Met alleen zo;n grafiekje, zonder de achterliggende onderbouwing kom je daar niet mee weg. Door te stellen dat de andere categorieën niet snelheidsgerelateerd zijn, mis je gewoon het hele punt. Je hoeft helemaal geen wetenschapper te zijn om dat te concluderen. Het is maar net hoe je het grafiekje leest/interpreteert. Dus dan de achterliggende onderzoeken ook posten aub. Wetenschappers trekken juist ook altijd de conclusie dat snelheid de grootste oorzaak is van ongelukken met dodelijke afloop Breng je de snelheid omlaag en handhaaf je ook, dan zullen er automatisch minder dodelijke ongelukken gebeuren!!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Schrijf je een briefje naar het Ministerie en vraag je mbv de Wob het onderzoek op. Als je daarna nog kritiek hebt, graag hier inhoudelijk posten.
Vooralsnog hou ik het even bij deze officiële cijfers die volledig in lijn zijn met vergelijkbare onderzoeken.
[..]
Ja, zo is inderdaad alles snelheidsgerelateerd, want als je gewoon op de oprit was blijven staan...
Op dezelfde manier zijn vrouwen verantwoordelijk voor al het nare wat de mens doet. Immers zonder vrouwen wordt geen mens geboren en dus...
Het is een onzinredenering. Punt.
[..]
Volstrekte onzin. Een veel voorkomend iets is dat iemand even niet oplet of schrikt, in de berm belandt met twee wielen en slipt bij het daar weer uitkomen. Heeft niets te maken met te hard rijden.
[..]
Ja, leuk. Het is door wetenschappers onderzocht, maar jij weet het meteen veel beter.
Je onderstreept mijn punt: je bent kritiekloos aan het blaten.
zulke schijnconstructies /mazen in de wet kun je ondervangen door iedereen bv met de smartphone verplicht in te laten loggen op een kenteken op de RDW site als hij gaat rijden. Een soort inchecksysteem. (een ov chipkaart voor auto;s) dan weet je altijd wie er wanneer in een bepaalde auto rijdt. Als er dan in een auto gereden wordt waar de bestuurder niet is ingechecked kun je meteen de KLPD er op af sturen om de auto van de weg te halen. Of direct automatische boetes en het kenteken ongeldig laten verklaren als dit bv 3x gebeurt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Auto op kenteken van een BV. Opgelost.
Je hebt echt geen idee.
Maar vertel nog even waarom die arm zo ver in de ster van Koos zit, want ik ben heel benieuwd. Buurjongetje met een zeer ongepaste relatie met Ome Koos?
Sorry, maar als snelheid in die andere categoriën doorslaggevend was, dan hoort het bij de verzameling snelheid. Daarvoor hoef je niet eens intelligent te zijn, de kleuterschool afronden lijkt mij voldoende.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Met alleen zo;n grafiekje, zonder de achterliggende onderbouwing kom je daar niet mee weg. Door te stellen dat de andere categorieën niet snelheidsgerelateerd zijn, mis je gewoon het hele punt. Je hoeft helemaal geen wetenschapper te zijn om dat te concluderen. Het is maar net hoe je het grafiekje leest/interpreteert. Dus dan de achterliggende onderzoeken ook posten aub.
Nee.quote:Wetenschappers trekken juist ook altijd de conclusie dat snelheid de grootste oorzaak is van ongelukken met dodelijke afloop
O god, Finch et al weer in de bocht... Zelfs de SWOV zet daar een kanttekening bij.quote:Breng je de snelheid omlaag en handhaaf je ook, dan zullen er automatisch minder dodelijke ongelukken gebeuren!!
Waarom? Het verkeer in NL is al extreem veilig. Waarom moet NL nog meer een politiestaat worden? Zodat Koos een harde plasser kan krijgen? Ik snap jouw belang daarbij inmiddels wel, maar nee... opbokken met al die idiote controles.quote:Het ontbreekt hem helaas nog veel te vaak aan goede handhaving en dan met name op 80 en 50 wegen waar de meeste dodelijke ongelukken gebeuren. Hier moet zsm een waterdichte controle komen.
Jij bent echt eng.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:07 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
zulke schijnconstructies /mazen in de wet kun je ondervangen door iedereen bv met de smartphone verplicht in te laten loggen op een kenteken op de RDW site als hij gaat rijden. Een soort inchecksysteem. (een ov chipkaart voor auto;s) dan weet je altijd wie er wanneer in een bepaalde auto rijdt. Als er dan in een auto gereden wordt waar de bestuurder niet is ingechecked kun je meteen de KLPD er op af sturen om de auto van de weg te halen. Of direct automatische boetes en het kenteken ongeldig laten verklaren als dit bv 3x gebeurt.
Het is gewoon een feit dat er bij een ongeval met lagere snelheid minder kans is op doden en gewonden, daar kun je niet onderuit. Rij met 50 tegen een boom, of met 100 en kijk wie er levend uit de auto stapt. En dus jij baggetaliseert die ruim 600 doden per jaar even! 600 doden is een enorme hoeveelheid, als er een ramp gebeurt en er vallen 10 doden is iedereen in rep en roer, maar van die 600 doden hoor je niets!! Dat is toch gewoon absurd!!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Sorry, maar als snelheid in die andere categoriën doorslaggevend was, dan hoort het bij de verzameling snelheid. Daarvoor hoef je niet eens intelligent te zijn, de kleuterschool afronden lijkt mij voldoende.
Of je moet hier stellen dat deze wetenschappers meest waarschijnlijk idioten zijn, maar dat mag je dan onderbouwen.
En dan mag je tevens uitleggen waarom het precies in lijn is met andere vergelijkbare onderzoeken.
[..]
Nee.
[..]
O god, Finch et al weer in de bocht... Zelfs de SWOV zet daar een kanttekening bij.
Dat geldt voor specifieke wegen. Binnen de bebouwde kom, of daarbuiten, met name rondom kruisingen. B.v. in het geheel niet op autosnelwegen.
[..]
Waarom? Het verkeer in NL is al extreem veilig. Waarom moet NL nog meer een politiestaat worden? Zodat Koos een harde plasser kan krijgen? Ik snap jouw belang daarbij inmiddels wel, maar nee... opbokken met al die idiote controles.
In het OV, of vliegtuig moet je ook inchecken, waarom niet met je auto. Privacy is in het verkeer geen groot goed. Sterker. juist door de privacy gaan mensen gevaarlijk gedrag vertonen, want gefrustreerden in het gewone leven wanen zich heel wat in hun dikke BMW, dat soort gevaarlijk compensatiegedrag kun je hiermee ook uitbannen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij bent echt eng.
Zelfs Big Brother loopt hoofdschuddend weg als hij dit leest.
Ik ben helemaal geen notoire hardrijder en al helemaal niet binnen de bebouwde kom, laat staan op plekken waar kinderen zijn.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 12:27 schreef OEM het volgende:
Vage discussie dit hoor. Aan de ene kant een gestapo-troller die wil dat we hersenloos 1 km/h rijden en aan de andere kant een notoire hardrijder die waarschijnlijk 300 km/h over een schoolplein nog goed probeert te praten.
Er staat vandaag wel een aardig artikel in de trouw.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 13:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen notoire hardrijder en al helemaal niet binnen de bebouwde kom, laat staan op plekken waar kinderen zijn.
Ik ben voor meer verkeersveiligheid en er dienaangaande van overtuigd dat dan die oppervlakkige focus tav snelheid eruit moet.
Wel natuurlijk op plekken waar dat echt niet kan, maar de controles staan met name daar waar het wel kan: dat levert nl geld op.
En ja, dat is het beleid wat Koos in gang heeft gezet. Is hij er geen voorstander van? Dan heeft hij vreemde daden getoond.
Sinds wanneer is dat dan?quote:
quote:Op maandag 13 december 2010 11:19 schreef DS4 het volgende:
in de stromende regen met semi-slicks met slechts 1,5 mm restprofiel op 30cm brede banden over de snelweg rijdt met 140 km/u
Kijk, daar liegt Spee alweer!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Er staat vandaag wel een aardig artikel in de trouw.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ometer-per-uur.dhtml
O, daar heb je weer zo zielig figuur die posts uit een ver verleden onthoudt en zelfs nog gaat opzoeken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 15:01 schreef OEM het volgende:
Sinds wanneer is dat dan?
Leg even uit hoe zo hard rijden dat je je rijbewijs kwijt raakt bijdraagt aan meer veiligheid? Mag je daarna hetzelfde doen voor rondrijden op versleten banden.
Zou een IP nummer die rekening gaan betalen en de cursus gaan bijwonen in jouw verknipte geest?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
een EMG lijkt me op zn plaats alleen al op basis van de forumposts!! Ik zal Koos eens tweeten of dat ook niet mogelijk moet zijn. Een EMG op basis van uitspraken op fora en facebook.
Makkelijk te onthouden, want je komt zeer zelden zulke cognitief dissonante personen tegen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:20 schreef DS4 het volgende:
O, daar heb je weer zo zielig figuur die posts uit een ver verleden onthoudt en zelfs nog gaat opzoeken.
Prima dat je je eigen normen en waarden hanteert, maar mijn god, stop eens om het allemaal proberen goed te praten.quote:Die semislicks zijn niet versleten bij 1,5 mm profiel en die gebruik ik alleen op de openbare weg om van en naar het circuit te komen.
En mijn rijbewijs ben ik kwijtgeraakt met een snelheid die op dat moment geen enkel probleem was voor de verkeersveiligheid, maar waar men dan toch staat te laseren, want ja... het is een kaarsrecht stuk wat enorm uitnodigt om harder te rijden.
Ik rij wel eens harder als dat kan. Ik rij ook wel eens rustiger indien het verkeer dat vraagt. Kortom: ik gebruik mijn hersenen in de auto.
Goed praten? Volgens mij wil hij alleen maar zeggen dat het verkeer dynamisch is en dat je daar naar moet handelen. Soms is dat 170 op een lege snelweg, soms is dat 30 op een drukke 50-weg.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:37 schreef OEM het volgende:
[..]
Makkelijk te onthouden, want je komt zeer zelden zulke cognitief dissonante personen tegen.
[..]
Prima dat je je eigen normen en waarden hanteert, maar mijn god, stop eens om het allemaal proberen goed te praten.
Het is inderdaad allemaal vrij eenvoudig te begrijpen.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef Mano_ het volgende:
Goed praten? Volgens mij wil hij alleen maar zeggen dat het verkeer dynamisch is en dat je daar naar moet handelen. Soms is dat 170 op een lege snelweg, soms is dat 30 op een drukke 50-weg.
Ja, dat verwachten we natuurlijk ook wel bij zijn schandknaapje.quote:
Je moet 170 gaan rijden omdat je "daar naar moet handelen"? 170 wordt gereden omdat DS4 het veilig genoeg vindt. Op versleten banden kun je prima rijden, omdat DS4 het veilig genoeg vindt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 17:39 schreef Mano_ het volgende:
Goed praten? Volgens mij wil hij alleen maar zeggen dat het verkeer dynamisch is en dat je daar naar moet handelen. Soms is dat 170 op een lege snelweg, soms is dat 30 op een drukke 50-weg.
Ben jij nou zo dom, of doe je alleen maar zo dom. Er naar moeten handelen slaat natuurlijk op de lagere snelheid.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef OEM het volgende:
Je moet 170 gaan rijden omdat je "daar naar moet handelen"?
Er was dan ook geen enkel veiligheidsrisico. Het is een kaarsrechte weg die de inrichting kent van een autosnelweg en waar op dat moment het licht was, niemand in de buurt en mooi weer.quote:170 wordt gereden omdat DS4 het veilig genoeg vindt.
Semi-slicks zijn bij 1,5 mm niet versleten.quote:Op versleten banden kun je prima rijden, omdat DS4 het veilig genoeg vindt.
Ik denk inderdaad dat het verkeer veiliger wordt als mensen hun hersenen gebruiken, al snap ik dat dat het lullig is als ik dat ook aan jou vraag.quote:Misschien is het idee van DS4 dat we allemaal zelf gaan bepalen wat wel en niet kan? Daar zal het verkeer heel veel veiliger van worden... not.
Wat is dat toch met aannames? Als hij de enige op die weg was was hij de enige die dat kan beoordelen ja. Wie ben jij dan om daar iets over te zeggen?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:01 schreef OEM het volgende:
[..]
Je moet 170 gaan rijden omdat je "daar naar moet handelen"? 170 wordt gereden omdat DS4 het veilig genoeg vindt. Op versleten banden kun je prima rijden, omdat DS4 het veilig genoeg vindt.
Misschien is het idee van DS4 dat we allemaal zelf gaan bepalen wat wel en niet kan? Daar zal het verkeer heel veel veiliger van worden... not.
Jij vond dat er geen enkel veiligheidsrisico was.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:08 schreef DS4 het volgende:
Er was dan ook geen enkel veiligheidsrisico.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Jij vond dat er geen enkel veiligheidsrisico was.
Jij wel? Je was er bij?quote:Het is een kaarsrechte weg die de inrichting kent van een autosnelweg en waar op dat moment het licht was, niemand in de buurt en mooi weer.
En jouw aanname is: het beoordelingsvermogen van DS4 is foutloos?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:11 schreef Mano_ het volgende:
Wat is dat toch met aannames? Als hij de enige op die weg was was hij de enige die dat kan beoordelen ja. Wie ben jij dan om daar iets over te zeggen?
Nee, ik zeg alleen dat jij dat sowieso niet kan beoordelen. Net als ik.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:27 schreef OEM het volgende:
[..]
En jouw aanname is: het beoordelingsvermogen van DS4 is foutloos?
De enige moraalridder in dit topic is die idioot met z'n gestapo-voorstel. Ik wijs je alleen op je hypocrisie.quote:
Iedereen is hypocriet, dus ik ook.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:47 schreef OEM het volgende:
De enige moraalridder in dit topic is die idioot met z'n gestapo-voorstel. Ik wijs je alleen op je hypocrisie.
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:32 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
P.s. alle landen waar de hoofdoorzaak van verkeersdoden in kaart wordt gebracht blijkt snelheid tussen de 2 en 4% te zitten.
Tot zover de fabel van Koos.
gelezen op http://www.wegenwiki.nl/Verkeersveiligheid:quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:32 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]
P.s. alle landen waar de hoofdoorzaak van verkeersdoden in kaart wordt gebracht blijkt snelheid tussen de 2 en 4% te zitten.
Tot zover de fabel van Koos.
Dat toont dan alleen maar aan dat snelheid wel degelijk invloed heeft, Einstein!quote:Op zondag 26 januari 2014 13:27 schreef overdriver het volgende:
[..]
[..]
gelezen op http://www.wegenwiki.nl/Verkeersveiligheid:
Geschat wordt dat maximaal 5 procent van het jaarlijks aantal verkeersdoden in Nederland wordt veroorzaakt door het weer. [6] In warme, droge zomers zijn er meer slachtoffers door het grotere aandeel langzaam verkeer en de vermoeidheid die sneller optreedt. In koude, natte zomers zijn er daarentegen minder slachtoffers. In koude winters met weinig neerslag zijn er minder slachtoffers dan in koude winters met veel neerslag. De reden hiervan is dat mist, ijzel en sneeuw tot meer ongevallen leiden.
Print dit uit en doe het bij je autopapieren. Als je ooit een keer wordt aangehouden of in wegmisbruikers komt, zeg dan tegen de desbetreffende agent dat zelfs het weer (5) een grotere invloed heeft op het aantal verkeersdoden dan te hard rijden (3%) !![]()
En laat dan het uitgeprinte blaadje aan de agent zien als hij dat niet serieus neemt. Of lacherig doet.
Als je me Einstein noemt, dat vind ik wel een complimentje!quote:Op zondag 26 januari 2014 14:00 schreef Sannr_ het volgende:
[..]
Dat toont dan alleen maar aan dat snelheid wel degelijk invloed heeft, Einstein!
Als je nu denkt dat het een excuus is om te hard te rijden, want het weer doet meer dan ben je echt te dom om een rijbewijs te hebben. Dat is hetzelfde als zeggen dat je geen kanker kan krijgen, omdat de kans op overlijden door een hartaanval groter is.
Oorzaak <-> gevolg.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
snelheid is wel degelijk de oorzaak van veel dodelijke ongevallen, alleen al door het simpele feit dat als je tegen een boom rijdt met 50 km je een grotere overlevingskans hebt als met 100 km.
Recentelijk nog?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:08 schreef DS4 het volgende:
Het mag niet en daarom heb ik een bedrag af moeten tikken en mijn rijbewijs in moeten leveren, soit. Maar het spijt me voor je, dit zegt niets over de vraag of ik verkeersveiligheid respecteer of niet.
Neuh, tweeëneenhalf jaar geleden.quote:
Precies.quote:Wel zuur natuurlijk. Het land zit helaas vol met mensen die blind de limieten opvolgen, of dat nou verstandig is of niet. Ik wacht nog op eerste achterlijke gladiool van deze winter die met 50 een boom kopt terwijl het spekglad is en sneeuwt, 'want je mocht er toch 50?!'.
Oh, dan valt het mee. Als je niet al te veel hebt geknald was de ontzegging toen ook nog te overzien.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Neuh, tweeëneenhalf jaar geleden.
[..]
Precies.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |