Ja er zit een hypotheek op de woningquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Zat er een hypotheek op de woning?
Stond zij daar ook op? (was zij mede-hoofdelijk aansprakelijk voor de hypotheek?)quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:59 schreef Jaimito het volgende:
[..]
Ja er zit een hypotheek op de woning
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:02 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Wat is je broer een ongelooflijke sukkel, en je voormalige schoonzus een ongelooflijke golddigger.
Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Een echtscheiding gaat niet via de notaris...
Hahaha. Dat soort papieren bewaar je natuurlijk niet ergens in een schoenendoos maar op een plek waar juist je vriendin er niet per se bij kan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:57 schreef Jaimito het volgende:
Mijn broer is 7 jaar terug gescheiden van zijn vrouw, daarin was besproken en vastgelegd dat de ex afstand doet van het huis. 1 maand terug verkocht hij zijn huis en hiervan werdt door een notaris kennis van gegeven aan de ex.
Nu komt het vervelende, hij is zijn papieren kwijt
Dat is het punt, dus waarschijnlijk. Dat is destijds niet via de notaris gebeurd, maar via het convenant gegaan (waarschijnlijk kreeg hij de hypotheek niet op zijn naam). Hij is niet slim dat hij dat convenant kwijt is; dat moet 'ie via de advocaat zien terug te vinden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat hij het huis helemaal op zijn naam heeft laten zetten en dan moet het via een notaris.
Heeft ie dat niet gedaan is het een eikel en zit ie nu met de gebakken peertjes.
Klinkt spannend.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Ridocar het volgende:
En heel hard bluffen? Als in 'ik heb m weer, je krijgt niets, stomme muts' dan beland je mooi in een patstelling. Geeft je broer de tijd om vrij te nemen en wat zoekwerk te doen.
Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellenquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:
Een echtscheiding gaat niet via de notaris...
In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een notaris kan en mag een echtscheidingsconvenant opstellen
Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoegingquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
In 99% van de gevallen zal dat via een advocaat gebeuren. Zo ook hier...
'Sommige' zegt ie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat. Logisch ook dat een notaris bijna nooit een convenant zal opstellen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:10 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, het ging er meer om dat je het stelde alsof het uitgesloten is, vandaar de toevoeging
Naja, het ging over het echtscheidingsconvenant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een echtscheiding verloopt áltijd via een advocaat.
Mannen zouden dat ook denken hoor, is gewoon de mensheid die verrot is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:09 schreef SpecialK het volgende:
Een collega van me had een keertje een jaar of 2 een vriendin bij hem inwonen. Zij betaalde niks mee, alleen wat met de boodschappen. Toen het uit ging wilde ze wel eventjes een deel van het huis hebben. Geen poot om op te staan natuurlijk maar het toont wel mooi die psychologie aan van sommige vrouwen.
Maar de bewaarplicht is maar 5 jaar, TS kan het proberen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef blomke het volgende:
Zo'n convenant ligt ook bij de rechtbank.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |