Na dit probleem al eerder aangekaart te hebben in
DIG-Graffiti vind ik dat ik dit toch ook hier nog even mede moet delen. Het is immers mijn geestenkind dat hier op schandalige wijze verkracht wordt door een stelletje amateurs.
Back in the days (van 1995 t/m 2002) was ik helemaal van de graffiti (enkele voorbeelden
hier,
hier,
hier en
hier).
Net als iedere straatartiest met een greintje zelfrespect moet je natuurlijk aangesloten zijn bij een "crew". Nog bazer is het natuurlijk je eigen crew te beginnen en die bekend te maken. En dat is wat TS deed. Zodoende werd T.M.S. geboren. De originele betekenis was Talentjes Met Spuitbussen, maar al snel hadden we er honderden betekenissen voor. Deze zal ik jullie besparen.
De T.M.S. crew heeft uiteindelijk flink naam gemaakt in Den Haag, Zoetermeer en Delft. Op een gegeven moment werden we te oud voor deze gekkigheid, dus stierf de T.M.S. in 2002 een stille dood.
Maar wat nu? Nu is er een nieuwe TMS opgestaan in Delft. Gezien mijn periode als graffiteur al lang achter me lag, kon het me in eerste instantie weinig boeien. Maar toch kan ik het niet van me afzetten. De nieuwe TMS kan er namelijk niets van. NIETS, zeg ik je! Het ziet er GVD niet uit!
Als het er nog een beetje acceptabel uitzag, dan kon ik het zelfs wel waarderen. Maar dit? Dit lijkt wel het werk van een groepje mentaal uitgedaagde fysiek gehandicapten met parkinson te zijn. Overigens zie ik ook nergens "pieces", enkel tags

Dit is waarom mijn klacht terecht is:
![tms_disgrace.png]()
Kom op zeg. Dit kan toch niet? En dan ook de manier waarop die zgn. "toys" een spuitbus hanteren...WTF
Check de bovenkant van die "S" dan

![zdhBDxL.jpg]()
Het is dat ik het echt afgezworen heb, anders had ik weer een spuitbus gekocht en was ik ze gaan crossen met mijn eigen TMS tag.
Ik weet niet waar hun afkorting voor staat, maar ik heb er al één voor ze: Tjappies Missen Skills.
Dit was mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.
SPOILER: de voorbeelden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door very op 16-01-2014 22:29:41 ]
People assume too much.
Beiden zijn in mijn ogen weinig inspirationele tags. In beide gevallen wat zwart gekriebel.
Niet gelezen, graffiti is voor tokkies en lijmsnuivers.
deadprez
One more rail
gwn overal acab op spuiten jatog
Stop the violence
Down with the hate
Op
vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef
engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
ohja die van 2014 is tenminste te lezen. enne wanneer ga je het schoonmaken of mag de staat dat weer doen?
jij heb wel skills respect
terechte klacht
Maak dan wat moois in plaats van overal gare krabbels te zetten.
Je ziet t ook weleens in het OV. Vaak met brandgaatjes van een aansteker ernaast. Vast erg talentvol.