abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135581948
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De pot van de NHG is met wel 8 miljoen geslonken in rampjaar 2013. Spektakel!!
Die pot is net zo groot als de totale belastinginkomsten, en nog een beetje meer als het echt moet. Dat snap ik ook wel.

Maar denk maar niet dat die lui die gedwongen hebben moeten verkopen binnen korte tijd al weer met de sleutels van een nieuw "eigen" huis staan te rinkelen. Daar gaan echt wel wat jaren overheen.

Alles bij elkaar voor mij alleen maar weer één van de vele signalen dat het nog steeds bergafwaarts gaat met die huizenmarkt en dat de neerwaartse rek er nog lang niet uit is. Daar gaan nog wel wat procentjes vanaf.
pi_135582120
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die pot is net zo groot als de totale belastinginkomsten, en nog een beetje meer als het echt moet. Dat snap ik ook wel.

Maar denk maar niet dat die lui die gedwongen hebben moeten verkopen binnen korte tijd al weer met de sleutels van een nieuw "eigen" huis staan te rinkelen. Daar gaan echt wel wat jaren overheen.

Alles bij elkaar voor mij alleen maar weer één van de vele signalen dat het nog steeds bergafwaarts gaat met die huizenmarkt en dat de neerwaartse rek er nog lang niet uit is. Daar gaan nog wel wat procentjes vanaf.
Heb je er enig idee van hoe groot die groep gedwongen verkopers is? Je beseft dat dat allemaal niks voorstelt, toch?
pi_135582631
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je er enig idee van hoe groot die groep gedwongen verkopers is? Je beseft dat dat allemaal niks voorstelt, toch?
Groot genoeg om de boel een beetje op te houden en wat broodnodig negatief sentiment te kweken.

Bij mij in de buurt wonen ook een paar van die sjappies die het "overkomen" is. Werken 80 uur in de week in de steigerbouw en waren nog te dom om te bedenken dat een beleggingshypotheek van 130% aflossingsvrij, zonder NHG, gebaseerd op 8x bruto jaarinkomen (inkomen van ma Flodder meegeteld) misschien toch niet zo'n heel goed idee was. Die werken de komende 5 jaar 80 uur/week voor de schuldsanering, in plaats van voor hun eigen bankrekening.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:21:25 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_135583075
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, er kan weer even gelachen worden door lieden die zich geen koopwoning kunnen veroorloven ;)
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_135583124
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maakt niet uit, er kan weer even gelachen worden door lieden die zich geen koopwoning kunnen veroorloven ;)
Tja, ze demonstreren weer mooi dat ze niet weten waar ze over praten :P
pi_135583174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Groot genoeg om de boel een beetje op te houden en wat broodnodig negatief sentiment te kweken.

Bij mij in de buurt wonen ook een paar van die sjappies die het "overkomen" is. Werken 80 uur in de week in de steigerbouw en waren nog te dom om te bedenken dat een beleggingshypotheek van 130% aflossingsvrij, zonder NHG, gebaseerd op 8x bruto jaarinkomen (inkomen van ma Flodder meegeteld) misschien toch niet zo'n heel goed idee was. Die werken de komende 5 jaar 80 uur/week voor de schuldsanering, in plaats van voor hun eigen bankrekening.
Kan je dit ook met enig bewijs staven of moeten we je fantasie blind geloven :)?
pi_135583229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Vreemd verhaal; je gaat niet 80 uur per week werken als je in de schuldsanering zit, dat doe je alleen als je in staat bent om WEL te betalen, lijkt me
pi_135583283
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Vreemd verhaal; je gaat niet 80 uur per week werken als je in de schuldsanering zit, dat doe je alleen als je in staat bent om WEL te betalen, lijkt me
Het is dan ook gewoon gelul.
pi_135583497
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat een notoire druktemaker ben je toch
pi_135583792
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dit ook met enig bewijs staven of moeten we je fantasie blind geloven :)?
Joh, dan geloof je me toch niet.

Ik denk dat ik meer met m'n poten tussen "gewone mensen" sta dan jij je überhaupt kunt voorstellen. En ik zie met eigen ogen wat zich momenteel allemaal afspeelt onder de sub- tot 1x modalen, en dat is niet bepaald best. Iedereen aan de onderkant van de inkomenspiramide wordt momenteel het vel over de neus getrokken door dit fántástische kabinet, d.m.v. schofterige huurverhogingen en andere lastenverzwaringen. Dat helpt de woningmarkt misschien even, zodat enkele "scheefhuurders" alsnog overstag gaan en sommige huis"eigenaars" hun woning aan elkaar kunnen verkopen. Maar over een paar maanden is dat feestje ook weer voorbij. En zonder nieuwe aanwas vanaf de onderkant gaat het voorlopig niet meer beginnen ook.

Dus profiteer er nu nog maar even van en zet je huis gauw in de verkoop! Voordat het echt te laat is...
pi_135584001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:23 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Alsof je daar keus in hebt. Als je een baan hebt waarin 80 uur/week je handjes laten wapperen de norm is, dan heb je dat maar te doen. Ontslag nemen is simpelweg géén optie, want daarmee zet je je hele schuldhulpverleningstraject op het spel, en dan raak je letterlijk nóóit van die schuldenellende af.
pi_135585134
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:36 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Alsof je daar keus in hebt. Als je een baan hebt waarin 80 uur/week je handjes laten wapperen de norm is, dan heb je dat maar te doen. Ontslag nemen is simpelweg géén optie, want daarmee zet je je hele schuldhulpverleningstraject op het spel, en dan raak je letterlijk nóóit van die schuldenellende af.
En waar is dan 80 uur per week de norm?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_135586332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:36 schreef hpeopjes het volgende:
Wat een onzin kraam je weer uit zeg... NIEMAND in de schuldsanering is verplicht 80u/week te werken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_135586494
Hoi :D leuk topic blijft dit.
pi_135586864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je weer uit zeg... NIEMAND in de schuldsanering is verplicht 80u/week te werken.
Dat zeg ik ook niet.

Maar je bent wél verplicht er alles aan te doen om in de jaren dat je in zo'n traject zit zoveel mogelijk van je schuld terug te betalen. Ontslag nemen en lekker de bijstand ingaan is daarom geen optie.

Een andere baan zoeken kan natuurlijk wel, maar die moet dan wel hetzelfde of meer verdienen. Maar da's momenteel niet echt een optie voor iemand die z'n lagere school nog niet afgemaakt heeft, die mag blij zijn dat hij werk heeft.
pi_135587661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:55 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En waar is dan 80 uur per week de norm?
En dan ook nog in de steigerbouw _O-
Een van de zwaardere beroepen.
Er zijn maar weinig bouwplaatsen die 's avonds doorgaan.
pi_135589168
Noujazeg, wat een valse sentimenten in dit topic.

Ik wil graag mijn mening over de woningmarkt geven, ook al zit er waarschijnlijk geen hond op te wachten. Dat zal me echter aan m'n dikke reet roesten.

-De verscherpte hypotheekregels hebben in 2014 zeker gevolgen voor de woningmarkt.
Dit blijkt wel uit het aantal hypotheekaanvragen in de eerste weken van januari.
Deze zijn ten opzichte van december 2013 gekelderd met de snelheid van een opgevoerde Ferrari.
Linkje: http://www.hdn.nl/grafieken

Dat heeft natuurlijk met die verscherpte hypotheekregels te maken en niet omdat december zo'n gezellige maand is.

-Het kabinet gaat er te makkelijk vanuit dat scheefwoners een hypotheek kunnen afsluiten. Zeker als je die verscherpte hypotheekregels in ogenschouw neemt. Het positieve effect zal dan ook marginaal zijn.

-Het is voor woningcorporaties makkelijker gemaakt om huurwoningen te verkopen en dat zullen ze massaal gaan doen, want dankzij die verhuurdersheffing hebben ze geld nodig. Dat betekent dus dat woningcorporaties veel huurwoningen zullen dumpen.

-De politieke onrust zal weer opspelen, want 2014 belooft met de gemeenteraadsverkiezingen en de Europese verkiezingen weer eens een ouderwets onrustig jaar te worden. Ook dat heeft invloed op het consumentenvertrouwen en dus ook op de woningmarkt.

-In 2014 zal volgens het CPB de werkloosheid verder stijgen. Dat betekent simpelweg dat minder mensen een hypotheek kunnen afsluiten. Drukkend effect op de verkoop.

Ik hoop natuurlijk voor al die woningbezitters dat de markt zal aantrekken, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Met dank aan het kabinet.
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_135589783
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:24 schreef FrankElst het volgende:
Zit je nu jezelf moed in te praten :?

Al je argumenten horen we al 6 jaar, al ben je eigenlijk nog vergeten aan te geven dat de HRA er nu echt, echt, echt aangaat, de overdrachtsbelasting weer terug gaat naar 6%, het HWF 3,5% wordt, en dat als je hypotheek onder water komt te staan, je gedwongen wordt om bij te storten.
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 00:52:35 #94
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135589789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:33 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Joh, dan geloof je me toch niet.

Ik denk dat ik meer met m'n poten tussen "gewone mensen" sta dan jij je überhaupt kunt voorstellen. En ik zie met eigen ogen wat zich momenteel allemaal afspeelt onder de sub- tot 1x modalen, en dat is niet bepaald best.
Dat is nou eenmaal het verschil tussen de have's en de have-not's. De situatie zal nou eenmaal nooit ideaal zijn voor iedereen, en de mensen die onderaan wat dan ook staan zijn het eerste de dupe.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 00:54:08 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_135589824
quote:

Ik wil graag mijn mening over de woningmarkt geven, ook al zit er waarschijnlijk geen hond op te wachten. Dat zal me echter aan m'n dikke reet roesten.

-De verscherpte hypotheekregels hebben in 2014 zeker gevolgen voor de woningmarkt.
Dit blijkt wel uit het aantal hypotheekaanvragen in de eerste weken van januari.
Deze zijn ten opzichte van december 2013 gekelderd met de snelheid van een opgevoerde Ferrari.
Linkje: http://www.hdn.nl/grafieken

Dat heeft natuurlijk met die verscherpte hypotheekregels te maken en niet omdat december zo'n gezellige maand is.

-Het kabinet gaat er te makkelijk vanuit dat scheefwoners een hypotheek kunnen afsluiten. Zeker als je die verscherpte hypotheekregels in ogenschouw neemt. Het positieve effect zal dan ook marginaal zijn.

-Het is voor woningcorporaties makkelijker gemaakt om huurwoningen te verkopen en dat zullen ze massaal gaan doen, want dankzij die verhuurdersheffing hebben ze geld nodig. Dat betekent dus dat woningcorporaties veel huurwoningen zullen dumpen.

-De politieke onrust zal weer opspelen, want 2014 belooft met de gemeenteraadsverkiezingen en de Europese verkiezingen weer eens een ouderwets onrustig jaar te worden. Ook dat heeft invloed op het consumentenvertrouwen en dus ook op de woningmarkt.

-In 2014 zal volgens het CPB de werkloosheid verder stijgen. Dat betekent simpelweg dat minder mensen een hypotheek kunnen afsluiten. Drukkend effect op de verkoop.

Ik hoop natuurlijk voor al die woningbezitters dat de markt zal aantrekken, maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren. Met dank aan het kabinet.
Waarom? Ik zit prima en wil niet verkopen. Het zal mij een zorg zijn wat de woningmarkt doet.
pi_135589849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:54 schreef CoolGuy het volgende:
Waarom? Ik zit prima en wil niet verkopen. Het zal mij een zorg zijn wat de woningmarkt doet.
Dat schijnt hogere wiskunde te zijn. Kun je er voortaan geen disclaimer voorzetten?
pi_135590493
Dat zou inderdaad een goed idee zijn :D
KOOP NU EEN HUIS, ANDERS BEN JE TE LAAT!!!
pi_135591477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Blijf dan gewoon weg uit dit topic, als het onderwerp je toch niks interesseert.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 07:08:49 #99
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_135591535
quote:

-Het is voor woningcorporaties makkelijker gemaakt om huurwoningen te verkopen en dat zullen ze massaal gaan doen, want dankzij die verhuurdersheffing hebben ze geld nodig.
Dat betekent dus dat woningcorporaties veel huurwoningen zullen dumpen.
Maar dat is ook het doel hoor van die heffing
Men wil af van die rijke corporaties
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 07:37:50 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_135591675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 06:52 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Blijf dan gewoon weg uit dit topic, als het onderwerp je toch niks interesseert.
Dat beslis ik, niet jij.

Ik reageerde op het feit dat FrankElst het heeft over 'al die woningbezitters'. Dan denk ik, hey, ik ben ook een woningbezitter, maar die opmerking gaat voor mij alvast niet op, en als ie voor mij niet op gaat, dan zullen er nog veel meer mensen zijn waar dat voor geldt.

Mooi rookgordijn dat je probeert op te werpen trouwens, want je gaat in ieder geval niet in op het punt dat ik maak (en wat jij ook heel goed snapt, dat is exact de reden dat jij daar niet inhoudelijk op in gaat).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')