Nouja misschien dat het als hiker niet zoveel uitmaakt, maar ik rij vrijwel iedere week vanuit die hoek en iets meer richting het oosten richting Schiphol, maar ik denk niet dat mijn klanten het waarderen als ik vanaf Eindhoven binnendoor naar Venray rij om daar de A73 op te gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Valt mee hoor. Eigenlijk alleen maar omdat je daar bij Ede zo'n achterlijke hoek moet maken.
Ik moet in Schinnen beginnen he. Zuid Limburg dusquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:37 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nouja misschien dat het als hiker niet zoveel uitmaakt, maar ik rij vrijwel iedere week vanuit die hoek en iets meer richting het oosten richting Schiphol, maar ik denk niet dat mijn klanten het waarderen als ik vanaf Eindhoven binnendoor naar Venray rij om daar de A73 op te gaan.
Ooooh dan kun je best bij Echt de A73 op gaan, dan maakt het niet zoveel uit.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:39 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Ik moet in Schinnen beginnen he. Zuid Limburg dus
Ik was uiteraard uitzondering op de regel. Een Fries die ook nog de Nederlandse taal beheerst, en waar je geen boer'n Fries accent hoort als hij gewoon Nederlands spreekt. Tevens is deze Fries niet zo'n stugge die gewoon met z'n stijve kop overal in het land Fries spreekt, ervan uitgaande dat men het toch wel begrijpt en anders maar niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:37 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Hmm werkt dat ja? Lijkt me voor AR en EW toch wel vrij onhandig om buitenlandse werknemers in dienst te hebben.. Is dat niet een heel gedoe met verzekeringen en belastingen enzulks? Ik bedoel, is dat rijbewijs uberhaupt wel geldig binnen Nederland?
Pareltje van het Noordenquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:41 schreef trolley het volgende:
[..]
Ik was uiteraard uitzondering op de regel. Een Fries die ook nog de Nederlandse taal beheerst, en waar je geen boer'n Fries accent hoort als hij gewoon Nederlands spreekt. Tevens is deze Fries niet zo'n stugge die gewoon met z'n stijve kop overal in het land Fries spreekt, ervan uitgaande dat men het toch wel begrijpt en anders maar niet.
Nee, wat dat betreft heeft EW wel een pareltje met mij hier in het Noorden! En wat betreft het rijbewijs, voor een toeslag van ¤42,50 konden ze m'n rijbewijs ook geldig laten verklaren voor de rest in Nederland. Ik dien alleen wel altijd m'n paspoort bij me te hebben, als ik Friesland in- en uit wil.
Fries is dan ook een officiële taal. Of men dat nu leuk vindt of nietquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Solidberg het volgende:
Vind het wel mooi dat in Friesland alle boorden op het Nederlands en Fries zijn
Nee hoor, dat is een mythe. Er is ooit eens een lollige ambtenaar geweest die in een dronken bui een paar Friezen had beloofd dat het Fries een taal zou zijn. Helaas hebben ze dat iets te serieus genomenquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:43 schreef trolley het volgende:
[..]
Fries is dan ook een officiële taal. Of men dat nu leuk vindt of niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Meh, ik weet niet of jij wel eens een 'echte' Fries bent tegengekomen, maar dat is echt rampzalig. Die lopen nog op klompen en komen bij protesten e.d. nog met hooivorken aan te paard. Daar wens ik dan ook liever niet mee geassocieerd te worden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:42 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Pareltje van het Noorden
Tering man, hoe kom je erop
Gelukkig niet. Ik had een rit Groningen Amsterdam in een Mito, de enige keer dat ik voor AR door Friesland ging.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:45 schreef trolley het volgende:
[..]
Meh, ik weet niet of jij wel eens een 'echte' Fries bent tegengekomen, maar dat is echt rampzalig. Die lopen nog op klompen en komen bij protesten e.d. nog met hooivorken aan te paard. Daar wens ik dan ook liever niet mee geassocieerd te worden.
Maar Nederland wel anti-Fries.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:48 schreef Solidberg het volgende:
Toch mooi zo'n hele subcultuur in ons land dat niet anti-Nederlands is
Inderdaad, knooppunt Joure is een brok ellende. Gelukkig gaat die eind dit jaar op de schop, en komt er een fly over tracé. Vanaf Sneek kun je straks 2,5km eerder richting Lemmer. Alhoewel, gelukkig .. Het is nu vaak al een drama, kun je nagaan wat dat straks gaat opleveren ..quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Altijd als ik in Friesland ben verbaas ik me weer over knooppunt Joure. Wat een achterlijk ding is dat.
Moest trouwens een keer een auto ophalen in Heerenveen (rit 1 ging naar Lelystad, toen ben ik vanaf daar met de bus naar Heerenveen gegaan. Wat een teringendmaar moest zowel in Lelystad als in Heerenveen vlakbij een halte zijn waar die bus stopte, dus hoefde niet over te stappen
), begonnen ze in het Fries te praten. Toen staat ik er wel bij van wtf is dit allemaal
Ik zou ze niet allemaal over één kam scheren. Ik denk dat die verhouding ongeveer 50/50 ligt. De ene helft wil Friesland maar wat graag afsteken van Nederland, en de andere helft, waar ik mijzelf onder schaar, is gewoon trots dat hij een Fries is, maar de realiteit niet uit het oog verliest.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:48 schreef Solidberg het volgende:
Toch mooi zo'n hele subcultuur in ons land dat niet anti-Nederlands is
te oud, als het een Fiesta word, dan het laatste model(vanaf 2009 toch?) met de 1.6.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:51 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Is iets als dit niet een leuk alternatief voor een Corsa?
Tja, ik ben een Groninger, dan weet je het wel.quote:
Uhm, 1998 geloof ik. was eind vorig jaar nog. E220 dieselquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:55 schreef Solidberg het volgende:
Overigens een meer ontopic vraagje, wat is eigenlijk de oudste auto die jullie tot nu toe gereden hebben voor EW/AR? Mijne in november, was mn 2de rit, Ford Focus uit 2008
Oudste was een VW Transporter uit 2007 met 180k op de teller. Daarna de BMW 535i uit 2008 van vorige week, die had slechts 80k gereden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:55 schreef Solidberg het volgende:
Overigens een meer ontopic vraagje, wat is eigenlijk de oudste auto die jullie tot nu toe gereden hebben voor EW/AR? Mijne in november, was mn 2de rit, Ford Focus uit 2008
2000quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:55 schreef Solidberg het volgende:
2008 als ik me niet vergis. De 1.6 is de Metal toch? Die is ook erg tof!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
te oud, als het een Fiesta word, dan het laatste model(vanaf 2009 toch?) met de 1.6.
Ford focus uit 1999, een Tddi met 75 monsterlijke paarden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:55 schreef Solidberg het volgende:
Vet! Ik vind de Audi v8 echt een badass jaren 80 sedan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:13 schreef Solidberg het volgende:
Ik ga hopelijk eind dit maand een Audi V8 rijden, zal dan de oudste auto zijn die ik gereden heb
Teller teruggedraaid dusquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:06 schreef MG_13 het volgende:
Ik had eens een keer een Opel vivaro in personenuitvoering van 5 jaar oud. Had ook maar iets van 10.000 gereden. Minder nog volgens mij
10k in 5 jaar is wel erg knap inderdaad. Een Vivaro is toch een beetje overkill om als boodschappen auto te gebruiken.quote:
Was wel nog een auto van een leasemaatschappij, dus waarom zou je 'm als berijder terugdraaien? Hij werd volgens mij gebruikt om kinderen af en toe in de omgeving Hilversum naar de opvang te brengen ofzoiets.quote:
Dat je dan een auto leastquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:20 schreef MG_13 het volgende:
Nee, serieus maar 10k, was zelf ook verbaasd
Dit, SOGen het maximalequote:Op woensdag 15 januari 2014 23:29 schreef Schaafkaas het volgende:
[..]
Tentamenweken voor de meesten, dan krijg je dat
That's what she said.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |