abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 16:25:29 #126
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136010974
quote:
Gepubliceerd op 13Jul2012. Dus niet van deze Dakar. Als ze echter zo gereden hebben, dan snap ik Gerard wel...
pi_136016765
Aan de beelden te zien is dat gewoon in Rusland.
pi_136017550
Silkway rally ofzoiets toch?
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_136967889
http://www.omroepbrabant.(...)015+in+een+MINI.aspx

quote:
EINDHOVEN - Erik van Loon rijdt de Dakar Rally van 2015 in een MINI van het Duitse X-Raid. De Riethovenaar maakt de overstap naar die topauto om eindelijk een keer mee te kunnen doen in de top van het klassement.
Van Loon reed de Dakar Rally de afgelopen drie jaren in een HRX Ford. Vaak eindigde hij in dagklasseringen in de top 10, maar door een aantal technische problemen had hij ook dagen waarin hij veel tijd verloor. Daardoor raakte een plek in de top van het eindklassement telkens uit zicht.

"We reden de afgelopen jaren vrijwel iedere dag in de top 10, maar slechts drie keer zijn we ook in de top 10 gefinisht", verklaart Van Loon zijn keuze voor MINI. "We weten dat we het kunnen, dat hebben we ook bewezen. Daarom wil ik nu met een erkend betrouwbare en goede, snelle auto eruit halen wat erin zit."

Toprijders
De MINI is van het Duitse team van X-Raid, dat de afgelopen jaren ook de auto's bouwde voor toprijders als Stefan Peterhansel en Nani Roma. De MINI's van X-Raid domineren al jaren het klassement bij de auto's. In 2012 en 2013 won de Fransman Stefan Peterhansel de Dakar in een MINI, dit jaar was de Spanjaard Nani Roma de snelste. In de top 10 van de Dakar Rally bij de auto's stonden zeven MINI's, onder wie de nummers één, twee en drie.

Van Loon gaat zich uitgebreid voorbereiden op de Dakar Rally van volgend jaar door vier grote wedstrijden te rijden. De eerste woestijnrally waarin Van Loon de MINI gaat testen is de Abu Dhabi Dessert Challenge in april. Daarna rijdt hij de Pharaons Rally in Egypte in mei, de Baja van Spanje in juli en de Oilibya Rally in Marokko in oktober. Die rally's rijdt van Loon met volledige ondersteuning van het team van X-Raid.

Eigen monteurs
Van Loon neemt wel eigen monteurs mee naar de vier rally's om de auto te leren kennen. In de Dakar Rally kunnen ze dan zelf de auto onderhouden, met hulp wel van X-Raid. Van Loon kan op die manier deel blijven uitmaken van het team van XDakar, waarvoor ook Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 februari 2014 @ 12:32:14 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136969396
verrast me niets, gezien de problemen met de multiriem en de aandrijfassen die hij dit seizoen had
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136986285
^O^
pi_136986372
Dat is gewoon een top 10 plek kopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_136991270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is gewoon een top 10 plek kopen
niet per sé, als er weer 11 Mini's meedoen.
pi_136997122
Dan wordt van Loon wel minimaal 10e maar goed je inkopen bij Mini is gewoon succes kopen

Terwijl van Van Loon wel een goede coureur is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_137006763
Zo werkt het nu eenmaal.
pi_137007725
Begrijpelijk, maar ergens ook wel jammer. Op de één of andere manier is dan de glans van de prestatie af, vind ik, doordat hij te goed materiaal heeft gekocht.

Kost ook wel een bom duiten om je zo bij Mini in te kopen volgens mij. Lijkt me een stuk duurder dan de HRX Ford. En je zou zeggen dat ze, na de opbouw van dit jaar, de kwaaltjes wel kennen. Assen, riemen etc. Vervang die voor betrouwbaar materiaal en je kunt volgend jaar gewoon gaan.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 22 februari 2014 @ 13:17:39 #138
39237 crew  H_T
2733
pi_137011297
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Begrijpelijk, maar ergens ook wel jammer. Op de één of andere manier is dan de glans van de prestatie af, vind ik, doordat hij te goed materiaal heeft gekocht.

Kost ook wel een bom duiten om je zo bij Mini in te kopen volgens mij. Lijkt me een stuk duurder dan de HRX Ford. En je zou zeggen dat ze, na de opbouw van dit jaar, de kwaaltjes wel kennen. Assen, riemen etc. Vervang die voor betrouwbaar materiaal en je kunt volgend jaar gewoon gaan.
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_137013272
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 10:10 schreef TargaFlorio het volgende:
Zo werkt het nu eenmaal.
Wil niet zeggen dat je het dan moet doen

Opendeuren.nl
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_137019430
Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer. Ik denk dat de HRXen zeer goed verder ontwikkeld zullen worden, en het is juist leuk om dat met een stevig team te blijven doen.

Nu bij mini telt hij toch maar voor spek en bonen.
pi_137019714
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 17:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer. Ik denk dat de HRXen zeer goed verder ontwikkeld zullen worden, en het is juist leuk om dat met een stevig team te blijven doen.

Nu bij mini telt hij toch maar voor spek en bonen.
Rijdt nu wel de top 10 binnen, alleen veel meer zit er toch niet in
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_137047946
Bij deze het inteview op de RTLGPsite! :D

http://rtlxl.nl/#!/rtl-gp(...)55-ae92-aea37ec88809
pi_137048184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.
Klopt, maar dat is geheid wel een stuk goedkoper dan je inkopen bij Mini. Al-Attiyah was iets van 1,8 miljoen kwijt voor z'n deelname afgelopen jaar geloof ik? Die had dan wel volledige ondersteuning, maar toch.
Schip ahoy!
pi_137057406
met volledige ondersteuning kost het 1,8 miljoen. een tweedehands auto kopen(/huren?) zal toch heel wat goedkoper zijn
pi_137057694
X-Raid heeft veel wagens dus kunnen ze kosten spreiden. Van de andere kant zijn die wagens populair dus kunnen ze meer vragen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 23 februari 2014 @ 18:19:07 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137057754
Ze willen er geen koekenbakkers in rond hebben rijden, dus ze kiezen hun klanten zorgvuldig
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137058115
quote:
14s.gif Op zondag 23 februari 2014 14:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bij deze het inteview op de RTLGPsite! :D

http://rtlxl.nl/#!/rtl-gp(...)55-ae92-aea37ec88809
Ik snap z'n keuze wel.

En ach als je toch geld zat hebt wat maakt die extra ton of 2 ton dan uit.
pi_137101383
quote:
Als je op vakantie bent geweest, dan moet je natuurlijk wel even een souvenirtje mee terug nemen. En wat kan je nou beter uit Zuid-Amerika meenemen dan het neusje van de zalm onder de lokale specialiteiten? Heb je die Dakar-deelname er ook meteen weer uit.

Raceteams die de term ‘hard gaan’ ook anders opvatten, het is niet de eerste keer dat het gebeurt. In 2011 werd al een royale voorraad neussnoep in busjes van een superbiketeam aangetroffen, maar die vangst valt compleet in het niet bij wat de Franse autoriteiten aantroffen bij het Spaanse truckersteam Epsilon.

De heren Spanjaarden gebruikten het vervoer van hun materieel meteen om een lijndienst op te zetten voor een omvangrjke drugssmokkel. Niet minder dan 1.400 kg aan cocaine werd verstopt in de banden van een support-truck. Helaas voor de heren worden ook Dakar-deelnemers gewoon gecontroleerd, en dus bleef De Witte Motor achter bij de douane, aldus Le Figaro.

In verband met de smokkel t.w.v. 270 miljoen euro, die in de kustplaats Le Havre werd ontdekt, zijn twee Spaanse teameigenaren en twee ‘externe’ Bulgaren gearresteerd. Het was de grootste drugsvangst in de Franse geschiedenis. Dat geloven we graag, dit moet het Parijse zakendistrict toch zeker een jaartje in zijn behoefte kunnen voorzien, ware het niet dat deze vracht naar de verbrandingsovens gaat. Gaspillage…
http://www.autoblog.nl/ni(...)naar-frankrijk-65244

:D
pi_137101563
Ze wilden blijkbaar Charles Z. nadoen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_137115564
mwah, truckersteam. is meer ondersteuingsteam voor de motorrijders, en veel verhuur vooral. schijnbaar screenen ze wat minder goed aan wie ze de zut verhuren dan Mini :P

jullie 13 april al in de agenda gezet? https://www.facebook.com/brabantsdakarfestival
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')