quote:Op maandag 13 januari 2014 11:42 schreef Sheldon. het volgende:
Gisteren was ik in de wijk even de hond aan het uitlaten rond een uur of 4 's middags, toen ik een (puber)jochie van een jaar of 11/12 met een zakje chips in zijn handen op zijn fiets voorbij reed. Beetje langzaam tempo, volgens mij ging hij niet echt ergens heen maar had hij ergens chips gekocht en wilde hij dat opeten voordat hij thuis kwam ofzo..
Kennelijk dacht hij dat hij alleen fietste, en gooide het zakje op een gegeven moment, meter of 30/40 voor mij uit gefietst in de bosjes. Een man die aan die stoep woont was in zijn tuin aan het werk, en ziet dat jochie die zak chips op de grond gooien, rent achter hem aan en trekt dat jochie van zijn fiets, waarop hij valt. De man sommeert dat jochie die zak chips op te ruimen. Pubertje geschrokken, pakt snel die zak chips op en fietst gauw weg..
Nu heb ik dit gisteren zien gebeuren, maar ik blijf twijfelen of ik het nu een goede of een klote actie van die man vind. Aan de ene kant: Het is asociaal om een zakje chips op de stoep te gooien, aan de andere kant ; Je trekt niet zomaar een wildvreemd kind van zijn fiets. Als het mijn kind was geweest had ik me denk ik niet in kunnen houden en was ik even verhaal gaan halen bij zo'n man...
Wat vinden jullie?
het OUD forum heeft de 'bomb hatch' wagenwijd openstaan inderdaad. Gestapo alert.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Scorpie het volgende:
Oh yeah nog een deel vol met new-age hippie ouders die vriendjes met hun kinderen zijn en ze geen enkele grens durven te stellen die hier komen verkondigen dat ze wel even verhaal zouden gaan halen want hoe DURFT die man aan hun kind te komen!!!!
OUD bezoekers kom er maar in.
want de 'sla die kankeraap maar dood want anders leren ze het niet, want bij mij in de buurt hebben ze ook atijd praatjes, nu kan ik ze een lesje leren' hebben we al gehad, tijd voor iets nieuwsquote:Op maandag 13 januari 2014 17:02 schreef Scorpie het volgende:
Oh yeah nog een deel vol met new-age hippie ouders die vriendjes met hun kinderen zijn en ze geen enkele grens durven te stellen die hier komen verkondigen dat ze wel even verhaal zouden gaan halen want hoe DURFT die man aan hun kind te komen!!!!
OUD bezoekers kom er maar in.
Je gebruikte het woord kanker, derhalve niet serieus te nemen.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
want de 'sla die kankeraap maar dood want anders leren ze het niet, want bij mij in de buurt hebben ze ook atijd praatjes, nu kan ik ze een lesje leren' hebben we al gehad, tijd voor iets nieuws
dat dit kan in den haagquote:Op maandag 13 januari 2014 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je gebruikte het woord kanker, derhalve niet serieus te nemen.
De TS in het vorige topic kon maar bar weinig details geven.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:08 schreef Buitendam het volgende:
Man wordt fysiek terwijl dat niet nodig is. Zo'n ventje krijg je ook wel tot stilstand zonder hem van de fiets te slingeren.
In een langzaam tempo, niet twee handen aan het stuur. Ik neem aan dat hij dan niet harder fietste dan die man kan rennen. Daarbij; als je hem van zijn fiets kan trekken kun je er vast ook wel omheen. Manen tot stoppen ipv aan zijn arm van de fiets trekken.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS in het vorige topic kon maar bar weinig details geven.
gelukkig ben jij er om de vragen in te vullen met pvv praatjesquote:Op maandag 13 januari 2014 17:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De TS in het vorige topic kon maar bar weinig details geven.
Door te roepen en dan het scheldwoordenboek over je heen te krijgen als ie het idee heeft ver genoeg van je vandaan te zijn?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:08 schreef Buitendam het volgende:
Man wordt fysiek terwijl dat niet nodig is. Zo'n ventje krijg je ook wel tot stilstand zonder hem van de fiets te slingeren.
Hij kon hem toch van zijn fiets trekken? Hij mag wat mij betreft zijn lichaam wel gebruiken, maar waarom moet dat kind van zijn fiets gerukt worden?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:11 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Door te roepen en dan het scheldwoordenboek over je heen te krijgen als ie het idee heeft ver genoeg van je vandaan te zijn?
Dat was met de zak chipsquote:
Dat was met de zak chips. Die gooide hij weg.quote:niet twee handen aan het stuur.
We kunnen er te weinig over zeggen.quote:Ik neem aan dat hij dan niet harder fietste dan die man kan rennen.
Ik weet niet wat er gebeurt is. Misschien is het kind wel uit pure schrik omgevallen toen de man hem benaderde.quote:Daarbij; als je hem van zijn fiets kan trekken kun je er vast ook wel omheen. Manen tot stoppen ipv aan zijn arm van de fiets trekken.
Aannames. TS van vorig topic moet wat meer info verschaffen over de manier van stilstand.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:12 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hij kon hem toch van zijn fiets trekken? Hij mag wat mij betreft zijn lichaam wel gebruiken, maar waarom moet dat kind van zijn fiets gerukt worden?
quote:Op maandag 13 januari 2014 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Aannames. TS van vorig topic moet wat meer info verschaffen over de manier van stilstand.
Hier was TS toch vrij zeker van. Man wordt fysiek en kind valt, da's ook de basis van de twijfel van TS of die man wel goed heeft gehandeld.quote:Een man die aan die stoep woont was in zijn tuin aan het werk, en ziet dat jochie die zak chips op de grond gooien, rent achter hem aan en trekt dat jochie van zijn fiets, waarop hij valt.
Ik heb reeds gepoogd uit te leggen dat er geen eenduidig wetsartikel is voor deze casus. Je moet je vizier wijd hebben staan. Zonder maatschappelijk draagvlak zou de wet maar een stapel papier zijn zonder waarde. Bijv. Het artikel waar de strafmaat voor mishandeling staat vastgelegd( 310 SR oid, ben geen strafrechtadvocaat) impliceert dat wij genoeg maatschappelijk besef hebben om dit niet te doen. Nalaten om in te grijpen kan zelfs tot medeplichtigheid leiden. Dit gegeven impliceert een bepaalde plicht. A-contrario noemen we dat.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:05 schreef Life2.0 het volgende:
post even wat artikelen dan, of kwamen die nog niet aan bod op je 1e jaar mbo rechtsgeleerdheid?
je roept dus maar watquote:Op maandag 13 januari 2014 17:16 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb reeds gepoogd uit te leggen dat er geen eenduidig wetsartikel is voor deze casus. Je moet je vizier wijd hebben staan. Zonder maatschappelijk draagvlak zou de wet maar een stapel papier zijn zonder waarde. Bijv. Het artikel waar de strafmaat voor mishandeling staat vastgelegd( 310 SR oid, ben geen strafrechtadvocaat) impliceert dat wij genoeg maatschappelijk besef hebben om dit niet te doen. Nalaten om in te grijpen kan zelfs tot medeplichtigheid leiden. Dit gegeven impliceert een bepaalde plicht. A-contrario noemen we dat.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 13 januari 2014 17:19 schreef jogy het volgende:
Door het in het absurde trekken van de situatie kan er geen zinnige discussie meer uitkomen ben ik bang. De één heeft een situatie in hun hoofd dat het puberkind zwaar toegetakeld van de fiets afgesleurd werd en nu in de IC ligt van het lokale ziekenhuis en de ander heeft het idee dat het kindje zonder enige schrik van de fiets is begeleid om het zakje op te ruimen.
En de originele TS heeft het verlossende woord maar als ik vroeger een keer aan mijn schouder staande zou zijn gehouden en al struikelend maar zonder schade aan lijf, kleding en fiets (of misschien een beetje pijn aan mijn voet omdat die tegen de stang aan kwam of zo) om mijn weggeworpen object weer op te ruimen en ik zou het thuis gezegd hebben dat mijn ouders die persoon gelijk zouden geven en ik niet zo moet miepen.
Het zou een ander verhaal zijn als ik inderdaad half over de stoep getrokken naar het chipszakje zou zijn gesleurd. Dan hadden mijn ouders nog wel een woordje te wisselen met de desbetreffende persoon.
Nee moron. De wet lezen kan iedereen. Ik probeer je het achterliggende uit te leggen. Maar weer genoeg moeite in gestoken. Kom ook niet meer zeiken om artikelen als je niet eens je best doet mijn punt te begrijpen.quote:
ok, welke wet moet dat draagvlak hebben?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee moron. De wet lezen kan iedereen. Ik probeer je het achterliggende uit te leggen. Maar weer genoeg moeite in gestoken. Kom ook niet meer zeiken om artikelen als je niet eens je best doet mijn punt te begrijpen.
De hele wet. Van de grondwet tot de algemene wet bestuursrecht. Je snapt er echt geen hol van hè? heb jij überhaupt opleiding genoten?quote:Op maandag 13 januari 2014 17:39 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ok, welke wet moet dat draagvlak hebben?
nee ik niet opleiding genietquote:Op maandag 13 januari 2014 17:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De hele wet. Van de grondwet tot de algemene wet bestuursrecht. Je snapt er echt geen hol van hè? heb jij überhaupt opleiding genoten?
Jij bent echt een ontzettend stomme mongool zeg.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee ik niet opleiding geniet
spreek nederlands idioothoe lang woon je hier?
en welke wet verplicht mij tot het door jou gestelde?
quote:Op maandag 13 januari 2014 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Wij kiezen de tweede kamer, zodat die samen met de eerste kamer en koningin de wetten maken.
Man pakte die jongen bij zijn bagagedrager, begon te slingeren en ging onderuit. Heb verder geen verwondingen gezien. Jongen raapte verbouwereerd zijn zakje chips op en fietste zo snel mogelijk weer weg.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:19 schreef jogy het volgende:
Door het in het absurde trekken van de situatie kan er geen zinnige discussie meer uitkomen ben ik bang. De één heeft een situatie in hun hoofd dat het puberkind zwaar toegetakeld van de fiets afgesleurd werd en nu in de IC ligt van het lokale ziekenhuis en de ander heeft het idee dat het kindje zonder enige schrik van de fiets is begeleid om het zakje op te ruimen.
En de originele TS heeft het verlossende woord maar als ik vroeger een keer aan mijn [Bschouder staande zou zijn gehouden en al struikelend maar zonder schade aan lijf, kleding en fiets (of misschien een beetje pijn aan mijn voet omdat die tegen de stang aan kwam of zo) om mijn weggeworpen object weer op te ruimen en ik zou het thuis gezegd hebben dat mijn ouders die persoon gelijk zouden geven en ik niet zo moet miepen.
Het zou een ander verhaal zijn als ik inderdaad half over de stoep getrokken naar het chipszakje zou zijn gesleurd. Dan hadden mijn ouders nog wel een woordje te wisselen met de desbetreffende persoon.
Wat klopt er niet aan dan? formele wetgeving komt van staten generaal + koning. Regering kan amvb uitvaardigen. Ministeriële regelingen en verordeningen en dat soort lagere wetgeving is puur inkleuring van de formele wet.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:17 schreef Deshain het volgende:
[..]
Niet zo goed opgelet?
Waar blijft Fathank met een opmerking dat "dit middelbare school kennis is en je derhalve niet serieus te nemen bent" want er klopt geen zak van?
jawel, ook dan heeft de wet krachtquote:Op maandag 13 januari 2014 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:
Wij kiezen de tweede kamer, zodat die samen met de eerste kamer en koningin de wetten maken. Of de overheid die algemene maatregelen van bestuur treffen wat jij wilt. Maar stel wij met zijn 17 miljoen vinden eigendomsrecht eigenlijk onzin. Dan heeft de wet toch geen kracht meer? geen draagvlak dus is die nutteloos, de wet( alle wetten) zijn producten van consensus. Daar dient iedereen zich naar te conformeren.
gewoon die man nu 24/7 in de gaten houden en neerknuppelen als ie zn sigaret op de grond gooitquote:Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Man pakte die jongen bij zijn bagagedrager, begon te slingeren en ging onderuit. Heb verder geen verwondingen gezien. Jongen raapte verbouwereerd zijn zakje chips op en fietste zo snel mogelijk weer weg.
Eerste gedachte die bij mij opkwam was eerlijk gezegd meteen dat ik me irriteerde aan die man : Sta zelf volledig achter het leven en laten leven principe. Mensen lezen elkaar tegenwoordig graag de les, en als ze iemand op een fout kunnen betrappen staan velen bij wijze van spreke in de rij om iemand belerend toe te spreken.
Aan de andere kant is sociale controle natuurlijk niet verkeerd. Bepalen waar de grens ligt wat dat betreft vind ik lastig.
Had hij de jongen daarvoor nog wat toe geroepen?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef Sheldon. het volgende:
[..]
Man pakte die jongen bij zijn bagagedrager, begon te slingeren en ging onderuit. Heb verder geen verwondingen gezien. Jongen raapte verbouwereerd zijn zakje chips op en fietste zo snel mogelijk weer weg.
Eerste gedachte die bij mij opkwam was eerlijk gezegd meteen dat ik me irriteerde aan die man : Sta zelf volledig achter het leven en laten leven principe. Mensen lezen elkaar tegenwoordig graag de les, en als ze iemand op een fout kunnen betrappen staan velen bij wijze van spreke in de rij om iemand belerend toe te spreken.
Aan de andere kant is sociale controle natuurlijk niet verkeerd. Bepalen waar de grens ligt wat dat betreft vind ik lastig.
De wet heeft zoveel kracht als wij haar toekennen. Snapt een uwv-neger als jij niet natuurlijkquote:Op maandag 13 januari 2014 19:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel, ook dan heeft de wet kracht
als ik het er niet mee eens ben is de wet kwijt ofzokutstudentje
discriminatie mag ook wanneer jij niets toekent aan antidiscriminatoire wetgevign?quote:Op maandag 13 januari 2014 19:15 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De wet heeft zoveel kracht als wij haar toekennen. Snapt een uwv-neger als jij niet natuurlijk
Als de hele bevolking vindt van wel, uiteraard. Maar ik heb genoeg energie verspild aan jou. Jouw beperkte hersencapaciteit staat je flink in de weg kleine knul.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
discriminatie mag ook wanneer jij niets toekent aan antidiscriminatoire wetgevign?
nee, ik sta jou in de weg, niet dat ik opzij ga, je treft immers de verkeerdequote:Op maandag 13 januari 2014 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als de hele bevolking vindt van wel, uiteraard. Maar ik heb genoeg energie verspild aan jou. Jouw beperkte hersencapaciteit staat je flink in de weg kleine knul.
Nee, het proletariaat moet ook bevolkt worden. Dus ga gerust door met je leven leiden.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee, ik sta jou in de weg, niet dat ik opzij ga, je treft immers de verkeerde
als je nou snappen wat je daar zei was je allang weg uit dit topic knulliequote:Op maandag 13 januari 2014 19:21 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, het proletariaat moet ook bevolkt worden. Dus ga gerust door met je leven leiden.
Onnozele proleet ben jequote:
tough love maakt kindermisbruikertjesquote:Op maandag 13 januari 2014 19:46 schreef Lovechild het volgende:
Toch vind ik volwassenen vaak buitenproportioneel op kinderen reageren. "Sukkel!" zeggen wanneer er eentje tegen je opbotst (terwijl het betreffende kind direct "Sorry mevrouw" zei), "Kutkind!" roepen wanneer er eentje een ietwat onhandige manoeuvre met zijn fiets maakt.
Allemachtig zeg, het zijn kinderen! Wij volwassenen leven voor en een kind van zijn fiets trekken om een chipszakje op te laten ruimen is niet iets dat ik voorleef.
Een van de belangrijkste lessen aan mijn kinderen? "Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."
En wat een rare ontwikkeling trouwens om er trots op te zijn dat je met een hardhandige opvoeding bent groot geworden. Mijn respect voor mijn vader groeide niet bepaald toen hij me zo hard sloeg dat ik van mijn bureau flikkerde waar ik om een of andere reden op stond. En dat hij achter me kwam staan om mijn eten achter elkaar naar binnen schuiven als ik niet snel of goed genoeg naar zijn zin at, heeft er niet voor gezorgd dat ik nu alles eet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |