abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:05:00 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135553505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:01 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik veroordeel niet, ik vraag. En ik denk niet dat ik er net zo hard aan meewerk als jou.

Verder is er in jouw ogen misschien geen middenweg. In die van mij wel. :Y
Nee die is er niet, tenzij je verkast naar een ander land.
We zijn in Nederland en wij hebben de luxe die andere landen niet hebben, wij hebben het beste voedsel wat verkrijgbaar is in de supermarkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)ste-ter-wereld.dhtml
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:10:26 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135553631
En Jappie77 als je windows of een iphone of Chocomelk koopt of benzine bij de shell, dan ben je toch gewoon overduidelijk bewust dat jou geld naar die bedrijven gaat dus, wat een bullshit, tuurlijk weet je dat ...
pi_135553641
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dus je maakt gewoon onderdeel van het systeem veroordeel niet een ander waar je zelf net zo hard aan mee werkt.

En nee er is geen midden weg of je maakt gewoon deel uit van het systeem of niet.

[..]

BTW mij boeit dat niet zo veel, ik vebouw wat groenten.
Als je in een land als nederland woont ontkom je er niet aan.
Mits je handelt op de manier zoals ik hier boven al gemeld heb.
En zo is het. Tenzij je jezelf buiten de maatschappij plaatst, zoals die mensen die weigeren boetes te betalen of zich aan de wet te houden.
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:58:01 #129
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135555143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee die is er niet, tenzij je verkast naar een ander land.
We zijn in Nederland en wij hebben de luxe die andere landen niet hebben, wij hebben het beste voedsel wat verkrijgbaar is in de supermarkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)ste-ter-wereld.dhtml
Wat wil je nou zeggen. Blijkbaar snap je me weer niet. Even goed lezen ok: IK DOE ZOVEEL ALS IK KAN. Heb je hem?

En wat doe jij? Die vraag had je nog niet beantwoord. Je bent te druk met mij veroordelen omdat ik niet genoeg doe volgens jou.
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 11:59:28 #130
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135555193
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En zo is het. Tenzij je jezelf buiten de maatschappij plaatst, zoals die mensen die weigeren boetes te betalen of zich aan de wet te houden.
Dat is lekker makkelijk zeggen aangezien je dan zelf niks meer hoeft te doen. Je excuseert je eigen gedrag hiermee. Ik doe tenminste iets. En dat is de middenweg.
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:01:24 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135555262
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:58 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat wil je nou zeggen. Blijkbaar snap je me weer niet. Even goed lezen ok: IK DOE ZOVEEL ALS IK KAN. Heb je hem?

En wat doe jij? Die vraag had je nog niet beantwoord. Je bent te druk met mij veroordelen omdat ik niet genoeg doe volgens jou.
Ja maar er is geen middenweg, leuk dat je het zelf zo bedenkt maar die is er gewoon niet.

En wat ik doe, is ik geniet van het leven, Ik maak me om dat soort dingen niet zo druk als jij opletten met wat ik koop omdat een bedrijf in jou ogen EVIL is,
Het enige wat ik vertik is het aanschaffen van een Apple product. ;)
pi_135555281
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dat is lekker makkelijk zeggen aangezien je dan zelf niks meer hoeft te doen. Je excuseert je eigen gedrag hiermee. Ik doe tenminste iets. En dat is de middenweg.
Jij doet wat je denkt dat goed is. Vind ik prijzenswaardig. Alleen kun je mensen die niet precies hetzelfde doen als jij daarom niet veroordelen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:03:24 #133
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135555339
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:59 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Nee lees hier boven, Jij vind het bedrijf evil.
Ik heb spullen nodig om mee te draaien in de maatschappij, jij ook anders had je geeneens de mogelijkheid om op FOK te komen.
En ja ik ben op de hoogte en Ik ben FUCKING HAPPY ;)

En heb je berichtje gelezen over ons nederlandse voedsel?

en hoe denk je dat zo'n bedrijf groot is geworden?
Als je gaat overstappen op andere producten en iedereen doet dat, enig idee wat er dan gebeurt met dat bedrijf?

[ Bericht 11% gewijzigd door theguyver op 16-01-2014 12:08:39 ]
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:24:04 #134
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135556014
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja maar er is geen middenweg, leuk dat je het zelf zo bedenkt maar die is er gewoon niet.

En wat ik doe, is ik geniet van het leven, Ik maak me om dat soort dingen niet zo druk als jij opletten met wat ik koop omdat een bedrijf in jou ogen EVIL is,
Het enige wat ik vertik is het aanschaffen van een Apple product. ;)
Precies. Jij doet (bijna) niks (hoewel Apple een van de ergste is dus dat is al een begin) en ik doe een stuk meer. Dus wat ik doe is de middenweg, wat jij doet is zwart en als ik in een hutje op de hei zou gaan wonen is dat wit. Snappie?
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:25:12 #135
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135556045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij doet wat je denkt dat goed is. Vind ik prijzenswaardig. Alleen kun je mensen die niet precies hetzelfde doen als jij daarom niet veroordelen.
Klopt, dank en dat doe ik in principe ook niet. Alleen ben ik het er niet mee eens dat er geen middenweg is. In mijn ogen is dat wat ik doe een middenweg.
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:28:04 #136
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135556131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee lees hier boven, Jij vind het bedrijf evil.
Ik heb spullen nodig om mee te draaien in de maatschappij, jij ook anders had je geeneens de mogelijkheid om op FOK te komen.
En ja ik ben op de hoogte en Ik ben FUCKING HAPPY ;)

En heb je berichtje gelezen over ons nederlandse voedsel?

en hoe denk je dat zo'n bedrijf groot is geworden?
Als je gaat overstappen op andere producten en iedereen doet dat, enig idee wat er dan gebeurt met dat bedrijf?

Dan gaat zo'n bedrijf failliet. Prima toch! Slecht beleid dus lekker om laten vallen. Zouden/hadden ze bij banken ook moeten doen. Maar op den duur plukken dat soort bedrijven en banken hun eigen vruchten toch wel aangezien steeds meer mensen bewust worden en dus overstappen naar bv de Triodos of geen Apple meer kopen. We zijn op de goeie weg, gaat alleen zo verdomde langzaam...

Wat het voedsel betreft, ik kweek zoveel mogelijk zelf en koop veel biologisch anders zit je nog met allemaal troep op je voedsel.
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:33:43 #137
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135556323
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:28 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Dan gaat zo'n bedrijf failliet. Prima toch! Slecht beleid dus lekker om laten vallen. Zouden/hadden ze bij banken ook moeten doen. Maar op den duur plukken dat soort bedrijven en banken hun eigen vruchten toch wel aangezien steeds meer mensen bewust worden en dus overstappen naar bv de Triodos of geen Apple meer kopen. We zijn op de goeie weg, gaat alleen zo verdomde langzaam...

Wat het voedsel betreft, ik kweek zoveel mogelijk zelf en koop veel biologisch anders zit je nog met allemaal troep op je voedsel.
Bedrijf gaat failiet en een ander neemt het stokje over, zo simpel is het.
Dus er is altijd een grote, dus wat helpt het geen fuck.
voorbeeld Telefoons marktleiders.

jaren 80 Motorola
jaren 90 Nokia
jaren 00 Samsung
jaren 10 Huawei

Dus jij eet alleen je eigen groente, ik hoop dat je die in een kas hebt staan voor je?
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:43:50 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135556657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Bedrijf gaat failiet en een ander neemt het stokje over, zo simpel is het.
Dus er is altijd een grote, dus wat helpt het geen fuck.
voorbeeld Telefoons marktleiders.

jaren 80 Motorola
jaren 90 Nokia
jaren 00 Samsung
jaren 10 Huawei

Dus jij eet alleen je eigen groente, ik hoop dat je die in een kas hebt staan voor je?
Je ziet nu dat steeds meer mensen naar de Triodos bank overstappen met de reden dat dat een bank is die het anders probeert te doen (duurzaam, niet investeren in wapens etc). Dus het helpt wel.

Aangezien jij mijn vragen ook niet beantwoord, beantwoord ik die van jou ook niet meer. :)
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:47:46 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135556765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:43 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je ziet nu dat steeds meer mensen naar de Triodos bank overstappen met de reden dat dat een bank is die het anders probeert te doen (duurzaam, niet investeren in wapens etc). Dus het helpt wel.

Aangezien jij mijn vragen ook niet beantwoord, beantwoord ik die van jou ook niet meer. :)
Ik heb allang je vraag beantwoord.

En wat als Triodos groot word? denk je nu echt dat ze de zelfde weg nog in gaan, nee die willen dan hun machts positie verstevigen.

Het doet me denken aan de mensen die eerst van een onbekend bandje houden tot dat ze bekend worden.

En de simpele vraag was Heb jij een kas om je plantjes?
  donderdag 16 januari 2014 @ 12:56:52 #140
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135557037
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik heb allang je vraag beantwoord.

En wat als Triodos groot word? denk je nu echt dat ze de zelfde weg nog in gaan, nee die willen dan hun machts positie verstevigen.

Het doet me denken aan de mensen die eerst van een onbekend bandje houden tot dat ze bekend worden.

En de simpele vraag was Heb jij een kas om je plantjes?
Wat heb jij een enorm zwarte kijk op het leven zeg...

Ik denk dat ze dan nog steeds dezelfde weg gaan omdat als ze dat niet doen ze weten dat hun klanten weer ergens anders heen gaan. Die klanten hebben juist om dat beleid voor Triodos gekozen dus als ze dan opeens het beleid gaan veranderen, wat denk je dat die klanten dan doen?

En ook.
Feyenoord!
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:11:28 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135557452
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:56 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Wat heb jij een enorm zwarte kijk op het leven zeg...

Ik denk dat ze dan nog steeds dezelfde weg gaan omdat als ze dat niet doen ze weten dat hun klanten weer ergens anders heen gaan. Die klanten hebben juist om dat beleid voor Triodos gekozen dus als ze dan opeens het beleid gaan veranderen, wat denk je dat die klanten dan doen?

En ook.
In tegendeel, Ik ben nog nooit zo happy geweest, misschien moet je af en toe eens lezen in SC.

Het simpele is elk bedrijf was klein en worden ze groter passen het aan, er zullen altijd bedrijven zijn die groter zijn dan de andere, en JA die willen die machtspositie behouden en dan kan het zijn dat ze dramatsiche aanpassingen gaan doen. ( een bedrijf wil nu eenmaal een groei doorzetten )
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:18:05 #142
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135557664
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:11 schreef theguyver het volgende:

[..]

In tegendeel, Ik ben nog nooit zo happy geweest, misschien moet je af en toe eens lezen in SC.

Het simpele is elk bedrijf was klein en worden ze groter passen het aan, er zullen altijd bedrijven zijn die groter zijn dan de andere, en JA die willen die machtspositie behouden en dan kan het zijn dat ze dramatsiche aanpassingen gaan doen. ( een bedrijf wil nu eenmaal een groei doorzetten )
Gaat ook weer compleet voorbij aan mijn reden waarom dat in dit geval niet zal gebeuren....En wat er dan zal gebeuren als ze het wel doen....

Wat zwarte kijk op het leven bedoel ik wat anders. Maar goed je snapt me wel vaker niet....Kan je ook niks aan doen. ;)
Feyenoord!
pi_135557744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 09:53 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik doe daar heel bewust zo min mogelijk aan mee als ik kan. Bijna al mijn meubels bv zijn 2ehands en ik ben nog nooit bij Ikea binnen geweest.
Ik ook.
Maar ik ben een keer in Ikea geweest en was voor 'n paar weken daarna 'n beetje getraumatiseerd er van.
Hoe fucked-up is onze wereld wanneer 'shopping' is 'n hobby?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_135557923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

En nee er is geen midden weg of je maakt gewoon deel uit van het systeem of niet.

Jawel - tuurlijk is er 'n middenweg.....maar om helemaal uit t systeem wonen ? Dan maakt je je leventje gewoon moellijker voor jezelf.
Het hele systeem is niet verrot - het moet gewoon wat eerlijker zijn.imo.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:27:01 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135557945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:18 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gaat ook weer compleet voorbij aan mijn reden waarom dat in dit geval niet zal gebeuren....En wat er dan zal gebeuren als ze het wel doen....

Wat zwarte kijk op het leven bedoel ik wat anders. Maar goed je snapt me wel vaker niet....Kan je ook niks aan doen. ;)
Nee inderdaad want ik geef gewoon antwoord op date gene wat jij zegt, als jij wat anders bedoeld moet je het gewoon op een andere manier zeggen.

Mijn kijk is simpel, want ik heb niet veel nodig om happy te zijn en ik schop niet overal tegen aan.
Want in feite wat heeft het voor nut, als er iets mis is met een bedrijf komt het wel degelijk naar buiten, en zal ook gewoon heel snel een bedrijf kopje ondergaan door hun fouten.
Is al vaak genoeg gebeurt.

Enkele grote merken waar nu bijna niks meer van over is.
Nokia
ATARI
SEGA
Daewoo
Woolworths
Pan Am

om maar even wat te noemen
pi_135557962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ook.
Maar ik ben een keer in Ikea geweest en was voor 'n paar weken daarna 'n beetje getraumatiseerd er van.
Ikea is wel voordelig en dat is in deze tijd waar mensen steeds minder te besteden hebben natuurlijk wel aantrekkelijk.
pi_135558002
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 11:00 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Goed voorbeeld doet volgen zeggen ze. Laten we maar kijken of dat spreekwoord klopt. Altijd dat gelul ook dat ze bang zijn dat de beste mensen wegtrekken als ze niet genoeg salaris betalen. Maar daar komt nu gelukkig ook verandering in aangezien het volk het kotsbeu is en het gewoon niet meer verkocht kan worden om enorme salarissen of bonussen te betalen. En er is genoeg talent wat dan ook gewoon in Nederland blijft.

Ijsland heeft trouwens een enorm goed voorbeeld gegeven door het IMF de vinger te geven en op superdemocratische manier een nieuwe grondwet te maken. Prachtig voorbeeld voor de rest van de wereld.

Maar fijn dat we het eens zijn over iets voor de verandering :)
Eens.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:29:21 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_135558016
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee inderdaad want ik geef gewoon antwoord op date gene wat jij zegt, als jij wat anders bedoeld moet je het gewoon op een andere manier zeggen.

Mijn kijk is simpel, want ik heb niet veel nodig om happy te zijn en ik schop niet overal tegen aan.
Want in feite wat heeft het voor nut, als er iets mis is met een bedrijf komt het wel degelijk naar buiten, en zal ook gewoon heel snel een bedrijf kopje ondergaan door hun fouten.
Is al vaak genoeg gebeurt.

Enkele grote merken waar nu bijna niks meer van over is.
Nokia
ATARI
SEGA
Daewoo
Woolworths
Pan Am

om maar even wat te noemen
Kodak!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:29:45 #149
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135558024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:26 schreef Tingo het volgende:

[..]

Jawel - tuurlijk is er 'n middenweg.....maar om helemaal uit t systeem wonen ? Dan maakt je je leventje gewoon moellijker voor jezelf.
Het hele systeem is niet verrot - het moet gewoon wat eerlijker zijn.imo.
Ja klopt Maar dat komt gewoon door simpele dingen, de bedrijven zijn groot en poulair om een reden.
Dat komt door wij als klant, ik voorzie binnen kort wel weer een giga daling van Apple, simpele reden een ander merk kant het beter voor de helft, het wisseld elkaar gewoon af.
  donderdag 16 januari 2014 @ 13:30:29 #150
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_135558047
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 13:20 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ook.
Hahaha. Ja...Een Ikea Trauma. Klinkt leuk :)

Onze wereld is ook enorm fucked up. Totaal omgekeerd.
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')