Als ik jou was zou ik eronder gaan liggen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:18 schreef Xaxax het volgende:
Euro 5 bussen,,,,,,,,?
Ik zou er is met je neus boven gaan staan, kijken hoe snel je platligt.
Het is toch gewoon niet normaal, waarom moeten ze stilstaan met hun motor aan?
1 belangrijke reden: om de accu's opgeladen te laten, omdat je zonder draaiende motor met al je lichten aan voor de passagiers dalijk niet meer kan startenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:18 schreef Xaxax het volgende:
Euro 5 bussen,,,,,,,,?
Ik zou er is met je neus boven gaan staan, kijken hoe snel je platligt.
Het is toch gewoon niet normaal, waarom moeten ze stilstaan met hun motor aan?
Mail de pvv, weg met deze niksende bussenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:23 schreef Xaxax het volgende:
Dat jij nou overal onder ligt.....
Ik heb inmiddels een aantal politieke partijen ook een mail gestuurd, kijken wat hun reactie is op deze debielen van de ret,,,
Ben ik het zelf als (danwel touringcar)chauffeur mee eensquote:Op zondag 19 januari 2014 00:25 schreef classpc het volgende:
Als je die bussen iedere keer uit zet en opnieuw moet starten dan zit je in no-time met een lege accu. Dan is het beter om 'm even 10 minuten stationair te laten draaien.
En daarnaast wil jij als passagier toch ook graag in een warme bus zitten als je instapt? Misschien laten ze de boel wel warmdraaien.
Fijn dat jij dit kunt bevestigen. Het was puur een aanname van mijn kant namelijk.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:27 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Ben ik het zelf als (danwel touringcar)chauffeur mee eens
Vraag maar aan een autofanaat wat het mooiste is aan diesel.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:28 schreef Xaxax het volgende:
Ik liep daar vrijdag en ik ging gewoon bijna over me nek van de stank....
Het is gewoon echt niet gezond. Wat te denken van mensen met astma of kleine kinderen die daar rond lopen,,,,
Ja of kleine negerweesjes of uitgebuitte marokkanenfamiliesquote:Op zondag 19 januari 2014 00:28 schreef Xaxax het volgende:
Het is gewoon echt niet gezond. Wat te denken van mensen met astma of kleine kinderen die daar rond lopen,,,,
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:30 schreef Aberella het volgende:
[..]
Ja of kleine negerweesjes of uitgebuitte marokkanenfamilies
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:23 schreef Xaxax het volgende:
Ik heb inmiddels een aantal politieke partijen ook een mail gestuurd, kijken wat hun reactie is op deze debielen van de ret,,,
Ik heb de SP gemaild over het openen van onzinnige topics, reken maar dat hier zsm een slotje op zit.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:32 schreef Xaxax het volgende:
Ik heb groen links ook een mail gestuurd,,,binnenkort staat er geen bus meer met motor aan, geloof mij nou maar
Gemaild naar Diederik Samsom, spoedig zal jij de fiets moeten pakkenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:36 schreef wesleycool het volgende:
Depresserend he, een chauffeur als ik die de motor lekker op zn flikker geefd
Verrader! En ik hielp je nog wel!quote:Op zondag 19 januari 2014 00:37 schreef Aberella het volgende:
[..]
Gemaild naar Diederik Samsom, spoedig zal jij de fiets moeten pakken
Waarom zou je dit überhaupt op Youtube willen zetten?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:36 schreef wesleycool het volgende:
Depresserend he, een chauffeur als ik die de motor lekker op zn flikker geefd
En ga nou eens in op het punt waarom de bussen daadwerkelijk stationair moeten draaien?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:37 schreef Xaxax het volgende:
Stationair laten draaien.....?
Hahahaha 20 minuten? En zelfs in de middag doen ze het.
Ze gaan koffie zuipen, laten de bus met de motor aan achter.Is dat niet gevaarlijk?
Omdat er liefhebbers zijn, net als ik die dit mooi vinden. jullie stadsmensen begrijpen dit niet.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:38 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Waarom zou je dit überhaupt op Youtube willen zetten?
Volgens mij rijden er meer bussen in de stad dan op het platteland, maar goed.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:39 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Omdat er liefhebbers zijn, net als ik die dit mooi vinden. jullie stadsmensen begrijpen dit niet.
Jammer, de TS heeft me overtuigd met zijn sterke argumenten.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:38 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Verrader! En ik hielp je nog wel!
45 bussen in dit bedrijfquote:Op zondag 19 januari 2014 00:40 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Volgens mij rijden er meer bussen in de stad dan op het platteland, maar goed.
Stappen die lui op de fiets en komen ze de motor van de bussen af zetten?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:32 schreef Xaxax het volgende:
Ik heb groen links ook een mail gestuurd,,,binnenkort staat er geen bus meer met motor aan, geloof mij nou maar
HAHA! +1quote:Op zondag 19 januari 2014 00:41 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Stappen die lui op de fiets in komen ze de motor van de bussen af zetten?
Waar is de driewegkatalysator?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:16 schreef wesleycool het volgende:
Janken over 4 Euro 5 bussendan moet in een diepe depressie raken als je buurman zo een op de oprit heeft staan
Nee.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:37 schreef Xaxax het volgende:
Stationair laten draaien.....?
Hahahaha 20 minuten? En zelfs in de middag doen ze het.
Ze gaan koffie zuipen, laten de bus met de motor aan achter.Is dat niet gevaarlijk?
Nouja, ik begrijp het eigenlijk ook nietquote:Op zondag 19 januari 2014 00:39 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Omdat er liefhebbers zijn, net als ik die dit mooi vinden. jullie stadsmensen begrijpen dit niet.
zien hoeveel toeren de motor maakt, liet expres niet de achterkant zien. TS zou in een depressie komen als ze de rookpluimen ziet.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:43 schreef classpc het volgende:
[..]
Nouja, ik begrijp het eigenlijk ook niet
Ik snap wel dat er misschien verschil is in motorgeluid bij bussen maar dan zou ik eerder bij de motor het opnemen. Ik zie het nut er niet zo van in om die metertjes te zien.
In vergelijking met Amerikanen die bij ieder kruispunt volgas wegrijden in hun Hummer/Pickup om na 100 meter alweer te moeten stoppen, vallen die busjes best mee.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:16 schreef wesleycool het volgende:
Janken over 4 Euro 5 bussendan moet in een diepe depressie raken als je buurman zo een op de oprit heeft staan
Mensen zoals jijquote:Op zondag 19 januari 2014 00:23 schreef Xaxax het volgende:
wie heeft dat nu nodigquote:
Misschien moet je die pijp aan de achterkant maar afsluiten. Dan heb je ook geen last meer van rook en stank enzo.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:45 schreef wesleycool het volgende:
[..]
zien hoeveel toeren de motor maakt, liet expres niet de achterkant zien. TS zou in een depressie komen als ze de rookpluimen ziet.
Hoe wil de motor zn uitlaatgassen kwijt?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:46 schreef classpc het volgende:
[..]
Misschien moet je die pijp aan de achterkant maar afsluiten. Dan heb je ook geen last meer van rook en stank enzo.
De motor heeft niks te willenquote:Op zondag 19 januari 2014 00:47 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Hoe wil de motor zn uitlaatgassen kwijt?
Of van RET...getuige dit artikel: Rijbewijsloze buschauffeur na 20 jaar gepaktquote:Op zondag 19 januari 2014 00:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
stationair lopende bussen is wel het minste probleem in Rotterdam
Motors die sneller stuk gaan? lopen met gemak de teller rond. google afbeeldingen, prius vs hummer bovenaan 2e foto. al zeg ik niet dat de foto waar is. waarschijnlijk geen prof maar moet in de buurt komen...quote:Op zondag 19 januari 2014 00:56 schreef 2cv het volgende:
Het uit zetten en weer starten van een motor is slecht voor de motor. Niet 'slecht' zoals het slecht is om de Nachtwacht met een stanleymes of zuur te bewerken, maar slecht in de zin van dat je meer slijtage hebt. En meer slijtage = motor sneller stuk = meer motoren die gebouwd moeten worden. En om een motor te bouwen moet je staal smelten en bewerken. Dat geeft ook milieuvervuiling, maar dat zie je niet meteen.
En dat is één reden waarom het beter is om die motoren te laten draaien. Echter, tegenwoordig kijkt men niet verder dan de uitlaatpijp. Volgens onderzoek blijkt b.v. dat een Toyota Prius minder milieubelastend is dan een Hummer. Dat komt o.a. door de chemische troep (accu's e.d. die in een Prius zitten).
Nog beter voor het milieu was geweest om alle MB200 streekbussen hier te houden in plaats van ze af te schepen naar Cuba en enkele oostbloklanden. Dan hadden er ook geen nieuwe bussen gebouwd hoeven worden om ze te vervangen.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:56 schreef 2cv het volgende:
Het uit zetten en weer starten van een motor is slecht voor de motor. Niet 'slecht' zoals het slecht is om de Nachtwacht met een stanleymes of zuur te bewerken, maar slecht in de zin van dat je meer slijtage hebt. En meer slijtage = motor sneller stuk = meer motoren die gebouwd moeten worden. En om een motor te bouwen moet je staal smelten en bewerken. Dat geeft ook milieuvervuiling, maar dat zie je niet meteen.
En dat is één reden waarom het beter is om die motoren te laten draaien. Echter, tegenwoordig kijkt men niet verder dan de uitlaatpijp. Volgens onderzoek blijkt b.v. dat een Toyota Prius minder milieubelastend is dan een Hummer. Dat komt o.a. door de chemische troep (accu's e.d. die in een Prius zitten).
Die motoren doen dat omdat ze in verhouding tot het aantal kilometers weinig gestart worden. 1 keer per 1000km i.p.v. 1 keer per 100km.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:58 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Motors die sneller stuk gaan? lopen met gemak de teller rond. google afbeeldingen, prius vs hummer bovenaan 2e foto. al zeg ik niet dat de foto waar is. waarschijnlijk geen prof maar moet in de buurt komen...
Wat voor bussen zouden er dan op Cuba moeten rijden ?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:59 schreef J.James het volgende:
[..]
Nog beter voor het milieu was geweest om alle MB200 streekbussen hier te houden in plaats van ze af te schepen naar Cuba en enkele oostbloklanden. Dan hadden er ook geen nieuwe bussen gebouwd hoeven worden om ze te vervangen.
Deze dus:
Waardoor de motor weer afkoelt, de olie terug loopt in het carter en bij het starten de motor weer relatief veel slijt en eerder vervangen moet wordenquote:Op zondag 19 januari 2014 01:04 schreef Xaxax het volgende:
Het is 1 grote lulverhaal dat die motoren warm moeten draaien op het centraal station. Er staat nachts helemaal geen bus op het centraal station. Die bussen rijden na hun laatste rit allemaal naar een vaste locatie waar alle bussen staan. Smorgens vertrekken ze daar weer vandaan naar het centraal station. Ze hebben dan al zat tijd gehad om op die andere verzamel locatie hun motor op te warmen, dat hoeft helemaal niet meer op het centraal station.
Er staan zat bussen waarvan de chauffeurs gewoon netjes hun motor uitzetten.
Oh ik dacht dat die bussen stonden te trillen.quote:Op zondag 19 januari 2014 01:15 schreef opgebaarde het volgende:
Hé TS als ik jou was zou ik je eens goed na laten kijken want zoals jij filmt lijkt het alsof je parkinson hebt en nondekut draai die telefoon een kwart slag als je gaat filmen, stommerik
Is niet ergquote:Op zondag 19 januari 2014 01:18 schreef Aberella het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat die bussen stonden te trillen.
Nog een reden om de motor te laten draaien: de vrouwelijke passagiers vermaken.quote:Op zondag 19 januari 2014 01:18 schreef Aberella het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat die bussen stonden te trillen.
Heb je mijn uitleg gelezen ? En begrepen ?quote:Op zondag 19 januari 2014 01:29 schreef Xaxax het volgende:
Ik maak maandag een nieuw filmpje en die gaat naar het Europees parlement.
Ik vermoed dat die bus chauffeurs heel erg ontevreden zijn en zo opzettelijk de brandstofkosten omhoog willen brengen bij hun werkgever de RET.
Gelukkig hebben de politici niets te zeggen over buschauffeurs van een bedrijf.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:23 schreef Xaxax het volgende:
Maar jij bent dan ook een mongool.quote:Op zondag 19 januari 2014 09:58 schreef Nikonlover het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met TS eens (:
oops deze post had een edit moeten zijn en geen quotequote:Op zondag 19 januari 2014 10:31 schreef super_tekkel het volgende:
Je woont in rotterdam en klaagt over de uitlaatgassen van euro5 bussen?![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shell Pernis:
[ afbeelding ]
Hah dan moet je niet in rotterdam of een andere grote stad gaan wonen. Daar is meer luchtvervuiling dan waar ook. Als je dat niet wil, of je eigen daar druk over maakt ga dan gewoon ergens in een boeren gat wonen in groningen of waar dan ook.quote:Op zondag 19 januari 2014 01:34 schreef Xaxax het volgende:
Die bussen zijn helemaal niet belangrijk in deze. Het gaat hier om longen van mensen, de stankoverlast, de geluidsoverlast.
Die bussen moeten gewoon hun motor uitzetten.....wat boeit mij dat nou die kut motor.
Die 'mongool' zorgt met zn Euro 5 bus wel dat er, als de bus vol zit, dat er 54 auto's minder op de weg rijden!(gebaseerd op stadsbus van 12 meter. Dus laat staan een gelede bus van 18 meter!)quote:Op zondag 19 januari 2014 10:56 schreef Xaxax het volgende:
Je moet toch wel vreselijke mongool van een buschauffeur zijn om zo te gedragen als in het filmpje...
Opvallend resultaat uit mijn eigen onderzoek:quote:Op zondag 19 januari 2014 12:46 schreef Xaxax het volgende:
Ja....ik vind het stinken en het is slecht voor me longen.
OPVALLEND UIT HET ONDERZOEK:
. 7. Mensen die op of nabij drukke verkeerswegen werken (zoals buschauffeurs, verkeersagenten, wegwerkers, taxichauffeurs) lijken ten opzichte van andere mensen meer longkanker, luchtwegsymptomen en een verminderde longfunctie te krijgen.
Je zou toch denken dat de groep buschauffeurs extra voorzichtig zijn met die uitlaatgassen ook voor hun eigen gezondheid....
Zijn denk ik voornamelijk laag opgeleide mensen die slecht voorgelicht worden door hun werkgever.
quote:Op zondag 19 januari 2014 12:46 schreef Xaxax het volgende:
Ja....ik vind het stinken en het is slecht voor me longen.
OPVALLEND UIT HET ONDERZOEK:
. 7. Mensen die op of nabij drukke verkeerswegen werken (zoals buschauffeurs, verkeersagenten, wegwerkers, taxichauffeurs) lijken ten opzichte van andere mensen meer longkanker, luchtwegsymptomen en een verminderde longfunctie te krijgen.
Je zou toch denken dat de groep buschauffeurs extra voorzichtig zijn met die uitlaatgassen ook voor hun eigen gezondheid....
Zijn denk ik voornamelijk laag opgeleide mensen die slecht voorgelicht worden door hun werkgever.
.???quote:Op zondag 19 januari 2014 15:22 schreef RichardHammond het volgende:
[..]Dit stukje zegt geen reet dus, allemaal gespeculeer.
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 19 januari 2014 15:24 schreef Xaxax het volgende:
Zoals eerder gemeld
Ik heb mailtjes gestuurd naar
GroenLinks
Mileudefensie
Millieudienst Rijnmond
Reizigers organisatie rover
RET
D66
Ik heb vanmiddag een mail gehad van milieudefensie dat ze actie er op gaan nemen.
Het is nu weekend van de rest verwacht ik reactie.
Ben jij altijd zo lief?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:33 schreef Aberella het volgende:
[..]
Ik heb de SP gemaild over het openen van onzinnige topics, reken maar dat hier zsm een slotje op zit.
Droom maar lekker verderquote:Op zondag 19 januari 2014 17:46 schreef Xaxax het volgende:
Ik krijg al die bussen wel stil op het centraal station....
Het is wel duidelijk dat je zo'n jankende milieuhippie bent met geen enkel verstand van zaken. Je zeikt namelijk over een paar bussen die voldoen aan de euro 5 norm en die stoten haast schonere lucht uit dan dat er in de rest van de stad hangt. Ik weet niet of Pernis je wat zegt, maar heb je dat wel eens geroken?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:28 schreef Xaxax het volgende:
quote:Op zondag 19 januari 2014 00:59 schreef J.James het volgende:
[..]
Nog beter voor het milieu was geweest om alle MB200 streekbussen hier te houden in plaats van ze af te schepen naar Cuba en enkele oostbloklanden. Dan hadden er ook geen nieuwe bussen gebouwd hoeven worden om ze te vervangen.
Deze dus:
quote:Op zondag 19 januari 2014 01:29 schreef Xaxax het volgende:
Ik maak maandag een nieuw filmpje en die gaat naar het Europees parlement.
Ik vermoed dat die bus chauffeurs heel erg ontevreden zijn en zo opzettelijk de brandstofkosten omhoog willen brengen bij hun werkgever de RET.
Da's niet de enige taalfout die ik gezien heb.quote:
Die mensen zijn niet zo stom om minutenlang bij de uitlaat van een bus te staan.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:58 schreef Xaxax het volgende:
Centraal station in Rotterdam daar komen dagelijks meer als half miljoen mensen langs, daar ga je als chauffeur niet nutteloos tientallen minuten met je motor aanstaan....
Niet zo interessant proberen te doen kneusje, het mag beiden.quote:
Mooi, ik ga een busmotorenfabriek beginnen.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:46 schreef Xaxax het volgende:
Ik krijg al die bussen wel stil op het centraal station....
Groen linksquote:Op zondag 19 januari 2014 00:32 schreef Xaxax het volgende:
Kom eens met die cijfers dan.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:27 schreef Xaxax het volgende:
[..]
.???
Speculeer? Is allemaal onderzoek naar gedaan door overheid en anderen
In Nederland heb je relatief veel wind, dus veel waait ook weg. Waar het terecht komt weet ik niet, maar als je naast een snelweg gaat wonen of in de binnenstad, dan moet je ook niet klagen over de ranzige lucht.quote:Op zondag 19 januari 2014 09:13 schreef Xaxax het volgende:
Nederland in ademnood 1. De meeste gezondheidsschade door luchtvervuiling in Nederland wordt veroorzaakt door fijnstof (PM) en stikstofdioxide (NO2). De uitlaatgassen van het wegverkeer, met name dieselvoertuigen, zijn het meest schadelijk, mede vanwege hun uitstoot op leefniveau. Fijnstof bevat zeer schadelijke componenten als roet en polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK’s). Stikstofdioxide is het meest schadelijk als bron voor de aanmaak van ozon, een beruchte smogvormer.
Beelden van de satelliet Envisat tonen aan dat de concentratie stikstofdioxide (NO2) in de lucht ver boven de Randstad en ZuidNederland behoort tot de hoogste ter wereld. Zwaarst getroffen in Europa zijn de Randstad, Vlaanderen, het Ruhrgebied en de Po-vlakte.1 Het beeld van de satellietbeelden komt overeen met het beeld van concentraties NO2 en fijnstof op leefniveau.
Gevoelige groepen 6. Tienduizenden mensen in Nederland hebben luchtwegklachten door de luchtvervuiling van verkeer. De meest gevoelige groepen zijn kinderen, ouderen en astmapatiënten. 7. Mensen die op of nabij drukke verkeerswegen werken (zoals buschauffeurs, verkeersagenten, wegwerkers, taxichauffeurs) lijken ten opzichte van andere mensen meer longkanker, luchtwegsymptomen en een verminderde longfunctie te krijgen.7 8. In Nederland vonden twee grote onderzoeken plaats naar de gezondheidsproblemen van kinderen als gevolg van het wonen en/of naar school gaan langs snelwegen. De conclusie was dat 40% van deze kinderen als gevolg van de luchtverontreiniging vaker last van de luchtwegen en van allergieën hebben.8 9. Volgens een Amerikaans
Hulde!quote:Op maandag 20 januari 2014 18:50 schreef Xaxax het volgende:
Reactie van GroenLinks
Van: GroenLinks Rotterdam <groenlinks@stadhuis.rotterdam.nl>
Datum: 20 januari 2014 14:12:02 CET
Aan: TM
Onderwerp: Antw.: Terugkoppeling klachtnummer10298177
Beste,
De klacht over draaiende motoren komt ons niet onbekend voor. we gaan er schriftelijke vragen over indienen. We zullend e wethouder vragen om in actie te komen en dit aan banden te leggen.
Bedankt voor de melding!
Met vriendelijke groet,
Ivo Rodermans
Fractiemedewerker GroenLinks Rotterdam
Waarom ? Je lijkt mijn posts met onderbouwing waarom het juist goed is om de motor te laten draaien totaal te negeren. Vind ik jammer.quote:Op maandag 20 januari 2014 06:05 schreef Xaxax het volgende:
Beter ga je met speelgoed bus spelen kleuter
Niet passief lopen klagen op een internet forum maar gewoon actief iets ondernemen en een poging doen om de situatie te veranderen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef Xaxax het volgende:
De klacht is officieel
Zie hieronder de schriftelijke vragen aan de wethouder
Terug te vinden als PDF op
http://rotterdam.groenlinks.nl/node/107044
Helemaal onderaan
Aan het College van Burgemeester en Wethouders
Coolsingel
40 3011 AD Rotterdam
Schriftelijke vragen over stationair draaiende motoren
Geacht college, Rotterdam,
\
21 januari 2014
GroenLinks krijgt regelmatig klachten over bussen die met draaiende motor langere tijd stilstaan, bijvoorbeeld bij het Centraal Station. Het komt zelfs voor dat chauffeurs de motor laten draaien, terwijl ze elders koffie drinken. Hoewel de bussen van de RET relatief schoon zijn veroorzaakt dit gedrag onnodig gebruik van brandstof en onnodige luchtvervuiling. Om uitstoot van fijn stof en stikstofdioxide te voorkomen, geldt dat het bij dieselvoertuigen nog nuttiger is om de motor af te zetten (en daarna her te starten) dan bij benzinevoertuigen.
Niet alleen ronkende bussen zorgen voor vermijdbare luchtvervuiling. Ook bij openstaande bruggen is het in Rotterdam eerder regel dan uitzondering dat automobilisten hun motor nutteloos laten draaien. Het brandstofverbruik van een motor die stationair (onbelast) draait kan afhankelijk van het motortype oplopen tot 0,5 liter per uur. Het (opnieuw) starten van een motor die al op temperatuur is kost daarentegen geen extra brandstof. CE Delft heeft berekend dat de uitstoot van CO2 al met 90% daalt wanneer de motor een halve minuut of langer wordt uitgezet, ongeacht het motortype en het soort brandstof. Denk niet alleen aan de winst die dus te behalen valt bij de vele tientallen auto’s per brugopening, maar ook aan de taxi’s op standplaatsen.
CE Delft concludeert dat bij bruggen en taxistandplaatsen de concentraties fijn stof en stikstofdioxide met een half procent kunnen dalen als chauffeurs hun motor uitzetten, met name als de wachttijd langer is dan drie minuten. In een stad als Rotterdam met relatief vuile lucht, kan het tegengaan van stationair draaiende motoren een bijdrage leveren aan het tegengaan van de luchtvervuiling. GroenLinks wil daarom inzetten op de boodschap ‘brug open, motor af’. Nu ontbreken die borden nogal eens bij bruggen of zijn ze slecht zichtbaar. In andere grote steden is het stationair laten draaien van motoren op taxistandplaatsen bovendien niet toegestaan en wordt daarop gehandhaafd.
Wij hebben hierover de volgende vragen:
1. Herkent u zich in klachten over RET-bussen die met draaiende motor lang stilstaan, met name bij het Centraal Station?
2. Wilt u met de RET in overleg om een gedragsverandering te bewerkstelligen bij de chauffeurs?
3. Bent u het met GroenLinks eens dat de boodschap ‘brug open, motor af’ beter gecommuniceerd kan worden, bijvoorbeeld door op meer plekken bordjes te plaatsen en deze tekst groot op de onderkant van brugdelen te schilderen? Zo nee, waarom niet?
4. Wilt u in navolging van andere grote steden het stationair laten draaien van stilstaande taxi’s aan banden leggen? Zo ja, hoe wilt u dit oppakken? Zo nee, waarom niet?
Met vriendelijke groet
Arno bonte
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef Xaxax het volgende:
Het brandstofverbruik van een motor die stationair (onbelast) draait kan afhankelijk van het motortype oplopen tot 0,5 liter per uur. Het (opnieuw) starten van een motor die al op temperatuur is kost daarentegen geen extra brandstof.
Nou nee, de bussen in Groningen slaan,als ze stil staan, na een paar minuten automatisch af. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat dat bij de bussen van de RET anders is omdat zij ook Mercedes Citaro's hebben met euro 5 motor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:25 schreef the-eye het volgende:
Terechte klacht
Nieuwe auto's hebben een stop&go systeem maar stadsbussen kunnen volgens sommigen hier niet meer dan 1x per dag gestart worden want anders gaat de accu leeg
- Die stationair draaiende motoren, zijn dat automotoren of busmotoren ?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef Xaxax het volgende:
(...) Ook bij openstaande bruggen is het in Rotterdam eerder regel dan uitzondering dat automobilisten hun motor nutteloos laten draaien. Het brandstofverbruik van een motor die stationair (onbelast) draait kan afhankelijk van het motortype oplopen tot 0,5 liter per uur. Het (opnieuw) starten van een motor die al op temperatuur is kost daarentegen geen extra brandstof. CE Delft heeft berekend dat de uitstoot van CO2 al met 90% daalt wanneer de motor een halve minuut of langer wordt uitgezet, ongeacht het motortype en het soort brandstof. (...)
Daar heb je een punt. Echter, TS is een zeurpiet zonder verstand van zaken. Hij ziet iets en gaat over tot actie. De stap die 'nadenken' wordt genoemd, wordt overgeslagen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Niet passief lopen klagen op een internet forum maar gewoon actief iets ondernemen en een poging doen om de situatie te veranderen.
Hulde, vele klagen cynische Fokkers kunnen hier een groot voorbeeld aan nemen.
Komt omdat er in de bus lampen branden enzo. En ik vermoed dat ze tussen 2 stops te weinig rijden om de gebruikte stroom voor die lampen aan te vullen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 06:25 schreef the-eye het volgende:
Terechte klacht
Nieuwe auto's hebben een stop&go systeem maar stadsbussen kunnen volgens sommigen hier niet meer dan 1x per dag gestart worden want anders gaat de accu leeg
I don't give a fuck om die bussen of het milieu echt als ik 's ochtends maar een skinny latte kan halen en niet in de rij hoef te staan voor A&F zal het mij een zorg zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:20 schreef Xaxax het volgende:
Ongelofelijk sommige reacties hier hahahah
Echt toppunt van domheid egocentrische denken en doen.
Het is ongelofelijk dat ik op vrijdag dat filmpje maak, zaterdag een mailtje stuur naar GroenLinks en dat het dinsdag een officiële klacht is voor de Rotterdamse gemeenteraad.
Sommige mensen zijn echt geshockeerd na het zien van dat filmpje. Hoe kan je nou zo met je leefomgeving omgaan
Zijn die bussen echt belangrijker dan het milieu en de gezondheid van mensen?
+1 voor jou.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 23:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Echter, TS is een zeurpiet zonder verstand van zaken. Hij ziet iets en gaat over tot actie. De stap die 'nadenken' wordt genoemd, wordt overgeslagen.
Jup, en met het geld dat daarmee bespaard wordt, worden er over een maand weer 2 moskeeën in hartje rotterdam gebouwdquote:Op zondag 19 januari 2014 00:32 schreef Xaxax het volgende:
Dan is het dus de vraag of de bus lang genoeg rijdt om de accu's weer bij te laden. Als dat zo is, is dat (inderdaad) geen argument om de motor te laten draaien.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:50 schreef wesleycool het volgende:
[..]
+1 voor jou.
Tevens om er op terug te komen van de lampen en opladen en alles, het duurt voor de 2 150AH accu's ongeveer (ligt aan capaciteit dynamo) 30 snelweg kilometers als de bus 1 keer is gestart.
Maar als we uit gaan van stil gestaan met lampen een tijdje aan, en dan starten(Accu heel ver leeg) En laten we er ook van uit gaan dat de dynamo 80 Ampére levert als hij op de snelweg rijdt op topsnelheid van 90 (tenzij het een tempo 100 bus is) begrensd. Nu gaan we rekenen U*I*T=E formule is: 24x300/80=90 minuten eer de accu helemaal weer op topspanning is!
Reageerde jij maar eens inhoudelijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:20 schreef Xaxax het volgende:
Ongelofelijk sommige reacties hier hahahah
Echt toppunt van domheid egocentrische denken en doen.
Het is ongelofelijk dat ik op vrijdag dat filmpje maak, zaterdag een mailtje stuur naar GroenLinks en dat het dinsdag een officiële klacht is voor de Rotterdamse gemeenteraad.
Sommige mensen zijn echt geshockeerd na het zien van dat filmpje. Hoe kan je nou zo met je leefomgeving omgaan
Zijn die bussen echt belangrijker dan het milieu en de gezondheid van mensen?
Een echte autofanaat heeft HE-LE-MAAL niets met diesels.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:29 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Vraag maar aan een autofanaat wat het mooiste is aan diesel.
Meesten zeggen de geur, de rook. Daar is maar 1 woord voor: Geweldig
Het is zo wel dat de motor stationair het beste kan blijven lopen als je de lampen aan hebt. Anders krijg je weer dat je accus leeg zijn. Maar als je koffie gaat drinken vindt ik ook dat je je motor gewoon af moet zetten.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:16 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dan is het dus de vraag of de bus lang genoeg rijdt om de accu's weer bij te laden. Als dat zo is, is dat (inderdaad) geen argument om de motor te laten draaien.
Als er maar bepaald wordt wat het beste is en dat daarbij verder gekeken wordt dan alleen naar de uitlaat.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:59 schreef wesleycool het volgende:
[..]
Het is zo wel dat de motor stationair het beste kan blijven lopen als je de lampen aan hebt. Anders krijg je weer dat je accus leeg zijn. Maar als je koffie gaat drinken vindt ik ook dat je je motor gewoon af moet zetten.
En als jij je lokale lijntje door woonwijken rijdt moet je je motor gewoon niet afzetten. dit gaat ten koste van de accu's, dus wordt het milieu weer extra belast. Starten van een doorsnee stadsbus kost meer brandstof dan deze 3-4 minuten laten lopen.
Jij snapt 'emquote:Op donderdag 23 januari 2014 01:02 schreef 2cv het volgende:
[..]
Als er maar bepaald wordt wat het beste is en dat daarbij verder gekeken wordt dan alleen naar de uitlaat.
Wat nou kleine kinderen? Ben je pedo ofzo?!quote:Op zondag 19 januari 2014 00:28 schreef Xaxax het volgende:
En dan beweren ze dat ik een bord voor mijn kop heb.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
LAMPEN.........ACCU"........"......HAHAHAHAHAHA
Daar heeft het echt geen klote mee te maken ........ga om 1 uur smiddags op centraal station Rotterdam kijken, dan heb je geen klote lamp nodig en dan staan al klote motoren ook aan.
By THE way, de NOS heeft interesse om er rapportage van te maken.
Oh nee?? Nou, met dit grauwe weer heb ik altijd mijn lampen aan. The hell met dat kutmilieu, veiligheid gaat voor!! En 2cv heeft gelijk: je bent een engnek die niet inhoudelijk kan reageren, maar alleen zijn eigen gelijk wil halen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
Daar heeft het echt geen klote mee te maken ........ga om 1 uur smiddags op centraal station Rotterdam kijken, dan heb je geen klote lamp nodig en dan staan al klote motoren ook aan.
Zonder roetfilter , hoop ik?quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:57 schreef Catch22- het volgende:
Nav dit topic heb ik mijn diesel (4 liter v8 uit 1998) even een uurtje stationair op 3000 toeren laten draaien.
U mad ts?
Ja want als de buurman zijn afval op straat flikkert is het geheel gerechtvaardigd om zelf ook je zooi op straat te gooien.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar het mooiste vind ik nog steeds dat TS in Rotterdam woont en klaagt over euro 5 stadsbussen, terwijl een paar kilometer verderop de fijnstof en dergelijke per ton uit de uitlaat van een schip wordt geblazen. Om over al die industrie maar te zwijgen.
hij is van 88 dus ja (was een typo). Verder ook alle milieutroep eruit gehaald. Er loopt ook olie uit, moet een liter per week bij. Milieu kan me aan mijn reet roesten werkelijkquote:Op donderdag 23 januari 2014 19:58 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zonder roetfilter , hoop ik?
Kijk maar eens een reportage over het fabriceren van een accu. En wat het transport en fabricage voor zooi met zich mee neemt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
Jou zou ik eens graag in het echt ontmoeten en dan alles grondig uit leggen. Want jij bent toch wel zo ontiechelijk fucking dom. Welke opleiding heb jij gedaan? Alleen lagere school ofso? Eerst maar eens verder kijken als de uitlaat. Bovendien zijn er veel meer oude auto's die het milieu vervuilen als die Euro 5 en zoals ik al zij tegenwoordig >>>EURO6<<< bussen! Elke volle bus scheelt weer 56 auto's die het milieu veel meer belasten als die ene bus waar jij je druk om maakt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 19:14 schreef Xaxax het volgende:
Met deze TS valt niet te sollen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:10 schreef Xaxax het volgende:
Die reacties hier worden steeds grappiger hahahahahahahaha
Ik schat de kans dat die bussen straks niet meer stationair mogen draaien op zo een 99,9 procent.
En dan ik ga hard lachen.
En dan ik Amsterdam aanpakken
Daarna ga ik internationaal bij de Verenigde Naties met dit probleem
Vervolgens zal er in Mexico city geen enkele bus meer stilstaan met motor aan.
Amen
En waar baseer je die 99,9% op? Heb je hier onderzoek naar gedaan?quote:Op donderdag 23 januari 2014 21:10 schreef Xaxax het volgende:
Die reacties hier worden steeds grappiger hahahahahahahaha
Ik schat de kans dat die bussen straks niet meer stationair mogen draaien op zo een 99,9 procent.
En dan ik ga hard lachen.
En dan ik Amsterdam aanpakken
Daarna ga ik internationaal bij de Verenigde Naties met dit probleem
Vervolgens zal er in Mexico city geen enkele bus meer stilstaan met motor aan.
Amen
Je bent je geloofwaardigheid verloren met deze en je vorige post over dat je de VN gaat overhalen enzo. Als je dat niet had gezegd dan had ik je nog geloofd ook...quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:29 schreef Xaxax het volgende:
Ik ga voor de Nobelprijs.
En ik ga ook voor een Oscar voor beste internationale documentaire....
Morgen maak ik filmpje nummer 2
Nee, maar dan is het handiger om zich daar druk over te maken. Het wegverkeer wordt al steeds schoner.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ja want als de buurman zijn afval op straat flikkert is het geheel gerechtvaardigd om zelf ook je zooi op straat te gooien.
Alleen paupers en asociale tokkies denken zo.
Dan had je wel een hogere opleiding nodig gehad als die lagere school opleidingquote:
Motor icm "over je toeren raken" hihihi goeie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:15 schreef Frank_Drebin het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd wel ergere dingen gezien, kan hier nou niet echt van over mijn toeren raken ts.
In tegenstelling tot jou maak ik mij absoluut geen zorgen om het welzijn van deze TS, ik ben van mening dat hij zijn eigen boontjes wel kan doppen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:29 schreef HaywoodJablome het volgende:
TS, hoewel ik blij voor je ben dat je vorderingen boekt in je strijd, wil ik toch even aangeven dat ik me een beetje zorgen maak soms als ik dit topic lees. Daarom zou ik je willen aanraden om vooral niet te vergeten stil te staan bij de mooie dingen in het leven. Een zonnestraal die net tussen en gat in het wolkendek schiet en één stukje van de stad ineens hyperrealistisch maakt. Of een paar duiven die vechten om een stuk brood en allerlei capriolen uithalen. Kijk om je heen op een onbewaakte ogenblik en verwonder je je over de complexiteit van eenvoud een leef, lééf gewoon! Verdomme ts! Leef dan toch!
Ik hoop het van harte.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:35 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou maak ik mij absoluut geen zorgen om het welzijn van deze TS, ik ben van mening dat hij zijn eigen boontjes wel kan doppen.
Als je je eigen reacties ff terug leest zie je pas wie een draadje los heeft in zn bovenkamerquote:Op vrijdag 24 januari 2014 22:23 schreef Xaxax het volgende:
Die gasten hebben ernstig een draadje los in hun bovenkamer ofzo
Ohja bijna vergeten. Waarschijnlijk niet veel buschauffeurs. Maar wel een hoop mensen(waar jij niet onder valt) die weten waar ze het over hebben en hun huiswerk hebben gedaan. Dat is iets wat ik uit al jouw reacties op kan maken.quote:
Dat is nou het probleem.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:26 schreef Xaxax het volgende:
Huiswerk maken deed ik voor het laatst toen ik nog...
Ik heb dus huiswerk gedaan, uitgezocht hoelang het duurt voordat je de welbekende loodaccu's weer hebt opgeladen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 23:26 schreef Xaxax het volgende:
Wat voor huiswerk dient er gemaakt te worden over
- bussen die met hun motor aanstaan
- het milieu vervuilen
- geluidsoverlast veroorzaken
- een gevaar vormen voor de volksgezondheid
Goed bezig. Waarom spreek je een chauffeur niet aan op zijn gedrag?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:35 schreef Xaxax het volgende:
Kijk naar de kranten lezende milieu tuig .......opsluiten en afvoeren deze kerel....en weer diverse lege zonder chauffeur
Filmpje gisteren gemaakt
Durf je niet aan.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:12 schreef Xaxax het volgende:
Ik ga niet discussiëren met de chauffeurs.
Je kan ook eens vragen waarom ze de motor laten draaien. Misschien hebben ze er een heel goede verklaring voor, eentje die nog beter is dan de mijne. In discussie gaan hoeft niet meteen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:12 schreef Xaxax het volgende:
Ik ben overdag niet op centraal geweest ....maar vorig jaar toen het licht was rond dat tijdstip was het beeld hetzelfde
Over een paar weken zal het wel licht zijn dan kan ik filmen bij licht
Ik ga niet discussiëren met de chauffeurs.
Nee, dat past niet in zijn straatje. Maar goed, gezien de reacties van TS ben ik nu wel overtuigd van het feit dat het troll is.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:12 schreef 2cv het volgende:
[..]
Je kan ook eens vragen waarom ze de motor laten draaien. Misschien hebben ze er een heel goede verklaring voor, eentje die nog beter is dan de mijne. In discussie gaan hoeft niet meteen.
Zou TS dit überhaupt lezen ?
Daar sluit ik me bij aan en ik denk dat ik ook voor anderen spreekquote:Op zondag 26 januari 2014 16:28 schreef 2cv het volgende:
Weet je wel hoeveel papier dat kost, al die vragen stellen op die manier ?
En volgens mij heb jij nog nooit in een bus gezeten en/of een praatje gemaakt met en chauffeur.
Mijn vader heeft nogal een hoop verhalen over passagiers. Hij was in zijn werkzame leven buschauffeur. Geloof mij, de domme mensen zitten niet achter het stuur van de bus, dat is het volk wat bij haltes instapt. Of op het Rotterdamse CS filmpjes gaat maken van bussen met een draaiende motor.quote:Op zondag 26 januari 2014 09:01 schreef Xaxax het volgende:
Effe serieus, we moeten nu niet doen of buschauffeurs het slimste volk op aarde is. Als je helemaal geen klote kan dan kan je altijd nog in een bus of in een taxi gaan zitten. Agressie in het openbaar vervoer? Dat kom voor 90 procent door debiel gedrag van mensen die daar werken
Ik hoef geen vragen aan die chauffeurs te stellen.....dat gaat GroenLinks aan de wethouder doen...en die wethouder gaat die vragen stellen aan de directie van de RET.
En dat is ook de rede dat er wat mij betrefd een slot mag op dit topic, hij slaat namelijk door met zijn getrol.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:22 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Mijn vader heeft nogal een hoop verhalen over passagiers. Hij was in zijn werkzame leven buschauffeur. Geloof mij, de domme mensen zitten niet achter het stuur van de bus, dat is het volk wat bij haltes instapt. Of op het Rotterdamse CS filmpjes gaat maken van bussen met een draaiende motor.
Bij 300 posts gaat 'ie dicht.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef Xaxax het volgende:
Lijkt mij dat deze topic open blijft tot de wethouder in de gemeenteraad van Rotterdam uitspraken daar over gedaan heeft.
Dan heb je je hoofd in je reet zitten.quote:Ik zit elke dag in het openbaar vervoer, ik weet waar ik over praat.
De buschauffeurs zitten ook elke dag in het openbaar vervoer, en wat langer dan jij. Dus die weten helemaal waarover ze praten.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef Xaxax het volgende:
Lijkt mij dat deze topic open blijft tot de wethouder in de gemeenteraad van Rotterdam uitspraken daar over gedaan heeft.
Ik zit elke dag in het openbaar vervoer, ik weet waar ik over praat.
Inderdaad. Deze TS heeft helemaal geen enkel idee waar hij het over heeft. Heeft zoals ik eerder heb gezegd zijn huiswerk niet gedaan en niet verder gekeken als de uitlaat. Ja de uitlaat ziet zwart van binnen maar wil niet zeggen dat deze veel roet en andere zooi uit stoot. Zelfs de schoonste bussen tot nu toe hebben dat. Maar ik heb weer even rondgeneusd op het wereld wijde web en heb gevonden dat de Euro 6 bussen MAAR 0.50 gram co/2 per kilometer uitstoten. Dit is minder dan een gemiddelde Euro 6 auto op benzine!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |