abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135635986
ik heb van de week een 2koloms brug gekocht, nou heb ik dus een behoorlijk kleine ruimte waar ik deze kwijt kan en ben dus beetje aan het berekenen over hoe die precies moet komen te staan maar ik loop vast op 1 ding waar ik zo op terug kom.

de ruimte die ik heb als ik 4mtr de lucht in wil (volgens mij is dit de minimale hoogte wat je moet hebben, het dak loopt aan de achterkant schuin af dus hoe verder ik na achter ga hoe meer hoogte ik verlies) kom ik uit op precies 4.40mtr lengte, voor een stationwagen moet dit zo ongeveer wel passen.

nou komt me vraag, het komt dus nogal aardig precies over hoe ik de brug moet plaatsen omdat ik geen tot weinig speling heb. nou heeft me brug dus een korte arm voor de kant waar de motor zit, en een lange arm voor de andere kant, als ik de brug dus precies in het midden plaats van die 4.40 dan komt mijn stationwagen aan de achterkant dus ruimte te kort en hou ik aan de voorkant veel ruimte over..
wat ik wil weten is dus wat de ideale plek is om de brug te plaatsen zodat het gewicht goed verdeeld is, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen
pi_135636222
Heb je geen put?
pi_135636228
Kun je de vloer niet verlagen?
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_135636287
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
pi_135636333
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
Die hebben het niet zo op thuismonteurs
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:12:45 #6
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135636752
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135636798
ik zat op google te zoeken na het antwoord en zag dat er een vraag over een brug gevraagd werd hier.. dus vandaar dat ik het hier ook vraag.

en geen put en geen vloer verlagen maar dat hoeft ook helemaal niet.. het moet namelijk precies passen maar dan moet ik dus wel weten hoe ik de brug neer moet zetten.

en ok.. als ik hier op het verkeerde forum zit mag je me wel doorsturen na een goed forum.. ik ben zelf niet zo thuis op dit gebied.
pi_135636841
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:12 schreef awiebo het volgende:
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
nee als ik met de auto na voren ga dan komt de motorkap tegen de garagedeur aan als ik de auto na omhoog doe. maar doe ik em achteruit dan kom ik dus met de achterkant van het dak van een stationwagen tegen het plafond aan van de garage..

het is dus echt noodzakelijk de brug goed te plaatsen zodat het precies past
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:20:37 #9
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135636900
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.

Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637073
Dan zet je de auto toch andersom?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:29:03 #11
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135637099
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dan zet je de auto toch andersom?
^O^

voor mijn idee, dit dus:
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637152
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:

[..]

^O^

voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
En dan de auto andersom :P
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:32:31 #13
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135637175
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

En dan de auto andersom :P
Ik snap wat jij bedoelde, niet aan gedacht.

Waar paint ook al niet goed voor is. Ik vind dat bij zulke topics standaard even een bemaat paint tekeningetje ingevoegd dient te worden. :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135637235
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef awiebo het volgende:
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.

Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.

mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.

ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen ;)
pi_135637289
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:

[..]

^O^

voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
perfecte tekening :) auto andersom zetten is geen optie want dan heb ik geen ruimte meer voor de motortakel. nou moet ik dus alleen nog weten waar ik de kolommen neer moet zetten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:40:01 #16
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135637326
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:35 schreef dlowoner het volgende:

[..]

ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.

mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.

ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen ;)
Je kan toch gewoon zeggen:
Ik neem een bmw 3 serie station, dat is het grootste wat ik erop wil hebben. Je korte arm is 50 cm. voorkant neus auto tot voorkant voorste hefpositie is 70 cm. Vrije speling tussen neus auto en obstakels is minimaal 25 cm. Dan moet de hefkolom dus minimaal 50+70+25 = 1,40 uit de garagedeur staan.

Mocht de bovenkant auto dan niet hoger kunnen tillen dan laten we zeggen 3,70. dan heb je of een te grote auto op de brug of een te klein hok waar je dat in wil hebben.

Dan moet er een soort van kapel op het dak daar waar de achterkant auto tegen het schuin dak komt.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:42:22 #17
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135637383
in het kort. Ik zou dus een aantal stationwagons gaan dimensioneren op papier. Je hebt vast wel bekenden met dat soort auto's. en dan is het gewoon passen en meten.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:43:37 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637414
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:44:10 #19
409503 awiebo
būter, brea en griene tsiis...
pi_135637428
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
en dan? je moet door de garagedeur meteen die brug op :@ :')

;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:44:59 #20
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637442
Anders op het stukje van de brug een 'dakkapel'?
pi_135637519
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
650euro

en voor de anderen.. sorry maar het moet precies passen allemaal... het enige wat ik wil weten is dus waar ik de brug neer moet zetten.. zoiets als wat Awiebo gezegt heeft maar dan graag met een beetje zekerheid want er komt nogal gewicht op de brug te staan en er staan mensen onder te werken.. dus wil geen ongelukken ermee krijgen,
p.s. ik wadeer het wel dat jullie mee willen denken hoor maar ik schiet er zelf niet zoveel mee op ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:55:06 #22
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637705
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan), keilbouten of draadeinden. Keilbouten lijken mij het makkelijkste. Je hebt wel serieus gereedschap nodig om M16 in beton te boren.
pi_135637801
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan) of keilbouten.
is al bekent
  zaterdag 18 januari 2014 @ 12:59:15 #24
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_135637825
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
pi_135638312
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:59 schreef blup het volgende:
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
wat ik bedoel is dus (als je na die tekening kijkt ergens hierboven) waar ik de kolommen neer moet zetten, het is namelijk niet 'precies in het midden' aangezien het gewicht van de motor veel zwaarder is dan de rest van de auto (als je de motor voorin hebt zoals bij een stationwagen).

ik denk dat ik opzoek moet gaan bij mijn auto na het punt dat ik de auto precies in evenwicht heb staan (waarschijnlijk onder de voordeur ergens) en dan zou dat het punt moeten zijn waar ik de kolommen neer moet zetten...
(hoop dat het een beetje te snappen is nou??) :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')