abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135635986
ik heb van de week een 2koloms brug gekocht, nou heb ik dus een behoorlijk kleine ruimte waar ik deze kwijt kan en ben dus beetje aan het berekenen over hoe die precies moet komen te staan maar ik loop vast op 1 ding waar ik zo op terug kom.

de ruimte die ik heb als ik 4mtr de lucht in wil (volgens mij is dit de minimale hoogte wat je moet hebben, het dak loopt aan de achterkant schuin af dus hoe verder ik na achter ga hoe meer hoogte ik verlies) kom ik uit op precies 4.40mtr lengte, voor een stationwagen moet dit zo ongeveer wel passen.

nou komt me vraag, het komt dus nogal aardig precies over hoe ik de brug moet plaatsen omdat ik geen tot weinig speling heb. nou heeft me brug dus een korte arm voor de kant waar de motor zit, en een lange arm voor de andere kant, als ik de brug dus precies in het midden plaats van die 4.40 dan komt mijn stationwagen aan de achterkant dus ruimte te kort en hou ik aan de voorkant veel ruimte over..
wat ik wil weten is dus wat de ideale plek is om de brug te plaatsen zodat het gewicht goed verdeeld is, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen
pi_135636222
Heb je geen put?
pi_135636228
Kun je de vloer niet verlagen?
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_135636287
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
pi_135636333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
Die hebben het niet zo op thuismonteurs
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:45 #6
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135636752
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135636798
ik zat op google te zoeken na het antwoord en zag dat er een vraag over een brug gevraagd werd hier.. dus vandaar dat ik het hier ook vraag.

en geen put en geen vloer verlagen maar dat hoeft ook helemaal niet.. het moet namelijk precies passen maar dan moet ik dus wel weten hoe ik de brug neer moet zetten.

en ok.. als ik hier op het verkeerde forum zit mag je me wel doorsturen na een goed forum.. ik ben zelf niet zo thuis op dit gebied.
pi_135636841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:12 schreef awiebo het volgende:
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
nee als ik met de auto na voren ga dan komt de motorkap tegen de garagedeur aan als ik de auto na omhoog doe. maar doe ik em achteruit dan kom ik dus met de achterkant van het dak van een stationwagen tegen het plafond aan van de garage..

het is dus echt noodzakelijk de brug goed te plaatsen zodat het precies past
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:20:37 #9
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135636900
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.

Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637073
Dan zet je de auto toch andersom?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:29:03 #11
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135637099
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dan zet je de auto toch andersom?
^O^

voor mijn idee, dit dus:
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:

[..]

^O^

voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
En dan de auto andersom :P
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:32:31 #13
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135637175
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

En dan de auto andersom :P
Ik snap wat jij bedoelde, niet aan gedacht.

Waar paint ook al niet goed voor is. Ik vind dat bij zulke topics standaard even een bemaat paint tekeningetje ingevoegd dient te worden. :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637235
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef awiebo het volgende:
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.

Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.

mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.

ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen ;)
pi_135637289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:

[..]

^O^

voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
perfecte tekening :) auto andersom zetten is geen optie want dan heb ik geen ruimte meer voor de motortakel. nou moet ik dus alleen nog weten waar ik de kolommen neer moet zetten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:40:01 #16
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135637326
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:35 schreef dlowoner het volgende:

[..]

ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.

mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.

ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen ;)
Je kan toch gewoon zeggen:
Ik neem een bmw 3 serie station, dat is het grootste wat ik erop wil hebben. Je korte arm is 50 cm. voorkant neus auto tot voorkant voorste hefpositie is 70 cm. Vrije speling tussen neus auto en obstakels is minimaal 25 cm. Dan moet de hefkolom dus minimaal 50+70+25 = 1,40 uit de garagedeur staan.

Mocht de bovenkant auto dan niet hoger kunnen tillen dan laten we zeggen 3,70. dan heb je of een te grote auto op de brug of een te klein hok waar je dat in wil hebben.

Dan moet er een soort van kapel op het dak daar waar de achterkant auto tegen het schuin dak komt.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:42:22 #17
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135637383
in het kort. Ik zou dus een aantal stationwagons gaan dimensioneren op papier. Je hebt vast wel bekenden met dat soort auto's. en dan is het gewoon passen en meten.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:43:37 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637414
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:44:10 #19
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135637428
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
en dan? je moet door de garagedeur meteen die brug op :@ :')

;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:44:59 #20
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637442
Anders op het stukje van de brug een 'dakkapel'?
pi_135637519
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
650euro

en voor de anderen.. sorry maar het moet precies passen allemaal... het enige wat ik wil weten is dus waar ik de brug neer moet zetten.. zoiets als wat Awiebo gezegt heeft maar dan graag met een beetje zekerheid want er komt nogal gewicht op de brug te staan en er staan mensen onder te werken.. dus wil geen ongelukken ermee krijgen,
p.s. ik wadeer het wel dat jullie mee willen denken hoor maar ik schiet er zelf niet zoveel mee op ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:55:06 #22
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637705
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan), keilbouten of draadeinden. Keilbouten lijken mij het makkelijkste. Je hebt wel serieus gereedschap nodig om M16 in beton te boren.
pi_135637801
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan) of keilbouten.
is al bekent
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:59:15 #24
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637825
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
pi_135638312
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:59 schreef blup het volgende:
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
wat ik bedoel is dus (als je na die tekening kijkt ergens hierboven) waar ik de kolommen neer moet zetten, het is namelijk niet 'precies in het midden' aangezien het gewicht van de motor veel zwaarder is dan de rest van de auto (als je de motor voorin hebt zoals bij een stationwagen).

ik denk dat ik opzoek moet gaan bij mijn auto na het punt dat ik de auto precies in evenwicht heb staan (waarschijnlijk onder de voordeur ergens) en dan zou dat het punt moeten zijn waar ik de kolommen neer moet zetten...
(hoop dat het een beetje te snappen is nou??) :?
pi_135638545
Ik denk dat je niet te veel na moet denken over het "kantelmoment" van een auto op de brug.
De steunpunten zitten dusdanig ver uit elkaar dat de gewichtsverdeling wel héél erg moet afwijken voor de auto kantelt.
pi_135638679
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:25 schreef vannelle het volgende:
Ik denk dat je niet te veel na moet denken over het "kantelmoment" van een auto op de brug.
De steunpunten zitten dusdanig ver uit elkaar dat de gewichtsverdeling wel héél erg moet afwijken voor de auto kantelt.
ja ok, en een 3ltr V6 weegt natuurlijk ook wel wat meer dan 1.8 in dezelfde auto..
ik heb nog een ouwe stationwagen staan die wacht om gestript te worden... ik pak gewoon een krik, ik weet dat als ik aan de voorkant de auto omhoog krik dat op een gegeven moment de achterband ook mee de lucht in gaat.. ik zet dus de krik ergens onder de deur en probeer zo even snel het evenwicht te zoeken dat de banden tegelijkertijd te lucht in gaan.. dan neem ik dat punt gewoon aan bereken ik zo wel waar ik de brug moet plaatsen.

bedankt voor iedereen die meegedacht heeft
pi_135638825
Of je neemt de gemiddelde afstand tussen voor- en achterwiel van een auto ( wielbasis als ik mezelf teruglees :+ ) en kijkt waar de kolommen dan moeten staan rekening houdend met de lengte van de hefarmen van je brug.
pi_135638936
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:35 schreef vannelle het volgende:
Of je neemt de gemiddelde afstand tussen voor- en achterwiel van een auto ( wielbasis als ik mezelf teruglees :+ ) en kijkt waar de kolommen dan moeten staan rekening houdend met de lengte van de hefarmen van je brug.
dan kom ik toch weer uit op die van de stationwagens want als ik er een hatchback of desnoods een sedan (geen amerikaan dan) opzet dan zal ik er dus ook nooit last van hebben,,, het gaat juist om de stationwagen omdat ik met de achterkant met het dak zit, zolang de voorkant maar mooi langs de garagedeur gaat dan is er geen probleem met kleinere auto's of sedans
pi_135640640
Dan meet je die stationwagen op. ;)
pi_135643881
zo spannend is dat allemaal niet hoor, een 2 kolom kan behoorlijk scheef belast worden.
een 3 deurs terrano heb ik ook regelmatig op een 2 kolommer gehad en dan is de verhouding ook ver zoek qua middenpunt en brug
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:34:55 #32
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135644229
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:35 schreef vannelle het volgende:
Dan meet je die stationwagen op. ;)
Dit zeg ik dus ook al in het begin ;)

Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen

je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135645253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:34 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dit zeg ik dus ook al in het begin ;)

Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen

je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg ;)
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...

tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:58 #34
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135645318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef dlowoner het volgende:

[..]

tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg ;)
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...

tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had ;)
Heb je geen merk en serie/typenummer?

In de regel valt tegenwoordig alles op internet te vinden. Gewoon even googelen.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:21:06 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135645658
De kolommen staan meestal op de naad van het voorscherm en de voorportieren. Zet die auto binnen, stap uit, zet een kruisje op de vloer op die plek en een streep recht onder de achterbumper. Meet de hoogte van het dak van de auto op, kijk wat de max hefhoogte van die brug is en klooi effe met een peilloodje of draadje met een moertje eraan of weet ik veel uit of je daarmee wegkomt.

Zo ingewikkeld is het nou ook weer niet lijkt me.

Je wilt van ons weten hoe en wat dmv een vaag verhaal wat iemand effe op de gok gepaint heeft, we hebben geen exacte maten of niks, maar we moeten wel effe vertellen waar jij je kolommen moet plaatsen :)

Trial and error, passen en meten, succes ermee ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135658932
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 23:21:27 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135660552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Wel eens een auto op een 2 kolommer gezet? de voorste (korte) steunen staan vanuit de kolom redelijk recht onder de auto, motorblok hangt daar dan recht voor. De lange steunen krijgen minder gewicht, vandaar ook dat ze langer kunnen zijn, omdat het zwaarste deel van de auto op de korte sterke steunen hangt. Als je dat omdraait, komt het zwaarste deel van de auto heel ver uit de kolom te hangen. Dan moet je wel héél erg gaan vertrouwen op je verankering.

Op een 4 koloms brug maakt het geen donder uit, met een 2 kolommer is dat echt wel een heel ander verhaal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2014 @ 00:04:24 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135662119
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Dat heb ik ook wel eens gezien ja. En het kon. Maar daar hield het ook mee op want de brug kwam griezelig scheef te staan. Ik zou dat dus liever niet doen.

@TS: heb je wel eens overwogen om alles op schaal na te tekenen ? De garage zelf en de brug met daarop de auto in de hoogste stand. Brug + auto uitknippen en dat op de tekening van de garage leggen om te kijken wat het beste/mooiste uit komt. Maar ik zou als eerste bepalen waar de kolommen van de brug komen t.o.v. de auto.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135678341
Ik zal het even nuanceren, tegenwoordig zijn 2-koloms hefbruggen a-symmetrisch, met steunen die niet even lang zijn dus.
Dat heeft als voordeel dat de voordeuren makkelijker open kunnen, maar de gewichtsverdeling is dan wat beroerder als je de auto omdraait.

Ik heb vroeger in een garage gewerkt, die bruggen waren symmetrisch, de armen waren dus even lang. Dan maakt het inderdaad niet zoveel uit hoe je de auto plaatst.
  zondag 19 januari 2014 @ 16:20:13 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135680733
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo :')

Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135712701
quote:
3s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo :')

Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
hahahaha ja dat lijkt me ook idd :P
niet dat er bij het verhaal erbij staat dat die brug verkeerd gemonteerd is want die staat blijkbaar nog.. alleen de auto is er afgevallen.
hoop dat mij dat bespaard blijft.. ik heb ondertussen de dorpels in de vloer verankerd met chemische ankers, morgen zal ik proberen de kolommen er recht op te zetten
iig bedankt voor de reacties en hier mag een slotje op
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 00:07:43 #42
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135745354
Ik zou de dorpels aan de kolommen laten zitten en dan vast zetten. Waterpasje er bij en je weet of de kolommen ook echt waterpas staan.

Maar ik begrijp dat je al precies weet waar je de brug neer wilt zetten ? Hoe heb je dat uitgevonden ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135767846
Dit is ook een oplossing!

  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27:21 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135784300
Misschien kan je zoiets vinden in een garagemuseum.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135790320
Ja, of bij mij in de garage 😉
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 21:21:56 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135821695
Tof !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')