Dit zeg ik dus ook al in het beginquote:
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroegquote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:34 schreef awiebo het volgende:
[..]
Dit zeg ik dus ook al in het begin
Uitmeten, gaten, beton storten met ankers en plaatsen
je moet het doen met de ruimte die je hebt. Als die brug goed vast genoeg staat in de grond kiept die niet om. Heb je er anders niet een plaatsingshandleiding of iets dergelijks bij? met advies voor de verankering van de brug?
Heb je geen merk en serie/typenummer?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:06 schreef dlowoner het volgende:
[..]
tja dat uitmeten wist ik wel maar wist eerst niet precies hoe.. vandaar dat ik het hier vroeg![]()
ik heb em 2de hands gekocht dus handleiding mist.. wel heb ik em zelf gedemonteerd van waar ik em vandaan heb dus ik weet al hoe ik em vast moet zetten en hoe die inmekaar zit, heb de chemische ankers al en heb me goed uit laten leggen hoe ik die het beste kan gaan gebruiken.
en ok, ik weet nu dat ik niet zo bang hoef te zijn als ik em nou 10cm te ver na voor of na achter geplaatst heb want er word gezegd dat ze niet zo snel omvallen...
tja die filmpjes op youtube over bruggen die omvallen had ik mssn beter niet kunnen zien voordat ik de brug opgezet had
Wel eens een auto op een 2 kolommer gezet? de voorste (korte) steunen staan vanuit de kolom redelijk recht onder de auto, motorblok hangt daar dan recht voor. De lange steunen krijgen minder gewicht, vandaar ook dat ze langer kunnen zijn, omdat het zwaarste deel van de auto op de korte sterke steunen hangt. Als je dat omdraait, komt het zwaarste deel van de auto heel ver uit de kolom te hangen. Dan moet je wel héél erg gaan vertrouwen op je verankering.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Die brug kan dat wel hebben.
Dat heb ik ook wel eens gezien ja. En het kon. Maar daar hield het ook mee op want de brug kwam griezelig scheef te staan. Ik zou dat dus liever niet doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
Bij een garage doen ze ook niet zo moeilijk hoor, als het toevallig zo uitkomt dat de auto achterstevoren op de brug moet dan doen ze dat.
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzoquote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:43 schreef bluemoon23 het volgende:
hahahaha ja dat lijkt me ook iddquote:Op zondag 19 januari 2014 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, maar naar verluidt wordt het aantal garagehouders die dat klakkeloos doen wel steeds minder; iets met natuurlijke selectie ofzo![]()
Garagehouder dood door auto die van hefbrug valt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |