abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135520086
Zwangerschap & geboorte

2014

30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
12 augustus: cholula
12 augustus: Ongeduldig
19 augustus: gewoonmezelf87
23 augustus: rebel-angel
27 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 16-01-2014 09:54:47 ]
pi_135520100
Laatste post

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hoe accuraat zijn die metingen eigenlijk, Wup? Ik hoor zo ontzettend vaak dat iemand een reuzenbaby zou krijgen, soms zelfs reden om in te leiden... en dan blijkt het toch gewoon een vijf- of zesponder te zijn.
Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:48:29 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520240
Stefanie vervelend dat je zo onzeker bent nav die pijn.
Ik heb zoiets van; zolang ik geen bloed zie en niet doodga van de pijn (weeen :+ ) maak ik me geen zorgen. En idd, beweging van de kleine, zolang dat goed blijft.. :)

Gm; thx! Maar dat werkt niet bij mij :P moet echt op dingen letten met mn eten, vooral niet te vet. En dat heb ik gister ff fout gedaan.
Jeetje, wat een heftig verhaal van je zus zeg. :{

Burdie; ja idd. Zolang je je goed voelt ook.
Wat naar van al je klacchten. ;( :* snap je gevoel helemaal. Het is een enorme aanslag op je lijf, je lijf 'uitlenen' aan zo'n kleintje. Sterkte. :*

Gaviscon hielp hier ook goed, dus als ik toch nog last blijf houden probeer ik dat nog wel een keer ook.

Ohja die milestone cards moet ik ook nog bestellen :') Helemaal vergeten.

Nikki fijn dat het goed gaat met je dochter!! O+

Chanty wat vervelend.. ;( :* je kan idd even bellen maar nu het al in je systeem zit.. en idd wat doen ze eraan. Goed voor jezelf zorgen en eten/drinken wat goed voelt. :* beterschap!

Soesa wat naar nu al klachten :* Pff... te vroeg!

SQ :*

Ik heb ook een vriendin die eerder zwanger was dan ik nu, maar inmiddels voor de 3e keer zwanger. We kunnen er gelukkig open over spreken en ze is blij voor me, de relatie is wel wat anders maar dat snap ik ook. Ik hoop voor haar zo erg dat het ook een keer goed gaat. En ik weet dat zij ook blij voor mij is. Maar ik ga haar niet 'lastig vallen' met allemaal baby dingen terwijl zij nu hoopt dat het blijft plakken.

He Mereltje wat naar ;( :* :* sterkte!!

Mango'tje gezellig O+ O+

Ja. Dubbel idd. :{

RFR och jeetje wat lastig van je schoonmoeder.. :{ Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Maar raar dat haar enthousiasme ineens zo bekoelt lijkt te zijn ook.

BlueEyes ja :Y ik voelde ook al wat met mn 1e zwangerschap met 15/16 weken. Heeeeeele lichte plopjes. Mn placenta zat toen ook goed (aan de bovenkant en niet aan mn buik kant zoals nu) :)

NoBoNo spannend!!

Wij hebben hier ook een geboortekaartje O+ zo leuk is dat.
Ik had gisteren ook weer zo'n last. Vanochtend dochter in buik eens goed toegesproken; ga jij maar net als je oudere zus dwars liggen, en niet in stuit. Kthxbye.
En serieus, ik zweer dat ze geluisterd heeft :o mn buik is bovenop veel zachter nu! :o gaat deze dan wel luisteren naar me?? zal deze op mijn hand zijn ipv op die van papa? :') :+

Kim, ben het met je eens.
Ik vind die roze wolk eerlijk gezegd een beetje onzin soms. Ja, het is enorm bijzonder om een kind te dragen, daar zal ik niet over twisten. Het gewoel en gedraai is (tot op sommige punten) een heerlijk gevoel. O+ maar wat het met je lijf doet is gewoon zwaar. Alle verweking, de hormonen, maagzuur, misselijkheid, noem maar op. :) Denk dat we daar ook wat realistischer over moeten zijn met z'n allen als vrouwen. Het is mooi, maar het is ook zwaar. En dat mag. En daar mag je het ook gewoon over hebben.. Niet alles hoeft goed te gaan, goed te voelen in een zwangerschap.

En wat betreft naar je lijf luisteren; dat heb ik the hard way geleerd. Toen ik nog niet zwanger was door een cyste die zo groot was dat mn eierstok topzwaar was en hij omdraaide, wat ik weet aan het 'wennen' aan mijn spiraaltje. Uiteindelijk met enige spoed geopereerd omdat anders mn eierstok gesneuveld was.
Heb toen de spreuk 'Nosce te ipsum' (ken jezelf) in het Latijn op mn buik laten tatooeren. Daar probeer ik naar te leven. Ik baal heus wel, zeker nu ik met 20 weken (nee, eerder) al thuis zit ivm bekken/harde buiken. Maar soit. Als dat het ergste is? Het kan hier tenminste. Mijn werkgever is aardig en ik kan ander werk doen.
zwangerschap is geen ziekte, maar je kan er goed beroerd van worden/zijn. En dat geeft niet. Ik luister liever naar mijn lijf dan de gevolgen te ondervinden.

Oh, en hier op de helft. 20 weken O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135520601
Zwangerschap is geen ziekte, maar het zorgt er wel voor dat veel energie etc naar je kindje gaat, je zelf weinig weerstand hebt en dat je hele hormoonhuishouding anders wordt. Je lijf is continu aan het werk voor je kind, en niet gewoon maar een week, maar een volle 9 maanden! En er komen allerlei bijwerkingen om de hoek kijken waar je last van kunt hebben (moeheid, misselijkheid, bekkeninstabiliteit, harde buiken etc). Dat is gewoon echt niet niks!

RFR: Wat een toestand met je schoonmoeder! Komt zo over als een persoon van uitersten. Ik zou er persoonlijk ook niet veel voor voelen om mijn kind bij zo iemand onder te brengen, mijn kind hoeft geen gescheld en geweld te horen/zien. Liever een stabiele omgeving dan dit. En het is heel jammer dan voor je schoonmoeder maar ze heeft het aan zichzelf te danken (en dat ziet ze waarschijnlijk dan anders, maar is heel jammer.... jammer dat ze zo doet).
Tralalalaaa
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:00:11 #5
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135520657
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Weet ik niet. Ik denk dat daar niet eens cijfers over zijn. Veel ligt ook aan de ervarenheid van de echoscopiste, de nauwkeurigheid, de apparatuur en de termijn. Na 36 weken heeft een biometrie over het algemeen weinig zin meer, het kind is dan te groot om goed te meten. Ervaren handen zijn net zo betrouwbaar. Ik merk vaak dat gynaecologen en arts assistenten te snel naar de echo grijpen en zo onvoldoende leren om aan de hand van uitwendig onderzoek een accurate gewichtsschatting te maken. Dat is echt zonde.
nou dat dus eigenlijk.....ze konden geen metingen meer doen, maar ze voelde dat het idd een groot kind is.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:01:10 #6
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135520699
Volgens mij bleek ook uit onderzoek dat echo's niet veel bijdragen aan de groeimeting van het kind; idd een meting 'met de hand' door vk/gyn is betrouwbaarder schijnt..
pi_135520872
ik had twee weken terug nog een liggingsecho. Was bij 35.4 geloof ik. Omdat ze toch bezig was, probeerde ze ook de boel even op te meten. Het hoofd was gewoon ondoenlijk. Omdat hij op een bepaalde manier al in mijn bekken lag, lukte het gewoon niet goed om de juiste doorsnede te pakken te krijgen. Ook het bovenbeen was onvindbaar. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:06:25 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135520930
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
KuikenGuppy
pi_135520950
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:44 schreef WupWup het volgende:
Laatste post

[..]

Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
pi_135520962
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:06 schreef Burdie het volgende:
Is Japie al wel ingedaald, Mo?
Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:09:00 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521035
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Jups. Volgens mij wel. Zal vrijdag nog eens vragen, ook of ik in de appie op de grond moet gaan liggen, mochten de vliezen scheuren. :')
Die waarschuwing kreeg ik idd vandaag mee. Vliezen breken = gaan liggen.
KuikenGuppy
pi_135521099
Ik heb ze er nog niet over gehoord tot nu toe. En er is wel al een paar keer het woord ingedaald gevallen, maar nog niet of ie nou ook vast ligt al in het bekken. Nouja, vrijdag weten we weer meer ;)

vergeet ook telkens naar de hand-schatting te vragen. Obv de laatste echo zou hij iets van 3600g worden geloof ik. Sjaak was 3500g bij 41w, 52cm lang. (overigens dag voor en tijdens de bevalling EXACT goed geschat door de vks)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521230
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
pi_135521316
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:14 schreef BlueEyes het volgende:
Moet je echt meteen gaan liggen als je vliezen gebroken zijn?
Ik zie het al voor me, ben je aan het shoppen ergens in en dan gebeurd je dat.
(Of heb je dan al weeën vooraf? Misschien moet ik toch maar eens bevallingsboeken gaan lezen :@ )
Zelfde vraag hier hoor, weet er ook niets van..
pi_135521323
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:18:58 #16
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135521431
Dat lijkt mij toch raar....ik bedoel hoe moet dat dan als je naar het ziekenhuis moet?
pi_135521484
op de achterbank liggen. Of ambulance.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521533
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
pi_135521584
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Alleen als je baby nog niet is ingedaald moet je gaan liggen.
oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135521651
Sjonge, ben medisch onderlegd en kan heel goed kindjes verplegen. Van hele minitjes in de couveuse tot flinke tieners met opstandig gedrag. Maar zo af en toe (lees regelmatig) gaat er hier een wereld voor me open :D
pi_135521692
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

oh ja. daar hadden we het over toch? scheurende vliezen bij NIET ingedaalde baby.

Als je baby WEL al is ingedaald mag je gewoon door winkelen ;)
*Noteert*

:')
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:28:37 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135521797
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:16 schreef DJMomo het volgende:
Niet direct geloof ik, maar wordt wel geadviseerd zsm naar huis te gaan en daar liggend de vk af te wachten. Dit omdat de baby na breken van je vliezen je bekken in kan zakken, en dan kan de navelstreng evt rond het nekje komen.

experts, correct me if im wrong!
Volgens mij moet je meteen gaan liggen, dus als je net aan het winkelen bent in de Albert Heijn, ga je daar op de grond liggen en laat je iemand de VK bellen.

Edit: ik lees net op diverse andere sites dat je idd nog best naar huis mag rijden, maar daar zsm moet gaan liggen :? Misschien nog eens het navragen waard :').
KuikenGuppy
pi_135522029
M'n vk zei gisteren in ieder geval dat ze het in alle jaren dat ze werkzaam is als vk pas een keer heeft meegemaakt dat de navelstreng om de nek van de baby was gekomen, dat de kans dat het gebeurd heel klein is.
pi_135522084
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135522131
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef DJMomo het volgende:
ach ja, en als baby WEL al is ingedaald bij het scheuren van de vliezen, kan de navelstreng ook nog om de nek zitten. Was iig bij Sjaak het geval.
Oh, dat wist ik niet.
Daar had ze het dus niet over gehad.
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:46:35 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135522439
Mij vertelden ze juist dat het heel vaak voorkomt dat de navelstreng om het nekje zit, maar dat het meestal is geen probleem is. Ik dacht juist dat het probleem bij niet-ingedaalde kindjes kon zijn dat de navelstreng wordt afgekneld tussen hoofdje en bekken, en dat dit bij de pers-fase van de bevalling kan zorgen dat het kindje het benauwd krijgt.

Ik ben echt panisch voor navelstreng-om-nek scenario's, en heb me hier daarom uitgebreid over laten voorlichten, dus hoop dat mijn info klopt -O-.

Spoiler svp niet quoten, haal 'm zo weg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Burdie op 15-01-2014 15:55:23 ]
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:47:06 #27
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135522455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef L-E het volgende:

[..]

Vanaf welke termijn zou je zeggen dat je met de hand het gewicht echt goed kan inschatten?
In de laatste paar weken kunnen ze het inschatten.

Hoewel ze er hier 2 keer ruim naast zaten... eerste geschat door vk op 3300 gram en hij was 4150, tweede werd op zo'n 3800 gram geschat en die was de volgende dag al 4410 gram. Gyn was er verbaasd over dat hij zo groot was, dat had hij met het totaalplaatje (bouw van mij, manier van dragen en voelen) niet kunnen inschatten.... Dit keer krijg ik al eerder een groeiecho zodat ze het wat beter in kunnen schatten via de echo ipv met voelen.
pi_135522681
oh bah, zand. :(

Bij geboorte van sjaak heb ik gelukkig totaal niet meegekregen dat de navelstreng eromheen zat. Kreeg het maar heel vaag zijdelings mee, meer ook in nagesprek dan tijdens zeg maar.

Nouja, mss kunnen de experts (wup, mignonne) nog wat licht op de zaak doen schijnen?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 15:55:53 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135522896
interesting!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135522955
Ik heb ook weleens een horrorverhaal gehoord over navelstreng-om-de-nek. Heb er bij Eva nieteens bij stilgestaan eigenlijk. Ik hoop ook maar dat het nu ook niet voorkomt, ook al gebeurt het dus wel vaker (zonder horror-einde). Hoe komen ze daar eigenlijk achter? Kunnen ze daar achter komen voordat je gaat bevallen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tralalalaaa
pi_135522970
Als je kindje in stuit ligt moet je ook gaan liggen. Maar die dalen meestal ook niet lekker in.

En ondanks dat je dat zo wordt ingepeperd ben ik met gebroken vliezen en een niet ingedaald kind in stuit dus gewoon rustig mijn tas gaan inpakken, naar de auto gelopen, zelf naar de SEH gewandeld en vervolgens ook maar meteen door naar de verloskamers. Echt, ik wil er niet eens aan denken wat ik allemaal had kunnen veroorzaken
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:00:31 #33
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135522991
Ik weet dat ie destijds ook bij mij om de nek zat, waarom ik dat ook alweer had gedaan weet ik niet meer. :P
pi_135523033
Volgens mij is de navelstreng om nek pas een probleem als de navelstreng zelf wordt afgekneld en als het kindje eenmaal buiten de buik is. En dat kunnen ze voelen dmv toucheren.

Hier zat de navelstreng naast de benen (stuit).
pi_135523232
Navelstreng om de nek is niet boeiend, dat gebeurt heel vaak en levert in veruit de meeste gevallen geen problemen op. Als een kindje niet is ingedaald en de vliezen breken, kan in een zeldzaam geval de navelstreng uitzakken. Gaan liggen heeft weinig zin: op het moment dat de vliezen breken, zakt het laagst liggende deel met gewicht van de baby erachteraan. Zaak is vooral zo snel mogelijk je zorgverlener te laten controleren dat de navelstreng niet klem is komen te zitten. Dus inderdaad, direct je verloskundige bellen of naar het ziekenhuis gaan. Het ligadvies wordt alleen gegeven in huispraktijken en is op zich prima, maar waarschijnlijk van weinig nut.
pi_135523264
:O goedemiddag!

De navelsteng om t keeltje vind k een heel naar idee...

hier net even flink lopen stampvoeten, Ik ben wiegjes aan het kijken, maar alles wat ik leuk vind is of veel te ver weg, OF mensen bieden zo achterlijk hoog... Grrr!
S. 2014
J. 2016
pi_135523267
Dus ik heb niet bijna mijn baby vermoord Wup?

(dat staat er een beetje cru misschien maar had ik haar veel kwaad kunnen doen door niet te gaan liggen?)
pi_135523286
He bah dames, wat een nare verhalen.

Ik zal er eens iets luchtigs ingooien: ik ga dus als alles goed gaat thuis bevallen, en dit gisteren door besproken met de vk.
Ze zei nog dat we niet moeten vergeten de voordeur open te maken, ook als het s nachts is, als we hebben gebeld dat het begonnen is. Ze heeft dus al een paar keer meegemaakt dat dat werd vergeten en ze midden in de nacht voor een gesloten deur stond die niet werd geopend terwijl ze de vrouw hoorde gillen dat ie er al uitkwam. En een keer voor gesloten deur door de brievenbus gezien hoe vrouw in de gang was aan het bevallen terwijl ze er dus niet in kon. _O-
pi_135523522
Soesa *O* *O* *O* *O* wat ontzettend leuk!!!
pi_135523595
Kyara, jij was natuurlijk een bijzonder verhaal: tweeling, stuit, prematuur en niet ingedaald. Een stuit is niet mooi rond als een hoofd en sluit daardoor niet netjes de bekkeningang af. Ik kan er met de beste wil van de wereld geen zinnig woord over zeggen of het anders had kunnen zijn, maar ik denk dat de kans is klein is dat jouw handelen daadwerkelijk invloed heeft gehad op het verloop. Misschien had je juist wel kwaad gedaan door te gaan liggen (verschuivend kind?) en was dit precies de manier waarop het moest zijn.
pi_135523930
Ja, uiteindelijk is de navelstreng pas later uitgezakt. Bij de echo zat alles nog goed en 24 uur later bij de bevalling was ie uitgezakt. Bedankt. :*

Gelukkig weet ik dat alles goed is afgelopen O+ O+
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:27:06 #42
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135526074
Ik ben net volle bak gestruikeld over een doos die in de gang stond :'(

Mag niet tillen, dus de postbode heeft de doos in de gang gezet en ik liep met m'n armen vol babykleertjes richting de wasmachine en zag hem over het hoofd. Voor ik het wist lag ik op de grond en met m'n buik op de doos ;(

M'n linkerhand doet erg veel zeer, vermoed dat ik daar de klap mee opgevangen heb. Geen last van buik of harde buiken. Beeb beweegt nog en hartje doet het goed, maar ben erg geschrokken. Met gyn afgesproken dat ik om 7 nog n keer bel
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135526171
Ai Kim, hou je maar rustig nu..
pi_135526666
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.

Sterrenkijker :(
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_135526924
quote:
Franny, je staat niet in de lijst zie ik... wanneer ben je uitgerekend? En wil je erbij?
Hi Burdie, ik ben precies vandaag uitgerekend. :+ . Maar ik hoef niet in de lijst, lees vooral een beetje mee.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:50:49 #46
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135527008
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:40 schreef Vanyel het volgende:
Gewoon om nog een post te doen voor t zover is.

Sterrenkijker :(
Is maar de vraag of t zomaar gaat lukken..
Is het al begonnen ?
W
Z
E
pi_135527092
Het is al bijna klaar.
Hoop ik dan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 15 januari 2014 @ 17:55:52 #48
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135527192
*O* nog succes voor de laatste loodjes voor je vrouw *O*
W
Z
E
pi_135527216
Succes voor vanyel's vrouw *O*

En wat vervelend KP :* Ik snap dat je er van bent geschrokken!

Mijn late werkdag lijkt vooralsnog goed te gaan. Ik heb van half 3 tot half 4 even geslapen op het bed van de kolfkamer en ga zometeen wat eten. Hopelijk val ik dan niet om 9 uur in slaap :P
pi_135527226
Succes! *O*
pi_135527515
Vanyel succes!

Kim rustig aan! :*

Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
pi_135527623
Oh vanyel, vrouwlief al bezig! Spannend! :%

En Kim toch! Voorzichtig! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135527692
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:53 schreef Vanyel het volgende:
Het is al bijna klaar.
Hoop ik dan.
*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
pi_135528401
Hup Vanyel en vrouw *O*

Kim, doe je wel voorzichtig!

Fijn dat jullie hetzelfde zouden hebben gedaan wbt schoonmoeder. Ik twijfelde ergens toch een beetje of ik niet overdreef, misschien door vooroordelen ofzo..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_135528515
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten ;)

Vanyel, succes met de laatste loodjes van je vrouw!

En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje :*

[ Bericht 0% gewijzigd door marel88 op 15-01-2014 19:34:48 ]
pi_135528867
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:29 schreef marel88 het volgende:
Goed nieuws: mooie termijnecho gehad! UD 8 augustus (mag in het lijstje), mooi spartelend kindje. Echt, ik ben zo blij! En nu durf ik ook mee te posten ;)

Vanyel, succe met de laatste loodjes van je vrouw!

En Kim, wat schrikken... Goed dat je direct contact hebt gehad met de gyn, en dat er geen tekenen zijn dat het effect heeft gehad op je meisje :*
*O*

Vaynel succes voor jouw vrouw! Baby on the way
S. 2014
J. 2016
pi_135529914
Succes voor jullie, Vanyel! :% :% :%
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:12:56 #58
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135530809
Succes Vanyel en vooral de vrouw van Vanyel!
doei
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:18:44 #59
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_135531151
Succes Vanyel en mevrouw Vanyel! *O*
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:34:55 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135532199
Dank dames, ik kon weer even m'n ei kwijt :) beeb/buik doet niks anders dan anders voor m'n gevoel, dus ik hoef niet aan de ctg. Als ik toch harde buiken krijg of bloed of wat ook, dan moet ik uiteraard wel gewoon naar zh. Ik geloof dat we met de schrik vrij zijn gekomen ;)

Marel *O* toppertje!

RFR, ik vind ook dat je een goede keuze hebt gemaakt! Had het niet anders gedaan denk ik.

Vanyel en vrouw, succes!! :% en dan lekker Babyknuffelen O+

Nobono, spannend! Jullie ook veel succes!

Enf op de helft *O*

Over de p'tjes: mijn nuchtere echoscopiste heeft m weer lekker nuchter ingezet begrijp ik, haha. Anyway: ik denk dat het goed is om wat vinger aan de pols te houden, maar omdat t geen exacte wetenschap is hoop ik wel dat t niet te veel stress oplevert. 3 feb hebben wij ook weer n groeiecho ivm al het bloed en wordt gelijk gekeken of de navelstreng nog voorligt (das ook nog wel spannend, over navelstrengen gesproken), maar ik probeer zenuwen daar zo veel mogelijk voor los te laten.

Ennnn verder is m'n geheugen een grote zeef. Een :* voor iedereen die hem nodig heeft en een *O* voor alle goede dingen waaraan ik nu geen aandacht besteed heb :@ bijlezen op mobiel heeft zo z'n nadelen!
pi_135532400
Ik wil ook mijn baby -O-

zojuist bed omhoog gegooid. Nu veel harde buiken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135532476
Nog een jompel voor Marel! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:40:20 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135532523
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeën :9 hij is er bijna!
pi_135533203
Vanyel spannend!

Marel *O* Wat ontzettend fijn! Nu inderdaad onder je steentje vandaan komen!

Kim wat doe je?! Wel op je pootjes blijven staan hoor :o
Fijn dat het goed gaat, en beloof dat je belt he als er verandering is!

quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:40 schreef Kimpossible het volgende:
Be careful what you wish for mo! Voor je t weet worden je harde buiken weeën :9 hij is er bijna!
En daar sluit ik me even bij aan!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:52:12 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby -O-

:*

En foei, bed had met 37 weken omhoog gemoeten! ;).
Wij gaan komend weekend het bed omhoog doen, ben benieuwd of het fijn is!

Heb je al een ondersteek geregeld?
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:53:03 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533395
Kim, schrikken, maar fijn dat je meisje oké is O+.
KuikenGuppy
pi_135533413
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Komt ie weer... :D
Moet dat serieus in huis zijn??
pi_135533447
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja. Die heb ik maandag gehaald tezamen met de klossen. De klossen mag je hier pas bij 37w halen. En maandag en dinsdag hadden we er geen zin in ;) en in mijn up doe ik het niet! O~)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:54:39 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135533490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Het werd hier extra benadrukt op de info avond, dus ik gok van wel :').
KuikenGuppy
pi_135533514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:53 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:38 schreef DJMomo het volgende:
Ik wil ook mijn baby -O-

Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:55:36 #72
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135533563
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn? (8> Edit: ja dus! Haha

Blue, ja, ik hang vlug aan de telefoon nu hoor! Scheelt wel dat ik ook in het ZH werk en dus veel van de gyns/tweedelijns vks ken (al weet ik niet of ze ook altijd even goed weten wie ik ben :') ). Bij de vk voelde ik me altijd ontzettend bezwaard om te bellen, ik voelde me nooit serieus genomen. Dat is nu zoo anders! Heel fijn!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:55:40 #73
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135533570
Vanyel succes! *G* Sterrenkijker, das wel minder.

Kim wat schrikken zeg... ;( Fijn dat je geen last hebt van je buik!
pi_135533575
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ja. Vangen ze bij thuis bevalling de placenta in op. Afwasteiltje kan ook hoor.
Ik ga voor het afwasteiltje! :+
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:56:13 #75
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135533611
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Vanyel succes!

Kim rustig aan! :*

Enf wat heftig.. dat wist ik niet!
Welk stuk van mijn post heb je het nu precies over, die vriendin van me? :)
pi_135533615
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ergens heb ik het idee dat jij veel te veel nog wel "ff zelf" doet! Denk aan jezelf!
Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet! :6
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533690
Ik hoef die ondersteek ditkeer volgens mij niet te hebben. Alleen klossen en evt. een douchekruk en zo'n ding om je kussen omhoog te zetten in bed. Vorige keer had ik de ondersteek trouwens wel. Volgens mij is de placenta daar in verdwenen. :D
pi_135533777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik ga voor het afwasteiltje! :+
Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533782
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree... :@
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?! :')
S. 2014
J. 2016
pi_135533836
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135533854
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Mja. Steek lever je daarna (schoon geschrobd door kraam) weer in. Lijkt me toch een raar idee om dat afwas teiltje in je gootsteenkastje te hebben staan. Steek kreeg ik net als klossen gratis mee hoor. Maar goed, ieder zijn ding ;)
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
En afwasteiltje zal het spuugbakje zijn (heb ik er 2 van :X )
pi_135533861
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:56 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Heuy! Heb tot 12 uur in bed gelegen omdat ik niet fit ben, en net alleen klossen een zetje gegeven. Vent heeft lopen tillen en doen! Dus helegaar niet! :6
Oke oke ;) herken mezelf gewoon vaak in jou posts thats all :*
S. 2014
J. 2016
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:03:21 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534056
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:55 schreef Kimpossible het volgende:
Ondersteek? Zeg me alsjeblieft dat die alleen voor thuisbevallingen zijn? (8> Edit: ja dus! Haha
Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed ;).
KuikenGuppy
pi_135534182
Bij al mijn bevallingen was een ondersteek niet nodig, stond ook niet op het lijstje van de VK. :N
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:06:16 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534234
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:00 schreef BlueEyes het volgende:
Klossen heb ik niet nodig, bed is al hoog zat.
70cm hoog moet het zijn geloof ik, maar bij de intake met de kraam zal het wel worden besproken.

Mijn zus heeft trouwens haar man zo'n belachelijk hoog bed laten maken omdat ze dat zo fijn vond :D. Mij leken die klossen juist heel onhandig.
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:16 #86
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135534289
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:03 schreef Burdie het volgende:

[..]

Helaas, ook als je in het ziekenhuis gaat bevallen moet je alles in huis hebben alsof je thuis gaat bevallen. Het zou je maar gebeuren dat het van eerste wee tot babyknuffel zo kort duurt dat je het ziekenhuis niet haalt, dan moet je dus toch alles in huis hebben. En och, je hebt er toch voldoende ruimte voor onder dat hoge bed ;).
Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen O~)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:07:17 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534290
Ik heb gezellig een paar billetjes tegen mijn ribben liggen O+.
KuikenGuppy
pi_135534322
Ons bed is serieus zo hoog al, ik moet er ook met een hupje inklimmen.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:11:28 #89
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135534511
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb geloof ik mn eerste hormoonaanval gehad... Incl rondvliegende aardappelpuree... :@
Iets met wiegjes, ledikant, en man die zegt ( terecht) dat we nog alle tijd hebben...
Achteraf denk ik wtf deed jij nou?! :')
:D
Herkenbaar. :Y
quote:

[..]

Ik had ook geen ondersteek. En omdat de thuiszorgwinkel niet op tijd leverde stond mn bed zelfs niet op klossen. Maar ik had het zh gehaald de 1e keer dus dat scheelde :+
pi_135534607
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:07 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ik heb alles voor de thuisbevalling geskipt bij het inkopen doen O~)
ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135534675
quote:

[..]

voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.

Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:17 #92
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534697
Waar is hier, Bar?
KuikenGuppy
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:16:25 #93
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135534744
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:13 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik heb het alleen bij het kraampakket en klossen gehouden.
hier beval je standaard in het ziekenhuis.
Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water ;)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:17:22 #94
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135534794
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:
Overigens hier 80 cm.
Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had :').
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart.

:').
KuikenGuppy
pi_135534839
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Kraampakket is in huis inderdaad en bed hoog genoeg (lattenbodems omhoog gezet in t frame en dikkkk matras, toppie!). Hier medische indicatie, maar anders toch ook geen thuisbevalling (als ik me het goed herinner woon ik net aan de andere kant van 'jouw' water ;)
ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwse 8-) net aan de andere kant van de tunnel
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135534971
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik dacht heel even dat je het over ontsluiting had :').
Het stuk over met je voeten eruit glijden was daarna ook ietwat apart.

:').
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:22:06 #97
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135535067
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:18 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ik woon in het Vlaamse deel van het Zeeuwse 8-) net aan de andere kant van de tunnel
Goed herinnerd dus! Ik heb overigens lang overwogen om aan jullie kant te gaan bevallen, maar nu onder begeleiding van gyn en ivm mogelijke winterse taferelen rond de u.d. vind ik de tunnel wel een risico. Bij geplande ks (voorliggende navelstreng nu, of als kindje toch in stuit gaat liggen) kom ik overigens waarschijnlijk wel gezellig die kant op 8-)
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:22:43 #98
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135535104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:14 schreef DJMomo het volgende:

[..]

voor de nacontroles (in de kraamweek) wordt het zeer wenselijk geacht je bed op hoogte te hebben. Dus wat dat betreft is thuis of zh geen verschil. De ondersteek had ik vorige keer niet, en toen was het bijna het door zand hier geschetste scenario. Ach, hadden ze die placenta heus wel in iets weten op te vangen denk ik dan.

Overigens hier 80 cm. En I loveeee dat bed zo hoog. Heerlijk ook als werkruimte voor was vouwen enzo. Morgen twee voeten uit je bed en dan zo naar beneden glijden ipv je omhoog zien te wurmen..
Ik vroeg het nog aan mn kraamverzorgster maar ze vond het ook goed zonder, dus we hebben ze niet meer gehaald :+ Maar ik snap het wel, arbo enzo :)

Burdie whaha _O-
pi_135536111
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:09 schreef WupWup het volgende:

[..]

*stuurt goede bevalvibes*
Heeft ze het al een tijdje op handen en knieën geprobeerd? Willen eigenwijsjes nog wel eens van draaien en indalen.
Ja geprobeerd. Linkerzij, handen en knieën, rechterzij. Werd allemaal niks.
Uiteindelijk op de baarkruk, dat hielp net genoeg voor de vacuüm.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:41:27 #100
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135536200
Dussss jullie zijn opnieuw mama nu? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')