Blablabla, je komt al heel snel niet meer in aanmerking voor sociale huur en particuliere huur is erg prijzig. Dus de stelling van xeno dat je maar lekker moet blijven of gaan huren gaat gewoon niet op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
voor kopen vraagt men een vaste aanstelling voor huren niet en de trend is, steeds meer tijdelijke contracten, dus is men afhankelijk van ouderen die willen verkopen om een buffertje te hebben voor zorgkosten
prijzig ok, maar je moet toch wonen als koop onmogelijk is en je niet naar het zonnige buitenland kunt verhuizen vanwege werkquote:
Blijkbaar koopt men dan toch maar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
prijzig ok, maar je moet toch wonen als koop onmogelijk is en je niet naar het zonnige buitenland kunt verhuizen vanwege werk
Ik zit in de bedrijfstak van het idealisme. Ja... ja... ik weet het... things will never change. Althans niet op de manier die we voor ogen hebben. Gelukkig verandert er van alles op de huizenmarkt/monetaire stelsel. ?Ik heb goede hoop voor de toekomst.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:25 schreef DeRakker. het volgende:
Wat drijft jou om hier steeds te reageren? zit je ook in dit wereld?
QFTquote:Op zaterdag 18 januari 2014 06:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. Ze blijven hier maar langskomen met hun gezever en persoonlijke aanvallen. Terwijl die hele woningmarkt hen naar eigen zeggen helemaal niks interesseert! Immers, ze willen toch niet verkopen en dan doet de prijs van de hut er zogenaamd niet meer toe.
Het lijkt er vooral op dat die lui de huizenprijsdaling persoonlijk nemen. Dat ze zich persoonlijk aangevallen voelen door onze feitelijke(!) constateringenen dat de markt maar blijft dalen en dalen, en ze zich daarom menen persoonlijk te kunnen afreageren op de boodschappers.
Puur Tokkiegedrag als je het mij vraagt, maar ieder z'n meug.
Gaan ze toch gewoon minder werken? De nieuwe 'arbeidstijdverkorting', kan iedereen wat betaald werk doen en zo zijn of haar steentje bijdragen aan de samenleving. Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:17 schreef 99.999 het volgende:
Wie wil kopen komt over het algemeen amper in aanmerking voor huren xeno. Niet iedereen zit in een uitkering of het minimumloon.
Huren is in ieder geval flexibeler, lijkt mij praktischer in en snel veranderende wereld.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blablabla, je komt al heel snel niet meer in aanmerking voor sociale huur en particuliere huur is erg prijzig. Dus de stelling van xeno dat je maar lekker moet blijven of gaan huren gaat gewoon niet op.
ja als je een vaste aanstelling hebt, en geen uitkering en niet te oud bent en wat eigen geld en niet financieel onder water staat met je flatjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar koopt men dan toch maar.
Een hele grote groep dus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja als je een vaste aanstelling hebt, en geen uitkering en niet te oud bent en wat eigen geld
Onrealistisch geleuter.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gaan ze toch gewoon minder werken? De nieuwe 'arbeidstijdverkorting', kan iedereen wat betaald werk doen en zo zijn of haar steentje bijdragen aan de samenleving. Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.
die steeds kleiner gaat wordenquote:
Gezien de krapte op de huurmarkt valt dat juist erg tegen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:50 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huren is in ieder geval flexibeler, lijkt mij praktischer in en snel veranderende wereld.
Dat is de vraag. Zeker het deel 'wat eigen geld' groeit nog erg stevig door. En de komende jaren komen er nog heel veel mensen bij op de markt. De middelbare scholen en hogescholen puilen nu uit, dat betreedt allemaal binnen tien jaar de woonmarkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die steeds kleiner gaat worden
Ooh... en al die mensen van een uitkering blijven voorzien tot Sint juttemis lijkt jou wel een realistische optie? De wereld verandert, arbeid word steeds minder relevant in de economie dankzij technologische ontwikkelingen. We zitten nu simpelweg in een overgangsperiode waarin het oude en het nieuwe met elkaar in conflict komen. Maar ik voorzie binnen een generatie dat er voor iedereen op deze wereld een basisinkomen komt om het bestaansminimum te garanderen.quote:
eigen geld .?? Ha , eigen schuld jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:55 schreef 99.999 het volgende:
De middelbare scholen en hogescholen ouderen puilen nu uit, dat betreedt allemaal binnen tien jaar de woonmarkt. de AOW
Dat zei men ook in 1800 toen 70% op de boerderij leefde en het volk van voedsel moest voorzien. Nu zijn dat er zo'n 150.000 mensen aan het werk in de landbouwsector, oftewel minder dan 1% van de bevolking?quote:Dankzij de automatisering komt er alleen maar minder banen beschikbaar.
Eigen geld ja, er wordt heel veel gespaard op dit moment.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eigen geld .?? Ha , eigen schuld ja
ja spaar jij zoveel ??quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eigen geld ja, er wordt heel veel gespaard op dit moment.
ja rijkdom volopquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, best wel eigenlijk en ik zie het ook aan alle kanten om me heen.
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Balans word altijd gevonden, kwestie van tijd.
Maar hoe zit het met die 1,3 miljoen mensen die onder water staan met hun hypotheek? Die mensen werden 'geadviseerd' vooral toch te kopen alvorens de huizen onbetaalbaar zouden worden.
Nu zijn hun huizen inderdaad onbetaalbaar geworden voor mensen die op zoek zijn naar woonruimte, tijd om af te lossen en terug te gaan naar een meer normalere situatie op de huizenmarkt. Gewoon lekker gaan huren en als er dan nog kooplust over is komen er voldoende aantrekkelijke opties in de nabije toekomst. De wereld is een dynamisch geheel vriendje BVZ
als je het niet weet dan is het dik jaquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
Ach, die van mij staat allicht iets onder water maar aan de andere kant heb ik de opbouw in mijn spaarhypotheek die dat eenvoudige compenseert.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of je woning/hypotheek onder water staat? Ik zou niet weten of Ik onder water sta en het interesseert me eerlijk gezegd ook niet.
o ja in dat huisfonds, mooiquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, die van mij staat allicht iets onder water maar aan de andere kant heb ik de opbouw in mijn spaarhypotheek die dat eenvoudige compenseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |