quote:
Op woensdag 15 januari 2014 22:38 schreef Ivo1985 het volgende:[..]
In deze regio is de wachttijd voor een klein appartementje ook al snel 5 jaar, voor een gezinswoning 10+ (en dat was 30 jaar geleden toen mijn ouders jong waren ook al zo...). Wat dat betreft weinig beter dan Utrecht.
En inderdaad, er is de afgelopen 30 jaar maar heel weinig veranderd wat de woningmarkt in dit verband. Ik kocht 23 jaar geleden mijn eerste koopwoning omdat ook toen al een huurwoning in de vrije sector volstrekt onbetaalbaar was - en voor een sociale huurwoning kwamen mijn ex en ik niet in aanmerking wegens net samen een paar tientjes teveel verdienen.

quote:
Ik geef je gelijk dat mijn situatie wat anders is, maar voor die kleine 7 euro per jaar dat het in deze regio is blijf ik de rest van m'n leven gewoon ingeschreven staan. Ook als zou ik 60k per jaar verdienen en inmiddels een eigen koopwoning bezitten. Je weet nooit hoe het kan verkeren in het leven...
Ik geef je groot gelijk. En ook wat TS betreft, mijn eerdere woorden waren wellicht iets te 'hard', maar inderdaad, het is nooit verkeerd om jezelf goed voor te bereiden op eventuele 'rampen'.
Blijft natuurlijk de vraag hoe zijn vriendin dit zal opvatten, maar dat is eigenlijk niet aan ons om over te oordelen. Ik krijg in ieder geval de indruk dat TS gewoon verstandig wil zijn en rekening wil houden met een eventueel ramp-scenario, en dat is eigenlijk gewoonweg zeer slim, al is het maar vanwege het feit dat 33% van de relaties inderdaad op termijn blijkt te ploffen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"