Opdek deuren vervangen is té makkelijk. De scharnieren hoef je niet eens opnieuw te plaatsen in ht kozijn, alles is al voorgeboord, alleen de scharnieren uit je oude deur schroeven en in je nieuwe deur schroeven. En als je scharnieren oud en roestig zijn, koop je gewoon nieuwe scharnieren. Je hoeft niks meer te boren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:03 schreef Piet200 het volgende:
Ik zie in de bouwmarkt foldertjes regelmatig mooie binnendeuren voorbij komen.
Nu wil ik graag mijn binnendeur vervangen voor zo'n deur, echter weet ik niet of dat makkelijk te doen is.
Ik weet dat ik rekening moet houden met opdek/rechts of links draaiend, maar hoe lastig is het om de scharnieren juist te plaatsen ?
Het zou zonde zijn als ik een paar honderd euro uitgeef voor een nieuwe deur en ik me de accutol een gaatje op de verkeerde plek boor.
zijn hier tips voor om dit zo goed/eenvoudig mogelijk voor elkaar te krijgen ?
Maten zijn toch al een flinke tijd standaard?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Meet alles goed op. Zou zonde zijn als ie hangt en het slot blijkt ineens niet te passen.
Nu wel ja, maar vroeger niet echt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Maten zijn toch al een flinke tijd standaard?
Heb je plaatstalen kozijnen, van die nieuwbouw dingen? Dan gaan de optie op die hierboven beschreven worden. Klusje van een minuut of tien hooguit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:03 schreef Piet200 het volgende:
zijn hier tips voor om dit zo goed/eenvoudig mogelijk voor elkaar te krijgen ?
I know, mijn broer heeft een huis van 70 jaar oudquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nu wel ja, maar vroeger niet echt.
Wat hij zegt..quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Opdek deuren vervangen is té makkelijk. De scharnieren hoef je niet eens opnieuw te plaatsen in ht kozijn, alles is al voorgeboord, alleen de scharnieren uit je oude deur schroeven en in je nieuwe deur schroeven. En als je scharnieren oud en roestig zijn, koop je gewoon nieuwe scharnieren. Je hoeft niks meer te boren.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:31 schreef B-Behr het volgende:
Meestal moet je nog wel een krukgat boren, da's even een aandachtspuntje, maar daar kom je ook wel uit.
Oeps... ben dat krukgat helemaal vergeten, maar dat is ook te makkelijk waardoor ik het helemaal over het hoofd zag. Ik heb ook jaren70 woning en was ook snel klaar. Die bouwmarktdeuren zijn namelijk lekker bewerkbaar, dus die gaten erin boren is ook het probleem niet. Zolang je deurkruk er maar overheen valt. Ik wachtte ook op zo'n actie en kocht meteen met de deur ook de deurkruk, scharnieren en sloten, want alles had toch dezelfde maten. Alles glimt weer en is weer soepelquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:23 schreef Piet200 het volgende:
goed te horen dat het zo'n simpel klusje is, mijn huis is uit de jaren 70 en ik heb inderdaad van die plaatstalen kozijnen.
bedankt voor de info allemaal.
Wat een onzin! Je kan stompe deuren ook gewoon met paumelles afhangen, of gewoon even de drie scharnierpennen eruit tikken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:23 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En dan nog even de stompen deuren.... Ja, ze ogen soms mooier omdat ze in het kozijn zijn verzonken. Maar ten eerste ben je veel meer tijd kwijt om die scharnieren te plaatsen. Je moet zelfs het hout weg beitelen/schaven. Plus als je ze hebt gemonteerd, zitten ze vast en kan je ze niet even snel eraf halen zoals dat bij opdekdeuren wel kan. Bovendien hou ik niet van kieren, en die zie je alleen bij stompen deuren. Nou dan heb de stompen deuren ietsjes sneller geverfd, maar als je over 5 jaar je deuren in een andere kleur zou willen hebben, of gewoon dat je deuren zou willen vervangen na x aantal jaar, dan is dat een rotklus met stompen deuren. Komen ze een wasmachine ofzo bezorgen, en heb je geen vertrouwen dat ze je deur niet gaan beschadigen? Nou dan haal je een opdekdeur er even uit.
Jeetje ik lijk wel een opdekverkoper met een keukenboerverkoopmentaliteit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:41 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Wat een onzin! Je kan stompe deuren ook gewoon met paumelles afhangen, of gewoon even de drie scharnierpennen eruit tikken.Ja alles kan ja, betekent alleen niet dat het er mooier op zal worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |