abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:34:55 #32
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135644229
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 14:35 schreef vannelle het volgende:
Dan meet je die stationwagen op. ;)
Dit zeg ik dus ook al in het begin ;)

Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen

je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135645253
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:34 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dit zeg ik dus ook al in het begin ;)

Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen

je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg ;)
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...

tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had ;)
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:58 #34
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135645318
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef dlowoner het volgende:

[..]

tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg ;)
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...

tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had ;)
Heb je geen merk en serie/typenummer?

In de regel valt tegenwoordig alles op internet te vinden. Gewoon even googelen.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:21:06 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135645658
De kolommen staan meestal op de naad van het voorscherm en de voorportieren. Zet die auto binnen, stap uit, zet een kruisje op de vloer op die plek en een streep recht onder de achterbumper. Meet de hoogte van het dak van de auto op, kijk wat de max hefhoogte van die brug is en klooi effe met een peilloodje of draadje met een moertje eraan of weet ik veel uit of je daarmee wegkomt.

Zo ingewikkeld is het nou ook weer niet lijkt me.

Je wilt van ons weten hoe en wat dmv een vaag verhaal wat iemand effe op de gok gepaint heeft, we hebben geen exacte maten of niks, maar we moeten wel effe vertellen waar jij je kolommen moet plaatsen :)

Trial and error, passen en meten, succes ermee ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_135658932
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 23:21:27 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135660552
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Wel eens een auto op een 2 kolommer gezet? de voorste (korte) steunen staan vanuit de kolom redelijk recht onder de auto, motorblok hangt daar dan recht voor. De lange steunen krijgen minder gewicht, vandaar ook dat ze langer kunnen zijn, omdat het zwaarste deel van de auto op de korte sterke steunen hangt. Als je dat omdraait, komt het zwaarste deel van de auto heel ver uit de kolom te hangen. Dan moet je wel héél erg gaan vertrouwen op je verankering.

Op een 4 koloms brug maakt het geen donder uit, met een 2 kolommer is dat echt wel een heel ander verhaal.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 19 januari 2014 @ 00:04:24 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135662119
quote:
Dat heb ik ook wel eens gezien ja. En het kon. Maar daar hield het ook mee op want de brug kwam griezelig scheef te staan. Ik zou dat dus liever niet doen.

@TS: heb je wel eens overwogen om alles op schaal na te tekenen ? De garage zelf en de brug met daarop de auto in de hoogste stand. Brug + auto uitknippen en dat op de tekening van de garage leggen om te kijken wat het beste/mooiste uit komt. Maar ik zou als eerste bepalen waar de kolommen van de brug komen t.o.v. de auto.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135678341
Ik zal het even nuanceren, tegenwoordig zijn 2-koloms hefbruggen a-symmetrisch, met steunen die niet even lang zijn dus.
Dat heeft als voordeel dat de voordeuren makkelijker open kunnen, maar de gewichtsverdeling is dan wat beroerder als je de auto omdraait.

Ik heb vroeger in een garage gewerkt, die bruggen waren symmetrisch, de armen waren dus even lang. Dan maakt het inderdaad niet zoveel uit hoe je de auto plaatst.
  zondag 19 januari 2014 @ 16:20:13 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_135680733
quote:
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo :')

Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
pi_135712701
quote:
3s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo :')

Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
hahahaha ja dat lijkt me ook idd :P
niet dat er bij het verhaal erbij staat dat die brug verkeerd gemonteerd is want die staat blijkbaar nog.. alleen de auto is er afgevallen.
hoop dat mij dat bespaard blijft.. ik heb ondertussen de dorpels in de vloer verankerd met chemische ankers, morgen zal ik proberen de kolommen er recht op te zetten
iig bedankt voor de reacties en hier mag een slotje op
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 00:07:43 #42
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135745354
Ik zou de dorpels aan de kolommen laten zitten en dan vast zetten. Waterpasje er bij en je weet of de kolommen ook echt waterpas staan.

Maar ik begrijp dat je al precies weet waar je de brug neer wilt zetten ? Hoe heb je dat uitgevonden ?
pi_135767846
Dit is ook een oplossing!

† In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 23:27:21 #44
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135784300
Misschien kan je zoiets vinden in een garagemuseum.
pi_135790320
Ja, of bij mij in de garage 😉
  † In Memoriam † woensdag 22 januari 2014 @ 21:21:56 #46
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135821695
Tof !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')