meer dan jij denkt, ik denk dat velen eerder een ORV afsluiten dan een inboedelverzekering , een ORV is niet zo duurquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt, maar hoeveel huurders doen dat? Vrijwel niemand.
Overlijdens Riaico Verzekeringquote:
Zolang jij het loodje legt als er binnenshuis iets (duurs) defect geraakt, is er dus niks aan de hand? Nondeju elke maand gratis geld ofnie dan?!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
ik heb geen inboedelverzekering maar wel een ORV
er is verschil tussen een zorgverzekering en een ORVquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zolang jij het loodje legt als er binnenshuis iets (duurs) defect geraakt, is er dus niks aan de hand? Nondeju elke maand gratis geld ofnie dan?!
Wtfquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er is verschil tussen een zorgverzekering en een ORV
Ik denk dat jij er faliekant naast zit...quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)ls-woningcorporaties
meer dan jij denkt, ik denk dat velen eerder een ORV afsluiten dan een inboedelverzekering , een ORV is niet zo duur
Niet om een of ander, maar waarom zou je een huis willen kopen waarvan je vooraf al weet dat je er hooguit 6 tot 8 jaar wilt wonenquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:54 schreef eriksd het volgende:
Ik heb mijn huis gekocht om er 6 tot 8 jaar te wonen
nou het zal de overgang makkelijker maken, niet om rijk te worden als jij het loodje legt en nveel huurders hebben een verzekering daarvoor en geen inboedelverzekeringquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er faliekant naast zit...
En die 50K aan ORV van jou is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk voor de achterblijvende partner.
Zowel mijn partner en ik hebben beiden een ORV waarmee het huis in geval van problemen vrijwel afgelost wordt, daar heb je wat aan. Niet aan 50K...
Ik heb liever dat ze wel rijk wordt als ik het loodje leg...quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef michaelmoore het volgende:
nou het zal de overgang makkelijker maken, niet om rijk te worden als jij het loodje legt
Onzin, het is juist andersom.quote:en nveel huurders hebben een verzekering daarvoor en geen inboedelverzekering
pas maar op danquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze wel rijk wordt als ik het loodje leg...
De Hollandse verzekeringsziekte tiert welig zie ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er faliekant naast zit...
En die 50K aan ORV van jou is leuk, maar zet geen zoden aan de dijk voor de achterblijvende partner.
Zowel mijn partner en ik hebben beiden een ORV waarmee het huis in geval van problemen vrijwel afgelost wordt, daar heb je wat aan. Niet aan 50K...
Ook in dat geval is het haar gegund.quote:
Zoveel kost het niet hoor. Mijn vrouw betaalt een stuk minder dan MM, ik iets meer omdat ik wat ouder ben en rook. Evengoed betalen wij incl. de ORV's en 50% aflossing 200,- per maand minder dan de buren die huren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:25 schreef eriksd het volgende:
De Hollandse verzekeringsziekte tiert welig zie ik.
Heb je dat wel vertaald in het Bulgaars of Ukrains? Anders verstaat je scharrel het niet? (hey, ik ben aardig, heb het A woord niet gebruiktquote:
het H woord ??quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:30 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Heb je dat wel vertaald in het Bulgaars of Ukrains? Anders verstaat je scharrel het niet? (hey, ik ben aardig, heb het A woord niet gebruikt)
LOL, als je je glas wel wil verzekeren, en je inboedel niet, wil ik me geen voorstelling van je inboedel maken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
en geen inboedel, maar wel een glasverzekering
Hoe kan dat nou als je niet weet wie je kinderen exact zijn? En om daar nou als 'spullen' over te spreken, dat is wel een beetje cru?quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het H woord ??
Nee , ik heb een OVR voor mijn kinderen om precies te zijn.
en geen inboedel, maar wel een glasverzekering en een autoverzekering en een internationale zorgverzekering
Tja dat heb je met drie woningen over de wereld verdeeld , handig hoor overal je eigen spullen
Ik heb geen verstand van die startersleningen, maar bij 3900 bruto per maand een netto maandlast van ¤ 876 is toch niet zo'n probleem?quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:00 schreef OngeschiktX het volgende:
Suggereert deze tabel nou dat je met 3900/maand een woning van 280.000 kan kopen? Dat is 5,6 jaarsalaris. Het klinkt allemaal zo onverstandig.
Dat op zich niet. Maar met het huis dat ik op het oog heb/had zou ik ook op minder maandlasten komen dan dat ik nu kwijt ben aan huren. Toch kan dat niet volgens de bank. Daarnaast is die 876 alleen het eerste jaar, daarna stijgt het sowieso vanwege de annuïteit en na 3 jaar moet ook nog eens rente over die starterslening gaan betalen die hoger is dan de hypotheekrente. Hoeveel dat precies is, is nergens te vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van die startersleningen, maar bij 3900 bruto per maand een netto maandlast van ¤ 876 is toch niet zo'n probleem?
niet voor dit huisquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, als je je glas wel wil verzekeren, en je inboedel niet, wil ik me geen voorstelling van je inboedel maken.
Normaal wel mee eens, al is een ORV best wel een goed idee met een lening van 1 of 2 ton.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Hollandse verzekeringsziekte tiert welig zie ik.
Ikzelf heb een starterslening. Ik denk enkel dat de starterslening in specifieke omstandigheden gekozen zou moeten worden. Wij hebben ervoor gekozen omdat we zeker weten dat we de starterslening binnen 3 jaar terug kunnen betalen. Dat is de enige reden dat we hiervoor gekozen hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:00 schreef OngeschiktX het volgende:
Hoe denken jullie over de starterslening?
in ons geval 5,6%.quote:Hoeveel is de huidige rente voor de jaren daarna?
5,6% atm, maar volgens mij indexeren ze dat ieder jaar.quote:Ja, hoeveel?
Nee, annuitair. Alleen het aflossen begint pas op het moment dat het inkomen volgens de SVn dat toelaat.quote:Het is een aflossingsvrije hypotheek dus? Maar er is blijkbaar wel HRA voor beschikbaar. Ik dacht dat dat niet meer mocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |