Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
nou dat dus eigenlijk.....ze konden geen metingen meer doen, maar ze voelde dat het idd een groot kind is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren.quote:
Die waarschuwing kreeg ik idd vandaag mee. Vliezen breken = gaan liggen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren.
Zelfde vraag hier hoor, weet er ook niets van..quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen)
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
*Noteert*quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.
Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen
Volgens mij moet je meteen gaan liggen, dus als je net aan het winkelen bent in de Albert Heijn, ga je daar op de grond liggen en laat je iemand de VK bellen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.
experts, correct me if im wrong!
Oh, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DJMomo het volgende:
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Burdie op 15-01-2014 15:55:23 ]
In de laatste paar weken kunnen ze het inschatten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Hi Burdie, ik ben precies vandaag uitgerekend.quote:Franny, je staat niet in de lijst zie ik... wanneer ben je uitgerekend? En wil je erbij?
Is het al begonnen ?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:40 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.
Sterrenkijker![]()
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
*stuurt goede bevalvibes*quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:29 schreef marel88 het volgende:
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten![]()
Vanyel, succe met de laatste loodjes van je vrouw!
En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje
En daar sluit ik me even bij aan!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:40 schreef Kimpossible het volgende:
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeënhij is er bijna!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby![]()
zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Komt ie weer...quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten!.
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!
Heb je al een ondersteek geregeld?
Ja. Die heb ik maandag gehaald tezamen met de klossen. De klossen mag je hier pas bij 37w halen. En maandag en dinsdag hadden we er geen zin inquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten!.
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!
Heb je al een ondersteek geregeld?
Het werd hier extra benadrukt op de info avond, dus ik gok van welquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Komt ie weer...![]()
Moet dat serieus in huis zijn??
Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Komt ie weer...![]()
Moet dat serieus in huis zijn??
Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby![]()
zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Ik ga voor het afwasteiltje!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Welk stuk van mijn post heb je het nu precies over, die vriendin van me?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanyel succes!
Kim rustig aan!
Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn dingquote:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding
Oke okequote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet!
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bedquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef Kimpossible het volgende:
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn?Edit: ja dus! Haha
70cm hoog moet het zijn geloof ik, maar bij de intake met de kraam zal het wel worden besproken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree...
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?!
Ik had ook geen ondersteek. En omdat de thuiszorgwinkel niet op tijd leverde stond mn bed zelfs niet op klossen. Maar ik had het zh gehaald de 1e keer dus dat scheeldequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed.
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen
voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' waterquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:13 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting hadquote:
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwsequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water
quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had.
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart..
Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant opquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwsenet aan de andere kant van de tunnel
Ik vroeg het nog aan mn kraamverzorgster maar ze vond het ook goed zonder, dus we hebben ze niet meer gehaaldquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:
[..]
voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.
Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Ja geprobeerd. Linkerzij, handen en knieën, rechterzij. Werd allemaal niks.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
pas op voor de cultuur shockquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:22 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant op
Sounds like itquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:41 schreef Kimpossible het volgende:
Dussss jullie zijn opnieuw mama nu?
je hebt wel ergens een puntje hoor, maar ben vorige week al goed teruggefloten door mijn lijfje.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oke okeherken mezelf gewoon vaak in jou posts thats all
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:39 schreef NoBoNo het volgende:
Ondersteek? Een ouderwetse bed po!
Vanyel wat doe je??? Dan sta ik bovenaan!!!![]()
Raar he, ik kan er ook nog niet aan wennen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Nobono als jouw madammetje zorgt voor een nieuwe wereldburger, dan sta ik zomaar in de top 10! Huuuu.
Straks zijn we allemaal heul niet meer in verwachting. Dan hebben we gewoon een báby. Ik blijf het bizar vinden!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef Pvoesss het volgende:
En als de baby er dan is dan is het in 1 keer alsof het nooit anders is geweest
quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Nobono als jouw madammetje zorgt voor een nieuwe wereldburger, dan sta ik zomaar in de top 10! Huuuu.
Straks zijn we allemaal heul niet meer in verwachting. Dan hebben we gewoon een báby. Ik blijf het bizar vinden!
Dat hoor ik van meer ja dat dat echt zo is, we gaan het beleven!quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef Pvoesss het volgende:
En als de baby er dan is dan is het in 1 keer alsof het nooit anders is geweest
Dat lijkt me ook zo raar, dan ben je ineens niet meer zwangerquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Sprak hij alsof ie zelf het zware werk moet doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:39 schreef NoBoNo het volgende:
Ondersteek? Een ouderwetse bed po!
Nou, volgens mijn zwangerschapsgymjuf kan de bevalling voor mannen ook heel zwaar zijn hoor! Bijvoorbeeld als ze heel lang je rug hebben moeten masseren, en daarvan spierpijn krijgen in hun duimen...quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:09 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Sprak hij alsof ie zelf het zware werk moet doen.![]()
Ach, zieltjes...quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nou, volgens mijn zwangerschapsgymjuf kan de bevalling voor mannen ook heel zwaar zijn hoor! Bijvoorbeeld als ze heel lang je rug hebben moeten masseren, en daarvan spierpijn krijgen in hun duimen...
Ik moest de eerste dagen na de bevalling echt wennen aan het feit dat er geen getrap meer was in mn buik,zat uit gewoonte nog vaak liefkozend met een hand op uitgelubberde buikflap..quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:05 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo raar, dan ben je ineens niet meer zwanger
Haha, dat zie ik mezelf ook wel doen jaquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik moest de eerste dagen na de bevalling echt wennen aan het feit dat er geen getrap meer was in mn buik,zat uit gewoonte nog vaak liefkozend met een hand op uitgelubberde buikflap..
Dit ja! En dan snel terugtrekken terwijl je denkt: "ieuw flubber, kan dat nog goedkomen?"quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik moest de eerste dagen na de bevalling echt wennen aan het feit dat er geen getrap meer was in mn buik,zat uit gewoonte nog vaak liefkozend met een hand op uitgelubberde buikflap..
huh? Dat hebben ze gelukkig nooit tegen mij gezegd. En ik had dat dus ook nietquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Deels. Het kan en wil ik dit allemaal wel. Angst voor het toch weer onbekende. En mis mijn dinnetje. Die heeft hoop shit te verwerken en wil d'r zo graag knuffenquote:
Ja dat scheeltquote:
Ze heeft nog haar best gedaan het voor je te rekken, maar uiteindelijk moest ie er toch echt uit, sorry.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:39 schreef NoBoNo het volgende:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:44 schreef Dyre het volgende:
Das niet fijn DJMomo... Ik geloof niet dat ik iets kan zeggen om je op te beuren, en onze knuffels zijn natuurlijk niet hetzelfde als die van je vriendinnetje, maar we hebben er hier genoeg
Ach geeft toch niks! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan met z'n allen!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze heeft nog haar best gedaan het voor je te rekken, maar uiteindelijk moest ie er toch echt uit, sorry.
Ze slapen allebei nu dus das mooi.
Denk dan inderdaad dat het de beeb isquote:Op donderdag 16 januari 2014 08:07 schreef Chanty het volgende:
Gewoon normaal gegeten en gedronken gisteren. En op tijd gaan slapen. Voel me nu weer normaal. Weeeige gevoel is weg en pijn in mijn keel ook. Alleen de eeuwige hoofdpijn blijft. Probeer nu 3 liter te drinken op een dag. Dacht dat 2 misschien toch te weinig is nu ik zwanger ben. Hoeveel drinken jullie?
JJ wat tof!
Volgens mij heb ik gister voor ik in slaap viel de baby voor het eerst gevoeld. Voelde al wat gepruttel waarvan ik nog steeds het idee heb dat het mijn darmen zijn. Maar collega die zwanger was zei Eergister dus dat met deze termijn de darmen Veel hoger liggen en dat dat dus de baby is. Maar blijf dat gepruttel lastig te plaatsen vinden.
Maar ineens voelde ik onderin vier zachte klopjes. Eentje zorgde zelfs voor een reactie van een buikreflex. Eens kijken of ik dat vaker ga voelen want dat was iig een mij onbekend gevoel
Ik lig sowieso elke avond nog even op mijn rug en concentreer me op al het geborrel en gepruttelquote:Op donderdag 16 januari 2014 08:47 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
Denk dan inderdaad dat het de beeb is! Leuk he! Lig jij je dan ook onwijs te focussen op je buik om het nog een keer te voelen?
Ik ben iig zo blij dat er eindelijk echt duidelijke schopjes te voelen zijn, heb het stiekem echt gemist
Ach ik eergistren +7,5 met bijna 19 wekenquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk he JJ en Chanty! Ik voel de baby nu ook sinds een paar weken, het blijft zo bijzonder. Als ik 's avonds in bed lig en hem niet voel, dan helpt het nog wel eens als ik tegen hem praat![]()
Een een goede echo voor sugar![]()
Vanochtend op de weegschaal bijna een +7, met 23W2. Ik had niet verwacht dat ik me er zo druk over zou maken eigenlijk.
Vanavond. We gaan voor de lunch naar huis en het paarse bed staat er al helemaal klaar voor!quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:48 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Vanyel en vrouwHet zit erop!
Ben heel nieuwsgierig naar hoe jullie het beleefd hebben en naar de kleine man. Dat hij maar gauw in z'n paarse bed mag liggen
Geen ervaring mee sorry.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Sugar fijn een goede echo!
Ik heb, net als in mijn vorige zwangerschap, al een paar dagen gruwelijke last van mijn heupen. Herkenbaar voor de dames hier? Ik heb een beetje zitten googlen maar het lijkt niks met mijn bekken te maken te hebben want het zit echt aan de buitenkant en straalt uit naar buitenkant bovenbeen.
Ik heb bijna een maand last van mijn rechter heup gehad. Het straalde niet echt uit naar mijn been, maar ik heb ontzettend lopen waggelen. Inmiddels heb ik al twee weken geen last meer. Ik heb in het verleden wel vaker gehad dat mijn heup net niet helemaal goed in de kom zat (zo voelde het in ieder geval), maar dat kwam altijd weer goed.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb, net als in mijn vorige zwangerschap, al een paar dagen gruwelijke last van mijn heupen. Herkenbaar voor de dames hier? Ik heb een beetje zitten googlen maar het lijkt niks met mijn bekken te maken te hebben want het zit echt aan de buitenkant en straalt uit naar buitenkant bovenbeen.
Nou weet ik niet hoe jij in elkaar zit, maar mijn heup is onderdeel van m'n bekken. Als het je beperkt in je doen, even een fysiotherapeut consulteren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja, dat heb ik ook bij vlagen, vooral als ik op mijn zij geslapen heb. Rechts heb ik ook regelmatig last van mijn heup + onderrug, bil en been. De boel wordt per zwangerschap gewoon wat krakkemikkiger.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb ook pijn aan de buitenkant van mijn bekken zegmaar.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Wup als ik ga googlen op bi herken ik me totaal niet in die pijnklachten. Vandaar dat ik de link heupen/bekken niet legde.
Zometeen e en fysio bellen
Ik had en heb ook pijnklachten aan beide heupen, is idd wel degelijk bekken. Hopelijk kun je snel terecht!quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Wup als ik ga googlen op bi herken ik me totaal niet in die pijnklachten. Vandaar dat ik de link heupen/bekken niet legde.
Wat ik op voedingscentrum las moet 2 liter genoeg zijn, maar dat dronk ik altijd al dus misschien heeft mijn lijf gewoon meer nodig. Mijn schoonmoeder kwam ermee dat een kennis dus ook zoveel last had van hoofdpijn en daar was het dus gewoon een vochttekort. Dus ik vind het wel de moeite waard om een aantal dagen meer te drinken en te kijken of dat werkt. 3 liter is iig niet teveel hoor, voordat je jezelf dooddrinkt moet je echt wel meer in hele korte tijd drinken. 3 liter verdeeld over een dag van 7-23 uur valt wel mee. Het is meer dat je eraan moet denken om regelmatig een paar slokken water te nemen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:08 schreef StefanieV het volgende:
Als ik dit hier allemaal lees, een kraampakket hebben wij hier helemaal niet nodig.. Mss is het anders als je polyklinisch bevalt, geen idee.. Ik blijf sowieso een paar dagen in het ziekenhuis, zoals hier de gewoonte is..
Chanty 3 liter water!!! Ik kom amper aan 1,5l de dag van vandaag.. Toen ik nog ging werken hadik gemakkelijk 2l op, maar nu thuis dus niet meer.. Maar is 3l niet teveel? En je zal idd de baby gevoeld hebben! En dan echt geconcentreerd blijven liggen. En porren om meer te voelen![]()
Ik heb net geskypt met mijn zusje, ze zit in het verre Finland voor stagemaar tegen begin maart is ze terug, dan kan ik ze weer zien!
Mo al wat beter vandaag?
Sugarsnap: fijn dat gummi het goed deed! Balen van die suikertest, heb jij nu al een test moeten doen of was het in het gewone bloedonderzoek dat ze het hebben gezien?
Ik had tijdens de zwangerschap van Elise ook last van mijn heupen. Echt een tijd gehad dat ik s avonds de trap niet meer op kon om Floris op bed te leggen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoofdpijn door vochttekort is echt ruk, maar dan merk je het ook aan: droge mond, buikpijn en ontlasting die keutelig en hard is... ( ik heb echt een waakhond tegenwoordig wb drinken anders droog ik weer uitquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:45 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat ik op voedingscentrum las moet 2 liter genoeg zijn, maar dat dronk ik altijd al dus misschien heeft mijn lijf gewoon meer nodig. Mijn schoonmoeder kwam ermee dat een kennis dus ook zoveel last had van hoofdpijn en daar was het dus gewoon een vochttekort. Dus ik vind het wel de moeite waard om een aantal dagen meer te drinken en te kijken of dat werkt. 3 liter is iig niet teveel hoor, voordat je jezelf dooddrinkt moet je echt wel meer in hele korte tijd drinken. 3 liter verdeeld over een dag van 7-23 uur valt wel mee. Het is meer dat je eraan moet denken om regelmatig een paar slokken water te nemen.
Sugar hopelijk valt het toch mee met de suiker (andere nick een optie?)
En ja die weegschaal negeer ik gewoon zoveel mogelijkWas net een collega terug van zwangerschapsverlof die is dus alweer zo plat als een dubbeltje like nothing ever happend
Musique fijn dat je weer bent goedgekeurdEn ik denk dat ik ook maar naar Frankrijk ga verhuizen. Sowieso Frankrijk
Ik had idd een keer heel erge hoofdpijn tijdens deze zwangerschap en toen was het net Halloween geweest en 's avonds nam ik een paar snoepjes die over waren en toen werd het echt meteen minderquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoofdpijn door vochttekort is echt ruk, maar dan merk je het ook aan: droge mond, buikpijn en ontlasting die keutelig en hard is... ( ik heb echt een waakhond tegenwoordig wb drinken anders droog ik weer uit)
Eet je voldoende zout ( bouillon drinken)
Is je hoofdkussen nog goed?
Is je huis/werkplek goed geventileerd?
Eet je wel af en toe suiker?
Even wat dingen die bij mij vaak voor koppijn zorgen.
Ja en nee. Minder grieperig gevoel (wat ik gisteren wel had). Maar net met mijn moeder bij mijn oma op bezoek geweest. Das echt energy drain to the max.. ben kapot nu.quote:
Dat zit volgens mij allemaal wel goed (stopt een bokkenpootje in de mondquote:Op donderdag 16 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hoofdpijn door vochttekort is echt ruk, maar dan merk je het ook aan: droge mond, buikpijn en ontlasting die keutelig en hard is... ( ik heb echt een waakhond tegenwoordig wb drinken anders droog ik weer uit)
Eet je voldoende zout ( bouillon drinken)
Is je hoofdkussen nog goed?
Is je huis/werkplek goed geventileerd?
Eet je wel af en toe suiker?
Even wat dingen die bij mij vaak voor koppijn zorgen.
Oh bagger zeg!!quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat zit volgens mij allemaal wel goed (stopt een bokkenpootje in de mond).
