abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135631947
Hoe eerlijk ben je in een sollicitatiegesprek en in hoeverre pas je je verhaal aan op wat je denkt dat je werkgever wil horen?

Ik werd vanavond in de kroeg aangesproken door iemand die toevallig mijn sollicitatiebrief gelezen had en toen hadden we daar een gesprek over. Hij begon me van alles te vragen, waaronder vragen als, hoe ziet je tafel er thuis uit? Waarop ik gewoon vertel hoe die eruit ziet (chaotisch) maar erbij vertel dat ik in mijn werk wel heel gestructureerd ben. Daar kreeg ik als commentaar op dat ik op een echt gesprek beter kan vertellen dat mijn tafel er heel netjes uitziet, omdat dat is wat de werkgever wil horen.

Maar dat vind ik dus iets moeilijks. Want als iemand mij een vraag stelt, antwoord ik daar eerlijk op en ben ik niet bezig met wat iemand zou willen horen.
Dus vandaar de vraag, hoe eerlijk zijn jullie en wat is wenselijk?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 03:14:25 #2
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_135632113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 02:54 schreef Onnozelaar het volgende:
Hoe eerlijk ben je in een sollicitatiegesprek en in hoeverre pas je je verhaal aan op wat je denkt dat je werkgever wil horen?

Ik werd vanavond in de kroeg aangesproken door iemand die toevallig mijn sollicitatiebrief gelezen had en toen hadden we daar een gesprek over. Hij begon me van alles te vragen, waaronder vragen als, hoe ziet je tafel er thuis uit? Waarop ik gewoon vertel hoe die eruit ziet (chaotisch) maar erbij vertel dat ik in mijn werk wel heel gestructureerd ben. Daar kreeg ik als commentaar op dat ik op een echt gesprek beter kan vertellen dat mijn tafel er heel netjes uitziet, omdat dat is wat de werkgever wil horen.

Maar dat vind ik dus iets moeilijks. Want als iemand mij een vraag stelt, antwoord ik daar eerlijk op en ben ik niet bezig met wat iemand zou willen horen.
Dus vandaar de vraag, hoe eerlijk zijn jullie en wat is wenselijk?
Met zulke vragen zou ik ook eerlijk zijn. Sommige werkgevers willen juist eerlijke en/of originele antwoorden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 18 januari 2014 @ 03:15:34 #3
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_135632120
Hoe onprofessioneel is het dat je daar in de kroeg over wordt aangesproken :')
pi_135632128
Wat maakt het in godsnaam uit dat het chaotisch is bij je thuis? Voor buitenstaanders is mijn kamer één grote teringbende, terwijl ik er gewoon structuur in zie en weet precies wat waar ligt. Vroeger vaak genoeg gehad dat mijn moeder m'n kamer opeens opgeruimd had en ik alles kwijt was en de volledige structuur kwijt was :P Ik behou zelf gewoon het overzicht over de dingen die ik doe en waar het ligt en alles, maakt het dan uit hoe het er uit ziet? Nee toch, wat mij betreft niet.
pi_135632129
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 03:15 schreef Verbodsbord het volgende:
Hoe onprofessioneel is het dat je daar in de kroeg over wordt aangesproken :')
dit ook indd _O-
pi_135632137
Damn wat vragen ze tegenwoordig allemaal.
Wat een kul, gaat u geen reet aan directeur.
Vragen ze ook hoe vaak je seks hebt...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_135632146
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 03:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Damn wat vragen ze tegenwoordig allemaal.
Wat een kul, gaat u geen reet aan directeur.
Vragen ze ook hoe vaak je seks hebt...
Ja zeker. Verschillende standjes dienen in woord en gebaar gecommuniceerd te worden.
pi_135632150
Ik zou antwoorden dat ik dat niet in de kroeg zou willen bespreken. :) En ja, dat is eerlijk.
pi_135632164
Nouja, wat ik dus moeilijk vind is dat ik meer bezig ben met te laten zien hoe ik echt ben, dan met hoe ik misschien wel zou moeten zijn. (in ogen van de werkgever)
En dat zette me aan het denken. Want wat is nou handiger is een gesprek? (niet dat ik denk dat ik me anders voor zou kunnen doen dan ik ben, maar toch...)
pi_135632190
Ik zou er niet te veel over nadenken, vertel gewoon wat je normaliter ook zou vertellen.
pi_135632261
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 03:30 schreef Kowloon het volgende:
Ik zou er niet te veel over nadenken, vertel gewoon wat je normaliter ook zou vertellen.
Dit inderdaad.

Kan me niet voorstellen dat ze iemand afkeuren op basis van de antwoorden die ze op dit soort compleet irrelevante vragen geven :') Hoop het niet iig.
pi_135632276
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 03:40 schreef OllieWilliams het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ze iemand afkeuren op basis van de antwoorden die ze op dit soort compleet irrelevante vragen geven :') Hoop het niet iig.
Zoja, dan is het een prutswerkgever waar je niet moet willen werken. ;)
pi_135632431
Beschrijf gewoon hoe je tafel er uit ziet: 4 poten, rechthoekig blad
Hij vroeg immers niet naar wat er op ligt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_135632469
Qua werkgevers moet je ze precies vertellen wat ze willen horen. Meer kan ik er niet van maken. Niet dat je moet liegen maar vul het zo in dat het daarbij aansluit.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 05:05:57 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135632515
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 03:17 schreef OllieWilliams het volgende:
Wat maakt het in godsnaam uit dat het chaotisch is bij je thuis? Voor buitenstaanders is mijn kamer één grote teringbende, terwijl ik er gewoon structuur in zie en weet precies wat waar ligt. Vroeger vaak genoeg gehad dat mijn moeder m'n kamer opeens opgeruimd had en ik alles kwijt was en de volledige structuur kwijt was :P Ik behou zelf gewoon het overzicht over de dingen die ik doe en waar het ligt en alles, maakt het dan uit hoe het er uit ziet? Nee toch, wat mij betreft niet.
Dit heb ik ook en als ik bij een sollicitatie gevraagd zou worden hoe mijn huis eruit ziet zal ik ook zeggen dat het rommelig is maar dat ik wel alles weet te vinden en dat het rommelig is omdat ik mij met andere zaken bezig hou,

Als je een antwoord op die manier weet te verduidelijken dan maakt het niet zoveel uit dat het een zooitje is, het gaat erom dat je taakgericht bent en dat bijzaken minder prioriteit hebben.

Als ik mij op een taak stort ben ik ook alleen bezig met die taak, moet je me ook niet vragen of ik daarnaast ook andere dingen wil doen want dan raak ik m'n focus kwijt en komt er uiteindelijk niets van alle taken terecht (ook geen pluspunt bij een sollicitatie overigens maar zolang ze daar niet naar vragen hoef je dat ook niet te zeggen).

Het beste antwoord is dus eigenlijk: "Als andere taken voorrang hebben zal ik die eerst doen maar als de prioriteit bij het opruimen ligt zal dit ook tot in perfectie bereikt worden" O-)
pi_135632537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 05:05 schreef SiGNe het volgende:

* knip *
Je vat dat dus samen als 'mijn huis is zeer systematisch ingericht, al zal een buitenstaander er geen wijs uit worden'. Toch?
  zaterdag 18 januari 2014 @ 05:28:48 #17
45 SiGNe
pi_135632538
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 05:28 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Je vat dat dus samen als 'mijn huis is zeer systematisch ingericht, al zal een buitenstaander er geen wijs uit worden'. Toch?
Prachtig verwoord ^O^
(die moet ik trouwens onthouden voor als ik weer eens kritiek krijg :P )
pi_135632540
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 05:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Prachtig verwoord ^O^
Dat bedoel ik met, je moet een werkgever precies vertellen wat 'ie wil horen zonder te liegen ;)
pi_135632541
Je wilt trouwens niet weten wat voor rommel het hier is - niet vies, maar chaotisch - maar ik weet precies waar alles ligt. Min of meer. Ongeveer :P
  zaterdag 18 januari 2014 @ 05:34:51 #20
45 SiGNe
pi_135632544
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 05:32 schreef Nemephis het volgende:
Je wilt trouwens niet weten wat voor rommel het hier is - niet vies, maar chaotisch - maar ik weet precies waar alles ligt. Min of meer. Ongeveer :P
Hier ontstaan voornamelijk problemen als ik wél heb oprgeruimd..
Dan zoek ik naar dingen op de oude plek maar heb geen idee meer waar ik het gelaten heb.
pi_135632550
Nou, dan moet je niet opruimen dus.
Als jij orde hebt in je eigen chaos, wat is daar mis mee?
Zolang het maar geen vieze bende wordt dat je zo af toe archeologisch onderzoek in je eigen meuk moet doen (Ja, dit is een echte authentieke pizza zoals ze ze eind jaren tachtig maakten :P)
pi_135633661
Mijn antwoord zou zijn: welke tafel?
Wie heeft er nou maar 1 tafel....
pi_135633677
Nee hoor tis hier geen bende. Ik kan namelijk alles vinden. Matig excuus die rommelige mensen altijd weer lijken te gebruiken.

Nee je bent niet gestructureerd je hebt gewoon een goed geheugen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 18 januari 2014 @ 09:34:44 #24
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_135633762
Hoe mijn tafel eruit ziet? Nou, die zou ik dan eerst moeten zoeken :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_135633782
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')