quote:Op zondag 19 januari 2014 23:46 schreef Marcoss het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen eigenlijk?
Niet echt sportief inderdaad.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:21 schreef Impry het volgende:
Kwam dit nog tegen, verdient ook niet de schoonheidsprijs:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:44 schreef jpjedi het volgende:
Team de Rooy is ook weer op Europese bodem. Zojuist geland op Zaventem.
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Braziliëquote:Op maandag 20 januari 2014 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Waarschijnlijk morgen gewoon weer aan het werk. Ik zou er niet aan moeten denken na 2 weken rally.
Dat ligt tenminste nog in de buurt.quote:Op maandag 20 januari 2014 19:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Kees Koolen had vandaag een vergadering in Brazilië
Dat weet ik, maar omdat Super B zo prominent aanwezig is dacht ik dat hij hier ook de eigenaar van is.quote:Op maandag 20 januari 2014 20:35 schreef Impry het volgende:
Kees Koolen is in ieder geval de oprichter van Booking.com
CEO: M.H. Doornekampquote:Op maandag 20 januari 2014 19:46 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat ligt tenminste nog in de buurt.
Is die eigenaar van Super B?
Gepubliceerd op 13Jul2012. Dus niet van deze Dakar. Als ze echter zo gereden hebben, dan snap ik Gerard wel...quote:
quote:EINDHOVEN - Erik van Loon rijdt de Dakar Rally van 2015 in een MINI van het Duitse X-Raid. De Riethovenaar maakt de overstap naar die topauto om eindelijk een keer mee te kunnen doen in de top van het klassement.
Van Loon reed de Dakar Rally de afgelopen drie jaren in een HRX Ford. Vaak eindigde hij in dagklasseringen in de top 10, maar door een aantal technische problemen had hij ook dagen waarin hij veel tijd verloor. Daardoor raakte een plek in de top van het eindklassement telkens uit zicht.
"We reden de afgelopen jaren vrijwel iedere dag in de top 10, maar slechts drie keer zijn we ook in de top 10 gefinisht", verklaart Van Loon zijn keuze voor MINI. "We weten dat we het kunnen, dat hebben we ook bewezen. Daarom wil ik nu met een erkend betrouwbare en goede, snelle auto eruit halen wat erin zit."
Toprijders
De MINI is van het Duitse team van X-Raid, dat de afgelopen jaren ook de auto's bouwde voor toprijders als Stefan Peterhansel en Nani Roma. De MINI's van X-Raid domineren al jaren het klassement bij de auto's. In 2012 en 2013 won de Fransman Stefan Peterhansel de Dakar in een MINI, dit jaar was de Spanjaard Nani Roma de snelste. In de top 10 van de Dakar Rally bij de auto's stonden zeven MINI's, onder wie de nummers één, twee en drie.
Van Loon gaat zich uitgebreid voorbereiden op de Dakar Rally van volgend jaar door vier grote wedstrijden te rijden. De eerste woestijnrally waarin Van Loon de MINI gaat testen is de Abu Dhabi Dessert Challenge in april. Daarna rijdt hij de Pharaons Rally in Egypte in mei, de Baja van Spanje in juli en de Oilibya Rally in Marokko in oktober. Die rally's rijdt van Loon met volledige ondersteuning van het team van X-Raid.
Eigen monteurs
Van Loon neemt wel eigen monteurs mee naar de vier rally's om de auto te leren kennen. In de Dakar Rally kunnen ze dan zelf de auto onderhouden, met hulp wel van X-Raid. Van Loon kan op die manier deel blijven uitmaken van het team van XDakar, waarvoor ook Peter van den Bosch, Frits van Eerd en Eimbert Timmermans rijden.
niet per sé, als er weer 11 Mini's meedoen.quote:Op vrijdag 21 februari 2014 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is gewoon een top 10 plek kopen
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Begrijpelijk, maar ergens ook wel jammer. Op de één of andere manier is dan de glans van de prestatie af, vind ik, doordat hij te goed materiaal heeft gekocht.
Kost ook wel een bom duiten om je zo bij Mini in te kopen volgens mij. Lijkt me een stuk duurder dan de HRX Ford. En je zou zeggen dat ze, na de opbouw van dit jaar, de kwaaltjes wel kennen. Assen, riemen etc. Vervang die voor betrouwbaar materiaal en je kunt volgend jaar gewoon gaan.
Wil niet zeggen dat je het dan moet doenquote:
Rijdt nu wel de top 10 binnen, alleen veel meer zit er toch niet inquote:Op zaterdag 22 februari 2014 17:13 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het erg jammer. Ik denk dat de HRXen zeer goed verder ontwikkeld zullen worden, en het is juist leuk om dat met een stevig team te blijven doen.
Nu bij mini telt hij toch maar voor spek en bonen.
Klopt, maar dat is geheid wel een stuk goedkoper dan je inkopen bij Mini. Al-Attiyah was iets van 1,8 miljoen kwijt voor z'n deelname afgelopen jaar geloof ik? Die had dan wel volledige ondersteuning, maar toch.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 13:17 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Uitzoeken welk materiaal je wel moet hebben en het (door)ontwikkelen ervan is ook niet gratis he.
Ik snap z'n keuze wel.quote:Op zondag 23 februari 2014 14:30 schreef MrBanaan1 het volgende:
Bij deze het inteview op de RTLGPsite!![]()
http://rtlxl.nl/#!/rtl-gp(...)55-ae92-aea37ec88809
http://www.autoblog.nl/ni(...)naar-frankrijk-65244quote:Als je op vakantie bent geweest, dan moet je natuurlijk wel even een souvenirtje mee terug nemen. En wat kan je nou beter uit Zuid-Amerika meenemen dan het neusje van de zalm onder de lokale specialiteiten? Heb je die Dakar-deelname er ook meteen weer uit.
Raceteams die de term ‘hard gaan’ ook anders opvatten, het is niet de eerste keer dat het gebeurt. In 2011 werd al een royale voorraad neussnoep in busjes van een superbiketeam aangetroffen, maar die vangst valt compleet in het niet bij wat de Franse autoriteiten aantroffen bij het Spaanse truckersteam Epsilon.
De heren Spanjaarden gebruikten het vervoer van hun materieel meteen om een lijndienst op te zetten voor een omvangrjke drugssmokkel. Niet minder dan 1.400 kg aan cocaine werd verstopt in de banden van een support-truck. Helaas voor de heren worden ook Dakar-deelnemers gewoon gecontroleerd, en dus bleef De Witte Motor achter bij de douane, aldus Le Figaro.
In verband met de smokkel t.w.v. 270 miljoen euro, die in de kustplaats Le Havre werd ontdekt, zijn twee Spaanse teameigenaren en twee ‘externe’ Bulgaren gearresteerd. Het was de grootste drugsvangst in de Franse geschiedenis. Dat geloven we graag, dit moet het Parijse zakendistrict toch zeker een jaartje in zijn behoefte kunnen voorzien, ware het niet dat deze vracht naar de verbrandingsovens gaat. Gaspillage…
Nopequote:Op dinsdag 25 februari 2014 01:29 schreef Alexxxxx het volgende:
jullie 13 april al in de agenda gezet? https://www.facebook.com/brabantsdakarfestival
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |