Die hebben het niet zo op thuismonteursquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
nee als ik met de auto na voren ga dan komt de motorkap tegen de garagedeur aan als ik de auto na omhoog doe. maar doe ik em achteruit dan kom ik dus met de achterkant van het dak van een stationwagen tegen het plafond aan van de garage..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:12 schreef awiebo het volgende:
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dan zet je de auto toch andersom?
En dan de auto andersomquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:
[..]![]()
voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
Ik snap wat jij bedoelde, niet aan gedacht.quote:
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef awiebo het volgende:
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.
Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
perfecte tekeningquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:
[..]![]()
voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
Je kan toch gewoon zeggen:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:35 schreef dlowoner het volgende:
[..]
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.
mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.
ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen
en dan? je moet door de garagedeur meteen die brug opquote:
650euroquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
is al bekentquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan) of keilbouten.
wat ik bedoel is dus (als je na die tekening kijkt ergens hierboven) waar ik de kolommen neer moet zetten, het is namelijk niet 'precies in het midden' aangezien het gewicht van de motor veel zwaarder is dan de rest van de auto (als je de motor voorin hebt zoals bij een stationwagen).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:59 schreef blup het volgende:
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
ja ok, en een 3ltr V6 weegt natuurlijk ook wel wat meer dan 1.8 in dezelfde auto..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:25 schreef vannelle het volgende:
Ik denk dat je niet te veel na moet denken over het "kantelmoment" van een auto op de brug.
De steunpunten zitten dusdanig ver uit elkaar dat de gewichtsverdeling wel héél erg moet afwijken voor de auto kantelt.
dan kom ik toch weer uit op die van de stationwagens want als ik er een hatchback of desnoods een sedan (geen amerikaan dan) opzet dan zal ik er dus ook nooit last van hebben,,, het gaat juist om de stationwagen omdat ik met de achterkant met het dak zit, zolang de voorkant maar mooi langs de garagedeur gaat dan is er geen probleem met kleinere auto's of sedansquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:35 schreef vannelle het volgende:
Of je neemt de gemiddelde afstand tussen voor- en achterwiel van een auto ( wielbasis als ik mezelf teruglees) en kijkt waar de kolommen dan moeten staan rekening houdend met de lengte van de hefarmen van je brug.
Dit zeg ik dus ook al in het beginquote:
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroegquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:34 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dit zeg ik dus ook al in het begin
Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen
je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
Heb je geen merk en serie/typenummer?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef dlowoner het volgende:
[..]
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg![]()
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...
tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had
Wel eens een auto op een 2 kolommer gezet? de voorste (korte) steunen staan vanuit de kolom redelijk recht onder de auto, motorblok hangt daar dan recht voor. De lange steunen krijgen minder gewicht, vandaar ook dat ze langer kunnen zijn, omdat het zwaarste deel van de auto op de korte sterke steunen hangt. Als je dat omdraait, komt het zwaarste deel van de auto heel ver uit de kolom te hangen. Dan moet je wel héél erg gaan vertrouwen op je verankering.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Dat heb ik ook wel eens gezien ja. En het kon. Maar daar hield het ook mee op want de brug kwam griezelig scheef te staan. Ik zou dat dus liever niet doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzoquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
hahahaha ja dat lijkt me ook iddquote:Op zondag 19 januari 2014 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo![]()
Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |