Die pot is net zo groot als de totale belastinginkomsten, en nog een beetje meer als het echt moet. Dat snap ik ook wel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De pot van de NHG is met wel 8 miljoen geslonken in rampjaar 2013. Spektakel!!
Heb je er enig idee van hoe groot die groep gedwongen verkopers is? Je beseft dat dat allemaal niks voorstelt, toch?quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die pot is net zo groot als de totale belastinginkomsten, en nog een beetje meer als het echt moet. Dat snap ik ook wel.
Maar denk maar niet dat die lui die gedwongen hebben moeten verkopen binnen korte tijd al weer met de sleutels van een nieuw "eigen" huis staan te rinkelen. Daar gaan echt wel wat jaren overheen.
Alles bij elkaar voor mij alleen maar weer één van de vele signalen dat het nog steeds bergafwaarts gaat met die huizenmarkt en dat de neerwaartse rek er nog lang niet uit is. Daar gaan nog wel wat procentjes vanaf.
Groot genoeg om de boel een beetje op te houden en wat broodnodig negatief sentiment te kweken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je er enig idee van hoe groot die groep gedwongen verkopers is? Je beseft dat dat allemaal niks voorstelt, toch?
Maakt niet uit, er kan weer even gelachen worden door lieden die zich geen koopwoning kunnen veroorlovenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je er enig idee van hoe groot die groep gedwongen verkopers is? Je beseft dat dat allemaal niks voorstelt, toch?
Tja, ze demonstreren weer mooi dat ze niet weten waar ze over pratenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maakt niet uit, er kan weer even gelachen worden door lieden die zich geen koopwoning kunnen veroorloven
Kan je dit ook met enig bewijs staven of moeten we je fantasie blind gelovenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Groot genoeg om de boel een beetje op te houden en wat broodnodig negatief sentiment te kweken.
Bij mij in de buurt wonen ook een paar van die sjappies die het "overkomen" is. Werken 80 uur in de week in de steigerbouw en waren nog te dom om te bedenken dat een beleggingshypotheek van 130% aflossingsvrij, zonder NHG, gebaseerd op 8x bruto jaarinkomen (inkomen van ma Flodder meegeteld) misschien toch niet zo'n heel goed idee was. Die werken de komende 5 jaar 80 uur/week voor de schuldsanering, in plaats van voor hun eigen bankrekening.
Vreemd verhaal; je gaat niet 80 uur per week werken als je in de schuldsanering zit, dat doe je alleen als je in staat bent om WEL te betalen, lijkt mequote:Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Groot genoeg om de boel een beetje op te houden en wat broodnodig negatief sentiment te kweken.
Bij mij in de buurt wonen ook een paar van die sjappies die het "overkomen" is. Werken 80 uur in de week in de steigerbouw en waren nog te dom om te bedenken dat een beleggingshypotheek van 130% aflossingsvrij, zonder NHG, gebaseerd op 8x bruto jaarinkomen (inkomen van ma Flodder meegeteld) misschien toch niet zo'n heel goed idee was. Die werken de komende 5 jaar 80 uur/week voor de schuldsanering, in plaats van voor hun eigen bankrekening.
Het is dan ook gewoon gelul.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Vreemd verhaal; je gaat niet 80 uur per week werken als je in de schuldsanering zit, dat doe je alleen als je in staat bent om WEL te betalen, lijkt me
Wat een notoire druktemaker ben je tochquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Die pot is net zo groot als de totale belastinginkomsten, en nog een beetje meer als het echt moet. Dat snap ik ook wel.
Maar denk maar niet dat die lui die gedwongen hebben moeten verkopen binnen korte tijd al weer met de sleutels van een nieuw "eigen" huis staan te rinkelen. Daar gaan echt wel wat jaren overheen.
Alles bij elkaar voor mij alleen maar weer één van de vele signalen dat het nog steeds bergafwaarts gaat met die huizenmarkt en dat de neerwaartse rek er nog lang niet uit is. Daar gaan nog wel wat procentjes vanaf.
Joh, dan geloof je me toch niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je dit ook met enig bewijs staven of moeten we je fantasie blind geloven?
Alsof je daar keus in hebt. Als je een baan hebt waarin 80 uur/week je handjes laten wapperen de norm is, dan heb je dat maar te doen. Ontslag nemen is simpelweg géén optie, want daarmee zet je je hele schuldhulpverleningstraject op het spel, en dan raak je letterlijk nóóit van die schuldenellende af.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Vreemd verhaal; je gaat niet 80 uur per week werken als je in de schuldsanering zit, dat doe je alleen als je in staat bent om WEL te betalen, lijkt me
En waar is dan 80 uur per week de norm?quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:36 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Alsof je daar keus in hebt. Als je een baan hebt waarin 80 uur/week je handjes laten wapperen de norm is, dan heb je dat maar te doen. Ontslag nemen is simpelweg géén optie, want daarmee zet je je hele schuldhulpverleningstraject op het spel, en dan raak je letterlijk nóóit van die schuldenellende af.
Wat een onzin kraam je weer uit zeg... NIEMAND in de schuldsanering is verplicht 80u/week te werken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:36 schreef hpeopjes het volgende:
Alsof je daar keus in hebt. Als je een baan hebt waarin 80 uur/week je handjes laten wapperen de norm is, dan heb je dat maar te doen. Ontslag nemen is simpelweg géén optie, want daarmee zet je je hele schuldhulpverleningstraject op het spel, en dan raak je letterlijk nóóit van die schuldenellende af.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je weer uit zeg... NIEMAND in de schuldsanering is verplicht 80u/week te werken.
En dan ook nog in de steigerbouwquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
En waar is dan 80 uur per week de norm?
Zit je nu jezelf moed in te pratenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef FrankElst het volgende:
Noujazeg, wat een valse sentimenten in dit topic.
Dat is nou eenmaal het verschil tussen de have's en de have-not's. De situatie zal nou eenmaal nooit ideaal zijn voor iedereen, en de mensen die onderaan wat dan ook staan zijn het eerste de dupe.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Joh, dan geloof je me toch niet.
Ik denk dat ik meer met m'n poten tussen "gewone mensen" sta dan jij je überhaupt kunt voorstellen. En ik zie met eigen ogen wat zich momenteel allemaal afspeelt onder de sub- tot 1x modalen, en dat is niet bepaald best.
Waarom? Ik zit prima en wil niet verkopen. Het zal mij een zorg zijn wat de woningmarkt doet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef FrankElst het volgende:
Noujazeg, wat een valse sentimenten in dit topic.
Ik wil graag mijn mening over de woningmarkt geven, ook al zit er waarschijnlijk geen hond op te wachten. Dat zal me echter aan m'n dikke reet roesten.
-De verscherpte hypotheekregels hebben in 2014 zeker gevolgen voor de woningmarkt.
Dit blijkt wel uit het aantal hypotheekaanvragen in de eerste weken van januari.
Deze zijn ten opzichte van december 2013 gekelderd met de snelheid van een opgevoerde Ferrari.
Linkje: http://www.hdn.nl/grafieken
Dat heeft natuurlijk met die verscherpte hypotheekregels te maken en niet omdat december zo'n gezellige maand is.
-Het kabinet gaat er te makkelijk vanuit dat scheefwoners een hypotheek kunnen afsluiten. Zeker als je die verscherpte hypotheekregels in ogenschouw neemt. Het positieve effect zal dan ook marginaal zijn.
-Het is voor woningcorporaties makkelijker gemaakt om huurwoningen te verkopen en dat zullen ze massaal gaan doen, want dankzij die verhuurdersheffing hebben ze geld nodig. Dat betekent dus dat woningcorporaties veel huurwoningen zullen dumpen.
-De politieke onrust zal weer opspelen, want 2014 belooft met de gemeenteraadsverkiezingen en de Europese verkiezingen weer eens een ouderwets onrustig jaar te worden. Ook dat heeft invloed op het consumentenvertrouwen en dus ook op de woningmarkt.
-In 2014 zal volgens het CPB de werkloosheid verder stijgen. Dat betekent simpelweg dat minder mensen een hypotheek kunnen afsluiten. Drukkend effect op de verkoop.
Ik hoop natuurlijk voor al die woningbezitters dat de markt zal aantrekken, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Met dank aan het kabinet.
Dat schijnt hogere wiskunde te zijn. Kun je er voortaan geen disclaimer voorzetten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:54 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom? Ik zit prima en wil niet verkopen. Het zal mij een zorg zijn wat de woningmarkt doet.
Blijf dan gewoon weg uit dit topic, als het onderwerp je toch niks interesseert.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom? Ik zit prima en wil niet verkopen. Het zal mij een zorg zijn wat de woningmarkt doet.
Maar dat is ook het doel hoor van die heffingquote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef FrankElst het volgende:
-Het is voor woningcorporaties makkelijker gemaakt om huurwoningen te verkopen en dat zullen ze massaal gaan doen, want dankzij die verhuurdersheffing hebben ze geld nodig.
Dat betekent dus dat woningcorporaties veel huurwoningen zullen dumpen.
Dat beslis ik, niet jij.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 06:52 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Blijf dan gewoon weg uit dit topic, als het onderwerp je toch niks interesseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |