Beetje laat maar bedankt voor deze tip nog.quote:Op zondag 9 februari 2014 18:37 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat ik zelf altijd doe is met Mayonaise en creme fraiche (half om half ongeveer), vers geraspte knoflook erbij, beetje suiker, peper, zout, peterselie en soms doe ik er een beetje citroensap bij.
Smaakt erg lekker, 't is geen shoarmasaus, 't is geen tzaziki maar 't zit er net tussenin, een frisse knoflooksaus dit ligt zoet is (maar dat ligt aan de hoeveelheid suiker)
Ik hou bij deze saus de houdbaarheidsdatum van de creme fraiche aan, meestal een weekje houdbaar zolang je het maar afgedekt bewaart.
Koop je pita's bij de Turkse bakker en niet bij de supermarkt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 09:38 schreef NutKees het volgende:
[..]
Beetje laat maar bedankt voor deze tip nog.
Ik kan me nu echter beter concentreren op de pita broodjes, want die willen nog niet goed lukken. Ze worden niet mooi luchtig van binnen (bollen niet op) maar blijven als een platte koek. Heeft iemand een idee wat ik mis doe? Oven niet warm genoeg of iets dergelijks?
Dan zou ik denken dat de oven niet heet genoeg is, als je youtube/kookfilms ziet hoe ze dat maken gaat het erg snel, ik neem aan dat het snel gaat doordat de oven heter staat dan 250 graden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:31 schreef NutKees het volgende:
Ho, pardon. Het was niet helemaal duidelijk maar ik probeer die dingen dus zelf te maken. Beetje gist, bloem, water, olie en zout... daarna de hete oven in. Maar dat wil dus niet helemaal lukken.
Daar ben ik inmiddels achter. Mijn hamburger broodjes gisteren waren ook niet je-van-het, Tortilla's vorige week waren te broos, pizza's begin ik eindelijk redelijk onder de knie te krijgen. En meerdere pogingen volkoren brood liepen uit op een drama (die hadden meer weg van stoeptegels dan van broodquote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Brood bakken is best lastig, is echt een vak
Ik heb zo'n bestron pizza oven, eens zien hoe dat gaat. Verder ook gelezen dat een dikke pan in de oven ook nog wel eens wil helpen. Vanavond nog maar eens een poging wagen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan zou ik denken dat de oven niet heet genoeg is, als je youtube/kookfilms ziet hoe ze dat maken gaat het erg snel, ik neem aan dat het snel gaat doordat de oven heter staat dan 250 graden.
Misschien op een pizzasteen op de BBQ maken?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dan zou ik denken dat de oven niet heet genoeg is, als je youtube/kookfilms ziet hoe ze dat maken gaat het erg snel, ik neem aan dat het snel gaat doordat de oven heter staat dan 250 graden.
Misschien op een pizzasteen op de BBQ maken?
En dat heb ik ook weleens in een docu gezien, dat ze het als een soort pannekoeken op de bakplaat maken, alleen was dat ergens in azië (nepal ofzo)quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:05 schreef NutKees het volgende:
[..]![]()
Oven loeiheet gestookt (oventhermo zegt 240 graden, oven zelf 285) en ze knalden bijna uit elkaar. Groot succes dus, gewoon op de bakplaat. Dank!
Als je ze eerst kookt en dan schilt, heb je geen plakkerig spul....quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:12 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb niet terug gelezen. Maar het plakkerige spul van schorseneren maak je heel snel schoon met cif.
Oh. Maar ik schil ze eerst. Werkelijk, dat is echt voor het eerst dat ik hoor dat dat kan...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:09 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Als je ze eerst kookt en dan schilt, heb je geen plakkerig spul....
't Is trouwens 1 blik kokosmelk op 2 blikken bakmeel. Foutjequote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:11 schreef sirdanilot het volgende:
Die kokos-stoombroodjes klinken eigenlijk wel heel interessant
Wij hebben geen paneermeel. Is beschuit kruimelen en erover strooien ook aan te raden ?quote:Op zondag 9 februari 2014 16:58 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik doe het nog makkelijker, witlof in 2en snijden, kern eruit halen, ham om beide helften rollen, in oven schaal, kaas erover (en wat panko/paneermeel) en dan 30 minuten in de oven op 180 graden.
Op die manier wordt de witlof ook prima gaar, de kaas gratineert mooi.
Ook hoef je geen kern uit een kokend hete witlof te halen en je gooit geen vitamines en smaak weg met het kookwater.
Overigens, in stukjes snijden en wokken met wat honing en ketjap is ook erg lekker.
Ja, het paneermeel of de kruimels nemen namelijk het vet op uit de kaas, daardoor wordt de kaas wat droger en gratineert mooi, 't is meer de kaas die goudbruin wordt dan de paneer.quote:Op woensdag 12 februari 2014 16:00 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Wij hebben geen paneermeel. Is beschuit kruimelen en erover strooien ook aan te raden ?
Wel goed schoonmakenquote:Op woensdag 12 februari 2014 17:44 schreef Myraela het volgende:
Witlof met alleen kaas en kam lijkt me echt niet lekker.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel goed schoonmaken
[ afbeelding ]
Aha op die fiets. Nou het zit inmiddels in de oven. We zijn benieuwdquote:Op woensdag 12 februari 2014 16:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ja, het paneermeel of de kruimels nemen namelijk het vet op uit de kaas, daardoor wordt de kaas wat droger en gratineert mooi, 't is meer de kaas die goudbruin wordt dan de paneer.
Goed he?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:29 schreef Molo het volgende:
Ik heb door de vraag van tijdje geleden over rettich die eens gisteren meegenomen uit de toko. Maar jeetje, dat is echt lekker zeg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |