Die hebben het niet zo op thuismonteursquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Waarom vraag je dit hier en bel je niet gewoon kort naar een garage?
nee als ik met de auto na voren ga dan komt de motorkap tegen de garagedeur aan als ik de auto na omhoog doe. maar doe ik em achteruit dan kom ik dus met de achterkant van het dak van een stationwagen tegen het plafond aan van de garage..quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:12 schreef awiebo het volgende:
je kan dus niet naar voren omdat je dan met de bovenkant van de hefkolommen in je dak hangt?
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dan zet je de auto toch andersom?
En dan de auto andersomquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:
[..]![]()
voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
Ik snap wat jij bedoelde, niet aan gedacht.quote:
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef awiebo het volgende:
hm, dat is wel heel erg krap. Ik zou zeggen zoek ergens een lekker grote wagen en ga van die maten uit. waar je de hefkolommen dus minimaal moet plaatsen wil je met de neus van dat formaat auto niet in je garagedeur blijven hangen. Mocht je achterop dan wat te kort komen is daar helaas niets aan te doen.
Weet niet of je iemand technisch kent maar een optie is misschien een extra veiligheid inbouwen met een fotosensor langs de schuine kant van het dak dat wanneer die onderbroken wordt de brug niet verder omhoog wil?
wanneer de auto dus te dicht langs het dak komt.
perfecte tekeningquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:29 schreef awiebo het volgende:
[..]![]()
voor mijn idee, dit dus:
[ afbeelding ]
Je kan toch gewoon zeggen:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:35 schreef dlowoner het volgende:
[..]
ja weet je wat het is.. laat ik gewoon uitgaan van een stationwagen, het zwaarste punt is toch daar waar de motor zit, daarom heeft een brug een korte arm en een lange arm, dan heb je een ruimte van 4.40, de helft daarvan is dus 2.20, maar als ik die brug daar neerzet dan kom ik in de problemen vanwege die korte en lange armen, dus ik zou graag willen weten hoe ik em dan wel neer moet zetten.
mssn moet ik em aan de voorkant op 2mtr zetten zodat aan de achterkant nog 2.40 overblijft.. maar aangezien ik niet zo zeker ben over deze gok vraag ik het hier.
ik kan niet even snel die brug neerzetten, me auto erop zetten om dan even te kijken of die dan wel goed staat want kan de brug dan ook niet zo ff meer verplaatsen
en dan? je moet door de garagedeur meteen die brug opquote:
650euroquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:43 schreef blup het volgende:
kwartslag draaien dan?
Wat koste die brug eigenlijk?
is al bekentquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef blup het volgende:
Waar alsin waarin?
Flinke bult kwaliteits beton storten en chemische ankers (M16 of meer als dat kan) of keilbouten.
wat ik bedoel is dus (als je na die tekening kijkt ergens hierboven) waar ik de kolommen neer moet zetten, het is namelijk niet 'precies in het midden' aangezien het gewicht van de motor veel zwaarder is dan de rest van de auto (als je de motor voorin hebt zoals bij een stationwagen).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:59 schreef blup het volgende:
Wat is je vraag dan, jij weet hoe het past en hoe je het moet plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |