. Enige wat ze daar moeten hebben is een bewijs van inkomsten, dus arbeidscontract of het papier waarop de toekenning van een uitkering staat.
meestal om de sociale huur grens in de gaten te houden, niet heel raar dat er om gevraagd wordt hoor :) fijn dat het rond is :Y
  dinsdag 4 februari 2014 @ 16:16:20 #57
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136325702
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:02 schreef tombolafan het volgende:

[..]

meestal om de sociale huur grens in de gaten te houden, niet heel raar dat er om gevraagd wordt hoor :) fijn dat het rond is :Y
Met die grens zit het bij mij wel goed, zat op 17.000 bruto per jaar toen ik werkte en nu in de ww nog minder.

Maar het is wel te begrijpen inderdaad, anders heb je straks mensen die een halve ton per jaar verdienen en in een flatje van nog geen 400euro per maand wonen terwijl er mensen met lage inkomens jarenlang op de wachtlijst staan.
pi_136326438
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:16 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Met die grens zit het bij mij wel goed, zat op 17.000 bruto per jaar toen ik werkte en nu in de ww nog minder.

Maar het is wel te begrijpen inderdaad, anders heb je straks mensen die een halve ton per jaar verdienen en in een flatje van nog geen 400euro per maand wonen terwijl er mensen met lage inkomens jarenlang op de wachtlijst staan.
dat niet alleen, tot een bepaalde huur (680 ofzo dacht ik) mag je niet meer dan 34.000 euro ofzo verdienen, wettelijk bepaald. Dus ze móeten wel :s)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:01:20 #59
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136335730
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

dat niet alleen, tot een bepaalde huur (680 ofzo dacht ik) mag je niet meer dan 34.000 euro ofzo verdienen, wettelijk bepaald. Dus ze móeten wel :s)
Ja klopt, dat is sinds een aantal jaren zo. Bij ongeveer 680euro per maand ligt ook de grens voor huurtoeslag voor mensen van 23 jaar en ouder. Voor onder de 23 geld de grens tot 385 ongeveer. Weet ik van mijn broertje, die kreeg een woning van 414eu per maand aangeboden bij de woningbouw maar moest hem afwijzen omdat hij 22 is en dan geen toeslag kan krijgen. En tot zijn 23e (half jaar lang) de volle pond betalen kan hij niet betalen. Ze weten ervan bij de woningbouw wat zijn inkomen is maar boden hem toch zo'n dure flat aan, beetje dom van ze. Normaal worden bij afwijzing punten in mindering gebracht maar hij mocht al zijn punten voor wachttijd gelukkig wel houden omdat het hun fout was.
pi_136336040
Je moet toch reageren op woningen? Of ben ik nu abuis? ( Dat je ze spontaan aangeboden krijgt).
dag
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:08:49 #61
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_136336154
Ligt eraan, bij de meeste woningcorporaties moet je zelf inschrijven maar sommige bieden ook nog echt actief woningen aan, had ik ook toen ik plotseling een paar weken nadat ik bij woningcorp 1 een woning ben gaan huren bericht kreeg dat ik bij woningcorp 2 ook wat kon krijgen :P
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:25:31 #62
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136337258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:07 schreef Peter het volgende:
Je moet toch reageren op woningen? Of ben ik nu abuis? ( Dat je ze spontaan aangeboden krijgt).
Verschild per woningstichting. Bij Lefier en Steelande Hoogezand is het gewoon gratis inschrijven en wachten tot je bovenaan de wachtlijst staat. Als je een sociale, of economische binding met de gemeente hebt of je woont er al krijg je meteen bij inschrijving extra punten. Heb je geen binding met de gemeente dan begin je gewoon met 1 punt.

Bij Acantus hebben ze het loting model en het aanbod model. Ze hadden ook het optie model. Dan kon je opties nemen op buurten en dan was het wachten tot je voor die buurt op plek 1 stond. Optiemodel komen mensen die zich nu inschrijven niet meer voor in aanmerking, maar degenen die al opties hebben genomen de afgelopen jaren mogen ze nog 6 maanden houden. Ik heb mijn woning toegewezen gekregen via het optie model, want had een aantal jaren geleden al opties op een aantal dorpen en wijken genomen.
pi_136337334
Ging me meer om je broertje.. Als die zelf reageert is het raar dat hij verontwaardigd is als hij een te dure woning aangeboden krijgt..
dag
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:27:40 #64
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136337384
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:26 schreef Peter het volgende:
Ging me meer om je broertje.. Als die zelf reageert is het raar dat hij verontwaardigd is als hij een te dure woning aangeboden krijgt..
Die staat bij Lefier ingeschreven sinds bijna een jaar. Kreeg wegens sociale binding (in gemeente opgegroeid) bij inschrijving meteen al veel punten. En vanaf die maand elke maand 1 punt erbij.

Ik had zelf bij Lefier (heette toen nog Volksbelang wonen en welzijn) ook binnen 4 maanden een woning omdat ik al in de gemeente woonde. Maar tegenwoordig gaat het niet meer zo snel, ze hebben veel gesloopt en gaan nog meer slopen.
pi_136337477
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:27 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Die staat bij Lefier ingeschreven sinds bijna een jaar. Kreeg wegens sociale binding (in gemeente opgegroeid) bij inschrijving meteen al veel punten. En vanaf die maand elke maand 1 punt erbij.
Daar heb ik het niet over. Als hij zelf op een te dure woning reageert, dan is het stom als hij verontwaardigd is als hij die krijgt aangeboden.

Daar ging het me om ;).
dag
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:31:07 #66
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136337585
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 20:29 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over. Als hij zelf op een te dure woning reageert, dan is het stom als hij verontwaardigd is als hij die krijgt aangeboden.

Daar ging het me om ;).
Bij Lefier kun je niet reageren op woningen, tenminste niet bij Lefier Hoogezand. Als je een woning leeg ziet staan waar je graag in zou willen kun je het wel melden of als je weet dat er wat leeg komt en je wilt er graag in. Maar dan kijken ze eerst wie de meeste punten heeft.

Op zich vind ik dat eerlijker dan loting wat velen doen, ken mensen die bij Acantus 10x loten en een woning krijgen terwijl anderen na veel vaker loten nog niks hebben. En het gratis inschrijven is ook wel weer een voordeel.

Bij Acantus Veendam ben ik ruim 4 jaar aan het meeloten geweest en eindigde telkens op de 2e plek. Paar keer 1e plek maar dat werd vervolgens weer afgewezen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:18:49 #67
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136430449
Ik krijg vanmiddag de sleutels *O* *O* *O*
pi_136431034
Gefeliciteerd ^O^
pi_136438214
En gelijk al huurtoeslag aangevraagd? *O*
dag
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:24:36 #70
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_136450014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:38 schreef Peter het volgende:
En gelijk al huurtoeslag aangevraagd? *O*
Ja, alleen dat gaat pas in op moment dat ik ingeschreven sta bij de gemeente Oldambt. Krijg de overige toeslag vanaf moment dat het contract in is gegaan wel met terugwerkende kracht werd mij verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')