Bruto salaris ligt vaak een stukje hoger. Netto een stuk minder, in nederland zou ik bruto een goede 500 euro minder kunnen verdienen en het zelfde netto krijgen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:44 schreef BookerDeWitt het volgende:
[..]
hoeveel procent lager? En over een gemiddelde volle werkweek?
Toch hebben Duitsers gemiddeld meer koopkracht dan Nederlanders. De Duitse overheid geeft daarentegen een stuk minder geld uit dan de Nederlandse, en dat zit ook bij het bbp in.quote:Op zondag 19 januari 2014 11:52 schreef Hiya het volgende:
[..]
Bruto salaris ligt vaak een stukje hoger. Netto een stuk minder, in nederland zou ik bruto een goede 500 euro minder kunnen verdienen en het zelfde netto krijgen.
Dat is wel interessant.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:50 schreef Igen het volgende:
[ afbeelding ]
Bron: http://epp.eurostat.ec.eu(...)de=tec00113&plugin=1
De waarheid ligt weer in het midden denk ik. Getrouwd en kinderen brengt veel voordeel hier.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch hebben Duitsers gemiddeld meer koopkracht dan Nederlanders. De Duitse overheid geeft daarentegen een stuk minder geld uit dan de Nederlandse, en dat zit ook bij het bbp in.
Vertel me eens waarom dat achterlijk is. In 1940-1945 haten bijna alle Nederlanders op Duitsland. Dat was die tijd gewoon normaal. Je was eerder gek als je niet haat op Duitsland.quote:
je refereert naar een tijd die al meer dan 60 jaar voorbij is manquote:Op maandag 20 januari 2014 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vertel me eens waarom dat achterlijk is. In 1940-1945 haten bijna alle Nederlanders op Duitsland. Dat was die tijd gewoon normaal. Je was eerder gek als je niet haat op Duitsland.
En der bij, ik ga lekker zelf beslissen of ik op moet tyfen.
Neen, Germania/Germanië!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het Duitse rijk zal Europa één maken, en we zullen dan Duitsland heten!
Lees je eens in in "de minijobs' van Duitsland. Dan snap je ook waarom die werkeloosheidscijfers zo laag zijn:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:44 schreef BookerDeWitt het volgende:
[..]
hoeveel procent lager? En over een gemiddelde volle werkweek?
Globaal gaat het hier dan om banen van zo'n 20 uur per week met een (nu met ¤50.- verhoogd) loon van ¤400.-. Een uurloon vanonder de ¤3.- is hier vrij standaard. Te weinig om van te leven maar volgens de cijfers ben je dan tenminste niet werkeloos.quote:Om de werkloosheid aan te pakken, breidde de Duitse overheid het systeem van de mini-jobs uit. In heel Duitsland waren er vorig jaar 7,5 miljoen mensen met zo'n mini-job, in Noordrijn-Westfalen 1,8 miljoen.
"Je mag maximaal 400 euro per maand verdienen, en dan hoef je geen belastingen of bijdragen voor de sociale zekerheid te betalen", legt Achim Vanselow van de overkoepelende vakbondsorganisatie DGW uit. De werkgever betaalt wel een forfait aan de sociale zekerheid, maar het is duidelijk: de sociale zekerheid van een mini-jobber is van mindere kwaliteit. Mini-jobbers vind je onder meer in de immobiliën-sector, in de kleinhandel, in de horeca, bij schoonmaakdiensten en in de bejaardenverzorging.
"Als je dit lange tijd blijft doen, heeft dat gevolgen voor je pensioen", zegt Vanselow. "Ik vrees dat de armoede bij ouderen terugkeert."
Klep dicht, belgquote:Op maandag 20 januari 2014 01:12 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Vertel me eens waarom dat achterlijk is. In 1940-1945 haten bijna alle Nederlanders op Duitsland. Dat was die tijd gewoon normaal. Je was eerder gek als je niet haat op Duitsland.
En der bij, ik ga lekker zelf beslissen of ik op moet tyfen.
Ter volledigheid, je inkomen wordt wel aangevuld door de sociale dienstquote:Op maandag 20 januari 2014 06:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Lees je eens in in "de minijobs' van Duitsland. Dan snap je ook waarom die werkeloosheidscijfers zo laag zijn:
http://www.deredactie.be/(...)itsland_arbeidsmarkt
[..]
Globaal gaat het hier dan om banen van zo'n 20 uur per week met een (nu met ¤50.- verhoogd) loon van ¤400.-. Een uurloon vanonder de ¤3.- is hier vrij standaard. Te weinig om van te leven maar volgens de cijfers ben je dan tenminste niet werkeloos.
http://duitslandnieuws.nl(...)r-armoede-neemt-toe/quote:Op maandag 20 januari 2014 06:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ter volledigheid, je inkomen wordt wel aangevuld door de sociale dienst
Dus voor hen die denken dat Duitsland het land van de melk en honing is.. <¤3.- p.u. ¤450.- per maand, minimaal 20 uur per week.. Banen zat maar eten en drinken kunnen kopen? Waarom denken jullie dat er steeds meer Duitsers hier komen werken?quote:Steeds meer banen in Duitsland maar ook de armoede neemt toe
Duitslandnieuws Duitslandnieuws
2 maanden geleden — 28 november, 2013
De cijfers zijn mooi. Nog nooit hadden zoveel mensen in Duitsland een baan als nu. Tegelijkertijd is ook het aantal mensen dat met armoede bedreigd wordt of langdurig in armoede leven op een hoogtepunt. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van het Statistisches Bundesamt. Vooral vrouwen en de leeftijdscategorie 55 - 64 jaar lopen risico.
Niet alleen ouderen lopen risico, bij jongeren in de leeftijd tussen de 18 en 24 jaar dreigt bij een vijfde het armoedespook. Dat blijkt uit het ’Datenreport 2013′, een gezamenlijk onderzoek van statistici en sociologen.
Meer werkenden
Eerst het goede nieuws. Duitsland had met 41,5 miljoen mensen in dienst nog nooit zoveel werkenden. Tegelijkertijd is het arbeidsvolume lager dan in 1991. Dat is de hoeveelheid arbeid die is ingezet in het productieproces uitgedrukt in arbeidsjaren. Ook het aantal uur dat een werknemer aan het werk is, is de laatste 20 jaar duidelijk afgenomen. Een belangrijke reden daarvoor is dat steeds meer mensen gewild of ongewild in deeltijd werken.
Ondanks het groeiende aantal mensen dat aan de slag is, groeide de armoede in Duitsland. In 2011 was het aantal mensen dat de dreiging voelde van armoede gestegen naar 16,1 %, bij de vorige meting in 2007 was dat nog 15,2 %. De armoedegrens is gelegd bij mensen die minder te besteden hebben dan 980 euro per maand. Vooral in de leeftijdsgroep van 55 tot en met 64 jaar steeg het aantal mensen dat gevaar liep om onder die grens te belanden. In 2007 was dat nog 17,7 %, in 2011 al 20,5. Van de ondervraagde armen in 2011 was meer dan 40% al langer dan 5 jaar arm. In 2000 lag dat percentage nog op 27%.
Minder gezond
Mensen die rond de armoedegrens leven zijn ook minder gezond. Steeds meer mannen en vrouwen uit de arme groep beoordeelden hun gezondheid als ‘niet goed’ of ‘slecht’. Mensen die goed verdienden lieten een tegenovergestelde ontwikkeling zien. Armoede heeft ook zijn effect op hoe oud mensen worden, zo laat het onderzoek zien. De gemiddelde levensverwachting bij mannen uit de laagste inkomensgroep ligt bij de geboorte 11 jaar onder die van mannen die het meest verdienen. Bij vrouwen is dat verschil acht jaar.
Leuk dat je iets citeert, maar het bewijst niks. Piet heeft gewoon gelijk dat je inkomen wordt aangevuld door de sociale dienst.quote:Op maandag 20 januari 2014 07:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://duitslandnieuws.nl(...)r-armoede-neemt-toe/
[..]
Dus voor hen die denken dat Duitsland het land van de melk en honing is.. <¤3.- p.u. ¤450.- per maand, minimaal 20 uur per week.. Banen zat maar eten en drinken kunnen kopen? Waarom denken jullie dat er steeds meer Duitsers hier komen werken?
Degenen die werken zullen er dan ook iets van merken. Nu is de werkeloosheid in Duitsland wel laag, maar de armoede hoog. Werkende armen heet dat.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:12 schreef Igen het volgende:
Ze gaan nu een minimumloon invoeren. 8,50 per uur. Dan zullen we zien of iedereen rijk wordt, of juist werkloos.
Als het alternatief werkloosheid is, dan zullen veel mensen er blij mee zijn. De onvrede komt uit de gedachte dat al die werkende armen ook werkende middenklassers kunnen zijn, met één pennestreek (invoering van het minimumloon). We zullen zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:23 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Degenen die werken zullen er dan ook iets van merken. Nu is de werkeloosheid in Duitsland wel laag, maar de armoede hoog. Werkende armen heet dat.
Kunnen we in Nederland ook wel gaan doen; gewoon de lonen met 75% korten. Werkgelegenheid zat dan. Maar schiet je er iets mee op of veroorzaak je alleen maar meer ellende?
En wat wil jij dan gaan meten? De werkloosheidcijfers of de armoedecijfers? Die werkloosheidcijfers zullen dan onherroepelijk stijgen, maar de armoede dalen.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het alternatief werkloosheid is, dan zullen veel mensen er blij mee zijn. De onvrede komt uit de gedachte dat al die werkende armen ook werkende middenklassers kunnen zijn, met één pennestreek (invoering van het minimumloon). We zullen zien hoe het in de praktijk gaat uitpakken.
Ik weet het niet. Want het gaat niet alleen om geld. Werk heeft ook een sociale functie en hoe minder mensen een gat in hun cv hebben, hoe beter, lijkt me.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wat wil jij dan gaan meten? De werkloosheidcijfers of de armoedecijfers? Die werkloosheidcijfers zullen dan onherroepelijk stijgen, maar de armoede dalen.
(..)
Neem 2 minijobs en maak daar 1 echte baan van die 1 werkeloze boven de bijstand uit tillt; heb je dus 1 werkeloze en 1 belastingbetaler.
Wat zou beter werken denk je?
Waarom zou je dat willen reguleren en waarom zou je het niet gewoon aan de markt overlaten. Dat er zoveel werkloosheid is komt omdat de economie niet ongeremd kan groeien.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En wat wil jij dan gaan meten? De werkloosheidcijfers of de armoedecijfers? Die werkloosheidcijfers zullen dan onherroepelijk stijgen, maar de armoede dalen.
Wat er nu feitelijk in Duitsland gebeurt is niet veel anders dan werken voor je uitkering; verkapte werkeloosheid dus alleen noemen we ze dan niet 'werkeloos' maar 'werkend'. Ze bouwen geen WW rechten op, geen pensioen. Maar ze werken wel. Gevolg is ook dat ze niet of nauwelijks bijdragen aan de staatskas.
Neem 2 werkelozen en laat hen werken voor hun uitkering en er ontstaat een nieuwe werkeloze door verdringing. Dan heb je dus 3 werkelozen die geen belasting betalen. Kan je het minijobs noemen.. systeem blijft hetzelfde met een ander naampje.
Neem 2 minijobs en maak daar 1 echte baan van die 1 werkeloze boven de bijstand uit tillt; heb je dus 1 werkeloze en 1 belastingbetaler.
Wat zou beter werken denk je?
Met het systeem van de minijobs duw je een hele grote groep over de rand naar langdurige armoede. Inderdaad heeft men ook in Duitsland het excuus 'gat in het cv' en 'vanuit een baan is het gemakkelijker solliciteren' gebruikt gelijk in Nederland de politiek dat excuus gebruikt voor de dwangarbeid van bijstandsgerechtigden. In de praktijk blijkt echter dat de minijobs het vinden van een gewone baan eerder bemoeilijkt en veel verdringing op de arbeidsmarkt veroorzaakt. Het aantal minijobs stijgt terwijl het aantal volwaardige banen maar blijft afnemen. Het argument dat werken voor een habbekrats waar je niet van kunt leven goed is voor je CV is daarmee volledig van de baan.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Want het gaat niet alleen om geld. Werk heeft ook een sociale functie en hoe minder mensen een gat in hun cv hebben, hoe beter, lijkt me.
Als je de werkende armen, die nu relatief volwaardig deel uitmaken van de samenleving, opdeelt in een groep nieuwe middenklasse en een groep die langdurig werkloos wordt en dus écht over de rand van de afgrond wordt geduwd, dan weet ik niet of je mag zeggen dat je echt wat hebt gewonnen.
De welvaart in Nederland is ontstaan door de bescherming van de arbeider. Laat je die los dan gaan we terug naar de Middeleeuwen waar een handjevol extreem rijken het gros van de bevolking uitbuiten die geen andere keuze hebben dan dat toe te laten omdat zij anders verhongeren.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen reguleren en waarom zou je het niet gewoon aan de markt overlaten. Dat er zoveel werkloosheid is komt omdat de economie niet ongeremd kan groeien.
Onzin. Er zijn 1,4 miljoen 'Aufstocker' (werkende armen, als je het zo wil noemen) maar tegelijk ook 2 miljoen minder werklozen dan rond 2005, toen het stelsel werd ingevoerd.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met het systeem van de minijobs duw je een hele grote groep over de rand naar langdurige armoede.
1,5 miljoen bedoel je. Die grotere daling in de werkeloosheid zit hem ook in de mensen die twee minijobs hebben en dus fulltime werken voor ¤900.- bruto waar dan de premies wél vanaf gaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn 1,4 miljoen 'Aufstocker' (werkende armen, als je het zo wil noemen) maar tegelijk ook 2 miljoen minder werklozen dan rond 2005, toen het stelsel werd ingevoerd.
Dan zijn het ook geen minijobs.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
1,5 miljoen bedoel je. Die grotere daling in de werkeloosheid zit hem ook in de mensen die twee minijobs hebben en dus fulltime werken voor ¤900.- bruto waar dan de premies wél vanaf gaan.
Ze worden aangeboden als minijobs (lees; goedkope slaven voor de werkgevers) en betalen gezamenlijk nog steeds te weinig om een menswaardig bestaan te hebben.quote:
Doe nou niet zo eigenwijs, het gaat om het totaalbedrag per maand. Als één werknemer twee minijobs naast elkaar doet, dan is het geen minijob meer en vallen ook de voordelen voor de werkgever weg. Voor beide werkgevers.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze worden aangeboden als minijobs (lees; goedkope slaven voor de werkgevers) en betalen gezamenlijk nog steeds te weinig om een menswaardig bestaan te hebben.
Bron?quote:Maar dan een heel andere; Waarom werken hier in Nederland steeds meer Duitsers als het in Duitsland zo goed toeven en werken is met een super lage werkeloosheid? Wat doen zij dan hier waar de werkeloosheid hoog is?
De jongste cijfers die ik kon vinden gingen over 2008 en zijn dus niet meer relevant. Kijk je echter op de snelwegen dan zie je steeds meer Duitsers. Hier bij mij om de hoek zit een opvang voor 10.000 MOElanders en het aandeel Duitsers is daar sterk groeiende. Vooral Oost Duitsers maar ook steeds meer West Duitsers gezien de kentekenplaten.quote:
Nee, ik ga er van uit dat de overheid niet in staat is dit goed te doen, maar slechts zorgt voor meer kosten en overhead.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De welvaart in Nederland is ontstaan door de bescherming van de arbeider. Laat je die los dan gaan we terug naar de Middeleeuwen waar een handjevol extreem rijken het gros van de bevolking uitbuiten die geen andere keuze hebben dan dat toe te laten omdat zij anders verhongeren.
Jij gaat uit van de goodwill van de werkgevers en multinationals. De meest recente ontwikkelingen hebben bewezen dat de arbeider deze mensen geen barst interesseert. Massa ontslagen gevolgd door het werken met huisvrouwen, studenten en gepensioneerden (Zie bv Post.nl). Massa ontslagen gevolgd door het werken met MOElanders via schimmige constructies; zelfs door de overheid!!
Goodwill en werkgevers gaan niet samen; zij denken alleen aan het eigen gewin en het eigen inkomen. Dat velen van hen hier uiteindelijk zelf door failliet zullen gaan snappen ze niet.
Ik weiger mijn klep te dichtenquote:
Zijn ook veel Nederlanders die net over de grens wonen en met een Duits kenteken rijden maar in NL werken.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De jongste cijfers die ik kon vinden gingen over 2008 en zijn dus niet meer relevant. Kijk je echter op de snelwegen dan zie je steeds meer Duitsers. Hier bij mij om de hoek zit een opvang voor 10.000 MOElanders en het aandeel Duitsers is daar sterk groeiende. Vooral Oost Duitsers maar ook steeds meer West Duitsers gezien de kentekenplaten.
Ein Reich, Ein Fuhrer!!!quote:Op donderdag 16 januari 2014 20:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het Duitse rijk zal Europa één maken, en we zullen dan Duitsland heten!
Denken dat pro-EU idioot isquote:Op maandag 20 januari 2014 16:18 schreef SherlockHolmes het volgende:
De Duitse regering, pro-EU idioten
[ afbeelding ]![]()
![]()
EUquote:
En daarom slapen ze hier tussen de MOElanders?quote:Op maandag 20 januari 2014 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn ook veel Nederlanders die net over de grens wonen en met een Duits kenteken rijden maar in NL werken.
Je moest eens weten waar ik allemaal heb tussen geslapenquote:Op woensdag 22 januari 2014 08:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En daarom slapen ze hier tussen de MOElanders?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |