quote:Op woensdag 29 januari 2014 22:23 schreef flipsen het volgende:
En iedereen is weer in slaap gesukkeld. Ik niet, ik ben terug van mijn eerste rondje rennen in mijn leven. Netjes via een loopschema van maar liefst 8x één minuut rennen en 3 minuten wandelen. Na de eerste minuut was ik al dood, maar gaandeweg ging het eigenlijk steeds makkelijker. Nu nog even de spierpijn van morgen afwachten en dan vrijdag voor de 2e keer, nu 10x een minuut rennen en maar 2 minuten wandelen tussendoor

KAA'ers unite and conquer!quote:Op woensdag 29 januari 2014 23:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wat goeoeoed! Meld je ook in het hardlooptopic! Dat is met rechtsedirecte en ondergetekende ook zeer internationaal!

Datquote:

Wandel ook graag. Heb het ook voor het uitkiezen waar wij wonen zo afgelegen met heel veel natuurschoon om ons heen.Niets is zo leuk als groene weilanden te zien met dieren die je nogal schaapachtig aankijken als je er langsloopt.quote:

Ik heb in de 8 jaar hier nog maar 3x een ongeluk gehad (waarvan ik 1x over een auto rolde en 1x hechtingen nodig had), terwijl ik dagelijks fiets. Redelijk veilig dusquote:Op maandag 3 februari 2014 01:34 schreef breaky het volgende:
Ik wandel en fiets graag, als is fietsen niet zonder gevaar hier in Laos.![]()
Hoe makkelijk/moeilijk is dat om een rijbewijs te krijgen? Hier in Florida kreeg ik mijn fl rijbewijs gewoon overhandigd zonder een test te doen; ik had al wel een NL rijbewijs, maar volgens de regels had ik eigenlijk een theorie examen moeten doen.quote:Ook heb ik nu een eindelijk een Laotiaans auto rijbewijs bemachtigd, na eerst "examen" te doen.

De regels zijn niet helemaal duidelijk. Maar ik heb dan ook geen NL rijbewijs.quote:Op maandag 3 februari 2014 04:40 schreef devzero het volgende:
[..]
Hoe makkelijk/moeilijk is dat om een rijbewijs te krijgen? Hier in Florida kreeg ik mijn fl rijbewijs gewoon overhandigd zonder een test te doen; ik had al wel een NL rijbewijs, maar volgens de regels had ik eigenlijk een theorie examen moeten doen.

Gelukkig gaat het in het ene land allemaal wat soepeler dan in het andere, maar het is en blijft frustrerend ja.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:47 schreef Lyrebird het volgende:
Mja... Papierwerk, daar lusten buitenlandse overheden wel pap van. Is eigenlijk wel mijn grootste frustratie als expat.

Dat hebben wij ook en ik geloof dat je binnen 10 dagen na een verhuizing een nieuw rijbewijs moet aanvragen.quote:Op maandag 3 februari 2014 11:17 schreef Bajskorv het volgende:
Hier in Engeland even formuliertje invullen, op de post doen met je NL rijbewijs en je krijgt binnen een week je UK rijbewijs op de post terug. Vrij simpel. Wel onhandig trouwens dat je adres er in de UK op staat, en je dus officieel bij elke verhuizing een nieuw rijbewijs aan hoort te vragen. Nu gaat dat vrij snel en simpel, maar toch...

Weinig mensen die dat doen. Zelf pas na 7 jaar gehaald, nooit last van gehad. Wel van mensen gehoord die echt in problemen kwamen trouwens, die stonden opeens langs de snelweg en mochten niet meer verder...quote:Op maandag 3 februari 2014 16:06 schreef devzero het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook en ik geloof dat je binnen 10 dagen na een verhuizing een nieuw rijbewijs moet aanvragen.

Kan iemand mij één ander land noemen waar dit mogelijk is? In 2 dagen devalueert de peso met 15%, op dat moment zegt de regering "Dit is de koers die we voor ogen hadden" en de dagen daarop blijft de koers rotsvast op die 8 peso staan. En vandaag? Zakt de dollar zelfs iets, tot 7,90. Noem mij gekke Pietje, maar dit kán gewoonweg nietquote:Op donderdag 23 januari 2014 23:02 schreef flipsen het volgende:
[..]
Sorry, ik heb het te druk met het bijhouden van de devaluatie van de peso... Gisteren 3,5% gezakt, vandaag 12%. Morgen? Ik ga nog niet hamsteren, maar voor de zekerheid gooi ik straks wel even de tank vol van beide auto´s. En verstop de dollars die ik in huis heb nog even wat beter.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |