SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl
Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.
Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
Wij hadden er ook 1000 over (vorige week maar liefst 50 verkocht).quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef mujentas het volgende:
Ik zag toevallig vanmorgen dat we nog ruim 1000 blikjes Red Bull op voorraad hadden
Ondanks dat het misschien niet helemaal de bedoeling is heeft gisteren iemand onze 2 displays en 1 kar vol gekochtquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef SausDip het volgende:
[..]
Wij hadden er ook 1000 over (vorige week maar liefst 50 verkocht).
En nog eens 700 zakjes Perla pads regular..
Verder wel alle acties leegverkocht.
Landelijk ivm tegenvallende verkopen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:13 schreef bigbass het volgende:
De red bull staat hier nu 1+1 gratis. Is dat landelijk of lokaal?
Waarom heb je niet gevraagd wat de reden is?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef d4v1d het volgende:
Misschien een hele kromme theorie, maar kan het niet zijn dat die ah basic energy er maar tijdelijk uit is bij die franchiser in een poging om de redbull eerder weg te krijgen?
Ik heb het op hun fb pagina gedeeld. Daar wacht ik nog op reactie..quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:24 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waarom heb je niet gevraagd wat de reden is?
Pas vanaf maandag stond erquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:19 schreef Halldor het volgende:
[..]
Landelijk ivm tegenvallende verkopen.
In het uitvalsnieuws van vrijdag werd het al vermeldt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi, door de verkeerde prognose van initiele actie voor die cola hadden wij direct al genoeg voor de rest van de week.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:09 schreef mujentas het volgende:
Die cola wordt al sinds maandag niet meer uitgeleverd, wat een grafactie weer
Maandag hadden er ook nog iets over 1000, nu zitten we tegen de 850 aan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:39 schreef mujentas het volgende:
Ik zag toevallig vanmorgen dat we nog ruim 1000 blikjes Red Bull op voorraad hadden
Dat is inderdaad een mogelijkheid.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef d4v1d het volgende:
Misschien een hele kromme theorie, maar kan het niet zijn dat die ah basic energy er maar tijdelijk uit is bij die franchiser in een poging om de redbull eerder weg te krijgen?
Hehe, ninja-edit.quote:
Wel zo netjes, maar met wat google werk vind je zijn achternaam alsnog denk ikquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:47 schreef OudeBok het volgende:
En zometeen weer aan de bak. In 11 dagen, 10 dagen werken, is best chill als je niet echt wat te doen hebt. Hoef op het moment even letterlijk bijna niks uit te voeren voor de studie
.
[..]
Hehe, ninja-edit.
Geaccepteerd natuurlijkquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BAM dit is 3KB
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:49 schreef Loll het volgende:
[..]
Geaccepteerd natuurlijk
Nah, die heet geen RickSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Facebook, LinkedIn, het eerste zoekresultaat op Google is al bingo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:49 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wel zo netjes, maar met wat google werk vind je zijn achternaam alsnog denk ik
Zijn ze sowieso niet, die formule alleen alquote:Op woensdag 15 januari 2014 15:53 schreef d4v1d het volgende:
Blijkt maar weer dat ze niet heel slim zijn bij de Jumbo
is BHV nou gewoon een synoniem voor FHV of is het echt iets anders?quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:15 schreef einschtein het volgende:
BHV cursus gepland trouwens. In principe had ik eentje voor 15 maart (zaterdag) in Groningen, maar ik keek de cursusdata en locaties na en zag dat er begin februari eentje in omgeving Rotterdam is.
Nou, dat komt me beter uit.
Officieel is het BHV. Zo staat het ook in e-learning, maar in de winkel wordt het vaak FHV genoemd.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:16 schreef d4v1d het volgende:
W
[..]
is BHV nou gewoon een synoniem voor FHV of is het echt iets anders?
Nog irritanter als het in het chinees isquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:33 schreef einschtein het volgende:
Hm, dit gevoel komt mij bekend voor
[ afbeelding ]
quote:Coca-Cola 6x losse flessen 1,5L ook in actie
Door de extreem hard lopende actie van Coca-Cola 6 pack 1,5L Zero, Light of Regular van 10.38 voor 6 euro, raken winkels snel door hun voorraad 6-packs heen. Om onze klanten niet teleur te stellen, hebben we daarom besloten om naast de 6-packs Coca-Cola, ook losse 1,5L flessen mee te laten lopen in de actie.
Gaaf! Zit alleen op iPad dus kan niet checken want flash.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:33 schreef UncleSam het volgende:
Deze link al bekend: http://albertheijnerfgoed.courant.nu/
Kan je hele oude informatie mee opzoeken, met alleen al een filiaalnummer bijvoorbeeld.
De zoek werkt nog beter dan die van Plaza.
Ik vind eigenlijk die hele kop bagger.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik er nou niet bepaald netjes uitzien, vooral de 4e rij van boven
Gisteren bij ons ook (DC zaandam) Vandaag wij wel alles gehad + 20 colli extra.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gisteren 54 afgecorrigeerd en vandaag 35. Maandag was het iets van 40 ofzo.
Als je eenmaal DNAH gewend bent, is elke 'oude' AH bagger is mijn ervaring.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:56 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk die hele kop bagger.
Losse flessen lopen vanaf nu ook mee in de actie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gisteren 54 afgecorrigeerd en vandaag 35. Maandag was het iets van 40 ofzo.
Nice! Alleen de Aha's staan er niet opquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:33 schreef UncleSam het volgende:
Deze link al bekend: http://albertheijnerfgoed.courant.nu/
Kan je hele oude informatie mee opzoeken, met alleen al een filiaalnummer bijvoorbeeld.
De zoek werkt nog beter dan die van Plaza.
Ja, ik zag het, meteen maar even een paar dolly's besteld voor morgenquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:16 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Losse flessen lopen vanaf nu ook mee in de actie.
Wij hebben ook altijd een kop over. Komen we van de verlengde acties af. Ik noem een Berberana en koffiepads voor deze week.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:14 schreef SausDip het volgende:
[..]
Als je eenmaal DNAH gewend bent, is elke 'oude' AH bagger is mijn ervaring.
Deze kop is wel erg vol ja! Apart ook dat deze winkel een kop over heeft in een hamsterweek..
Hier in de buurt heeft een filiaal een kop half eruit gesloopt en nu staat er mooi een PAD op die plek...quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:57 schreef einschtein het volgende:
Wij hebben ook altijd een kop over. Komen we van de verlengde acties af. Ik noem een Berberana en koffiepads voor deze week.
Dat is bij ons al zo sinds we zo'n ding hebben volgens mij. zo'n speciale oranje plaat wat om de wielen heen gaat, stootrand er voor en klaar.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hier in de buurt heeft een filiaal een kop half eruit gesloopt en nu staat er mooi een PAD op die plek...
Die hebben wij dan weer niet, zullen ze vast wel ooit kwijt zijn geraakt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:14 schreef einschtein het volgende:
Dat is bij ons al zo sinds we zo'n ding hebben volgens mij. zo'n speciale oranje plaat wat om de wielen heen gaat, stootrand er voor en klaar.
Hah.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
Die hebben wij dan weer niet, zullen ze vast wel ooit kwijt zijn geraakt.
Wij hadden het voor het eerst een vier maanden terug ofzo, net bij het begin van stoofperenseizoen. Liep wel lekker.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef einschtein het volgende:
Sinds wanneer is er trouwens perenrood in het assortiment? Kwam er vandaag achter, direct maar even t-correctie gedaan en colli besteld. Even kijken hoe dat loopt.
Nooit geweten dat het er was. Iemand stuurde mij gister foto van de Deka-markt (quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:25 schreef exelletor het volgende:
[..]
Wij hadden het voor het eerst een vier maanden terug ofzo, net bij het begin van stoofperenseizoen. Liep wel lekker.
Moet je gelijk even Hero rode bessensap er naast zetten. Daar is ook veel vraag naar. De meeste winkels hebben alleen blauwe bessensap in het assortiment.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef einschtein het volgende:
Sinds wanneer is er trouwens perenrood in het assortiment? Kwam er vandaag achter, direct maar even t-correctie gedaan en colli besteld. Even kijken hoe dat loopt.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef einschtein het volgende:
Nooit geweten dat het er was. Iemand stuurde mij gister foto van de Deka-markt () dat zij wél perenrood hebben, zocht ik vanochtend in MOMO en ja hoor.
Past mooi naast de andere speciale crap, bigarreaux e.d.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zakken suiker, kaneel erbij en gaan.quote:Moet je gelijk even Hero rode bessensap er naast zetten. Daar is ook veel vraag naar. De meeste winkels hebben alleen blauwe bessensap in het assortiment.
Inderdaad anders had ik mezelf op kunnen zoekenquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:23 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Nice! Alleen de Aha's staan er niet op
Die hebben we al.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Moet je gelijk even Hero rode bessensap er naast zetten. Daar is ook veel vraag naar. De meeste winkels hebben alleen blauwe bessensap in het assortiment.
Productzoeker vindt hem niet...quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:29 schreef UncleSam het volgende:
Kaneelsuiker heb je ook nog he! Van hetzelfde merk, Van Vliet geloof ik.
De vraag om dat product heb ik nog nooit gekregen in de 7 jaar dat ik er nu werk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:29 schreef UncleSam het volgende:
Kaneelsuiker heb je ook nog he! Van hetzelfde merk, Van Vliet geloof ik.
[ afbeelding ]
Klopt, maar als mensen niet weten dat het bestaat/de vraag niet hoog is dan vragen ze er ook niet na. Dus het feit dat ik er in de 7 jaar nooit om ben gevraagd, ik nog nooit een collega er over heb gehoord, daaruit maak ik de opname dat het product ook niet echt in trek is.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:43 schreef UncleSam het volgende:
Als mensen niet weten dat het bestaat kopen ze t ook niet ;-)
Ik had vandaag cursus en daarstraks toen ik thuis kwam zag ik het dus nog even de betreffende teamleider ge contact of die wat wou bestellen. Die dollys staan net in de weg namelijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:36 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ja, ik zag het, meteen maar even een paar dolly's besteld voor morgen
Ga ik ook, maar ik zie 'm niet zo vaak. Wanneer ik 'm weer zie, zal 'k 't ook doen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:34 schreef Questionmarks het volgende:
Waarom ga je zelf niet naar de SM?
Een 'leuke meid' kan toch ook wel eens een mindere dag hebben?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag mijn collega tegen onze ASM klagen over een andere collega hoe arrogant ze wel niet deed vandaag. Terwijl het gewoon een leuke meid is.
Echt.
Inderdaad. Maargoed, ze werd er achter haar rug om gelijk op afgebrand. Antwoord van asm vond ik wel goed; ik wil nu weleens wat positiefs horen hoor, altijd dat negatieve!quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:41 schreef mujentas het volgende:
[..]
Een 'leuke meid' kan toch ook wel eens een mindere dag hebben?
Toch niet toevallig een kpk'er?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maargoed, ze werd er achter haar rug om gelijk op afgebrand. Antwoord van asm vond ik wel goed; ik wil nu weleens wat positiefs horen hoor, altijd dat negatieve!
Owquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:46 schreef exelletor het volgende:
[..]
Kort pittig kapsel:
[ afbeelding ]
Hier wordt het volgensmij 1x per dag gelopen..quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef mujentas het volgende:
Zijn er hier nog mensen die elke dag een taakbericht krijgen over de winkelbeeldmonitor?
Ik vroeg mij eigenlijk af, of er uberhaubt winkels zijn die de monitor 2 keer per dag lopen?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:37 schreef Halldor het volgende:
[..]
In het uitvalsnieuws van vrijdag werd het al vermeldt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Het mechanisme van de actie is ook aangepast: van een 2+1 naar een 1+1, om zo nog sneller van de voorraden af te komen.
Let wel op: communiceer ook op=op naar de klant om zo teleurstellingen te voorkomen.
Vanaf maandag 21 januari geldt dus het volgende:
Nasanummer: 813402
Omschrijving: Red-Bull 330 ml
Mechanisme: 1+1
Van prijs wordt: ¤ 2,78
Voorprijs wordt: ¤ 1,39![]()
sowieso 1x per dag. 2x doe ik me best voor nog niet altijd de prio om hem 2x te lopen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:53 schreef mujentas het volgende:
Zijn er hier nog mensen die elke dag een taakbericht krijgen over de winkelbeeldmonitor?
Ik vroeg mij eigenlijk af, of er uberhaubt winkels zijn die de monitor 2 keer per dag lopen?
Goed communiceren behoort wat minder tot de mogelijkheden. Ik had de kracht niet om er een SSc over aan te maken.quote:
Serieus... Dat zijn toch geen tijden meer...quote:Op donderdag 16 januari 2014 04:57 schreef SLP_ het volgende:
Oepsie, in de war met de dagen. Dacht dat morgen (vandaag) vrijdag was, maar het is nog maar donderdag. Over een uur zou de wekker gaan, maar ik had dus een borrel. Zo dus werken van 07-20, ben benieuwd hoe ik dat vol ga houden
Distrifoofquote:Op donderdag 16 januari 2014 08:40 schreef SausDip het volgende:
door JOEP MEIJSEN 16 jan 2014 Distrifoof
Kerst mislukt.... deze klant ging vooral naar de Lidl en daar hingen ze met de benen buiten....quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:40 schreef SausDip het volgende:
16 jan 2014
nieuws
Marktaandeel AH staat bijna stil
021FORMULES
ZAANDAM - Ondanks de ombouw van een reeks C1000-supermarkten is het marktaandeel van Albert Heijn over 2013 amper gegroeid. De marktleider heeft volgens voorlopige Nielsen-cijfers 33,8 procent van de markt in handen, 0,1 procentpunt hoger dan in 2012.
Dat blijkt uit door Ahold bekendgemaakte cijfers. De stijging is gerealiseerd door opening van nieuwe winkels en de groei van de online verkopen, zo deelt de onderneming mede. Eind 2013 waren er 39 voormalige C1000-supermarkten omgebouwd. Vooral de laatste twee kwartalen van het afgelopen jaar stond het marktaandeel van Albert Heijn onder druk. Hoewel het aantal transacties in grote lijnen stabiel bleef op identieke basis, bleef de omvang van het winkelmandje onder druk staan. Dit betekent dat bestaande klanten per bezoek aan de supermarkt minder uit hebben gegeven.
Geen topjaar
Ahold Nederland heeft de netto-omzet met 4 procent zien toenemen naar ¤11,5 miljard over heel 2013. De identieke omzet steeg met 0,6 procent, wat opnieuw aangeeft dat 2013 bepaald geen topjaar was voor de bestaande supermarkten van Albert Heijn. In dit cijfer zitten ook de omzetten van onder meer Bol.com, AH België en Duitsland alsmede Gall & Gall en Etos.
Vierde kwartaal tegenvaller
Het vierde kwartaal was een tegenvaller voor de organisatie. De netto-omzet steeg in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder met maar 0,7 procent, identiek was er zelfs sprake van een afname van de omzet met 1 procent. De groei was volgens Ahold ook nog 'te danken danken aan aan de sterke resultaten bij onze online activiteiten, zowel Albert.nl als Bol.com'. Daaruit valt af te leiden dat branchegeruchten over een magere decembermaand voor de supermarkten van AH op waarheid berusten.
door JOEP MEIJSEN 16 jan 2014 Distrifoof
quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:40 schreef SausDip het volgende:
De groei was volgens Ahold ook nog 'te danken danken aan aan de sterke resultaten bij onze online activiteiten
Mja, dat komt ook door de grote toename in Jumbo winkels, het marktaandeel van de C1000 zal hierdoor ook zakken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:29 schreef OudeBok het volgende:
Ach, 33,1% is toch wel mooi. Blij, dat AH dat heeft, en niet Jumbo. Gaat binnenkort helaas rapper dan ooit veranderen, wat betreft Jumbo.
Dat snap ik! Vind het wel erg jammer, vind Jumbo écht een e-nor-me kutformule.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:38 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, dat komt ook door de grote toename in Jumbo winkels, het marktaandeel van de C1000 zal hierdoor ook zakken.
Ik kom er eigenlijk zelden, ik weet wel dat de Jumbo hier enorme smalle gangpaden heeft en dat winkelt niet echt prettig, maar het is dan ook voornamelijk een mandjeswinkel.quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat snap ik! Vind het wel erg jammer, vind Jumbo écht een e-nor-me kutformule.
Geen retourronde, maar de houten display moet wel retourquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef mujentas het volgende:
geen retourbon voor. Vorige keer liep het wel goed, maar inmiddels had iedereen zijn servies natuurlijk wel min of meer compleet.
Dat gaan ze ook doen, stond in Plaza-bericht. Hij moet retour zodat ie voor Pasen weer vol naar de winkel kan.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef mujentas het volgende:
Jamie Oliver
Sinds het RAD in december de winkel in is gereden hebben we er geen ruk van verkocht, wat overigens al te verwachten was, komt er deze ronde geen retourbon voor. Vorige keer liep het wel goed, maar inmiddels had iedereen zijn servies natuurlijk wel min of meer compleet.
Volgens mij willen ze Jamie met de pasen weer in de winkels zetten
Omdat?quote:Op donderdag 16 januari 2014 12:43 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Dat snap ik! Vind het wel erg jammer, vind Jumbo écht een e-nor-me kutformule.
Jolanda Booiquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:32 schreef bigbass het volgende:
De hamsters zijn ook weer de deur uit (badum tss.....)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-in-draaideur.dhtml
Ze is wel een dierenvriendinquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:46 schreef mujentas het volgende:
[..]
Jolanda Booi
Zolang die hamsters goed verzorgd worden zie ik niet echt een probleem. Het is weer eens wat anders
Kiryiat onoplein, lelijk filiaal. Wat een verstand hahaquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:32 schreef bigbass het volgende:
De hamsters zijn ook weer de deur uit (badum tss.....)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-in-draaideur.dhtml
Mja, maar als die hamsters gewoon goed verzorgd worden, zullen ze het waarschijnlijk niet anders ervaren dan in een normaal kooitje. Denk dat ze nu zelfs nog meer ruimte hebben.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:49 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ze is wel een dierenvriendin
Anyway, ik vind het ook wel ver gaan om die hamsters in zo'n draaideur te plaatsen.
Het lijkt me nou niet heel fijn dat ze de hele tijd draaien....quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Mja, maar als die hamsters gewoon goed verzorgd worden, zullen ze het waarschijnlijk niet anders ervaren dan in een normaal kooitje. Denk dat ze nu zelfs nog meer ruimte hebben.
Misschien heb je wel een puntquote:Op donderdag 16 januari 2014 13:56 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het lijkt me nou niet heel fijn dat ze de hele tijd draaien....
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu het goede nieuws:
TLVKA heeft vandaag even een kwartiertje genomen, om met de SM te spreken. Ik zat achter de kassa, en ze belde me op om me te vertellen, dat ze snel gaat kijken, wanneer ze me in kan plannen om op te leiden "tot baliemedewerker'' (zal dan vast wel cass. A blijven ipv B, ookal zou ik dan wel dat takenpakket krijgen, maar dat maakt me niet uit.). Hoop dan, dat ze snel of meteen al iemand nodig hebben. Opleiding tot TL had misschien ook nog de mogelijkheden kunnen behoren, maar daar heb ik de tijd niet voor, omdat ze niemand met PT TL taken willen aannemen. TL werkt of FT, of heel erg in de buurt van FT, en nog vaak zelfs meer.
Bij ons was het vanavond trouwens stervensdruk.Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:59 schreef OudeBok het volgende:
[..]NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu het goede nieuws:
TLVKA heeft vandaag even een kwartiertje genomen, om met de SM te spreken. Ik zat achter de kassa, en ze belde me op om me te vertellen, dat ze snel gaat kijken, wanneer ze me in kan plannen om op te leiden "tot baliemedewerker'' (zal dan vast wel cass. A blijven ipv B, ookal zou ik dan wel dat takenpakket krijgen, maar dat maakt me niet uit.). Hoop dan, dat ze snel of meteen al iemand nodig hebben. Opleiding tot TL had misschien ook nog de mogelijkheden kunnen behoren, maar daar heb ik de tijd niet voor, omdat ze niemand met PT TL taken willen aannemen. TL werkt of FT, of heel erg in de buurt van FT, en nog vaak zelfs meer.
Bij ons was het vanavond trouwens stervensdruk.En ik zou gewoon subtiel vragen of je dan Cas. B wordt, is toch mooi meegenomen áls het kan.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2014 23:54:11 ]
Gebeurt eigenlijk vrijwel zeker niet. We hebben twee caissière B mensen, op een totale bezetting van 7. Die 2 zijn cass. B, omdat ze dat vroeger ooit geworden zijn en niet voor minder aangenomen mochten worden of automatisch met die oude overgangsregeling of zo, not sure.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
NiceEn ik zou gewoon subtiel vragen of je dan Cas. B wordt, is toch mooi meegenomen áls het kan.
Ja in het contract staat dat het contract automatisch vervalt. Maar of het goed werkgeverschap is...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:36 schreef OudeBok het volgende:
Sorry voor de bump, maar vraagje: Een tijdelijk contract mag gewoon verlopen, toch? Dus aflopen, zonder de medewerker daar bijv. een maand daarvoor op de hoogte te stellen?
Ik ben geen TL hoor, haha. Ik vraag 't voor een collega van mij, die over 2 weken weg moet en dat gisteren te horen kreeg. Vind ik ook aan de korte kant, maar is dus natuurlijk gewoon toegestaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 10:43 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Ja in het contract staat dat het contract automatisch vervalt. Maar of het goed werkgeverschap is...
Misschien kun je tijdens je observaties het er al met diegene over hebben dat er nog wat punten verbeterd moeten worden om te mogen blijven en dat je daar op terug komt voor het aflopende BT-contract
Het mag inderdaad, maar wat marsiplilamie al zegt; het is niet bepaald netjes en ook niet in d elijn met goed werkgeversschapquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:04 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ik ben geen TL hoor, haha. Ik vraag 't voor een collega van mij, die over 2 weken weg moet en dat gisteren te horen kreeg. Vind ik ook aan de korte kant, maar is dus natuurlijk gewoon toegestaan.
Joo, thanks!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:26 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Het mag inderdaad, maar wat marsiplilamie al zegt; het is niet bepaald netjes en ook niet in d elijn met goed werkgeversschap
Waar ga je haar heen verplaatsen danquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:30 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Joo, thanks!
Jup, klopt. Ik vind 2 weken zelf aan de vrij korte kant, maar goed, ze is op de hoogte gesteld. Aan een kant voelt het best wel wrang, dat ik haar waarschijnlijk ga verplaatsen.
Ben nog niet helemaal wakker, oepsquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:34 schreef mujentas het volgende:
[..]
Waar ga je haar heen verplaatsen dan
Achja t leven is hardquote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:38 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ben nog niet helemaal wakker, oeps. Alleen opgestaan, om het even na te vragen voor d'r. Bedoelde vervangen.
True, vind 't wel echt zonde. Geweldige collega. Maargoed, als je 18 en ouder bent mag je elke keer weer van geluk spreken, als 'ie verlengd wordt. M'n TL zei eergisteren ook al van: Het is dat je je werk echt heel goed doet, anders hadden we je ook niet verlengd na je eerste contract omdat je alweer bijna 19 bent.quote:
Nou mooi toch.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 13:40 schreef OudeBok het volgende:
[..]
True, vind 't wel echt zonde. Geweldige collega. Maargoed, als je 18 en ouder bent mag je elke keer weer van geluk spreken, als 'ie verlengd wordt. M'n TL zei eergisteren ook al van: Het is dat je je werk echt heel goed doet, anders hadden we je ook niet verlengd na je eerste contract omdat je alweer bijna 19 bent.
Ik zit er ook aan te denken om voor TL te gaan. Wat houdt zo'n gesprek in?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef Questionmarks het volgende:
Oefen sollicitatiegesprek voor TL gedaan, ze waren onder de indruk.Op naar het 'echte' gesprek.
Bedoel je het sollicitatiegesprek zelf? Gaat eerst wel heel veel aan vooraf moet ik zeggenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:34 schreef Zuivelkoe het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken om voor TL te gaan. Wat houdt zo'n gesprek in?
Een beetje fanatieke TL concludeert dan dat er normaal gesproken te veel mensen op de planning staan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:53 schreef Franknfurter het volgende:
2 mensen kwamen niet opdagen, moest dus opeens 4 uur tekort aan gaan pakken.uiteindelijk iemand 1 uur extra laten blijven en alsnog alles op tijd af
We hebben veel nieuwe mensen, dus we hebben de planning wat ruimer dan normaal. Daarnaast heb ik bij de groente-afdeling nog wat geschoven en iedereen op zn hielen gezeten. En het was echt aanpoten. Maar ik maak dan ook de planning niet, dus ik kan er sowieso niets aan doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beetje fanatieke TL concludeert dan dat er normaal gesproken te veel mensen op de planning staan.
Heb je al een datum?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:36 schreef Questionmarks het volgende:
Oefen sollicitatiegesprek voor TL gedaan, ze waren onder de indruk.Op naar het 'echte' gesprek.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:55 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Dit vind ik er nou niet bepaald netjes uitzien, vooral de 4e rij van boven
Is van facebookquote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]!
heeft daar nou niemand kritiek op van je werk?
Wat noem je nieuw? Toen ik kwam zat deze er al eventjes volgensmij. Maar hoor wel verhalen over een vorige SM hoe deze beter en chiller waren (En dat was vooral omdat die de regels vanuit het HK niet zo nauw nam volgensmij)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 19:21 schreef Franknfurter het volgende:
David, jullie hebben een nieuwe SM toch?
Oh nee jij zit aan de centrumkant van die straat natuurlijkquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:34 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat noem je nieuw? Toen ik kwam zat deze er al eventjes volgensmij. Maar hoor wel verhalen over een vorige SM hoe deze beter en chiller waren (En dat was vooral omdat die de regels vanuit het HK niet zo nauw nam volgensmij)
Moet natuurlijk gewoon uit betaald worden en dat kan ook gewoon in het systeem verwerkt worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:58 schreef Metis12 het volgende:
Hallo ik had een vraag voor de mensen die bij de ah werken. Vandaag werkte ik een aantal uren, maar in mijn contract staat dat ik maar 12 uur per week kan werken. Dus ik heb nu al 7 uren gewerkt plus 5 vandaag en morgen nog 3, maar vandaag werkte ik van half 2 tot half 5 dus 3 uur en van 5 tot 7 . De eerste drie uur werk ik normaal niet, maar ik werd gebeld dat ik kon werken dus ging ik ook. Maar na het werk zag ik mijn teamleider in het kantoor en vroeg ik hem of hij mijn uren al in het systeem heeft gezet, toen zei hij dat hij het niet kan, want ik kan maar 12 uur werken en die van morgen staan er al in. Hij zei hij ik ga het tegen de manager zeggen dat hij je 3 uur extra moet betalen. Wat ik me nu afvraag is waarom hij het niet gewoon had ingevoerd wat gewoon mogelijk is toch. Dan komt het als tvt uren ofzo?
Het probleem is hier dat je avondtoeslagen krijgt, en dat willen ze niet. Gewoon op hameren, want het moet gewoon.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:58 schreef Metis12 het volgende:
Hallo ik had een vraag voor de mensen die bij de ah werken. Vandaag werkte ik een aantal uren, maar in mijn contract staat dat ik maar 12 uur per week kan werken. Dus ik heb nu al 7 uren gewerkt plus 5 vandaag en morgen nog 3, maar vandaag werkte ik van half 2 tot half 5 dus 3 uur en van 5 tot 7 . De eerste drie uur werk ik normaal niet, maar ik werd gebeld dat ik kon werken dus ging ik ook. Maar na het werk zag ik mijn teamleider in het kantoor en vroeg ik hem of hij mijn uren al in het systeem heeft gezet, toen zei hij dat hij het niet kan, want ik kan maar 12 uur werken en die van morgen staan er al in. Hij zei hij ik ga het tegen de manager zeggen dat hij je 3 uur extra moet betalen. Wat ik me nu afvraag is waarom hij het niet gewoon had ingevoerd wat gewoon mogelijk is toch. Dan komt het als tvt uren ofzo?
Het eerste contract waar in staat dat je maximaal * Dat* mag werken, in welke bedrijfstak dan ook, moet ik nog tegenkomen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:21 schreef d4v1d het volgende:
Die contracten zijn toch gewoon voor iedere functie hetzelfde bij WWM? Neem aan van wel maar ik twijfel nu
Volgensmij ooit een topic gezien in WGR van iemand die dat in zijn Contract of CAO had staan, geen idee welk topic meer thoughquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het eerste contract waar in staat dat je maximaal * Dat* mag werken, in welke bedrijfstak dan ook, moet ik nog tegenkomen.
Het eerste urencontract waar in staat dat je voor niets werkt als je boven je contract werkt ook, trouwens.
is dat niet de werk- en rusttijden wet (voor jeugdigen?) Of las ik er overheen toen ik de CAO doornam?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:00 schreef jffry101 het volgende:
Het enige wat erover in je cao staat is dat er maximaal 45 uur per week gewerkt mag worden (onder voorwaarden).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:19 schreef Janneke141 het volgende:
Caissières die hard werken. That's a first.Ik heb af en toe het gevoel dat bijdraaiers harder werken dan de caissières zelf. Zij hebben andere dingen te doen, die ze graag voor einde dienst afronden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit wss foutquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:47 schreef jffry101 het volgende:
4,3? Als dat klopt worden wij gewoon opgelicht. 2,95 hier.
In principe 2,8 hier.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:47 schreef jffry101 het volgende:
Je moet niet vergeten dat je geen extra tijd krijgt voor het "oh waar is mijn bonuskaart" of "er zit hier geen barcode op, dus haal maar een nieuwe" en de PLU-code opzoeken voor een krat Warsteiner of ander zooi dat niet vaak gekocht wordt kost ook tijd.quote:mja, moet een cassiere per se hard werken? Zolang ze gewoon snel genoeg scant (4.3 seconde toch?) is het prima toch? Kan ze de rest van dr tijd gebruiken (tenzij t druk is) om sociaal te doen tegen de klant.
Niet als de mevrouw 30 seconden haar bonuskaart gaat zoeken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:52 schreef Janneke141 het volgende:
Kwestie van de subtotaaltoets gebruiken, dan haal je die streeftijd altijd wel.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:53 schreef Janneke141 het volgende:
En 999 tasjes aanslaan en er dan een regelcorrectie op maken helpt ook wel.
Je moet toch nog een keer op subtotaal klikken voor het totaalbedrag na het aanslaan van de bonuskaart?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:54 schreef Janneke141 het volgende:
Jawel, want als je op subtotaal drukt stopt de klok.
Wat is je leeftijd?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:58 schreef Metis12 het volgende:
Welke luizenbaan wou jij?3.00 hoort er wel bij. KPKers vinden dat wel lastigquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:41 schreef d4v1d het volgende:
mja, moet een cassiere per se hard werken? Zolang ze gewoon snel genoeg scant (4.3 seconde toch?) is het prima toch? Kan ze de rest van dr tijd gebruiken (tenzij t druk is) om sociaal te doen tegen de klant.
Ik gokte ook maar watquote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:44 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Welke luizenbaan wou jij?3.00 hoort er wel bij. KPKers vinden dat wel lastig
Krijg je weer een hoog percentage regelcorrecties(waarde) per transactiequote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:53 schreef Janneke141 het volgende:
En 999 tasjes aanslaan en er dan een regelcorrectie op maken helpt ook wel.
aantal zegels invoeren [aantal] [zegels] en klaar ben je. Kan zijn dat je eerst even [subtotaal] moet indrukken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:51 schreef donald500 het volgende:
Iemand die weet hoe je alleen koopzegels aanslaat?
Ik moest bijdraaien en was de koopzegels vergeten.
Ik wist het dus niet, 2 collega's (caissières) ook niet en TL was niet in de buurt.
Dat mens ging later bij de servicebalie klagen zei mijn collega dat ze mij dom vond.
Ja sorry hoor ik weet ook niet alles.
Al had ik wel verwacht dat de caissières het wel wisten.
Jij hoort het als coach natuurlijk wel te wetenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:51 schreef donald500 het volgende:
Ik wist het dus niet, 2 collega's (caissières) ook niet en TL was niet in de buurt.
Dat mens ging later bij de servicebalie klagen zei mijn collega dat ze mij dom vond.
Oei, niet erg netjes.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:51 schreef donald500 het volgende:
Ja sorry, onhandig verwoord.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:18 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de klant Donald dom vond en niet de collega.
Ja idd, maar de caissières dan al helemaal.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:55 schreef mujentas het volgende:
[..]
Jij hoort het als coach natuurlijk wel te weten
Oh is dat alles?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
aantal zegels invoeren [aantal] [zegels] en klaar ben je. Kan zijn dat je eerst even [subtotaal] moet indrukken.
Dus bijvoorbeeld voor 54 zegels doe je: [5][4] [aantal] [zegels].
That's all. Nu moet je alleen niet denken dat het aanslaan van 490 koopzegels niet opvaltquote:
Vond het al vreemd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:18 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de klant Donald dom vond en niet de collega.
Haha, even een verwijsfoutje. Maar ik snap um!quote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:27 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
That's all. Nu moet je alleen niet denken dat het aanslaan van 490 koopzegels niet opvalt
Hoe werkt dit precies, kan dit zomaar zonder overleg ook?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:00 schreef Janneke141 het volgende:
Enters, probeer het eens.
Boven contract werken is door sommige leidinggevenden voor ongewenst verklaard, maar daar mag jij nooit de dupe van worden. Wat je werkt moet gewoon worden ingevoerd en uitbetaald worden of als tvt geschreven.
Wat ze wel mogen doen, is je een dienst aan het einde van de week schrappen als je al aan je 12 uren zit.
Je moet gewoon op de [zegels] toets klikken, dan wordt er automatisch uitgerekend hoeveel zegels de klant mag kopen (10% van het aankoopbedrag)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:54 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
aantal zegels invoeren [aantal] [zegels] en klaar ben je. Kan zijn dat je eerst even [subtotaal] moet indrukken.
Dus bijvoorbeeld voor 54 zegels doe je: [5][4] [aantal] [zegels].
Alles kan. Of het netjes is, is een tweede.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Microfoon het volgende:
[..]
Hoe werkt dit precies, kan dit zomaar zonder overleg ook?
Volgens mij gaat het om dat de klant alsnog zegels kan krijgen wanneer deze tijdens de transactie vergeten zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:34 schreef Halldor het volgende:
[..]
Je moet gewoon op de [zegels] toets klikken, dan wordt er automatisch uitgerekend hoeveel zegels de klant mag kopen (10% van het aankoopbedrag)
Donald was dit vergeten te doen. Klant wilde alsnog zegels hebben maar de transactie was al afgerond.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:34 schreef Halldor het volgende:
[..]
Je moet gewoon op de [zegels] toets klikken, dan wordt er automatisch uitgerekend hoeveel zegels de klant mag kopen (10% van het aankoopbedrag)
Bij ond idd ook 2.95 maar met de hamsterweken niet echt haalbaar door klanten die dan producten vergeten en omdat wij allemaal heel aardig zijn omdat tegen ze te vertellenquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:47 schreef jffry101 het volgende:
Nee dat kan natuurlijk niet, ze moeten je netjes te woord staanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Microfoon het volgende:
Hoe werkt dit precies, kan dit zomaar zonder overleg ook?
Dat zorgt dus voor oponthoud bij de kassa. Ik ben altijd eigenljjk heel blij met onze kort part-time cassieres die niet het hele bonusboekje uit hun hoofd hebben geleerd. Die zorgen vaak voor een vlottere doorstroom dan de degene die dat wel gedaan hebben (onze LPT en FT cassieres)quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:45 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Bij ond idd ook 2.95 maar met de hamsterweken niet echt haalbaar door klanten die dan producten vergeten en omdat wij allemaal heel aardig zijn omdat tegen ze te vertellen![]()
Maar wel eerst afrekenen graag en dan zelf pakken
Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo netjes als je de klant wijst op de bonusaanbieding, stukje service. Dan duurt het maar iets langer, jammer dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Dat zorgt dus voor oponthoud bij de kassa. Ik ben altijd eigenljjk heel blij met onze kort part-time cassieres die niet het hele bonusboekje uit hun hoofd hebben geleerd. Die zorgen vaak voor een vlottere doorstroom dan de degene die dat wel gedaan hebben (onze LPT en FT cassieres)
Dat is mogelijk, maar de garantie dat ze die kaart accepteren heb je natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:56 schreef Printerkabel het volgende:
Hoe doen jullie het met die bonuskaart waar medewerkerskorting opzit? Mijn zusje werkt bij de AH en voorheen had ze twee bonuskaarten waarbij je korting kreeg. Mijn ouders hadden er 1 en mijn vriendin en ik.
Kan ik gewoon een copy maken van de barcode en die achter op mijn bonuskaart plakken?
Heb je helemaal gelijk in hoor maar anders hebben wij de hele dag de telefoon roodgloeiend staan en kan ik alles op de servicebalie weer alles aanslaan en ruilen. Dan hebben we dubbel werkquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:53 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat zorgt dus voor oponthoud bij de kassa. Ik ben altijd eigenljjk heel blij met onze kort part-time cassieres die niet het hele bonusboekje uit hun hoofd hebben geleerd. Die zorgen vaak voor een vlottere doorstroom dan de degene die dat wel gedaan hebben (onze LPT en FT cassieres)
Uiteraard. Sterker nog, ik raad het je ten zeerste aan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:35 schreef herodotos het volgende:
Mag je je MVP Bonuskaart ook aan anderen (ouders) geven om boodschappen mee te doen?
Bonusaanbiedingen staan bij de schappen aangegeven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:54 schreef mujentas het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant is het natuurlijk wel zo netjes als je de klant wijst op de bonusaanbieding, stukje service. Dan duurt het maar iets langer, jammer dan.
50% of meer van de klanten zullen niet komen dat ze bijvoorbeeld de 2 gratis kregen omdat ze het niet eens hebben gezien.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:02 schreef marsipilamie het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in hoor maar anders hebben wij de hele dag de telefoon roodgloeiend staan en kan ik alles op de servicebalie weer alles aanslaan en ruilen. Dan hebben we dubbel werk
Je moet wel in dienst zijn van AH.quote:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je moet wel in dienst zijn van AH.
Je kunt natuurlijk ook het product alvast aanslaan en alles afrekenen dat de klant er daarna nog even eentje pakt. Zo doen wij het meestal.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:26 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Bonusaanbiedingen staan bij de schappen aangegeven.
[..]
50% of meer van de klanten zullen niet komen dat ze bijvoorbeeld de 2 gratis kregen omdat ze het niet eens hebben gezien.
Veel klanten storen zich eraan dat iemand terug de winkel in rent voor nog iets te pakken. De enige manier is om eerst af te rekenen en het daarna te mogen halen.
Service zeker, maar als vervolgens iedereen daardoor langer moet wachten zullen de klanten erachter niet gelukkiger van worden.
Dat ligt besloten in 'Je moet in dienst zijn van AH'quote:
Als er AH boven de deur staat denken de meesten dat ze bij 'AH' in dienst zijnquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ligt besloten in 'Je moet in dienst zijn van AH'
Zeg dat, haha.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
Amsterdam Lelylaan wint de winkelwedstrijd voor AH To Go-filialen. Of all places.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook het product alvast aanslaan en alles afrekenen dat de klant er daarna nog even eentje pakt. Zo doen wij het meestal.
Wij doen het inderdaad ook zo zo, betalen en inpakken en dan loopt de klant even terug de winkel in.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:29 schreef mujentas het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook het product alvast aanslaan en alles afrekenen dat de klant er daarna nog even eentje pakt. Zo doen wij het meestal.
Het lijkt misschien krom, maar dat is precies hoe het in het pauzeprofiel staat.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:24 schreef NicolaasFlamel het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik ben 15 jaar oud en werk nu al een tijdje bij een AH XL. Wanneer ik van 15:00 - 19:00 werk krijg ik een (onbetaald) half uur pauze, maar wanneer ik van 14:00-19:00 werk zegt mijn teamleider dat ik alleen een koffiepauze krijg, hij weet ook niet waarom. En volgens het pauzeprofiel zou ik 30 minuten moeten krijgn als ik meer dan 4,5 uur werk, toch? Hoe kan dit? Alvast bedankt!
Wat ik ook heel vreemd vind : van 9 tot 2 krijg je een kwartier en van 10 tot 2 een half uur... Geen idee of dat nog zo is, maar vroeger was dat wel zo...quote:Op zondag 19 januari 2014 14:03 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het lijkt misschien krom, maar dat is precies hoe het in het pauzeprofiel staat.
Bij 14.00 - 18.00 krijg je 10 minuten koffiepauze en pas wanneer je tot 19.45 werkt krijg je een extra onbetaalde pauze van 30 minuten. Dus wanneer je tot 19.00 werkt krijg je alleen maar 10 minuten.
15.00 - 19.00 krijg je 30 minuten onbetaalde pauze.
Dat je alleen een koffiepauze zou krijgen bij een werktijd van 14.00 tot 19.00 uur, klopt alleen als je ouder dan achttien bent. Jij bent minderjarig en hebt daardoor 'meer' recht op pauze. Je TL zou je dus een halfuur pauze moeten geven.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:24 schreef NicolaasFlamel het volgende:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik ben 15 jaar oud en werk nu al een tijdje bij een AH XL. Wanneer ik van 15:00 - 19:00 werk krijg ik een (onbetaald) half uur pauze, maar wanneer ik van 14:00-19:00 werk zegt mijn teamleider dat ik alleen een koffiepauze krijg, hij weet ook niet waarom. En volgens het pauzeprofiel zou ik 30 minuten moeten krijgn als ik meer dan 4,5 uur werk, toch? Hoe kan dit? Alvast bedankt!
Net even voor je gekeken en het is nog steeds zo.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat ik ook heel vreemd vind : van 9 tot 2 krijg je een kwartier en van 10 tot 2 een half uur... Geen idee of dat nog zo is, maar vroeger was dat wel zo...
Klopt, en wat ik begrijp heeft franchise een afwijkend pauzeprofiel in R&Rquote:Op zondag 19 januari 2014 14:07 schreef OudeBok het volgende:
Hmmm. Ik werkte laatst 18-22, zonder pauze. Niet dat ik het erg vond, want bedacht me pas dat ik,dacht ik, pauze had toen het 21:50 was. Op het R&R schema, zie ik dat ik in principe pauze had moeten krijgen. Maar, kan dit ook aan de franchiser liggen? In principe heb je namelijk geen recht op pauze na 4 uur werk, toch?
Zou iemand dit misschien kunnen bevestigen? Dan zal ik daar volgende week naar vragen.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:09 schreef jffry101 het volgende:
[..]
Dat je alleen een koffiepauze zou krijgen bij een werktijd van 14.00 tot 19.00 uur, klopt alleen als je ouder dan achttien bent. Jij bent minderjarig en hebt daardoor 'meer' recht op pauze. Je TL zou je dus een halfuur pauze moeten geven.
<18 en 5 uur werken is verplicht een half uur pauze.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:11 schreef NicolaasFlamel het volgende:
[..]
Zou iemand dit misschien kunnen bevestigen? Dan zal ik daar volgende week naar vragen.
Bedankt voor alle reacties
In het pauzeprofiel staat toch echt van wel:quote:Op zondag 19 januari 2014 14:07 schreef OudeBok het volgende:
Hmmm. Ik werkte laatst 18-22, zonder pauze. Niet dat ik het erg vond, want bedacht me pas dat ik,dacht ik, pauze had toen het 21:50 was. Op het R&R schema, zie ik dat ik in principe pauze had moeten krijgen. Maar, kan dit ook aan de franchiser liggen? In principe heb je namelijk geen recht op pauze na 4 uur werk, toch?
quote:Een medewerker die op een dag tenminste vier uur ononderbroken werkt, krijgt een koffie- of theepauze van tien minuten, tenzij een ontbijt-, lunch- of dinerpauze wordt toegekend.
Het WWM pauzeprofiel is niet hetzelfde als die van franchise.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:14 schreef jffry101 het volgende:
[..]
In het pauzeprofiel staat toch echt van wel:
[..]
True. Zo kreeg ik in vorige filiaal van 7 tot 13 uur een half uur en bij dit filiaal een kwartier en half uur. Zelfs sommige SM's snappen er volgens mij niet veel vanquote:Op zondag 19 januari 2014 14:11 schreef Janneke141 het volgende:
Er zitten zoveel rare dingen in dat pauzeschema, het is niet te onthouden en ook niemand snapt het.
AH To Go doet dat handiger, je hoeveelheid pauze is uitsluitend afhankelijk van de lengte van je dienst en verder niks. Heel overzichtelijk.
Het moet niet uitmaken in welk filiaal je werkt, het systeem rekent dit gewoon automatisch uitquote:Op zondag 19 januari 2014 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
True. Zo kreeg ik in vorige filiaal van 7 tot 13 uur een half uur en bij dit filiaal een kwartier en half uur. Zelfs sommige SM's snappen er volgens mij niet veel van
Een half uur wel. Dat zie je op de rooster terug. Maar een koffiepauze wordt toch niet op een rooster vermeld?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het moet niet uitmaken in welk filiaal je werkt, het systeem rekent dit gewoon automatisch uit
Jup, tenzij dus die filialen franchise en WWM waren?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:19 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het moet niet uitmaken in welk filiaal je werkt, het systeem rekent dit gewoon automatisch uit
Dat durf ik niet te zeggen, ik heb nog nooit een R&R rooster gezienquote:Op zondag 19 januari 2014 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een half uur wel. Dat zie je op de rooster terug. Maar een koffiepauze wordt toch niet op een rooster vermeld?
Van 7-13 is bij ons een kwartiertje. Drie kwartier pauze over 6 uurtjes vind ik wel lang zegquote:Op zondag 19 januari 2014 14:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
True. Zo kreeg ik in vorige filiaal van 7 tot 13 uur een half uur en bij dit filiaal een kwartier en half uur. Zelfs sommige SM's snappen er volgens mij niet veel van
Een beetje van allebei: R&R rekent het wel degelijk uit (de roostermaker ziet het bij netto gewerkte uren) maar het staat weer niet op het afgedrukte rooster.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Een half uur wel. Dat zie je op de rooster terug. Maar een koffiepauze wordt toch niet op een rooster vermeld?
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar theoretisch zou het vrij logisch zijn als betaalde pauzes er niet als pauze op staan, maar onbetaalde wel.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Da's toch bizar dat het overal anders is?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:24 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Van 7-13 is bij ons een kwartiertje. Drie kwartier pauze over 6 uurtjes vind ik wel lang zeg
Dagplanning hebben ze bij mij alleen bij de kassaquote:Op zondag 19 januari 2014 14:26 schreef UncleSam het volgende:
Je ziet het wel op de dagplanning. 1 P achter je naam is koffiepauze, 2 PP is lunchpauze/diner
Jaquote:Op zondag 19 januari 2014 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Da's toch bizar dat het overal anders is?
Dan kan je daar zeker de hele tijd iemand naast gaan zetten?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:36 schreef jffry101 het volgende:
Schrijven jullie zelf niet uit bij een defect? Gewoon doorverwijzen naar de counter met een zelfgeschreven emballagebon.
Deze manquote:Op zondag 19 januari 2014 14:34 schreef mujentas het volgende:
Ik heb even het pauze overzicht geupload.
http://ah-urentool.nl/pauzeprofiel.html
Hier zouden ze na precies 15 minuten al door de intercom schreeuwen 'Mevrouw Sunshine kassa-afdeling alstublieft'quote:Op zondag 19 januari 2014 14:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat trouwens van mij mag (misschien ben ik hier de enige) is een afkloksysteem wanneer je pauze gaat houden en weer terugkomt van pauze. Het is gewoon storend dat mensen 20 of zelfs 25 minuten van koffiepauze wegblijven terwijl het eigenlijk te druk is om een pauze te nemen.
De Jumbo heeft dat systeem. En dat werkt ook niet, want de slome duikelaars doen eerst boodschappen voor hun lunch, gaan even naar de wc, klokken dan pauze, gaan eten, klokken dan weer 'aanwezig, gaan nog even roken en komen dan pas terug op hun werkplek.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat trouwens van mij mag (misschien ben ik hier de enige) is een afkloksysteem wanneer je pauze gaat houden en weer terugkomt van pauze. Het is gewoon storend dat mensen 20 of zelfs 25 minuten van koffiepauze wegblijven terwijl het eigenlijk te druk is om een pauze te nemen.
Verkoop heeft (jammer genoeg) geen teamleider. ASM maakt planningen voor ons.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Jumbo heeft dat systeem. En dat werkt ook niet, want de slome duikelaars doen eerst boodschappen voor hun lunch, gaan even naar de wc, klokken dan pauze, gaan eten, klokken dan weer 'aanwezig, gaan nog even roken en komen dan pas terug op hun werkplek.
Maar je teamleider kan toch gewoon klokkijken, neem ik aan?
Maar die ASM kan geen klokkijken?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Verkoop heeft (jammer genoeg) geen teamleider. ASM maakt planningen voor ons.
ASM is wel af en toe op de afdeling, maar niet dagelijksquote:Op zondag 19 januari 2014 14:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar die ASM kan geen klokkijken?
Alleen wanneer hij naar huis magquote:Op zondag 19 januari 2014 14:56 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Maar die ASM kan geen klokkijken?
Nee, zo werkt het toch niet. Mevrouw sunshine is werkzaam op brood. Nu het echte situatie:quote:Op zondag 19 januari 2014 14:50 schreef mujentas het volgende:
Hier zouden ze na precies 15 minuten al door de intercom schreeuwen 'Mevrouw Sunshine kassa-afdeling alstublieft'
De rest van de tijd zit hij in de kantine koffie te drinken?quote:Op zondag 19 januari 2014 14:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
ASM is wel af en toe op de afdeling, maar niet dagelijks
En te kakken op de WCquote:Op zondag 19 januari 2014 14:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
De rest van de tijd zit hij in de kantine koffie te drinken?
Oh, die van ons drinkt koffie in het SM hokje.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:01 schreef Schuimpjes het volgende:
Dat zeg ik, koffie drinken in de kantine.
Klinkt best kinkyquote:Op zondag 19 januari 2014 15:02 schreef exelletor het volgende:
[..]
Oh, die van ons drinkt koffie in het SM hokje.
"Zeg Piet, kom jee even naar het SM hok? Dan drinken we even samen een kopje koffiequote:Op zondag 19 januari 2014 15:03 schreef exelletor het volgende:
[..]
In de tijd dat onze ASM een man en SM een vrouw was...
Mwah, ASM houdt wel van kletsen dat welquote:Op zondag 19 januari 2014 14:58 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
De rest van de tijd zit hij in de kantine koffie te drinken?
Klopt maar zoals je ziet in het pauzeprofiel van R&R dat gepost is klopt dat dus wel. Franchise mag hier dus vanaf wijken.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:24 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Van 7-13 is bij ons een kwartiertje. Drie kwartier pauze over 6 uurtjes vind ik wel lang zeg
Dat is dus niet waar. Er word gesproken over een pauze. Niet over de duur hiervan. Terwijl "oudere werknemers recht hebben op een pauze bij 5,5 uur werken. Albert Heijn wijkt hierin in positieve zin af voor al zijn werknemers.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
<18 en 5 uur werken is verplicht een half uur pauze.
Wel op de dagplanning daar staat een klein p-tje achter iemand zijn naam.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
2 pp's betekend 2 koffiepauzes.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:26 schreef UncleSam het volgende:
Je ziet het wel op de dagplanning (afgedrukte dagrapportage). 1 P achter je naam is koffiepauze, 2 PP is lunchpauze/diner
Of doorverwijzen naar de balie om ze in te leveren. Nog makkelijker heb je maar 1x werk aan dan.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:36 schreef jffry101 het volgende:
Schrijven jullie zelf niet uit bij een defect? Gewoon doorverwijzen naar de counter met een zelfgeschreven emballagebon.
2 uurtjes in totaal voor de hele week of 2 per dag?quote:Op zondag 19 januari 2014 16:46 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb nu zoveel dagen achter elkaar gewerkt, dat ik gewoon zin heb om te werken en aan het balen ben, dat ik volgende week wss. maar 2 uurtjes heb.
weekquote:Op zondag 19 januari 2014 16:50 schreef donald500 het volgende:
[..]
2 uurtjes in totaal voor de hele week of 2 per dag?
Haha, ik ken het. Als ik een dag vrij heb dan weet ik ook echt niet wat ik moet doenquote:Op zondag 19 januari 2014 16:46 schreef OudeBok het volgende:
Ik heb nu zoveel dagen achter elkaar gewerkt, dat ik gewoon zin heb om te werken en aan het balen ben, dat ik volgende week wss. maar 2 uurtjes heb.
Same. Mocht deze week alleen niet boven de 12 uur uit komen, omdat ik de week daarvoor al lekker toeslagen aan het binnenharken was.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:02 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Haha, ik ken het. Als ik een dag vrij heb dan weet ik ook echt niet wat ik moet doen. Deze week 43 uur met drie dagen vrij. Dan blijf ik die drie dagen de hele dag in m'n nest liggen
Ik normaliter ook. Heb op het moment alleen echt geen fuck te doenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:04 schreef exelletor het volgende:
Ik vind het nu juist chill dat ik weinig uren maak. Kan ook wat andere dingen erbij doen enzo.
Als ze zo doodsimpel zijn waarom heb je ze dan niet de eerste keer gehaald?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:11 schreef OudeBok het volgende:
Ik vind het meestal ook wel ontspannend op het werk. Beetje schoonmaken hier en daar, dan weer een klantje, dan weer even counter en soms even keihard aanpoten. Thuis zit ik een beetje te niksen en te wachten op m'n hertentamens, waarvan ik een doodsimpele heb op woensdag en er 2 volgende week ergens aan het einde heb.
Was op vakantie met zwaarwegende redenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:17 schreef mujentas het volgende:
[..]
Als ze zo doodsimpel zijn waarom heb je ze dan niet de eerste keer gehaald?
Ik eergisterenquote:Op zondag 19 januari 2014 17:56 schreef Etsu het volgende:
Ik heb vandaag m'n kerstpakketje a la 20 euro opgehaald. Lekker op tijd.
quote:Op zondag 19 januari 2014 18:31 schreef UncleSam het volgende:
Wtf
http://www.klacht.nl/albe(...)van-5-december-2013/
Officiële AH cadeaubonnen zijn onbeperkt geldig.
Eerst 'n uur vers restanten, dan 2 uur HB, dan 3 uur vers ongeveer.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:27 schreef monsterd. het volgende:
Stond je niet ingepland op 2 afdelingen? Ochtend op vers en middag op hb? Er gaat sowieso half uur eigen tijd af voor je pauze
Nou, alle vorige keren dat ik hb ging navullen nadat ik een vers shift had gedaan stond het niet zo..quote:Op zondag 19 januari 2014 19:31 schreef monsterd. het volgende:
Nee kwa pauze maakt het voor jou dus niets uit. Je hebt immers het halfuurtje gehad waar je recht op had. Omdat je zowel hb als vers hebt gedaan staat het erin als een gebroken dienst. Anders kloppen de uren niet in het budget. Voor jou is het resultaat precies hetzelfde.
Discussie hebben we een paar weken geleden ook gehad. Op Plaza spreken twee artikelen elkaar tegen.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:22 schreef d4v1d het volgende:
Toeslaguren tellen dus niet bij het totale contracturen toch? Heb even de index van de CAO doorgekeken en een paar kopjes aangeklikt maar ik zou even zo 1..2..3 niet weten waar ik moet zoeken?
Staat dit wel in de CAO of praat ik nu bullshit en tellen ze dus wel, dacht van niet iig?
Welke twee artikelen?quote:Op zondag 19 januari 2014 20:24 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Discussie hebben we een paar weken geleden ook gehad. Op Plaza spreken twee artikelen elkaar tegen.
Als je kijkt bij Persoonlijk >> Mijn regelingen >> Toeslagen >> Op uren >> Zon- en feestdagen staat er:quote:
Als je dan bijvoorbeeld kijken onder hetzelfde menu maar dan Toeslagen >> Overig >> Alarmopvolging staat er:quote:Bij Albert Heijn worden toeslagen automatisch omgezet in toeslaguren en direct uitbetaald. Uitbetaalde toeslaguren tellen niet mee voor het aantal uit te betalen contracturen.
Zoals ik de laatste keer al aangaf stond de tekst die nu onder alarmopvolging staat een tijdje terug ook bij zon- en feestdagen. Maar goed, ik weet dus niet of de regeling recent verandert is. Vorig jaar nog een discussie met mijn SM over gehad die vond dat ik met een contract van 12 uur aan 6 uur werken op zondag genoeg zou hebben. Toen wees hij op het handboekartikel waar dat in staat, maar daar staat nu dus wat anders.quote:De toeslag wordt als toeslaguren binnen contract uitbetaald. De toeslaguren worden vervolgens aangevuld met de overige uit te betalen uren tot het aantal contracturen is bereikt. De resterende uren, die dus boven je contract uitkomen, worden op het TVT saldo geboekt.
Hmm, maargoed, ik moet binnenkort even achter mn uren aan en dan heb ik dit eerste artikel bij de hand. Ik doe net alsof ik het tweede artikel niet ken, heb ook niks te maken met alarmsopvolginquote:Op zondag 19 januari 2014 20:30 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als je kijkt bij Persoonlijk >> Mijn regelingen >> Toeslagen >> Op uren >> Zon- en feestdagen staat er:
[..]
Als je dan bijvoorbeeld kijken onder hetzelfde menu maar dan Toeslagen >> Overig >> Alarmopvolging staat er:
[..]
Zoals ik de laatste keer al aangaf stond de tekst die nu onder alarmopvolging staat een tijdje terug ook bij zon- en feestdagen. Maar goed, ik weet dus niet of de regeling recent verandert is. Vorig jaar nog een discussie met mijn SM over gehad die vond dat ik met een contract van 12 uur aan 6 uur werken op zondag genoeg zou hebben. Toen wees hij op het handboekartikel waar dat in staat, maar daar staat nu dus wat anders.
Je hebt tot 18.00 gewerkt?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:24 schreef d4v1d het volgende:
Wat een naaistreekEerder begonnen vandaag, is netjes ingevoerd maar ze halen er aan het eind een uurtje van af
![]()
[ afbeelding ] En wat is dit voor 'n vage manier van invoeren?
Ja..quote:
Zeg je van de week toch dat ze het 'per ongeluk' verkeerd hebben ingevoerd en vraag je of ze dit willen corrigeren.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja..Weet ook al waarom het is. Als ze tot 18:00 zetten werk ik 13 uur... Vraag me dan gewoon niet om extra te komen werken
![]()
Heb net gebeld, de TL geeft he door (stond nu een andere)quote:Op zondag 19 januari 2014 20:39 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zeg je van de week toch dat ze het 'per ongeluk' verkeerd hebben ingevoerd en vraag je of ze dit willen corrigeren.
Vind ik ook hoor. Eerst vragen of je extra kan werken en dan achteraf de boel bedonderen. Zo iemand is meer geschikt als kwaliteitsmedewerker dan als teamleider.quote:Op zondag 19 januari 2014 20:40 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Heb net gebeld, de TL geeft he door (stond nu een andere)
Maar vind het sowieso een naaistreek dat dit zo wordt gedaan..
Mja, mn uren zijn er gisteravond niet gelijk ingezet. Het is de TL van vandaag die dit fliktquote:Op zondag 19 januari 2014 20:45 schreef mujentas het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Eerst vragen of je extra kan werken en dan achteraf de boel bedonderen. Zo iemand is meer geschikt als kwaliteitsmedewerker dan als teamleider.
Dat die daar tijd voor heeft.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:01 schreef d4v1d het volgende:
Komt ook 10 keer per shift langslopen en zeggen dat je FiFo moet vullen
Jij loopt toch ook wel door de winkel van het magazijn naar pad 9, van pad 9 naar vlees, van vlees naar deli etc. etc. Als ze dan iemand tegenkomt zegt ze dat volgensmij standaardquote:
Zeg ik ook wel tegen de parttimers die nog niet zo vaak vers gevuld hebben, maar zeker geen 10 keerquote:Op zondag 19 januari 2014 21:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Jij loopt toch ook wel door de winkel van het magazijn naar pad 9, van pad 9 naar vlees, van vlees naar deli etc. etc. Als ze dan iemand tegenkomt zegt ze dat volgensmij standaard
Het punt is dat ik al ruim 6-7 maanden op vers sta en ik nog nooit betrapt ben op niet FiFo vullen.quote:Op zondag 19 januari 2014 21:05 schreef mujentas het volgende:
[..]
Zeg ik ook wel tegen de parttimers die nog niet zo vaak vers gevuld hebben, maar zeker geen 10 keer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |