Als de boiler op zolder aanslaat gebeurt het ook dus heeft het dan wel met groepen te maken??quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:00 schreef Fatty het volgende:
Buiten het feit dat een stroomkabel verlengen door middel van een kroonsteentje levensgevaarlijk is, zou ik eens proberen of je bijvoorbeeld de waterkoker niet op een andere groep van je meterkast kan zetten. Klinkt alsof er teveel stroom gevraagd word als ware.
En waarom zou dat LEVENSGEVAARLIJK zijn?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:00 schreef Fatty het volgende:
Buiten het feit dat een stroomkabel verlengen door middel van een kroonsteentje levensgevaarlijk is, zou ik eens proberen of je bijvoorbeeld de waterkoker niet op een andere groep van je meterkast kan zetten. Klinkt alsof er teveel stroom gevraagd word als ware.
Elektra heeft nog wel eens de neiging warm te worden, ligt er iets tegen het kroonsteentje aan heb je kans op brand gevaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:07 schreef hoas het volgende:
[..]
En waarom zou dat LEVENSGEVAARLIJK zijn?
Het knippert niet.. het geluid wordt kort onderbroken.. Als de waterkoker aangezet wordt.. Als het licht in de gang aan gedaan wordt.. als het licht in de keuken aan gedaan wordt.. als het gas aangezet wordt met de elektrische ontsteking.. Dat zit allemaal in dezelfde groep toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:11 schreef maduropa het volgende:
Wat gebeurt er als je de waterkoker echt op een andere groep hebt staan, knippert het dan ook ?
Kan zijn dat er al teveel belasting op zit, op de groep zelf.
als het ook knippert vanaf een andere groep, dan zou ik in de meterkast de groepen-aansluitingen eens nakijken, zelf alleen kijken, niks aanpassen, alleen door een bekwaam iemand laten aanpassen.
Wat op welke groep zit verschilt per huis. In mijn keuken heb ik vier aparte groepen voor al de apparatuur. de rest van het huis heeft weer vier andere groepen verdeeld. In mijn bijkeuken vind je dan weer twee aparte groepen vanwege het feit dat er zowel een wasmachine als een droger staat.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:13 schreef Ingstelo het volgende:
[..]
Het knippert niet.. het geluid wordt kort onderbroken.. Als de waterkoker aangezet wordt.. Als het licht in de gang aan gedaan wordt.. als het licht in de keuken aan gedaan wordt.. als het gas aangezet wordt met de elektrische ontsteking.. Dat zit allemaal in dezelfde groep toch?
laatst wasmachinesnoer vervangen door een langere, was in de wasmachine verbonden door een kroonsteentje, idem dito bij mijn magnetron, lampen worde n aan het plafond ook aangesloten met een kroonsteenje, ik vind je redenatie dan ook nergens op slaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:09 schreef Fatty het volgende:
[..]
Elektra heeft nog wel eens de neiging warm te worden, ligt er iets tegen het kroonsteentje aan heb je kans op brand gevaar.
Zelfde als dat je geen stroomkabel gaat verlengen door middel er een stuk aan te solderen, doe je ook niet.
Heb van alles geprobeerd.. Andere groep.. HDMI niet door het buisje.. Stroomkabel niet door het buisje.. Niks helpt..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:22 schreef maduropa het volgende:
[..]
Wat op welke groep zit verschilt per huis. In mijn keuken heb ik vier aparte groepen voor al de apparatuur. de rest van het huis heeft weer vier andere groepen verdeeld. In mijn bijkeuken vind je dan weer twee aparte groepen vanwege het feit dat er zowel een wasmachine als een droger staat.
Klinkt wel als een overbelasting van je stroomnet of dat er ergens een connectie van je stroom niet goed is. Daarnaast is het slim om de coax en de stroom niet indezelfde buis te laten lopen.
Hoe reageert het geheel als je de stroomkabel uit jouw buis even omzeilt door een verlengsnoer even dwars door je kamer te leggen ? Dan weet je wel of het aan die kabel met kroonsteen ligt.
Kroonsteentjes gebruik ik alleen voor lampen, niet voor een hele set stroomvretende apparatuur erachter. Ben het eens met Fatty
Ik bedenk mij ineens, zou het ook de coaxkabel kunnen zijn? Dat hij af en toe stoort in het geluid?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:22 schreef maduropa het volgende:
[..]
Wat op welke groep zit verschilt per huis. In mijn keuken heb ik vier aparte groepen voor al de apparatuur. de rest van het huis heeft weer vier andere groepen verdeeld. In mijn bijkeuken vind je dan weer twee aparte groepen vanwege het feit dat er zowel een wasmachine als een droger staat.
Klinkt wel als een overbelasting van je stroomnet of dat er ergens een connectie van je stroom niet goed is. Daarnaast is het slim om de coax en de stroom niet indezelfde buis te laten lopen.
Hoe reageert het geheel als je de stroomkabel uit jouw buis even omzeilt door een verlengsnoer even dwars door je kamer te leggen ? Dan weet je wel of het aan die kabel met kroonsteen ligt.
Kroonsteentjes gebruik ik alleen voor lampen, niet voor een hele set stroomvretende apparatuur erachter. Ben het eens met Fatty
Aan je versterker zat een gegoten stekker..?quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Ingstelo het volgende:
[..]
Ik bedenk mij ineens, zou het ook de coaxkabel kunnen zijn? Dat hij af en toe stoort in het geluid?
Bij de versterker heb ik niets gedaan aan de stekker..quote:Op maandag 27 januari 2014 16:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Aan je versterker zat een gegoten stekker..?
Die mag/kun je niet zomaar verlengen.. ik denk dat het hem daar inzit..
Om te beginnen moet je niet binnen een paar dagen een tweede topic openen over precies hetzelfde probleem. Je had namelijk op 13 januari al dit topic geopend.quote:Op maandag 27 januari 2014 17:49 schreef Ingstelo het volgende:
Ik heb een tulpstekker achterin de tv gedaan voor het geluid. Die gaat in de versterker in een ingang waar ik dan de versterker op zet voor het geluid.. Als ik deze tulp eruit trek stopt het geluid helemaal..
Van de tv naar de versterker gaat een HDMI kabel...
Als ik deze HDMI kabel eruit haal, gaat het geluid niet meer via de versterker maar alleen via de tv.. Dan stoort het geluid ook niet meer als ik bijv de waterkoker aanzet..
Ik snap er nu helemaal geen zak meer van...
Dit ging over heel wat anders..quote:Op maandag 27 januari 2014 19:41 schreef Riparius het volgende:
[..]
Om te beginnen moet je niet binnen een paar dagen een tweede topic openen over precies hetzelfde probleem. Je had namelijk op 13 januari al [b]dit topic[/b] geopend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |