Ach, in veel gevallen staat dat eigenlijk al gewoon vast. En kan het eerder naar boven afwijken dan dat het niet uitkomt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar je weet niet of je elk jaar er op vooruit zult gaan, dus daar al een voorschot op nemen lijkt me niet handig. Beter geef je gewoon uit wat je uit kunt geven ipv nu al te denken dat je 'straks' meer ter beschikking zult gaan hebben en dat dus daarom nu al vast uitgeven.
Als alles nog zo beroerd blijft als in 2013 over een jaar of 5. Maar het ligt eerder in de lijn der verwachting dat het niet leeg zal raken.quote:
nee ik weet het zeker.quote:
quote:De achtervangfunctie van de overheid is van doorslaggevend belang voor het functioneren van de Nationale Hypotheek Garantie. Deze achtervangfunctie garandeert dat het WEW te allen tijde aan haar betalingsverplichtingen in het kader van de borgstelling jegens de geldgevers kan voldoen. Op basis hiervan kan de borgstelling van het WEW worden beschouwd als een overheidsgarantie. Dit betekent dat voor geldgevers bij leningen met Nationale Hypotheek Garantie lagere solvabiliteitseisen gelden (Bazel II). Hierdoor kunnen geldgevers deze leningen tegen betere condities verstrekken.
Klopt in heel veel CAO krijg je er standaard 2-3% bij met een goede beoordeling, die je met 2 vingers in je neus haalt. Daarbovenop komen dan de standaard cao verhogingen van tussen de 1,5-2% per jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, in veel gevallen staat dat eigenlijk al gewoon vast. En kan het eerder naar boven afwijken dan dat het niet uitkomt.
ik.quote:
ik.quote:Wie heefth et over particuliere huursegment?
Gefeliciteerd. Ik ken ze niet, maar ik geloof je direct. Maar dat neemt niet weg dat zoiets voor iedereen telt. Het gaat mij erom dat je een starterslening niet direct hoeft weg te zetten als iets dat nooit goed is.quote:Je kan evt ook nog bij je ouders wonen of op je studentenkamer blijven (ik ken genoeg starters die dat doen).
Ok, het is praktisch bijna nooit goed dan. Jij je zin.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:31 schreef krapula het volgende:
[..]
ik.
[..]
ik.
[..]
Gefeliciteerd. Ik ken ze niet, maar ik geloof je direct. Maar dat neemt niet weg dat zoiets voor iedereen telt. Het gaat mij erom dat je een starterslening niet direct hoeft weg te zetten als iets dat nooit goed is.
Stak het dan ook conservatief in. Zat daar zelf ruim boven sinds het moment dat ik kocht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in heel veel CAO krijg je er standaard 2-3% bij met een goede beoordeling, die je met 2 vingers in je neus haalt. Daarbovenop komen dan de standaard cao verhogingen van tussen de 1,5-2% per jaar.
100 euro bruto per maand erbij elk jaar is zelfs nog weinig.
Ah ok thanks, dat wist ik nietquote:Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee ik weet het zeker.
https://www.nhg.nl/organi(...)ie-wew-gemeente.html
[..]
Omdat men de regels veranderd, en de lat veel hoger legt dat je aanspraak kan maken op de NHG. Stuk gelezen in het tijdschrift van Vereniging Eigen Huis, dat was verhelderend.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als alles nog zo beroerd blijft als in 2013 over een jaar of 5. Maar het ligt eerder in de lijn der verwachting dat het niet leeg zal raken.
Dan kan het nog langer gerekt worden zelfs.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:36 schreef antfukker het volgende:
[..]
Omdat men de regels veranderd, en de lat veel hoger legt dat je aanspraak kan maken op de NHG. Stuk gelezen in het tijdschrift van Vereniging Eigen Huis, dat was verhelderend.
Met mijn eerste salaris kocht ik ook een huis zonder enige hulp, omdat ik teveel verdiende en in die tijd ruim 300 euro per maand erbij elk jaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stak het dan ook conservatief in. Zat daar zelf ruim boven sinds het moment dat ik kocht.
Omdat het gewenste huis nu niet binnen de mogelijkheid ligt? Ik wil over op termijn misschien ook wel willen doorstromen naar een tweeondereenkapper / vrijstaande woning.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niet om een of ander, maar waarom zou je een huis willen kopen waarvan je vooraf al weet dat je er hooguit 6 tot 8 jaar wilt wonen
Dat is toch wat anders dan bij voorbaat al weten dat je na 6 tot 8 jaar weer wilt/moet verkassen. Dan zou ik gewoon blijven huren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Omdat het gewenste huis nu niet binnen de mogelijkheid ligt? Ik wil over op termijn misschien ook wel willen doorstromen naar een tweeondereenkapper / vrijstaande woning.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik nu niet prettig woon, in mijn huidige woning kan ik prima oud worden.
In de metalelectro cao staat niets over verhogingen bij goede beoordelingen, volgens mij in geen enkele cao. Er staat alleen iets in over functie schalen en hoe het loongebouw opgebouwt zou moeten zijn, maar ook hiervoor geldt weer dat er nergens staat dat je binnnen x jaar op je maximum in het loongebouw zou moeten zitten.quote:Op donderdag 16 januari 2014 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt in heel veel CAO krijg je er standaard 2-3% bij met een goede beoordeling, die je met 2 vingers in je neus haalt. Daarbovenop komen dan de standaard cao verhogingen van tussen de 1,5-2% per jaar.
100 euro bruto per maand erbij elk jaar is zelfs nog weinig.
dan nog mag je er als je als starter ergens binnen komt wel min of meer vanuit gaan dat je dan een redelijke groei door gaat maken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de metalelectro cao staat niets over verhogingen bij goede beoordelingen, volgens mij in geen enkele cao. Er staat alleen iets in over functie schalen en hoe het loongebouw opgebouwt zou moeten zijn, maar ook hiervoor geldt weer dat er nergens staat dat je binnnen x jaar op je maximum in het loongebouw zou moeten zitten.
Een redelijke groei daar kan ik mee instemmen, maar de 3600 euro per jaar erbij waar sommige mensen het hier over hebben zullen uitzonderingen zijn of je moet op een hbo/ universitaire functie tegen het minimumloon begonnen zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
dan nog mag je er als je als starter ergens binnen komt wel min of meer vanuit gaan dat je dan een redelijke groei door gaat maken.
Niet elk jaar maar ik heb dat ook wel gehad hoor. Schaal omhoog en een periodiek en je komt een eind in de richting.quote:Op donderdag 16 januari 2014 18:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een redelijke groei daar kan ik mee instemmen, maar de 3600 euro per jaar erbij waar sommige mensen het hier over hebben zullen uitzonderingen zijn of je moet op een hbo/ universitaire functie tegen het minimumloon begonnen zijn.
Net als kleingeestige mensen, daarom dachten ze ook slapend rijk te wordenquote:
Of ik weet gewoon niet beterquote:
jij weet niet beter, net als die HD9quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:31 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Of ik weet gewoon niet beter
Pas jij maar op dat je niet ergens hoog afvalt tijdens de vakantiequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er faliekant naast zit...
En die 50K aan ORV van jou is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk voor de achterblijvende partner.
Zowel mijn partner en ik hebben beiden een ORV waarmee het huis in geval van problemen vrijwel afgelost wordt, daar heb je wat aan. Niet aan 50K...
Daar zit ik een beetje over in dubio. Blijf ik nog een paar jaar op een plek wonen die ik niet fijn vind en koop ik later pas? Of zou ik voor zo'n starterslening gaan. Waarschijnlijk kan ik het huis net wel of net niet kopen met normale financieringsmogelijkheden.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je nu een huis niet kan kopen met normale financieringsmogelijkheden dan moet je het niet doen. Als je denkt dat je het later wel kan, koop dan later het huis en niet nu.
Waar jij bij hoorde, want jij hebt toch ook je krabbel ergens onder gezet of niet. Dus je hebt 't over jezelf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 19:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Net als kleingeestige mensen, daarom dachten ze ook slapend rijk te worden
Jaahaha echt vet knįllen met die huizenmarkt! Door het dak! met die gedwongen verkopenquote:Op donderdag 16 januari 2014 07:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Slaven zullen moeten bloeden voor de foute beslissingen van hun meesters.
De pot van de NHG is met wel 8 miljoen geslonken in rampjaar 2013. Spektakel!!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jaahaha echt vet knįllen met die huizenmarkt! Door het dak! met die gedwongen verkopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |