Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
nou dat dus eigenlijk.....ze konden geen metingen meer doen, maar ze voelde dat het idd een groot kind is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post
[..]
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren.quote:
Die waarschuwing kreeg ik idd vandaag mee. Vliezen breken = gaan liggen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren.
Zelfde vraag hier hoor, weet er ook niets van..quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen)
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
*Noteert*quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.
Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen
Volgens mij moet je meteen gaan liggen, dus als je net aan het winkelen bent in de Albert Heijn, ga je daar op de grond liggen en laat je iemand de VK bellen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.
experts, correct me if im wrong!
Oh, dat wist ik niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DJMomo het volgende:
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Burdie op 15-01-2014 15:55:23 ]
In de laatste paar weken kunnen ze het inschatten.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tralalalaaa
Hi Burdie, ik ben precies vandaag uitgerekend.quote:Franny, je staat niet in de lijst zie ik... wanneer ben je uitgerekend? En wil je erbij?
Is het al begonnen ?quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:40 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.
Sterrenkijker![]()
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
*stuurt goede bevalvibes*quote:
quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:29 schreef marel88 het volgende:
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten![]()
Vanyel, succe met de laatste loodjes van je vrouw!
En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje
En daar sluit ik me even bij aan!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:40 schreef Kimpossible het volgende:
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeënhij is er bijna!
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby![]()
zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Komt ie weer...quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten!.
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!
Heb je al een ondersteek geregeld?
Ja. Die heb ik maandag gehaald tezamen met de klossen. De klossen mag je hier pas bij 37w halen. En maandag en dinsdag hadden we er geen zin inquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten!.
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!
Heb je al een ondersteek geregeld?
Het werd hier extra benadrukt op de info avond, dus ik gok van welquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Komt ie weer...![]()
Moet dat serieus in huis zijn??
Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Komt ie weer...![]()
Moet dat serieus in huis zijn??
Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby![]()
zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Ik ga voor het afwasteiltje!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Welk stuk van mijn post heb je het nu precies over, die vriendin van me?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanyel succes!
Kim rustig aan!
Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet!quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn dingquote:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding
Oke okequote:Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet!
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bedquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef Kimpossible het volgende:
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn?Edit: ja dus! Haha
70cm hoog moet het zijn geloof ik, maar bij de intake met de kraam zal het wel worden besproken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doenquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree...
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?!
Ik had ook geen ondersteek. En omdat de thuiszorgwinkel niet op tijd leverde stond mn bed zelfs niet op klossen. Maar ik had het zh gehaald de 1e keer dus dat scheeldequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed.
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen
voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' waterquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:13 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting hadquote:
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwsequote:Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water
quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had.
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart..
Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant opquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwsenet aan de andere kant van de tunnel
Ik vroeg het nog aan mn kraamverzorgster maar ze vond het ook goed zonder, dus we hebben ze niet meer gehaaldquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:
[..]
voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.
Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Ja geprobeerd. Linkerzij, handen en knieën, rechterzij. Werd allemaal niks.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:09 schreef WupWup het volgende:
[..]
*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |