abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136418908
Vandaag geschoren met een echte Gold Dollar 8)7 ....

Wel even scheerklaar gemaakt door een goede slijper :)

pi_136419662
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:38 schreef Stickers het volgende:
Zojuist geschoren met een feather. Iemand een idee wanneer je merkt of het mesje toch te agressief is? Huid is namelijk zeer glad en dat wil ik vaker ^^

De scheercremes van Diqui ontvangen. En tot nu toe enkel de Kappus en Wilkinson geprobeerd samen met de Balea(?) Badger kwast. Die overigens ontzettend stinkt!

De Wilkinson heeft mijn voorkeur,voornamelijk vanwege de geur. Deze is wat aangenamer dan de erg aanwezige geur van Kappus.

De webshop heeft het probleem van de afgebroken schroef trouwens geweldig afgehandeld. Eerst vertelde ze mij dat ze de vraag hebben doorgespeeld naar Edwin Jagger. Ongeveer een week later, mailde de webshop terug met de melding dat het hen te lang duurt en zelf een nieuwe hebben verstuurd. Dag later binnen en deze houdt ik nu als reserve of voor op reis.

Nog iets, waar kan ik feathers in bulk kopen voor een mooie prijs? EBay?
Die Feather die ik bij het pakje gedaan had, had ik besteld op Ebay. Ik raad ook je ook zeker aan de blauwe Astra te gebruiken.
pi_136423345
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:38 schreef Stickers het volgende:
De scheercremes van Diqui ontvangen. En tot nu toe enkel de Kappus en Wilkinson geprobeerd samen met de Balea(?) Badger kwast. Die overigens ontzettend stinkt!
Geef het drie a vijf scheerbeurten en dan is die geur beslist weg en ruik je de geur van de scheercreme. Want ik heb persoonlijk ook die ervaring met nieuwe scheerkwasten dat ze behoorlijk kunnen stinken.

quote:
De Wilkinson heeft mijn voorkeur,voornamelijk vanwege de geur. Deze is wat aangenamer dan de erg aanwezige geur van Kappus.
De geur van de Wilkinson Sword scheercreme herinner ik me als een prettige mannelijke geparfumeerde scheercreme en die scheercreme beviel me zelf ook wel.

De Kappus Scheercreme vind ik persoonlijk ruiken naar de natuur en kan me voorstellen dat niet iedereen die geur zo fijn vind ruiken. Ik zelf ervaar de geur als frisse en milde geur, maar ik kan dan ook wel natuurlijke geuren waarderen :)

quote:
De webshop heeft het probleem van de afgebroken schroef trouwens geweldig afgehandeld. Eerst vertelde ze mij dat ze de vraag hebben doorgespeeld naar Edwin Jagger. Ongeveer een week later, mailde de webshop terug met de melding dat het hen te lang duurt en zelf een nieuwe hebben verstuurd. Dag later binnen en deze houdt ik nu als reserve of voor op reis.

Nog iets, waar kan ik feathers in bulk kopen voor een mooie prijs? EBay?
Dat is netjes van de webshop dat ze je probleem opgelost :) Ja bulk Feathers zijn goedkoop te krijgen op eBay hier en hier en hier.

En er zijn nog wel wat meer verkopers en gemiddeld kosten ze ¤ 20 per 100 stuks, dus dan ben je ook geen belasting verschuldigd aan de douane ;)
pi_136462651
Weet iemand in welke winkels ze deze zeep verkopen?

Geen referral hier.
pi_136463361
Dit is de producent in iedere geval, maar eerste hit op internet over deze scheerzeep laat me een webshop zien welke het niet meer beschikbaar heeft.

Dus misschien is het wel NOS ondertussen en word het niet meer verkocht? Want ik zelf heb het ook nog nooit in de winkels gezien. Op internet lees ik in iedere geval dat deze scheerzeep vergelijkbaar is met De Vergulde Hand, maar sommige vonden deze scheerzeep beter.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 11:41:25 #131
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_136464084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 18:12 schreef Diqiu-Long het volgende:

En wat ik zelf toevallig weet is dat de aftershave balsems van Aldi en Lidl zeer goed scoorde in de Okotest, al was het bij Lidl wel G. Bellini, maar het kan natuurlijk zijn dat ze de naam in Cien veranderd hebben?
De Aldi in NL heeft geen aftershave.... ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 10:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Weet iemand in welke winkels ze deze zeep verkopen?

[ afbeelding ]
Die stond altijd gewoon naast de Vergulde Hand in de winkel.. (geen idee of ie nog bestaat)

[ Bericht 17% gewijzigd door Snowballed op 08-02-2014 11:48:01 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_136465706
Zoals m'n slijpertje er nu bij staat na een laagje hamerslag-blauw:)

2014-02-08 10.47.16 by Remco van de Sanden, on Flickr

Ben onderwijl natuurlijk ook met andere zaken bezig :)

Een Dorko 855 aan het restaureren voor iemand.
Dorko's zijn erg mooie messen en vaak best wel aan de prijs. Dit mes heeft betere dagen gekend.

EKdorgd - Imgur by Remco van de Sanden, on Flickr

Veel pitting en toch wel diep soms.

De handvatten hebben ook wat TLC nodig. De zilveren inlay is helemaal geoxideerd, krassen en smerigheid.

slkav7A - Imgur by Remco van de Sanden, on Flickr

cFOT2T3 - Imgur by Remco van de Sanden, on Flickr

Dus dat betekend werk.. veel werk :)

De scales heb ik inmiddels al gedaan en zijn prachtig geworden. Mooi hoogglans, gedesinfecteerd, zuiver, krasvrij en het logo blinkt weer als een spiegel :)

2014-02-08 12.05.26 by Remco van de Sanden, on Flickr

2014-02-08 12.07.33 by Remco van de Sanden, on Flickr

2014-02-08 12.07.14 by Remco van de Sanden, on Flickr

Het metaal is een ander verhaal. Daar zit toch wel wat werk in. Maar het vordert gestaag. Kom er achter dat ik door mijn 600+ schuurpapier heen ben, dus strakjes even halen.
De omtrek is helemaal op K600 inmiddels, het lemmet is op 1 zijde op K320 en begint er al een stuk beter uit te zien.

2014-02-08 10.47.26 by Remco van de Sanden, on Flickr

2014-02-08 12.02.14 by Remco van de Sanden, on Flickr

Het lemmet heeft een kleine frons en zal dus met evenveel aandacht geslepen moeten worden. Zoals het er nu uitziet zit er nog een scheerbaar mes onder denk ik.
pi_136466759
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:41 schreef Snowballed het volgende:

[..]

De Aldi in NL heeft geen aftershave.... ;)
Kun je zien hoe vaak ik in de Nederlandse Aldi kom ;) Want in Duitse verkopen ze Prince aftershave balsem en dat komt ook in een glazen flesje.

Maar toen ik die aftershave balsem wou uitproberen kreeg ik met geen mogelijkheid balsem uit het flesje en daarom heb ik het niet gekocht.

Ik wil een aftershave balsem namelijk op zijn minst even goed de geur kunnen ruiken en de balsem probeer ik dan uit op mijn handen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 11:41 schreef Snowballed het volgende:
Die stond altijd gewoon naast de Vergulde Hand in de winkel.. (geen idee of ie nog bestaat)

Zou het kunnen dat de Kruidvat Scheerzeep geproduceerde word door Koninklijke Sanders? Want naast de Palmolive en De Vergulde Hand zijn dat de enige scheerzepen die je lokaal in Nederland kunt krijgen.

[ Bericht 24% gewijzigd door Diqiu-Long op 08-02-2014 13:36:15 ]
pi_136475226
Hier het resultaat van wat zweten en schuren ( ja, netjes met het handje, geen machines :) )

Van

2014-02-08 15.16.33 by Remco van de Sanden, on Flickr

Naar

2014-02-08 14.46.07 by Remco van de Sanden, on Flickr

De rest

2014-02-08 15.04.06 by Remco van de Sanden, on Flickr

Lekker geschuurd tot K2000, klaar om te polijsten :)
Jammer dat ik vanavond een foto-opdracht heb anders had ik hem nog kunnen polijsten vandaag :)
pi_136475762
Leuk om die projecten van je te zien en lezen, maar het lijkt me allemaal veel tijd kosten, inclusief het nemen van foto's en dan delen op internet.

Wat vind je vrouw eigenlijk van je hobby om open scheermessen op te knappen?
pi_136477810
Ach, wat is tijd... Ik vind het leuk om te doen en weet dat er een aantal mensen zijn die deze tak van sport graag zien. Zelf lees ik ook erg veel zaken over mensen die zelf hun spullen maken, erg inspirerend.

En m'n vrouw haha, die vindt alles prima. Heb met kerst nog een mooi open mes van haar gehad, dus denk dat ze het wel goed vind haha
pi_136479108
Weet hier toevallig iemand of de Cien Men Aftershave Balsem ook in de Belgische Lidl te koop is? En wat deze kost?

Ik ben namelijk bezig met een artikel over deze aftershave balsem en ben benieuwd of het ook in Belgie verkrijgbaar is om zo onze zuiderburen niet te vergeten ;)
  zaterdag 8 februari 2014 @ 20:24:55 #138
97745 Thorical
finding a way
pi_136481732
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:54 schreef Shaggy8675 het volgende:

Ik heb me ook wel eens geschoren met een GD nog nooit zo'n razorburn gehad, Niet goed scheerklaar gemaakt( slechte slijper.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 21:23:25 #139
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_136484095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:54 schreef Shaggy8675 het volgende:

hoe jij je nek scheert hoef ik niet eens te proberen. Daar blijf ik gewoon on haken. Is ook een van de redenen dat ik geen open mes gebruik. Dikke stugge baard. :( :'(
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_136485809
Moet zeggen dat deze prima sneed. Op het moment dat je mes ook maar een beetje af-scherp is ga je haken, trekken en zagen, niet fijn idd.
En met dikke stugge haren is een goede pre-shave een must. De haren moeten zoveel mogelijk vocht opnemen om zo dikker/zachter te worden. Maar dan nog kan het een minder plezierige scheerbeurt geven natuurlijk. Soms is het niet anders helaas.
pi_136501787
Wellicht is de Gold Dollar competitie 2014 op B&B wel iets voor je, daar mod men die gold dollars tot veel mooiere open scheermessen.
pi_136569549
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 13:44 schreef Diqiu-Long het volgende:
Wellicht is de Gold Dollar competitie 2014 op B&B wel iets voor je, daar mod men die gold dollars tot veel mooiere open scheermessen.
Ja, heb het gezien. Ach. een GD is op zich geen slecht staal, maar de afwerking en scales zijn gewoon bagger.
Ik hoop binnen nu en een paar weken mijn eerste eigen designs te gaan maken, eens kijken of dat lukt ;)

De Dorko 855 welke ik moest restaureren is ook weer klaar :), mooi mesje geworden al zeg ik het zelf :)

pi_136569881
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:21 schreef Shaggy8675 het volgende:

[..]

Ja, heb het gezien. Ach. een GD is op zich geen slecht staal, maar de afwerking en scales zijn gewoon bagger.
Ik hoop binnen nu en een paar weken mijn eerste eigen designs te gaan maken, eens kijken of dat lukt ;)

De Dorko 855 welke ik moest restaureren is ook weer klaar :), mooi mesje geworden al zeg ik het zelf :)

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Hoe s
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ziet er go
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ziet er goed uit. Hoe staat het eigenlijk met het scheermes dat je van een vijl aan het maken was?
pi_136570224
Dat ligt nog steeds klaar om af te maken. Eigenlijk niet enorm veel werk meer. De omtrek netjes maken, vijltanden wat opglanzen en dan slijpen :)

Maar sta erom bekend mezelf nogal op te zadelen met veel dingen haha. Heb een paar messen die ik moet restaureren, slijpmachine die onderhanden is etc. Moet nog 1 mes met prioriteit herstellen en als die klaar is ga ik verder met de vijl :) ( denk ik haha ;) )
pi_136570415
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:34 schreef Shaggy8675 het volgende:
Dat ligt nog steeds klaar om af te maken. Eigenlijk niet enorm veel werk meer. De omtrek netjes maken, vijltanden wat opglanzen en dan slijpen :)

Maar sta erom bekend mezelf nogal op te zadelen met veel dingen haha. Heb een paar messen die ik moet restaureren, slijpmachine die onderhanden is etc. Moet nog 1 mes met prioriteit herstellen en als die klaar is ga ik verder met de vijl :) ( denk ik haha ;) )
Ik ben benieuwd. Verder dacht ik eigenlijk dat als een vijl breekt, en je krijgt een stuk binnen door een open wond o.i.d. dat dit dan gevaarlijk is. Weet jij daar iets van?
pi_136570734
Wat is gevaarlijk. Als hij breekt en door je hersenpan slaat.. ja, da's idd minder, maar voor de rest.... Mocht het zo zijn en je kan het er niet uit pulken, zweert het er wel uit meestal.

Heb eens ooit een scherfje in mijn hals gekregen afkomstig van een hamer. Ding heeft heel lang ( jaar, anderhalf jaar ongeveer ) onder mijn huid gezeten. Een donker vlekje, tot het op een dag in een soort bultje eruit kwam. Nergens last van.

Mara moet nogal gek gaan wil een stukje staan afbreken en in je nek vast komen te zitten.
pi_136570882
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 22:44 schreef Shaggy8675 het volgende:
Wat is gevaarlijk. Als hij breekt en door je hersenpan slaat.. ja, da's idd minder, maar voor de rest.... Mocht het zo zijn en je kan het er niet uit pulken, zweert het er wel uit meestal.

Heb eens ooit een scherfje in mijn hals gekregen afkomstig van een hamer. Ding heeft heel lang ( jaar, anderhalf jaar ongeveer ) onder mijn huid gezeten. Een donker vlekje, tot het op een dag in een soort bultje eruit kwam. Nergens last van.

Mara moet nogal gek gaan wil een stukje staan afbreken en in je nek vast komen te zitten.
Het ging er meer om dat vijlen magnetisch zijn en daardoor de ijzerdeeltjes in je bloed aantrekken.
pi_136572225
Mmhh... Eerlijk gezegd heb ik tijdens het slijpen weinig gemerkt van magnetisme. Er bleef geen slijpsel aan plakken, dus denk dat het mee zal vallen. Normaal gezien zou je hem ontlaten en opnieuw harden, dan is hij niet meer magnetisch.
  dinsdag 11 februari 2014 @ 14:40:40 #149
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136586877
Gillette 7AM.
Holy shit, wat voelde dat slecht, net alsof ik met een kaasschaaf bezig was.
Bij deze is de Derby van de eerste plaats van m'n shitlist afgestoten.
pi_136591004
Mesjes beoordelen vind ik maar moeilijk en ik veel van veel mesjes kan ik echt niet oordelen of ze beter zijn of slechter omdat ik nauwelijks verschil merk.

Zo durf ik niet te zeggen of een Asta SP, Shark SS of Rapira SS mesje beter is aangezien de scheerervaring bij al die mesjes hetzelfde voor mij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')