abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 januari 2014 @ 20:28:02 #1
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135691246
Ik heb afgelopen week een leuke eengezinswoning aangeboden gekregen. Nu weigeren ze bij mijn vorige verhuurder een verhuurdersverklaring te geven. Ik zou hebben geweigerd een nieuw keukenblok te betalen omdat de oude kapot was.

Nu is het zo dat dat keukenblok al kapot was toen ik in 2007 in de woning kwam en ik geen nieuwe kon krijgen omdat de woning op sloopnominatie stond.

Nieuwe keuken is er ook nooit ingezet want 3 weken nadat ik uit de woning ben gegaan hebben ze het oude keukenblok eruit gesloopt en vervolgens de hele woning (platen voor ramen en deuren) dichtgetimmerd. Heb daar zelf nog foto's van. Woning is een paar maanden later samen met de rest van het rijtje van 6 woningen ook gesloopt.

Nu heeft een andere woningstichting mij al 3x eerder een woning aangeboden en vervolgens weer afgewezen omdat ik die verklaring niet heb.

Nu ruim een half jaar later bieden ze me toch weer een woning aan terwijl ze dus weten dat ik die verklaring niet heb. Dit is dus al de 4e keer.

Wie weet of er een manier is om toch zonder die verklaring een woning te huren mochten ze weer om die verklaring vragen? Bij een andere woningstichting waar ik ingeschreven sta vragen ze niet om zo'n verklaring maar daar kan het nog wel 6 maanden duren tot ze me een woning aanbieden.

Heb inmiddels wel al het acceptatie formulier ondertekend en ingeleverd dus het is nog afwachten wat ze dit keer vragen.
pi_135692864
Waar woon je nu?
  zondag 19 januari 2014 @ 20:55:33 #3
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693256
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:50 schreef JoPiDo het volgende:
Waar woon je nu?
Bij mijn vader, ben destijds mijn woning uitgegaan omdat ik er telkens doodziek werd door vochtproblemen waar woningstichting niks aan deed vanwege de sloopnominatie. Was niet de enige die dat probleem had, mijn buren zijn vanwege dezelfde reden verhuist. Maar zij kregen meteen een andere woning, urgentie omdat ze een baby hadden die telkens ziek was.
pi_135693320
kan je op papier krijgen dat je de verklaring niet krijgt omdat je niet niet netjes de huur betaalde, maar omdat je het keukenblok weigerde te betalen?

(heb je als ware een verkapte verhuurdersverklaring. De nieuwe verhuurder wil gewoon weten of jij netjes betaald en geen absurde achterstanden hebt. Dat keukenblok kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen)
  zondag 19 januari 2014 @ 20:58:47 #5
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693463
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:56 schreef Holenbeer het volgende:
kan je niet op papier krijgen dat je de verklaring niet krijgt omdat je niet netjes de huur betaalde, maar omdat je het keukenblok weigerde te betalen?

(heb je als ware een verkapte verhuurdersverklaring. De nieuwe verhuurder wil gewoon weten of jij netjes betaald en geen absurde achterstanden hebt. Dat keukenblok kan ze waarschijnlijk niet zoveel schelen)
Willen ze niet doen, ze beweren dat ik dat keukenblok gesloopt heb wat dus niet zo is (was een oud verrot Bruijnzeel geval uit begin jaren 80). En de verhuurder die me nu al voor de 4e keer een woning aanbied gaat er dus vanuit dat ik niet netjes met het gehuurde om zal gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wildervankstertje op 19-01-2014 22:52:51 ]
pi_135693512
Acantus?
  zondag 19 januari 2014 @ 21:00:20 #7
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693583
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 20:59 schreef LittleLady het volgende:
Acantus?
Ja Acantus, hebben me afgelopen donderdag een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).
pi_135693719
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:00 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja Acantus, hebben me een woning in Westerlee aangeboden. Mijn vorige verhuurder is Lefier Hoogezand (heette voorheen woningstichting Volksbelang).
Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:04:04 #9
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135693870
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:02 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Apart, Acantus vroeg mij nooit om zo'n verklaring, zou gewoon zeggen dat je vanuit huis uit op jezzelf gaat wonen.
Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden. En op dat papier staat 2x zelfde adres want heb van 1997 tot 2003 ook bij mijn vader op dat adres gewoond tot ik met mijn moeder en broertje naar Hoogezand terug ging wegens de scheiding van mijn ouders.
pi_135693995
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:04 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Deden ze voorheen ook niet, is sinds vorig jaar zo volgens mij. Zeggen dat ik vanuit huis op mezelf ga kan ook niet want ze willen tegenwoordig ook een uittreksel van de gemeentelijke basisadministratie hebben waarop alle adressen staan waar ik vanaf mijn geboorte tot nu heb gewoond. Dat vragen ze nu aan ieder die ze een woning aanbieden.
Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat ding
  zondag 19 januari 2014 @ 21:07:26 #11
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694150
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:05 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Pffff wat een zeikerds zijn het geworden, zelf zijn ze ook geen haar beter, ik zeg alleen cv ketel vredenrustlaan, wauw heb nog nachtmerrie's van dat ding
Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daarvoor heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een kleine eengezinswoning of ruime flat met 3 slaapkamers. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.

Mijn vader kwam met het idee om te vragen of hij garant mag staan voor mij mocht er iets kapot gaan en betaald moet worden. Daar ga ik morgen achteraan, hopen dat ze daarmee akkoord gaan. Sta al 4 jaar bij Acantus ingeschreven, lang genoeg.
pi_135694357
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:07 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Zeikerds zijn het en vreselijk duur. Wat je in gemeente Veendam voor een etagewoning zoals aan Vredenrustlaan betaald daar heb je in Hoogezand van Steelande of Lefier een eengezinswoning. Maar ik had jaren geleden opties genomen op Westerlee en Winschoten en nu al de 4e keer dat ze me dus wat aanbieden daar en niet duur.
Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.
pi_135694424
Je hebt dus e-mails van hun waarin ze zeggen dat het om het keukenblok ging? ... Kun je dat niet laten zien aan je nieuwe woningbouw?
  zondag 19 januari 2014 @ 21:11:53 #14
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694521
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:09 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik betaalde destijds voor mijn bovenwoning met extra etage 3 slaapkamer 320 euro per maand, maar altijd gekloot met de cv ketel, dan kwam er weer een gare monteur die er een klap tegenaan gaf en dan deed hij het weer 2 a 3 weken.
Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:13:18 #15
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694633
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:10 schreef Lilliesleaf het volgende:
Je hebt dus e-mails van hun waarin ze zeggen dat het om het keukenblok ging? ... Kun je dat niet laten zien aan je nieuwe woningbouw?
Heb brieven liggen waarin staat dat het om reparatiekosten gaat, maar die woning is gesloopt. Heb dus bewijs en dat al gekopieerd en bij Acantus ingeleverd + de foto's van de dichtgetimmerde woningen maar ze willen nog steeds die verklaring. Acantus staat ook bekend als zeer lastig.
pi_135694671
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:11 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Vredenrustlaan kom ik niet voor in aanmerking, alleen nog maar jongeren tot 27 en ik ben 29. En de rest wat ze nu in gemeente Veendam verhuren is allemaal voor 55 plussers. Dus wijk al uit naar kleine omliggende dorpjes. Westerlee is niet bepaald een dorp wat ik helemaal geweldig vind maar voor tijdelijk tot ik in Hoogezand wat aangeboden krijg vind ik het best.
Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.
  zondag 19 januari 2014 @ 21:15:09 #17
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135694798
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:13 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan al behoorlijk opgeschroeft, destijds was het tot 23 jaar, mijn ex was zo snugger die dacht dat je er dan op je 23ste eruit moest.
Was 2 jaar geleden nog t/m 28 maar ze zijn weer omlaag gegaan. Steelande en Lefier zijn niet zo, heb in Hoogezand 2 keer een seniorenwoning gehad terwijl ik toen begin 20 was. Daar kijken zo hoe lang iemand ingeschreven staat, is dat "te lang" dan wijzen ze gewoon een woning toe die eigenlijk "niet passend" is.

Heb bij Acantus ook al eens gevraagd of ze niet gewoon controles bij me kunnen uitvoeren aangezien ik niks te verbergen heb. Maar daar gaven ze geen antwoord op.
pi_135695415
Acantus is gewoon enorm zeik bedrijf, tja ik zou heen gaan en vragen wat nu de bedoeling is, dit is dan de 4e keer dat ze je een woning aanbieden, ze weten het gedoe van de vorige woningbouw en vragen of dit gewoon kinderachtig pesten is of dat je nu wel de woning mag bewonen.
pi_135695541
En wat nou als je zegt: dit wordt de eerste keer huren voor me? :P
  zondag 19 januari 2014 @ 21:28:43 #20
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135695786
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
Kan niet, want ze willen ook een uittreksel hebben van alle adressen waar ik vanaf mijn geboorte tot aan nu heb gewoond. En daar staan ook 3 adressen op waar ik zelfstandig woonde.
pi_135696003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:25 schreef Lilliesleaf het volgende:
En wat nou als je het topic leest :+
  zondag 19 januari 2014 @ 21:34:11 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135696191
Heb het ook al geprobeerd bij woonstichting Groninger huis voor een woning in Muntendam of Meeden maar die woningstichting vraagt dezelfde papieren als Acantus.
pi_135697204
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En wat nou als je het topic leest :+
Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen. :P
  zondag 19 januari 2014 @ 21:54:57 #24
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_135697579
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 21:49 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Heb ik gelezen, maar goed, als die woningcooperatie zo incompetent zijn dat ze het na 3x nog niet snappen, misschien dat ze hier dan wel intrappen. :P
Ik vind zelf dat ze de woning gewoon definitief moeten toewijzen, dit is nu de 4e keer. En ik ben inmiddels al meer dan 4 jaar weg uit mijn oude woning.
pi_135700238
En anders uit blijven leggen en door blijven vragen. Eventueel met bv een 2e kans contract (met tijdelijk strengere regels) huren, dat voorstellen :Y

Succes!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')