abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:17:24 #101
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_135638332
#136 heeft er 09u 00m 39s over gedaan zie ik net, dat is aardig snel :O
pi_135638379
De snelheid zit er goed in de laatste tijd. Ben benieuwd of iedereen zijn/haar tentamens haalt :+
pi_135638525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:19 schreef Viezze het volgende:
De snelheid zit er goed in de laatste tijd. Ben benieuwd of iedereen zijn/haar tentamens haalt :+
Ik moet er 3 vijfjes uitknallen. :')
pi_135638601
Ik mik eigenlijk op een 8 als eindcijfer, dus dan moet ik een 7 en 7,5 halen. Wordt nog pittig.
pi_135638854
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:45 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Ik had dat in een Golf.. Haha
Afrijden is best vermakelijk trouwens. Examinator achterin de taxi met van die stomme vragen en opdrachten.
"Wat doe je als nu de ruitenwissers ermee ophouden?"
Nee.
pi_135638962
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:36 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Afrijden is best vermakelijk trouwens. Examinator achterin de taxi met van die stomme vragen en opdrachten.
in deed. En gordel aangeven Enzo. :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_135638989
Doe er nu al 1 uur over om in Groningen te komen vanaf Delfzijl.. Net voorbij ten boer nu...;)
pi_135639044
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:36 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Wat is daar het politiek correcte antwoord op? Ik gok niet 'De hele auto vervloeken, op de motorkap springen en daarna de ANWB bellen' :')
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135639111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:43 schreef Babananana het volgende:

[..]

Wat is daar het politiek correcte antwoord op? Ik gok niet 'De hele auto vervloeken, op de motorkap springen en daarna de ANWB bellen' :')
ik antwoordde met zo snel mogelijk een veilige stopplaats zoeken en het melden bij de centralist.

En dat vond hij een heel goed idee.
pi_135639362
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:58 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Welk gat?
Privacygevoelige informatie dat.
Nee.
pi_135639388
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:43 schreef Babananana het volgende:

[..]

De auto stoppen, zekering controleren en als die stuk is en je hebt geen reserve dan de zekering van bijvoorbeeld de radio eruit nemen en erin stoppen.

Werd mij uitgelegd.
Nee.
pi_135640950
quote:
19s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:54 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

De auto stoppen, zekering controleren en als die stuk is en je hebt geen reserve dan de zekering van bijvoorbeeld de radio eruit nemen en erin stoppen.

Werd mij uitgelegd.
en evt vertraging doorgeven aan centrale
pi_135643346
Moet je dan ook de teller stoppen voor de klant? Of mag die lekker dokken voor het probleem van de auto
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_135643373
Je betaalt toch per kilometer en niet voor de tijd?
pi_135643475
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Je betaalt toch per kilometer en niet voor de tijd?
Allebei
pi_135643639
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:11 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Allebei
Ah, ik ben nog nooit met een taxi gegaan :P
Na het stappen altijd de nachtbus of de fiets :D
pi_135643682
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ah, ik ben nog nooit met een taxi gegaan :P
Na het stappen altijd de nachtbus of de fiets :D
Ik neem af en toe wel eens dronken een taxi voor 500m
  zaterdag 18 januari 2014 @ 16:22:43 #118
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135643820
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 16:07 schreef Babananana het volgende:
Moet je dan ook de teller stoppen voor de klant? Of mag die lekker dokken voor het probleem van de auto
Haha dat zou mooi worden. De eerste taxichauffeur die zo'n geintje bij mij uithaalt en de teller laat lopen zou ik helemaal niks betalen.

Neemt niet weg dat het niet realistisch is, want veel taxichauffeurs zijn gewoon uitschot.
pi_135643913
Ik ben een keer in de middle of nowhere uit een taxi gezet omdat de auto begon te roken. Maar dat was niet in Nederland. De chauffeur wilde ook nog geld hebben, maar dat vonden wij niet zo'n goed idee. :D
pi_135646072
Zo.weer thuis. Sorry voor de file op de a7.. :)
Wij zijn erg klantvriendelijk. Meter pas aan als we wegrijden en bij vertraging door een defect word de verloren tijd verrekend. Toch 32cent per minuut. :P
pi_135646360
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:35 schreef Marco001 het volgende:
Zo.weer thuis. Sorry voor de file op de a7.. :)

Belachelijke actie...
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:09:51 #122
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_135647065
De teringlijers die opzettelijk een file creëren omdat ze aandacht willen kun je maar op één manier hun aandacht geven: rijbewijs afpakken en een tijdje in de kluis houden :')
#26 || Luciano da Silva
pi_135647144
Ach, ze blokkeren toch alleen de weg voor zichzelf, niemand anders die daar naar niemandsland gaat :+
pi_135647589
Wij hebben geen taximeter :+
Nee.
pi_135647776
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:12 schreef S-RS het volgende:
Ach, ze blokkeren toch alleen de weg voor zichzelf, niemand anders die daar naar niemandsland gaat :+
Eigenlijk nemen ze de Nederlanders in bescherming, want als je de A7 te ver afrijdt val je van de wereld af
pi_135647865
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Belachelijke actie...
Vind jij. Plan was om 2 acties te combineren, die tegen de gaswinning en die voor het behoud van de werkzaamheid. Zonder acties wou men in Den Haag nooit echt luisteren naar ons en namen ze ons nooit serieus. (Vorig jaar lachte men daar dhr Van De Berg nog uit toen die zei dat men in Groningen minstens een miljard euro nodig was ter compensatie. )

In het geval van Aldel sowieso debiel; zij zijn failliet vanwege de te hoge energieprijzen. Terwijl een kabel van 100 meter meer dan voldoende is om rechtstreeks op een energiecentrale te worden aangesloten. :') Dat is dan 1 van de 3(4e is in aanbouw) energiecentrales die op dit moment niet eens aanstaat omdat het goedkoper is om stroom uit Duitsland te halen. :')
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:38:09 #127
415191 Schaafkaas
Ex-Saabrijder
pi_135647942
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:12 schreef S-RS het volgende:
Duitsland is geen niemandsland! :(

Hoogezand-sappemeer en omgeving daarentegen... :N
pi_135648240
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:35 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Vind jij. Plan was om 2 acties te combineren, die tegen de gaswinning en die voor het behoud van de werkzaamheid. Zonder acties wou men in Den Haag nooit echt luisteren naar ons en namen ze ons nooit serieus. (Vorig jaar lachte men daar dhr Van De Berg nog uit toen die zei dat men in Groningen minstens een miljard euro nodig was ter compensatie. )

In het geval van Aldel sowieso debiel; zij zijn failliet vanwege de te hoge energieprijzen. Terwijl een kabel van 100 meter meer dan voldoende is om rechtstreeks op een energiecentrale te worden aangesloten. :') Dat is dan 1 van de 3(4e is in aanbouw) energiecentrales die op dit moment niet eens aanstaat omdat het goedkoper is om stroom uit Duitsland te halen. :')
Kortom: "Nederland :')"
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_135648249
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:32 schreef Viezze het volgende:

[..]

Eigenlijk nemen ze de Nederlanders in bescherming, want als je de A7 te ver afrijdt val je van de wereld af
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:38 schreef Schaafkaas het volgende:

[..]

Duitsland is geen niemandsland! :(

Hoogezand-sappemeer en omgeving daarentegen... :N
Haha, de A7 afrijden ri duitsland is inderdaad niet zo erg, maar een afrit richting een van die dorpen. Echt, ik wordt altijd spontaan depressief als ik daar in de buurt ben, en met mij vele anderen. Echt verschrikkelijk :{
pi_135648340
quote:

[..]

Tsja, faillissement van Aldel is iets van de markt. Met dat soort dingen moet je je als overheid niet mee willen bemoeien vind ik. Er zijn namelijk genoeg bedrijven die het wel overleven in Nederland. De gaswinning daarentegen gaat om de veiligheid van je inwoners, en daar moeten ze dan wel wat tegen doen.

Waarom is energie zo goedkoop in Duitsland? Achterlijke subsidies volgens mij? Daar moet je in mee gaan maar gewoon wachten tot ze er daar mee stoppen.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 18:54:44 #131
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_135648452
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:51 schreef Viezze het volgende:
Waarom is energie zo goedkoop in Duitsland? Achterlijke subsidies volgens mij? Daar moet je in mee gaan maar gewoon wachten tot ze er daar mee stoppen.
In Duitsland hebben ze veel kerncentrales. Die gaan wel dicht, maar pas in 2025 geloof ik. Zouden we hier ook moeten doen. Goedkoop en schoner vind je niet.
pi_135648521
Dat gaat je alleen nooit lukken door linkse extremisten die de bouw op elke manier gaan boycotten. Zelfs het transport van kernafval gaat maar moeizaam.
pi_135648583
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:51 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tsja, faillissement van Aldel is iets van de markt. Met dat soort dingen moet je je als overheid niet mee willen bemoeien vind ik. Er zijn namelijk genoeg bedrijven die het wel overleven in Nederland. De gaswinning daarentegen gaat om de veiligheid van je inwoners, en daar moeten ze dan wel wat tegen doen.

2e deel klopt. In DE betalen de burgers extra zodat de bedrijven kunnen worden gesubsidieerd. Maar voor burgers word het enorm gesteund(d.m.v. veel subsidies + een dikke lading geld voor elke kw dat je aan het net levert) In NL is stroom goedkoper, maar door alle transportkosten(die men in DE niet heeft) is het voor bedrijven als Aldel weer duurder. Per megawatt/uur scheelt het iets van 20 euro dat ze in DE goedkoper uit zijn. Aldel is een bedrijf dat volgens mij een paar 100 megawatt per uur verbruikt. Er is een hele simpele oplossing: Een stroomkabel aanleggen naar Duitsland puur voor Aldel en de rest van het chemiepark. Duitsland wil dat ook wel. De Nederlandse regering echter niet.
Maar goed, Aldel is het 1e, maar zeker niet het laatste bedrijf wat er in Delfzijl failliet zal gaan als er niks aan de prijs word gedaan. (En dat kost de overheid minder als een paar duizend man in de WW te hebben.. )
pi_135648595
quote:

[..]

Ik vind het protesteren heus wel terecht. Alleen vind ik het krom dat je files in de provincie gaat veroorzaken terwijl je je juist opkomt voor de bewoners van die provincie. Zo wek je toch geen sympathie op van de mensen die vertegenwoordigt? Dat zijn juist degene die last hebben van dit soort acties.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2014 18:59:06 ]
pi_135648631
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:54 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

In Duitsland hebben ze veel kerncentrales. Die gaan wel dicht, maar pas in 2025 geloof ik. Zouden we hier ook moeten doen. Goedkoop en schoner vind je niet.
En ze hebben daar veel betere regelingen voor het gebruik van groene energie. Het is niet voor niets dat langs de A31 een aantal weilanden zijn die volgebouwd zijn met zonnepanelen..
pi_135648702
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:58 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik vind het protesteren heus wel terecht. Alleen vind ik het krom dat je files in de provincie gaat veroorzaken terwijl je je juist opkomt voor de bewoners van die provincie. Zo wek je toch geen sympathie op van de mensen die vertegenwoordigt? Dat zijn juist degene die last hebben van dit soort acties.
Dit is de opbouw. Woensdag is er een debat over de toekomst van Aldel(en het chemiepark). Mocht daar een negatief resultaat uitkomen zullen er drastischere acties worden gehouden. (Het fijne daarvan weet ik niet, maar wellicht weer zo'n actie, maar dan in Den Haag, in de spits.
pi_135648790
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:00 schreef Marco001 het volgende:
Dit is de opbouw. Woensdag is er een debat over de toekomst van Aldel(en het chemiepark). Mocht daar een negatief resultaat uitkomen zullen er drastischere acties worden gehouden. (Het fijne daarvan weet ik niet, maar wellicht weer zo'n actie, maar dan in Den Haag, in de spits.
Leuk grapje voor EW ook, om dat in Den Haag te doen :+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_135648905
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 18:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

2e deel klopt. In DE betalen de burgers extra zodat de bedrijven kunnen worden gesubsidieerd. Maar voor burgers word het enorm gesteund(d.m.v. veel subsidies + een dikke lading geld voor elke kw dat je aan het net levert) In NL is stroom goedkoper, maar door alle transportkosten(die men in DE niet heeft) is het voor bedrijven als Aldel weer duurder. Per megawatt/uur scheelt het iets van 20 euro dat ze in DE goedkoper uit zijn. Aldel is een bedrijf dat volgens mij een paar 100 megawatt per uur verbruikt. Er is een hele simpele oplossing: Een stroomkabel aanleggen naar Duitsland puur voor Aldel en de rest van het chemiepark. Duitsland wil dat ook wel. De Nederlandse regering echter niet.
Maar goed, Aldel is het 1e, maar zeker niet het laatste bedrijf wat er in Delfzijl failliet zal gaan als er niks aan de prijs word gedaan. (En dat kost de overheid minder als een paar duizend man in de WW te hebben.. )
Tsja als je dat gaat doen is het einde natuurlijk zoek :') Natuurlijk willen alle bedrijven dat wel. Ik wil ook wel een olieleiding van een Duitse pomp net over de grens naar de pomp bij mij op de hoek om goedkoper te tanken.
pi_135649067
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:06 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tsja als je dat gaat doen is het einde natuurlijk zoek :') Natuurlijk willen alle bedrijven dat wel. Ik wil ook wel een olieleiding van een Duitse pomp net over de grens naar de pomp bij mij op de hoek om goedkoper te tanken.
Tja, Als het in Duitsland kan, het in Italie kan(daar is een alu smelter gered doordat de staat hun vaste lasten enorm subsidieert), waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Tanken doe ik al in Duitsland, en dan rijd ik nog op LPG ook. :') Een brandstof die tot 1 januari in NL goedkoper was als in Duitsland.(maar goed, ik ben al op zoek naar werk voor nadat ik ben afgestudeerd, en ben nu ook bezig met het opstellen van een CV in het Duits...
pi_135649214
Om op Aldel terug te komen; er is schijnbaar slechts 20 miljoen euro nodig om 800 banen te kunnen redden.
Stel, die 800 man zouden in de WW komen, * 2000,- per maand is 1.6 miljoen euro aan kosten voor de overheid per maand dat die mensen werkloos zijn.
Die 2000,- is dan slechts een schatting, het zou me niet verbazen als die kosten eerder richting de 3k p.p. zit
pi_135649216
Ik heb zelfs het Goethe-certificaat gehaald :7
pi_135649267
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:14 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb zelfs het Goethe-certificaat gehaald :7
Tof :) voor je werk of?
Ik was sowieso al van plan om te gaan emigreren naar Duitsland(mits ik in de grensregio een baan vind.) maar ben nu zelfs gewoon aan het zoek naar werk in .de.
pi_135649335
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:14 schreef Marco001 het volgende:
Om op Aldel terug te komen; er is schijnbaar slechts 20 miljoen euro nodig om 800 banen te kunnen redden.
Stel, die 800 man zouden in de WW komen, * 2000,- per maand is 1.6 miljoen euro aan kosten voor de overheid per maand dat die mensen werkloos zijn.
Die 2000,- is dan slechts een schatting, het zou me niet verbazen als die kosten eerder richting de 3k p.p. zit
Ik zie net 40 miljoen (klik)

Buiten deze 40 miljoen zou de overheid ook inkomsten mislopen doordat stroom uit Duitsland wordt gehaald. Ik heb geen idee hoeveel dat is, maar dat zal geen schijntje zijn.

2 miljoen aan kosten is maar tijdelijk, mensen vinden uiteindelijk weer een baan of belanden in de bijstand (=veel goedkoper).

Als je het wel/niet redden van Aldel vanuit kostenperspectief gaat bekijken kan het niet uit
pi_135649411
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tof :) voor je werk of?
Ik was sowieso al van plan om te gaan emigreren naar Duitsland(mits ik in de grensregio een baan vind.) maar ben nu zelfs gewoon aan het zoek naar werk in .de.
Via school gehaald. In mijn derde leerjaar moesten we kiezen tussen Bedrijfseconomie-specifieke vakken volgen of Duits. De basis van BE-specifiek wist ik al wel van andere vakken en bijna iedereen ging dat al doen. Duits bood de mogelijkheid om het Goethe-certificaat te halen en ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in talen (spreek ook een beetje Spaans) dus besloten dat te doen.

Nu dus Goethe-certificaat gehaald op niveau B2 met een 80/100. Heb er verder niks aan momenteel, want ik woon en ga werken in regio Rotterdam, maar het is altijd leuk om te hebben.
pi_135649420
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:18 schreef Viezze het volgende:

[..]

Ik zie net 40 miljoen (klik)

Buiten deze 40 miljoen zou de overheid ook inkomsten mislopen doordat stroom uit Duitsland wordt gehaald. Ik heb geen idee hoeveel dat is, maar dat zal geen schijntje zijn.

2 miljoen aan kosten is maar tijdelijk, mensen vinden uiteindelijk weer een baan of belanden in de bijstand (=veel goedkoper).

Als je het wel/niet redden van Aldel vanuit kostenperspectief gaat bekijken kan het niet uit
Men loopt dan wellicht stroominkomsten mis, maar heeft wel weer meer BTW inkomsten... Ik denk zelf dat het een duppie op z'n kant is..
pi_135649440
Worden de acties ook aangekondigd waar ze zullen zijn en hoe laat? Kan ik er even rekening meehouden.
Ben er niet tegen aangezien ik ook in Groningen woon :+
Nee, toch niet
pi_135649461
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:20 schreef Solidberg het volgende:
Worden de acties ook aangekondigd waar ze zullen zijn en hoe laat? Kan ik er even rekening meehouden.
Ben er niet tegen aangezien ik ook in Groningen woon :+
over het algemeen wel; check vooral facebook.
pi_135649485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:20 schreef Marco001 het volgende:

[..]

over het algemeen wel; check vooral facebook.
Heb je linkje voor mij?
Nee, toch niet
pi_135649486
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:19 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Men loopt dan wellicht stroominkomsten mis, maar heeft wel weer meer BTW inkomsten... Ik denk zelf dat het een duppie op z'n kant is..
En ik denk dat het iets is waar je niet aan moet beginnen, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik sterk geloof in vrije marktwerking en beperkte overheidsbemoeienis
pi_135649965
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 19:21 schreef Solidberg het volgende:

[..]

Heb je linkje voor mij?
zo niet bij de hand, maar zoek maar op groningers in opstand, daar staat het altijd wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')