Ik heb sowieso al vanaf mijn tiende last van spanningshoofdpijn, dus het is sowieso mijn zwakke plek. Als dit niet helpt en een paar keer acupunctuur ook niet, dan heb ik pech en zal ik waarschijnlijk tot het einde van mijn zwangerschap met hoofdpijn lopen. Dan komt het denk ik gewoon doordat de bloedvaten allemaal, uitzetten en de druk in mijn hoofd daardoor toeneemt. Maar ik hoop nu nog even heel erg dat dat het niet is...
Ja, alleen hebben wij een a-typische aannemer die om half 10 begint en doorwerkt tot 7quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:16 schreef Aisly het volgende:
Dot, misschien aan het einde van de middag nog tijd voor een dutje wanneer de aannemer weg is?
Ik kan je de chiropractor aanraden. Heeft mij van mijn dagelijks hoofdpijn afgeholpen, ik zweer erbij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
Dat zit volgens mij allemaal wel goed (stopt een bokkenpootje in de mond).
Ik heb sowieso al vanaf mijn tiende last van spanningshoofdpijn, dus het is sowieso mijn zwakke plek. Als dit niet helpt en een paar keer acupunctuur ook niet, dan heb ik pech en zal ik waarschijnlijk tot het einde van mijn zwangerschap met hoofdpijn lopen. Dan komt het denk ik gewoon doordat de bloedvaten allemaal, uitzetten en de druk in mijn hoofd daardoor toeneemt. Maar ik hoop nu nog even heel erg dat dat het niet is...
Kan ook wel met indaling te maken hebben. Heb ik geleerd van mijn verloskundige. Als ze met het hoofdje goed tussen je bekken komen te liggen, kunnen ze ook minder heftig bewegen. Bij mij begon het indalen rond die 35 weken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef Kimpossible het volgende:
Klapje, ik ben dan wel iets minder ver, maar ik heb sinds n dag of 2 hetzelfde! Nog wel geschuifel, maar rustiger en veel minder gebonk dan eerst. Misschien is het een faaaase?
Ah, dat zou bij mij het eea kunnen verklaren: vorige week op de echo lag ze al vrij diep met d'r hoofdje. Ik weet natuurlijk niet of ze nu nog zo ligt, maar het zou zomaar kunnen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:57 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Kan ook wel met indaling te maken hebben. Heb ik geleerd van mijn verloskundige. Als ze met het hoofdje goed tussen je bekken komen te liggen, kunnen ze ook minder heftig bewegen. Bij mij begon het indalen rond die 35 weken.
Haha, zo'n aannemer hadden wij ookquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, alleen hebben wij een a-typische aannemer die om half 10 begint en doorwerkt tot 7Maar hij had iets moeilijks wat ik niet alleen wilde beslissen, dus hij heeft vandaag nu een halve dag werk ipv morgen zodat ik het vanavond even kan overleggen
Nee, het is onze eerstequote:Op donderdag 16 januari 2014 15:05 schreef BlueEyes het volgende:
Kim bel even voor overleg!!
Dot ik hoop op een lekker slaapje voor je! (heb jij trouwens ook al een klein monstertje al rondlopen of niet?)
Chanty ik voel ernstig met je mee! Letterlijk en figuurlijk, zit nu al 2 weken thuis met irritante clusteraanvallen. En mijn lichtende voorbeeld (m'n moeder) heeft er 2 keer 9 maanden veel last van gehad, dus voor mezelf vrees ik het ergste.
Hoop dat het snel wegtrekt bij je![]()
Franny zit jij vandaag niet op je uitgerekende dag?
Ik ben vandaag in de wondere wereld van het KDV/GO gestapt.
En word er nu al gallisch van.
Wat een geneuzel en gedoe en achterlijke prijzen omdat we flexibele opvang nodig hebben
Ik hoop ook dat hij binnen 2 weken klaar is, dan heb ik in mn verlof ook gewoon mn huis voor mezelfquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:09 schreef Aisly het volgende:
[..]
Haha, zo'n aannemer hadden wij ookSinds een week zijn wij klaar met de verbouwing, gelukkig!
Dan gewoon lekker rustig aandoen!
Kim en klaprooss, inderdaad even bellen voor overleg, dat kan nooit kwaad
Die was gisteren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:05 schreef BlueEyes het volgende:
Kim bel even voor overleg!!
Franny zit jij vandaag niet op je uitgerekende dag?
Heel erg jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb m&ms gegeten en nu is mevroi weer wakker![]()
Hebben jullie dat ook, dat ze reageren op suiker/energierijk voedsel? Misschien zit dat compleet tussen m'n oren, maar ik heb het idee dat ze hier vlak na het eten vaker wakker is.
Lees ik dit goed?quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:14 schreef StefanieV het volgende:
Nee hoor Kim hier ook. Na het eten is ze zwanger en alsik iets zoet heb gegeten gaat het ook harder
Ik wil je niet bang maken maar ik heb pas sinds een week of 6 hoofdpijn. Daarvoor had ik het niet vaker dan anders. In het tweede trimester ga je meer bloed aanmaken en verwijden je bloedvaten, dus als dát de oorzaak is... Ik hoop voor je dat je hoofdpijnvrij blijftquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh bagger zeg!!
Ik ben normaal ook een hoofdpijn mens maar in mn zwangerschap nu pas 3x koppijn gehad, dus dat is wel echt beter bij mij
Hmmm als acupunctuur niet werkt ga ik daar eens naar kijken. Is dat zo'n gast die je gaat kraken trouwens want dat vind ik engquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik kan je de chiropractor aanraden. Heeft mij van mijn dagelijks hoofdpijn afgeholpen, ik zweer erbij.
Fijn dames jullie reacties!quote:Op donderdag 16 januari 2014 14:57 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Kan ook wel met indaling te maken hebben. Heb ik geleerd van mijn verloskundige. Als ze met het hoofdje goed tussen je bekken komen te liggen, kunnen ze ook minder heftig bewegen. Bij mij begon het indalen rond die 35 weken.
Haha jij bent mijn 'leider'! Zolang jij nog niet bevalt heb ik nog aaaaaalle tijdquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:15 schreef Burdie het volgende:
Klap, ik denk steeds: huh, hoe kan jij zo ver zijn al.
Maar ben zelf ook al 35w+nogwat.
Mmmmm patatquote:Op donderdag 16 januari 2014 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet echt eens leren van eerdere fouten! Al een paar keer gehad dat ik na het eten van iets vets, meer maagzuur heb, Nu was ik met een vriendin ff in het winkelcentrum, en toen kregen we trek in patat... DOMDOMDOMDOM, want ik "geniet" er nu ruim 4 uur later nog van....
OMG zijn er foto's van?quote:Op donderdag 16 januari 2014 05:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik wilde nachtelijk komen roddelen over Nikki, een studentenvereniging en dat ik de foto's heb (), zie ik dat Vanyel-vrouw bevallen is!
Serieus???quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:27 schreef WupWup het volgende:
Klopt, ongeduldig. En met groeiachterstand en zwangerschapsvergiftiging. Goed dat je het laat behandelen dus!
quote:Een zwangere vrouw met parodontitis (tandvleesontsteking) heeft volgens het onderzoek twee tot zeven maal meer kans op een vroeggeboorte of een kind met een laag geboortegewicht.
Nouja, paradontitis krijg je natuurlijk ook niet zomaar. Met gewoon wat opgezwollen en bloedend tandvlees (wat vaak voorkomt in de zwangerschap!) zal het heus niet zo'n vaart lopenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:48 schreef Dyre het volgende:
Tijdens de intake bij de verloskundige vroeg ze ook nadrukkelijk om mijn tandvlees en met name of ik er problemen mee had. (heb ik overigens nooit gehad) Beetje raar, vond ik eerst, maar wat Google-werk levert inderdaad wat interessante sites, bijvoorbeeld:
http://mens-en-gezondheid(...)s-vroeggeboorte.html
[..]
Kan je 'm mooi een partijtje billenkoek gevenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:56 schreef klaprooss het volgende:
Dames! Dat zal je altijd zien, zit je te mopperen en je druk te maken, is meneer nu extreem druk. Billen uit mijn buik enz! Wel lief dat jullie even wilden luisteren en advies gaven
!
GMTAquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nouja, paradontitis krijg je natuurlijk ook niet zomaar. Met gewoon wat opgezwollen en bloedend tandvlees (wat vaak voorkomt in de zwangerschap!) zal het heus niet zo'n vaart lopen.
Jij hoeft inmiddels iig niet bang te zijn voor een vroeggeboortequote:Op donderdag 16 januari 2014 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Het is alleen problematisch als het chronisch is, inderdaad. Ik ben erfelijk belast en kan er weinig aan doen, en kom er ook niet met zelf goed poetsen en flossen e.d. Ik zou alleen wel proberen te voorkomen dus dat het iets chronisch wordt.
Je bent toch al geweest? Als het erg was geweest, had ze je echt niet met een 'tot na de bevalling' naar huis laten gaanquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Oei daar schrik ik wel van dames. Ik weet dat het tijdens de zwangerschap allemaal gevoeliger is enzo. Maar dit wist ik echt niet.
Maar eens wat moed bij elkaar rapen dan ofzo ....
quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef Franny_G het volgende:
Mijn zus stuurde zojuist een foto door van de volle maan en daarbij: 'Zet 'm op!'.
Nee, die kleine laat zich duidelijk niet opjagen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hormonen much![]()
![]()
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Vitamine K werd hier gegeven, maar was geen injectie. Gewoon druppels. Zoals Momo ook zegt (hoi Momo!quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik ben wat informatie aan het opzoeken over de bevalling, en kom op babybytes de volgende info tegen, bij het lijstje met acties die ze standaard doen na de geboorte:
- Inbrengen van antibiotica in de ogen om de oogjes te beschermen tegen infecties.
- Het geven van een vitamine K injectie aan de baby om ernstige bloedingsproblemen te voorkomen die voor kunnen komen bij baby's die niet genoeg vitamine K hebben bij de geboorte.
Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus vraag me af of deze info klopt.
Heb je een link van die pagina?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik ben wat informatie aan het opzoeken over de bevalling, en kom op babybytes de volgende info tegen, bij het lijstje met acties die ze standaard doen na de geboorte:
- Inbrengen van antibiotica in de ogen om de oogjes te beschermen tegen infecties.
- Het geven van een vitamine K injectie aan de baby om ernstige bloedingsproblemen te voorkomen die voor kunnen komen bij baby's die niet genoeg vitamine K hebben bij de geboorte.
Als je in Amerika bevalt wel jaquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Kraken is een van de dingen die ze doen, als je dat eng vindt kunnen ze je ook behandelen zonder te krakenquote:Op donderdag 16 januari 2014 15:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Hmmm als acupunctuur niet werkt ga ik daar eens naar kijken. Is dat zo'n gast die je gaat kraken trouwens want dat vind ik eng
Hier staat het: http://www.babybytes.nl/e(...)/Ziekenhuisbevallingquote:Op vrijdag 17 januari 2014 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb je een link van die pagina?
Dat klinkt echt als lariekoek zeg.
En dit. Wij hebben zo'n mooie grote eettafel maar hij ligt altijd vol met sleutels, sigaretten, aansteker, een sjaal, papieren.. Dat kunnen mijn hormonen nu echt niet meer hebben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:53 schreef Burdie het volgende:
(En wat is jullie tafel netjes! Mijn man laat er altijd troep op slingeren)
Misschien de laatste afspraak.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:53 schreef DJMomo het volgende:
Hoezo volgende week laatste afspraak RFR?
Heb de vk er niet over gehoord en bij m'n vorige bevalling was hier ook geen sprake van.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hier staat het: http://www.babybytes.nl/e(...)/Ziekenhuisbevalling
Preciesquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:03 schreef klaprooss het volgende:
Dat kan ik me voorstellen burdie, je wilt alleen pijn met een doel
Dinsdag! Fijne week.. Maandag gyn, dinsdag VK en woensdag suikertestquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Precieswanneer mag jij voor de volgende controle?
Dinsdag heb ik die echo in het ziekenhuis en gesprek met de gyn. Als we dat door laten gaan dus. Controle bij de vk pas weer de week erop.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:12 schreef klaprooss het volgende:
Haha klopt! En dan ook donderdag intake kraamzorg, maar daar hoef ik gelukkig niet voor weg.
Wanneer mag jij weer gezellig? En ging je nog voor die echo of lekker toch niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |