Je kunt je eigen bijdrage als belasting zien.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:07 schreef theguyver het volgende:
Misschien rare vraag maar, word er ook belasting betaald over de medicatie etc?
En Summers je hebt gelijk, ieder persoon heeft een andere pijngrens.
De farmaceut betaalt waarschijnlijk belasting in alle boxen (in Nederland dan). En nog eens BTW.quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:07 schreef theguyver het volgende:
Misschien rare vraag maar, word er ook belasting betaald over de medicatie etc?
Ja, een soort van GOMER-belastingquote:Op woensdag 15 januari 2014 11:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je kunt je eigen bijdrage als belasting zien.
Grote kans dat die bedrijven veel te weinig belasting betalen.....quote:Op woensdag 15 januari 2014 11:18 schreef starla het volgende:
[..]
De farmaceut betaalt waarschijnlijk belasting in alle boxen (in Nederland dan). En nog eens BTW.
Voor de consument wordt er geen extra belasting geheven. Nog sterker, dit wordt boven de drempel van je eigen risico vergoed en medicatie kan een aftrekpost zijn wat fiscaal 'gunstiger' is.
"Te weinig", volgens wie of wat, of welke norm, en waarom?quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:08 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Grote kans dat die bedrijven veel te weinig belasting betalen.....
Waarschijnlijk de zoveelste losse flodder in dit topic.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
"Te weinig", volgens wie of wat, of welke norm, en waarom?
en je heb groot gelijk in - maar persoonlijk -doe mij 'n flinke dosis morfine (lekker hoor!)quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat zeg ik niet dat ik niets zou voelen. Ik poneer alleen dat het theoretisch zou kunnen werken.
Dat verklaard een hoopquote:Op woensdag 15 januari 2014 12:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
en je heb groot gelijk in - maar persoonlijk -doe mij 'n flinke dosis morfine (lekker hoor!)
Hoezo?quote:
Ik suggesteerd niet dat je neemt morfine voor alles en nog wat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:45 schreef starla het volgende:
Had een keer flinke rugpijn. Had wat Oxycontin thuis. Ik innemen, knettermisselijk en suf en de pijn werd erger. Nam 2 paracetamol...pijn weg.
Ben dus niet zo'n morfine-aanhanger.
Ah! Jij wilt medicatie oneigenlijk gebruiken. Druggie!!quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:35 schreef Tingo het volgende:
[..]
en je heb groot gelijk in - maar persoonlijk -doe mij 'n flinke dosis morfine (lekker hoor!)
Nee klopt, de indicatie is pijn en dat had ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:51 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik suggesteerd niet dat je neemt morfine voor alles en nog wat.
Dat is de afgelopen maanden regelmatig in het nieuws geweest dat er enorm veel multinationals zijn die belasting ontduiken op de een of andere manier. Nederland is zelf ook een belastingparadijs voor dat soort bedrijven.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:15 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
"Te weinig", volgens wie of wat, of welke norm, en waarom?
Zie bericht voor een goeie uitleg MET INHOUD. Probeer er iets van op te steken zou ik zeggen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:26 schreef starla het volgende:
[..]
Waarschijnlijk de zoveelste losse flodder in dit topic.
En elke multinational is een farmaceut natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zie bericht voor een goeie uitleg MET INHOUD. Probeer er iets van op te steken zou ik zeggen.
Ontduiken is wat anders dan de wetgeving zó gebruiken dat je zo min mogelijk belasting betaalt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Japie77 het volgende:
Dat is de afgelopen maanden regelmatig in het nieuws geweest dat er enorm veel multinationals zijn die belasting ontduiken op de een of andere manier. Nederland is zelf ook een belastingparadijs voor dat soort bedrijven.
Nogmaals... belasting ontduiken is wat anders dan de wetgeving maximaal in je voordeel gebruiken.quote:En de norm is dat het mij niet eerlijk lijkt dat van zulk soort bedrijven onder het betalen van belasting uit komen (wat om enorm veel geld gaat wat ten koste gaat van de burgers) terwijl wij allemaal wel gewoon netjes onze belasting moeten betalen of we belanden in de bak.
Als je nou meteen je opmerkingen met enige inhoud zou staven zou er ook niet op die manier op gereageerd worden natuurlijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Japie77 het volgende:
Zie bericht voor een goeie uitleg MET INHOUD. Probeer er iets van op te steken zou ik zeggen.
Waar ik heb ik dat gezegd?quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:06 schreef starla het volgende:
[..]
En elke multinational is een farmaceut natuurlijk.
Het staat toch duidelijk in de post van Starla:quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is de afgelopen maanden regelmatig in het nieuws geweest dat er enorm veel multinationals zijn die belasting ontduiken op de een of andere manier. Nederland is zelf ook een belastingparadijs voor dat soort bedrijven.
En de norm is dat het mij niet eerlijk lijkt dat van zulk soort bedrijven onder het betalen van belasting uit komen (wat om enorm veel geld gaat wat ten koste gaat van de burgers) terwijl wij allemaal wel gewoon netjes onze belasting moeten betalen of we belanden in de bak.
Gelukkig die dagen zijn achter m'n rug maar ik zou graag 'n Coca-Cola proberen (origineel recipe uit jaren 30)quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah! Jij wilt medicatie oneigenlijk gebruiken. Druggie!!![]()
quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ontduiken is wat anders dan de wetgeving zó gebruiken dat je zo min mogelijk belasting betaalt.
Als er echt ontdoken zou worden en dat eenvoudig was aan te tonen, waren er al lang tientallen frauderechtzaken geweest.
[..]
Maakt het uit hoe je het noemt? Het komt ophetzelfde neer.
Nogmaals... belasting ontduiken is wat anders dan de wetgeving maximaal in je voordeel gebruiken.
Ik ben het met je eens dat het onwenselijk zou moeten zijn dat Nederland (schijnbaar) een belastingparadijs is voor multinationals, maar feit is (1) dat 'we' dat blijkbaar in het historische democratische proces zelf zo gewild hebben, en (2) een verandering van de wet in het nadeel van de multinational wel eens een averechts effect kan hebben op de Nederlandse economie.
[..]
Omdat het zo is, hebben we hetzelf zo gewild? Zo kan je alles wel vergoeilijken. Mensen worden gemarteld in Guantanomo Bay, mensen zitten onschuldig in de gevangenis omdat we het blijkbaar zo gewild hebben. Dat slaat nergens op.
Dat tweede argument is nou precies het argument wat die lobbys voor die multinationals ook gebruiken. Maar u know what, dat maakt niks uit aangezien we naar de wereldeconomie moeten kijken en niet naar de Nederlandse economie. Dat geld wordt weggehouden bij de burgers van een of ander land, bv Griekenland. Als Griekenland dat stuk belasting wel zou hebben, zouden wij minder geld naar Griekenland hoeven te sturen. Snap je? Alles hangt met elkaar samen.
Als je nou meteen je opmerkingen met enige inhoud zou staven zou er ook niet op die manier op gereageerd worden natuurlijk.
Probeer er iets van op te steken zou ik zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |