abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135644787
Ik heb sinds een poosje mijn Philips tv aan de muur hangen..
De kabels(HDMI, Coax, stroom) lopen door een buisje in de muur omhoog om achter de tv uit te komen en zo aangesloten te worden..
De HDMI kabel gaat van de tv naar mijn Onkyo versterker.. De stroom kabel is een klein stukje verlengd(met een kroonsteentje) om zo genoeg lengte te krijgen.. De coax loopt vanuit het buisje gelijk onder de vloer door naar de meterkast(afstand is ong 8 meter)..
Nu is het zo wanneer ik licht aan doe, de waterkoker aanzet.. De kachel aanslaat etc.. het geluid van de tv even onderbroken wordt..
Ik heb al alle kabels uit het buisje gehad en voor de muur langs naar de tv laten gaan, dit helpt niets..

Weet iemand wat de oorzaak is en de oplossing??
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:59:04 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_135644974
Spanningsdip icm voeding in je TV/versterker die dit niet kunnen opvangen ?

Beetje lastig te zeggen zonder te kunnen meten wat er aan de hand is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_135645021
Buiten het feit dat een stroomkabel verlengen door middel van een kroonsteentje levensgevaarlijk is, zou ik eens proberen of je bijvoorbeeld de waterkoker niet op een andere groep van je meterkast kan zetten. Klinkt alsof er teveel stroom gevraagd word als ware.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_135645216
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:00 schreef Fatty het volgende:
Buiten het feit dat een stroomkabel verlengen door middel van een kroonsteentje levensgevaarlijk is, zou ik eens proberen of je bijvoorbeeld de waterkoker niet op een andere groep van je meterkast kan zetten. Klinkt alsof er teveel stroom gevraagd word als ware.
Als de boiler op zolder aanslaat gebeurt het ook dus heeft het dan wel met groepen te maken??
pi_135645281
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:00 schreef Fatty het volgende:
En waarom zou dat LEVENSGEVAARLIJK zijn?
pi_135645327
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:07 schreef hoas het volgende:

[..]

En waarom zou dat LEVENSGEVAARLIJK zijn?
Elektra heeft nog wel eens de neiging warm te worden, ligt er iets tegen het kroonsteentje aan heb je kans op brand gevaar.

Zelfde als dat je geen stroomkabel gaat verlengen door middel er een stuk aan te solderen, doe je ook niet.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_135645383
Wat gebeurt er als je de waterkoker echt op een andere groep hebt staan, knippert het dan ook ?
Kan zijn dat er al teveel belasting op zit, op de groep zelf.
als het ook knippert vanaf een andere groep, dan zou ik in de meterkast de groepen-aansluitingen eens nakijken, zelf alleen kijken, niks aanpassen, alleen door een bekwaam iemand laten aanpassen.
pi_135645451
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:11 schreef maduropa het volgende:
Wat gebeurt er als je de waterkoker echt op een andere groep hebt staan, knippert het dan ook ?
Kan zijn dat er al teveel belasting op zit, op de groep zelf.
als het ook knippert vanaf een andere groep, dan zou ik in de meterkast de groepen-aansluitingen eens nakijken, zelf alleen kijken, niks aanpassen, alleen door een bekwaam iemand laten aanpassen.
Het knippert niet.. het geluid wordt kort onderbroken.. Als de waterkoker aangezet wordt.. Als het licht in de gang aan gedaan wordt.. als het licht in de keuken aan gedaan wordt.. als het gas aangezet wordt met de elektrische ontsteking.. Dat zit allemaal in dezelfde groep toch?
pi_135645696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:13 schreef Ingstelo het volgende:

[..]

Het knippert niet.. het geluid wordt kort onderbroken.. Als de waterkoker aangezet wordt.. Als het licht in de gang aan gedaan wordt.. als het licht in de keuken aan gedaan wordt.. als het gas aangezet wordt met de elektrische ontsteking.. Dat zit allemaal in dezelfde groep toch?
Wat op welke groep zit verschilt per huis. In mijn keuken heb ik vier aparte groepen voor al de apparatuur. de rest van het huis heeft weer vier andere groepen verdeeld. In mijn bijkeuken vind je dan weer twee aparte groepen vanwege het feit dat er zowel een wasmachine als een droger staat.

Klinkt wel als een overbelasting van je stroomnet of dat er ergens een connectie van je stroom niet goed is. Daarnaast is het slim om de coax en de stroom niet indezelfde buis te laten lopen.

Hoe reageert het geheel als je de stroomkabel uit jouw buis even omzeilt door een verlengsnoer even dwars door je kamer te leggen ? Dan weet je wel of het aan die kabel met kroonsteen ligt.
Kroonsteentjes gebruik ik alleen voor lampen, niet voor een hele set stroomvretende apparatuur erachter. Ben het eens met Fatty
pi_135646771
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:09 schreef Fatty het volgende:

[..]

Elektra heeft nog wel eens de neiging warm te worden, ligt er iets tegen het kroonsteentje aan heb je kans op brand gevaar.

Zelfde als dat je geen stroomkabel gaat verlengen door middel er een stuk aan te solderen, doe je ook niet.
laatst wasmachinesnoer vervangen door een langere, was in de wasmachine verbonden door een kroonsteentje, idem dito bij mijn magnetron, lampen worde n aan het plafond ook aangesloten met een kroonsteenje, ik vind je redenatie dan ook nergens op slaan.
pi_136008876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:22 schreef maduropa het volgende:

[..]

Wat op welke groep zit verschilt per huis. In mijn keuken heb ik vier aparte groepen voor al de apparatuur. de rest van het huis heeft weer vier andere groepen verdeeld. In mijn bijkeuken vind je dan weer twee aparte groepen vanwege het feit dat er zowel een wasmachine als een droger staat.

Klinkt wel als een overbelasting van je stroomnet of dat er ergens een connectie van je stroom niet goed is. Daarnaast is het slim om de coax en de stroom niet indezelfde buis te laten lopen.

Hoe reageert het geheel als je de stroomkabel uit jouw buis even omzeilt door een verlengsnoer even dwars door je kamer te leggen ? Dan weet je wel of het aan die kabel met kroonsteen ligt.
Kroonsteentjes gebruik ik alleen voor lampen, niet voor een hele set stroomvretende apparatuur erachter. Ben het eens met Fatty
Heb van alles geprobeerd.. Andere groep.. HDMI niet door het buisje.. Stroomkabel niet door het buisje.. Niks helpt..

Zou iemand van Ziggo hierbij kunnen helpen of een elektricien?
pi_136009856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:22 schreef maduropa het volgende:

[..]

Ik bedenk mij ineens, zou het ook de coaxkabel kunnen zijn? Dat hij af en toe stoort in het geluid?
  maandag 27 januari 2014 @ 16:01:05 #13
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136009969
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Ingstelo het volgende:

[..]

Ik bedenk mij ineens, zou het ook de coaxkabel kunnen zijn? Dat hij af en toe stoort in het geluid?
Aan je versterker zat een gegoten stekker..?
Die mag/kun je niet zomaar verlengen.. ik denk dat het hem daar inzit..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136013999
quote:
14s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:01 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Aan je versterker zat een gegoten stekker..?
Die mag/kun je niet zomaar verlengen.. ik denk dat het hem daar inzit..
Bij de versterker heb ik niets gedaan aan de stekker..
pi_136014237
Ik heb een tulpstekker achterin de tv gedaan voor het geluid. Die gaat in de versterker in een ingang waar ik dan de versterker op zet voor het geluid.. Als ik deze tulp eruit trek stopt het geluid helemaal..

Van de tv naar de versterker gaat een HDMI kabel...
Als ik deze HDMI kabel eruit haal, gaat het geluid niet meer via de versterker maar alleen via de tv.. Dan stoort het geluid ook niet meer als ik bijv de waterkoker aanzet..

Ik snap er nu helemaal geen zak meer van...
pi_136019608
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:49 schreef Ingstelo het volgende:
Ik heb een tulpstekker achterin de tv gedaan voor het geluid. Die gaat in de versterker in een ingang waar ik dan de versterker op zet voor het geluid.. Als ik deze tulp eruit trek stopt het geluid helemaal..

Van de tv naar de versterker gaat een HDMI kabel...
Als ik deze HDMI kabel eruit haal, gaat het geluid niet meer via de versterker maar alleen via de tv.. Dan stoort het geluid ook niet meer als ik bijv de waterkoker aanzet..

Ik snap er nu helemaal geen zak meer van...
Om te beginnen moet je niet binnen een paar dagen een tweede topic openen over precies hetzelfde probleem. Je had namelijk op 13 januari al dit topic geopend.

Zoals ik al heb aangegeven moet je niet blijven dooremmeren met die tulpkabel. Je kunt alles prima aansluiten met behulp van uitsluitend een HDMI kabel. Probeer dat dus eerst werkend te krijgen en lees de handleidingen van je eigen apparatuur, zoals ik al heb gezegd. Als dit niet lukt, of als je het probleem blijft houden ook als het geluid van de TV via HDMI met ARC naar je versterker gaat, raadpleeg dan een elektriciėn om de elektrische installatie bij je thuis na te kijken. Ga daar vooral niet zelf mee knoeien, want dit kan levensgevaarlijk zijn en je mist duidelijk de expertise om de oorzaak van je probleem door systematisch foutzoeken te achterhalen.
pi_136019768
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:41 schreef Riparius het volgende:

[..]

Om te beginnen moet je niet binnen een paar dagen een tweede topic openen over precies hetzelfde probleem. Je had namelijk op 13 januari al [b]dit topic[/b] geopend.

Dit ging over heel wat anders..

Maar excuses boss..

[ Bericht 1% gewijzigd door Ingstelo op 27-01-2014 19:44:08 (typtyfus) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')