abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135517189
quote:
Israël ziet graag dat de Nederlandse regering met een aanvullende verklaring komt over het recente besluit van pensioenverzekeraar PGGM om de belangen in vijf Israëlische banken te verkopen.

Dat zegt de Israëlische ambassadeur in Nederland, Haim Divon, in een interview met NU.nl. PGGM verkocht de belangen vanwege de betrokkenheid van de banken bij de financiering van Israëlische nederzettingen in bezette Palestijnse gebieden.
Eerder beëindigde advies- en ingenieursbureau Royal Haskoning DHV zijn betrokkenheid bij de bouw van een afvalwaterzuiveringsproject in Israël. Waterbedrijf Vitens stopte de samenwerking met Israëlische evenknie Mekorot.

"Ik hoop dat we nog meer van de regering horen", stelt de ambassadeur. "De eerste statements van de Nederlandse regering waren goed, maar we willen graag dat er nog een aanvullende verklaring komt."

Ondermijnen
Volgens Divon ondermijnen de Nederlandse bedrijven die zich terugtrekken uit Israël vanwege het nederzettingenbeleid de gestelde doelen van de internationale gemeenschap, en het vredesproces in het bijzonder.
"Ik hoop dat de regering zich dat realiseert en dat zij proactief is. De bedrijven zijn natuurlijk onafhankelijk, maar tegelijkertijd luisteren zij goed naar wat de regering zegt over deze kwestie."

Vredesakkoord
Divon: "We bereiken op dit moment juist een cruciale fase van het vredesproces. Bekijk het dan eens vanuit ons perspectief: we willen heel graag een akkoord bereiken om het conflict te beëindigen en wat kijgen we? We krijgen straffende maatregelen van bedrijven. Boycots en sancties. Als er op de Olympische Spelen een onderdeel 'hypocrisie' zou zijn, zouden sommige van jullie bedrijven hier gemakkelijk goud winnen."
Volgens Divon is het nieuws van PGGM in Israël hard aangekomen. "Het gaat om een fractie van een procent van onze economie, maar het is symbolisch en voor ons zeer ergerlijk. Als we willen samenwerken, is dit niet de manier."
Divon stelt dat de relatie tussen Israël en Nederland een piek had bereikt door de trip van premier Mark Rutte naar Israël. "Niemand heeft er belang bij om na de piek die we hebben bereikt, af te zakken."

Gevoelig
Als meer Nederlandse bedrijven het voorbeeld van PGGM volgen, vreest Divon voor de gevolgen. Voor de handelsrelatie is het volgens hem van groot belang dat de perceptie van Nederland als vriend van Israël niet verandert.
"Ik kom net terug uit Israël, en de mensen vroegen me: 'Wow, wat is er gebeurd in Nederland? Dat was een goede vriend, en wat nu?'. We willen niet dat dat de perceptie in Israël door dit soort gebeurtenissen wordt dat er iets mis is met de relatie tussen de twee landen. Anders zullen andere Israëlische ondernemingen straks zeggen: 'Dan openen we wel een vestiging in Duitsland, of in België'. Die retoriek horen we nu nog niet, en die willen we ook niet horen."
Of er sancties volgen als meer Nederlandse bedrijven het voorbeeld van PGGM volgen, kan Divon niet zeggen. "We zullen zien, we moeten natuurlijk alle opties afwegen. Ik hoop dat het niet zal gebeuren."
http://www.nu.nl/politiek(...)nd-besluit-pggm.html
And remember, respect is everything!
pi_135517267
Hebben die joden al eens bedacht, dat als ze gewoon normaal doen, dit niet hoeft te gebeuren.
  Forum Admin woensdag 15 januari 2014 @ 13:27:34 #3
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_135517279
Ze hebben goed naar de Russen gekeken blijkbaar.
pi_135517375
Private organisaties maken hun eigen afweging en dat moet zo blijven. De Nederlandse overheid moet zich afzijdig houden.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:31:26 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135517412
Ik zou dan PGGM krachtig steunen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:31:36 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135517422
Bedrijven hebben volledig het recht om geen zaken te willen doen met bedrijven uit een schurkenstaat als Israel.
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:32:11 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135517449
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:30 schreef Kowloon het volgende:
Private organisaties maken hun eigen afweging en dat moet zo blijven.
Dit.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  † In Memoriam † woensdag 15 januari 2014 @ 13:33:19 #8
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_135517485
quote:
Private organisaties maken hun eigen afweging en dat moet zo blijven. De Nederlandse overheid moet zich afzijdig houden.
QFT.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_135517490
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:31 schreef Yi-Long het volgende:
Bedrijven hebben volledig het recht om geen zaken te willen doen met bedrijven uit een schurkenstaat als Israel.
Nu vind ik persoonlijk Israël geen schurkenstaat. Maar eens met de rest.
pi_135517526
Israël :r
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_135517606
quote:
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:39:57 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_135517745
quote:
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_135517779
quote:
pi_135518102
Laat Nederland de Israëlische ambassadeur dan maar op het matje roepen om te vragen wanneer ze eens ophouden met hun landjepik.
pi_135518193
quote:
Als er op de Olympische Spelen een onderdeel 'hypocrisie' zou zijn, zouden sommige van jullie bedrijven hier gemakkelijk goud winnen."
Klinkt uitnodigend.
-
  woensdag 15 januari 2014 @ 13:53:46 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135518307
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:48 schreef Nemephis het volgende:
Laat Nederland de Israëlische ambassadeur dan maar op het matje roepen om te vragen wanneer ze eens ophouden met hun landjepik.
Dat lijkt me net zoiets als Mike Tyson die relatieadvies komt geven aan Badr Hari, als je even kijkt naar de geschiedenis van ons eigen landje, en waar wij grotendeels onze rijkdom aan te danken hebben... ;)
pi_135518331
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:51 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Klinkt uitnodigend.
We moesten het goud op het onderdeel "deportatie van etnische groepen" al aan hen laten, dus ik ben blij dat ze ons deze gunnen.
pi_135518560
quote:
99s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat lijkt me net zoiets als Mike Tyson die relatieadvies komt geven aan Badr Hari, als je even kijkt naar de geschiedenis van ons eigen landje, en waar wij grotendeels onze rijkdom aan te danken hebben... ;)
Touché!
pi_135518577
quote:
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135518676
Ze zijn weer aan het huilen.
Ура для россии
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:09:45 #21
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135518897
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 13:54 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

We moesten het goud op het onderdeel "deportatie van etnische groepen" al aan hen laten, dus ik ben blij dat ze ons deze gunnen.
Je bedoelt het importeren van etnische groepen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135518992
Ik zou ook een bepaalde "krachtige reactie" willen zien, maar waarschijnlijk niet de reactie die ze wensen.. Echt, wat een mongool :')

quote:
Vredesakkoord
Divon: "We bereiken op dit moment juist een cruciale fase van het vredesproces. Bekijk het dan eens vanuit ons perspectief: we willen heel graag een akkoord bereiken om het conflict te beëindigen en wat kijgen we? We krijgen straffende maatregelen van bedrijven.
Wacht even, je wil heel graag een akkoord bereiken? Wat hebben die zogenaamde straffende maatregelen daar dan mee te maken? Het is niet alsof je de PGGM nodig hebt voor de vredesonderhandelingen..
pi_135519600
quote:
we willen heel graag een akkoord bereiken om het conflict te beëindigen
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:32:12 #24
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
  woensdag 15 januari 2014 @ 14:40:07 #25
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_135519926
quote:
Gevoelig
Als meer Nederlandse bedrijven het voorbeeld van PGGM volgen, vreest Divon voor de gevolgen. Voor de handelsrelatie is het volgens hem van groot belang dat de perceptie van Nederland als vriend van Israël niet verandert.
"Ik kom net terug uit Israël, en de mensen vroegen me: 'Wow, wat is er gebeurd in Nederland? Dat was een goede vriend, en wat nu?'. We willen niet dat dat de perceptie in Israël door dit soort gebeurtenissen wordt dat er iets mis is met de relatie tussen de twee landen. Anders zullen andere Israëlische ondernemingen straks zeggen: 'Dan openen we wel een vestiging in Duitsland, of in België'. Die retoriek horen we nu nog niet, en die willen we ook niet horen."
Of er sancties volgen als meer Nederlandse bedrijven het voorbeeld van PGGM volgen, kan Divon niet zeggen. "We zullen zien, we moeten natuurlijk alle opties afwegen. Ik hoop dat het niet zal gebeuren."
Dit is echt de slechtste "It would be a shame if something happened to this store" ever. Dit komt van de ambassadeur van een land met minder inwoners dan België, ik denk dat Nederland het wel redt :')

quote:
Als er op de Olympische Spelen een onderdeel 'hypocrisie' zou zijn, zouden sommige van jullie bedrijven hier gemakkelijk goud winnen
Gelukkig is de Israelische regering niet full-time bezig met het creëren van meer Lebensraum, dat zou pas hypocriet zijn.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')