Er zijn flink wat redenen waarom Mars praktischer is dan de maan. Ik vind zelf een grote reden dat je op de maan geen plant kan laten groeien omdat een dag eigenlijk bijna 30 dagen duurt. Op Mars is een dag maar 40 minuten langer dan op aarde, dus daar kunnen planten wel aan wennen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 10:36 schreef k3vil het volgende:
Ik snap niet dat de maan een goede optie is.
Helium 3, dichtbij de aarde, maanzand is makkelijk te gebruiken voor het maken van beton..
Mars heeft dit allemaal niet. Vooral de afstand is ruk.
Je kan planten toch kunstmatig laten wennen aan een dag die bijna 30 dagen duurt?quote:Op zondag 16 oktober 2016 22:12 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Er zijn flink wat redenen waarom Mars praktischer is dan de maan. Ik vind zelf een grote reden dat je op de maan geen plant kan laten groeien omdat een dag eigenlijk bijna 30 dagen duurt. Op Mars is een dag maar 40 minuten langer dan op aarde, dus daar kunnen planten wel aan wennen.
Ik heb geen idee of je planten daaraan kan laten wennen. Is dat al eens bewezen in een experiment? En dan nog moeten veel verschillende planten daaraan kunnen wennen, zodat je een gevarieerde oogst hebt.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 12:54 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
Je kan planten toch kunstmatig laten wennen aan een dag die bijna 30 dagen duurt?
Of een kas maken die om de zoveel tijd vanzelf donker wordt. Er zijn van die glasplaten die dat kunnen.
Ik zag heel even Eddy Zoey met een bril voor een intelligente uitstraling, maar nu is het gewoon een documentaire?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Nu op NAtional Geographic, the landing!!!!!
ja voorlopig, om 16:48 zou ie er moeten staan, en 10 minuten later zou het signaal moeten binnenkomenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:08 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Ik zag heel even Eddy Zoey met een bril voor een intelligente uitstraling, maar nu is het gewoon een documentaire?
de landing is nuquote:
spannendtwitter:ESA_EDM twitterde op woensdag 19-10-2016 om 16:48:4814:48UT: According to nominal timeline, Schiaparelli should have switched off thrusters to touchdown on #Mars surfa… https://t.co/q59U4eW4eH reageer retweet
zeker wetenquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:52 schreef rubbereend het volgende:
spannendtwitter:ESA_EDM twitterde op woensdag 19-10-2016 om 16:48:4814:48UT: According to nominal timeline, Schiaparelli should have switched off thrusters to touchdown on #Mars surfa… https://t.co/q59U4eW4eH reageer retweet
6 minuten tot landing.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:52 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Hij zou zelfs al geland moeten zijn
nee hij is geland en het signaal duurt 10 minquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:53 schreef t4600c het volgende:
[..]
6 minuten tot landing.
http://livestream.com/accounts/362/events/6518620
De countdown teller op esa site geeft dan een verkeerde tijd aan.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:51 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
de landing is nu
dat zeggen ze net toch op nat geoquote:Op woensdag 19 oktober 2016 16:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De countdown teller op esa site geeft daneen verkeerde tijd aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |