abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135520086
Zwangerschap & geboorte

2014

30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
12 augustus: cholula
12 augustus: Ongeduldig
19 augustus: gewoonmezelf87
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 16-01-2014 09:54:47 ]
pi_135520100
Laatste post

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:48:29 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520240
Stefanie vervelend dat je zo onzeker bent nav die pijn.
Ik heb zoiets van; zolang ik geen bloed zie en niet doodga van de pijn (weeen :+ ) maak ik me geen zorgen. En idd, beweging van de kleine, zolang dat goed blijft.. :)

Gm; thx! Maar dat werkt niet bij mij :P moet echt op dingen letten met mn eten, vooral niet te vet. En dat heb ik gister ff fout gedaan.
Jeetje, wat een heftig verhaal van je zus zeg. :{

Burdie; ja idd. Zolang je je goed voelt ook.
Wat naar van al je klacchten. ;( :* snap je gevoel helemaal. Het is een enorme aanslag op je lijf, je lijf 'uitlenen' aan zo'n kleintje. Sterkte. :*

Gaviscon hielp hier ook goed, dus als ik toch nog last blijf houden probeer ik dat nog wel een keer ook.

Ohja die milestone cards moet ik ook nog bestellen :') Helemaal vergeten.

Nikki fijn dat het goed gaat met je dochter!! O+

Chanty wat vervelend.. ;( :* je kan idd even bellen maar nu het al in je systeem zit.. en idd wat doen ze eraan. Goed voor jezelf zorgen en eten/drinken wat goed voelt. :* beterschap!

Soesa wat naar nu al klachten :* Pff... te vroeg!

SQ :*

Ik heb ook een vriendin die eerder zwanger was dan ik nu, maar inmiddels voor de 3e keer zwanger. We kunnen er gelukkig open over spreken en ze is blij voor me, de relatie is wel wat anders maar dat snap ik ook. Ik hoop voor haar zo erg dat het ook een keer goed gaat. En ik weet dat zij ook blij voor mij is. Maar ik ga haar niet 'lastig vallen' met allemaal baby dingen terwijl zij nu hoopt dat het blijft plakken.

He Mereltje wat naar ;( :* :* sterkte!!

Mango'tje gezellig O+ O+

Ja. Dubbel idd. :{

RFR och jeetje wat lastig van je schoonmoeder.. :{ Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Maar raar dat haar enthousiasme ineens zo bekoelt lijkt te zijn ook.

BlueEyes ja :Y ik voelde ook al wat met mn 1e zwangerschap met 15/16 weken. Heeeeeele lichte plopjes. Mn placenta zat toen ook goed (aan de bovenkant en niet aan mn buik kant zoals nu) :)

NoBoNo spannend!!

Wij hebben hier ook een geboortekaartje O+ zo leuk is dat.
Ik had gisteren ook weer zo'n last. Vanochtend dochter in buik eens goed toegesproken; ga jij maar net als je oudere zus dwars liggen, en niet in stuit. Kthxbye.
En serieus, ik zweer dat ze geluisterd heeft :o mn buik is bovenop veel zachter nu! :o gaat deze dan wel luisteren naar me?? zal deze op mijn hand zijn ipv op die van papa? :') :+

Kim, ben het met je eens.
Ik vind die roze wolk eerlijk gezegd een beetje onzin soms. Ja, het is enorm bijzonder om een kind te dragen, daar zal ik niet over twisten. Het gewoel en gedraai is (tot op sommige punten) een heerlijk gevoel. O+ maar wat het met je lijf doet is gewoon zwaar. Alle verweking, de hormonen, maagzuur, misselijkheid, noem maar op. :) Denk dat we daar ook wat realistischer over moeten zijn met z'n allen als vrouwen. Het is mooi, maar het is ook zwaar. En dat mag. En daar mag je het ook gewoon over hebben.. Niet alles hoeft goed te gaan, goed te voelen in een zwangerschap.

En wat betreft naar je lijf luisteren; dat heb ik the hard way geleerd. Toen ik nog niet zwanger was door een cyste die zo groot was dat mn eierstok topzwaar was en hij omdraaide, wat ik weet aan het 'wennen' aan mijn spiraaltje. Uiteindelijk met enige spoed geopereerd omdat anders mn eierstok gesneuveld was.
Heb toen de spreuk 'Nosce te ipsum' (ken jezelf) in het Latijn op mn buik laten tatooeren. Daar probeer ik naar te leven. Ik baal heus wel, zeker nu ik met 20 weken (nee, eerder) al thuis zit ivm bekken/harde buiken. Maar soit. Als dat het ergste is? Het kan hier tenminste. Mijn werkgever is aardig en ik kan ander werk doen.
zwangerschap is geen ziekte, maar je kan er goed beroerd van worden/zijn. En dat geeft niet. Ik luister liever naar mijn lijf dan de gevolgen te ondervinden.

Oh, en hier op de helft. 20 weken O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135520601
Zwangerschap is geen ziekte, maar het zorgt er wel voor dat veel energie etc naar je kindje gaat, je zelf weinig weerstand hebt en dat je hele hormoonhuishouding anders wordt. Je lijf is continu aan het werk voor je kind, en niet gewoon maar een week, maar een volle 9 maanden! En er komen allerlei bijwerkingen om de hoek kijken waar je last van kunt hebben (moeheid, misselijkheid, bekkeninstabiliteit, harde buiken etc). Dat is gewoon echt niet niks!

RFR: Wat een toestand met je schoonmoeder! Komt zo over als een persoon van uitersten. Ik zou er persoonlijk ook niet veel voor voelen om mijn kind bij zo iemand onder te brengen, mijn kind hoeft geen gescheld en geweld te horen/zien. Liever een stabiele omgeving dan dit. En het is heel jammer dan voor je schoonmoeder maar ze heeft het aan zichzelf te danken (en dat ziet ze waarschijnlijk dan anders, maar is heel jammer.... jammer dat ze zo doet).
Tralalalaaa
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:00:11 #5
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135520657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
nou dat dus eigenlijk.....ze konden geen metingen meer doen, maar ze voelde dat het idd een groot kind is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:01:10 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520699
Volgens mij bleek ook uit onderzoek dat echo's niet veel bijdragen aan de groeimeting van het kind; idd een meting 'met de hand' door vk/gyn is betrouwbaarder schijnt..
pi_135520872
ik had twee weken terug nog een liggingsecho. Was bij 35.4 geloof ik. Omdat ze toch bezig was, probeerde ze ook de boel even op te meten. Het hoofd was gewoon ondoenlijk. Omdat hij op een bepaalde manier al in mijn bekken lag, lukte het gewoon niet goed om de juiste doorsnede te pakken te krijgen. Ook het bovenbeen was onvindbaar. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:06:25 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135520930
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
KuikenGuppy
pi_135520950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
pi_135520962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:00 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Die waarschuwing kreeg ik idd vandaag mee. Vliezen breken = gaan liggen.
KuikenGuppy
pi_135521099
Ik heb ze er nog niet over gehoord tot nu toe. En er is wel al een paar keer het woord ingedaald gevallen, maar nog niet of ie nou ook vast ligt al in het bekken. Nouja, vrijdag weten we weer meer ;)

vergeet ook telkens naar de hand-schatting te vragen. Obv de laatste echo zou hij iets van 3600g worden geloof ik. Sjaak was 3500g bij 41w, 52cm lang. (overigens dag voor en tijdens de bevalling EXACT goed geschat door de vks)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521230
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
pi_135521316
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
Zelfde vraag hier hoor, weet er ook niets van..
pi_135521323
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:18:58 #16
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135521431
Dat lijkt mij toch raar....ik bedoel hoe moet dat dan als je naar het ziekenhuis moet?
pi_135521484
op de achterbank liggen. Of ambulance.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521533
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
pi_135521584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521651
Sjonge, ben medisch onderlegd en kan heel goed kindjes verplegen. Van hele minitjes in de couveuse tot flinke tieners met opstandig gedrag. Maar zo af en toe (lees regelmatig) gaat er hier een wereld voor me open :D
pi_135521692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
*Noteert*

:')
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:28:37 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Volgens mij moet je meteen gaan liggen, dus als je net aan het winkelen bent in de Albert Heijn, ga je daar op de grond liggen en laat je iemand de VK bellen.

Edit: ik lees net op diverse andere sites dat je idd nog best naar huis mag rijden, maar daar zsm moet gaan liggen :? Misschien nog eens het navragen waard :').
KuikenGuppy
pi_135522029
M'n vk zei gisteren in ieder geval dat ze het in alle jaren dat ze werkzaam is als vk pas een keer heeft meegemaakt dat de navelstreng om de nek van de baby was gekomen, dat de kans dat het gebeurd heel klein is.
pi_135522084
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135522131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DJMomo het volgende:
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Oh, dat wist ik niet.
Daar had ze het dus niet over gehad.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:46:35 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135522439
Mij vertelden ze juist dat het heel vaak voorkomt dat de navelstreng om het nekje zit, maar dat het meestal is geen probleem is. Ik dacht juist dat het probleem bij niet-ingedaalde kindjes kon zijn dat de navelstreng wordt afgekneld tussen hoofdje en bekken, en dat dit bij de pers-fase van de bevalling kan zorgen dat het kindje het benauwd krijgt.

Ik ben echt panisch voor navelstreng-om-nek scenario's, en heb me hier daarom uitgebreid over laten voorlichten, dus hoop dat mijn info klopt -O-.

Spoiler svp niet quoten, haal 'm zo weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Burdie op 15-01-2014 15:55:23 ]
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:47:06 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135522455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef L-E het volgende:

[..]

Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
In de laatste paar weken kunnen ze het inschatten.

Hoewel ze er hier 2 keer ruim naast zaten... eerste geschat door vk op 3300 gram en hij was 4150, tweede werd op zo'n 3800 gram geschat en die was de volgende dag al 4410 gram. Gyn was er verbaasd over dat hij zo groot was, dat had hij met het totaalplaatje (bouw van mij, manier van dragen en voelen) niet kunnen inschatten.... Dit keer krijg ik al eerder een groeiecho zodat ze het wat beter in kunnen schatten via de echo ipv met voelen.
pi_135522681
oh bah, zand. :(

Bij geboorte van sjaak heb ik gelukkig totaal niet meegekregen dat de navelstreng eromheen zat. Kreeg het maar heel vaag zijdelings mee, meer ook in nagesprek dan tijdens zeg maar.

Nouja, mss kunnen de experts (wup, mignonne) nog wat licht op de zaak doen schijnen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:55:53 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135522896
interesting!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135522955
Ik heb ook weleens een horrorverhaal gehoord over navelstreng-om-de-nek. Heb er bij Eva nieteens bij stilgestaan eigenlijk. Ik hoop ook maar dat het nu ook niet voorkomt, ook al gebeurt het dus wel vaker (zonder horror-einde). Hoe komen ze daar eigenlijk achter? Kunnen ze daar achter komen voordat je gaat bevallen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
pi_135522970
Als je kindje in stuit ligt moet je ook gaan liggen. Maar die dalen meestal ook niet lekker in.

En ondanks dat je dat zo wordt ingepeperd ben ik met gebroken vliezen en een niet ingedaald kind in stuit dus gewoon rustig mijn tas gaan inpakken, naar de auto gelopen, zelf naar de SEH gewandeld en vervolgens ook maar meteen door naar de verloskamers. Echt, ik wil er niet eens aan denken wat ik allemaal had kunnen veroorzaken
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:00:31 #33
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135522991
Ik weet dat ie destijds ook bij mij om de nek zat, waarom ik dat ook alweer had gedaan weet ik niet meer. :P
pi_135523033
Volgens mij is de navelstreng om nek pas een probleem als de navelstreng zelf wordt afgekneld en als het kindje eenmaal buiten de buik is. En dat kunnen ze voelen dmv toucheren.

Hier zat de navelstreng naast de benen (stuit).
pi_135523232
Navelstreng om de nek is niet boeiend, dat gebeurt heel vaak en levert in veruit de meeste gevallen geen problemen op. Als een kindje niet is ingedaald en de vliezen breken, kan in een zeldzaam geval de navelstreng uitzakken. Gaan liggen heeft weinig zin: op het moment dat de vliezen breken, zakt het laagst liggende deel met gewicht van de baby erachteraan. Zaak is vooral zo snel mogelijk je zorgverlener te laten controleren dat de navelstreng niet klem is komen te zitten. Dus inderdaad, direct je verloskundige bellen of naar het ziekenhuis gaan. Het ligadvies wordt alleen gegeven in huispraktijken en is op zich prima, maar waarschijnlijk van weinig nut.
pi_135523264
:O goedemiddag!

De navelsteng om t keeltje vind k een heel naar idee...

hier net even flink lopen stampvoeten, Ik ben wiegjes aan het kijken, maar alles wat ik leuk vind is of veel te ver weg, OF mensen bieden zo achterlijk hoog... Grrr!
S. 2014
J. 2016
pi_135523267
Dus ik heb niet bijna mijn baby vermoord Wup?

(dat staat er een beetje cru misschien maar had ik haar veel kwaad kunnen doen door niet te gaan liggen?)
pi_135523286
He bah dames, wat een nare verhalen.

Ik zal er eens iets luchtigs ingooien: ik ga dus als alles goed gaat thuis bevallen, en dit gisteren door besproken met de vk.
Ze zei nog dat we niet moeten vergeten de voordeur open te maken, ook als het s nachts is, als we hebben gebeld dat het begonnen is. Ze heeft dus al een paar keer meegemaakt dat dat werd vergeten en ze midden in de nacht voor een gesloten deur stond die niet werd geopend terwijl ze de vrouw hoorde gillen dat ie er al uitkwam. En een keer voor gesloten deur door de brievenbus gezien hoe vrouw in de gang was aan het bevallen terwijl ze er dus niet in kon. _O-
pi_135523522
Soesa *O* *O* *O* *O* wat ontzettend leuk!!!
pi_135523595
Kyara, jij was natuurlijk een bijzonder verhaal: tweeling, stuit, prematuur en niet ingedaald. Een stuit is niet mooi rond als een hoofd en sluit daardoor niet netjes de bekkeningang af. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen zinnig woord over zeggen of het anders had kunnen zijn, maar ik denk dat de kans is klein is dat jouw handelen daadwerkelijk invloed heeft gehad op het verloop. Misschien had je juist wel kwaad gedaan door te gaan liggen (verschuivend kind?) en was dit precies de manier waarop het moest zijn.
pi_135523930
Ja, uiteindelijk is de navelstreng pas later uitgezakt. Bij de echo zat alles nog goed en 24 uur later bij de bevalling was ie uitgezakt. Bedankt. :*

Gelukkig weet ik dat alles goed is afgelopen O+ O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:06 #42
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135526074
Ik ben net volle bak gestruikeld over een doos die in de gang stond :'(

Mag niet tillen, dus de postbode heeft de doos in de gang gezet en ik liep met m'n armen vol babykleertjes richting de wasmachine en zag hem over het hoofd. Voor ik het wist lag ik op de grond en met m'n buik op de doos ;(

M'n linkerhand doet erg veel zeer, vermoed dat ik daar de klap mee opgevangen heb. Geen last van buik of harde buiken. Beeb beweegt nog en hartje doet het goed, maar ben erg geschrokken. Met gyn afgesproken dat ik om 7 nog n keer bel
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135526171
Ai Kim, hou je maar rustig nu..
pi_135526666
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.

Sterrenkijker :(
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135526924
quote:
Franny, je staat niet in de lijst zie ik... wanneer ben je uitgerekend? En wil je erbij?
Hi Burdie, ik ben precies vandaag uitgerekend. :+ . Maar ik hoef niet in de lijst, lees vooral een beetje mee.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:50:49 #46
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135527008
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:40 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.

Sterrenkijker :(
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
Is het al begonnen ?
W
Z
E
pi_135527092
Het is al bijna klaar.
Hoop ik dan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:55:52 #48
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135527192
*O* nog succes voor de laatste loodjes voor je vrouw *O*
W
Z
E
pi_135527216
Succes voor vanyel's vrouw *O*

En wat vervelend KP :* Ik snap dat je er van bent geschrokken!

Mijn late werkdag lijkt vooralsnog goed te gaan. Ik heb van half 3 tot half 4 even geslapen op het bed van de kolfkamer en ga zometeen wat eten. Hopelijk val ik dan niet om 9 uur in slaap :P
pi_135527226
Succes! *O*
pi_135527515
Vanyel succes!

Kim rustig aan! :*

Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
pi_135527623
Oh vanyel, vrouwlief al bezig! Spannend! :%

En Kim toch! Voorzichtig! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135527692
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Het is al bijna klaar.
Hoop ik dan.
*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
pi_135528401
Hup Vanyel en vrouw *O*

Kim, doe je wel voorzichtig!

Fijn dat jullie hetzelfde zouden hebben gedaan wbt schoonmoeder. Ik twijfelde ergens toch een beetje of ik niet overdreef, misschien door vooroordelen ofzo..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_135528515
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten ;)

Vanyel, succes met de laatste loodjes van je vrouw!

En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje :*

[ Bericht 0% gewijzigd door marel88 op 15-01-2014 19:34:48 ]
pi_135528867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:29 schreef marel88 het volgende:
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten ;)

Vanyel, succe met de laatste loodjes van je vrouw!

En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje :*
*O*

Vaynel succes voor jouw vrouw! Baby on the way
S. 2014
J. 2016
pi_135529914
Succes voor jullie, Vanyel! :% :% :%
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:12:56 #58
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135530809
Succes Vanyel en vooral de vrouw van Vanyel!
doei
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:18:44 #59
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135531151
Succes Vanyel en mevrouw Vanyel! *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:34:55 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135532199
Dank dames, ik kon weer even m'n ei kwijt :) beeb/buik doet niks anders dan anders voor m'n gevoel, dus ik hoef niet aan de ctg. Als ik toch harde buiken krijg of bloed of wat ook, dan moet ik uiteraard wel gewoon naar zh. Ik geloof dat we met de schrik vrij zijn gekomen ;)

Marel *O* toppertje!

RFR, ik vind ook dat je een goede keuze hebt gemaakt! Had het niet anders gedaan denk ik.

Vanyel en vrouw, succes!! :% en dan lekker Babyknuffelen O+

Nobono, spannend! Jullie ook veel succes!

Enf op de helft *O*

Over de p'tjes: mijn nuchtere echoscopiste heeft m weer lekker nuchter ingezet begrijp ik, haha. Anyway: ik denk dat het goed is om wat vinger aan de pols te houden, maar omdat t geen exacte wetenschap is hoop ik wel dat t niet te veel stress oplevert. 3 feb hebben wij ook weer n groeiecho ivm al het bloed en wordt gelijk gekeken of de navelstreng nog voorligt (das ook nog wel spannend, over navelstrengen gesproken), maar ik probeer zenuwen daar zo veel mogelijk voor los te laten.

Ennnn verder is m'n geheugen een grote zeef. Een :* voor iedereen die hem nodig heeft en een *O* voor alle goede dingen waaraan ik nu geen aandacht besteed heb :@ bijlezen op mobiel heeft zo z'n nadelen!
pi_135532400
Ik wil ook mijn baby -O-

zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135532476
Nog een jompel voor Marel! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:40:20 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135532523
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeën :9 hij is er bijna!
pi_135533203
Vanyel spannend!

Marel *O* Wat ontzettend fijn! Nu inderdaad onder je steentje vandaan komen!

Kim wat doe je?! Wel op je pootjes blijven staan hoor :o
Fijn dat het goed gaat, en beloof dat je belt he als er verandering is!

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:40 schreef Kimpossible het volgende:
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeën :9 hij is er bijna!
En daar sluit ik me even bij aan!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:52:12 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby -O-

:*

En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten! ;).
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!

Heb je al een ondersteek geregeld?
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:53:03 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533395
Kim, schrikken, maar fijn dat je meisje oké is O+.
KuikenGuppy
pi_135533413
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Komt ie weer... :D
Moet dat serieus in huis zijn??
pi_135533447
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja. Die heb ik maandag gehaald tezamen met de klossen. De klossen mag je hier pas bij 37w halen. En maandag en dinsdag hadden we er geen zin in ;) en in mijn up doe ik het niet! O~)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:54:39 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het werd hier extra benadrukt op de info avond, dus ik gok van wel :').
KuikenGuppy
pi_135533514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby -O-

Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:55:36 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135533563
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn? (8> Edit: ja dus! Haha

Blue, ja, ik hang vlug aan de telefoon nu hoor! Scheelt wel dat ik ook in het ZH werk en dus veel van de gyns/tweedelijns vks ken (al weet ik niet of ze ook altijd even goed weten wie ik ben :') ). Bij de vk voelde ik me altijd ontzettend bezwaard om te bellen, ik voelde me nooit serieus genomen. Dat is nu zoo anders! Heel fijn!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:55:40 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135533570
Vanyel succes! *G* Sterrenkijker, das wel minder.

Kim wat schrikken zeg... ;( Fijn dat je geen last hebt van je buik!
pi_135533575
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Ik ga voor het afwasteiltje! :+
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:56:13 #75
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135533611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanyel succes!

Kim rustig aan! :*

Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
Welk stuk van mijn post heb je het nu precies over, die vriendin van me? :)
pi_135533615
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet! :6
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533690
Ik hoef die ondersteek ditkeer volgens mij niet te hebben. Alleen klossen en evt. een douchekruk en zo'n ding om je kussen omhoog te zetten in bed. Vorige keer had ik de ondersteek trouwens wel. Volgens mij is de placenta daar in verdwenen. :D
pi_135533777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik ga voor het afwasteiltje! :+
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533782
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree... :@
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?! :')
S. 2014
J. 2016
pi_135533836
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding ;)
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
En afwasteiltje zal het spuugbakje zijn (heb ik er 2 van :X )
pi_135533861
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet! :6
Oke oke ;) herken mezelf gewoon vaak in jou posts thats all :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:03:21 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534056
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef Kimpossible het volgende:
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn? (8> Edit: ja dus! Haha
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed ;).
KuikenGuppy
pi_135534182
Bij al mijn bevallingen was een ondersteek niet nodig, stond ook niet op het lijstje van de VK. :N
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:06:16 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
70cm hoog moet het zijn geloof ik, maar bij de intake met de kraam zal het wel worden besproken.

Mijn zus heeft trouwens haar man zo'n belachelijk hoog bed laten maken omdat ze dat zo fijn vond :D. Mij leken die klossen juist heel onhandig.
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:16 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135534289
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed ;).
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen O~)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:17 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534290
Ik heb gezellig een paar billetjes tegen mijn ribben liggen O+.
KuikenGuppy
pi_135534322
Ons bed is serieus zo hoog al, ik moet er ook met een hupje inklimmen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:11:28 #89
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135534511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree... :@
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?! :')
:D
Herkenbaar. :Y
quote:

[..]

Ik had ook geen ondersteek. En omdat de thuiszorgwinkel niet op tijd leverde stond mn bed zelfs niet op klossen. Maar ik had het zh gehaald de 1e keer dus dat scheelde :+
pi_135534607
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen O~)
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135534675
quote:

[..]

voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.

Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:17 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534697
Waar is hier, Bar?
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:16:25 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135534744
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:13 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water ;)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:17:22 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:
Overigens hier 80 cm.
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had :').
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart.

:').
KuikenGuppy
pi_135534839
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water ;)
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwse 8-) net aan de andere kant van de tunnel
pi_135534971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had :').
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart.

:').
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:22:06 #97
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135535067
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwse 8-) net aan de andere kant van de tunnel
Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant op 8-)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:22:43 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135535104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:

[..]

voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.

Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Ik vroeg het nog aan mn kraamverzorgster maar ze vond het ook goed zonder, dus we hebben ze niet meer gehaald :+ Maar ik snap het wel, arbo enzo :)

Burdie whaha _O-
pi_135536111
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
Ja geprobeerd. Linkerzij, handen en knieën, rechterzij. Werd allemaal niks.
Uiteindelijk op de baarkruk, dat hielp net genoeg voor de vacuüm.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:41:27 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135536200
Dussss jullie zijn opnieuw mama nu? O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:42:12 #101
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135536236
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:22 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant op 8-)
pas op voor de cultuur shock :+
pi_135536576
Van die cyste bedoel ik Enf
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:51:23 #103
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135536792
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:41 schreef Kimpossible het volgende:
Dussss jullie zijn opnieuw mama nu? O+
Sounds like it :D

Ik denk dat we in GC moeten F5'en ;).
KuikenGuppy
pi_135537815
Ja Vanyel?? Mogen we feliciteren? *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135537979
Oeh spannend!
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:21:26 #106
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135538605
Ik ga gewoon feliciteren. Vanyel en vrouw *O* gefeliciteerd O+

Ook nog *O* voor de goede echo's

En een hele dikke :* voor merel en heel veel sterkte.

Verders ben ik wel bijgelezen maar ik voel me nog niet optimaal dus ik houd het kort vandaag.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:22:00 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135538644
:* Chanty
KuikenGuppy
pi_135539045
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oke oke ;) herken mezelf gewoon vaak in jou posts thats all :*
je hebt wel ergens een puntje hoor, maar ben vorige week al goed teruggefloten door mijn lijfje.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135539615
Marel, super die goede echo!! Gewoon een spartelende baby O+

KP, auw, gelukkig alles goed maar wat een schrik zeg!

Chanty, vervelend dat je je nog steeds wat zwak voelt. Heb je vandaag wel gewoon kunnen eten?

Momo hoop dat de harde buiken snel weg gaan...

En alvast van harte Vanyel & mrs Vanyel! *O*

Ik had echt geen idee wat een ondersteek is, maar begrijp nu dat het een soort teiltje is :? Misschien moet ik die brochures eens gaan doorlezen voor wat ik allemaal in huis moet halen... voor nu shop ik alleen nog maar voor leuke pakjes/dekentjes/dingen voor de babykamer :9
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:39:17 #110
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135539680
Ondersteek? Een ouderwetse bed po!

Vanyel wat doe je??? Dan sta ik bovenaan!!! :X
pi_135539774
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:39 schreef NoBoNo het volgende:
Aha! :s)

dank!
pi_135540006
quote:

*O* *O* en dan maar hopen dat je er niet nog een maand staat :+
(maar jullie gaan niet overtijd toch? )
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:47:05 #113
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135540109
Die kans is zeeeeer klein idd.
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:50:35 #114
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135540296
Nobono als jouw madammetje zorgt voor een nieuwe wereldburger, dan sta ik zomaar in de top 10! Huuuu.

Straks zijn we allemaal heul niet meer in verwachting. Dan hebben we gewoon een báby. Ik blijf het bizar vinden!
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:52:28 #115
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135540407
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:50 schreef Kimpossible het volgende:
Nobono als jouw madammetje zorgt voor een nieuwe wereldburger, dan sta ik zomaar in de top 10! Huuuu.

Straks zijn we allemaal heul niet meer in verwachting. Dan hebben we gewoon een báby. Ik blijf het bizar vinden!
Raar he, ik kan er ook nog niet aan wennen.
pi_135540435
En als de baby er dan is dan is het in 1 keer alsof het nooit anders is geweest O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 21:55:07 #117
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135540557
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef Pvoesss het volgende:
En als de baby er dan is dan is het in 1 keer alsof het nooit anders is geweest O+
O+ O+ ik kan echt niet wachten tot ze gezond en veilig bij me ligt. Dan kunnen eindelijk al die worstcase scenario's over zwangerschappen en bevallingen verbannen worden uit m'n nachtmerries. ^O^
pi_135540615
quote:

:{w dat duurt nog heul lang hoor. Eerst nog even zwangeren.
pi_135541089
Wat rot Mereltje... ;( sterkte!

Vanyel, ik ben heel benieuwd! Gefeliciteerd, denk ik..? *O*

Hier vliegt de tijd, 19 weken alweer! :o
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:04:55 #120
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135541121
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef Pvoesss het volgende:
Dat hoor ik van meer ja dat dat echt zo is, we gaan het beleven!
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:05:32 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135541156
quote:

Dat lijkt me ook zo raar, dan ben je ineens niet meer zwanger :?
KuikenGuppy
pi_135541182
Wat rot Mereltje... ;( sterkte!

Vanyel, ik ben heel benieuwd! Gefeliciteerd, denk ik..? *O*

Hiep hiep hoera voor de goede echo's! *O*

En een :* voor de dames die het zwaar hebben, het is ook niet niks.

Hier vliegt de tijd, 19 weken alweer! :o
pi_135541387
quote:

Sprak hij alsof ie zelf het zware werk moet doen. :{w

;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:10:58 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135541435
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:09 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Sprak hij alsof ie zelf het zware werk moet doen. :{w

;)
Nou, volgens mijn zwangerschapsgymjuf kan de bevalling voor mannen ook heel zwaar zijn hoor! Bijvoorbeeld als ze heel lang je rug hebben moeten masseren, en daarvan spierpijn krijgen in hun duimen...
KuikenGuppy
pi_135541490
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, volgens mijn zwangerschapsgymjuf kan de bevalling voor mannen ook heel zwaar zijn hoor! Bijvoorbeeld als ze heel lang je rug hebben moeten masseren, en daarvan spierpijn krijgen in hun duimen...
Ach, zieltjes... :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135541678
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo raar, dan ben je ineens niet meer zwanger :?
Ik moest de eerste dagen na de bevalling echt wennen aan het feit dat er geen getrap meer was in mn buik,zat uit gewoonte nog vaak liefkozend met een hand op uitgelubberde buikflap..
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:17:00 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135541718
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Ik moest de eerste dagen na de bevalling echt wennen aan het feit dat er geen getrap meer was in mn buik,zat uit gewoonte nog vaak liefkozend met een hand op uitgelubberde buikflap..
Haha, dat zie ik mezelf ook wel doen ja :P
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:19:11 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135541891
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:16 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dit ja! En dan snel terugtrekken terwijl je denkt: "ieuw flubber, kan dat nog goedkomen?"
pi_135541997
Proficiat Vanyel en vrouw!!!
pi_135542441
Pfoe, wat heb ik veel gemist in nog geen dag tijd, ik houd jullie echt niet bij :o

Gefeliciteerd Vanyel & vrouw! *O*

Ik las iets over bed en klossen: wij hebben een waterbed. Met klossen dus onmogelijk hoger te zetten. Is dat een probleem? Ik zie het niet zo zitten om zelf mijn bed te verschonen nadat ik er net een kind uit heb geperst en een logeerbed in de woonkamer lijkt me ook niet ideaal om in te revalideren :+
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:33:38 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135542548
Volgens google heb je dan idd (tijdelijk) een ander bed nodig...
KuikenGuppy
pi_135542590
Daar hebben wij in ons appartement helemaal geen ruimte voor :')
pi_135542707
Vanyel en vrouw, van harte!

Dyre, bevallen mag niet op waterbed. Je zult dus een ander bed moeten regelen.

Bah, voel me opeens heel verdroeftig. Niet leuk.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:37:23 #135
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135542740
Misschien kan je er een matras bovenop leggen? Ik zou tzt even overleggen met de kraamzorgorganisatie, die hebben vast een oplossing :)
KuikenGuppy
pi_135542750
Vanyel, mrs en dottir gefeliciteerd!! *G*
pi_135542752
DJMomo, nee, bevallen ga ik als het goed is in het ziekenhuis doen, maar het ging me meer om de kraamzorg.

Knuffel voor jou :*
pi_135542774
quote:

[..]

huh? Dat hebben ze gelukkig nooit tegen mij gezegd. En ik had dat dus ook niet :@
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 15 januari 2014 @ 22:38:16 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135542791
:* Mo.

Gewoon ff de laatsteloodjesblues?
KuikenGuppy
pi_135542918
Eens kijken of dit een goed moment is om mijn vriend over te halen dat ik wel een beetje klaar ben met het waterbed en een boxspring wil :D *)
pi_135542956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:38 schreef Burdie het volgende:
:* Mo.

Gewoon ff de laatsteloodjesblues?
Deels. Het kan en wil ik dit allemaal wel. Angst voor het toch weer onbekende. En mis mijn dinnetje. Die heeft hoop shit te verwerken en wil d'r zo graag knuffen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135543058
Das niet fijn DJMomo... Ik geloof niet dat ik iets kan zeggen om je op te beuren, en onze knuffels zijn natuurlijk niet hetzelfde als die van je vriendinnetje, maar we hebben er hier genoeg :*
pi_135545248
quote:
Ja dat scheelt :)
pi_135545391
quote:
Ze heeft nog haar best gedaan het voor je te rekken, maar uiteindelijk moest ie er toch echt uit, sorry.
Ze slapen allebei nu dus das mooi.
pi_135545456
Vanyel,gefeliciteerd!
pi_135546355
Gefeliciteerd Vanyel!!

Hier heeft vriend voor het eerst schopjes gevoeld van madame :D hij vond het zo leuk dat hij gelijk de hele avond zn hand niet meer van mn buik wilde halen O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135549340
Gefeliciteerd vanyel *O*
  donderdag 16 januari 2014 @ 05:07:21 #148
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135549627
Vanyel, gefeliciteerd *O*
Oude (on)bekende.
pi_135549636
Gefeliciteerd vanyel!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 16 januari 2014 @ 05:55:28 #150
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135549670
Ik wilde nachtelijk komen roddelen over Nikki, een studentenvereniging en dat ik de foto's heb ( >:) ), zie ik dat Vanyel-vrouw bevallen is!

Gefeliciteerd! O+

(Vorige keer had jij de zwangerschap gedaan, toch Vanyel?)

[ Bericht 8% gewijzigd door ProjSkippy op 16-01-2014 06:18:37 ]
pi_135549749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:44 schreef Dyre het volgende:
Das niet fijn DJMomo... Ik geloof niet dat ik iets kan zeggen om je op te beuren, en onze knuffels zijn natuurlijk niet hetzelfde als die van je vriendinnetje, maar we hebben er hier genoeg :*
O+

En meld. Iets beter geslapen grlukkig
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135549772
Ach Mo, alle twijfel verdwijnt wanneer je hummel beet hebt :*

Gefeliciteerd Vanyel *O*

Verder te laat naar bed gisteren :O Dat wordt koffie drinken vandaag, hele dag cursus c_/
  donderdag 16 januari 2014 @ 07:30:34 #153
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135549908
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ze heeft nog haar best gedaan het voor je te rekken, maar uiteindelijk moest ie er toch echt uit, sorry.
Ze slapen allebei nu dus das mooi.
Ach geeft toch niks! Van harte gefeliciteerd en geniet ervan met z'n allen!

En nee DJMomo, ik hoef er niet veel voor te doen om het kind eruit te persen, dat ben ik met je eens...maar toch, ik ben straks een heitie! 8)7
pi_135550125
Vanyel gefeliciteerd *O*
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:07:59 #155
52229 Chanty
pi_135550170
Gewoon normaal gegeten en gedronken gisteren. En op tijd gaan slapen. Voel me nu weer normaal. Weeeige gevoel is weg en pijn in mijn keel ook. Alleen de eeuwige hoofdpijn blijft. Probeer nu 3 liter te drinken op een dag. Dacht dat 2 misschien toch te weinig is nu ik zwanger ben. Hoeveel drinken jullie?

JJ wat tof! O+

Volgens mij heb ik gister voor ik in slaap viel de baby voor het eerst gevoeld. Voelde al wat gepruttel waarvan ik nog steeds het idee heb dat het mijn darmen zijn. Maar collega die zwanger was zei Eergister dus dat met deze termijn de darmen Veel hoger liggen en dat dat dus de baby is. Maar blijf dat gepruttel lastig te plaatsen vinden.

Maar ineens voelde ik onderin vier zachte klopjes. Eentje zorgde zelfs voor een reactie van een buikreflex. Eens kijken of ik dat vaker ga voelen want dat was iig een mij onbekend gevoel O+
pi_135550618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:07 schreef Chanty het volgende:
Gewoon normaal gegeten en gedronken gisteren. En op tijd gaan slapen. Voel me nu weer normaal. Weeeige gevoel is weg en pijn in mijn keel ook. Alleen de eeuwige hoofdpijn blijft. Probeer nu 3 liter te drinken op een dag. Dacht dat 2 misschien toch te weinig is nu ik zwanger ben. Hoeveel drinken jullie?

JJ wat tof! O+

Volgens mij heb ik gister voor ik in slaap viel de baby voor het eerst gevoeld. Voelde al wat gepruttel waarvan ik nog steeds het idee heb dat het mijn darmen zijn. Maar collega die zwanger was zei Eergister dus dat met deze termijn de darmen Veel hoger liggen en dat dat dus de baby is. Maar blijf dat gepruttel lastig te plaatsen vinden.

Maar ineens voelde ik onderin vier zachte klopjes. Eentje zorgde zelfs voor een reactie van een buikreflex. Eens kijken of ik dat vaker ga voelen want dat was iig een mij onbekend gevoel O+
Denk dan inderdaad dat het de beeb is :D! Leuk he! Lig jij je dan ook onwijs te focussen op je buik om het nog een keer te voelen? :P

Ik ben iig zo blij dat er eindelijk echt duidelijke schopjes te voelen zijn, heb het stiekem echt gemist :@
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_135550631
Gefeliciteerd Vanyel en vrouw *O* Het zit erop! *O* Ben heel nieuwsgierig naar hoe jullie het beleefd hebben en naar de kleine man. Dat hij maar gauw in z'n paarse bed mag liggen O+
  donderdag 16 januari 2014 @ 08:54:41 #158
52229 Chanty
pi_135550708
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:47 schreef JaleesaJoia het volgende:

[..]

Denk dan inderdaad dat het de beeb is :D! Leuk he! Lig jij je dan ook onwijs te focussen op je buik om het nog een keer te voelen? :P

Ik ben iig zo blij dat er eindelijk echt duidelijke schopjes te voelen zijn, heb het stiekem echt gemist :@
Ik lig sowieso elke avond nog even op mijn rug en concentreer me op al het geborrel en gepruttel :D En dan lig ik een beetje te duwen zodat ik zeker weet dat hij wakker wordt :@ Ik kijk er echt wel naar uit om hem straks echt beter te voelen O+ Dan weet ik echt dat hij er is.
pi_135551020
Gefeliciteerd Vanyel en vrouw *O* *O*
Tralalalaaa
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:21:30 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135551078
Bijzonder he Chanty! O+
KuikenGuppy
pi_135551472
Zo. Mezelf vanmorgen al door de haar en make-up getrokken. Nu wachten tot mijn moeder er is. Dan even koffie drinken bij mijn oma.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:58:55 #162
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135551780
Vanyel en vrouw, gefeliciteerd! En Dot natuurlijk ook met haar broertje!

Ik heb vanochtend weer een hele mooie echo gehad. Gummi lag helemaal stil voor de metingen en liet daarna even zien dat ie ook al heel goed kon bewegen en trappelen.
Ik ben qua uitgerekende datum een dagje terug gezet op 4 augustus. Een hele mooie dag, want dan wordt mijn opa (dus Gummi's overgrootvader!) 80 jaar!

Verder gaat alles goed hier, maar ik heb niet zoveel tijd om te reageren op het moment. Ik werk bij een zorgverzekeraar en daar is het nu topdrukte.
Ik lees en leef verder wel mee en hoop dat ik over een paar weken actiever mee kan schrijven.
pi_135551892
Gefeliciteerd Vanyel & vrouw!
pi_135552083
Leuk he JJ en Chanty! Ik voel de baby nu ook sinds een paar weken, het blijft zo bijzonder. Als ik 's avonds in bed lig en hem niet voel, dan helpt het nog wel eens als ik tegen hem praat :Y

Een een goede echo voor sugar ^O^

Vanochtend op de weegschaal bijna een +7 :{ , met 23W2. Ik had niet verwacht dat ik me er zo druk over zou maken eigenlijk.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:27:48 #165
52229 Chanty
pi_135552457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Leuk he JJ en Chanty! Ik voel de baby nu ook sinds een paar weken, het blijft zo bijzonder. Als ik 's avonds in bed lig en hem niet voel, dan helpt het nog wel eens als ik tegen hem praat :Y

Een een goede echo voor sugar ^O^

Vanochtend op de weegschaal bijna een +7 :{ , met 23W2. Ik had niet verwacht dat ik me er zo druk over zou maken eigenlijk.
Ach ik eergistren +7,5 met bijna 19 weken :') Maar ik heb me erbij neergelegd. sort of :+
pi_135552476
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 08:48 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd Vanyel en vrouw *O* Het zit erop! *O* Ben heel nieuwsgierig naar hoe jullie het beleefd hebben en naar de kleine man. Dat hij maar gauw in z'n paarse bed mag liggen O+
Vanavond. We gaan voor de lunch naar huis en het paarse bed staat er al helemaal klaar voor!

En bedankt allemaal :) Is wel weer wennen hoor, zo'n mini.
pi_135552479
Dat is toch hartstikke netjes allebei! En gooi die weegschaal gewoon weg tijdens je zwangerschap ;)
pi_135552518
Sugar fijn een goede echo!

Ik heb, net als in mijn vorige zwangerschap, al een paar dagen gruwelijke last van mijn heupen. Herkenbaar voor de dames hier? Ik heb een beetje zitten googlen maar het lijkt niks met mijn bekken te maken te hebben want het zit echt aan de buitenkant en straalt uit naar buitenkant bovenbeen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:31:21 #169
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135552535
Bah, toch niet alles goed met mij. Krijg net een telefoontje van vk dat mijn suiker verhoogd is. Vanochtend hadden ze de labuitslagen nog niet binnen, vandaar dat ze belden.
Nu moet ik zo snel mogelijk nuchter gaan prikken en dan kijken we verder.

Twinkle20, sorry, geen ervaringen mee. Klinkt wel vervelend!
  donderdag 16 januari 2014 @ 10:31:44 #170
52229 Chanty
pi_135552546
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 10:30 schreef Twinkle20 het volgende:

Ik heb, net als in mijn vorige zwangerschap, al een paar dagen gruwelijke last van mijn heupen. Herkenbaar voor de dames hier? Ik heb een beetje zitten googlen maar het lijkt niks met mijn bekken te maken te hebben want het zit echt aan de buitenkant en straalt uit naar buitenkant bovenbeen.
Geen ervaring mee sorry.
pi_135552672
Niet echt herkenbaar, klinkt vervelend! Heb wel pijn gehad een paar weken terug maar dat voelde als een afgeknelde zenuw, is nu gelukkig weer weg.
pi_135553816
Vanyel en vrouw, gefeliciteerd!

JJ wat leuk! Toen mijn lief het kon voelen, werd het pas echt 'echt' voor hem.

Chanty, lijkt op de baby inderdaad :). Leuk! Je gaat het vanzelf duidelijker voelen en dan weet je het zeker.

Wbt het kraampakket: wij moeten naar het ziekenhuis en mij is gezegd dat ik daarom geen volledig kraampakket hoef aan te schaffen. Ik heb denk ik ongeveer de helft gekocht van wat er in een kraampakket zit. Ga er vanuit dat als ik wel thuis blijf, de vk nog wel het een en ander in haar tas heeft.
It will set you free
pi_135553980
quote:
Ik heb bijna een maand last van mijn rechter heup gehad. Het straalde niet echt uit naar mijn been, maar ik heb ontzettend lopen waggelen. Inmiddels heb ik al twee weken geen last meer. Ik heb in het verleden wel vaker gehad dat mijn heup net niet helemaal goed in de kom zat (zo voelde het in ieder geval), maar dat kwam altijd weer goed.

Hopelijk gaat het bij jou snel weer weg. :* Verder helaas geen tips.
pi_135555444
quote:

Nou weet ik niet hoe jij in elkaar zit, maar mijn heup is onderdeel van m'n bekken. Als het je beperkt in je doen, even een fysiotherapeut consulteren.
pi_135555515
Als ik dit hier allemaal lees, een kraampakket hebben wij hier helemaal niet nodig.. Mss is het anders als je polyklinisch bevalt, geen idee.. Ik blijf sowieso een paar dagen in het ziekenhuis, zoals hier de gewoonte is..

Chanty 3 liter water!!! Ik kom amper aan 1,5l de dag van vandaag.. Toen ik nog ging werken hadik gemakkelijk 2l op, maar nu thuis dus niet meer.. Maar is 3l niet teveel? En je zal idd de baby gevoeld hebben! En dan echt geconcentreerd blijven liggen. En porren om meer te voelen :D

Ik heb net geskypt met mijn zusje, ze zit in het verre Finland voor stage ;( maar tegen begin maart is ze terug, dan kan ik ze weer zien!

Mo al wat beter vandaag?

Sugarsnap: fijn dat gummi het goed deed! Balen van die suikertest, heb jij nu al een test moeten doen of was het in het gewone bloedonderzoek dat ze het hebben gezien?
pi_135555549
JJ mijn vriend heeft meestal geen geduld met zijn hand. Hij voelt wel iets maar dat is het ook :P
pi_135555766
quote:

Ja, dat heb ik ook bij vlagen, vooral als ik op mijn zij geslapen heb. Rechts heb ik ook regelmatig last van mijn heup + onderrug, bil en been. De boel wordt per zwangerschap gewoon wat krakkemikkiger. ;) Steeds als ik denk dat ik toch eens een fysio ga bellen, zakt het weer af om dan weer een tijdje weg te blijven.
pi_135555794
Zooo, een dagje niet online en er wordt zoveel gepost dat het bijna niet bij te benen is!

Vanyel van harte gefeliciteerd met jullie zoon!! *O*

Sugarsnap, dat is balen van je suiker ;( Ik hoop dat het meevalt. Fijn van de goede echo!

Chanty en Fazz, weegschaal is klote tijdens je zwangerschap. Bedenk dat het voor een goed doel is en dat je na je zwangerschap het grootste deel van je kilo's vanzelf weer kwijtraakt.

Momo verdrietig? :* voor jou. Ik hoop dat je je snel iets beter voelt!

Gisteren weer een echo gehad, mijn meisjes doen het heel goed! Ruim een kilo zijn ze nu allebei, op 28 weken. 1010 gram en 1090 gram worden ze geschat. Met een marge van 15% omdat ze nooit het exacte gewicht kunnen schatten. Maar het ziet er goed uit. Vruchtwater heb ik nog steeds plenty, het membraan tussen de 2 is nog mooi intact, geen tekenen van TTS en mijn bmm is ruim 3 cm en helemaal gesloten, dus alles volgens het boekje volgens de arts.

Net de resultaten van de suikertest opgehaald, volgens mij ziet het er allemaal goed uit, ik val in ieder geval steeds binnen de kaders die als referentie worden opgegeven. Zal het volgende week eens aan de verloskundige vragen, die komt vanaf volgende week bij mij thuis om me "voor te bereiden op de bevalling". Geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen. Naast de 2 wekelijkse echo's en het maandelijkse gynaecologisch onderzoek dus vanaf nu wekelijks ook een verloskundige aan huis.

Vanochtend ook nog een afspraak gehad bij de Franse kinderbijslaginstantie en mijn mond viel bijna open over de rechten die ik heb als zwangere en straks als moeder. Werkelijk niets te klagen hier!

Verder nog een jompel voor mezelf want 28 weken vandaag, dus 3e trimester! En morgen: lang weekend naar Nederland *O* *O* Zin in!!
pi_135555851
Wat goed Musique, volgens heg boekje! Bij een tweelingzwangerschap is dat toch extra speciaal. :)
pi_135555895
Wup als ik ga googlen op bi herken ik me totaal niet in die pijnklachten. Vandaar dat ik de link heupen/bekken niet legde.

Zometeen e en fysio bellen :)
pi_135556183
Fijn Musique dat alles goed is! En zijn de rechten zo goed in frankrijk?wel fijn natuurlijk!
pi_135556304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Wup als ik ga googlen op bi herken ik me totaal niet in die pijnklachten. Vandaar dat ik de link heupen/bekken niet legde.

Ik heb ook pijn aan de buitenkant van mijn bekken zegmaar.
Bij uitstralingen naar het been zou ik altijd ff contacten met een bekkenfysio!

google zegt niet alles! :P
pi_135556577
quote:

Ik had en heb ook pijnklachten aan beide heupen, is idd wel degelijk bekken. Hopelijk kun je snel terecht!
Home is where the O+ is...
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:45:03 #184
52229 Chanty
pi_135556700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:08 schreef StefanieV het volgende:
Als ik dit hier allemaal lees, een kraampakket hebben wij hier helemaal niet nodig.. Mss is het anders als je polyklinisch bevalt, geen idee.. Ik blijf sowieso een paar dagen in het ziekenhuis, zoals hier de gewoonte is..

Chanty 3 liter water!!! Ik kom amper aan 1,5l de dag van vandaag.. Toen ik nog ging werken hadik gemakkelijk 2l op, maar nu thuis dus niet meer.. Maar is 3l niet teveel? En je zal idd de baby gevoeld hebben! En dan echt geconcentreerd blijven liggen. En porren om meer te voelen :D

Ik heb net geskypt met mijn zusje, ze zit in het verre Finland voor stage ;( maar tegen begin maart is ze terug, dan kan ik ze weer zien!

Mo al wat beter vandaag?

Sugarsnap: fijn dat gummi het goed deed! Balen van die suikertest, heb jij nu al een test moeten doen of was het in het gewone bloedonderzoek dat ze het hebben gezien?
Wat ik op voedingscentrum las moet 2 liter genoeg zijn, maar dat dronk ik altijd al dus misschien heeft mijn lijf gewoon meer nodig. Mijn schoonmoeder kwam ermee dat een kennis dus ook zoveel last had van hoofdpijn en daar was het dus gewoon een vochttekort. Dus ik vind het wel de moeite waard om een aantal dagen meer te drinken en te kijken of dat werkt. 3 liter is iig niet teveel hoor, voordat je jezelf dooddrinkt moet je echt wel meer in hele korte tijd drinken. 3 liter verdeeld over een dag van 7-23 uur valt wel mee. Het is meer dat je eraan moet denken om regelmatig een paar slokken water te nemen.

Sugar hopelijk valt het toch mee met de suiker (andere nick een optie? :P)

En ja die weegschaal negeer ik gewoon zoveel mogelijk :D Was net een collega terug van zwangerschapsverlof die is dus alweer zo plat als een dubbeltje like nothing ever happend :D

Musique fijn dat je weer bent goedgekeurd :D En ik denk dat ik ook maar naar Frankrijk ga verhuizen. Sowieso Frankrijk O+
pi_135556751
quote:

Ik had tijdens de zwangerschap van Elise ook last van mijn heupen. Echt een tijd gehad dat ik s avonds de trap niet meer op kon om Floris op bed te leggen.
Was gelukkig niet mijn bekken, maar fysio heeft goed geholpen.

(Even als tegenhanger dat het niet je bekken hoeft te zijn dus)
pi_135556921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:45 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat ik op voedingscentrum las moet 2 liter genoeg zijn, maar dat dronk ik altijd al dus misschien heeft mijn lijf gewoon meer nodig. Mijn schoonmoeder kwam ermee dat een kennis dus ook zoveel last had van hoofdpijn en daar was het dus gewoon een vochttekort. Dus ik vind het wel de moeite waard om een aantal dagen meer te drinken en te kijken of dat werkt. 3 liter is iig niet teveel hoor, voordat je jezelf dooddrinkt moet je echt wel meer in hele korte tijd drinken. 3 liter verdeeld over een dag van 7-23 uur valt wel mee. Het is meer dat je eraan moet denken om regelmatig een paar slokken water te nemen.

Sugar hopelijk valt het toch mee met de suiker (andere nick een optie? :P)

En ja die weegschaal negeer ik gewoon zoveel mogelijk :D Was net een collega terug van zwangerschapsverlof die is dus alweer zo plat als een dubbeltje like nothing ever happend :D

Musique fijn dat je weer bent goedgekeurd :D En ik denk dat ik ook maar naar Frankrijk ga verhuizen. Sowieso Frankrijk O+
Hoofdpijn door vochttekort is echt ruk, maar dan merk je het ook aan: droge mond, buikpijn en ontlasting die keutelig en hard is... ( ik heb echt een waakhond tegenwoordig wb drinken anders droog ik weer uit :@ )

Eet je voldoende zout ( bouillon drinken)
Is je hoofdkussen nog goed?
Is je huis/werkplek goed geventileerd?
Eet je wel af en toe suiker?

Even wat dingen die bij mij vaak voor koppijn zorgen.
S. 2014
J. 2016
pi_135556976
Ja Chanty dat is logisch als je ervoor ook zoveel water dronk.. Ik moet sowieso meer water drinken maar het komt er thuis niet van.. Nuja als ik alles optel kom ik op goeie dagenw el aan 2l. 3l klinkt mij alleen zoveel haha
pi_135557078
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoofdpijn door vochttekort is echt ruk, maar dan merk je het ook aan: droge mond, buikpijn en ontlasting die keutelig en hard is... ( ik heb echt een waakhond tegenwoordig wb drinken anders droog ik weer uit :@ )

Ik had idd een keer heel erge hoofdpijn tijdens deze zwangerschap en toen was het net Halloween geweest en 's avonds nam ik een paar snoepjes die over waren en toen werd het echt meteen minder :Y
pi_135557807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:08 schreef StefanieV het volgende:
Mo al wat beter vandaag?
Ja en nee. Minder grieperig gevoel (wat ik gisteren wel had). Maar net met mijn moeder bij mijn oma op bezoek geweest. Das echt energy drain to the max.. ben kapot nu.

Verder wel hier gelezen, maar meeste vergeten. Zag voornamelijk volgens het boekje berichten van musique, Hoera!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:33:08 #190
52229 Chanty
pi_135558128
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat zit volgens mij allemaal wel goed (stopt een bokkenpootje in de mond :9).
Ik heb sowieso al vanaf mijn tiende last van spanningshoofdpijn, dus het is sowieso mijn zwakke plek. Als dit niet helpt en een paar keer acupunctuur ook niet, dan heb ik pech en zal ik waarschijnlijk tot het einde van mijn zwangerschap met hoofdpijn lopen. Dan komt het denk ik gewoon doordat de bloedvaten allemaal, uitzetten en de druk in mijn hoofd daardoor toeneemt. Maar ik hoop nu nog even heel erg dat dat het niet is... :{
pi_135558529
Echt, wat een flutweek voor mij :O Ik moest gisteren tot 11 uur op mijn werk zijn (vanaf 10), dus dinsdag al een middag vrij genomen om te slapen en vandaag ben ik maar thuis aan het werk, zodat ik wat uit kon slapen. Heb ik tot half 10 geslapen, maar ik ben gewoon nog steeds echt Heel Erg Moe. Zit als een zombie achter mn laptop en concentreren lukt gewoon niet. En er is ook nog een aannemer in huis, dus echt gaan slapen kan ook niet :{
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:16:18 #192
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135559805
Gefeliciteerd Vanyel en vrouw *O*

Goede echo's voor Sugar en Musique *O*
Wel balen van de uitslag van de suiker Sugar

Dot, misschien aan het einde van de middag nog tijd voor een dutje wanneer de aannemer weg is?

Hier vanmorgen goed gesproken over het afronden van mijn werkzaamheden. Nog een week of 2-3 knallen en dan heerlijk afbouwen en alles op tijd afronden. En ik mag met verlof / vakantiedagen opnemen wanneer ik wil, ook fijn om te onthouden :) En verder nu erg benieuwd naar de kleine, kan niet wachten tot vanavond O+ echo O+
Enf, volgensmij had ik nog niet gereageerd op jouw vraag.. Maar is een 2D echo. Ik wilde geen 3D maar toch even koekeloeren, dus 2D is dan prima :D
pi_135560111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al vanaf mijn tiende last van spanningshoofdpijn, dus het is sowieso mijn zwakke plek. Als dit niet helpt en een paar keer acupunctuur ook niet, dan heb ik pech en zal ik waarschijnlijk tot het einde van mijn zwangerschap met hoofdpijn lopen. Dan komt het denk ik gewoon doordat de bloedvaten allemaal, uitzetten en de druk in mijn hoofd daardoor toeneemt. Maar ik hoop nu nog even heel erg dat dat het niet is... :{
Oh bagger zeg!!
Ik ben normaal ook een hoofdpijn mens maar in mn zwangerschap nu pas 3x koppijn gehad, dus dat is wel echt beter bij mij
S. 2014
J. 2016
pi_135560952
Even een ego-post/vraag!

Ik heb het idee dat ik de baby minder voel dan normaal sinds een dag of 4. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik zelf erg druk ben geweest.

Maar, na gisteren lui te zijn geweest merkte ik niet heel veel verschil.

Pfff, ik voel hem wel maar! Grr.
En ja, hij krijgt minder ruimte dus hij zal ook daarom minder druk zijn?
Pff sorry, ik wil het gewoon even kwijt denk ik :@.

Hoe vaak moet je de baby ongeveer voelen op een dag bij 33 weken?
♥ J & S
pi_135561122
Hoe vaak is denk ik moeilijk zo te zeggen. Het gaat ook en vooral om wat voor jou als 'normaal' voelt. Ik zit nu in mijn 40ste week en kan me herinneren dat er rond week 35 bij mij wel een verandering was. De bewegingen gingen anders voelen, meer golvend ipv echt harde schokken of bonken. En nu voelt het ook weer anders. Misschien een idee om een beetje te spelen met je handen op je buik, kijken of er een reactie komt? Verder denk ik soms ook: ik voel zo weinig! Maar als ik dan echt even heel goed nadenk dan valt het eigenlijk best mee. Even heel rustig zitten of liggen, handen op je buik en net zo lang wachten tot je iets voelt? Zo lang je wel beweging voelt, zou ik me niet zo zorgen maken. :) .

En anders gewoon gaan bellen natuurlijk, voor een extra check.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_135561196
Gewoon even bellen!! :Y Ze hebben liever dat je een keer extra belt dan dat je je er niet gerust op voelt.
Tralalalaaa
pi_135561214
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:16 schreef Aisly het volgende:

Dot, misschien aan het einde van de middag nog tijd voor een dutje wanneer de aannemer weg is?

Ja, alleen hebben wij een a-typische aannemer die om half 10 begint en doorwerkt tot 7 :D Maar hij had iets moeilijks wat ik niet alleen wilde beslissen, dus hij heeft vandaag nu een halve dag werk ipv morgen zodat ik het vanavond even kan overleggen :7
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:54:45 #198
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135561239
Klapje, ik ben dan wel iets minder ver, maar ik heb sinds n dag of 2 hetzelfde! Nog wel geschuifel, maar rustiger en veel minder gebonk dan eerst. Misschien is het een faaaase?
pi_135561246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ik kan je de chiropractor aanraden. Heeft mij van mijn dagelijks hoofdpijn afgeholpen, ik zweer erbij. :)
pi_135561329
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef Kimpossible het volgende:
Klapje, ik ben dan wel iets minder ver, maar ik heb sinds n dag of 2 hetzelfde! Nog wel geschuifel, maar rustiger en veel minder gebonk dan eerst. Misschien is het een faaaase?
Kan ook wel met indaling te maken hebben. Heb ik geleerd van mijn verloskundige. Als ze met het hoofdje goed tussen je bekken komen te liggen, kunnen ze ook minder heftig bewegen. Bij mij begon het indalen rond die 35 weken.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:59:56 #201
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135561399
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Kan ook wel met indaling te maken hebben. Heb ik geleerd van mijn verloskundige. Als ze met het hoofdje goed tussen je bekken komen te liggen, kunnen ze ook minder heftig bewegen. Bij mij begon het indalen rond die 35 weken.
Ah, dat zou bij mij het eea kunnen verklaren: vorige week op de echo lag ze al vrij diep met d'r hoofdje. Ik weet natuurlijk niet of ze nu nog zo ligt, maar het zou zomaar kunnen.
pi_135561560
Het kan met zo erg veel dingen te maken hebben..
Maar daar kunnen wij en jijzelf eigenlijk niet over oordelen.
De regel is dat ze moeten bewegen zoals ze altijd doen hier en zodra dat niet zo is bellen.

Het is leuk dat wij allemaal redenen hebben en verklaringen waarom het bij ons of anderen wel goed is..
Maar laat de verloskundige je geruststellen die heeft er echt weet van.
pi_135561584
Kim bel even voor overleg!! Klap dus

Dot ik hoop op een lekker slaapje voor je! (heb jij trouwens ook al een klein monstertje al rondlopen of niet?)

Chanty ik voel ernstig met je mee! Letterlijk en figuurlijk, zit nu al 2 weken thuis met irritante clusteraanvallen. En mijn lichtende voorbeeld (m'n moeder) heeft er 2 keer 9 maanden veel last van gehad, dus voor mezelf vrees ik het ergste.
Hoop dat het snel wegtrekt bij je :*

Franny zit jij vandaag niet op je uitgerekende dag?

Ik ben vandaag in de wondere wereld van het KDV/GO gestapt.
En word er nu al gallisch van.
Wat een geneuzel en gedoe en achterlijke prijzen omdat we flexibele opvang nodig hebben }:|

[ Bericht 2% gewijzigd door BlueEyes op 16-01-2014 15:12:16 ]
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:09:12 #204
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135561704
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, alleen hebben wij een a-typische aannemer die om half 10 begint en doorwerkt tot 7 :D Maar hij had iets moeilijks wat ik niet alleen wilde beslissen, dus hij heeft vandaag nu een halve dag werk ipv morgen zodat ik het vanavond even kan overleggen :7
Haha, zo'n aannemer hadden wij ook }:| Sinds een week zijn wij klaar met de verbouwing, gelukkig! ;) Dan gewoon lekker rustig aandoen!

Kim en klaprooss, inderdaad even bellen voor overleg, dat kan nooit kwaad
pi_135561766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:05 schreef BlueEyes het volgende:
Kim bel even voor overleg!!

Dot ik hoop op een lekker slaapje voor je! (heb jij trouwens ook al een klein monstertje al rondlopen of niet?)

Chanty ik voel ernstig met je mee! Letterlijk en figuurlijk, zit nu al 2 weken thuis met irritante clusteraanvallen. En mijn lichtende voorbeeld (m'n moeder) heeft er 2 keer 9 maanden veel last van gehad, dus voor mezelf vrees ik het ergste.
Hoop dat het snel wegtrekt bij je :*

Ik ben vandaag in de wondere wereld van het KDV/GO gestapt.
En word er nu al gallisch van.
Wat een geneuzel en gedoe en achterlijke prijzen omdat we flexibele opvang nodig hebben }:|
Nee, het is onze eerste :)

Beterschap voor alle hoofdpijnpatienten :*

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:09 schreef Aisly het volgende:

[..]

Haha, zo'n aannemer hadden wij ook }:| Sinds een week zijn wij klaar met de verbouwing, gelukkig! ;) Dan gewoon lekker rustig aandoen!

Kim en klaprooss, inderdaad even bellen voor overleg, dat kan nooit kwaad
Ik hoop ook dat hij binnen 2 weken klaar is, dan heb ik in mn verlof ook gewoon mn huis voor mezelf :)
pi_135561789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:05 schreef BlueEyes het volgende:
Kim bel even voor overleg!!

Die was gisteren. :+ . Ik vond het gisteren daarom wel een vreemde dag. Had ook best wat menstruatie-achtige krampen. Maar nu is alles weer helemaal rustig en bij de verloskundige vanmorgen was mijn buik heel soepel, bloeddruk nog steeds laag en hartslag van de kleine ook rustig. Dus ik moet maar afwachten.

Ja, wondere wereld van KDV. Ik heb er ook mee kennisgemaakt. Vind het ook apart hoe de prijzen worden berekend. De logica ontgaat me een beetje, geloof ik.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:12:40 #207
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135561810
Ik heb m&ms gegeten en nu is mevroi weer wakker ^O^

Hebben jullie dat ook, dat ze reageren op suiker/energierijk voedsel? Misschien zit dat compleet tussen m'n oren, maar ik heb het idee dat ze hier vlak na het eten vaker wakker is.
pi_135561847
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb m&ms gegeten en nu is mevroi weer wakker ^O^

Hebben jullie dat ook, dat ze reageren op suiker/energierijk voedsel? Misschien zit dat compleet tussen m'n oren, maar ik heb het idee dat ze hier vlak na het eten vaker wakker is.
Heel erg ja :Y
pi_135561850
Nee hoor Kim hier ook. Na het eten is ze wakker en alsik iets zoet heb gegeten gaat het ook harder :)
pi_135561866
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:14 schreef StefanieV het volgende:
Nee hoor Kim hier ook. Na het eten is ze zwanger en alsik iets zoet heb gegeten gaat het ook harder :)
Lees ik dit goed?
pi_135561886
Hmpf ik denk het wel :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:37:47 #212
52229 Chanty
pi_135562792
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:23 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Oh bagger zeg!!
Ik ben normaal ook een hoofdpijn mens maar in mn zwangerschap nu pas 3x koppijn gehad, dus dat is wel echt beter bij mij
Ik wil je niet bang maken maar ik heb pas sinds een week of 6 hoofdpijn. Daarvoor had ik het niet vaker dan anders. In het tweede trimester ga je meer bloed aanmaken en verwijden je bloedvaten, dus als dát de oorzaak is... Ik hoop voor je dat je hoofdpijnvrij blijft :*
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:44:01 #213
52229 Chanty
pi_135563092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:54 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik kan je de chiropractor aanraden. Heeft mij van mijn dagelijks hoofdpijn afgeholpen, ik zweer erbij. :)
Hmmm als acupunctuur niet werkt ga ik daar eens naar kijken. Is dat zo'n gast die je gaat kraken trouwens want dat vind ik eng :')

Bah Blue jij ook al ;( Op erge dagen is het bij mij meer migraine-achtig, en verder is het gewoon een continu drukkend gevoel in mijn hoofd. Lastig uit te leggen. Word er niet echt wijs uit wat voor type hoofdpijn het nou precies is maar ben er wel uit dat het geen spanningshoofdpijn is want dan was het in de vakantie wel weg gegaan.
pi_135563606
Ik ben met clusterhoofdpijn bekend, vandaar dat ik het weet wat het is. Normaal 'uit te houden' met enorme bak aan medicijnen, wat nu dus niet mag.
Vond je redenatie over vaatverwijding en toename van bloedvolume wel plausibel hoor.
Merk hier zeker aan mijn hartslag dat er meer gepompt wordt ook.
  donderdag 16 januari 2014 @ 15:54:26 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135563635
Hier juist sinds de zwangerschap minder hoofdpijn. Anders was het elke maand wel raak, zo rondom het rode feestje kon ik standaard een dag op bed blijven met migraine.

Ik ben een beetje gefrustreerd dat ik op een dag steeds maar niet gedaan krijg wat ik wou doen. Ik had nog zoveel willen doen voor mijn verlof, maar ga het gewoon niet af krijgen -O-. Ik ben daardoor eigenlijk geneigd toch langer door te blijven werken, maar trek het nauwelijks... vanavond maar eens met mijn man overleggen hoe en wat (het lullige is, dat ik een hoop werk voor niks heb gedaan als het niet af komt -O-).

Hier trouwens ook een actievere baby door chocola of suiker. Klap, als je het niet vertrouwt, zou ik toch even bellen. Is je mini al ingedaald dat je weet?

Kan je trouwens zelf iets doen om indalen te bevorderen? Touwtje springen ofzo? :'). Ik zou wel weer eens fatsoenlijk willen kunnen ademen :P.
KuikenGuppy
pi_135563709
Haha,zie je jezelf met die mooie (zag ik in het buikentopic) buik al springen?
If so, please film het even dan :D
pi_135563895
Even snel een ego-post tussendoor, want ik moet nog bijlezen: We hebben net een mooie termijnecho gehad :) :) Ik schijn iets verder te zijn dan ze eerder dachten, dus de uitgerekende datum is nu 8 augustus. Nekplooimeting kan daardoor ook een week eerder. Zo schiet het wel op :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:09:11 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135564271
Fijn, Ongeduldig!
KuikenGuppy
pi_135564468
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Fijn dames jullie reacties!

dat is het misschien wel! Heb al een aantal dagen Indalings weeën!

super
♥ J & S
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:15:27 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135564579
Klap, ik denk steeds: huh, hoe kan jij zo ver zijn al :?.

Maar ben zelf ook al 35w+nogwat :').
KuikenGuppy
pi_135564899
Hier stuitert Jaap na het avondeten meestal en na drinken van cola

Heb net drie nieuwe pyjama's gehaald met knoopjes van voren bij de h. Voor dertig euro. Ik trek niets anders aan die eerste week! Ha!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135565612
Ik moet echt eens leren van eerdere fouten! Al een paar keer gehad dat ik na het eten van iets vets, meer maagzuur heb, Nu was ik met een vriendin ff in het winkelcentrum, en toen kregen we trek in patat... DOMDOMDOMDOM, want ik "geniet" er nu ruim 4 uur later nog van....
S. 2014
J. 2016
pi_135567593
Ongeduldig fijn een goede echo!
pi_135570504
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:15 schreef Burdie het volgende:
Klap, ik denk steeds: huh, hoe kan jij zo ver zijn al :?.

Maar ben zelf ook al 35w+nogwat :').
Haha jij bent mijn 'leider'! Zolang jij nog niet bevalt heb ik nog aaaaaalle tijd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 16-01-2014 18:45:21 ]
♥ J & S
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:02:06 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135571694
Nou, ik hoef nog maar een maand :X
KuikenGuppy
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:07:23 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135571936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik moet echt eens leren van eerdere fouten! Al een paar keer gehad dat ik na het eten van iets vets, meer maagzuur heb, Nu was ik met een vriendin ff in het winkelcentrum, en toen kregen we trek in patat... DOMDOMDOMDOM, want ik "geniet" er nu ruim 4 uur later nog van....
Mmmmm patat :9.
KuikenGuppy
pi_135572630
Zand, nog een maand! :o
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135572940
Eventjes ego hoor, maar ik denk dat ik blaasontsteking heb. Ik heb dat toebind zwanger was van Eva ook best vaak gehad maar kan me niet zo goed herinneren wat de klachten waren. Alleen dat ze niet hetzelfde waren als een normale blaasontsteking.
Waarom mijn vermoeden: de laatste dagen als ik naar het toilet ben geweest krijg ik pijn bij m'n buik, en dat wordt met de keer erger. Morgen maar even laten controleren bij de dokter...
Tralalalaaa
pi_135576466
Oeh Tap, da's minder... Hopelijk is het geen blaasontsteking maar als het wel zo is, goed dat je er mee naar de dokter gaat!

Burdie nog een maand :o
Momo staat al 2e :o :o

En patat... check. Komend weekend ga ik een vette patat oorlog eten en een frikandel speciaal. Misschien ook nog wel een kroket erbij :@ Kan ik dan weer een paar maanden op teren ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:36:50 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135576808
Twink; ja idd. Was ook heftig. Ze wisten eerst ook niet wat erin zat; bleek een bloeding te zijn geweest, daarom was ie ook zo groot. Was blij dat ze er op tijd bij waren, maar achteraf nog meer. Besefte het destijds denk ik niet zo. Het was dan ook een paar dagen na mn bruiloft, lekkere wittebroodsweken :+

En klinkt wel als bekkenpijn hoor.. heb het ook wel eens aan de buitenkant en dat het uitstraalt idd :) even afspraakje bij een fysio?

Cantare 19 weken! *O*

Gefeliciteerd vanyel!! *O* :D O+

Dyre dat wordt nog wat met een ander bed dan! :D

Chanty; ik let niet op hoeveel ik drink.. Als ik dorst heb drink ik. En dat is wel vaak. Gooi ik een paar glazen water achterover. Verder eigenlijk vooral thee. Soms een sapje.

Sugarsnap fijn weer een goeie echo! O+

Fazzo das toch heel netjes? :*

Musique fijn dat je meisjes het goed doen! O+ Heerlijk zeg. En je suikertest ook goed, mooi! Wat voor dingen krijg je allemaal dan als zwangere vrouw en straks als moeder? :D Ben wel benieuwd!

Momo :*

Klaprooss als het minder is gewoon even bellen voor de zekerheid :Y

Ongeduldig fijn!! :D

Burdie :o Wat ga je snel!!

Oh ik ben zo blij dat Chelsea hier dwars blijft liggen O+ Zoveel minder last van mn maagzuur! Kon alweer lekker chocola eten vandaag :D
En vandaag ook even gaan werken, maar na 2,5 u voelde ik mn bekken alweer en weer harde buiken. Mja. Nu lekker de Mol kijken :Y)
pi_135577308
Musique sssst! 8)7
Morgen weer controle.

Tap even laten sjekken dan!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135578088
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 05:55 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik wilde nachtelijk komen roddelen over Nikki, een studentenvereniging en dat ik de foto's heb ( >:) ), zie ik dat Vanyel-vrouw bevallen is!

OMG zijn er foto's van? :+ :D

Klap heb je al gebeld?

:* voor de hoofdpijndames. Bij mij was het tot 18 weken elke weekend raak, migraine als nooit tevoren. Inclusief kotsen etc. Maar daarna is het net als vorige zwangerschap als sneeuw voor de zon verdwenen.
Burdie, ik wil de pret niet bederven maar een week na de bevalling was mijn migraine weer terug. }:| Ik hoop dat jou een beter lot beschoren is.

Dot, dat zijn zware dagen lekker uitrusten dit weekend! :*

Ik heb ook een zware week achter de rug. Eerst de nacht met elk uur de wekker voor de hersenschudding van dochter (die weer helemaal de oude is gelukkig), gisteren een presentatie voorbereiden en vandaag presenteren voor een berg mensen uit alle uithoeken van Europa. Ik heb er geen moeite mee, maar ben toch altijd blij als het presenteren weer achter de rug is.
:)

Morgen laatste dagje werken van deze week en dan weekend. En dan nog hoogstens 4 weken werken. *O*
Das nog maar 16 dagen. :o
pi_135578152
O Chelsea is haar koosnaampje enf? :D
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:05:08 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135578386
Vanyel, vrouw en Dot gefeliciteerd met jullie kleine man!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135579351
Hebben jullie trouwens ervaring met tandvleesproblemen tijdens de zwangerschap?

De verloskundige vond dat ik maar eens extra naar de tandarts moest, omdat m'n tandvlees altijd m'n zwakke plek is en gevoelig wordt als m'n weerstand laag is. Dus gisteren naar de tandarts geweest, en die stuurde me direct door naar de mondhygiënist, en die heeft vanochtend lekker zitten peuren en porren. Blijkbaar wordt m'n tandvlees niet blij van de baby :') Dus ik moet nu regelmatig langskomen zodat ze het goed in de gaten houden en paradontitis voorkomen kan worden. Want dat schijnt zelfs verband te houden met vroeggeboortes?
pi_135579692
Klopt, ongeduldig. En met groeiachterstand en zwangerschapsvergiftiging. Goed dat je het laat behandelen dus!
pi_135580315
Ongeduldig, ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap ook twee of drie keer bij de mondhygiëniste geweest in verband met tandvleesgedoe.
pi_135580437
Mijn zus stuurde zojuist een foto door van de volle maan en daarbij: 'Zet 'm op!'.
pi_135580750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:27 schreef WupWup het volgende:
Klopt, ongeduldig. En met groeiachterstand en zwangerschapsvergiftiging. Goed dat je het laat behandelen dus!
Serieus???
Ik moest vorige week naar de tandarts en mijn tandvlees is op het moment ook ruk. Begon mega te bloeden toen ze zat te porren en te doen. Ik heb de behandeling stop gegooid omdat ik het gevoel had van mijn gaatje te gaan en gezegd dat ik na de bevalling. Dat vond zij akkoord.

Maar hoe zit dat verband dan?
pi_135580958
Het is sowieso wetenschappelijk bewezen dat tandvleesontstekingen effect hebben op de rest van je lichaam. Dus het is altijd verstandig om daar iets aan te (laten) doen. Als je zwanger bent, ben je er extra gevoelig voor. Ik zou het dus wel echt laten behandelen. Ik ben er ook extra gevoelig voor en ga daarom ook als ik niet zwanger ben meerdere keren per jaar naar de tandarts, maar tijdens mijn zwangerschap zelfs een keer per maand.
pi_135581041
Ja, serieus. Hoe het precies zit, zou ik moeten opzoeken. Maar het heeft te maken met de bacteriën van de tandvleesontsteking die via de bloedbaan bij de placenta terecht komen.
pi_135581074
Tijdens de intake bij de verloskundige vroeg ze ook nadrukkelijk om mijn tandvlees en met name of ik er problemen mee had. (heb ik overigens nooit gehad) Beetje raar, vond ik eerst, maar wat Google-werk levert inderdaad wat interessante sites, bijvoorbeeld:

http://mens-en-gezondheid(...)s-vroeggeboorte.html

quote:
Een zwangere vrouw met parodontitis (tandvleesontsteking) heeft volgens het onderzoek twee tot zeven maal meer kans op een vroeggeboorte of een kind met een laag geboortegewicht.
:o
pi_135581252
Oh joh! Nou gelukkig moet ik eind vd maand toch al naar de mondhyg en tandarts
S. 2014
J. 2016
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:54:39 #244
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135581446
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:48 schreef Dyre het volgende:
Tijdens de intake bij de verloskundige vroeg ze ook nadrukkelijk om mijn tandvlees en met name of ik er problemen mee had. (heb ik overigens nooit gehad) Beetje raar, vond ik eerst, maar wat Google-werk levert inderdaad wat interessante sites, bijvoorbeeld:

http://mens-en-gezondheid(...)s-vroeggeboorte.html

[..]

:o
Nouja, paradontitis krijg je natuurlijk ook niet zomaar. Met gewoon wat opgezwollen en bloedend tandvlees (wat vaak voorkomt in de zwangerschap!) zal het heus niet zo'n vaart lopen :).
KuikenGuppy
pi_135581557
Nee, dat begrijp ik, echt een ontsteking is niet niks natuurlijk. Maar als je al vaker last hebt gehad van je tandvlees (en gevoelig bent voor ontstekingen daar) is dit wel iets om even goed rekening mee te houden denk ik.
pi_135581560
Dames! Dat zal je altijd zien, zit je te mopperen en je druk te maken, is meneer nu extreem druk. Billen uit mijn buik enz O+ ! Wel lief dat jullie even wilden luisteren en advies gaven :* !

Morgen een monsterpost van mij! Nu lekker slapen!
kussssies O+
♥ J & S
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:57:01 #247
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135581597
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:56 schreef klaprooss het volgende:
Dames! Dat zal je altijd zien, zit je te mopperen en je druk te maken, is meneer nu extreem druk. Billen uit mijn buik enz O+ ! Wel lief dat jullie even wilden luisteren en advies gaven :* !
Kan je 'm mooi een partijtje billenkoek geven :D

Trusten meis :*.
KuikenGuppy
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:57:35 #248
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135581636
Ik ben een beetje bang voor de tandarts :@ mijn halfjaarlijkse controle in oktober ofzo was helemaal prima, maar ik heb wel aaaaltijd last van gemakkelijk bloedend tandvlees (zonder pijn of iets). Wanneer is,zoiets gevaarlijk, vraag ik me dan af. Ik weet niet beter of mijn tandvlees bloedt gemakkelijk.

Vind dit eigenlijk ook weer zo'n gemakkelijke mug/olifant onder invloed van hormonen O-) als in: nog iets dat weer tot grooooote piekers kan leiden terwijl t relatief klein is en volgens mij ook weinig voorkomt.
pi_135581661
Het is alleen problematisch als het chronisch is, inderdaad. Ik ben erfelijk belast en kan er weinig aan doen, en kom er ook niet met zelf goed poetsen en flossen e.d. Ik zou alleen wel proberen te voorkomen dus dat het iets chronisch wordt.
pi_135581666
Klaproosss fijn dat hij gewoon weer lekker druk is!
pi_135581667
Fijn klaprooss! Kan me voorstellen dat het wel een opluchting is :)
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:58:15 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135581690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nouja, paradontitis krijg je natuurlijk ook niet zomaar. Met gewoon wat opgezwollen en bloedend tandvlees (wat vaak voorkomt in de zwangerschap!) zal het heus niet zo'n vaart lopen :).
GMTA :+
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:00:06 #253
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135581788
quote:
2s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:57 schreef Franny_G het volgende:
Het is alleen problematisch als het chronisch is, inderdaad. Ik ben erfelijk belast en kan er weinig aan doen, en kom er ook niet met zelf goed poetsen en flossen e.d. Ik zou alleen wel proberen te voorkomen dus dat het iets chronisch wordt.
Jij hoeft inmiddels iig niet bang te zijn voor een vroeggeboorte ;).
KuikenGuppy
pi_135582172
Oei daar schrik ik wel van dames. Ik weet dat het tijdens de zwangerschap allemaal gevoeliger is enzo. Maar dit wist ik echt niet.

Maar eens wat moed bij elkaar rapen dan ofzo ....
pi_135582448
Sinds ik gestopt ben met roken is mn tandvlees sowieso gevoeliger, en tegenwoordig bloed het snel bij het poetsen, maar t kan geen kwaad om t ma te laten kijken als ik toch al voor controle moet :)
S. 2014
J. 2016
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:12:09 #256
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135582526
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:06 schreef Twinkle20 het volgende:
Oei daar schrik ik wel van dames. Ik weet dat het tijdens de zwangerschap allemaal gevoeliger is enzo. Maar dit wist ik echt niet.

Maar eens wat moed bij elkaar rapen dan ofzo ....
Je bent toch al geweest? Als het erg was geweest, had ze je echt niet met een 'tot na de bevalling' naar huis laten gaan ;).
KuikenGuppy
pi_135583834
Oh ik wilde jullie ook niet bang maken hoor! :o
pi_135583983
quote:
18s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef Franny_G het volgende:
Mijn zus stuurde zojuist een foto door van de volle maan en daarbij: 'Zet 'm op!'.
8-) en, werkt het al?

Sjaak beweerde hier vanmiddag stellig dat de VK vanavond zou komen. Hmmm... mag het wel eens beginnen dan. ik denk toch dat we haar morgen pas zien.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135584175
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:36 schreef DJMomo het volgende:

[..]

8-) en, werkt het al?

Nee, die kleine laat zich duidelijk niet opjagen. O+ . Al is ze wel druk vanavond. Maar, wie weet wat er vannacht nog gebeurt.
  donderdag 16 januari 2014 @ 23:29:46 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135587022
Vraagje. Ik ben wat informatie aan het opzoeken over de bevalling, en kom op babybytes de volgende info tegen, bij het lijstje met acties die ze standaard doen na de geboorte:

- Inbrengen van antibiotica in de ogen om de oogjes te beschermen tegen infecties.
- Het geven van een vitamine K injectie aan de baby om ernstige bloedingsproblemen te voorkomen die voor kunnen komen bij baby's die niet genoeg vitamine K hebben bij de geboorte.

Ik heb hier nog nooit van gehoord, dus vraag me af of deze info klopt :?.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:21:25 #261
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135589109
Vitamine k heb ik vaker gehoord Bur, ab niet!

Ik geloof dat we een meisje krijgen:

SPOILER
Hormonen much O+ *O* O+
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:53:06 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135589803
Babywasjes O+

(En wat is jullie tafel netjes! Mijn man laat er altijd troep op slingeren ;( )
KuikenGuppy
pi_135591431
Vit k injectie klopt na tien dagen bv moet je zelf vit k bij gaan geven. Tot 12w

Ab in Ogen nooit van gehoord.

Meld. Sjaaks voorspellende gave is niezo goed. Straks gewoon op controle dus.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 17 januari 2014 @ 06:52:38 #264
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135591478
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Ik ben wat informatie aan het opzoeken over de bevalling, en kom op babybytes de volgende info tegen, bij het lijstje met acties die ze standaard doen na de geboorte:

- Inbrengen van antibiotica in de ogen om de oogjes te beschermen tegen infecties.
- Het geven van een vitamine K injectie aan de baby om ernstige bloedingsproblemen te voorkomen die voor kunnen komen bij baby's die niet genoeg vitamine K hebben bij de geboorte.

Vitamine K werd hier gegeven, maar was geen injectie. Gewoon druppels. Zoals Momo ook zegt (hoi Momo! :W ) moet je dat zelf ook gaan doen als je bv geeft. Bij flesvoeding zit het er bij in.

Antibiotica werd hier niet gedaan, ook nooit iets over gehoord. Vind het raar klinken.
pi_135591492
Kan niet missen Kim! O+

Vit k direct na de bevalling klopt maar is geen injectie hoor, doet de vpk in het mondje ;)
Ab in de ogen heb preventief nog nooit gegeven. Nooit van gehoord.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 07:01:40 #266
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_135591506
quote:
1s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

OMG zijn er foto's van? :+ :D
Telelens, I haz it. 8-)

Edit: wat een raar woord om te zien trouwens.
pi_135591571
Hoi skip! :W
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135591637
quote:

Heb je een link van die pagina?
Dat klinkt echt als lariekoek zeg. :D
  vrijdag 17 januari 2014 @ 07:51:50 #269
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135591764
Foto's van Nikki en de studentenvereniging?! 8-)

Hier gister onverwacht Triptrapp gekregen van schoonouders, met newbornset. En hij is rood O+
Hormonen zijn blij *O*
doei
pi_135592030
quote:

Als je in Amerika bevalt wel ja ;)
Nooit opgevallen dat de verse baby's in die TLC-programma's allemaal van die hoogglanzende ogen hebben?

Meld! :o
  vrijdag 17 januari 2014 @ 08:41:17 #271
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135592174
WupW, meld plicht!! :P

Hier ook meld! En ben sinds gisteren plots een beetje gestressed/zenuwachtig terwijl er niks in de situatie is veranderd. Als dit nog een paar dagen zo doorgaat word ik niet vrolijk.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 09:06:58 #272
390026 Aisly
A flower a day..
pi_135592546
Fijn klaprooss!

Hier een paar weken geleden naar de tandarts geweest en er is ook niets over gezegd. Bij het maken van de vervolgafspraak zeiden ze: "Neem je kleine maar lekker mee straks, dan kan ie al wennen aan het geluid en de geuren" Net alsof ik mijn kleine van ongeveer 6 weken straks mee ga nemen naar de tandarts zodat ie alvast kan wennen :')

Kim, die was! O+

Momo, succes bij de VK straks!

Meldplicht voor Wup :D

Gisteren de 2D echo gehad, kleintje heeft mijn lange benen en de wangetjes van vent O+ (bolle knijpwangetjes :D ) En we kregen een korte 3D echo kado! Dus eventjes naar het gezichtje kunnen kijken en een foto ervan meegekregen O+ Vent dook wel weg bij de 3D echo, die wilde het echt niet zien. Maar hij zat gisteravond wel heel de tijd te kijken naar de envelop waar die foto in zit, benieuwd hoe lang hij het volhoudt haha!
pi_135594594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 15:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Hmmm als acupunctuur niet werkt ga ik daar eens naar kijken. Is dat zo'n gast die je gaat kraken trouwens want dat vind ik eng :')

Kraken is een van de dingen die ze doen, als je dat eng vindt kunnen ze je ook behandelen zonder te kraken :) Bij mij wordt de pijn veroorzaakt door chronische rugklachten waardoor wervels niet goed staan etc, met als gevolg continue hoofdpijn. Ik ga nu eens per maand, als onderhoudsbehandeling zeg maar, en als ik een maandje over sla is het weer raak. Bij mij wordt het vergoed trouwens, als je ervoor verzekerd bent zou je het kunnen overwegen. :) Ik vind het iig een stuk fijner dan dagelijks pijnstillers nemen, zeker tijdens de zwangerschap.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 10:31:24 #274
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135594740
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 07:29 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Heb je een link van die pagina?
Dat klinkt echt als lariekoek zeg. :D
Hier staat het: http://www.babybytes.nl/e(...)/Ziekenhuisbevalling
KuikenGuppy
pi_135595398
Goedemorgen dames, net weer goedgekeurd bij de vk. Wel een gek idee dat volgende week misschien mijn laatste afspraak is (als ik dat überhaupt haal, er kan van alles gebeuren :o )

Kim! O+ Tof is dat hè! Ik had me zo voorgenomen niet alles in het roze te willen hebben maar ik had ook zo'n mooi felgekleurd wasje hangen O+ .

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:53 schreef Burdie het volgende:
(En wat is jullie tafel netjes! Mijn man laat er altijd troep op slingeren ;( )
En dit. Wij hebben zo'n mooie grote eettafel maar hij ligt altijd vol met sleutels, sigaretten, aansteker, een sjaal, papieren.. Dat kunnen mijn hormonen nu echt niet meer hebben.

Burdie, dit heb ik ook nog nooit gelezen en ook niet gehoord van een vk/kraamzorg. Begin me een beetje zorgen te maken of ik me echt wel goed heb voorbereid :@ .
Ik begin zo meteen maar aan mijn 'Oei, ik groei'-boek, al begreep ik hier dat het niet bij iedereen in goede aarde valt. Heb hem gekregen van mijn schoonzusje (twintig jaar, geen kinderen en in haar eigen woorden 'nog nooit een baby vastgehouden'), lief dat ze eraan dacht dus ik ga hem lezen ook.
It will set you free
pi_135595435
Hoezo volgende week laatste afspraak RFR?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135595682
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:53 schreef DJMomo het volgende:
Hoezo volgende week laatste afspraak RFR?
Misschien de laatste afspraak.
Voor hetzelfde geld vind mevrouw dat het nu wel lang genoeg heeft geduurd en dient ze zich al rond de 38 weken aan. Dan zou volgende week de laatste afspraak bij de vk zijn.
Maar goed,het kan ook maar zo zijn dat ik de 41 weken vol maak :D .
It will set you free
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:07:00 #278
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135595774
I wouldn't place my bets, RFR ;)
Gemiddeld komt een eerste kindje rond de 41 weken.

(Van mij mag mini ook wel een stukje eerder komen hoor!)

Mijn man zou gisteren zijn troep van de eettafel opruimen.
Guess what... :')
KuikenGuppy
pi_135595963
quote:
Heb de vk er niet over gehoord en bij m'n vorige bevalling was hier ook geen sprake van.
Als er geen reden is gaan ze een baby niet zomaar antibiotica toedienen. Zou goed kunnen dat dat in de VS wel gebeurd. Dan is die tekst zo overgenomen.
Je hebt geloof ik ook informatie van de overheid over bevallingen, is misschien betrouwbaarder. Ik had in ieder geval die folders gekregen van de vk.
pi_135595967
Als ze net zo nieuwsgierig is als mijn lief.... :D
Maar nee, ik moet gewoon uitgaan van 40/41 weken, al beginnen de laatste loodjes me wel een beetje zwaar te vallen. Slapen is een hel, als ik eenmaal op de bank zit, kom ik er bijna niet meer van af, ik kan niet meer te ver recht achterover zitten/liggen want dan word ik duizelig, ik loop zo langzaam dat alle omaatjes me links en rechts inhalen.. ;(

(Maar wat zal het 't allemaal waard zijn als er straks een baby in het ledikantje ligt O+ )
It will set you free
pi_135596037
http://www.knov.nl/werk-e(...)bereid-je-je-voor/

En ik ging er ook van uit tot de uitgerekende datum minstens rond te lopen maar mijn eerste kwam toch echt al met 37 weken en 3 dgn. ;)
pi_135596311
Oh rfr dacht dat je ook al aan de inleiding ging, net als nobono

Hier goedgekeurd. Kind is al flink ingedaald, dus geen ah taferelen. Sjaak ging helemaal los. Bij vk op schoot de getallen intypen op de pc en hartslag baby oplezen enzo.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135596771
Vanyel ik heb je nog niet gefeliciteerd! Van harte met de kleine O+, geniet!

Momo, hoe gaat het nu? Voel je je al weer een beetje blijer :*?
En wat doe je nu! Met je plaats 2! O+ spannend man!
O+ Sjaak! wat lief! Fijn dat baby ingedaald is, nu maar 'afwachten'

Musique, wat fijn dat ze het zo goed doen, dat is een jompel waard! *O*

Twinkle, vervelend van je pijnen hoe gaat het nu?

GM goed dat je op je vocht let je kan het maar beter voor zijn, lijkt me idd helemaal niets hoofdpijn en alle andere klachten die je door vocht te kort krijgt. Hopelijk zit je over een aantal maanden niet met te veel vocht :')!
Maar patatjes zijn ook heel lekker :9~ , wel vervelend dat je gelijk gestraft moet worden, is dat nou nodig? Laat d'r lekker genieten van dr patatjes!

Dot rot dat het allemaal niet gaat zoals je wilt, heb je inmiddels wat rust kunnen pakken?

Chanty, hoe is het bij jou meid? Gaat het al wat beter met je hoofd?
Hier ook clusterhoofdpijn maar tijdens mijn zwangerschap geen last gehad! Hopelijk blijft het weg.

KP is ze bij jou al weer wat actiever, waarschijnlijk even een fase of we zijn gewoon even te druk geweest waardoor ze lekker in slaap zijn gewiegd :+ . Oh ik zie nu dat M&M's werkt haha!
Kleertjes/babywas O+ . Hier ligt alles al 2 maanden helemaal gewassen en gestreken klaar, ik zou het bijna nog eens gaan wassen *O*

Franny, potsie je gaat bijna je baby ontmoeten O+, volle maan heeft dus niet geholpen?

Burdie! Doe je wel rustig aan, wel ruk dat je dan werk zou hebben gedaan wat achteraf dan beetje nutteloos zou zijn maar je rust is ook erg belangrijk he! Pas op jezelf :* .
Hij lag wel altijd al goed maar nog niet ingedaald, buik is wel erg onrustig de laatste dagen. Veel harde buiken pijn in mijn onderrug en menstruatiepijnen en af en toe wat steken in m'n hoehaa :+ , denk dat het allemaal een beetje bezig is qua indalen. Jouwnes ligt ook nog erboven te zweven?
Een maand! Echt nog maar kort, maar vind je de tijd nu ook ineens zo langzaam gaan? De weken kruipen voorbij -O- .
Haha herkenbaar dat opruim gedrag van mannen. Hier hebben we deze week 2 kijkers gehad (huis staat te koop). En wie staat zijn troep op te ruimen met dr bolle buik :') . Maar dan wel zeggen rustig aan doen he schat niet alles uitgebreid gaan schoonmaken.. zucht

Ongeduldig wat fijn! Leuk als je een weekje er ineens bij krijgt he :s) . Hier wel met elke poetsbeurt bloed. Eerder in de zwangerschap ook soms als ik gewoon niets deed gelukkig is dat nu weg. Donderdag weer naar de tandarts dus hopelijk is er weinig schade ;). Wel fijn dat je op die manier toch een beetje in de gaten wordt gehouden. Beter een gezonde baby en een mama met een mooie lach dan 1tje zonder tanden :') :*

TAP hoe is je blaas? Al wat minder last van je buik?

Cantare 19 weken *O*

Enf! Lekker zo'n niet dwarse baby zodat je lekker aan je chocolaatjes kan *O* . Ga je verder goed :)?

Nikki :* voor je zware week. Gelukig gaat het met je meisje weer wat beter! En was je presentatie gelukt? Is idd altijd weer een gedoe en lekker als het goed is verlopen!

Bolletje wat een leuk cadeau, daar heb je nog eens wat aan O+

Wup meld plicht :D

Aisly wat leuk dat de 3D ook nog even aan ging, lekker he die wangetjes O+. Haha je man, heerlijk!

RFR Je gaat ook zo snel, spannend. Het zou idd zomaar kunnen

TOP 10 .
Hoe gek is dat, ik kan me nog herinneren dat ik eindeloos moest scrollen voordat ik mijn naam zag en nu al op nummer 10 O+! Merk wel dat ik nu ineens begin te klagen om van alles. Volgens mij zijn m'n hormonen goed bezig, ik heb nog nooit zo veel gehuild in 1 week :'). Pijntjes komen nu ook ineens naar boven, hoop gerommel in mn buik/harde buiken, pijn in m'n rug, menstruatie pijn blegh. Maar goed dat is nog niets van wat er komen gaat en straks hebben we een baby! Een echte O+
Maandag de extra groeiecho en woensdag de suikertest jeej -O- .

Nog bedankt dat jullie allemaal reageerde :*, en ik er gewoon niet was (was lekker walvissen). Maar zoal ik al zei daarna was hij lekker druk en zit nu ook met een schoppend jongetje in mijn buik op de bank O+ .

[sub] Oh en ik heb een soort van babyshowerachtig iets zondag. Ik mag het niet weten maar ik weet het natuurlijk al lang! Ik vind het reuze spannend want ik hou er niet van ook niet van feestjes en al helemaal niet als het om mij draait :@ .. Maar wel het zal uiteindelijk vast heel leuk worden!

Uhm dat was het dan denk ik! :W

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 17-01-2014 11:46:30 ]
♥ J & S
pi_135596778
Hier ook sticker van de VK. Kind ligt lekker met hoofdje omhoog, maar met 30 weken mag dat uiteraard gewoon :)

Amg, hoe sneaked zo'n post er nou tussendoor? :o

Fijn dat je buik weer lekker druk is *O*
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:47:41 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135596971
Hoehaa, geniaal woord O+ :D.
KuikenGuppy
pi_135597285
hihi :@ :+

Fijn Thee! idd nog tijd zat om te draaien!
♥ J & S
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:02:25 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135597479
Wow, klap! Wat een post!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:02:34 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135597484
Mijn mini is idd ook nog een beetje aan het zweven boven mijn bekken. Vandaag heb ik weer veel menstruatiekrampen, dus hopelijk gebeurt er iets (ik voelde me wel een beetje genept dat de voorweeen van vorige week helemaal niks gedaan bleken te hebben :') )
KuikenGuppy
pi_135597512
Dat kan ik me voorstellen burdie, je wilt alleen pijn met een doel :')
♥ J & S
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:04:33 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135597540
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:03 schreef klaprooss het volgende:
Dat kan ik me voorstellen burdie, je wilt alleen pijn met een doel :')
Precies :') wanneer mag jij voor de volgende controle?
KuikenGuppy
pi_135597584
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Precies :') wanneer mag jij voor de volgende controle?
Dinsdag! Fijne week.. Maandag gyn, dinsdag VK en woensdag suikertest *O*
♥ J & S
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:08:43 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135597686
Ah, het is zo'n week.
Ik vind dat het maar veel tijd kost, dat zwanger zijn en alles er om heen :').
KuikenGuppy
pi_135597773
Haha klopt! En dan ook donderdag intake kraamzorg, maar daar hoef ik gelukkig niet voor weg.
Wanneer mag jij weer gezellig? En ging je nog voor die echo of lekker toch niet?
♥ J & S
pi_135597846
Ik mag ook maandag naar de gyn klaproos! *O*

Hier 23 weken trouwens vandaag *O*
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:18:10 #295
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135597908
Opruim gedrag van mannen....bij ons is het toch echt VL die de meeste troep laat slingeren op de eettafel en het keukenblad...grrrr....
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:20:24 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135597979
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:12 schreef klaprooss het volgende:
Haha klopt! En dan ook donderdag intake kraamzorg, maar daar hoef ik gelukkig niet voor weg.
Wanneer mag jij weer gezellig? En ging je nog voor die echo of lekker toch niet?
Dinsdag heb ik die echo in het ziekenhuis en gesprek met de gyn. Als we dat door laten gaan dus. Controle bij de vk pas weer de week erop.

Stefanie, jij gaat ook snel zeg *O*
KuikenGuppy
pi_135598286
Nobono hier is het ook zo hoor, W ruimt mooi op en ik ben de slordige ;)

Burdie ja ik vlieg vooruit precies haha. Twijfel je nog voor de echo? Ik weet niet hoe dat voelt want hier ga ik standaard iedere 4 weken bij de gyn voor een echo..
pi_135598407
Mannen en opruimen? As we speak is Sjaak aan het stofzuigen. O+

SPOILER
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135598555
Goede opvoeding momo!
♥ J & S
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:37:36 #300
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135598607
Ja, die echo kan ofwel zorgen voor "niks aan de hand", ofwel zorgen voor "er is een verhoogde kans op..." en dan een paar dingen die heel onwaarschijnlijk zijn, ervoor zorgen dat ik niet meer met mijn vk mag bevallen, niet erg belangrijk zijn om niet vooraf te weten (ik beval toch in het ziekenhuis), en wel kunnen zorgen voor extra onzekerheid en onrust in de laatste paar weken van de zwangerschap.
Kon iemand mij de eerste uitkomst garanderen, zou ik zonder twijfel gaan.
KuikenGuppy
  vrijdag 17 januari 2014 @ 12:38:12 #301
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135598639
Vol.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')