abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135599229
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_135599239
CS, leuk morgen diploma zwemmen! Succes!
pi_135605371
Nou, die vrolijke noot heeft het topic om zeep geholpen :+ Dankje, heb er wel zin in. Zijn vriendinnetje doet ook mee, da's gezellig.

Ik vind het trouwens zo leuk dat dreumesjes net mensen zijn :P Laatst had ik op de fiets naar huis een gesprek met M over zijn dag waarbij je je zoveel moet voorstellen: "heb je gespeeld vandaag?" "ja!" "met Pietje?" "Pietje, ja!" ;) Ik begon mijn zin met "Enne...." en pauzeerde toen om een geniale nieuwe vraag te bedenken. M draait zich naar me om, kijkt me afwachtend aan en zegt: "ja?" De timing en de intonatie was precies alsof ik met een volwassenen in gesprek was, zo komisch. mijn briljante vraag werd overigens of hij rijstemelk had gedronken "nee rijstemelt :N melt :Y "

En ik vind het tof dat hij zo zijn eigen leventje heeft op het kdv. Dat de kindjes elkaar enthousiast begroeten, en hij feilloos kan vertellen welke ouders bij welke kindjes horen en dat hij opeens woorden gebruikt die we thuis nooit gebruiken, zoals buitenbed en notenpasta :D Hij is daar echt ingebed en ik vind dat heel wonderlijk om te observeren, dat stukje leven van hem waar ik niets mee te maken heb.

/random verhaaltjes :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135605565
Leuk is dat he. M vertelt nu soms wel eens wat zelf.
"wat heb je gedaan?"
"Pelen Lucas (=vriendje), gele auto" "mamamijn" (=mandarijn). En op basis van dat digitale schriftje kan ik dan wat beter doorvragen en vertelt hij steeds meer O+

Ik vind het ook zo leuk om M met andere kinderen te zien. Had hem een tijdje terug mee naar de wandelwagensoos hier en dan merk je echt hoe makkelijk hij met andere kinderen om gaat en hoe normaal dat voor hem is. Hij liet zich daar echt de kaas niet van het brood eten. thuis dan weer wel :X
pi_135606204
Vertellen begint hier langzamerhand ook wel te komen, vooral als ik inderdaad een beetje door kan vragen. Soms noemt hij opeens spontaan een naam of een gebeurtenis, als we in de auto zitten vaak, en dat vind ik ook heel leuk, dat ik inzicht krijg in zijn gedachten. Als ik hem dan vraag of hij daar even aan moest denken, bevestigt hij dat intens tevreden en verzinkt dan verder in gedachten O+

Ik blijf dat heel bijzonder vinden, dat kinderen zo jong al zo sociaal zijn en zich daar (meestal) zo goed mee weten te redden. Hoewel ik me kan voorstellen dat je het jammer vindt dat hij het thuis niet meer laat zien, denk ik dat het ook wel fijn is om te zien dat hij zijn grenzen goed kan aangeven. Misschien is de noodzaak thuis minder hoog? Zoals ik jouw M gezien heb, vind ik hem heel stevig in contact met andere kindjes.

Bij mijn M is het misschien wel eerder andersom, die heeft de neiging om als een klein commandantje rond te lopen :D Hij heeft heel vastomlijnde ideeën over wat hij wil en waar hij ons bij nodig heeft om zijn plannen uit te voeren. Omdat hij natuurlijk heel veel één op één contact heeft, is het best moeilijk dat te sturen, want het voelt zo raar om iets niet te willen doen als hij het vraagt als er geen echte reden voor is (zoals een ander kind of ouder die de aandacht vraagt). Dat benoemen ze op het kdv ook wel, dat hij daar soms op zijn beurt moet wachten en dat hij dat moeilijk vindt, maar het is wel heel goed dat hij dat ook ervaart.
pi_135606512
Thuis gaat het prima hoor. Maar het is soms wel sneu als hij weer bij mij komt piepen omdat zijn zusje zijn speelgoedje heeft afgepakt :D Terwijl hij buitenshuis zijn speelgoed echt wel verdedigd. Maar ik vind het soms ook wel lastig om te bepalen wat wel en niet mag en daar wordt het voor M ook niet echt veel duidelijker op. Speelgoed afpakken mag van mij niet, meisjes niet en M niet. Maar M gaat soms al flippen als zijn zusje met zijn speelgoed speelt terwijl hij daar niet mee aan het spelen is. En ja, dan heeft hij soms pech want het meeste speelgoed is van iedereen. Muv bedknuffels. En de vuilnisauto hebben we nu ook maar tot die categorie benoemd.

Maar goed: echte peuter wat dat betreft:

pi_135607027
:D Ja, zo eentje heb ik er ook "mijmijmijmijmijmijmijmij!! }:| " en in een beschaafde bui: "Mita eve hebbe? O-) "
pi_135607136
Oh ja, dat klinkt nu al herkenbaar. Ik hoor de halve dag 'hep. hep. Hep. Hep. HEP. HEP! HEP!!!!' als S iets wil hebben of doen. Wat wel heel handig is, is dat hij dat sinds een paar dagen ook doet als hij moe is. Dan wijst hij naar zijn slaapzak of pakt deze en dan zegt ie 'hep'. Werkt als een trein :7.
pi_135607331
Hier is dat dus "NIET ZUSJE PELEN! AFBIJVEN, VAN MIJ!!!!!"
en daarna half snikkend aan mijn been "niet pelen zusje"

Of hij grist het uit de handjes en zegt dan "dankewel" O+ _O-
pi_135607483
Hep O+ Klinkt leuker dan "diediediedie DIE!!" :P

Ik vind het komisch dat M niet de moeite neemt om te bedenken wie wie is, maar gewoon "zusje" als de lastpak bestempelt :D En bedanken bij het afpakken, zo beleefd ^O^
pi_135608713
Ja, hij is wel goed opgevoed :') :D

Zusje, of Jonijn en andere Jonijn.... Pas bij doorvragen benoemt hij Daffy of Daffene
pi_135611792
Cs succes morgen!

Wahaha ik moet wel lachen om die vrhalen van jullie. Ik heb Djenna sons ook weleens iets van een ander kindje zien afpakken. Ze praat nog niet maar dan denk ik wel ohohohoh is dat MIJN kind?! :o
pi_135613066
Leuk om te lezen allemaal :D

Veel plezier morgen cs!
pi_135613885
Andere Jonijn _O-
pi_135614372
Meestal is het nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnog een Jonijn. of nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnog een zusje

zo'n heel enthousiaste uitroep O+
pi_135614424
Kyara, ben je hier niet illegaal? }:|
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135614505
jawel, maar ik mis CS zo :@
en bij de peuters zitten allemaal bijna-kleuters (en jij natuurlijk bitterend O+ en Susie)
pi_135614610
Zo te horen halen we het niet bij CS :6
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_135614946
Jeetje, ik bloos er een beetje van :@ :D
pi_135615084
Ik zal jullie alleen laten *; :W
pi_135616857
:*

M's uitroepen om zijn zusje O+

Mijne is helemaal dol op die app Talking Tom. Het is zo aandoenlijk, hij denkt echt dat die poes terugpraat. 's Avonds voor het slapen gaan wil hij 'mette poes prate' en dan vertelt hij dolenthousiast wat hij vandaag heeft beleefd O+ En als de hond de poes zo laat schrikken dat hij in de lamp springt roept M "noooooooooooouuuuuu zeg!" en en als de hond een windje laat "bah, windje, stankie!" _O-
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:55:38 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135621758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:46 schreef bitterend het volgende:
Zo te horen halen we het niet bij CS :6
Het wordt gewoon tijd dat CS naar de peuters komt :+ M is in mijn ogen al even geen dreumes meer :Y
Oude (on)bekende.
pi_135622078
Nog 13 dagen! :s)

Bij de Twiskemeet zei ik nog tegen je dat ik je bijna-tweejarige zo groot vond, en nu is de mijne al zo groot O+
pi_135622482
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:55 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Het wordt gewoon tijd dat CS naar de peuters komt :+ M is in mijn ogen al even geen dreumes meer :Y
Precies. Ik wacht nog even op aflossing in dit topic. Nog 8 dagen :o
pi_135634601
Ow viert vandaag z'n verjaardag :D
Dan voel ik me er morgen echt bij horen ;)
pi_135634654
Veel plezier Loj!

We vieren M's verjaardag morgen (samen met die van zijn zusjes) dus dan mag ik hier ook nog even blijven ;)

Krijg je veel mensen?
pi_135635007
Dat is ook leuk, en fijn dat t tegelijk kan!

Wat krijg M, J en D van jullie als cadeau?

Er komen wel veel mensen, maar dat komt doordat we al 6 zussen + aanhang hebben!
pi_135635360
Wij vieren zelf wel een klein feestje op de dag zelf hoor. Taart, zingen en kaarsje uitblazen doen we op de dag zelf (bij M dus al gedaan). Ik vind dat veel te druk om met zoveel mensen te doen.

Kinderne krijgen van ons een kleinigheidje (qua bedrag dan, voor M hadden we een leuke deal voor een little people stal). We hebben al zoveel en we hebben straks ook grote uitgaven met 2x autostoelen, 2x fietsstoeltjes en een duobuggy. En we willen van de zomer ook nog wat extra buitenspeelgoed kopen.

Ik denk dat ik voor de meiden een pop koop of zo.
pi_135635372
Wat krijgt Ow Loj?
pi_135637475
Wat een heerlijke verhalen! Ik kan niet wachten om hier ook echte gesprekjes te voeren O+.

Andere Jonijn _O- Slim wel! Eerder trok M toch meer naar D toe of heb ik dat verkeerd onthouden? Merk je nu verandering?

CS bijna naar de peuters! Bitterend mis ik ook hier! Dan merk ik echt dat mijn dreumes ook steeds groter moet worden :o.

De laatste dagen is I. zo gezellig en lief! 100% genieten. Komt steed kusjes geven, schattig rollenspel met zijn speeltjes (koekje delen met een plastic paardje, zachtjes "nomnomnom" zeggend :D) en vanochtend oefende hij herhaaldelijk op zijn 'schwalbe', schoppen tegen de bal en dan net doen of hij omvalt (en dan hard Oooooohww roepen). Waar heeft hij dat nou weer vandaan?? :') Oh ja, hij gaat nu ook ons kietelen, als ik per ongeluk een stukje rug bloot heb bijvoorbeeld, hihi.

Op het KDV is hij zo'n beetje de oudste op zijn groep en daar is hij soms wel een beetje hardhandig tegen de kleinere kindjes. Als hij dan aan het eind van de dag bij de grote kinderen mag spelen, is hij hevig verbolgen dat die kinderen gewoon terugduwen als hij hun een duw geeft, de held :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135638472
Phaidra
I. kan gelijk bij 't Nederlandse voetbalteam :D
Lekker genieten!

Kyara
Pff dat zijn behoorlijk wat uitgaven ja

Veel plezier Loj!

O+ S zag vandaag n kinderwagen "baby!". Toen mochten we even kijken van de vader die erbij stond. Zo lief.
We hebben ook flink geshopt want echt bijna alle longsleeves en pyjama's zitten te strak bij haar schouders/borstkas en het zit niet lekker voor dr. Ze wil veel shirtjes ook niet meer aan. Vesten zitten gelukkig nog wel goed.
3jurkjes, 2shirtjes en 1 denim blouse en 2 leggings :s) .Jammer genoeg niet in de Sale, kon niets leuks vinden.
pi_135638939
Klopt Phaidra. Maar inmiddels trekt hij meer naar J toen. Sowieso spelen M en J veel samen. D schuifelt er dan een beetje tussendoor.

I en zijn schwalbe O+

Goed geslaagd Zoe!
pi_135639366
Zo, wij hebben weer een zwemdiploma binnen *O* :P Was heel leuk, en papa was er ook, dat vond M heel leuk en spannend!

I met een Schwalbe O+ :D En wat klinkt dat fijn, als hij een beetje op M blijft lijken is dit het begin van een hele fijne periode O+

Ik moet nog een cadeau verzinnen voor M :@ Ik heb al wel wat verzonnen voor de gasten maar nog niet voor mezelf. Ik ga maar eens even rondneuzen...
pi_135657914
Kyara, ik moest hartelijk lachen om andere Jonijn en ander zusje en ook om het afpakken met bedankt erbij. Wel beleefd ;)
Veel plezier morgen!

I met zijn Schwalbe is vast al klaar voor het voetbalteam. Leuk dat hij zo lief en aanhankelijk is. Hier ook op het moment. Is vaak erg leuk alleen bij het naar bed gaan wat minder.

Zoë leuk van de shopping trip en de nieuwe kleertjes.

Clubsoda, voor het zwemdiploma *G*. Wat vind je M leuk om te doen en wat hebben jullie nog niet? Misschien een loopfiets?

Loj welkom hier alvast!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135658670
CS gefeliciteerd met M's eerste zwemdiploma! *O* Wat betreft cadeau: wij geven waarschijnlijk een keukentje voor mini's 2e verjaardag. Dan kunnen we familie vragen om pannetjes en ander kookgerei te geven (het duurt nog 5 maanden :D :@).

Ik hoop toch niet dat I een echte voetballer wordt. Zowel mijn lief als ik hebben er een hekel aan :@. Elk weekend koukleumen langs de lijn, brrr :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135658942
Oeh daar moet ik ook niet aan denken Phaidra....maar ja, een hockeyveld is ook koud en een zwembad weer bloedheet dus ik weet ook niet wat ik dan zou willen :D

CS, gefeliciteerd met M's eerste zwemdiploma! *G* *G* *G*
pi_135662961
Loopfiets is echt een superkado voor een tweede verjaardag, Mex fietst er nog steeds met veel plezier op.
Een kind op voetbal lijkt mij ook vreselijk, ik ga denk ik voor judo en dansen hier.

Met mijn meisje gaat het goed, ik moet zeggen dat ze een veel prettigere dreumes is als haar broer, geen driftaanvallen iig.
Ze is meer van het nepzielig doen en veel mensen trappen er in :+

Vorige week heb ik haar bij de sportschool op de opvang gedaan en ze vond het zo leuk! Ze zei doei en ging spelen!

Ze blijft alleen luieruitslag hebben, iemand nog tips?
  zondag 19 januari 2014 @ 07:25:20 #38
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135666795
Voetbal, oeh, dat hoop ik niet hier. Opa heeft al wel aangeboden dat ie dan elke week mee gaat naar de wedstrijd, dus 1 fan heeft ie wel al...

Verder is J. opeens een enorme plakkert geworden, als ik in de kamer ben wil ie alleen nog bij mij zijn. Zodra ik weg ben is papa ook goed hoor. Hij komt echt naar me toe en gaat dan aan mn voeten omhoog liggen kijken en piepen van 'til me nou op mama' O+. Heel lief, maar wel vermoeiend...

Luieruitslag: bepanthen (géén sudo) al geprobeerd neem ik aan? Geen billendoekjes, alleen een nat washandje? En spelen met blote billen om t goed te laten drogen?
pi_135667029
Jongens, dit was al M's tweede diploma hoor :{w :D Dankjewel voor de felicitaties!

M heeft al een loopfiets en een keukentje :@ Vorig jaar kreeg hij een groot cadeau van iedereen samen, dit jaar wat meer losse dingen. Ik zit nu te denken over rijgkralen, die vond hij heel leuk uit de speelotheek. En eventueel een bordspelletje van Haba erbij.

Ik kan me dat wel voorstellen Phaidra, dat gekleum langs de lijn lijkt me ook niet wat, maar ik vind de sfeer bij voetbalclubs ook vaak zo naar :@ Zo competitief op een vervelende manier. Ik hoop dus maar dat M mijn balgevoel heeft (non-existent :P ) en dat hij lekker gaat judoën ofzo.

Troeta, ik zweer bij een verzorgende crème (bepanthen maar liever nog Weleda of iets anders met calendula) en daaroverheen sudo. De sudo sluit het af als het ware, zodat er geen vocht bij kan en de huid kan herstellen en de crème eronder zijn werk kan doen. Works lik a charm hier!
pi_135667077
Welkom Loj :)

Zwemdiploma B cs? Gefeliciteerd!

Troeta, enige tip is water gebruiken ipv luierdoekjes, succes!

Zoë lekker aan het shoppen geweest. Hier helaas nog niet nodig, misschien nieuwe pyjama's? Broekjes worden te kort..

C heeft zo meteen een pannenkoekendate met het zoontje van een oud klasgenoot van mij :)
pi_135667102
Teddybeer zilver :+ Het stelt geen klap voor natuurlijk, beetje liedjeszingen en alles, maar toch zo leuk O+

Oh wauw, zo jong al op date en dan ook nog pannenkoeken eten :Y) Veel plezier!
pi_135667545
Ah CS ik vroeg het me al af ! *O*
Zijn die "noodzakelijk' ? Voor het "echte zwemdiploma ? Hier hebben we dat niet. Wel in een ander bad.

Troeta: veel bloot laten rond scharrelen als dat kan. Geen tips helaas.

Lieve en leuke verhalen weer O+

Hier vandaag 18 maanden *O* *O* *O*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  zondag 19 januari 2014 @ 09:53:28 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135667809
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:45 schreef Kyara het volgende:
jawel, maar ik mis CS zo :@
en bij de peuters zitten allemaal bijna-kleuters (en jij natuurlijk bitterend O+ en Susie)
Zeg de mijne wordt bijna 3 maar dat is nog lang geen kleuter hoor!

De behoefte om elke dag een verhaaltje te komen doen neemt gewoon af op een gegeven moment maar gebleken is dat als iemand een onderwerp aanzwengelt er toch een hoop users weer opduiken.
Dus als je zelf daar meer kletst zal er daar vast ook herkenning zijn en reactie komen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135668000
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 09:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Zeg de mijne wordt bijna 3 maar dat is nog lang geen kleuter hoor!

De behoefte om elke dag een verhaaltje te komen doen neemt gewoon af op een gegeven moment maar gebleken is dat als iemand een onderwerp aanzwengelt er toch een hoop users weer opduiken.
Dus als je zelf daar meer kletst zal er daar vast ook herkenning zijn en reactie komen.
Dat idd.
Plus dat er gewoon nu dingen zijn die ik niet op internet neerzet over m. Voelt minder fijn nu hij ouder wordt.

Oh en mijne is over een half jaar een kleuter :x
pi_135668181
CS zwemdiploma :)

I met de swalbe!
Ow gaat wel op voetbal, kom ik niet onderuit ben ik bang. Opa zit nog steeds in een zaalvoetbalteam en was trainer en vriendje voetbalt ook regelmatig. We gaan eind van het jaar ook gewoon naast de voetbalvelden wonen ;)
Maar eerst een zwemdiploma, want niet alleen naast de voetbalvelden maar ook aan het water!

Loopfiets is idd een perfect tweede verjaardagscadeau! (Gezien bij m'n nichtjes) Ow heeft er een als kraamcadeau gekregen ;)

Lekker shoppen Zoe! Jeej :D

M met z'n zusjes, dat klinkt toch super!

Verjaardag gisteren was super! Vooral z'n koekiemonstercakeje deed het goed. (En de luiers van vandaag, zijn iets minder ;) )
hij is echt belachelijk verwend met duplo, toettoet bouwplaats en vliegveld, slaapzak, puzzels, kietelelmo, een garage, badjas, kleurkrijtjes, vormenhuis, little people vliegtuig prenetalbon (wordt een oefenbeker en nieuwe zwembroek) en een loopautootje. Van ons kreeg hij een little people dierentuintrein met voor ons een abbo op Blijdorp.
Belachelijk he! Dat krijg je een grote familie! Oja en vandaag krijgt hij nog Nijntje verstoppertje ;)
pi_135670182
Leuke verjaardagkado's *O*

En zwemdiploma. Wat grappig. Wij gaan ook wel naar babyzwemles, daar krijg ik ook steeds stickers :') van maar heb nog nooit diplomazwemmen gehad. Maar goed, we gaan dan ook niet heel regelmatig. En ik ken de liedjes ook nog niet uit mijn hoofd.

Mini is ziek. Gisteren ging het eten al slecht. Vanmorgen haalde ik hem uit bed had ie 's nachts een beetje gespuugd ;( niks gehoord. En zijn ontbijt vanmorgen bleef ook niet binnen. Inmiddels na wel weer wat drinken slaapt ie weer. Op kdv heerst waterpokken, maar (nog) geen bultjes gezien.
pi_135671324
Loj
Heerlijk! Lekker verwend :s)

Kyara
Veel plezier!

Xanteh
Wat voor maat broekjes heeft ze nodig?

Kz
*O* 18mnd alweer

Zolena
Wat sneu :( beterschap

(8> en ik gaan vanavond uit eten *; om me op te vrolijken. Erg lief
pi_135683513
Zoë, 92 alweer. Gaat snel!

En eet smakelijk, de Griek? ;)
pi_135684343
Zoë veel plezier vanavond, geniet ervan.

L's nieuwste woord Olija. Rarara wat betekent het?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135685383
Olija... hmm geen idee :D
Ben jij er inmiddels achter? :D
pi_135686803
Olifant?
pi_135687774
Oligarch?
Obligaat?
pi_135687817
Chocola?
pi_135688364
Bij lisa zou ik denken aan olivia op zappbios xd. Maar wss iets van olifant.

Hier is oma inmiddels paka i.p.v mama en schoenen zijn skoele i.p.v okken.

ze weet ook haar neus, oren, ogen, tandjes, wangen, vingers, tenen, billen en haren aan te wijzen. Verder begint ze ook mee te doen op in de manen schijn met gebaren. En laats toen ik weg was geweest zei ze "as je an" ze vroeg dus waar ik was geweest. Ze gaat zo snel. Ik geniet ervan en de slecht nachten beginnen te wennen. Gisteren heerlijk weeste zwemmen totaal geen watervrees ze wou als eerste van de glijbaan die in een 1,35 bad uitkomt dus ze werd onderaan telkens onder het water uitgehaald wat een plezier! Wel 30 keer voor we daadwerkelijk konden gaan zwemmen en daarna nog lekker in het kikkerbadje en naar de mac. Ze is daarna maar 1 keer wakker geweest vannacht dikke meevaller.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135698219
Ollie natuurlijk!

Klinkt gezellig Sam :)
pi_135707911
Even van mijn liefs account want zelf uitgelogd.

L zei tijdens de lunch gisteren Olija voor de olijf/ olijven. Maar later ook voor de olifant in zijn puzzel.

Sam wat klinkt dat fijn.
pi_135708893
Oh ja olijven had natuurlijk ook nog gekund. Maar met olifant zat ik wel een beetje goed dus.

Ik ben nog even dreumesloos maar gister wel de verjaardagen gevierd van mijn niet-meer-dreumes en bijna-dreumesjes. Superleuk!
pi_135716344
Ff een poepvraag ;)

Ow heeft sinds vrijdag hele dunne poep... Er zijn al 9 rompers, 5 broekjes, 1 paar sokjes en 2 extra truitjes doorheen gegaan.
Ik dacht eigenlijk iets verkeerds gegeten, maar dat zou dan nu wel heel lang duren toch?

Wat denken jullie, kan ik nog iets voor hem doen? Hij heeft nu vuurrode billen, dus verschonen is drama en heel zielig.

Hij is verder niet ziek, eet wel minder maar hij at echt superveel dus dat vind ik niet zo vreemd :)
  maandag 20 januari 2014 @ 13:51:43 #59
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135716684
Loj, bij ons was dat een buikgriep-achtig iets. Duurde een dag of 3, en was toen weer over. J bleef er ook heel vrolijk onder. Alleen zorgen dat ie genoeg drinkt, dan kan t niet zo veel kwaad. En als t te lang duurt ook ff de HA bellen natuurlijk. J. was helaas wel wat van zijn (toch al lage) gewicht kwijtgeraakt.
pi_135732214
Hoe is het gegaan Kyara ?
Beterschap voor de zieke ukkies en poepers
Leuk Sam !
pi_135732752
Xanteh: Hoe was de pannenkoeken date ?

Ik merk echt verschil nu ze 18 maanden is. Het is zo gezellig O+ ( nog meer dan het al was dus)

Ze heeft de geiten opeens echt door. We waren bij de geitenboerderij en ze genoot er van.
Voeren, aaien, echt zo leuk O+ eerder was het ook leuk maar was ze meer onder de indruk van alles om haar heen. Nu heel gericht op pad naar de stallen.

Ook het zwemmen wil ik gaan doorzetten. ben heel benieuwd.
Net als elke week naar de Speelotheek. Ze gaat nu echt met andere kindjes "spelen". Zo een mooi alternatief voor het KDV en voorloper op de PSZ ^O^

/ego

Hier is ze 18 maanden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten asjb.

[ Bericht 2% gewijzigd door kleinzusje op 20-01-2014 21:34:52 ]
pi_135732840
Wat leuk KZ! En wat is het toch een mooie meisje O+
pi_135732885
quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk KZ! En wat is het toch een mooie meisje O+
:*

Dacht ook nog aan het Twiske. Wat kan een half jaar veel uitmaken zeg !
pi_135732986
Ja he, het 2e jaar gaat ook zo hard qua ontwikkeling :Y
pi_135733365
Hee kz, ik heb dr gezien! Leuk O+
pi_135733450
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:16 schreef Mangostine het volgende:
Hee kz, ik heb dr gezien! Leuk O+
Eindelijk ;)
pi_135735741
Loj nat washandje ipv billendoekjes bij verschonen, veel sudocreme of bepanthen smeren. Klinkt naar buikgriep of tandjespoep.

Kyara tof dat de verjaardagen leuk waren.

Kz knapperd heb je.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135736482
Dank Tinu
  maandag 20 januari 2014 @ 21:51:32 #69
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135739200
Gezellig Sam, Leuke foto's ! O+ O+ Ze is al zo groot :o

Cristel is vervelend, echt }:| Hele dag naar de keuken lopen, liefste nog met een stoel, dan kan ze bij het aanrecht....Of de la opentrekken waar het bestek ligt (gevaarlijk ! )
Of de la waar de suikerklontjes in liggen, die liggen nu inmiddels los in de la.... :')
En als ze dr zin niet krijgt, gaat ze gillen, echt heel hard gillen :X
(werkt ook niet mee dat de middelste dat dus ook doet als ie zn zin niet krijgt...en ze doet ALLES na...)

Net wou ze trouwens niet slapen, ging ik kijken bij dr, had ze dr luier uitgetrokken }:| Gelukkig was ie nog droog :@

En papa is alles bij dr, mama is niks aan :{w

Wordt er zo moe van soms :'(

Positief: Ze loopt wel heel lief aan mn hand O+ Vanochtend ook, toen we ff in de winkel waren, en dan wil ze ook wat dragen, zo schattig O+

SPOILER
pi_135742735
PE balen zo een slecht luisteren fase. Ze lijkt ook echt een boefje met de blik op deze foto's :) . Hopelijk luistert ze gauw wat beter. Aan de hand lopen en dingen dragen is dan wel weer heel schattig.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135743500
haha PE, denk maar zo...een zoet braaf meisje is ook niks aan;)

Hier kan ze sinds een paar dagen op stoelen klimmen en dan gaat ze heel uitdagend op het randje zitten..

Vandaag ging de opvang op de sportschool weer goed, kon weg zonder dat ze ging huilen en vermaakt zich geweldig met zitten op de kleine stoeltjes en de andere kindjes.

De luieruitslag is weer minder, bepanthen enzo smeer ik altijd en die schimmelzalf en het gaat ook steeds wel weer weg hoor, maar als ze per ongeluk langer als 3 minuten in een poepluier zit is het meteen weer knalrood.
Van de week had ze in haar slaap gepoept, dus dat is niet echt handig.
Niet met billendoekjes schoonmaken maar met water lijkt me wel lastig. Doe je dat dan met een washandje en een bakje water? En dan duurt het toch ook weer heel lang voor het droog is, of ook altijd met een hydrofiel droog maken?
pi_135743672
Troeta ja met nat washandje en bakje water. En dan depik het idd droog met hydrofiel. Het bijt een stuk minder dan billendoekjes is mijn idee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135747520
Nou duidelijk lijkt mij: buikgriepje...
Want 1x raden wie er nu de halve nacht op t toilet doorbrengt :X slaapt Ow een keer door ;)

Klinkt wel vervelend idd PE, ik irriteer me nu al enorm aan Ow, die de tv als favoriete speeltje ziet. Aan de hand lopen is wel weer heel O+

Kz, klinkt super O+ wel je foto gemist :(
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:15:00 #74
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135749067
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:25 schreef Tinuviel het volgende:
Troeta ja met nat washandje en bakje water. En dan depik het idd droog met hydrofiel. Het bijt een stuk minder dan billendoekjes is mijn idee.
Dat weet ik wel zeker! Billendoekjes bijten heel erg als je wondjes hebt, probeer het maar eens uit :X

(Niet dat ik washandjes en water gebruik voor Cristel :@ )

Als ze rode billen heeft gooi ik er altijd wat van dat talkpoeder op. werkt goed. Zalf heb ik nietmeer inhuis, smeert niet zo lekker.. Zeker die zalf van de kruidvat niet, die heb ik weggegooit. rotspul.
pi_135749434
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:51 schreef PureEvil het volgende:
Gezellig Sam, Leuke foto's ! O+ O+ Ze is al zo groot :o

Cristel is vervelend, echt }:| Hele dag naar de keuken lopen, liefste nog met een stoel, dan kan ze bij het aanrecht....Of de la opentrekken waar het bestek ligt (gevaarlijk ! )
Of de la waar de suikerklontjes in liggen, die liggen nu inmiddels los in de la.... :')
En als ze dr zin niet krijgt, gaat ze gillen, echt heel hard gillen :X
(werkt ook niet mee dat de middelste dat dus ook doet als ie zn zin niet krijgt...en ze doet ALLES na...)

Net wou ze trouwens niet slapen, ging ik kijken bij dr, had ze dr luier uitgetrokken }:| Gelukkig was ie nog droog :@

En papa is alles bij dr, mama is niks aan :{w

Wordt er zo moe van soms :'(

Positief: Ze loopt wel heel lief aan mn hand O+ Vanochtend ook, toen we ff in de winkel waren, en dan wil ze ook wat dragen, zo schattig O+

SPOILER
ze is zeker al heel groot.

heb het idee dat onze meiden wat gelijk oplopen al is lisa wat jonger.
ze krijgt voortaan de tussendoor open wat ze dus ook constant doet. Schuift hele tafels na de tv om daarop tv te kunnen kijken rent weg als ietsniet mag. Trekt de keukenlades leeg en bij grutje krijgt ze de voordeur open en kan ik haar telkens van de gallerij plukken.

En dat gillen drama... me vader kan daar ook echt enorm slecht tegen en dat maakt het voor lisa deste leuker.

Heb hier al 3 dagen het middag dutje wat gerekt en ze lijkt beter te slapen maar dat durf ik niet hardop niet te zeggen haha. Ze is heel erg bezig met poepen op de wc maar telkns bkijven het windjes maar ben enorm trots dat ze dat link aan poepen en naar de wc moeten.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135749483
De Lidl heeft hele fijne billendoekjes. Merk is geloof ik Bonjours en ze zitten in een paarse verpakking.
Die zijn echt een stuk zachter/minder prikkend e.d. dan de pamper sensitive billendoekjes.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 09:45:07 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135749587
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:35 schreef Sam1993 het volgende:

En dat gillen drama... me vader kan daar ook echt enorm slecht tegen en dat maakt het voor lisa deste leuker.
Mn man kan daar niet tegen, die schreeuwt er net zo hard tegenin als t ff kan, en dat werkt dus niet :/
Of hij wordt chagerijnig en gaat op bed liggen, zoals gisteravond....Zit ik daar met 3 losgeslagen apen }:|

Goed zeg trouwens, dat ze al op de wc gaat zitten! Cristel doet het niet hoor....Ze vind het wel interessant, want op de wc moet je plassen, dat weet ze dan wel. Maar er op zitten, dat durft ze nog niet.....

Had vannacht toch een lekker vage droom. (of nou ja, vaag, hij was vrij duidelijk :P ) Maar ik werd opgepakt door de politie. En ik heb schijnbaar geslagen ofzo, want ik heb nu IRL 2 zere handen :')

Dus, maargoed, ik ben bij vlagen ook best vaag :+
pi_135749857
KZ ik had je meisje gezien gisteren, wat een mooierd is het.

Slecht luisterende dreumessen, hoop dat het snel weer over is.

Luieruitslag vervelend, 's nachts poepen helemaal, doet ie hier ook af en toe. Met rode billen daarna ook ja. Maar dat gaat gelukkig snel weg.

Mini is nog steeds zielig vogeltje. Stiekem ook wel heel schattig want hij wil nou zomaar gewoon op schoot blijven zitten en knuffelen O+ Maar goed, zou fijn zijn als hij weer wat zou kunnen eten.
pi_135755209
PE en ik zijn met dezelfde man getrouwd :Y

kz: pannenkoekendate was leuk, ze zaten van elkaars bord te jatten O+
pi_135761574
Enf hoe is het met dreumes in het mega bed?
pi_135762214
Dank Loj ( sorry van de foto) en Zolena ! beterschap voor je ukkie :*
Wat een boefje PE !
Xanteh: klinkt heel leuk die date O+ . Hoe gaat het verder met haar ?
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Enf hoe is het met dreumes in het mega bed?
Huh ? wat heb ik gemist ?
pi_135762320
Ben blij dat ik de mn weerstand heb overwonnen. Hier weer heerlijk gezwommen. Nu in de dreumes groep vanaf 18 maanden. Ze vond het echt zo leuk ! Moest wel bandjes kopen omdat ik ook nog even met haar wilde "vrij" zwemmen. Vond ze misschien nog wel fijner dan de "les". Bubbelen en met speelgoed zwemmen :D
pi_135789935
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:51 schreef kleinzusje het volgende:
Dank Loj ( sorry van de foto) en Zolena ! beterschap voor je ukkie :*
Wat een boefje PE !
Xanteh: klinkt heel leuk die date O+ . Hoe gaat het verder met haar ?

[..]

Huh ? wat heb ik gemist ?
Zelfde als bij jou, genieten he. Veel kletsen, verhalen vertellen, spelen samen, makkelijke dame. Vanmiddag ka, denk dat het goed zit met de vooruitgang want de fysio is ook tevreden. Stapjes langs de bank heel voorzichtig, sowieso beweegt ze veel meer de laatste tijd. Minder passief.

Zwemmen O+ moeten wij ook weer gaan doen. Waar haal je dan zwembandjes voor onder de 3?
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:46:12 #84
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135791383
Hoi :W . Ik ben er ook weer eens. Ik heb gewoon niet zo vaak meer iets te vertellen geloof ik.

Loj, wat zielig. Ik hoop dat het inmiddels wat is weggetrokken :{
PE, niet erg constructief idd, die acties van je man. Lastig zeg. -O-
Fijn dat het zwemmen zo geslaagd is KZ :)

Gisteren met S naar het cb geweest voor BMRprikjes ;( . Dat je hem zelf ook echt moet vasthouden terwijl je voelt dat ie helemaal verkrampt van die naald ;(. Ik vond het weer zo zielig. Stats waren weer goed, had ook niet echt anders verwacht eigenlijk. Al had ik trouwens wel verwacht dat ie meer dan 600 gram zou zijn aangekomen sinds oktober want ik vind m echt niet meer te tillen :+

SPOILER
pi_135791902
Leuk een date voor C Xanteh :s)

Kz
Klinkt erg leuk, samen zwemmen
En meer gezelligheid rond 18mnd is herkenbaar :) elke dag meer genieten.. Ja het kan *;

Spees
:( ja dat is echt zielig.. Die vaccinaties
Goede stats!
pi_135792027
Spees dat dacht ik toen ook idd :D ... dacht echt die is minstens 2 kg zwaarder geworden maar nee!

En sneu he die prikjes. Al viel het hier qua verzetten wel mee. Gelukkig hield papa haar vast :+
pi_135793395
Een vraagje,
Mijn lieve dreumes met eigen mening :+ wil nog steeds geen sjaal om, geen muts op en geen handschoentjes..
Wat te doen? Het is nu echt koud en ze wil dus niet buiten rondrennen.. Ik vind t wel gezond om naar buiten te gaan maar dan moet ik dr tillen(want lopen vind ze te koud)
Ze kan wel in de kinderwagen,voetenzak etc dat is wel lekker warm maar dan kan ze dr energie niet echt kwijt.

We hebben al gespeeld met de sjaal en muts enzo, erg leuk totdat ze ermee naar buiten moet dus.. Ben stiekem wel 'jaloers' als ik al die kindjes met mus/sjaal enz zie. Lekker op de fiets op buiten lopen..

* Zoë23 wil naar buiten -O-
pi_135793523
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:51 schreef Zoë23 het volgende:
Een vraagje,
Mijn lieve dreumes met eigen mening :+ wil nog steeds geen sjaal om, geen muts op en geen handschoentjes..
Wat te doen? Het is nu echt koud en ze wil dus niet buiten rondrennen.. Ik vind t wel gezond om naar buiten te gaan maar dan moet ik dr tillen(want lopen vind ze te koud)
Ze kan wel in de kinderwagen,voetenzak etc dat is wel lekker warm maar dan kan ze dr energie niet echt kwijt.

We hebben al gespeeld met de sjaal en muts enzo, erg leuk totdat ze ermee naar buiten moet dus.. Ben stiekem wel 'jaloers' als ik al die kindjes met mus/sjaal enz zie. Lekker op de fiets op buiten lopen..

* Zoë23 wil naar buiten -O-
Een skipakje met capuchon op?? Ze kunnen wel wat hebben hoor.

Heeft ze een lievelingsknuffel of pop? Misschien doet de knuffel ook een sjaal om? Zoiets?
Met een meidenkwartet
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:00:19 #89
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135793730
Euhm, nou gewoon aantrekken zeker? Ze heeft niks te willen? (Als je die sjaal goed vastmaakt, krijgt ze m echt niet los hoor)

hier in de huiskamer slingert al een hele tijd een muts en sjaal van Cristel....En ze pakt m nu zelf en zet m op dr hoofd, eerst deed ik dat bij haar, als spelletje ;) Of bij mezelf :P
pi_135793757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:55 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Een skipakje?

Heeft ze een lievelingsknuffel of pop? Misschien doet de knuffel ook een sjaal om? Zoiets?
Heb een mooi skipak gekocht en die wil ze ook niet aan. Ze wordt echt kwaad.
(slaapzak wil ze bijv ook niet)
Ze is best wel duidelijk in wat ze wel/niet wil (bijv welke schoenen ze aan wil)
Blijkbaar was ik als kind ook zo, wilde mezelf aankleden en m'n eigen haar doen ;( erg leuk om die foto's terug te zien..
Dus ik probeer me in te leven in S haar belevingswereld en probeer het haar zelf te laten doen en idd haar beer een muts op enz. Dat is allemaal leuk tot we naar buiten gaan..
pi_135793839
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:01 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Heb een mooi skipak gekocht en die wil ze ook niet aan. Ze wordt echt kwaad.
(slaapzak wil ze bijv ook niet)
Ze is best wel duidelijk in wat ze wel/niet wil (bijv welke schoenen ze aan wil)
Blijkbaar was ik als kind ook zo, wilde mezelf aankleden en m'n eigen haar doen ;( erg leuk om die foto's terug te zien..
Dus ik probeer me in te leven in S haar belevingswereld en probeer het haar zelf te laten doen en idd haar beer een muts op enz. Dat is allemaal leuk tot we naar buiten gaan..
Ik herken het hoor. Hier zijn ze ook zo. Maar ik ga gewoon, dan maar zonder muts of sjaal. Mijn kinderen hebben het ook niet snel koud, ze lopen liefst nu nog in hun zomerfladderjurk.
Met een meidenkwartet
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:05:39 #92
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135793871
En een col, zoë?
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:07:27 #93
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135793925
Overigens was muts hier ook drama in het begin. Maar we hebben voet bij stuk gehouden en nu heeft ie zich er bij neergelegd. We hebben er dan wel één met een koordje onder zijn kin, dan doet ie er helemaal niks meer mee.
pi_135793997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:00 schreef PureEvil het volgende:
Euhm, nou gewoon aantrekken zeker? Ze heeft niks te willen? (Als je die sjaal goed vastmaakt, krijgt ze m echt niet los hoor)

hier in de huiskamer slingert al een hele tijd een muts en sjaal van Cristel....En ze pakt m nu zelf en zet m op dr hoofd, eerst deed ik dat bij haar, als spelletje ;) Of bij mezelf :P
Ja en dan? Loop ik met een boos kind door de straat. Das ook niet echt leuk voor S of mij.
  woensdag 22 januari 2014 @ 11:11:42 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135794046
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:09 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja en dan? Loop ik met een boos kind door de straat. Das ook niet echt leuk voor S of mij.
Nee Maar elke keer dr zin geven schiet je ook niks mee op. toch?
pi_135794097
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:05 schreef Spees_Eend het volgende:
En een col, zoë?
S vind niets prettig wat rond haar hals zit, of strak zit enz.
Vind het jammer dat ze nog niet begrijpt wat de functie is van n sjaal en dat het juist prettig is voor buiten.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:04 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik herken het hoor. Hier zijn ze ook zo. Maar ik ga gewoon, dan maar zonder muts of sjaal. Mijn kinderen hebben het ook niet snel koud, ze lopen liefst nu nog in hun zomerfladderjurk.
S is ook warm. 2 lagen kleding (lange mouw romper en shirt) is al te warm voor dr. Ze trekt ook t liefst dr sokken uit enz :9

Ik merk dat ze het buiten wel koud heeft omdat ze opgetild wil worden en tegen me aan kruipt, dat vind ik zielig..
pi_135794168
Ductape :P
pi_135794196
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:11 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Nee Maar elke keer dr zin geven schiet je ook niks mee op. toch?
Hangt er vanaf waarmee ik S haar zin geef vind ik.
Ik kijk wel of het 'zeuren' is of dat ze iets echt niet prettig vind. Ik luister naar haar en zoek (samen) naar een oplossing. Heb ik een leuker kind mee (en ben ik zelf ook gelukkiger) dan als ik haar dingen opdring.
pi_135794214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 11:15 schreef Xanteh het volgende:
Ductape :P
Haha :D
pi_135794270
Muts is bij Luc ook een drama, die haalt hij steeds weer van zijn hoofd. Ik zet hem geregeld maar terug op. Sjaal laat hij gelukkig wel zitten en handschoenen zijn vaak ook een gevecht. Ik doe ze steeds weer opnieuw aan. Nu laat hij ze vaak wel zitten. Helemaal als het echt koud is.

Heb helaas ook geen oplossing voor je. Wel vervelend zoiets.
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')